Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Με τον νόμο 4610/2019 καταργήθηκαν μια σειρά από καλές πρακτικές (όπως Δημιουργικές Εργασίες, Διαγνωστική αξιολόγηση)

Δημοσίευση: 03/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιάννης  Καραγιάννης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου

Με το άρθρο 115 παράγραφος 3 (Τελικές, μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄του Μέρους Ε΄) του Νόμου 4610/2019 (που ψηφίστηκε από την προηγούμενη Βουλή) καταργήθηκε συνολικά το Π. Δ. 46/2016 (Αξιολόγηση μαθητών Γενικού Λυκείου ) το οποίο αποτελούσε βελτίωση-συμπλήρωση του Π.Δ.60/2006.

Με τον τρόπο αυτό, δηλαδή με τη συνολική κατάργηση του Π. Δ. 46/2016 προέκυψαν, ανάμεσα σε άλλα, τα ακόλουθα  προβλήματα:

1. Καταργήθηκε το άρθρο 8 του Π. Δ. 46/2016  που προέβλεπε την υλοποίηση των Δημιουργικών Εργασιών, ανά μάθημα, στην Α' και Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου, χωρίς ωστόσο να προβλεφθεί στο νέο νόμο αντικατάσταση ή βελτίωση του άρθρου που τις προέβλεπε ούτε όμως και έκθεση τεκμηρίωσης που να συνηγορεί στην κατάργησή της. Να επισημάνουμε στο σημείο αυτό ότι για την υλοποίηση, τον σχεδιασμό, τη μεθοδολογία εκπόνησης κ.α. είχαν οργανωθεί επιμορφωτικά σεμινάρια από το Ι.Ε.Π. και προγενέστερα από τα Π.Ε.Κ. σε στελέχη εκπαίδευσης και σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (υπάρχει ακόμα σχετική ανάρτηση στην σελίδα του Ι.Ε.Π.). Αυτό φυσικά σημαίνει ότι δαπανήθηκαν χρήματα και χρόνος για να υπάρξει καλύτερη προσέγγιση στο πλαίσιο του μαθήματος.

Παρόλο που υπήρξαν αρκετά προβλήματα στη διαδικασία υλοποίησης των Δημιουργικών Εργασιών, κατά τα προηγούμενα σχολικά έτη, την τελευταία σχολική χρονιά είχε βελτιωθεί η διαδικασία υλοποίησής τους και πάντως ήταν μια ευκαιρία, στο πλαίσιο του κάθε μαθήματος, να υπάρξει διεύρυνση της γνώσης του αντικειμένου.

2. Καταργήθηκε το άρθρο  6 του Π. Δ. 46/2016 που προέβλεπε τη διαγνωστική αξιολόγηση των μαθητών στα μαθήματα της Α΄ τάξης (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα, Νέα Ελληνική Λογοτεχνία, Άλγεβρα, Γεωμετρία, Φυσική, Χημεία και Ξένες Γλώσσες) του Γενικού Λυκείου χωρίς ωστόσο να προβλεφθεί στον νέο νόμο αντικατάσταση ή βελτίωση του άρθρου που τις προέβλεπε ούτε όμως και έκθεση τεκμηρίωσης που να συνηγορεί στην κατάργησή της. Παρότι η διαγνωστική αξιολόγηση, παρά την υποχρεωτικότητά της στα αναφερόμενα μαθήματα δεν υλοποιούνταν από όλες τις σχολικές μονάδες και για όλα τα μαθήματα, όπου υλοποιήθηκε (τουλάχιστον στα Μαθηματικά της Α΄ τάξης στον Ν. Δωδεκανήσου που μπορώ να γνωρίζω) υπήρξε στη συνέχεια θετικό πρόσημο στον περαιτέρω αποτελεσματικό σχεδιασμό του μαθήματος, στον τρόπο διδασκαλίας και στην ενδιάμεση αξιολόγηση του μαθήματος.

3. Κατ' εξουσιοδότηση του Νόμου 4610/2019 αντικαταστάθηκε, με Υπουργική Απόφαση,  η έννοια των μαθημάτων της Ομάδας Α (γραπτά εξεταζόμενα μαθήματα) και της Ομάδας Β (μη γραπτά εξεταζόμενα μαθήματα) και αυξήθηκαν τα διαγωνίσματα από ένα σε δύο σε όλα τα μαθήματα (ένα ανά τετράμηνο σπουδών). Συγκεκριμένα εξετάζονται πλέον γραπτά τα επόμενα ανά τάξη μαθήματα:

Α΄ Λυκείου (8 μαθήματα):

1. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

2. Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία (σε τρίωρη συνεξέταση)

3. Άλγεβρα

4. Γεωμετρία

5. Ιστορία

6. Φυσική

7. Χημεία

8. Πολιτική Παιδεία.

Β΄ Ημερησίου και Γ΄ Εσπερινού Λυκείου (6 μαθήματα):

1. Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία (σε τρίωρη συνεξέταση)

2. Ιστορία

3. Βιολογία

4. Άλγεβρα για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών ή Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών) και

5-6:  Μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού.

Γ΄ Ημερησίου και Δ΄ Εσπερινού Λυκείου (4 μαθήματα):

1. Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία (σε τρίωρη συνεξέταση)

2. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής

3. Ιστορία

4. Βιολογία.

Αντίστοιχο πλαίσιο ισχύει για τα ΕΠΑ.Λ.

Ακόμα και αν δεχθούμε ότι η μείωση του αριθμού των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων ήταν αναγκαία (χωρίς αυτό να τεκμηριώνεται από την αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει τον Νόμο), προκύπτει ανορθολογισμός στο είδος των εξεταζόμενων μαθημάτων ανά προσανατολισμό. (Π.χ. δεν είναι ορθολογικό οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών να μην εξετάζονται στο μάθημα της Άλγεβρας (και της Γεωμετρίας) που αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της παραπέρα γνώσης σε μαθήματα του προσανατολισμού τους. Ακόμα περισσότερο όταν στο μάθημα της Άλγεβρας εξετάζονται οι μαθητές  της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών).

Τα παραπάνω εκτιμώ ότι πρέπει να διορθωθούν, χωρίς να υπάρξει αιφνιδιασμός των μαθητών και εκπαιδευτικών. Αφού πλέον διανύουμε το Β΄ τετράμηνο Σπουδών, εν πολλοίς έχει προγραμματιστεί το έργο των εκπαιδευτικών και οι μαθητές γνωρίζουν από την έναρξη του σχολικού έτους τους όρους της φοίτησής τους. Επομένως οι όποιες αλλαγές, αν γίνουν, σωστό θα ήταν να ισχύσουν από το επόμενο σχολικό έτος 2020-2021.

Σχόλια (9)

 
ΕΛΕΝΗ
03 Φεβ 2020 18:27

Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σας. Παίζει να κατήργησαν τις δημιουργικές κατά λάθος χωρίς να το καταλάβουν.

 
ΝΙΚΟΣ
03 Φεβ 2020 19:22

Ταδε εφη Γαβρόγλου.Ο ίδιος τις θέσπισε ο ίδιος τις κατήργησε.Τούτοι βέβαια μέχρι να καταλάβουν θα έρθουν οι άλλες εκλογές!

 
Στράτος
03 Φεβ 2020 22:22

κ. Καραγιάννη,
σύγχυση επικρατεί στα Γενικά Λύκεια αναφορικά με τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στη Γ΄ τάξη (ημερησίου λυκείου). Ποια θα είναι αυτά φέτος;

Τα 4 μαθήματα που αναφέρονται στο κείμενό σας, δεν είναι μαθήματα που διδάσκονται όλοι οι μαθητές πλέον με τη νέα Γ΄ Λυκείου. Μόνο κοινό η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία και από τα άλλα τρία κάθε μαθητής διδάσκεται μόνο ένα, ανάλογα με την ομάδα προσανατολισμού.

Τελικά σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν γραπτώς ενδοσχολικά τον Μάιο - Ιούνιο οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου; Στα 3 προσανατολισμού και στη Ν. Γλώσσα και Λογοτεχνία; Στα Θρησκευτικά και στο Επιλογής;
Παρακαλώ για την απάντησή σας.

 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
03 Φεβ 2020 22:33

κ.Στράτο έχετε , προφανώς, δίκαιο. Αυτό που ανέφερα (για την Γ Λυκείου) είναι το κείμενο του ΦΕΚ. Το Υ.ΠΑΙ.Θ. πρέπει άμεσα να ξεκαθαρίσει συνολικά το τοπίο. Ειδικά στην Γ τάξη να υπάρξει Υ.Α. που να ρυθμίζει τα γραπτώς εξεταζόνενα μαθήματα για το τρέχον σχολικό έτος. Οποιαδήποτε όμως αλλαγή πρέπει να αφορά το επόμενο σχολικό έτος.

 
Ειρήνη ΠΕ03
04 Φεβ 2020 00:38

Έχει υπάρξει Υ.Α. που ορίζει τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς ενδοσχολικά στη Γ΄ τάξη και είναι η Νεοελληνική Γλώσσα-Λογοτεχνία και τα μαθήματα των ομάδων Προσανατολισμού. Υ.Α. 107268/Δ2/5-7-2019 Αρ. Φύλλου 2881

 
AKOYΣΤΕ
04 Φεβ 2020 07:31

ΚΥΡΙΟΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ Κ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟ ΧΕΡΙ ΤΑ ΤΕΚΤΑΙΝΟΜΕΝΑ.ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΠΝΟΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΙ ΣΑ΅ΚΑΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΑ ΥΠΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ.

 
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
04 Φεβ 2020 10:30

κ. Ειρήνη, Ναι είναι το ΦΕΚ του καλοκαιριού. στο άρθρο τονίζεται ο ανορθολογισμός τους είδους και του αριθμού των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε όλες τις τάξεις. Με Υ.Α. μπορεί να επανακαθοριστεί επί το ορθολογικότερο ο αριθμός και το είδος των μαθημάτων που θα εξετάζονται γραπτά. Ειδικά στην Γ΄ Λυκείου με τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα υπάρχει διπλοεξέταση. Το θέμα δεν είναι αν καθορίζονται από Υ.Α. ή όχι αλλά η αλλαγή της Υ.Α.

 
ΕΛΕΝΗ ΚΑΤΣΑΝΟΥ-ΙΔΩΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
04 Φεβ 2020 19:49

Έτσι ακριβώς όπως τα περιγράφει ο κ. Συντονιστής είναι τα πράγματα. Μέσα απί τις δημιουργικες δραστηριότητες ξεχώριζαν αρκετοί μαθητές με ενδιαφέροντα ξεφεύγωντας από το κλασικό καθημερινό μάθημα. Δεν καταλαβαίνω γιατί τις κατάργησαν;

 
ΜΙΚΗΣ
05 Φεβ 2020 09:38

Οι δημιουργικές έγιναν επί Ν. Δ. παλιά και ο ΣΥΡΙΖΑ τις ανέδειξε και τις κατήργησε. Από ότι καταλαβαίνω στη Ν. Δ. δεν τους ενδιαφέρουν αυτά μόνο η αξιολόγηση τους ενδιαφέρει.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean