Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Υπουργείο: Νέος πρόεδρος του Διεθνούς Πανεπιστημίου ο Καθ. Αθανάσιος Καϊσης

Δημοσίευση: 08/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο  Καθηγητής  Αθανάσιος Καϊσης  ορίζεται νέος πρόεδρος της  Διοικούσα Επιτροπή του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, ανακοινώθηκε  από το υπουργείο Παιδείας, επιβεβαιώνοντας πλήρως το χθεσινό αποκλειστικό ρεπορτάζ του esos (Διαβάστε εδώ).

Ο Καθηγητής κ. Καϊσης έχει κάνει σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει υπηρετήσει σε καίριες διοικητικές θέσεις.

Είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) με μεταπτυχιακές σπουδές στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης. Από τον Οκτώβριο του 1978 μέχρι τον Αύγουστο του 2014 δίδαξε στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ Αστικό Δικονομικό Δίκαιο. Διδάσκει έως σήμερα στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Αστικό, Αστικό Δικονομικό και Εργατικό Δίκαιο» της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ. Διετέλεσε διευθυντής του Τομέα Αστικού, Αστικού Δικονομικού και Εργατικού Δικαίου της Σχολής Νομικών, Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών (ΝΟΠΕ) του ΑΠΘ και είναι μέλος της Συγκλήτου και πολλών πανεπιστημιακών επιτροπών του ΑΠΘ.

Από το 2008 μέχρι τον Μάιο του 2019, υπηρέτησε ως μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ). Έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, πρόεδρος, του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, της Εταιρίας Παροχής Αερίου Θεσσαλονίκης, του Εποπτικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Ευρεσιτεχνιών, καθώς και Επιτροπών Διενέργειας Μεγάλων Διεθνών Διαγωνισμών και Νομοπαρασκευαστικών Επιτροπών.

Έχει πλούσιο συγγραφικό και ερευνητικό έργο.

Σχόλια (21)

 
Αντιπρόεδροι;
07 Φεβ 2020 16:30

Στην πανεπιστημιούπολη Σίνδου κυκλοφορεί η φήμη (βεβαιότητα) πως τη θέση αντιπροέδρου θα καταλάβει ο πρώην αντιπρύτανης ΑΤΕΙΘ Σταμάτης Αγγελόπουλος κι οτι μένουν εκτός οι εκλεγμένοι πρυτάνεις των πρώην τριών ΤΕΙ. Αληθεύει; Κι αν ναι, πόσο απαράδεκτο είναι; Γιατί είναι οι εκλεγμένοι κοσμήτορες μέσα και όχι οι εκλεγμένοι πρυτάνεις; Με ποια λογική;

 
Σταύρος
07 Φεβ 2020 16:47

Καθόλου απαράδεκτο δεν είναι. Οι εκλεγμένοι κοσμήτορες των σχολών εκλέχτηκαν μετά την απορρόφηση των πρώην ΤΕΙ από το ΔΙΠΑΕ. Οι πρώην πρυτάνεις, είναι ακριβώς αυτό πρώην.

 
Γιώργος
07 Φεβ 2020 18:31

Μια ακόμη κομματική επιλογή. Η νυν υπουργός επαναφέρει το κομματικό της στέλεχος που έπαψε ο προηγούμενος υπουργός. Φυσικά στην διοικούσα θα διοριστούν πρωτίστως κομματικά στελέχη όπως συνέβαινε και στην προηγούμενη . μετά οι πολιτικάντηδες μας κουνούν το δάκτυλο για την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

 
@Γιώργος
07 Φεβ 2020 20:27

Άδικο το σχόλιο, καθώς από τις χρονολογίες προκύπτει ότι ήταν στην προηγούμενη διοίκηση τόσο επί κ. Μπαλτά όσο και επί κ. Φίλη.

 
@Σταύρος
07 Φεβ 2020 22:37

Κάνετε λάθος. Η εκλογή τόσο των κοσμητόρων οσο και των πρυτάνεων έγινε από τα μέλη των ιδρυμάτων που αυτήν τη στιγμή αποτελούν το ίδρυμα. Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που ψήφισαν και τους κοσμήτορες και τους πρυτάνεις. Άρα θα έπρεπε στην διοικούσα να είναι αυτοί που τους διάλεξαν τα μέλη του προσωπικού των ιδρυμάτων και οχι τα κομματικά στελέχη.

 
@Γιώργος
07 Φεβ 2020 22:51

Φυσικά και είναι κομματική επιλογή! Τι άλλο περιμένατε; Στο κάτω-κάτω, είναι δικαίωμα του κάθε Υπουργού το ποιον/ποιαν θα διορίσει σε μια Διοικούσα.
Το σημαντικό δεν είναι αυτό. Το σημαντικό είναι να διοριστούν άνθρωποι άξιοι που να θέλουν να προσφέρουν, και όχι να θέλουν να χρησιμοποιήσουν την θέση αυτή για να ανελιχθούν μελλοντικά σε Πρυτάνεις...

 
@Σταύρος
07 Φεβ 2020 22:56

Μα και ο κ. Αγγελόπουλος που αναφέρεται παραπάνω, πρώην Αντιπρύτανης είναι (ένας από τους πολλούς). Για αυτόν δεν ισχύει το πρώην; Μόνο για τους πρώην Πρυτάνεις ισχύει;

 
Δηδη
08 Φεβ 2020 07:23

@σταυρος
Οι "πρώην" πρυτανεις εκλέχτηκαν με %% πάνω από 65%.
Είναι οι πρωτεργάτες της δημιουργίας ενός από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της Ελλάδος. Είναι οι πλέον κατάλληλοι να ολοκληρώσουν την δυσκολότερη από όλες τις συγχωνεύσεις. Έχουν άλλωστε διανύσει λιγότερο από την μισή θητεία για την οποία εκλέχτηκαν.
Αν όμως τίθεται θέμα δεοντολογίας δεν μπορεί οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι των 400 μελών ΔΕΠ στη διοίκηση του ΔΙΠΑΕ να περιοριζονται στους 6 κοσμήτορες κάποιοι μάλιστα από τους οποίους εκλέχτηκαν με λιγότερους από 10 ψήφους.
Αν μας ενοχλούν οι "πρώην" πολύ περισσότερο θα έπρεπε μας ενοχλούν οι κομματικοί.
Ας αφήσουμε λοιπόν τα 400 μέλη ΔΕΠ του ΔΙΠΑΕ να εκλέξουν τις πρυτανικές αρχές που επιθυμούν και ας αναλάβει την Διοίκηση η Σύγκλητος, στην οποία θα συμμετέχουν και οι πρόεδροι των 33 Τμημάτων, όπως συμβαίνει σε όλα τα υπόλοιπα Πανεπιστήμια.

 
Αξιοκρατία
08 Φεβ 2020 08:10

Πάλι τα ίδια
δειξτε μία φορά αξιοκρατικές επιλογές
Τι γυρευει ένας νομικός συνταξιούχος επικεφαλής ενός πανεπιστημίου με τεχνολογική κατευθυνση
Ανοίξτε τα βιογραφικά των μελών ΔΕΠ και επιλέξτε όχι μόνο αυτούς που φτιάχνουν βιογραφικό με κοματικές τοποθετήσεις αλλά με επιστημονικό έργο με βάση δείκτες διεθνούς κύρους

 
Aristea
08 Φεβ 2020 08:27

Τουλάχιστον ο Αγγελόπουλος είναι γνώστης της κατάστασης που επικρατεί στη Σίνδο. Ας ελπίσουμε ότι θα ακολουθήσει το δρόμο της νομιμότητας και της δεοντολογίας.

 
Διπαε
08 Φεβ 2020 10:39

Μέχρι και Τριτη βράδυ, για την θέση του προέδρου έπαιζε ένα όνομα με τεράστια εμπειρία στην διοίκηση Ιδρύματος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ένα ικανό άτομο με πλούσιο διοικητικό έργο κ εξαιρετικές ικανότητες. Κρίμα για το ιδρυμα που δεν διορίστηκε

 
@Δηδη
08 Φεβ 2020 10:40

Έχετε δίκιο, θα πρέπει το συντομότερο να γίνουν εκλογές στο Διεθνές Πανεπιστήμιο, ώστε τα 400+ μέλη ΔΕΠ να εκλέξουν αιρετή διοίκηση, όπως αρμόζει σε ένα πανεπιστήμιο τέτοιου μεγέθους.
Μέχρι τότε, η διορισμένη Διοικούσα πρέπει να ασχοληθεί μόνο με τα τρέχοντα ζητήματα, και αυτός άλλωστε είναι ο ρόλος μια προσωρινής διορισμένης Διοικούσας.
Στο μεταξύ και αποκλειστικά μεταβατικά, και στα τρία πρώην ΤΕΙ που συγχωνεύτηκαν, είναι ξεκάθαρη η απαίτηση να συμμετέχουν στην προσωρινή Διοικούσα οι 3 πρώην Πρυτάνεις, οι οποίοι και μόχθησαν για το εγχείρημα αυτό, και γνωρίζουν πολύ καλά τα 3 πρώην ιδρύματα, και παρέχουν εχέγγυα για την επιτυχή ολοκλήρωση της συγχώνευσης. Και στο κάτω-κάτω, είναι και οι μοναδικοί αιρετοί (εκτός από τους εν ενεργεία Κοσμήτορες).

 
Διπαε
08 Φεβ 2020 10:55

Αν θέλουμε να πάει μπροστά το ιδρυμα σαφώς κ πρέπει να γίνουν άμεσα εκλογές. Να εκλεξουμε νέα άτομα, άτομα με όρεξη για δουλειά και για ανιδιοτελή προσφορά. Οι διοικητικές θέσεις πρέπει να εναλασσονται, δεν είναι για πάντα. Σαφώς και αναγνωρίζουμε το έργο των πρώην πρυτανεων και αντιπρυτανεων αλλά πρέπει να καταλάβουν ποτέ πρέπει να αποσυρθούν. Παντού στον κόσμο αυτό συμβαίνει.

 
Καλή επιτυχία
08 Φεβ 2020 11:49

Εξαιρετική η επιλογή Προέδρου. Γνωρίζει το ΔΙΠΑΕ από την πρώτη μέρα της ίδρυσης του, με πλούσια διοικητική και ακαδημαϊκή εμπειρία. Καλή επιτυχία στο έργο του.

 
Σταύρος
08 Φεβ 2020 12:09

Σίγουρα μια επιλογή προεχόντως με αξιοκρατικά κριτήρια. Ανθρωπος του Πνεύματος και με απαράμιλλο ήθος.
Μακάρι το πολυσχιδές και αναγνωρισμένο διεθνώς επιστημονικό και ερευνητικό έργο του νέου Προέδρου να βοηθήσει το Ίδρυμα να ανελιχθεί.
Ας μην επικεντρωνόμαστε στο ποιός ή ποια κυβέρνηση επέλεξε τον εκάστοτε Πρόεδρο και ας επικεντρωθούμε στο ποιον επέλεξε και γιατί!!
Καλή δύναμη!

 
@Διπαε
08 Φεβ 2020 16:00

Μα οι συγκεκριμένοι πρώην Πρυτάνεις δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τη θητεία τους! Μόλις 1,5 χρόνο πρόλαβαν να κάνουν από τα 4 χρόνια για τα οποία εκλεχτηκαν... Αυτό, δεν συμβαίνει πουθενά στον κόσμο! Άρα, γιατί λέτε ότι πρέπει να καταλάβουν πως πρέπει να αποσυρθούν;

 
Προεδρία
09 Φεβ 2020 10:30

Καλή δύναμη που σίγουρα θα χρειαστεί και καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο, η οποία είναι δεδομένη.
Οσο για την καταλληλότητα της εν λόγω επιλογής, είναι αυτονόητη και αντικειμενικά αδιαμφισβήτητη, από διοικητική, επιστημονική και εμπειρική άποψη.

 
@Καλή επιτυχία @Σταύρος
09 Φεβ 2020 18:24

Ο κ. Καϊσης γνωρίζει τι ΔΙΠΑΕ των 7 καθηγητών (όπως ήταν πριν το 2019) και όχι το Πανεπιστήμιο των 400+ καθηγητών που είναι σήμερα.

Ο Πρόεδρος χρειάζεται να έχει κίνητρο να δουλέψει για το Πανεπιστήμιο (κακώς εστιάζουμε στο ερευνητικό έργο).

Όλα τα υπόλοιπα που έχουν αναφερθεί είναι "να είχαμε να λέγαμε" ....

 
ΔΕΠ
10 Φεβ 2020 11:09

Καλά, ΠΑΛΙ Πρόεδρο διορισμένο; Η δικαιολογία των λίγων μελών ΔΕΠ δεν ισχύει πλέον, τώρα το ΔΙΠΑΕ έχει εκατοντάδες ΔΕΠ. Τι γίνεται; Τελικά δεξιά-αριστερά όλοι την ίδια καραμέλα, και τις ίδιες κοροϊδίες.

 
Περικλής
10 Φεβ 2020 13:45

Όλοι ενδιαφέρονται για την διοίκηση και κανένας για τις προσφερόμενες υπηρεσίας στους φοιτητές. Τι θα γίνει με τους φοιτητές που περιμένουν ορκομωσία εδώ και εξάμηνα;

 
@@Καλή επιτυχία @Σταύρος
10 Φεβ 2020 13:50

Δίκιο έχεις, τι να το κάνεις το ερευνητικό έργο σε Πανεπιστήμιο...
Κρίμα να διαβάζεις τέτοιες δηλώσεις από ανθρώπους μου μπορεί να έχουν σχέση με την τριτοβάθμια εκπαίδευση!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.