Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Νέα Θρησκευτικά από Γ΄ Δημοτικού έως Γ' Λυκείου κατά “γράμμα” των οδηγιών του ΣτΕ

Μέχρι τέλος του μήνα οι ανακοινώσεις από την υπουργό Παιδείας
Δημοσίευση: 09/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο το ΙΕΠ θα καταθέσει στην υπουργό  Παιδείας  Νίκη Κεραμέως την εισήγηση   των νέων Προγραμμάτων Σπουδών  και βιβλίων  για το μάθημα των Θρησκευτικών, δέκα τάξεων, από την Γ Δημοτικού έως και τη Γ Λυκείου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos η υπουργός Παιδείας μέχρι τέλος του μήνα θα ανακοινώσει τα νέα Προγράμματα Σπουδών,βάσει της εισήγησης του ΙΕΠ, προκειμένου να “δρομολογηθεί” η συγγραφή των νέων σχολικών  βιβλίων, που θα δοθούν στους μαθητές από το επόμενο  σχολικό έτος .

Η εισήγηση του ΙΕΠ, σύμφωνα με πληροφορίες μας,  έχει συνταχθεί, εφαρμόζοντας πιστά τις οδηγίες του Συμβουλίου της Επικρατείας  και των αποφάσεων του ΕΔΔΑ και της ΑΠΔΠΧ.

Δεν είναι τυχαίο ότι για πρώτη φορά   σε Επιτροπή  σύνταξης Προγραμμάτων Σπουδών μπήκε Νομικός. Πρόκειται για την Φερενίκη Παναγοπούλου,Επίκουρη Καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω.

Το επόμενο βήμα της  Επιστημονικής Επιτροπής του ΙΕΠ είναι να ετοιμάσει  εισήγηση προς την υπουργό Παιδείας σχετικά με τη διατήρηση της υποχρεωτικότητας του Μαθήματος και τη διαδικασία απαλλαγής των μαθητών/μαθητριών.

Υπενθυμίζεται ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας  έκρινε ότι με το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της Ορθόδοξης Χριστιανικής συνείδησης , καθώς το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους Ορθόδοξους Χριστιανούς μαθητές και σημειώνουν ότι  οι ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι ή άθεοι μαθητές έχουν δικαίωμα πλήρους απαλλαγής από το μάθημα με την υποβολή σχετικής δήλωσης, η οποία θα μπορούσε να γίνει με μόνη την επίκληση λόγων θρησκευτικής συνείδησης, η δε Πολιτεία οφείλει, εφόσον συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών που απαλλάσσονται, να προβλέψει τη διδασκαλία ισότιμου μαθήματος προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος «ελεύθερης ώρας».

Το περιεχόμενο των Προγραμμάτων Σπουδών που ισχύσουν σήμερα, σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ,   δεν αποβλέπουν στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των Ορθόδοξων μαθητών, διότι τα μεν προγράμματα του Δημοτικού και του Γυμνασίου δεν περιέχουν ολοκληρωμένη -και διακριτή έναντι άλλων δογμάτων και θρησκειών- διδασκαλία των δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων της ορθόδοξης εκκλησίας, το δε πρόγραμμα του Λυκείου είναι αποσυνδεδεμένο από τη διδασκαλία αυτή.

Η  Επιστημονική Επιτροπή

Η  Επιστημονική Επιτροπή, η οποία ορίστηκε από το ΙΕΠ και   συνέταξε την εισήγηση προς την υπουργό Παιδείας, αποτελείται από τα εξής μέλη:

1. Κωνσταντίνος Κορναράκης (Πρόεδρος Επιτροπής). Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α. (αντικείμενο: Χριστιανική Ηθική). Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος του Ι.Ε.Π. για την έκδοση Προγραμμάτων Σπουδών και βιβλίων για τα μαθήματα θρησκευτικής εξειδίκευσης των εκκλησιαστικών σχολείων (2019). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Επικεφαλής συγγραφικής ομάδας για το βιβλίο των Θρησκευτικών της Ε ́ τάξης του Δημοτικού (έκδοση 2006). Επιμορφωτής πολλαπλασιαστών για τα βιβλία των Θρησκευτικών (2003-2006). Πρόεδρος Εποπτικού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (2019). Μέλος της Επιτροπής για το μάθημα των Θρησκευτικών της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α..

2. Αθανάσιος Στογιαννίδης. Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ (αντικείμενο: Σχολική Παιδαγωγική και Διδακτική Μεθοδολογία του Μαθήματος των Θρησκευτικών). Δρ. Θεολογίας του Πανεπιστημίου της Βόννης (Rheinischen Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn) (αντικείμενο: Θρησκειοπαιδαγωγική, Παιδαγωγική Θεωρία). Δρ. Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (αντικείμενο: Διδακτική του Μαθήματος των Θρησκευτικών). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Μέλος της συγγραφικής ομάδας για το διδακτικό βιβλίο θεολογικής και εκκλησιαστικής εξειδίκευσης Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης της Α’ τάξης Γυμνασίου “Θέματα από την Αγία Γραφή" (2019). Μέλος της Εκδοτικής Επιτροπής (Board of Editors) του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού "Zeitschrift für Pädagogik und Theologie”.

3. Κωνσταντίνος Πρέντος. Διευθυντής 6ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς, Δάσκαλος, Θεολόγος, Μ.Α. στην Ποιμαντική θεολογία και αγωγή («Η διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας του μαθήματος της Θρησκευτικής Αγωγής στην προσχολική ηλικία»), Δρ. Συστηματικής Θεολογίας («Οι μη χριστιανικές θρησκείες στο μάθημα των Θρησκευτικών του δημοτικού σχολείου»). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Μέλος συγγραφικής ομάδας για το βιβλίο των Θρησκευτικών της Ε ́ τάξης του Δημοτικού (έκδοση 2006). Μέλος της συγγραφικής ομάδας για τα βιβλία θρησκευτικής εξειδίκευσης των Εκκλησιαστικών Σχολείων (2019).

4. Μάριος Κουκουνάρας – Λιάγκης. Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας ΕΚΠΑ (αντικείμενο: Διδακτική Θρησκευτικών). Μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (2019). Αξιολογητής του Προγράμματος Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών του Λυκείου. Μέλος της Επιτροπής διαλόγου Πολιτείας – Εκκλησίας για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση και Επιμόρφωση του Κλήρου (2016), μέλος της Συνοδικής Επιτροπής Τύπου, Δημοσίων Σχέσεων και Διαφωτίσεως (2016- 2020), Μέλος της Επιτροπής Διοικήσεως της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος (2014-2016), Ειδικός Σύμβουλος Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (2007-2009), μέλος της συγγραφικής ομάδας των βιβλίων θρησκευτικής εξειδίκευσης των Εκκλησιαστικών Σχολείων (2019). Διδάσκει στο UCL- Institute of Education του Λονδίνου. Συντονίζει σήμερα τέσσερα προγράμματα με χρηματοδότηση του ΕΛΚΕ του Ε.Κ.Π.Α. και Erasmus+ (KA2). Είναι Ακαδημαϊκός και Επιστημονικός υπεύθυνος E-learning προγραμμάτων ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. και σχολικών προγραμμάτων του Ε.Κ.Π.Α.

5. Ξανθή Αλμπανάκη. Δρ. Θεολογίας, κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου και της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., με ειδίκευση στην Παιδαγωγική. Δίδαξε σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το 2000 και από το 2018 υπηρετεί ως Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Θεολόγων Ανατ.Μακεδονίας – Θράκης. Έχει ειδίκευση στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και την χρήση νέων τεχνολογιών στη διδακτική των Θρησκευτικών. Είναι μέλος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, πρεσβευτής του ευρωπαϊκού προγράμματος Teacher4europe της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, του Δικτύου Scientix στην Ελλάδα κ.α..

6. Ελένη Μαράκη. Δρ. Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Προϊσταμένη ΚΕΣΥ (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) Ηρακλείου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης, έχει υπηρετήσει επί σειρά ετών ως σχολική σύμβουλος Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και είναι Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (Ι.Α.Κ.Ε.).

7. Φερενίκη Παναγοπούλου. Επίκουρη Καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω. Διετέλεσε επί οκτώ έτη Νομική Ελέγκτρια στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Σπούδασε Νομική στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (βασικές σπουδές και μεταπτυχιακό δίπλωμα δημοσίου δικαίου), Δίκαιο και Δημόσια Υγεία στο Πανεπιστήμιο του Harvard. Κατέχει διδακτορικό δίπλωμα στο Συνταγματικό Δίκαιο και τη Βιοηθική από το Πανεπιστήμιο Χούμπολντ του Βερολίνου. Έχει διδάξει Συνταγματικό Δίκαιο, Δίκαιο και Νέες Τεχνολογίες, Δίκαιο Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, Δίκαιο της Δημόσιας Υγείας, Αμερικανικό Δίκαιο και Βιοηθική στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, στη Σχολή Οικονομικών και Δικαίου του Βερολίνου, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Έχει δημοσιεύσει σημαντικό αριθμό βιβλίων στα πεδία εξειδίκευσής της.

Ετικέτες: 
θρησκευτικά

Σχόλια (15)

 
Ι.
09 Φεβ 2020 20:32

Συγγραφή νέων βιβλίων δεν μπορεί να γίνει. Για κάτι τέτοιο απαιτούνται προκηρύξεις, επιτροπές εμπειρογνωμόνων, πολυετής εργασία, κ.α.
Η μεταβατική λύση θα προβλέπει χρήση ήδη υπάρχοντος υλικού, που βιαστικά μπορεί απλώς να εμπλουτιστεί. Θα είναι όμως αυτό το υλικό τα προηγούμενα βιβλία που χρησιμοποιούνταν ως το 2016, οι Φάκελοι Μαθήματος αναπροσαρμοσμένοι (σε ποιο βαθμό όμως πρέπει να αλλάξουν για να είναι σύμφωνοι με τις αποφάσεις του ΣτΕ;) ή κάτι ανάμεσα στα δύο, λίγα στοιχεία από τα παλιά βιβλία και λίγα από τους φακέλους;
Κοινό αίτημα πάντως των θεολόγων και δασκάλων είναι να υπάρξουν βιβλία χρηστικά που θα υποβοηθούν τη διδασκαλία, όχι copy paste από το διαδίκτυο όπως ήταν οι Φάκελοι μαθήματος, που εκτός από αντισυνταγματικό περιεχόμενο (αναφορές σε πολλές θρησκείες μαζί κ.α.) είχαν άχρηστο περιεχόμενο (π.χ. τραγούδια άσχετα με τα θρησκευτικά) και δομή για κλάματα, χωρίς ιστορική συνέχεια και λογική διαδοχή των γεγονότων που έπρεπε να διδαχθούν.

 
Οικονομολόγος
09 Φεβ 2020 22:21

Αντί τα θρησκευτικά να βγούνε επιτέλους εντελώς από τα σχολεία η νέα ηγεσία του υπουργείου θέλει να καταργήσει τις όποιες δειλές βελτιώσεις έγιναν επί γαβρόγλου και να επαναφέρει τον απολύτως κατηχητικό χαρακτήρα του μαθήματος.
Ολοταχώς προς τα πίσω.

 
Μίκης
10 Φεβ 2020 00:24

Το καλύτερο και σωστότερο θα ήταν να επανεκτυπωθούν τα παλιά βιβλία. Οι Φάκελοι Μαθήματος ήταν το πιο αλλοπρόσαλλο βιβλίο που πήραν οι μαθητές. Βέβαια αυτόν τον αποπροσανατολισμό ήθελε να πετύχει η προηγούμενη κυβέρνηση, σε μια χώρα που το 90% είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Ελπίζουμε τουλάχιστον τώρα να γίνει σωστή δουλειά.

 
@Μικης
10 Φεβ 2020 09:25

Αν το 90% είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, αυτό σημαίνει ότι 1.000.000 δεν είναι ΧΟ. Χοντρικά σε ένα σχολείο 300 μαθητών οι 30 δεν είναι ΧΟ. Δεν είναι αμελητέο το νούμερο.

 
Λέανδρος
10 Φεβ 2020 09:30

Με δεδομένη τη δυνατότητα απαλλαγής από το μάθημα για λόγους θρησκευτικής συνείδησης, ή το μάθημα θα πρέπει να ενταχθεί στα Επιλεγόμενα Μαθήματα της κάθε τάξης ή να οριστεί αμέσως ένα δεύτερο μάθημα για όλους τους μαθητές οι οποίοι επιλέγουν την απαλλαγή τους από τα Θρησκευτικά (άσχετα από τον αριθμό τους ανά σχολείο) το οποίο να ενταχθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα και να βαθμολογείται επίσης όπως και τα Θρησκευτικά.
Οποια άλλη πρόταση ή λύση απλά θα διατηρήσει όλες τις δυσλειτουργίες που παρατηρούνται σε πολλά σχολεία, αλλά και την καταστρατήγηση της αρχής της ίσης προσπάθειας.

 
Γιάννης
10 Φεβ 2020 10:25

Ίσως το καλύτερο θα ήταν να μην γίνονται καθόλου Θρησκευτικά στα Δημοτικά σχολεία. Η θρησκευτική εκπαίδευση σε αυτές τις ηλικίες είναι αποκλειστική ευθύνη των γονέων.
Θα πρότεινα στην Υπουργό και στο ΙΕΠ
Ενα εισαγωγικό μάθημα, επιλεγόμενο στο Γυμνάσιο.
Ενα υποχρεωτικό δίωρο μάθημα στην Α και τη Β Λυκείου, με καθαρό θρησκειολογικό προσανατολισμό, δίχως απαλλαγές.

 
Πάρις
10 Φεβ 2020 11:16

Νομίζω του @Γιάννης η πρόταση είναι μέσα στην απλότητά της η καλύτερη λύση, για να τελειώσει επιτέλους αυτό το σήριαλ δίχως τέλος.

 
Παναγιώτης
10 Φεβ 2020 11:35

Δεν νομίζω ότι η Κεραμέως έχει τη δύναμη για να κάνει αλλαγές, όπως αυτές που προτείνουν οι @Λέανδρος και @Γιάννης.
Και στις δύο περιπτώσεις θα βρει μπροστά της την Εκκλησία και εκεί σταματούν όπως κάθε φορά τα πάντα!

 
Ξένια
10 Φεβ 2020 14:54

Ο εκπαιδευτικός δεν ειναι υπευθυνος για την διαμόρφωση θρησκευτικής συνείδησης. Στο σχολείο διδάσκουμε επιστήμες μόνο. Πράγματα που αποδεικνύονται επιστημονικά. Αν ειναι έτσι ας τους διδάσκουμε αστρολογία και ταρώ. Αν είναι δυνατόν. Δεν θα ξεχασω που στο δημοτικό η κορη μου έπρεπε να μαθει πως ονομάζονται τα ρούχα του παπά. Αν ειναι δυνατον! Η κατηχηση ξεκιναει στο δημοτικο και τελειώνει στο λυκειο. Απαραδεκτοι ολοι. Αλλά ποιος να τολμήσει να τα βαλει με τους παπαδες. Εδω μας ειπαν τεμπεληδες και δεν μιλησε κανεις. Ύστερα μιλαμε για θρησκευτικό φανατισμό αλλων θρησκειών. Αλλά ξεχασα εμείς ειμαστε οι καλύτεροι.

 
Γιώργος Π.
10 Φεβ 2020 15:39

@Παναγιώτη
Δεν βρίσκει μπροστά την εκκλησία αλλά το ΣΤΕ
@ Οικονομολόγο
Αλήθεια ξέρεις τι σημαίνει ΣΤΕ, σύνταγμα κλπ
@@Μίκης
Οπότε για τους 30 (διαφωνώ με το νούμερο είναι σαφώς μικρότερο) να διαγράψουμε τους 270 Μπράβο!!!

 
Γιάννης Κ.
10 Φεβ 2020 19:23

Πως θα αποκτηθούν άραγε οι δεξιότητες του 21 ου αιώνα που επαγγέλλεται η υπουργός όταν τα θρησκευτικά είναι από το δημοτικό έως το λύκειο; Θα περίμενε κανείς την εισαγωγή της πληροφορικής της μηχανικής και των φυσικών επιστημών σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα.

 
Ι.
10 Φεβ 2020 21:00

Επειδή ο καθένας γράφει τί θα ήθελε για το μάθημα των Θρησκευτικών, κατάργηση, "επιστημονικό" μάθημα θρησκειολογίας ή ό,τι άλλο, θυμίζω ότι το ΣτΕ με 4 αποφάσεις (το 2018 και 2019) όρισε το περιεχόμενο του μαθήματος. Αυτές τις αποφάσεις καλείται τώρα η Υπουργός να εφαρμόσει. Επίσης, άλλες παλαιότερες αυτών αποφάσεις ξεκάθαρα ορίζουν ότι το μάθημα Θρησκευτικών (πρέπει να ) είναι υποχρεωτικό στα ελληνικά σχολεία και να διδάσκεται επί ικανό αριθμό ωρών, κατ' ελάχιστο 2 εβδομαδιαίως. Όσο κι αν σε κάποιους ακούγεται παράξενο, τα Θρησκευτικά είναι από τη νομολογία το πιο κατοχυρωμένο μάθημα στο ελληνικό σχολείο, υποχρεωτικό και με χαρακτήρα χριστιανικό. Κάθε προσπάθεια αμφισβήτησης των δύο αυτών γνωρισμάτων του, οδηγεί σε ακύρωση Υπουργικών αποφάσεων. Αυτό συνέβη στο παρελθόν, αυτό συνέβη πρόσφατα, αυτό θα συμβεί και σε περίπτωση νέας απόπειρας αμφισβήτησης της υποχρεωτικότητας και του ορθόδοξου χαρακτήρα του.
Για αλλαγή όλων των παραπάνω, απαιτείται αλλαγή του Συντάγματος! Επειδή τέτοια έγινε φέτος (συνταγματική αναθεώρηση), οι ενδιαφερόμενοι για αλλαγή των Θρησκευτικών ας δώσουν ραντεβού για μετά από 10 χρόνια, οπότε υπάρχει δυνατότητα νέας συνταγματικής αναθεώρησης!!!

 
K. @I.
11 Φεβ 2020 08:23

Σωστά, να χαιρόμαστε τις Κυβερνήσεις μας για το θάρρος τους και τις πρωτοβουλίες που λαμβάνουν. Τα ξαναλέμε σε 10 χρόνια.
Γονείς μην ανησυχείτε το παιδί σας θα διδαχθεί χριστιανικά θρησκευτικά.

 
Μία (προσωπική) άποψη
11 Φεβ 2020 08:47

Η πίστη μας είναι προσωπικό θέμα.

Ιδανικά, ο άνθρωπος θα πρέπει να γνωρίσει τον Χριστιανισμό και να τον ασπάζεται ή όχι έχοντας πλήρη συνείδηση. Τα τραγικά φαινόμενα που παρατηρούμε γύρω μας, ανθρώπους που είναι χριστιανοί στα χαρτιά και μόνο, φανατισμένοι άνθρωποι που θεωρούν ότι είναι χριστιανοί και η ζωή και τα πιστεύω τους τους μόνο τις χριστιανικές αξίες δεν ακολουθούν και πολλά άλλα είναι αποτελέσματα εμμονής που έχουμε ως κοινωνία με τη θρησκεία μας και είναι αυτό ακριβώς που βλάπτει τη χριστιανοσύνη την ίδια.

Στο σχολείο θα πρέπει να μαθαίνουμε για τις θρησκείες. Τι διδάσκουν, για ποιο λόγο το διδάσκουν, πως διαστρεβλώνονται και για ποιο λόγο, τι είναι ο θρησκευτικό φανατισμός και για ποιο λόγο δεν αρμόζει στην ανθρώπινη κοινωνία... Πάνω απ' όλα το σεβασμό στον άλλο αλλά και στην πίστη του. Το σχολείο σημαίνει εκπαίδευση. Όχι κατήχηση, όχι προσηλυτισμό! Το που θα πιστέψουμε θα πρέπει να είναι προσωπική υπόθεση.

Έχοντας φτάσει σε μία ηλικία και έχοντας περάσει από όλη αυτή την "κατήχηση" στο σχολείο μπορώ να πω ότι αισθάνομαι θιγμένος και προσβεβλημένος για όσα με έβαζαν να κάνω χωρίς να καταλαβαίνω και χωρίς να συνειδητοποιώ. Ως εκπαιδευτικός το τελευταίο πράγμα που θέλω και πρέπει να κάνω είναι αυτό.

 
Αρνούμαι συνάδελφοι
11 Φεβ 2020 14:53

Αρνούμαι ως γονέας, ως εκπαιδευτικός και ως πολίτης αυτού του κράτους να πληρώνω κι εγώ και όλοι οι άλλοι φορολογούμενοι πολίτες άλλα χρήματα για τα θρησκευτικά, αλλά και για όλα τα άλλα μαθήματα. Για να συσταθούν επιτροπές προγραμμάτων σπουδών, να γίνουν προδιαγραφές για νέα βιβλία, να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί, να πληρωθούν οι ομάδες σύνταξης των βιβλίων, να πληρωθούν οι εκδοτικοί οίκοι, να πληρωθούν οι πανεπιστημιακοί, να πληρωθούν οι αξιολογητές, να πληρωθούν όλοι οι παραπάνω για να πηγαινοέρχονται και να συνεδριάζουν...να ... να ... να ... να...

Αρνούμαι ακόμη να πληρώνω άλλα χρήματα για αγγλικά, για γαλλικά, για γερμανικά, για φυσική αγωγή και όποιο άλλο "απαραίτητο" και "σημαντικό" μάθημα στο δημόσιο νηπαγωγείο, στο δημόσιο λύκειο, στο δημόσιο γυμνάσιο και στο δημόσιο δημοτικό, για τα οποία θα πρέπει να πληρώνω και φροντιστήρια και γυμναστήρια εκτός του δημόσιου σχολείου, επειδή το μάθημα δεν γίνεται πάντα καλά, οι διδάσκοντες έχουν πάντα απαιτήσεις, τα παιδιά μου χρειάζονται βοήθεια και αν δεν τους την παρέχω θα έχει συνέπειες στον βαθμό τους και στην αυτοπεποίθησή τους.

Υπάρχει νομίζω ένα όριο με τις όποιες "μεταρρυθμίσεις" φαντάζεται και υλοποιεί η κάθε κυβέρνηση, τις οποίες θα ξανα-αλλάξει η επόμενη κυβέρνηση, τις οποίες θα τροποποιήσει η τρίτη επαναφέροντας παλαιότερες με λίγο διαφορετικό σκεπτικό, κλπ... κλπ... κλπ... Και κάπως έτσι η ζωή συνεχίζεται με τα δεδομένα να αλλάζουν κάθε 2ετία, 3ετία ή 4ετία για τους γονείς, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη - και την εκπαίδευση να υποβαθμίζεται όλο και περισσότερο εξαιτίας της έλλειψης συνοχής, της έλλειψης συγκροτημένου και κοινά συμφωνημένου από όλα τα κόμματα σχεδίου, της έλλειψης συντεταγμένης αξιολόγησης των αποτελεσμάτων του υπάρχοντος συστήματος εκπαίδευσης, της έλλειψης .... της ανεπάρκειας.... της ανικανότητας... ουφ!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ