Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Σχεδιασμός εσωτερικής εκπαιδευτικής λειτουργίας στη σχολική μονάδα

Δημοσίευση: 09/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γεώργιος Δ. Τσαντάκης
Συγγραφέας-Εκπαιδευτικός

Η αποκέντρωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος να απασχολήσει τον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής για τη δυνατότητα ανάδειξης της αυτονομίας της σχολικής μονάδας ως προς την ανάπτυξη και άσκηση εσωτερικής εκπαιδευτικής λειτουργίας. Με τον τρόπο αυτό η σχολική μονάδα να αποτελέσει τον πυρήνα του εκπαιδευτικού συστήματος με στόχο τη δημιουργία θετικού εργασιακού και μαθησιακού περιβάλλοντος, το οποίο διαμορφώνεται μέσω συλλογικών και συνεργατικών διαδικασιών από τους παράγοντες που βιώνουν καθημερινά στην πράξη τα εκπαιδευτικά θέματα και διαθέτουν την ικανότητα αντίληψης της σχολικής πραγματικότητας για να επισημαίνουν τις αδυναμίες, να αναζητούν τις ευκαιρίες και να προβαίνουν σε διορθωτικές παρεμβάσεις.

Εσωτερική εκπαιδευτική λειτουργία και αυτονομία της σχολικής μονάδας

Η εσωτερική εκπαιδευτική λειτουργία της σχολικής μονάδας να στηρίζεται σ΄ ένα πλαίσιο ενεργούς συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων, συνεργασίας και αξιοποίησης των ικανοτήτων και δεξιοτήτων όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων. Η ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας να πραγματοποιηθεί με τη μεταφορά αποφασιστικών αρμοδιοτήτων στο συλλογικό της όργανο ως προς την ιεράρχηση των εκπαιδευτικών αναγκών και προτεραιοτήτων, τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, την επιλογή των σχολικών βιβλίων από τους διδάσκοντες, μέσα από κατάλογο σχολικών βιβλίων που θα εγκρίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων, την ένταξη στο ωρολόγιο πρόγραμμα γνωστικών αντικειμένων που συνδέονται με θέματα τοπικής ιστορίας και πολιτισμού, τον σχεδιασμό προγραμμάτων βραχείας ενδοσχολικής επιμόρφωσης για τη βελτίωση των επαγγελματικών γνώσεων των εκπαιδευτικών, την κατάρτιση κανονισμού λειτουργίας του σχολείου, την υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων και προγραμμάτων σε σχολικό και τοπικό επίπεδο, την υλοποίηση προγραμμάτων αντισταθμιστικής και υποστηρικτικής εκπαίδευσης, τη διεξαγωγή των προγραμματισμένων εκπαιδευτικών και διδακτικών επισκέψεων-μετακινήσεων, αθλητικών δραστηριοτήτων, την προμήθεια εξοπλισμού και εποπτικών μέσων διδασκαλίας, τη συγκρότηση Ομάδων Σχολικής Διαμεσολάβησης για την επίλυση των διαφορών μεταξύ μαθητών/τριών, µε την αρωγή καταρτισμένων εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών ως μεσολαβητών αλλά και Δράσης-Πρόληψης για τη διαχείριση της ενδοσχολικής βίας, του σχολικού εκφοβισμού, τις προβλέψιμες ή απρόβλεπτες καταστάσεις. Τέλος, την αυτοαξιολόγηση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα με αποτίμηση των στόχων που τέθηκαν κατά τον προγραμματισμό, προκειμένου να συμβάλλει στην αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας, επιδρώντας στην ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων και στην προώθηση καλών διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών.

Εσωτερική εκπαιδευτική λειτουργία και συνεργασία με όργανα λαϊκής συμμετοχής και Φορείς

Τακτικές και έκτακτες συνεδριάσεις του Σχολικού Συμβουλίου της σχολικής μονάδας για τη σύνταξη κανονισμού λειτουργίας και την ανάπτυξη δράσεων που ενισχύουν το εκπαιδευτικό έργο.

Συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων-Κηδεμόνων, διότι αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των κηδεμόνων και των μαθητών/τριών για θέματα που άπτονται της εύρυθμης λειτουργίας.

Συνεργασία με τη Σχολική Επιτροπή, τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, καθώς και με Εκπαιδευτικούς, Τοπικούς και Κοινωνικούς Φορείς, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου και το άνοιγμα του σχολείου στην ευρύτερη αλλά και στην τοπική κοινωνία.

Σχόλια (1)

 
Εκπαιδευτικός
10 Φεβ 2020 16:07

Ως επιθυμητός στόχος, καλά είναι όσα γράφει ο συντάκτης.
Ωστόσο, χωρίς την παρουσία των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα και χωρίς την παράταση λειτουργίας του σχολείου ως τις 4μμ, δεν μπορεί να γίνει τίποτε.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ