Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Υπουργός: Αγγλικά, Φυσική Αγωγή και άλλα μαθήματα στα Νηπιαγωγεία

Αντίδραση της ΔΟΕ
Δημοσίευση: 10/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στις προθέσεις της υπουργού Παιδείας Νίκη Κεραμέως είναι να εισάγει στο Νηπιαγωεγείο μαθήματα Αγγλικών και Φυσικής Αγωγής, καθώς και άλλα μαθήματα.

“Πρωταρχικό  μας μέλημα  είναι να επενδύσουμε στο διετές υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο με Αγγλικά , Φυσική Αγωγή και με άλλα μαθήματα, να εμπλουτίσουμε το  Πρόγραμμα Σπουδών στα Νηπιαγωγεία, το οποίο δεν έχει αναμορφωθεί από το 2002”, δήλωσε η υπουργός Παιδείας , μιλώντας σε πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1.

Η δήλωση αυτή της υπουργού προκάλεσε την αντίδραση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας , η οποία με ανακοινωθέν τονίζει πως:

Α. Το ζήτημα τέθηκε από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κατά τη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία στις 6-2-2020 αλλά η Υπουργός, αποφεύγοντας την επί της ουσίας συζήτηση, επιφυλάχθηκε να ξανασυζητήσει το θέμα με τη Δ.Ο.Ε. σε νέα, θεματική, συνάντηση, δίχως να κάνει σαφές εάν πρόκειται για σκέψεις ή για ειλημμένη  απόφαση, κάτι που μας προβληματίζει ιδιαίτερα.

Β. Η υπουργός Παιδείας με τις πρόσφατες δηλώσεις της για την εισαγωγή Αγγλικών και Φυσικής Αγωγής  καθώς και πολλαπλού βιβλίου  στο νηπιαγωγείο, αγνοώντας τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας  του Νηπιαγωγείου, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού  με μεικτές ηλικίες παιδιών και οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα διαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας και project, εμφανίζεται πρόθυμη να προωθήσει πρακτικές κατακερματισμού των μαθημάτων στο Νηπιαγωγείο, θέλοντας να εισάγει ξεχωριστά μαθήματα. Με τον τρόπο αυτό  η  ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΣΗ γίνεται  κατακερματισμένη γνώση και  παραγκωνίζονται  τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας  καθώς και η ανάγκη ύπαρξης σταθερού προσώπου. Φυσικά, δεν λαμβάνει υπόψη της τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και έρευνες για ολιστική προσέγγιση της γνώσης και ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων, σύμφωνα με τις διεθνείς έρευνες και διεθνείς οργανισμούς.

Γ. Όλα όσα σχεδιάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εισάγουν τα νήπια  σε αυστηρά δομημένα προγράμματα που καθορίζονται και από το χρόνο.  

Δ. Σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες τονίζουν ότι η μάθηση τον 21ο αιώνα, σε αυτές τις ηλικίες, δεν μπορεί να στηρίζεται σε προγράμματα σπουδών που οργανώνονται αποκλειστικά με γνωστικά αντικείμενα. Είναι αναγκαίο, ιδιαίτερα, για τα νήπια να μάθουν πώς να μαθαίνουν, χρειάζεται η ανάπτυξη της επικοινωνίας, της δημιουργικής, κριτικής σκέψης, των κοινωνικών ικανοτήτων. Απαιτείται ο σεβασμός στην ανομοιογένεια, η αναγνώριση του διαφορετικού μαθησιακού προφίλ, που μπορεί να έχει ένα παιδί και  η εξασφάλιση  ισοδύναμων ευκαιριών στη εκπαίδευση.

Ε. Καλούμε την Υπουργό Παιδείας να σχεδιάζει με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και όχι υποχωρώντας στις κάθε είδους πιέσεις  που ασκούνται για ευνόητους, μεν, λόγους αλλά δεν ωφελούν τη δημόσια εκπαίδευση και τους μαθητές μας. Της επισημαίνουμε τα προβλήματα των νηπιαγωγείων πάνω στα οποία έχει υποχρέωση να σκύψει και να αντιμετωπίσει στο πλαίσιο της στήριξης και της βελτίωσης της δημόσιας, δωρεάν παιδείας.

Ετικέτες: 
ΔΟΕ

Σχόλια (71)

 
dim
10 Φεβ 2020 17:26

Προτείνω να μπουν τα γνωστικά αυτά αντικείμενα από τον παιδικό σταθμό ή μόλις τα παιδιά βρίσκονται στην κοιλιά της μαμά τους!!! Νομίζω ή είναι εντελώς άσχετοι οι κυβερνώντες με την παιδαγωγική επιστήμη ή θέλουν να εξυπηρετήσουν συμφέροντα κάποιων εις βάρος των παιδικών ψυχών!!!!

 
Όλγα
10 Φεβ 2020 17:28

Η κυρία και οι συνεργάτες της είναι φανερά άσχετοι με το αντικείμενο με το οποίο ασχολούνται.

 
Ευαγγελία Κ.
10 Φεβ 2020 17:47

Από την έκλεκτη συναδελφο Γεωργία Κατσαρή. Κυρία Κεραμέως διαβάστε το , ποτέ δεν είναι αργά να μαθαίνει κάποιος.

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗ!!

Τον τελευταίο καιρό πολλά ακούγονται με κύριο στόχο την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. Ειδικότητες και προσχολική εκπαίδευση είναι από τα τελευταία που απασχολούν την επίσημη εκπαιδευτική ηγεσία, αν και το σενάριο έχει παιχτεί στο παρελθόν με άλλες παραλλαγές. Γίνεται συνεχώς μια μάχη για το ποιος σκίζει τα ιμάτια του προς όφελος των παιδιών. Οι ειδικότητες ως μάνα εξ ουρανού θα έρθουν να καλύψουν τις ελλείψεις των εκπαιδευτικών-επιστημόνων προσχολικής εκπαίδευσης και αγωγής.

Πολύ συνοπτικά θα αναφερθώ σε κάτι που συνήθως διαφεύγει σε όλους τους άλλους συναδέλφους-επιστήμονες. Πρόκειται για την ετοιμότητα του ανθρώπινου εγκεφάλου στην περίπτωσή μας να δομήσει μια δεύτερη γλώσσα (δεύτερη ως ξένη γλώσσα και όχι δύο ταυτόχρονα μητρικές όπου και εκεί δεν είναι πάντα τα αποτελέσματα ενθαρρυντικά) ο ρόλος των εγκεφαλικών ημισφαιρίων στην επεξεργασία της μητρικής και μιας δεύτερης γλώσσας ποικίλει σε κάθε ομάδα ατόμων και διαφοροποιείται ανάλογα με το φύλο, την επιλογή χεριού και το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται τα άτομα σε σχέση με την εκμάθηση μιας γλώσσας. Συνεπώς, στο εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μέθοδοι διδασκαλίας που να εμπλέκουν και τα δύο εγκεφαλικά ημισφαίρια και να εκμεταλλεύονται πλήρως τις δυνατότητές τους και ιδιαίτερα στα πρώτα στάδια εκμάθησης τόσο της μητρικής όσο και μιας δεύτερης γλώσσας.

Αυτό το στάδιο πρέπει να προηγηθεί.

Στην προσχολική τα παιδιά άλλοτε έχουν εδραιώσει πλευρίωση και άλλοτε όχι . Τα δύο χρόνια που τα παιδιά φοιτούν στο νηπιαγωγείο είναι και ο χρόνος που τελικά εδραιώνουν πλευρίωση. Στην περίπτωση που αυτό δεν γίνει τότε είναι ένδειξη ίσως αναπτυξιακών διαταραχών που εμφανίζονται κυρίως στο λόγο.

Επομένως, η έμφαση που πρέπει να δοθεί στην προσχολική είναι στο να δημιουργηθεί ένα ανοιχτού τύπου αναλυτικό πρόγραμμα που να ενισχύει το πόρισμα της έρευνας που προανέφερα δηλαδή μέθοδοι διδασκαλίας και δραστηριότητες που να ενισχύουν την εμπλοκή και των δύο ημισφαιρίων του εγκεφάλου. Προς έκπληξη όλων ενημερωτικά αναφέρω ότι αυτό το αναλυτικό ήδη εδώ και πολλά χρόνια ισχύει για την προσχολική εκπαίδευση και αγωγή. Οι εκπαιδευτικοί που αποφοιτούν από τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα έχουν εκπαιδευτεί να λειτουργούν τοιουτοτρόπως.

Στόχος της προσχολικής είναι η εδραίωση της μητρικής γλώσσας ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να αναπτύξουν τις απαραίτητες συνάψεις ώστε αργότερα να μπορούν να δομήσουν με επιτυχία την δεύτερη ξένη γλώσσα.

Στο δημόσιο σχολείο όπου δεν υπάρχει θεωρητικά τουλάχιστον το άγχος της ανάπτυξης της πελατειακής σχέσης ώστε να δομηθεί ένα αναλυτικό πρόγραμμα που θα ικανοποιεί τον πελάτη και όχι τον κύριο επωφελούμενο πρέπει η προσχολική αγωγή να στοχεύει στην πρόληψη και την δόμηση τόσο σε επίπεδο γνωστικών λειτουργιών όσο και σε επίπεδο συναισθηματικής ολοκλήρωσης.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που αξίζει να αναφερθεί και πολλοί εντέχνως ξεχνούν , είναι η ηλικιακή ποικιλομορφία που έχουν οι τάξεις του νηπιαγωγείου. Σε μια τάξη νηπιαγωγείου φοιτούν από κοινού νήπια και προνήπια. Έχουν γίνει πολλές μελέτες και έχουν αναπτυχθεί θεωρίες μάθησης ( η σκάλα του Vygotsky, η θεωρία των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης του Gardner)πάνω στα οφέλη που υπάρχουν σε μια τέτοιου είδους μίξη των ηλικιών και δη σε αυτό το ευαίσθητο αναπτυξιακό φάσμα. Ακόμη και το πρόγραμμα της ομαλής μετάβασης έχει στηριχτεί στο όφελος που αποκομίζουν τα παιδιά όταν υπάρχει μίξη ηλικιακών ομάδων. Μέσα σε αυτήν την ηλικιακή κλίμακα συντελούνται τεράστιες διαφοροποιήσεις καθώς και τεράστιες αναπτυξιακές διαφορές. Σε αυτό το ηλικιακό φάσμα οι μεταβολές που υπάρχουν στην ανάπτυξη είναι μεγάλες και γρήγορες καθώς επίσης και το χάσμα.. Στόχος του εκπαιδευτικού της προσχολική εκπαίδευσης και αγωγής είναι η διαφοροποιημένη διδασκαλία πάνω στο ανοιχτού τύπου αναλυτικό πρόγραμμα για να εξυπηρετηθούν οι πρωταρχικές και κύριες ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικίας που σίγουρα δεν μπορεί να είναι η εκμάθηση δεύτερης ξένης γλώσσας.

Με εκτίμηση προς όλους τους συναδέλφους,

Κατσαρή Γεωργία

 
Ιωάννης Κ.
10 Φεβ 2020 17:54

Αγγλικά στο νηπιαγωγείο. Το υπουργείο παιδείας δικαιώνει όλο και περισσότερο τον πραγματικό του ρόλο ως υπουργείο απαιδειας.

 
και άλλα μαθήματα
10 Φεβ 2020 17:58

Να δείτε που τα μαθήματα αυτά θα είναι τα θρησκευτικά.

 
Έναρξη στις 9
10 Φεβ 2020 18:03

μόνο αυτό δεν ξεπατικώσατε από τον προκάτοχο...

 
Φώτης
10 Φεβ 2020 18:07

Συμφέροντα!!! Οι ειδικότητες θέλουν κι άλλες θέσεις... Έλεος!

 
Ξενοφών
10 Φεβ 2020 18:11

Η ΔΟΕ γιατί δεν αντιδρά για την ύπαρξη κάποιων ειδικοτήτων στο Δημοτικό; Χρειάζονται πραγματικά όλες αυτές ειδικά στις πρώτες τάξεις; (π.χ. υπολογιστές, αγγλικά)

 
Δημήτρης
10 Φεβ 2020 18:27

Η άγνοια της υπουργού είναι μνημειώδης. Aναδεικνύεται πραγματικά επικίνδυνη για τους μαθητές.

 
@ΔΟΕ και τουρκικά σε νηπιαγωγεία της Θράκης
10 Φεβ 2020 18:29

Όταν ο Γαβρόγλου έβαλε τα τουρκικά σε νηπιαγωγεία της Θράκης ΔΕΝ αντιδράσατε.Αντίθετα αντέδρασαν έντονα οι Διδασκαλικοί Σύλλογοι Ξάνθης και Ροδόπης και οι Νηπιαγωγοί των συγκεκριμένων Νηπιαγωγείων.Και πάλι ΔΕΝ τους στηρίξατε.Όταν απειλήθηκαν οι Νηπιαγωγοί με κυρώσεις ,επί Γαβρόγλου πάντα, να αποδεχτούν το τετελεσμένο ,ΔΕΝ αντιδράσατε και πάλι.Αυτά που γράφετε λοιπόν αν είναι σωστά για τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο είναι και για τα τουρκικά στην Θράκη,που ΔΕΝ αντιδράσατε ενώ αντιδράτε για τα αγγλικά τώρα.Άρα έχετε δίκαιο για τα τουρκικά στο Νηπιαγωγείο ,όχι όμως για τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο.Οι ίδιοι παραπάνω παράγοντες που γράφετε κάνουν διακρίσεις στην γλώσσα.Σε καλή(τουρκικά) που πρέπει να διδάσκεται και σε κακή(αγγλικά) που δεν πρέπει να διδάσκεται.Έχετε κάτι να πείτε;

 
ΠΑΠΑΣ
10 Φεβ 2020 18:46

ΚΑΛΗ ΠΑΝΤΕΝΤΑ ......ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.......ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ............ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΣΚΕΦΤΟΥΝ ΑΝΑΡΩΤΙΈΜΑΙ; ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΟΥΜΕ...... ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ......!!!

 
Θέλω να διοριστώ
10 Φεβ 2020 19:03

γυμναστής σε νήπια. Τι Πανελλαδικώς εξεταζόμενα και αηδίες!!!

 
Xristos
10 Φεβ 2020 19:13

Μπορεί κάποιοι να κοροϊδεύετε και είστε μάλλον νηπιαγωγοί που δεν θέλετε να αυξηθούν οι ώρες παραμονής στο νηπιαγωγείο, επειδή αν μπουν ειδικότητες, τότε μάλλον θα αυξηθούν και οι ώρες παραμονής των παιδιών. Λοιπόν, πριν από 8 χρόνια που πήγαιναν τα παιδιά μου στον παιδικό σταθμό (δημόσιος του Δήμου Αμαρουσίου) 2 φορές την εβδομάδα είχαν γυμναστική. Δεν το έλεγαν ούτε γυμναστική, ούτε φυσική αγωγή. Μουσικοκινητική αγωγή, κατάλληλη και απαραίτητη για τις ηλικίες αυτές, και μιλώ για 3χρονα. Τα παιδάκια, σύμφωνα πάντα με τις μαρτυρίες των βρεφονηπιαγωγών, χαίρονταν πάρα πολύ αυτές τις ώρες με την καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής που έκανε μουσικοκινητική αγωγή. Εννοείται πως αυτό που φαίνεται πως προωθεί το υπουργείο θα είναι προς όφελος και των παιδιών του νηπιαγωγείου. Μπορεί κάποιοι να βλέπουν διορισμούς, ικανοποίηση γυμναστών και καθηγητών αγγλικής γλώσσας. Μπορεί όντως γι αυτό να το κάνει το υπουργείο αλλά εδώ ισχύει το "τερπνόν μετά του ωφελίμου". Ειδικά όσον αφορά το κινητικό κομμάτι, τα παιδιά το έχουν ανάγκη, ιδιαίτερα τα νήπια μεγαλουπόλεων.

 
ΜΑΙΡΗ
10 Φεβ 2020 19:30

ΑΡΧΙΣΑΜΕ ΝΑ ΞΕΦΕΥΓΟΥΜΕ ΕΝΤΕΛΩΣ!!!!

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
10 Φεβ 2020 19:32

Τι γνωρίζουν οι απόφοιτοι σχολών Φυσικής Αγωγής και Αγγλικών από Παιδαγωγική και ψυχολογική ανάπτυξη των νηπίων;

 
Δημήτρης Κ.
10 Φεβ 2020 19:35

κ. Υπουργέ,
Πόθεν τεκμαίρεται η ανάγκη εισαγωγής αυτών των γνωστικών αντικειμένων στο Νηπιαγωγείο; Υπάρχει κάποια μελέτη με αναφορά στο ελληνικό πλαίσιο; Θα μπορούσατε να μας τη γνωστοποιήσετε;

Κατά τα λοιπά,
Είναι γνωστό τοις πάσι πως παρά την "άλωση" του Δημοτικού από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, "περισσεύουν" πολλοί ακόμα. Και αυτοί βέβαια πιέζουν ποικιλοτρόπως (βλ. επιστημονικές ενώσεις, επιμέρους κλαδικοί σύλλογοι, ψήφοι κ.λπ.).
Αν είναι δυνατόν! Το Νηπιαγωγείο, ο κατ' εξοχήν χώρος με παιδαγωγικό και όχι γνωσιοκεντρικό προσανατολισμό, πάει και αυτός στον βωμό κοντόφθαλμης πολιτικής και κλαδικών συμφερόντων :-(

 
μελος δεπ
10 Φεβ 2020 19:41

μια χαρα τα λέει η υπουργος!!
σε σχέση με τα αστεία που διάβασα στα σχόλια η ορθη ηλικία ειναι αυτή για την είσοδο εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας κτλ
κοιτάξτε μπροστά ατον 21ο αιώνα
μέλος δεπ τμήματος προσχολικής αγωγής

 
Νίκη
10 Φεβ 2020 19:57

@ μελος δεπ
Να μην μαθαίνουμε καθόλου ελληνικά. Κατευθείαν αγγλικά. Τι τα χρειαζόμαστε τα ελληνικά τον 21ο αιώνα. Αν είσαι μέλος ΔΕΠ και λες αυτά τα πράγματα τότε πρέπει να μεταναστεύσουμε όλοι επειγόντως!!!!!

 
Γ.Π.
10 Φεβ 2020 20:11

@ Ευαγγελία Κ. 10 Φεβ 2020 17:47
Πολύ καλά κάνατε και επισυνάψατε το εκτενές σχόλιο της συναδέλφου Γεωργίας Κατσαρή. Πάνω σ' αυτές τις βασικές αρχές που αναφέρει, είναι δομημένα τα προ-γράμματα που αφορούν τα νηπιαγωγεία των προηγμένων χωρών. Ας δουν οι σύμβουλοι που εισηγούνται στην Υπουργό τα προγράμματα των κορυφαίων νηπιαγωγείων της Φινλανδίας...

 
Στέλλα
10 Φεβ 2020 20:51

Άλλη μία σωστή κίνηση από την κ.Κεραμέως.
Ο κόσμος το χει τούμπανο και κάποιοι σχολιαστές εδώ κρυφό καμάρι ...
Στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς της περιφέρειας τα παιδιά κάνουν από 4 ετών αγγλικά κανονικά με γραπτά κείμενα , ταεκβοντό, παρέλαση, γυμναστική, χορό, θεατρική αγωγή, μουσική, εικαστικά, μαθηματικά κλπ, μαθαινουν γραφή και ανάγνωση (όχι συλλαβισμό...) και σε άριστες συνθήκες. Έτσι όσοι έστελναν τα παιδιά τους εκεί ήταν πολύ προχωρημένα σε σχέση με τα άλλα παιδιά στις πρώτες δύο τάξεις του δημοτικού. Ας ενισχύσουμε λοιπόν και το δημόσιο σχολείο αυξάνοντας την ποιότητα και τις παροχές του για να μην αναγκαζόμαστε να βάζουμε το χέρι βαθιά στην τσέπη για την εκπαίδευση των παιδιών από 2 ετών. Κυρία Υπουργέ εύγε!

 
Κίτσος
10 Φεβ 2020 21:37

Ααααα έχει ξεφύγει η Νίκα , που λένε και στου χωριό μ

 
1 ώρα την ημερα
10 Φεβ 2020 21:56

Αγγλικά 1 ώρα την ημέρα σε δημοτικό Γυμνάσιο Λύκειο. Για να ανακουφιστεί και η τσέπη του γονιού.

 
Αναγνώστης.
10 Φεβ 2020 22:19

Η κοινη λογική ότι τα παιδιά θα πρέπει να ασκούνται από πολύ μικρή ηλικία, πλησιάζει επιτέλους σε υλοποίηση. Όλα τα άλλα είναι συντεχνίες.

 
ΠΕ86
10 Φεβ 2020 22:23

Η υπουργός έχει ξεφύγει εντελώς..;

Προτείνει τη διδασκαλία αντικειμένων στην προσχολική ηλικία που είναι εντελώς άκυρο. Τα μικρά παιδιά έχουν πολύ διαφορετικές ανάγκες από αγγλικά, φυσική αγωγή (ή -τρομάζω να το σκεφτώ- Η/Υ κτλ).

Θα ήταν πιο τίμιο αν έβγαινε στα ίσια και να έλεγε : "Δεν θέλουμε να διορίσουμε τόσους που έχει ανάγκη η εκπαίδευση και γι' αυτό θα μπάσουμε ειδικότητες από αυτές που έχουμε πλεονάσματα ώστε να καλύψουμε τα κενά όπως-όπως."

Να μη σχολιάσω τη δουλειά που γίνεται στα ιδιωτικά (ειδικά τα νηπιαγωγεία) που η "μπαρούφα" σερβίρετε στους γονείς... όχι με το κιλό αλλά με με το κυβικό!!!

 
Στέλλα
10 Φεβ 2020 22:27

Άλλη μία σωστή κίνηση από την κ.Κεραμέως.
Ο κόσμος το χει τούμπανο και κάποιοι σχολιαστές εδώ κρυφό καμάρι ...
Στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς της περιφέρειας τα παιδιά κάνουν από 2 ετών αγγλικά κανονικά με γραπτά κείμενα , φυσική, χημεία, τριγωνομετρία, διανυσματικούς χώρους, ολοκληρωτικό λογισμό κλπ, μαθαίνουν γραφή, ανάγνωση (όχι συλλαβισμό...) και σε άριστες συνθήκες. Έτσι όσοι έστελναν τα παιδιά τους εκεί ήταν πολύ προχωρημένα σε σχέση με τα άλλα παιδιά στις πρώτες δύο τάξεις του δημοτικού. Ας ενισχύσουμε λοιπόν και το δημόσιο σχολείο αυξάνοντας την ποιότητα και τις παροχές του για να μην αναγκαζόμαστε να βάζουμε το χέρι βαθιά στην τσέπη για την εκπαίδευση των παιδιών από 2 ετών. Κυρία Υπουργέ εύγε!

 
Δημήτρης Κ.
10 Φεβ 2020 22:40

@μελος δεπ
Σε ποιο εκπαιδευτικό πλαίσιο κυρία/κύριε μέλος ΔΕΠ συμβαίνει αυτό; Στο εξωτερικό, ίσως; Ναι, εντάξει... Η Συγκριτική Παιδαγωγική ωχριά :-(
Κάνατε κάποια μελέτη και αποδείξατε πως ισχύει και στο ελληνικό πλαίσιο; Και αν ναι, πού τη δημοσιεύσατε για να τη διαβάσουμε και εμείς;

 
Γ.Π.
10 Φεβ 2020 22:44

Στη χώρα της ανύπαρκτης αξιολόγησης, ο καθένας μπορεί να ισχυρίζεται ό,τι θέλει, ακόμη κι αν η διεθνής εμπειρία-έρευνα λέει άλλα. Άλλωστε αυτοί είναι πολύ πίσω...

 
@Στέλλα
10 Φεβ 2020 23:19

Πόσα θέλεις να μας τρελάνεις? Γραπτά κείμενα αγγλικών σε νήπια? Γραφή κι ανάγνωση? Γιατί όχι και από την κοιλιά? Δε λέω ότι η επαφή με τα διάφορα αντικείμενα δεν είναι ωφέλιμη, αλλά το να δίνουμε στους γονείς αυτό που νομίζουν αυτοί ότι είναι σωστό παραπάει. Όλα πρέπει να γίνουν με σωστό τρόπο ομοποιος να ταιριάζει στην ηλικία των παιδιών.

 
Ian
11 Φεβ 2020 01:38

@ Ευαγγελία Κ.: Δεν αντιλαμβάνομαι τη σκοπιμότητα και τη λογική του εκτενούς σχολίου της συναδέλφου Γεωργίας Κατσαρή, το οποίο, σύμφωνα με το φτωχό μου το μυαλό, στερείται εσωτερικής συνοχής! Δεν ξέρω αν στηρίζεται σε ερευνητικά δεδομένα ή όχι, πάντως περιέχει ορισμένες αστοχίες αν όχι ανακρίβειες.
Κατ' αρχάς, υποεκτιμά τη δυνατότητα του ανθρώπινου εγκεφάλου, ιδιαίτερα των σημερινών παιδιών με τα ερεθίσματα και τις προσλαμβάνουσες από το περιβάλλον τους να προσλάβουν, να επεξεργαστούν και να αφομοιώσουν πληροφορίες πιο σύνθετες και διαφοροποιημένες από ότι στο παρελθόν. Με δεδομένο ότι τα παιδιά έρχονται σήμερα σε επαφή με διάφορα γνωστικά αντικείμενα και περιοχές από πολύ μικρή ηλικία, δεν στερείται βάσης η 'διδασκαλία' τους στο νηπιαγωγείο, με την έννοια της πρώτης επαφής, της εισαγωγής των παιδιών σε αυτά.
Πολύ περισσότερο αυτό αφορά τις γλώσσες αφού η εμπειρία και η έρευνα έχουν δείξει ότι για μεν τη ξένη γλώσσα, η εκ-μάθησή της από μικρή ηλικία συντελεί στην καλύτερη αφομοίωση στοιχείων όπως η προφορά, ο επιτονισμός και η 'φυσικότητα' του εκφερόμενου λόγου, στοιχεία που αφομοιώνονται δυσκολότερα σε μεγαλύτερες ηλικίες.
Για τα δε δίγλωσσα παιδιά, ή αυτά που μαθαίνουν δύο ταυτόχρονα μητρικές γλώσσες όχι μόνο δεν είναι τα αποτελέσματα ενθαρρυντικά, όπως αναφέρει η κα Κατσαρή, αλλά το αντίθετο: τα παιδιά αυτά έχει αποδειχθεί ότι αφενός μαθαίνουν και τις δύο γλώσσες εξίσου καλά αν όχι καλύτερα από μονόγλωσσα παιδιά, αλλά αφετέρου εμφανίζουν ενισχυμένη εγκεφαλική ανάπτυξη προτού καν μιλήσουν, τονώνει τόσο την ικανότητά τους να επιλύουν προβλήματα, όσο και την μνήμη τους ήδη από πολύ μικρή ηλικία και γενικότερα αναπτύσσουν περισσότερες και πιο εκλεπτυσμένες γνωστικές ικανότητες και έχουν καλύτερες επιδόσεις.
Εν κατακλείδι, στο σύγχρονο κόσμο και πολύ περισσότερο στο μελλοντικό η διγλωσσία και η πολυγλωσσία θα είναι η νόρμα και όχι η εξαίρεση. Καλό θα ήταν λοιπόν να δώσουμε στα σημερινά παιδιά και στους αυριανούς πολίτες ένα πλεονέκτημα ή προβάδισμα για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις μελλοντικές προκλήσεις!

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean