Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Τα οριστικά Επιστημονικά Πεδία (ΦΕΚ)

Ποιος είναι ο τρόπος υπολογισμού μορίων με το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Δημοσίευση: 10/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης τα Επιστημονικά Πεδία με την κατάταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ

1. Ποια είναι τα Επιστημονικά Πεδία;

Οι Σχολές, τα Τμήματα και οι Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.), των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.) του Υπουργείου Τουρισμού, των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) και Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) καθώς και των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και  Λιμενοφυλάκων κατατάσσονται σε τέσσερα (4) Επιστημονικά Πεδία, που ορίζονται ως εξής:

1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες

2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες

3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής

4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής

2. Οι ομάδες Προσανατολισμού;

Οι μαθητές/τριες της Γ ́ τάξης Ημερήσιου ΓΕΛ, Γ ́ τάξης τριετούς
Εσπερινού ΓΕΛ και Δ ́ τάξης τετραετούς Εσπερινού ΓΕΛ σχολικού έτους 2019-20 έχουν ήδη επιλέξει και παρακολουθούν μία από τις παρακάτω Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού:

    Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

    Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού επιτρέπει την πρόσβαση σε 1 ΜΟΝΟ συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο
κατόπιν συμμετοχής σε εξετάσεις που διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν αποκλειστικά από Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

Επομένως, η πρόσβαση σε συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο γίνεται ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο κάθε υποψήφιος/α.

3. Οι υποψήφιοι  με το νέο σύστημα σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν;

Οι μαθητές/τριες της τελευταίας τάξης Γενικού Λυκείου σχολικού έτους 2019-20 και οι απόφοιτοι- υποψήφιοι/ες, οι οποίοι/ες θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2020 με το ΝΕΟ σύστημα, θα εξεταστούν σε τέσσερα (4) μαθήματα και θα είναι υποψήφιοι/ες για ένα (1) μόνο Επιστημονικό Πεδίο ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο/η υποψήφιος/α. Οι μαθητές/τριες εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που ήδη έχουν επιλέξει και παρακολουθούν, ενώ οι απόφοιτοι μπορούν να επιλέξουν να εξεταστούν στα μαθήματα οποιασδήποτε Ομάδας Προσανατολισμού.

Συγκεκριμένα:

Ι. Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Οι υποψήφιοι/ες της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του 1ου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά είναι τα εξής τέσσερα (4):

1. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας

2. Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού

3. Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού

4. Κοινωνιολογία Ομάδας Προσανατολισμού

II. Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Οι υποψήφιοι/ες της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά είναι τα εξής τέσσερα (4):

1. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας

2. Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού

3. Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού

4. Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού

IIΙ. Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

Οι υποψήφιοι/ες της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του 3ου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά είναι τα εξής τέσσερα (4):

1. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας

2. Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού

3. Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού

4. Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού

IV. Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Oι υποψήφιοι/ες της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του 4ου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά είναι τα εξής τέσσερα (4):

1. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας

2. Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού

3. Πληροφορική Ομάδας Προσανατολισμού

4. Οικονομία Ομάδας Προσανατολισμού

4.   Ποιος είναι ο τρόπος υπολογισμού μορίων με το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;

Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ισχύουν τα εξής:

α) για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, δηλαδή για τους συμμετέχοντες στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2020 με το νέο σύστημα, υπολογίζεται μόνο ο μέσος όρος των τεσσάρων (4) πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων (χωρίς να συνυπολογίζεται ο βαθμός του απολυτηρίου).

β) στα Τμήματα όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικής δοκιμασίας (αγωνίσματα) για την εισαγωγή υποψηφίων σε αυτά, λόγω της φύσης του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύουν, η εξέταση του ειδικού μαθήματος ή της πρακτικής δοκιμασίας γίνεται πανελλαδικά. Σε κάθε ειδικό μάθημα ο υποψήφιος πρέπει να επιτύχει βαθμολογία τουλάχιστον ίση με το μισό της προβλεπόμενης μέγιστης δυνατής. Για τον υπολογισμό της συνολικής βαθμολογίας, προστίθεται στην βαθμολογία, όπως έχει υπολογιστεί σύμφωνα με την παραπάνω παράγραφο, η βαθμολογία που προκύπτει από το γινόμενο του βαθμού των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή.

5. Οι σημερινοί μαθητές της Γ Λυκείου με ποιο σύστημα θα δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις;

Οι μαθητές της τελευταίας τάξης ΓΕΛ ( δηλαδή Γ ́ ημερησίου, Γ ́ τριετούς εσπερινού και Δ ́ τετραετούς εσπερινού), εφόσον επιθυμούν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, συμμετέχουν υποχρεωτικά με το νέο σύστημα.

6. Οι απόφοιτοι παλαιοτέρων ετών;

Οι απόφοιτοι ημερήσιου ή εσπερινού μπορούν εναλλακτικά να επιλέξουν αν θα συμμετάσχουν με το παλαιό ή με το νέο σύστημα (δείτε εδώ τι ισχύει).

7. Ποια είναι  η διαφορά του παλαιού με το του ΝΕΟ  σύστημα;

Τα βασικά χαρακτηριστικά του ΝΕΟΥ συστήματος είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία για όλους τους υποψηφίους, η Κοινωνιολογία για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές και η επιλογή ΜΟΝΟ 1 επιστημονικού πεδίου.

Αντίθετα βασικά χαρακτηριστικά του ΠΑΛΑΙΟΥ συστήματος είναι η Νεοελληνική Γλώσσα για όλους τους υποψηφίους, τα Λατινικά για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, η δυνατότητα επιλογής 1 ή 2 πεδίων με 4 ή 5 μαθήματα.

Τέλος τα δύο συστήματα (παλαιό/νέο) έχουν διαφορετική εξεταστέα ύλη, διαφορετικό ποσοστό θέσεων για κάθε σύστημα, διαφορετικό τρόπο υπολογισμού μορίων κλπ.

8.  Πότε θα υποβάλουν Μηχανογραφικό  υποψήφιοι για το 10% των θέσεων;

Όσοι απόφοιτοι δικαιούνται να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση το 2020, αυτοί υποβάλλουν κατευθείαν μηχανογραφικό δελτίο τον Ιούνιο του 2020.

9.  Ποια είναι η διδακτέα-εξεταστέα ύλη της Γ' Λυκείου το επόμενο σχολικό έτος 2019-20;

Η   Εξεταστέα ύλη της Γ Λυκείου  μετά την τροποποίηση  στα μαθήματα  Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία και  Αρχαία Ελληνικά, έχει ως εξής :

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΒΙΟΛΟΓΙΑ

ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

ΛΑΤΙΝΙΚΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Δείτε εδώ και τη συμπληρωματική απόφαση)

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

ΦΥΣΙΚΗ

ΧΗΜΕΙΑ

ΕΠΑΛ

Δείτε εδώ την Εξεταστέα Ύλη για τα ΕΠΑΛ

10. Θα ισχύσουν τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης, δηλαδή οι λεγόμενες "πράσινες" σχολές  που ανακοινώθηκαν από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία ότι θα εισάγονται οι υποψήφιοι χωρίς πανελλαδικές ;

Οχι δεν θα ισχύσει τίποτε από αυτά. Οι λεγόμενες "πράσινες"   και "κόκκινες" σχολές  καταργήθηκαν  με ρύθμιση που ψηφίστηκε πρόσφατα  στη Βουλή . Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι  υποψήφιοι για να εισαχθούν σε ΑΕΙ θα πρέπει να δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις.

11.Μέσω Πανελλαδικών ποιες βαθμολογίες θα προσμετρήσουν;

Για την εισαγωγή μέσω πανελλαδικών εξετάσεων ισχύουν τα εξής:

Κατ' εξαίρεση  για τους μαθητές  που φοιτούν φέτος στη  Γ Λυκείου, δηλαδή αυτοί που  θα “εγκαινιάσουν” το νέο σύστημα , κατ'  εξαίρεση , θα  υπολογιστεί  μόνο ο μέσος όρος των τεσσάρων (4) πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων,

Με το “μίνι” νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που ψηφίστηκε πρόσφατα  στη Βουλή,  προβλέπεται ότι οι    μαθητές που φοιτούν φέτος στη Β Λυκείου, για να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση , το έτος 2021, θα ληφθεί υπόψιν και ο βαθμός του Απολυτηρίου της Γ΄ Λυκείου.

Ειδικότερα για τον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων, στις Πανελλαδικές του 2021, θα προσμετρηθεί:

α)  σε ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%) ο μέσος όρος των βαθμών στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου, και

β) σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) ο βαθμός του απολυτηρίου της Γ ́ Τάξης ΓΕ.Λ..

Για τους φετινούς υποψηφίους, που φοιτούν ήδη στη Γ¨ Λυκείου, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2020- 2021  (σ.σ.προσοχή:  Η διάταξη δεν αναφέρεται σε δύο έτη αλλά στο ένα ακαδημαϊκό έτος που θα εισαχθούν οι φετινοί μαθητές της Γ Λυκείου)  υπολογίζεται μόνο ο μέσος όρος των τεσσάρων (4) πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων,
 
Πρόκειται για διάταξη που είχε προβλεφθεί και στο νόμο 4610/2019 και ξαναψηφίστηκε με τις άλλες τροποποιητικές διατάξεις για την κατάργηση  των “πράσινων” σχολών.

12. Η βαθμολογία στα Ειδικά Μαθήματα;

Στα Τμήματα όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικής δοκιμασίας για την εισαγωγή υποψηφίων σε αυτά, λόγω της φύσης του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύουν, η εξέταση του ειδικού μαθήματος ή της πρακτικής δοκιμασίας γίνεται πανελλαδικά.

Σε κάθε ειδικό μάθημα ο υποψήφιος πρέπει να επιτύχει βαθμολογία τουλάχιστον ίση με το μισό της προβλεπόμενης μέγιστης δυνατής.

Για τον υπολογισμό της συνολικής βαθμολογίας, προστίθεται στην βαθμολογία, όπως έχει υπολογιστεί , η βαθμολογία που προκύπτει από το γινόμενο του βαθμού των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή,

13. Τι γίνεται αν με το σύνολο της βαθμολογίας που έχει επιτύχει ο υποψήφιος μπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες Σχολές;

Αν με το σύνολο της βαθμολογίας που έχει επιτύχει ο υποψήφιος μπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες από μία σχολές ή τμήματα εισάγεται τελικά μόνο σε εκείνη τη σχολή ή τμήμα που προσδιόρισε στο μηχανογραφικό του με σειρά προτίμησης υψηλότερη σε σχέση με τις άλλες, σχολές ή τμήματα που έχει δηλώσει.

14. Ο αριθμός εισακτέων θα αλλάξει;

Αν υλοποιηθούν  οι  εξαγγελίες του υφυπουργού Παιδείας Β. Διγαλάκη ότι στη διαμόρφωση του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα , θα ληφθούν υπόψιν οι εισηγήσεις των Πανεπιστημίων , σίγουρα θα έχουμε μείωση του αριθμού εισακτέων. Κι αυτό διότι όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα κάθε χρόνο εισηγούνται σημαντικά μικρότερο αριθμό εισακτέων από αυτόν που τελικά αποφασίζει το υπουργείο Παιδείας.

15. Τι θα ισχύσει για τους αποφοίτους των Εσπερινών ΓΕΛ;

Οι απόφοιτοι εσπερινού ΓΕ.Λ. εισάγονται, κατά το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησης, σε ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων, το οποίο ορίζεται με απόφαση του εκάστοτε υπουργού Παιδείας.

16. Πότε θα καθιερωθεί η βάση εισαγωγής;

Ανεξάρτητα από το πότε θα θεσμοθετηθεί η βάση εισαγωγής, πάντως δεν θα αφορά τους φετινούς μαθητές της Γ Λυκείου.

17.Τι ισχύει για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις μαθημάτων

Το Σεπτέμβριο εκάστου σχολικού έτους διενεργούνται επαναληπτικές εξετάσεις για την εισαγωγή σε σχολές ή Τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στις οποίες έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν οι υποψήφιοι Γενικού (ημερήσιου ή εσπερινού) και Επαγγελματικού (ημερήσιου ή εσπερινού) Λυκείου, εφόσον, είτε εξαιτίας σοβαρού λόγου υγείας, είτε λόγω ψυχικής οδύνης συνεπεία θανάτου συγγενούς α ́ βαθμού εξ αίματος σε ευθεία γραμμή ή β ́ βαθμού εξ αίματος σε πλάγια γραμμή, ο οποίος επήλθε εντός του μήνα που προηγείται του μήνα έναρξης των εξετάσεων και μέχρι τη λήξη αυτών, δεν έλαβαν μέρος ή διέκοψαν την εξέτασή τους σε ένα ή περισσότερα μαθήματα κατά τη διάρκεια της τακτικής εξεταστικής περιόδου.

Στις επαναληπτικές εξετάσεις οι υποψήφιοι εξετάζονται υποχρεωτικά στο σύνολο των μαθημάτων στα οποία έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή με την αίτηση-δήλωση που υπέβαλαν τον Μάρτιο (Ομάδας Προσανατολισμού, Γενικής Παιδείας, Ειδικά Μαθήματα, Μουσικά Μαθήματα (Μουσική Αντίληψη και Γνώση, Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία) Μαθήματα Ειδικότητας, πρακτικές δοκιμασίες) και όχι μόνο σε όποιο απουσίασαν.

Με την υποβολή της δήλωσης συμμετοχής στις επαναληπτικές εξετάσεις, η συμμετοχή του υποψηφίου στις εξετάσεις της τακτικής εξεταστικής περιόδου ακυρώνεται, όπως και η βαθμολογία και η επίδοσή του σε μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες, στα οποία έχει ήδη εξεταστεί, και ο υποψήφιος λογίζεται ως μη εξετασθείς.

Σχόλια (11)

 
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ
11 Φεβ 2020 09:53

Άλλη μία χρονιά πού μπορείς να εισαχθείς σε σχολές πληροφορικής χωρίς να εξεταστείς σε μάθημα πληροφορικής. Άλλη μία χρονιά που δεν μπορείς να εισαχθεις σε σχολές μαθηματικών ενώ εξεταζεσαι σε πολύ υψηλού επιπέδου μαθηματικά.

 
στρ
11 Φεβ 2020 10:26

αλλη μια χρονια , με εξεταζομενα μαθηματα αυτα που απαιτουνται για το βασικο επιπεδο γνωσεων , για την εισαγωγη των παιδιων στη τριτοβαθμια εκπαιδευση

 
Γεωγραφία
11 Φεβ 2020 10:58

το Τμήμα Γεωγραφίας του Χαροκόπειου ζήτησε να δέχεται φοιτητές χωρίς Φυσική και χημεία. Πώς θα αντισταθμίσουν οι φοιτητές του αυτό το έλλειμα γνώσεων; Τί μας κρύβουν 15 χρόνια;

 
στρ
11 Φεβ 2020 11:40

ανεξαρτητα απο τη σχολη ολοι οι φοιτητες θα πρεπει να εχουν μια βαση γνωσεων σε βασικες επιστημες

 
Γιώργος
11 Φεβ 2020 11:59

Μαθητές απο κατεύθυνση οικονομικών χωρίς καμία ιδέα σέ φυσική εισαγόνται σε σχολές μηχανικών πού έχουν απλά ένα συνθετικό πληροφορικής. Ο υπόλοιπος τίτλος έχει νά κάνει με μηχανική όπου η φυσική είναι απαραίτητη. Προβληματίζει κανέναν υπεύθυνο αυτό πού στέλνουν παιδιά σέ σχολές μηχανικών χωρίς γνώσεις λυκείου σέ φυσική?

 
Μαρία Λαμπριανίδου
11 Φεβ 2020 12:47

1) Βάλτε συντελεστές δε μπορεί όλα τα μαθήματα να μετράνε το ίδιο.
2) Βάλτε τις Αστυνομικές Σχολές στο 3ο Πεδίο, τι είδους διάκριση είναι αυτή;

 
Βιοπληροφορική
11 Φεβ 2020 12:54

Η βασική δομή του DNA (primary structure) είναι μια συμβολοσειρά (string), δηλαδή το βασικό αντικείμενο μελέτης της πληροφορικής. Η μοντελοποίηση των φαινομένων είναι το άλφα και το ωμέγα στις θετικές επιστήμες και στις επιστήμες ζωής και υγείας, και μοντελοποίηση χωρίς πληροφορική δεν υπάρχει. Στις Η.Π.Α γίνεται μαζική εισαγωγή του μαθήματος σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης. Εδώ απουσιάζει από τα πεδία των οποίων αποτελεί πυλώνα. Ψάχνει κανείς τις αιτίες του brain drain;

 
Βιοπληροφορική
11 Φεβ 2020 13:21

@Γιώργος
Με ένα απλό συνθετικό παίρνουν ΠΕ πληροφορικής; Σοβαρά;

 
Γ.Π.
11 Φεβ 2020 15:36

Το πρόβλημα δεν λύνεται με τις κοινές μεθόδους. Γόρδιος είναι ο δεσμός κι ο Μεγαλέξανδρος δεν ζει πια. Ο Διγενής αδυνατεί και μόνο ο Αϊ-Γιώργης μπορεί, αρκεί να του τάξουμε. Άντεστε, στις εκκλησιές του Αγίου να πάμε όλοι!
- Μα...
- Αφήστε τα «μα»... Ένα απέραντο φρενοκομείο φτιάξαμε και περιμένετε απο τρεις κυρίες κι έναν άοπλο, να συμμαζέψουν το χάος! Ένα συλλογικό θαύμα χρειάζεται...

 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΤΣ.
11 Φεβ 2020 21:45

ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ π.χ. ΑΕΠΠ ΣΤΗΝ Γ΄ ΓΕΛ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΣΟΙΧΟ ΜΑΘΗΜΑ Η΄ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ Γ΄ ΕΠΑΛ, ΣΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ !!!!!!!!!!!!!!! ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΤΑ ΕΤΟΙΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ MICROSOFT, WINDOWS, (TO ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΤΩΝ Η/Υ) ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ, WORD, EXCEL, POWER POINT, κλπ, κλπ, κλπ. !!!!!!!!!!!!!! ΔΙΟΤΙ, ΠΟΛΥΣ ΚΟΣΜΟΣ ΟΤΑΝ ΑΝΦΕΡΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ "ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ", ΟΠΩΣ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΒΑΠΤΙΣΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ, ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ, ΘΕΩΡΟΥΝ, ΝΟΜΙΖΟΥΝ, ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ, ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ WORD, EXCEL, WINDOWS, κλπ, ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΛΑ Ο ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΕΝΟΣ Η/Υ, (ΜΗΧΑΝΗΜΑ), ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ, ΔΗΛΑΔΗ, ΤΟΥ ΛΟΓΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ Η/Υ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
ΔΕΠ
12 Φεβ 2020 10:41

Οι ηγεσίες αλλάζουν, οι παγκόσμιες και επιζήμιες πατέντες παραμένουν. Δεν υπάρχει καποιος λογικός άνθρωπος να τα βάλει σε μια σειρά; Πληροφορική μαζί με Οικονομικά; Σε ποιό άλλο μέρος του πλανήτη; Και ταυτόχρονα να εισάγεσαι στην Πληροφορική χωρίς να εξετάζεσαι στην Πληροφορική ενώ *υπαρχει* τέτοιο μάθημα στις Πανελλαδικές; Φαντάζομαι και σε άλλα πεδία θα επικρατεί αντίστοιχη παράνοια... Κρίμα, χαμένες ευκαιρίες κάθε χρόνο, με κάθε Υπουργό. Κύριοι και κυρίες, δε χρειάζεται ουτε μεγάλες κουβέντες ουτε να ανακαλύψετε τον τροχό απ'την αρχή. Λίγη λογική.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.