"Σαρώνει" το διαδίκτυο τα ελληνόπουλα : 6 στους 10 μαθητές Δημοτικού διαθέτουν προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα και μόνο 6 στους 100 μαθητές Γυμνασίου- Λυκείου δεν έχουν

12% των παιδιών Δημοτικού και 24% των μεγαλύτερων παιδιών αποδέχεται αιτήματα φιλίας από αγνώστους ενώ ένα στα δέκα παιδιά Δημοτικού και περίπου ένα στα τρία παιδιά Γυμνασίου/Λυκείου δηλώνει ότι έχει συναντηθεί με κάποιον που γνώρισε στο διαδίκτυο

11/02/2020

Ενημερώθηκε: 11/02/2020, 22:47

Άκουσε το άρθρο

Το 59% των μαθητών Δημοτικού και το 94% των παιδιών Γυμνασίου/Λυκείου  έχει προφίλ σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο ενώ η ενασχόληση με το YouTube είναι καθολική (95,5% στο δημοτικό - 97% στο Γυμνάσιο/Λύκειο).

Η διαπίστωση αυτή προέκυψε από τα αποτελέσματα έρευνας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου ΙΤΕ σε 13.000 μαθητές για τις διαδικτυακές τους συνήθειες, το πώς επηρεάζεται η ψυχολογία τους από τα κοινωνικά δίκτυα και το online gaming.  

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας:

  • Από τα παιδιά Δημοτικού που ασχολούνται με κοινωνικά δίκτυα  παρά το γεγονός ότι δεν επιτρέπεται στην ηλικία τους, περίπου ένα στα τρία δεν έχει το προφίλ του ιδιωτικό.
  • 12% των παιδιών Δημοτικού και 24% των μεγαλύτερων παιδιών  αποδέχεται αιτήματα φιλίας από αγνώστους ενώ ένα στα δέκα παιδιά Δημοτικού και περίπου ένα στα τρία παιδιά Γυμνασίου/Λυκείου δηλώνει ότι έχει συναντηθεί με κάποιον που γνώρισε στο διαδίκτυο.
  • Από την άλλη πλευρά, το 30% των παιδιών δημοτικού και το 60% των παιδιών Γυμνασίου-Λυκείου  θα διστάσει ή δε θα  πει στους γονείς του αν κάτι του συμβεί και το αναστατώσει κατά τη διάρκεια ενός διαδικτυακού παιχνιδιού κυρίως επειδή θεωρούν ότι οι γονείς  δεν ασχολούνται , είτε επειδή φοβάται ότι θα του απαγορεύσουν να παίζει  είτε επειδή θεωρεί ότι οι γονείς δε ξέρουν πώς να το βοηθήσουν.
  • Ένα από τα θέματα στα οποία επικεντρώθηκε η έρευνα ήταν και ο βαθμός επηρεασμού των παιδιών στα όσα βλέπουν στα κοινωνικά δίκτυα. Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας δύο στα δέκα παιδιά  ηλικίας από 13-18 ετών, ανησυχεί για τον αριθμό των Like που θα λάβει στο περιεχόμενο που ανεβάζει σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο, το 19% έχει προβεί σε διαγραφή φωτογραφίας που δεν έλαβε ικανοποιητικό αριθμό Like και το 28% χρησιμοποιεί συστηματικά φίλτρα στις φωτογραφίες που μοιράζεται!
  • Όσον αφορά στη χρήση των κοινωνικών δικτύων το 59% των παιδιών δημοτικού και το 94% των παιδιών Γυμνασίου/Λυκείου  έχει προφίλ σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο ενώ η ενασχόληση με το YouTube είναι καθολική (95,5% στο δημοτικό - 97% στο Γυμνάσιο/Λύκειο). Από τα παιδιά δημοτικού που ασχολούνται με κοινωνικά δίκτυα  παρά το γεγονός ότι δεν επιτρέπεται στην ηλικία τους, περίπου ένα στα τρία δεν έχει το προφίλ του ιδιωτικό.
  • 12% των παιδιών Δημοτικού και 24% των μεγαλύτερων παιδιών  αποδέχεται αιτήματα φιλίας από αγνώστους ενώ ένα στα δέκα παιδιά Δημοτικού και περίπου ένα στα τρία παιδιά Γυμνασίου/Λυκείου δηλώνει ότι έχει συναντηθεί με κάποιον που γνώρισε στο διαδίκτυο.
  • Διαδικτυακή παρενόχληση μέσω κοινωνικών δικτύων έχει δεχτεί το 18% των παιδιών δημοτικού και το 33% των παιδιών Γυμνασίου/Λυκείου. Το 3% των παιδιών δημοτικού και το 5% των μεγαλύτερων παιδιών δηλώνει ότι  έχει εκφοβιστεί ότι θα δημοσιοποιηθούν πολύ προσωπικές φωτογραφίες στο διαδίκτυο, ενώ το 13% των παιδιών Γυμνασίου/Λυκείου δηλώνει ότι έχει μοιραστεί πολύ προσωπικές φωτογραφίες.
  •  
  • Με διαδικτυακά παιχνίδια ασχολείται το 67% των παιδιών δημοτικού και το 61% των παιδιών Γυμνασίου/Λυκείου. Περίπου ένα στα τρία παιδιά δημοτικού και  ένα στα δυο παιδιά Γυμνασίου/Λυκείου παίζει με ανθρώπους που δε γνωρίζει στην πραγματική ζωή και μάλιστα συνομιλεί μαζί τους (29% παιδιά δημοτικού, 52% παιδιά Γυμνασίου/Λυκείου).
  •  
  • Περίπου ένα στα δέκα παιδιά όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων δηλώνει εθισμένο στο Online gaming και ότι διασκεδάζει περισσότερο όταν παίζει παρά όταν περνά χρόνο με τους φίλους του. 11% των παιδιών δημοτικού και 21% των παιδιών Γυμνασίου/Λυκείου αργεί να κοιμηθεί το βράδυ εξαιτίας της ενασχόλησής του με διαδικτυακά παιχνίδια.
  • Το 42% των παιδιών στο Δημοτικό και το 31% των μεγαλύτερων παιδιών δε γνωρίζει πώς να προστατεύει τις συσκευές του από ιούς ή κακόβουλο λογισμικό. Το 48% των παιδιών ηλικίας 10-12 ετών και το 32% των μεγαλύτερων παιδιών δε γνωρίζει τα υπάρχοντα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν  στην περίπτωση που κάτι ή κάποιος τα αναστατώσει διαδικτυακά.
  • Πιο αναλυτικά 2 στα 10 παιδιά δημοτικού και 4 στα 10 παιδιά Γυμνασίου-Λυκείου δε συζητούν  με τους γονείς τους θέματα που άπτονται της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου ενώ ένα μεγάλο ποσοστό γονιών συνεχίζει να μη θέτει όρια ούτε στο χρόνο που δαπανούν τα παιδιά στο διαδίκτυο ούτε στο περιεχόμενο που επιτρέπεται να έχουν πρόσβαση. Όπως προκύπτει μάλιστα από τις απαντήσεις των παιδιών πολλοί γονείς δε γνωρίζουν καν τι κάνει το παιδί τους όταν βρίσκεται στο διαδίκτυο.
  • Από την άλλη πλευρά, το 30% των παιδιών δημοτικού και το 60% των παιδιών Γυμνασίου-Λυκείου  θα διστάσει ή δε θα  πει στους γονείς του αν κάτι του συμβεί και το αναστατώσει κατά τη διάρκεια ενός διαδικτυακού παιχνιδιού κυρίως επειδή θεωρούν ότι οι γονείς  δεν ασχολούνται , είτε επειδή φοβάται ότι θα του απαγορεύσουν να παίζει  είτε επειδή θεωρεί ότι οι γονείς δε ξέρουν πώς να το βοηθήσουν.
  • Ένα από τα θέματα στα οποία επικεντρώθηκε η έρευνα ήταν και ο βαθμός επηρεασμού των παιδιών στα όσα βλέπουν στα κοινωνικά δίκτυα. Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας δύο στα δέκα παιδιά  ηλικίας από 13-18 ετών, ανησυχεί για τον αριθμό των Like που θα λάβει στο περιεχόμενο που ανεβάζει σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο, το 19% έχει προβεί σε διαγραφή φωτογραφίας που δεν έλαβε ικανοποιητικό αριθμό Like και το 28% χρησιμοποιεί συστηματικά φίλτρα στις φωτογραφίες που μοιράζεται!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (11)

Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα
|

Δεν έχει σημασία τώρα αυτό

Για το κινητό μπορεί να υπερβάλλω. Για την καφετέρια και πόσο μάλλον για τα club, θα πρέπει να είναι μόνο για ενήλικες, δηλαδή από 18 και πάνω. Θα σου άρεσε εσένα μια καφετέρια να είναι γεμάτη από 15χρονους; Σαν παιδική χαρά θα είναι. Θα μου πεις, και τότε όσοι είναι 16 και 17 χρονών, τι θα κάνουν; Ότι έκαναν και όταν ήταν 12 χρονών. Θα πας στο σχολείο, θα πρέπει να ξεκουραστείς και το απόγευμα να διαβάσεις και μετά λίγη βολτούλα έξω.
Όταν ενηλικιωθείς κάνε ότι θες, αλλά πάλι με προσοχή.

Τεχνομανία
|

Μαθητές Γυμνασίου αν παρακολουθήσουν μαθήματα από 13 ετών, χωρίς προηγούμενη επαφή με τους υπολογιστές, μια χαρά φυσιολογικοί άνθρωποι θα γίνουν και θα εργαστούν όπου θέλουν, γι'αυτό υπάρχει το Λύκειο και οι σπουδές στο Πανεπιστήμιο. Το "κάψιμο" παιδιών ηλικίας 8-9 ετών ή μικρότερων είναι που πρέπει να αποτρέπεται, δεν είναι παιχνίδι η οθόνη του κινητού τηλεφώνου.

Πληροφορική
|

Άλλο να έχουν τα παιδιά Γυμνασίου επαφή με Πληροφορική και Η/Υ και άλλο ο εθισμός. Όλα με μέτρο, να έχουν τα παιδιά ομαλή κοινωνική ζωή και να μην είναι των άκρων, να έχουν γνώσεις για τη σύγχρονη τεχνολογία αλλά να μην είναι κολλημένα με μια συσκευή.

Και το παιχνίδι αναγκαίο είναι, το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Τόσοι άνθρωποι σπούδασαν Πληροφορική και έγιναν επαγγελματίες ή επιστήμονες χωρίς να έχουν ασχοληθεί με υπολογιστές πριν το Γυμνάσιο ή το Λύκειο.

Δεν έχει σημασία τώρα αυτό
|

Εσυ που λες τα παιδιά κινητό και καφετέρια μετα τα 18 πας καλά ; Αν είναι ποτέ δυνατόν μήπως να πάμε εσωκλειστοι στο κατηχητικό ; Μην τρελαθούμε κιολας το κινητό δεν είναι φονική μηχανή ! Αν είναι έξυπνος αυτός που το χρησιμοποιεί ξέρει τι να προσέξει ! Όσο για την καφετέρια δεν έχω πραγματικά να σχολιάσω κάτι δεν ξέρω από που να ξεκινήσω

Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα
|

Τι το θέλουν το διαδίκτυο από το δημοτικό; Εμείς όταν πηγαίναμε δημοτικό το 2003 - 2004, παίζαμε έξω μπάλα (φιλικά με τα παιδιά), εγώ έκανα ποδήλατο κλπ.
Έμπαινα στον υπολογιστή σε netcafe μόνο για κανένα πολεμικό παιχνίδι. Ούτε κινητό είχα, ούτε χρησιμοποιούσα υπολογιστή στο σπίτι. Χαρείτε τα παιδικά σας χρόνια. Όταν άρχισα να πηγαίνω γυμνάσιο και μετά, αγόρασα υπολογιστή.
Γονείς: Μην αφήνετε τα παιδιά σας από το δημοτικό να χρησιμοποιούν υπολογιστή και κινητό. Υπολογιστή, αφήστε τα από το γυμνάσιο και κινητό από 18 χρονών.

Πολλά παιδιά με τσιγάρο και σε καφετέριες από τα 13 τους. Βιάζονται να μεγαλώσουν και παριστάνουν τους 30αρηδες. Κανονικά, οι καφετέριες θα πρέπει να είναι για άτομα από 18 και άνω. Όλοι την ζωή μπροστά σας έχετε.
Τι σας πειράζει αν ξεκινήσετε να πηγαίνετε σε καφετέριες στα 18; Μέχρι να
γεράσετε θα τα χορτάσετε.

Apostolos
|

Ευτυχώς που ήμουν εθισμένος με τους υπολογιστές από μικρός! Δεν έβγαινα έξω να πάιξω στο δρόμο με τα άλλα παιδιά αλλά έπαιζα ηλεκτρονικά παιχνίδια με τους άλλους "καμμένους" φίλους μου.
Τώρα είναι Μηχανικός Πληροφορικής και έχω μια δουλειά που βγάζω τα 3πλασια από αυτούς που έπαιζαν στον δρόμο μπάλα και δεν έμεινα ποτέ μου άνεργος. Και όλα αυτά χωρίς να χρειαστώ να γράψω 19 στις πανελλήνιες όπως έκαναν οι υποψήφιοι ιατροί που δουλεύουν μέσα στα νοσοκομεία και βγάζουν σχεδόν όσο και εγώ (με τα φακελάκια).
Για να μην μιλήσω για φιλόλογους που ακόμα περιμένουν διορισμό ή γιαυτούς που σπούδασαν Θετικές Επιστήμες αλλά λόγω ανεργίας ορισμένοι άλλαξαν πορεία και δουλεύουν και αυτοί σαν προγραμματιστές.
Συνεχίστε να είστε τεχνοφοβικοί καλά κάνετε και μας συμφέρει κιόλας.

Κοινωνικά δίκτυα
|

Κανονικά, παιδιά κάτω των 9-10 ετών δεν θα έπρεπε να έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικές συσκευές χωρίς επίβλεψη.

Δεν μπορεί να απαγορευτεί εντελώς η χρήση τους αλλά ειναι ευθύνη γονέων και εκπαιδευτικών τα μικρά παιδιά να μην κάνουν ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ (όριο 1 ώρα την ημέρα) και να προστατεύονται με ελεγχόμενο περιεχόμενο.

Τα μεγαλύτερα παιδιά, 13-15 ετών, λογικό να θέλουν να πειραματιστούν την όποια μόδα. Λίγη προσοχή θέλει, να μην εκτίθονται απροετοίμαστα νεαρά παιδιά στο Διαδίκτυο και να έχουν ισορροπημένα ενδιαφέροντα.

Δυστυχώς, δεν είναι όπως παλιά μια τηλεόραση ή ένα ραδιόφωνο τοποθετημένα σε ένα δωμάτιο με συγκεκριμένο πρόγραμμα. Την τελευταία δεκαετία όλοι κυκλοφορούμε με ένα μικρό υπολογιστή στην τσάντα μας με δυνατότητα διασύνδεσης με εκατομμύρια άλλους σε όλον τον πλανήτη. Σε 20 χρόνια θα έχουμε προσαρμοστεί σαν κοινωνία και σε αυτό...

Νικηφόρος Φωκάς
|

1.''Πολλοί γονείς δε γνωρίζουν καν τι κάνει το παιδί τους όταν βρίσκεται στο διαδίκτυο''. Πολύ επικίνδυνο.
2.Θερίζει ψυχές ο εθισμός στο διαδίκτυο

πυριτιος
|

digital competence ως ικανοτητα του σχολειου του 21ου αιώνα

Στράτος
|

Θα είχε ενδιαφέρον και το αποτέλεσμα μιας έρευνας για το πόσοι εκπαιδευτικοί διαθέτουν προφίλ σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο.

Υπολογιστική σκέψη
|

Σχολιασμός για τη χρήση των Η/Υ;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ