Την “πικρία” διατυπώνει , με ανακοινωθέν, ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων, επειδή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν άλλαξε το νόμο Μπαλτά-Κουράκη- Φίλη-Γαβρόγλου για την ιδιωτική εκπαίδευση.
“Οι αντιμεταρρυθμίσεις Μπαλτά-Κουράκη- Φίλη-Γαβρόγλου άσκησαν -και συνεχίζουν να ασκούν, αφού δεν έχει γίνει ακόμα κάποια κίνηση από την παρούσα κυβέρνηση για να διορθωθούν οι στρεβλώσεις- αναίτιους ρυθμιστικούς περιορισμούς στα σχολεία και περιορίζουν τα μέσα με τα οποία κατακτούν την ποιοτική τους διαφορά” τονίζει σε ανακοινωθέν ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων.
Ο Σύνδεσμος το γεγονός ότι οι επιδόσεις των μαθητών το έτος 2018 ήταν χαμηλότερες από το 2015 το αποδίδει “στους περιορισμούς που επιβλήθηκαν στην ιδιωτική εκπαίδευση την τριετία 2015-2017, σύμφωνα με τους οποίους απαγορεύτηκε η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού των ιδιωτικών σχολείων και επιβλήθηκαν περιορισμοί στη δυνατότητα διαμόρφωσης των προγραμμάτων τους”.
Οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων εξακολουθούν να προηγούνται κατά δύο εκπαιδευτικά έτη
Για άλλη μια φορά, τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τον διαγωνισμό PISA 2018 για τα ιδιωτικά σχολεία αποτελούν απόδειξη του ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου που επιτελούν, αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων και σημειώνει τα εξής:
- Στα τρία βασικά πεδία (γλωσσικές, μαθηματικές και επιστημονικές δεξιότητες), ενώ ο μέσος όρος τόσο του γενικού πληθυσμού των Ελλήνων μαθητών όσο και των μαθητών δημοσίων σχολείων είναι χαμηλότερος από τους αντίστοιχους μέσους όρους του ΟΟΣΑ, οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων πέτυχαν σε όλα υψηλότερες βαθμολογίες από το μέσο όρο όλων των ιδιωτικών σχολείων. Μάλιστα, οι διαφορές στις επιδόσεις των μαθητών ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων είναι από τις μεγαλύτερες στις χώρες-μέλη του οργανισμού.
- Σημειώνουμε ότι μια διαφορά 30 μονάδων αντιστοιχεί σε ένα εκπαιδευτικό έτος περίπου, ενώ σε όλα τα αντικείμενα, η διαφορά ιδιωτικών-δημοσίων σχολείων στη χώρα μας είναι πάνω από 60 μονάδες, δηλαδή πάνω από δύο εκπαιδευτικά έτη. Συγκεκριμένα:
- Οι διαφορές στις επιδόσεις των μαθητών ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων είναι από τις μεγαλύτερες στις χώρες-μέλη του οργανισμού (3η θέση στις διαφορές στις γλωσσικές δεξιότητες, 2η στις μαθηματικές δεξιότητες και 3η στις Επιστήμες).
- Οι επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων στη χώρα μας και στην έρευνα PISA 2018 εξακολουθούν να είναι πολύ ικανοποιητικές και η διαφορά τους από εκείνες των δημόσιων σχολείων από τις μεγαλύτερες ανάμεσα στις χώρες που συμμετέχουν.
Απάντηση της ΟΙΕΛΕ
Η ΟΙΕΛΕ με αφορμή την παραπάνω ανακοίνωση του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων απέστειλε επιστολή στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως με την οποία κάνει λόγο για ψευδέστατα και παραπλανητικά στοιχεία του Συνδέσμου όσον αφορά τις επιδόσεις των μαθητών και ζητά από την πολιτική ηγεσία "να αποδείξει, μέσω της καταπολέμησης των παρανομιών που ταλανίζουν το τελευταίο διάστημα το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ότι δεν επιβάλλουν πολιτικές για την Παιδεία οι σχολάρχες κι ότι υπάρχει ακόμη ευνομούμενη πολιτεία".
Η επιστολή αναρτήθηκε στον ιστότοπο της ΟΙΕΛΕ . Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε
Από τη μία ο ΣΥΡΙΖΑ να διατυμπανίζει ότι πρέπει να εμπιστευτούμε το δημόσιο σχολείο, την ίδια στιγμή που ο κύριος Τσίπρας αντιφάσκει στέλνοντας τα παιδιά του σε ιδιωτικό σχολείο και διαλύοντας, μέσω των πολιτικών Φίλη-Γαβρόγλου, το δημόσιο σχολείο.
Από την άλλη η ΝΔ να προβαίνει σε ενέργειες φαινομενικές, ίσα-ίσα να δίνουν την εντύπωση στον απλό πολίτη ότι απλώς κάτι κάνουν, ευνοώντας φροντιστήρια και ιδιωτικά σχολεία με ενέργειες όπως: βάση του δέκα, μείωση εισακτέων, τράπεζα θεμάτων κ.λ.π, χωρίς όμως να προβαίνουν σε ουσιαστικές αλλαγές. Απλά καθιστούν το εκπαιδευτικό σύστημα πιο ανταγωνιστικό και ελιτίστικο, που τους οικονομικά ισχυρούς θα ευνοήσει, στο όνομα μιας δήθεν αξιοκρατίας.
ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ: ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ!!!
Αν και απόφοιτος ιδιωτικού σχολείου, τείνω προς την άποψη ότι δεν πρέπει να υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία γιατί όπως και να το κάνουμε ένα ιδιωτικό σχολείο εκμεταλλεύεται αδυναμίες του δημοσίου. Εάν πάψουν να υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία οι πολίτες, μη έχοντας άλλη επιλογή, θα απαιτήσουν ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο με αποτέλεσμα να επέλθουν βελτιώσεις. Όσον αφορά τα φροντιστήρια μπορούν να περιοριστούν με απογευματινά ενισχυτικά μαθήματα σε όλα τα σχολεία. Μάλιστα για να μην μείνουν άνεργοι οι καθηγητές ιδιωτικών θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού.