Placeholder

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ

“Πικρία” ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων προς την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας- Ζητούν αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

ΟΙΕΛΕ προς υπουργό Παιδείας: Αποδείξτε ότι δεν επιβάλλουν πολιτικές για την Παιδεία οι σχολάρχες
Δημοσίευση: 12/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την “πικρία” διατυπώνει , με ανακοινωθέν, ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων, επειδή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν άλλαξε το νόμο Μπαλτά-Κουράκη- Φίλη-Γαβρόγλου για την ιδιωτική εκπαίδευση.

“Οι αντιμεταρρυθμίσεις Μπαλτά-Κουράκη- Φίλη-Γαβρόγλου άσκησαν -και συνεχίζουν να ασκούν, αφού δεν έχει γίνει ακόμα κάποια κίνηση από την παρούσα κυβέρνηση για να διορθωθούν οι στρεβλώσεις- αναίτιους ρυθμιστικούς περιορισμούς στα σχολεία και περιορίζουν τα μέσα με τα οποία κατακτούν την ποιοτική τους διαφορά” τονίζει σε ανακοινωθέν ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων.

Ο Σύνδεσμος  το γεγονός ότι οι επιδόσεις των μαθητών το  έτος 2018 ήταν χαμηλότερες από το 2015  το αποδίδει  “στους περιορισμούς που επιβλήθηκαν στην ιδιωτική εκπαίδευση την τριετία 2015-2017, σύμφωνα με τους οποίους απαγορεύτηκε η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού των ιδιωτικών σχολείων και επιβλήθηκαν περιορισμοί στη δυνατότητα διαμόρφωσης των προγραμμάτων τους”.

Οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων εξακολουθούν να προηγούνται κατά δύο εκπαιδευτικά έτη

Για άλλη μια φορά, τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τον διαγωνισμό PISA 2018 για τα ιδιωτικά σχολεία αποτελούν απόδειξη του ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου που επιτελούν, αναφέρει στην  ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων και σημειώνει τα εξής:

  • Στα τρία βασικά πεδία (γλωσσικές, μαθηματικές και επιστημονικές δεξιότητες), ενώ ο μέσος όρος τόσο του γενικού πληθυσμού των Ελλήνων μαθητών όσο και των μαθητών δημοσίων σχολείων είναι χαμηλότερος από τους αντίστοιχους μέσους όρους του ΟΟΣΑ, οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων πέτυχαν σε όλα υψηλότερες βαθμολογίες από το μέσο όρο όλων των ιδιωτικών σχολείων. Μάλιστα, οι διαφορές στις επιδόσεις των μαθητών ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων είναι από τις μεγαλύτερες στις χώρες-μέλη του οργανισμού.
  • Σημειώνουμε ότι μια διαφορά 30 μονάδων αντιστοιχεί σε ένα εκπαιδευτικό έτος περίπου, ενώ σε όλα τα αντικείμενα, η διαφορά ιδιωτικών-δημοσίων σχολείων στη χώρα μας είναι πάνω από 60 μονάδες, δηλαδή πάνω από δύο εκπαιδευτικά έτη. Συγκεκριμένα:

  •  Οι διαφορές στις επιδόσεις των μαθητών ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων είναι από τις μεγαλύτερες στις χώρες-μέλη του οργανισμού (3η θέση στις διαφορές στις γλωσσικές δεξιότητες, 2η στις μαθηματικές δεξιότητες και 3η στις Επιστήμες).

  • Οι επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων στη χώρα μας και στην έρευνα PISA 2018 εξακολουθούν να είναι πολύ ικανοποιητικές και η διαφορά τους από εκείνες των δημόσιων σχολείων από τις μεγαλύτερες ανάμεσα στις χώρες που συμμετέχουν.

Απάντηση της ΟΙΕΛΕ

Η ΟΙΕΛΕ με αφορμή την παραπάνω ανακοίνωση  του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων απέστειλε επιστολή στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως με την οποία κάνει λόγο για  ψευδέστατα και παραπλανητικά  στοιχεία  του Συνδέσμου όσον αφορά τις επιδόσεις των μαθητών     και ζητά από την πολιτική ηγεσία    "να αποδείξει, μέσω της καταπολέμησης των παρανομιών που ταλανίζουν το τελευταίο διάστημα το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ότι δεν επιβάλλουν πολιτικές για την Παιδεία οι σχολάρχες κι ότι υπάρχει ακόμη ευνομούμενη πολιτεία".

Η επιστολή  αναρτήθηκε στον ιστότοπο της   ΟΙΕΛΕ . Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε

Σχόλια (5)

 
Steven Patrick
12 Φεβ 2020 10:20

Δεν είναι παράδοξο να πανηγυρίζουν για τις επιδόσεις των ιδιωτικών σχολείων, την ώρα που ισχύουν τόσο "καταστροφικές" διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση;;;;

Μήπως μας δουλεύουν οι κύριοι σχολάρχες;;;

 
Η παραπληροφόρηση και η πικρία των ιδιοκτητών ιδιωτ. σχολ.
12 Φεβ 2020 10:52

Αυτό που έχει γράψει ο ΟΟΣΑ για τις χώρες που συμμετέχουν στο PISA είναι πως όταν υπολογιστούν οι κοινωνικο-οικονομικές διαφορές των μαθητών δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων, τότε δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές. Ειδικά για την Ελλάδα όταν υπολογιστούν αυτές οι διαφορές, τότε οι μαθητές παρόμοιου κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου έχουν καλύτερες επιδόσεις στο PISA όταν προέρχονται από δημόσια σχολεία. Για του λόγου το αληθές διαβάστε την έκθεση,
τον πίνακα στη σελίδα 2, για να δείτε πως για την Ελλάδα όταν υπολογιστούν αυτές οι κοινωνικο-οικονομικές διαφορές (students' background), οι μαθητών των δημόσιων σχολείων τα πάνε καλύτερα (public school students perform better) με σήμα τον κύκλο, στον αντίθετο άξονα που δεν υπολογίζονται αυτές οι διαφορές φαίνεται ότι τα πάνε καλύτερα οι μαθητές των ιδιωτικών.
Τώρα αν οι σχολάρχες δεν θέλουν να καταλάβουν ότι στο PISA οι μαθητές τους συναγωνίζονται μαθητές από τα πιο φτωχά κοινωνικά στρώματα, μαθητές με ελλειπή φοίτηση στο δημόσιο σχολείο, μαθητές παιδιά μεταναστών, προσφύγων και αιτούντων άσυλο που ξεκίνησαν στο δημόσιο σχολείο χωρίς γνώση της γλώσσας διδασκαλίας και γενικά παιδιά που αντιμετωπίζουν χίλια δυο προβλήματα, αφήστε τους να δίνουν τα αποτελέσματα του PISA χωρίς υπολογισμό της κοινωνικο-οικονομικής προέλευσης των μαθητών. Όμως, το να επικαλούνται αυτά τα στοιχεία στον τύπο είναι τουλάχιστον παραπληροφόρηση.
Τέλος ας τους πει κάποιος ότι το να φορτώνουν όλα τα λάθη και τις αμαρτίες τους στις παλιές και νέες πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΑΙΘ, δεν είναι υπεύθυνη συμπεριφορά.

 
Η παραπληροφόρηση και η πικρία των ιδιοκτητών ιδιωτ. σχολ.
12 Φεβ 2020 11:01

Η αναφορά που έκανα αφορά στο PISA IN FOCUS: PRIVATE SCHOOLS: WHO BENEFITS? (το βρίσκει κανείς στο google γιατί το esos έκοψε το link που είχα σύμφωνα με την πολιτική του).

 
@Η παραπληροφόρηση
12 Φεβ 2020 15:25

Επιτέλους, ένας άνθρωπος που διαβάζει σωστά την έρευνα, η οποία λέει ότι οι μαθητές των δημοσίων σχολείων στην πραγματικότητα έχουν καλύτερη απόδοση σε σχέση με αυτούς των ιδιωτικών λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνική και οικονομική κατάσταση των οικογενειών τους.

 
ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ!!!
13 Φεβ 2020 01:01

Από τη μία ο ΣΥΡΙΖΑ να διατυμπανίζει ότι πρέπει να εμπιστευτούμε το δημόσιο σχολείο, την ίδια στιγμή που ο κύριος Τσίπρας αντιφάσκει στέλνοντας τα παιδιά του σε ιδιωτικό σχολείο και διαλύοντας, μέσω των πολιτικών Φίλη-Γαβρόγλου, το δημόσιο σχολείο.
Από την άλλη η ΝΔ να προβαίνει σε ενέργειες φαινομενικές, ίσα-ίσα να δίνουν την εντύπωση στον απλό πολίτη ότι απλώς κάτι κάνουν, ευνοώντας φροντιστήρια και ιδιωτικά σχολεία με ενέργειες όπως: βάση του δέκα, μείωση εισακτέων, τράπεζα θεμάτων κ.λ.π, χωρίς όμως να προβαίνουν σε ουσιαστικές αλλαγές. Απλά καθιστούν το εκπαιδευτικό σύστημα πιο ανταγωνιστικό και ελιτίστικο, που τους οικονομικά ισχυρούς θα ευνοήσει, στο όνομα μιας δήθεν αξιοκρατίας.
ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ: ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ!!!
Αν και απόφοιτος ιδιωτικού σχολείου, τείνω προς την άποψη ότι δεν πρέπει να υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία γιατί όπως και να το κάνουμε ένα ιδιωτικό σχολείο εκμεταλλεύεται αδυναμίες του δημοσίου. Εάν πάψουν να υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία οι πολίτες, μη έχοντας άλλη επιλογή, θα απαιτήσουν ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο με αποτέλεσμα να επέλθουν βελτιώσεις. Όσον αφορά τα φροντιστήρια μπορούν να περιοριστούν με απογευματινά ενισχυτικά μαθήματα σε όλα τα σχολεία. Μάλιστα για να μην μείνουν άνεργοι οι καθηγητές ιδιωτικών θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ