Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

ΚΙΝΑΛ: Η προσχολική αγωγή θέλει αναβάθμιση και όχι ερασιτεχνισμούς!

"Eίμαστε αντίθετοι στην εφαρμογή μέτρων που δεν προάγουν το βασικό κοινωνικό και εκπαιδευτικό στόχο των νηπιαγωγείων, στην εισαγωγή εξειδικευμένων πρακτικών και ειδικοτήτων"
Δημοσίευση: 13/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Δυστυχώς συνεχίζεται η αποσπασματική εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ. χωρίς να παρουσιάζει μια συνολική πρόταση για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, γιατί δεν έχει εθνικό σχέδιο για την εκπαίδευση. Και όλα αυτά χωρίς να εφαρμόζει καμιά διαδικασία θεσμικού διαλόγου”.

Τα παραπάνω τονίζει, με ανακοινωθέν, ο τομέας παιδείας του Κινήματος Αλλαγής , και υπογραμμίζει τα εξής:

Α. Το υπουργείο Παιδείας εξαγγέλλει την εισαγωγή ειδικοτήτων (Φυσικής Αγωγής και Αγγλικών) στην προσχολική αγωγή. Παρακάμπτει τους βασικούς στόχους των νηπιαγωγείων για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών και για την καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων τους, οι οποίοι θα λαμβάνουν υπόψη τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ηλικίας τους – στοιχεία για τα οποία έχουν επιστημονική εκπαίδευση μόνο οι νηπιαγωγοί.

Β. Με δεδομένο ότι η προσχολική αγωγή αποτελεί πρόκληση και ευκαιρία για την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας μας, είμαστε αντίθετοι στην εφαρμογή μέτρων που δεν προάγουν το βασικό κοινωνικό και εκπαιδευτικό στόχο των νηπιαγωγείων, στην εισαγωγή εξειδικευμένων πρακτικών και ειδικοτήτων.

Γ. Η διεθνής εμπειρία, οι έρευνες και οι βέλτιστες πρακτικές τονίζουν  ότι   τα   αποτελεσματικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης θα πρέπει να «στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών στη   βάση   της   οποίας   βρίσκεται   ένα   ασφαλές συναισθηματικό περιβάλλον» (Οδηγός Εκπαιδευτικού για το πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου, Παιδ. Ινστιτούτο, 2011).

Το ΚΙΝΑΛ προτείνει:

• Πολυδύναμα νηπιαγωγεία, με σταδιακή υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, με πλήρη εφαρμογή της ολοήμερης λειτουργίας και ενίσχυση των δομών και του προσωπικού.

• Διαμόρφωση ενός συνολικού σχεδίου κτιριακής αναβάθμισης των υποδομών της προσχολικής εκπαίδευσης, υλοποιώντας ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προμήθειας παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού υλικού.

• Έμφαση και ιδιαίτερη προσοχή στην πρώιμη ανίχνευση δυσκολιών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.

• Παροχή υψηλής ποιότητας δομών προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας και βελτίωση της πρόσβασης όλων των παιδιών σε αυτές.

• Διαμόρφωση πλαισίου υποστήριξης των νηπιαγωγών, διασφαλίζοντας το ρόλο τους.

• Θεσμοθέτηση βοηθητικού προσωπικού στα νηπιαγωγεία.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.