Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ερώτηση βουλευτών Κινήματος Αλλαγής για ΕΔΙΠ

Δημοσίευση: 14/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οι διδάκτορες Ε.ΔΙ.Π. προσφέρουν τα μέγιστα στα Πανεπιστήμια, χωρίς, όμως, να διαθέτουν έναν αντίστοιχο τίτλο που να τους παρέχει εσωτερική και διεθνή αναγνώριση, σε ακαδημαϊκό επίπεδο.

Επιτελούν, μάλιστα, πλήρως τα καθήκοντα μελών Δ.Ε.Π. (σύμφωνα με τους υφιστάμενους νόμους), χωρίς να υπάρχει η ανάλογη θεσμική αναγνώριση.

Πρόκειται ουσιαστικά για μία κατηγορία ακαδημαϊκού προσωπικού, με διδακτορικά, μεταδιδακτορικές έρευνες, δημοσιεύσεις, αυτοδύναμο διδακτικό και ερευνητικό έργο, συμμετοχή σε διεθνή ερευνητικά προγράμματα, εποπτεία πτυχιακών και μεταπτυχιακών εργασιών κ.λπ., η οποία είναι εγκλωβισμένη στη στασιμότητα, χωρίς προοπτικές εξέλιξης.

Οι διδάκτορες Ε.ΔΙ.Π. δεν επιζητούν κάτι άλλο παρά τη θεσμική αναγνώριση στο έργο που ήδη επιτελούν και την δυνατότητα άμεσης εξέλιξής τους κατόπιν αξιολόγησης στη βαθμίδα του Λέκτορα.

Συγκεκριμένα οι διδάκτορες Ε.ΔΙ.Π των Α.Ε.Ι., με προϋπηρεσία, αυτοδύναμο διδακτικό έργο στην Τριτοβάθμια, διδακτορικό και δημοσιεύσεις (αρκετοί από αυτούς και με μεταδιδακτορικές έρευνες αιχμής) ζητούν, με βάση τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας, να αξιολογηθούν για τη βαθμίδα του λέκτορα κατ' αναλογία των πρώην καθηγητών εφαρμογών των πρώην Τ.Ε.Ι., και όσοι επιθυμούν στο μέλλον να εξελιχθούν σε ανώτερη βαθμίδα ΔΕΠ και έχουν τα τυπικά προσόντα σύμφωνα με τον νόμο, να έχουν αυτήν την δυνατότητα, όπως προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο για όλα τα μέλη Δ.Ε.Π. των ελληνικών πανεπιστημίων). Θέτουμε υπόψη σας ότι σύμφωνα με τους  πρόσφατους νόμους που ενοποιήθηκαν Πανεπιστήμια και ΤΕΙ οι καθηγητές εφαρμογών των πρώην Τ.Ε.Ι. εντάχθηκαν ως λέκτορες στα νέα ιδρύματα χωρίς αξιολόγηση.

Επειδή η δυνατότητα εξέλιξης προσωπικού με ιδιαίτερα αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και η περαιτέρω αξιοποίησή του θα λειτουργήσει προς όφελος όχι μόνο των Ε.ΔΙ.Π., αλλά και της ποιότητας των πανεπιστημίων εν γένει,

Ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

- Ποιες είναι οι προθέσεις σας σχετικά με τα παραπάνω αιτήματα διδακτόρων Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού;

- Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να δώσετε άμεσα τη δυνατότητα εξέλιξης των Διδακτόρων Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ ΧΑΡΑ    ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ    ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ
ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑΝΤΙΑ    ΓΚΟΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΚΑΜΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ    ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ    ΛΟΒΕΡΔΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΛΙΑΚΟΥΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ    ΜΠΑΡΑΝ ΜΠΟΥΡΧΑΝ
ΜΟΥΛΚΙΩΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ    ΠΑΝΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΜΠΙΑΓΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ    ΠΟΥΛΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ    ΦΡΑΓΓΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Σχόλια (76)

 
Διδακτορας
14 Φεβ 2020 17:35

Δεν τους εμποδίζει κανένας να συμμετέχουν μέσω του Απέλλα σε οποιαδήποτε θέση ΔΕΠ ανοίγει.

 
Δρ ΕΔΙΠ με προσόντα σε αναμονη
14 Φεβ 2020 21:54

Θερμα συγχαρητήρια στο ΚΙΝΑΛ. Μπραβο σας!!!! Κυρία Κεραμεως η επίτευξη της αριστείας είναι το βασικό χαρακτηριστικό ενός μέρους των Δρ ΕΔΙΠ.Εχουν τρανταχτά προσόντα. Προχωρήστε στην νομοθετική πρωτοβουλία για την εξέλιξη των Δρ ΕΔΙΠ και όταν βγουν τα προσόντα τους στο ΑΠΕΛΛΑ στις εισηγητικές εκθέσεις θα τρίβετε όλοι τα μάτια σας ακόμη και στο εξωτερικό.Υπαρχουν Δρ ΕΔΙΠ που μπορούν να αιτηθούν να κριθούν ακόμη και για θέση πρωτοβάθμιου καθηγητή.Προχωρηστε λοιπόν με ΑΝΟΙΚΤΗ διαδικασία και σκληρή αξιολόγηση.Αναμενουμε άμεσα τις ενεργειες σας...

 
Sxolio
14 Φεβ 2020 22:19

Επιτέλους, μια ξεκάθαρη πρόταση με προοπτική, πέρα από αγκυλώσεις.

 
Πολιτης
14 Φεβ 2020 22:21

Τυγχάνει να γνωρίζω πολλούς ακαδημαϊκούς. Πολλά μέλη εδιπ έχουν αξιόλογα ακαδημαϊκά προσόντα. Πρέπει αυτοί οι άνθρωποι να αξιοποιηθούν για το καλό του Πανεπιστημίου...

 
@Διδάκτορας
14 Φεβ 2020 23:04

Τους εμποδίζει αγαπητέ έξυπνε διδάκτορα το γεγονός ότι τα επιστημονικά τους αντικείμενα δεν προκηρύσσονται επειδή θεραπεύονται ήδη από τους ίδιους που κάνουν αυτοδύναμο διδακτικό έργο, επίβλεψη διπλωματικών, και βασικά τα πάντα εκτός από επίβλεψη διδακτορικών και έχουν και πίστωση. Είναι σαν να έχεις σκλάβους για μια εργασία ή μετανάστες χωρίς χαρτιά και για να μην πάρεις στη θέση τους εργάτες με κανονικό μισθό κτλ. Παλαιότερα πάντα υπήρχε η πρόβλεψη στην 7ετία οι ΕΕΔΙΠ να μπορούν να προκηρύσσουν τη θέση τους.

 
Δουλειά των ΕΔΙΠ
15 Φεβ 2020 00:30

Και τη δουλειά των ΕΔΙΠ, ποιος θα την κάνει; Απορία: οι ΕΔΙΠ με τόσα πολλά προσόντα, γιατί δεν αιτούνταν για ΔΕΠ και έγιναν ΕΔΙΠ; Επίσης, ΕΔΙΠ, πώς έγιναν; (με ανοιχτή προκήρυξη;)

Άλλοι εργαζόμενοι με πολλά, επίσης, προσόντα του Υπ. Παιδείας (π.χ. μόνιμος στη δβθμια, που διδάσκει και σε ΑΕΙ) να γίνει και αυτός ΔΕΠ ή θέλουμε αυτές τις μετατάξεις μόνο για τους ΕΔΙΠ;

 
Δρ Εδιπ
15 Φεβ 2020 01:06

Μπράβο στους βουλευτές του ΚΙΝΑΛ! Είμαστε αρκετοί διδάκτορες ΕΔΙΠ με αυξημένα προσόντα και είμαστε εγκλωβισμένοι. Δεν προκηρύσσονται νέες θέσεις στα τμήματα που διδάσκουμε, γιατί απλά τα μέλη ΔΕΠ θεωρούν ότι καλύπτουμε τις ανάγκες, οπότε προκηρύσσονται θέσεις, όταν συμβαίνει αυτό, σε άλλα αντικείμενα. Αφού είμαστε μόνιμοι και διδάσκουμε αυτοδύναμα και έχουμε τα τυπικά προσόντα, γιατι να μην εξελιχθούμε, κατόπιν κρίσης; Δεν είναι παράλογο. Σε κανέναν τομέα του Δημοσίου δεν είναι καταδικασμένοι μόνιμοι υπάλληλοι σε στασιμότητα. Εμείς ήδη διδάσκουμε σε αντικείμενα που δεν προκηρύσσονται, ακριβώς επειδή τα διδάσκουμε εμείς, οπότε η εξέλιξή μας δεν επηρεάζει νέες προσλήψεις. Αντίθετα, θα ενδυναμώσει τα πανεπιστήμια μέσα από τον νέο μας θεσμικό ρόλο, γεγονός που θα μας επιτρέψει να φέρουμε ως λέκτορες νέα ερευνητικά προγράμματα που θα απασχολήσουν νέους επιστήμονες. Την ίδια ώρα που οι πρώην καθηγητές εφαρμογών των Τ.Ε.Ι. με πτυχίο ή master έγιναν άμεσα και χωρίς κρίση λέκτορες εφαρμογών, δεν επιτρέπεται σε εμάς με διδακτορικό και μεταδιδακτορικές έρευνες να γίνουμε λέκτορες, ύστερα από κρίση! Το τελευταίο αντίκειται και στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και αναλογικότητας. Γι' αυτό και θα βρει σύντομα τη λύση του είτε με πολιτική απόφαση είτε με απόφαση της Δικαιοσύνης.

 
@Διδάκτορας
15 Φεβ 2020 01:20

Ποιο Τμήμα θα ανοίξει θέση ΔΕΠ με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο που ήδη καλύπτει ένα υπάρχον μέλος ΕΔΙΠ? Το σκεπτικό είναι απλό: αφού κάνουμε την δουλειά μας με το ΕΔΙΠ, γιατί να μην διαθέσουμε τις λιγοστές νέες θέσεις ΔΕΠ για να καλύψουμε κάποιο άλλο κενό? Με αυτό τον τρόπο εγκλωβίζονται τα μέλη ΕΔΙΠ σε μια θέση που δεν έχει απολύτως καμία δυνατότητα εξέλιξης με το τρέχον νομοθετικό πλαίσιο.

 
Δρ. ΕΔΙΠ
15 Φεβ 2020 02:05

Μα ΔΕΝ ανοίγουν θέσεις ΔΕΠ, εδώ και ΧΡΟΝΙΑ, για να υποβάλουν υποψηφιότητα τα μέλη ΕΔΙΠ!!!!!!!! Σε λίγο, μάλιστα, θα πάρουν ΣΥΝΤΑΞΗ, χωρίς να έχει αναγνωριστεί ποτέ η προσφορά τους στη ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ του Πανεπιστημίου τους!!!!!! Επιπλέον, δεν υπάρχει μεγαλύτερη αμηχανία, να συμμετέχουν στα Διεθνή Συνέδρια και να δημοσιεύουν στα Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχος ξενόγλωσσος θεσμοθετημένος ακαδημαϊκός τίτλος για την επαγγελματική τους ταυτότητα!!!

 
Καθηγητής πρώην ΤΕΙ
15 Φεβ 2020 04:24

Το γεγονός ότι έγιναν λάθη στο παρελθόν δε σημαίνει ότι πρέπει να ξαναγίνουν στο μέλλον.
Η παραμονή σε βαθμίδα καθηγητή, ατόμων χωρίς διδακτορικό από τα πρώην ΤΕΙ θα πρέπει να καταργηθεί και όχι να χρησιμοποιείται για πάτημα και για άλλες "λεκτοροποιήσεις".
Στην τελική, η βαθμίδα του λέκτορα δεν υφίσταται, δεν πρεπει λοιπόν να τη χρησιμοποιούμε κάθε φορά που θέλουμε κάτι.

 
ΔΕΠ-Καθηγητής@Διδάκτορας
15 Φεβ 2020 09:49

Δυστυχώς δεν ανοίγει! Η κρίση συνεχίζεται στα Πανεπιστήμια και η κανονικότητα δε φαίνεται να χτυπά την πόρτα τους. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τη διδασκαλία των μαθημάτων καθώς και σε άλλους τομείς λόγω τεράστιας έλλειψης μελών ΔΕΠ. Επιπλέον, το ήδη υπάρχον προσωπικό μελών ΔΕΠ είναι υψηλών βαθμίδων και δεν υπάρχει αντίστοιχος αριθμός χαμηλότερων βαθμίδων. Μια μετατροπή των Δρ-ΕΔΙΠ σε χαμηλή εισαγωγική βαθμίδα ΔΕΠ αφενός δημιουργεί στις τάξεις των ΔΕΠ μια σχετικά πιο έντονη ερευνητικά δημιουργική βαθμίδα από μόνη της αφού θα υπάρχει το κίνητρο ανέλιξης σε ανώτερες βαθμίδες και αφετέρου εντάσσεται στα πλαίσια εξισορρόπησης του μεγαλύτερου αριθμού των υπαρχόντων υψηλών βαθμίδων στα Πανεπιστήμια έναντι του κατά πολύ μικρότερου των χαμηλότερων. Η ερώτηση των βουλευτών είναι σε πολύ σωστή βάση και η νομοθέτηση πρέπει να δρομολογηθεί άμεσα.

 
ΑΚΙΣ
15 Φεβ 2020 11:27

Καθαρά πρακτική ΠΑΣΟΚ. τα άτομα με τις τόσες περγαμηνές δεν έχουν αξιολογηθεί ούτε μια φορά και με την ίδια πρακτική ζητάνε εντάξεις στην βαθμίδα του Λέκτορα. Κάνενα μέλος ΕΔΙΠ των ΤΕΙ δεν έγινε λέκτορας εφαρμογών. Οι καθηγητές εφαρμογών δηλαδή τα αντίστοιχα ΕΕΠ έγιναν λέκτορες εφαρμογών. Και αυτή η βαθμίδα είναι στην τριτοβάθμια με κρίση όχι με εντάξεις από ΙΔΑΧ κλπ.....

 
Λέκτορας εν αναμονή
15 Φεβ 2020 12:01

Είναι άδικο να περιμένουμε τόσα χρόνια για να γίνουμε λέκτορες. Καμία ανοχή. Εδώ και τώρα νομοθετική ρύθμιση.

 
ΔΕΠ ΤΕΙ
15 Φεβ 2020 12:26

Δυστυχώς η επερώτηση αναδεικνύει τα τραγικά λάθη στην τριτοβάθμια που συνεχίζονται. Ήδη έχουμε αρκετές δεκάδες συμβασιούχων αορίστου χρόνου που με δικαστικές αποφάσεις έγιναν λέκτορες εφαρμογών χωρίς καμία κρίση. Επιπλέον οι λέκτορες εφαρμογών χωρίς διδακτορικό έχουν προνομιακή μεταχείριση καθώς τους δίνεται συνέχεια παράταση προκειμένου να πάρουν το διδακτορικό τους και να γίνου τακτικοί λέκτορες πάλι χωρίς κρίση. Οι ΕΔΙΠ έχουν δίκιο που διαμαρτύρονται.

 
Καθηγητής Εφαρμογών
15 Φεβ 2020 12:58

Το κείμενο έχει ανακρίβειες... Οι μόνοι που έγιναν λέκτορες εφαρμογών ήταν πρώην ΕΕΠ των ΤΕΙ, κανένας ΕΔΙΠ δεν έγινε...

 
Μέλος ΔΕΠ
15 Φεβ 2020 13:37

Το πρόβλημα είναι πράγματι αρκετά σοβαρό και χρίζει σκέψης ως προς την προσέγγισή του.

Από τη μια υπάρχει το πρόβλημα ότι οι ΕΔΙΠ θεραπεύουν επιστημονικές περιοχές και άρα δεν προκυρήσσονται σχετικές θέσεις, όπως πολλοί/ες έγραψαν παραπάνω. Αυτό είναι ιδιαίτερα αισθητό σε περιφερειακά ιδρύματα. Από την άλλη είναι αξιοκρατικά άδικο να υπάρξουν κλειστές/ημίκλειστες διαδικασίες προαγωγής ΕΔΙΠ σε θέσεις ΔΕΠ.

Ας δούμε λοιπόν πώς λύνουν αυτό το πρόβλημα διάφορα συστήματα στο εξωτερικό (πώς δηλαδή βοηθοί εργαστηρίων/teaching faculty/κτλ προχωρούν ακαδημαϊκά). Στη Βρετανία, στις ΗΠΑ και στη Γερμανία ισχύει το κλασσικό "ας κάνουν αίτηση σε θέσεις ΔΕΠ". Στη Γαλλία υπάρχει ένα πολύπλοκο σύστημα θέσεων σε πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα με σύστημα προαγωγών των ΕΔΙΠ, αλλά ποτέ με κλειστές διαδικασίες (σημειώνω ότι οι προαγωγές αυτές δεν είναι αντίστοιχούν/ισοδυναμούν σε μέλη ΔΕΠ). Σε διάφορες χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ υπάρχει διαδικασία προαγωγής μελών σε εργαστήρια αλλά ποτέ, απ όσο ξέρω, σε καθηγητικές θέσεις. Αυτές οι διαδικασίες είναι κατάλοιπα του Σοβιετικού συτήματος εγγυημένης εργασίας. Άρα η πρόταση του θεσμοθετηθεί η εκκίνηση αυτεππάγγλετης διαδικασίας προαγωγής των ΕΔΙΠ σε βαθμίδες ΔΕΠ, θα είναι μια παγκόσμια πρωτοτυπία του Ελληνικού συστήματος. Τα προβλήματα με αυτή τη διαδικασία είναι

1) η πιθανότητα να δημιουργήσει περαιτέρω εσωστρέφεια καθώς θα δημιουργήσει καινούργια οδό για ακαδημαϊκη καριέρα εκ των έσω ενός ιδρύματος. (Ακόμα και να είναι ανοιχτή η διαδικασία, θα είναι πολύ δύσκολο να μην εκλεγεί ένας ήδη συνάδελφος από έναν εξωτερικό υποψήφιο, που σε βαθμίδα λέκτορα θα είναι μάλλον στο ξεκίνημα της καριέρας του.)

2) μια τέτοια διαδικασία θα μειώσει περαιτέρω τις θέσεις ΔΕΠ που θα προκηρυχθούν καθώς θα αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός των μελών ΔΕΠ σε κάθε ίδρυμα και θα μειωθούν οι πιέσεις προς το υπουργείο.

Άρα, με βάση τις παραπάνω επιχειρήματα, το πιο λογικό σύστημα είναι η "απομονιμοποίηση" [sic] των ΕΔΙΠ που δραστηριοποιούνται στη διδασκαλία ώστε να αναγκάζονται τα ιδρύματα να προκηρύσσουν θέσεις σε αυτές τις περιοχές με τις συνήθεις ανοιχτές διαδικασίες.

 
ΔΕΠ ΕΚΠ.Α
15 Φεβ 2020 14:00

Τα πράγματα είναι απλά με τους ΕΔΙΠ. Οι επιλογές είναι 2:
1. Να εξελιχθούν με ανοιχτή διαδικασία.
2. Να μην εξελιχθούν αλλά να καταργηθούν όλοι οι νόμοι που τους επιτρέπουν αυτοδύναμη διδασκαλία, επίβλεψη εργασιών, ανάληψη ερευνητικών έργων ως ΕΥ

 
Τμήμα...
15 Φεβ 2020 14:04

Το Τμήμα .... έχει 34 ΔΕΠ και 17 ΕΔΙΠ.
4 ΔΕΠ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΛΙΒΑΔΟΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ 6 ΕΔΙΠ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
Αναρωτιέμαι πόσες σελίδες θα διδάξει κάθε νέος λέκτορας..

 
ΔΡ ΕΔΙΠ
15 Φεβ 2020 14:20

Στα μέλη ΕΔΙΠ, υπάγονται:
1. Μέλη ΕΔΙΠ που κρίθηκαν από συνελεύσεις τμημάτων ως ΕΔΙΠ, ύστερα από ανοικτή διαδικαδία και πρόσκληση. Δεν έχουν όλοι διδακτορικό και δεν ήταν προαπαιτούμενο, αλλά πρόσθετο προσόν (τα παλιότερα μέλη ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία).
2. Μέλη ΕΔΙΠ που υπηρετούσαν ως μέλη ΕΤΕΠ και εντάχθηκαν στον κλάδο ΕΔΙΠ επειδή διέθεταν τουλάχιστον Μεταπτυχιακό. Λιγοστοί σε σχέση με την επόμενη κατηγορία. Πάντως ως μέλη ΕΤΕΠ είχαν κριθεί και προσληφθεί με ανοικτή διαδικασία. Μπορέι να διαθέτουν διδακτορικό.
3. Μέλη ΕΔΙΠ που υπηρετούσαν ως ΙΔΑΧ στα Πανεπιστήμια. Αρχικά κάλυπταν ανάγκες ερευνητικών προγραμμάτων και ΙΔΑΧ έγιναν με 2 νόμους (επί Παυλόπουλου και Β. Παπανδρεου). ΄Ομως, για να ενταχθούν σε κλάδο ΕΔΙΠ έπρεπε να διαθέτουν διδακτορικό (προαπαιτούμενο).
4. Μέλη ΕΔΙΠ που εντάσονται ύστερα από αίτησή τους και σειρά προσόντων από την Ββάθμια ή και το Πανεπιστήμιο (απαραίτητος ο τίτλος διδ. σπουδών).
Όλα τα μέλη ΕΔΙΠ έχουν εκπαιδευτικό έργο και αναθέσεις σε μεγάλο ποσοστό για αυτόνομη διδασκαλία (εφόσον είναι διδάκτορες). Είναι επιστημονικά υπεύθυνοι σε ερευνητικά προγράμματα και επιβλέπουν πτυχιακές μελέτες. Τα μέλη ΕΔΙΠ δε με διδακτορικό, (όχι μόνο βέβαια) στην πλειονότητά τους έχουν σημαντικό ερευνητικό και δημοσιευμένο έργο.
Είναι μονόδρομος η αναγνώριση του έργου τους και της συνεισφοράς τους, και η πρόταση του ΚΙΝΑΛ στοχεύει στον εξορθολογισμό του καθεστώτος εργασίας και την αποκατάσταση μιας μεγάλης κατηγορίας προσωπικού.
Για όσους δε αναρωτιούνται γιατί δεν υποβάλλουν τα μέλη ΕΔΙΠ υποψηφιότητα σε προκηρύξεις νέων θέσεων, η απάντηση είναι ότι δεν "υποστηρίζονται" και δεν "ενθαρύνονται" (κατανοητό φαντάζομαι) οι υποψηφιότητες αυτές, με το επιχείρημα ότι χρειάζονται νέες θέσεις στα εργαστήρια.

 
ΔΕΠ ΑΕΙ
15 Φεβ 2020 14:23

Ευελπιστώ να υπάρξει άμεση και ουσιαστική απάντηση στο ερώτημα του ΚΙΝΑΛ. Οι ανησυχίες των διδακτόρων ΕΔΙΠ έχουν μια βάσιμη λογική. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει σε σχέση με το παρελθόν. Υπάρχουν πλέον στην κατηγορία αυτή αξιόλογοι επιστήμονες με σημαντική παρουσία αλλά και προσφορά στα τμήματα τους, στους οποίους με το τωρινό καθεστώς δεν παρέχεται καμία δυνατότητα εξέλιξης.

 
Κριτήρια
15 Φεβ 2020 14:24

Να οριστούν πρώτα τα κριτήρια για να γίνει κάποιος λέκτορας και μετά να δούμε πόσοι τα πιάνουν και εάν υπάρχει αντικείμενο μιας και δεν γίνεται σε κάθε περίπτωση να λεκτοροποιηθεί πάνω από 1ΕΔΙΠ/ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.

 
EDIP
15 Φεβ 2020 16:34

Πασοκική ρητορεία !!!
Μας δουλεύουν όλοι !!!
Πολύ δύσκολο να γίνουν οι ΕΔΙΠ – ΔΕΠ αφού πλέον είμαστε πάρα πολλοί. Τι ζητάνε δηλαδή εκεί στο ΠΑΣΟΚ να επαναφέρουν το βαθμό του Λέκτορα σαν μη μόνιμη θέση ? Και εκεί που πας για ΔΕΠ να βρεθείς άνεργος ? ή να μας βάλουν όλους σε θέση Λέκτορα – ΔΕΠ προσωποπαγή μα με τον τρόπο αυτό αν όλοι όσοι έχουν τα προσόντα γίνουν σε ορισμένα τμήματα (ΕΜΠ) θα έχουμε περισσότερους προσωποπαγείς Λέκτορες παρά Επίκουρους !! Και εμείς που δεν έχουμε διδακτορικό και θα το τελειώσουμε μέσα στο χρόνο θα μας περιμένουν ? και μέχρι πότε θα γίνεται αυτό ? Και οι ΕΕΠ ? που θεωρητικά είναι σε γνωστικά αντικείμενα που δεν θεραπεύει το τμήμα (Φυσικής αγωγής πχ) θα θέλουν να γίνουν και αυτοί ΔΕΠ δηλαδή σε τμήμα Φυσικής θα έχουμε Λέκτορα Φυσικής Αγωγής με ειδίκευση στο θεατρικό παιχνίδι πχ !!!!
Λύση : ΕΔΙΠ ΕΕΠ Λέκτορες Tutors με βαθμούς όπως οι ΕΛΕ στα ερευνητικά κέντρα και ανάλογο μισθό ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΕΔΙΠ να πληρώνεται λιγότερα από νηπιαγωγό με τα ίδια προσόντα. Αν το ερευνητικό έργο του κάθε Λέκτορα είναι καλό να διεκδικεί θέση ΣΕ ΑΛΛΟ ίδρυμα από αυτό που είναι Το ίδιο θα πρέπει να γίνεται και για τις υπόλοιπες βαθμίδες ΔΕΠ (γίνεται στη Γερμανία).

 
@Καθηγητής Εφαρμογών
15 Φεβ 2020 16:49

Πουθενά στο κείμενο δε λέει κάτι τέτοιο. Διαβάστε πρώτα πριν σχολιάσετε.

 
Μέλος πρυτανικών αρχων
15 Φεβ 2020 17:47

Είναι σωστό το αίτημα για την δυνατότητα εξέλιξης ενός μερους του ανθρώπινου δυναμικού των πανεπιστημίων που έχει επιτύχει την Αριστεία.Η νομοθετική πρωτοβουλία από το υπουργειο παιδειας θα πρέπει να αναληφθει άμεσα.

 
Γνώμη
15 Φεβ 2020 19:40

Θεωρώ θετική μια τέτοια νομοθετική ρύθμιση ώστε να δοθεί τουλάχιστον η δυνατότητα εξέλιξης των ΕΔΙΠ σε Λέκτορες, μετά από κρίση και αφού οριστούν κριτήρια. Δεν ζήτησε κανείς να γίνουν Λέκτορες ΟΛΑ τα μέλη ΕΔΙΠ, αφού ο κλάδος αυτός περιλαμβάνει προσωπικό με διαφορετικά τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.

 
ΔΕΠ Α’ βαθμίδας ΕΚΠΑ
15 Φεβ 2020 19:51

Το ΚΙΝΑΛ ανέλαβε μια σωστή πρωτοβουλία.Εχω στο τμήμα μου ΕΔΙΠ με εξαιρετικά ακαδημαϊκά προσόντα και επιτεύγματα.Πρεπει να δινεται το δικαίωμα σε κάθε άνθρωπο να εξελίσσεται.Ειναι ένα φυσικό δικαίωμα στον άνθρωπο.Καποιος δηλαδη που ξεκίνησε ως φοιτητής σε μια πχ επιχείρηση ως κλητήρας και στη συνέχεια της ζωης του απέκτησε ισχυρά ακαδημαϊκά προσόντα δεν είναι αναμενόμενο ότι μπορεί να γίνει ακόμη και γενικός διευθυντής;Το αυτονόητο ζητούν οι ΕΔΙΠ και πρέπει να τους δοθεί.

 
Αντικειμενική άποψη
15 Φεβ 2020 20:04

Ίσως θα πρέπει όλοι (ΕΔΙΠ και μη-ΕΔΙΠ), να δούμε ποιο είναι το πιο σωστό αντικειμενικά και με γνώμονα το καλύτερο για τα πανεπιστήμιά μας.

Μια οπτική που έχω να προτείνω είναι ότι όλο αυτό (αν γίνει) θα πρέπει, εκτός του να δώσει κίνητρα συνέχισης του έργου των ΕΔΙΠ:
1) να γεμίσει κενά των πανεπιστημίων σε γνωστικά αντικείμενα ΔΕΠ που χρειάζεται το κάθε Τμήμα ή Σχολή,
2) οι θέσεις αυτές των νέων ΔΕΠ να "πάρουν" τους καλύτερους που "υπάρχουν" (δηλαδή εντός της χώρας-λόγω κρίσης),
3) να μην χρειαστούν νέες πιστώσεις, αφού λόγω κρίσης υπάρχει σχετικό πρόβλημα,
4) για λόγους νομοτέλειας τα κριτήρια θα πρέπει να είναι τα τυπικά για εισαγωγή σε ανάλογη βαθμίδα (δεν μπορεί να κάνεις λέκτορα ή επίκουρο με άλλα κριτήρια από αυτά που έγιναν άλλοι στο παρελθόν).

Τα παραπάνω καταλήγουν σε ανοιχτή προκήρυξη γνωστικών αντικειμένων που επιθυμούν τα πανεπιστήμια, αλλά ανοιχτή μόνο σε μέλη ΕΔΙΠ (ή και σε δημόσιου υπάλληλους γενικά) με την αιτιολογία ότι έχουμε έλλειψη ΔΕΠ και δεν μπορούμε να πάρουμε νέες θέσεις λόγω κρίσης.

Έτσι και κάποια μέλη ΕΔΙΠ που αξίζουν θα εξελιχθούν και θα έχουμε καλύψει τα επιθυμητά γνωστικά αντικείμενα. Φυσικά, πιθανόν κάποιο μέλος ΕΔΙΠ θα πρέπει να μετακινηθεί εντός Ελλάδος. Όμως αυτό συνάδει με την έννοια της κινητικότητας στο δημόσιο.

Και ας σταματήσουν επιτέλους κάποιοι να αναφέρονται στους ερευνητές του εξωτερικού και το πως να τους φέρουμε πίσω, γιατί ναι μεν είναι σωστό να τους επαναπατρίσουμε αλλά πρέπει:
1) να έχουμε πιστώσεις που δεν έχουμε και
2) να φροντίσουμε να μην φύγουν πρώτα αυτοί που έχουμε (ΔΕΠ και ΕΔΙΠ φεύγουν έξω αν δεν το έχετε καταλάβει).

Άλλωστε είναι σίγουρος ότι βοηθάει και του Έλληνες του εξωτερικού αυτό, αφού σε 3 χρόνια οι λέκτορες θα προκηρύξουν με ανοιχτή διαδικασία την εξέλιξή τους και όποιος θέλει υποβάλει υποψηφιότητα.

 
ΔΕΠ Αιγαίο
15 Φεβ 2020 20:49

Συμφωνω με το ερώτημα που θέτει το ΚΙΝΑΛ και ο συνάδελφος από το ΔΕΠ Α’βαθμιδα ΕΚΠΑ.Οι ΕΔΙΠ έχουν στηριξει τα πανεπιστήμια τους τα χρονια της κρίσης.Ηδη 10 χρονια!Το υπουργειο παιδειας πρέπει να νομοθετήσει το δικαίωμα τους για εξέλιξη με αξιολόγηση στην βαθμίδα του Λέκτορα.Ειναι το ελάχιστο που ως αναγνώριση μπορούν να κάνουν στο υπουργειο παιδειας αλλα και τα πανεπιστήμια γι’ αυτούς τους ανθρώπους.

 
Φ.Φ.
15 Φεβ 2020 21:26

Ενα μέρος γίνατε ΕΔΙΠ στα τμήματα από τα οποία πήρατε τα διδακτορικά σας ενώ εμείς που πήραμε διδακτορικά από τα καλύτερα πανεπιστήμια του εξωτερικού και με υποτροφία είμαστε στην απέξω! Ήδη ως ΕΔΙΠ έχετε αυξήσει τα προσόντα σας ως προς την εμπειρία τουλάχιστον ενώ εμείς αναλωνόμαστε σε μια εργασία μη αντίστοιχη των προσόντων μας και διδάσκουμε σε ΑΕΙ σε αυτό που θα έπρεπε να είναι ο ελεύθερος χρόνος μας. Εμείς κι αν είμαστε εγκλωβισμένοι!

 
Panagiotis
15 Φεβ 2020 21:39

Αυτό που ζητούν οι ΕΔΙΠ είναι να δοθεί η δυνατότητα εξέλιξης σε ανώτερη βαθμίδα, μέσω κανονικής διαδικασίας αξιολόγησης, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην εξέλιξη των μελών ΔΕΠ από μία χαμηλότερη σε μία υψηλότερη βαθμίδα (π.χ. ανοικτή προκήρυξη). Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ΕΔΙΠ, με 2 Phd, μεγάλο πλήθος δημοσιεύσεων σε διεθνή περιοδικά, σημαντική διδακτική προϋπηρεσία σε προπτυχιακά και πανεπιστημιακά προγράμματα, κλπ., χωρίς να έχουν νομικά τη δυνατότητα να εξελιχθούν και να συνεισφέρουν περισσότερα σημαντικά πράγματα στην εκπαίδευση, την έρευνα, και στο ίδιο το Πανεπιστήμιο στο οποίο υπηρετούν (π.χ. ως επιστημονικά υπεύθυνοι σε προγράμματα, επίβλεψη μεταπτυχιακών και διδακτορικών διατριβών, κλπ).
Κατά συνέπεια, το να δοθεί η δυνατότητα εξέλιξης στους ΕΔΙΠ, δεν προσβάλλει κανέναν και είναι καθ' όλα δίκαιο και συνταγματικό.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean