Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ερώτηση βουλευτών Κινήματος Αλλαγής για ΕΔΙΠ

Δημοσίευση: 14/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οι διδάκτορες Ε.ΔΙ.Π. προσφέρουν τα μέγιστα στα Πανεπιστήμια, χωρίς, όμως, να διαθέτουν έναν αντίστοιχο τίτλο που να τους παρέχει εσωτερική και διεθνή αναγνώριση, σε ακαδημαϊκό επίπεδο.

Επιτελούν, μάλιστα, πλήρως τα καθήκοντα μελών Δ.Ε.Π. (σύμφωνα με τους υφιστάμενους νόμους), χωρίς να υπάρχει η ανάλογη θεσμική αναγνώριση.

Πρόκειται ουσιαστικά για μία κατηγορία ακαδημαϊκού προσωπικού, με διδακτορικά, μεταδιδακτορικές έρευνες, δημοσιεύσεις, αυτοδύναμο διδακτικό και ερευνητικό έργο, συμμετοχή σε διεθνή ερευνητικά προγράμματα, εποπτεία πτυχιακών και μεταπτυχιακών εργασιών κ.λπ., η οποία είναι εγκλωβισμένη στη στασιμότητα, χωρίς προοπτικές εξέλιξης.

Οι διδάκτορες Ε.ΔΙ.Π. δεν επιζητούν κάτι άλλο παρά τη θεσμική αναγνώριση στο έργο που ήδη επιτελούν και την δυνατότητα άμεσης εξέλιξής τους κατόπιν αξιολόγησης στη βαθμίδα του Λέκτορα.

Συγκεκριμένα οι διδάκτορες Ε.ΔΙ.Π των Α.Ε.Ι., με προϋπηρεσία, αυτοδύναμο διδακτικό έργο στην Τριτοβάθμια, διδακτορικό και δημοσιεύσεις (αρκετοί από αυτούς και με μεταδιδακτορικές έρευνες αιχμής) ζητούν, με βάση τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας, να αξιολογηθούν για τη βαθμίδα του λέκτορα κατ' αναλογία των πρώην καθηγητών εφαρμογών των πρώην Τ.Ε.Ι., και όσοι επιθυμούν στο μέλλον να εξελιχθούν σε ανώτερη βαθμίδα ΔΕΠ και έχουν τα τυπικά προσόντα σύμφωνα με τον νόμο, να έχουν αυτήν την δυνατότητα, όπως προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο για όλα τα μέλη Δ.Ε.Π. των ελληνικών πανεπιστημίων). Θέτουμε υπόψη σας ότι σύμφωνα με τους  πρόσφατους νόμους που ενοποιήθηκαν Πανεπιστήμια και ΤΕΙ οι καθηγητές εφαρμογών των πρώην Τ.Ε.Ι. εντάχθηκαν ως λέκτορες στα νέα ιδρύματα χωρίς αξιολόγηση.

Επειδή η δυνατότητα εξέλιξης προσωπικού με ιδιαίτερα αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και η περαιτέρω αξιοποίησή του θα λειτουργήσει προς όφελος όχι μόνο των Ε.ΔΙ.Π., αλλά και της ποιότητας των πανεπιστημίων εν γένει,

Ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

- Ποιες είναι οι προθέσεις σας σχετικά με τα παραπάνω αιτήματα διδακτόρων Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού;

- Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να δώσετε άμεσα τη δυνατότητα εξέλιξης των Διδακτόρων Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ ΧΑΡΑ    ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ    ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ
ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑΝΤΙΑ    ΓΚΟΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΚΑΜΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ    ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ    ΛΟΒΕΡΔΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΛΙΑΚΟΥΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ    ΜΠΑΡΑΝ ΜΠΟΥΡΧΑΝ
ΜΟΥΛΚΙΩΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ    ΠΑΝΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΜΠΙΑΓΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ    ΠΟΥΛΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ    ΦΡΑΓΓΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Σχόλια (76)

 
EDIP
16 Φεβ 2020 17:15

@Iωάννη Κοντογιάννη
Έχετε απόλυτο δίκιο κ. Κοντογιάννη ειδικά όταν η προηγούμενη κυβέρνηση σας έφερε από το σχολείο όπως και πολλούς άλλους, πατώντας στην επιθυμία ανθρώπων ιδιαίτερα ικανών και με πολλά προσόντα που ήθελαν να τα αξιοποιήσουν το μέγιστο. Αλλά Φευ, αυτό που βρήκατε είναι μία θέση που κάνεις δεν ξέρει τι είναι και την προσαρμόζουν κατά το δοκούν (όπως είπα παραπάνω).
Σχεδόν τη λύση την έχουμε πει πολλοί εδώ μέσα. ΑΜΕΣΑ ΔΕΠ μόνο και μόνο όσοι είναι στις 3 βαθμίδες Επίκουρος - Αναπληρωτής - Καθηγητής. Αν και το υπόλοιπο προσωπικό των ιδρυμάτων συνεχίζει να εντάσσεται σε ειδικά μισθολόγια τότε αυτό πρέπει να αναμορφωθεί Λέκτορες, ΕΔΙΠ, ΕΕΠ ΕΤΕΠ μια κατηγορία Λεκτόρων-tutors και κατάταξη σε αυτήν βάση προσόντων. Εννοείται ότι δεν θα υπάρξουν μισθοί κάτω του ενιαίου (ο Μισθός του ΕΔΙΠ ΤΕΙ ήταν στα 2/3 του μισθού του ενιαίου ίδιων προσόντων) όπως τώρα (Μισθός ΕΔΙΠ με διδακτορικό είναι από 100 έως 200 € ,μικτά, λιγότερο από αυτόν του δημοσίου). Ο καταληκτικός μισθός της κατηγορίας αυτής να είναι μεγαλύτερος από το μέσο μισθό του επίκουρου.
Τα γνωστικά αντικείμενα να είναι όσο το δυνατό γενικότερα είπα τίτλος με το πολύ 7 λέξεις και να Απαγορεύεται η λέξη έμφαση έτσι αποφεύγουμε τις φωτογραφίες, και την όποια θέση προκηρύσσεται την παίρνει πραγματικά ο καλύτερος.
Αυτή είναι η λύση Μόνιμες θέσεις Λεκτόρων (μη ΔΕΠ) καλά πληρωμένων και ανοικτές διαδικασίες για διεκδίκηση θέση επίκουρου.
ΌΧΙ άλλοι βοηθοί του '80 Δεν διεκδικούμε τέτοιες "τακτοποιήσεις", Διαφάνεια και αξιοκρατία.

 
ΕΔΙΠ
16 Φεβ 2020 15:41

Και ποιος θα κάνει τη δουλειά των ΕΔΙΠ? Ήδη δημιουργήθηκε πρόβλημα στα περισσότερα τμήματα με τους ΕΤΕΠ που έγιναν ΕΔΙΠ με το μεταπτυχιακό. Δεν υπάρχει άνθρωπος να κάνει υποστήριξη εργαστηρίων. Μην επαναλαμβανουμε τα ίδια λάθη. Όποιος έχει προσόντα μπορεί να συμμετάσχει στις διαδικασίες που προκηρύσσονται.

 
Iωαννης Κοντογιαννης Δρ. ΕΔΙΠ
16 Φεβ 2020 14:24

Δυστυχως ολοι οι υπουργοι κανουν πως δεν βλεπουν το προβλημα των Δρ. ΕΔΙΠ. Αυτο που πρεπει να απαντηθει ειναι το ερωτημα . Τι ειναι οι ΕΔΙΠ? καθοτι δεν υπαρχει αντιστοιχο πουθενα. Η εφευρεση των ΕΔΙΠ ειναι μια κουτοπονηρια του Ελληνικου κρατους να εχει πολύ φθηνους εργαζομενους που να κανουν ακαδημαικο εργο αλλα επισημα να μην ειναι ακαδημαϊκοι ωστε να αμοιβονται πολυ λιγότερα αλλα και να μην εξελισσονται γιατι και αυτο στοιχίζει. Παντως το ερώτημα παραμένει και ειναι και θεμα συνταγματικο. Διοτι αν οι Δρ ΕΔΙΠ θεωρούνται δημοσιοι υπάλληλοι και οχι ακαδημαϊκο προσωπικο τότε γιατι δεν αμοιβόμαστε απο το ενιαιο μισθολογιο των Δ.Υ οπως οι διοικητικοι υπάλληλοι που θα ανέβαζε λογω του διδακτορικου σημαντικα τις αποδοχες μας ενεργες και συνταξιμες. Αν δεν ειμαστε Δ.Υ τότε να απαντησει η κ. Κεραμεως τι είμαστε. Ειναι στοιχειωδης υποχρεωση του κρατους προς τους υπαλληλους του να καθορίσει τη θεση τους με βαση το συνταγμα. Ας απαντησει σε αυτο το ερωτημα και αυτοματως ολα λυνονται. Διοτι αν απαντησει Δ.Υ τότε να μας αποδωθουν οι πραγματικες μας αμοιβες και συγχρονως να μας περιορισει στα μη ακαδημαικα καθηκοντα. Αν ομως απαντησει οτι δεν ειμαστε ΔΥ τότε να μας καταταξει στο ακαδημαικο προσωπικο διοτι συνταγματικα κατι ενδιάμεσο δεν υπαρχει για το μονιμο προσωπικο στα πανεπιστημια.

 
Μήπως ήρθε ή ώρα επιτέλους;
16 Φεβ 2020 13:01

Κα. Υπουργέ, μήπως έχουν ωριμάσει πλέον οι συνθήκες για να ασχοληθείτε και με το θέμα αυτό;

Τείνει να εξελιχθεί σε ένα χρονίζων και μείζων πρόβλημα, η διευθέτηση του οποίου από την κυβέρνηση σας, μόνο καλό μπορεί να φέρει στα ΑΕΙ.

Αρκεί βέβαια να ορισθούν σαφείς και αντικειμενικές διαδικασίες κι όχι οριζόντιες λύσεις, ώστε να δοθεί η δυνατότητα εξέλιξης σε Βαθμίδα Λέκτορα μόνο σε όσους πραγματικά το αξίζουν και έχουν να προσφέρουν κάτι στο γνωστικό αντικείμενο που υπηρετούν και στο ελληνικό πανεπιστήμιο γενικότερα.

 
Δρ. ΕΔΙΠ
16 Φεβ 2020 12:16

Όποια και αν είναι η βούληση της Κυβέρνησης πρέπει να εκφραστεί ευθέως ως απάντηση στην ερώτηση ώστε να ξέρουμε και εμείς της Α' βαθμίδας Δρ. ΕΔΙΠ αν έχει νόημα να προσφέρουμε τα παραπάνω όπως το ΔΕΠ (ώρες αυτοδύναμης διδασκαλίας, επίβλεψη πτυχιακών/μεταπτυχιακών, συγγραφή δημοσιεύσεων, άτυπη υποστήριξη διδακτορικών, συνεργασίες με ΔΕΠ για προτάσεις προγραμμάτων κτλ) ή να λειτουργούμε από εδώ και πέρα ως εν δυνάμει συνταξιούχοι για τα επόμενα 15-20-25 χρόνια του εργασιακού μας βίου. Άλλωστε το μόνο που έχουμε να περιμένουμε είναι η μισθολογική ωρίμανση κάθε 2 χρόνια βρέξει χιονίσει. Τίποτα άλλο δεν αναμένουμε. Οπότε αν δεν μας δώσουν τη δυνατότητα εξέλιξης, τα τυπικά από εδώ και πέρα . Νυσάφι πια!
Και αυτό που ζητάω δεν είναι να μου χαρίσουν κάτι. Να μου δώσουν τη δυνατότητα να προκηρύξω την πίστωσή μου στη θέση του Επίκουρου με ανοικτή διαδικασία. Και όποιος θέλει ας έρθει να κάνει αίτηση.

 
Τάκης
16 Φεβ 2020 11:13

"προσφέρουν τα μέγιστα" θα πρέπει να αναρωτηθούμε αν όντως είναι τόσο ουσιαστικό το έργο των ΕΔΙΠ και αν δεν μπορούν χωρίς ΕΔΙΠ τα πανεπιστήμια. Φαίνονται "παροπλισμένοι" που εμφανίζονται ελάχιστα στα πανεπιστήμια και άλλοτε χαρακτηρίζονται ως θέσεις πολυτελείας. Υπάρχουν και φωτεινές εξαιρέσεις με ουσιαστικο έργο.

 
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΩΤ.
16 Φεβ 2020 10:31

Η δυνατότητα άμεσης εξέλιξής μας κατόπιν αξιολόγησης στη βαθμίδα του Λέκτορα πιστεύω πως θεωρείται αυτονόητη!!!!

ΕΔΙΠ ΠΑΔΑ Διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής

 
ΔΕΠ ΠαΠελ
16 Φεβ 2020 10:01

Επιτέλους αυτή η πονηρή ιστορία με τους ΕΔΙΠ! Η μόνη αξιοπρεπής και νόμιμη οδός είναι δια της συμμετοχής τους στις ανοικτές προκηρύξεις θέσεων ΔΕΠ, όπως πράττουν όλοι όσοι έντιμα και αξιοπρεπώς θέλουν να γίνουν και γίνονται ΔΕΠ! Οτιδήποτε άλλο θα εκθέσει και την κυρία Υπουργό και την Κυβέρνηση που έως τώρα έχουν αποδείξει ότι δεν συμπαθούν τα..μ ρουσφέτια για τη δημιουργία νέων κομματικών στρατών! Ο πρωτοβάθμιος καθηγητής εκλέγεται/εξελίσσεται με ανοικτή προκήρυξη! Ο ΕΔΙΠ γιατί πρέπει να γίνει ΔΕΠ "από το παράθυρο";;;

 
Νκι
16 Φεβ 2020 09:13

Για τους χρόνια συμβασιούχους στα ΑΕΙ που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, έχει να πει τίποτα το ΚΙΝΑΛ;

 
Ένας πολίτης
16 Φεβ 2020 08:37

Συμφωνω με την εξέλιξη των ΕΔΙΠ.Οσοι προοδεύουν πρέπει να αναγνωρίζεται αυτό από την πολιτεία.

 
Αναδημοσίευση
16 Φεβ 2020 08:13

Δήλωση της Κεραμέως, 7 μήνες πριν:

Ν. Κεραμέως: Στην “Ατζέντα” μας το θέμα των ΕΔΙΠ

«Μελετάμε το ζήτημα των ΕΔΙΠ. Είναι κάτι που είναι στην "ατζέντα" μας.»

Τη δήλωση αυτή έκανε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα κατα τη σημερινή συνέντευξή της στον ΣΚΑΙ.

Δημοσίευση: 15/07/2019 (https://www.esos.gr/arthra/63457/n-kerameos-stin-atzenta-mas-thema-ton-edip)

 
@Αντικειμενική άποψη
16 Φεβ 2020 08:02

Φυσικά, όταν λέμε κενά στα γνωστικά αντικείμενα δεν εννοείται ότι δεν υπάρχει μέλος ΔΕΠ απαραίτητα. Κενό σε γνωστικό αντικείμενο σημαίνει:
1) δεν υπάρχει μέλος ΔΕΠ,
2) υπάρχει αλλά αφυπηρετεί σε λίγα χρόνια, οπότε πρέπει να μπει ένας νέος πριν φύγει ο παλιός και όχι να μπει μετά την αποχώρηση του παλιού
3) το Τμήμα ή η Σχολή επιθυμεί ένα γνωστικό αντικείμενο που δεν είχε αλλά τώρα το θέλει, οι εξελίξεις προχωράνε άλλωστε.

Εν κατακλείδι, οι Σχολές ή τα Τμήματα να μπορούν να ζητήσουν ότι θέλουν και όσους θέλουν, αλλά με έλεγχο (Υπουργείο?, ΕΘΑΑΕ?, επιτροπές?):
Για παράδειγμα γνωστικό αντικείμενο "Μαθηματικά" και όχι "Μαθηματικά με έμφαση στην επίλυση εξισώσεων τάδε τύπου"...για να μπει ο καλύτερος.
Επιπλέον, θα πρέπει να βγουν άγονες κάποιες θέσεις αν δεν υπάρχουν αξιόλογοι υποψήφιοι.

Βέβαια, όλο αυτό καταλήγει σε βαθμίδες Επίκουρου Καθηγητή και όχι Λέκτορα με κριτήρια που ήδη υπάρχουν σε νόμο.

Δηλαδή τελικά μιλάμε για την κανονική διαδικασία εκλογής ΔΕΠ, αλλά μόνο για δημοσίους υπαλλήλους. Θέλει νομοθέτηση, η οποία να επιτρέψει μια νόμιμη και κανονική διαδικασία να τρέξει μόνο για άτομα με υπάρχουσες πιστώσεις, με την αιτιολογία ότι έχουμε αδυναμία δημιουργίας νέων πιστώσεων μαζί με έλλειψη προσωπικού.

Έτσι με το προσωπικό που έχεις (ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, άλλοι δημ. υπάλληλοι) δημιουργείς κινητικότητα με την οποία πάει κάποιος εκεί που τον χρειάζονται.

Τελικά θα έχουμε κανονική διαδικασία εκλογής ΔΕΠ και εφαρμογή της κινητικότητας στο Δημόσιο.

 
ΕΔΙΠ ΑΕΙ
16 Φεβ 2020 00:56

Καλώς το ορθόδοξο ΠΑΣΟΚ, μας έλειψε η γνωστή ρουσφετολογική ρητορία!!

 
EDIP
16 Φεβ 2020 00:44

@Αντικειμενική άποψη
Μάλλον τρελή άποψη !!!
Δηλαδή όπως τα είπα επαναφέρουμε τους Λέκτορες και παίρνουμε ότι καλύτερο υπάρχει από το Δημόσιο αλλά σε μη μόνιμη θέση !!!
Σε περίπτωση λοιπόν υποχρεωτικής εξέλιξης στα 3 χρόνια ο ΕΔΙΠ ή ΕΕΠ ή ο Δάσκαλος ή ο Μηχανικός Δ.Υ που έχει γίνει Λέκτορας θα πρέπει να διεκδικήσει θέση επίκουρου με ανοικτή προκήρυξη και έτσι δίνεται δυνατότητα στον εξ αλλοδαπής ομογενή επιστήμονα να διεκδικήσει την θέση !!!!
Αν ο εξ αλλοδαπής επιστήμονας είναι πολύ καλύτερος από αυτόν που έχει τη θέση (πολύ πιθανόν) θα πρέπει ή ο πρώην ΕΔΙΠ να χάσει τη δουλειά του ή με διάφορες αλχημείες ο Λέκτορας να διατηρήσει τη θέση του.
Αν ο Λέκτορας είναι καλύτερος γιατί να μην προκηρυχθεί θέση Επίκουρου και να την διεκδικήσει έχοντας την ασφάλεια της θέσης του αν αποτύχει.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν βγαίνουν θέσεις με γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύουν ΕΔΙΠ (για ΕΕΠ δεν το συζητάμε γιατί η φύση του αντικειμένου τους είναι εκτός των αντικειμένων που θεραπεύει το κάθε τμήμα) . Η λύση να βγαίνουν τα γνωστικά αντικείμενα με το πολύ 5-7 λέξεις (πχ θεωρητική Φυσική ημιαγωγών) έτσι θα είναι όσο το δυνατόν ποιο γενικές άρα ένας καλός ΕΔΙΠ μπορεί άνετα να την διεκδικήσει χωρίς να κινδυνεύει η θέση του και να μπορεί ο καθένας να διεκδικήσει εντελώς έντιμα.
Δεν θέλουμε χατίρια απλά να πληρώνεται η δουλειά μας (μισθός ΕΔΙΠ με διδακτορικό είναι πολύ λιγότερος από νηπιαγωγού με τα ίδια προσόντα) και να έχουμε σαφή καθήκοντα και όχι κατά το δοκούν και το συμφέρον του τμήματος. Σε άλλα τμήματα σε κυνηγάνε να διδάξεις θεωρία σε άλλα δεν σε αφήνουν. Να κρίνεσαι με τα ίδια κριτήρια με εξωτερικούς υποψηφίους ούτε να φτιάχνεις το γνωστικό αντικείμενο στον μισό τίτλο του Διδακτορικού σου ούτε να σου λένε δεν βγάζουμε το Γ.Α σου αφού έχουμε εσένα.

 
Αφελής: Ανοιχτές διαδικασίες πότε;
15 Φεβ 2020 22:36

Για μια ακόμη φορά γίνεται επερώτηση για τη δρομολόγηση κλειστών διαδικασιών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. και μάλιστα απο πολιτικό φορέα του παλαιού πολιτικού συστήματος. Το ΚΙΝΑΛ έχει άραγε αναρωτηθεί το αυτονόητο, ότι δηλαδή στο Σύγχρονο Πανεπιστήμιο θα πρέπει να κρίνονται όλοι με ανοιχτές και διαφανείς διαδικασίες;

Πρώην διοικητικοί υπάλληλοι, πρώην ΕΤΕΠ, πρώην παρασκευαστές, πρώην
Δάσκαλοι πρωτοβάθμιας, πρώην Καθηγητές δευτεροβάθμιας όλοι με μετάταξη και κλειστές διαδικασίες σήμερα ΕΔΙΠ. Ποιά είναι η θέση του ΚΙΝΑΛ επι τούτου;

 
Προσλήψεις στο Δημόσιο με αναλογία 1:1
15 Φεβ 2020 22:31

Σε κάθε τμήμα από τις αρχές του 2020 για μια αποχώρηση προκηρύσσεται μια θέση ΔΕΠ. Όσα ΕΔΙΠ έχουν προσόντα μπορούν να υποβάλλουν και να κριθούν. Δεν χρειάζεται καμία μέριμνα για την λεκτοριοποίηση με νομοθετική ρύθμιση

 
Panagiotis
15 Φεβ 2020 21:39

Αυτό που ζητούν οι ΕΔΙΠ είναι να δοθεί η δυνατότητα εξέλιξης σε ανώτερη βαθμίδα, μέσω κανονικής διαδικασίας αξιολόγησης, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην εξέλιξη των μελών ΔΕΠ από μία χαμηλότερη σε μία υψηλότερη βαθμίδα (π.χ. ανοικτή προκήρυξη). Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ΕΔΙΠ, με 2 Phd, μεγάλο πλήθος δημοσιεύσεων σε διεθνή περιοδικά, σημαντική διδακτική προϋπηρεσία σε προπτυχιακά και πανεπιστημιακά προγράμματα, κλπ., χωρίς να έχουν νομικά τη δυνατότητα να εξελιχθούν και να συνεισφέρουν περισσότερα σημαντικά πράγματα στην εκπαίδευση, την έρευνα, και στο ίδιο το Πανεπιστήμιο στο οποίο υπηρετούν (π.χ. ως επιστημονικά υπεύθυνοι σε προγράμματα, επίβλεψη μεταπτυχιακών και διδακτορικών διατριβών, κλπ).
Κατά συνέπεια, το να δοθεί η δυνατότητα εξέλιξης στους ΕΔΙΠ, δεν προσβάλλει κανέναν και είναι καθ' όλα δίκαιο και συνταγματικό.

 
Φ.Φ.
15 Φεβ 2020 21:26

Ενα μέρος γίνατε ΕΔΙΠ στα τμήματα από τα οποία πήρατε τα διδακτορικά σας ενώ εμείς που πήραμε διδακτορικά από τα καλύτερα πανεπιστήμια του εξωτερικού και με υποτροφία είμαστε στην απέξω! Ήδη ως ΕΔΙΠ έχετε αυξήσει τα προσόντα σας ως προς την εμπειρία τουλάχιστον ενώ εμείς αναλωνόμαστε σε μια εργασία μη αντίστοιχη των προσόντων μας και διδάσκουμε σε ΑΕΙ σε αυτό που θα έπρεπε να είναι ο ελεύθερος χρόνος μας. Εμείς κι αν είμαστε εγκλωβισμένοι!

 
ΔΕΠ Αιγαίο
15 Φεβ 2020 20:49

Συμφωνω με το ερώτημα που θέτει το ΚΙΝΑΛ και ο συνάδελφος από το ΔΕΠ Α’βαθμιδα ΕΚΠΑ.Οι ΕΔΙΠ έχουν στηριξει τα πανεπιστήμια τους τα χρονια της κρίσης.Ηδη 10 χρονια!Το υπουργειο παιδειας πρέπει να νομοθετήσει το δικαίωμα τους για εξέλιξη με αξιολόγηση στην βαθμίδα του Λέκτορα.Ειναι το ελάχιστο που ως αναγνώριση μπορούν να κάνουν στο υπουργειο παιδειας αλλα και τα πανεπιστήμια γι’ αυτούς τους ανθρώπους.

 
Αντικειμενική άποψη
15 Φεβ 2020 20:04

Ίσως θα πρέπει όλοι (ΕΔΙΠ και μη-ΕΔΙΠ), να δούμε ποιο είναι το πιο σωστό αντικειμενικά και με γνώμονα το καλύτερο για τα πανεπιστήμιά μας.

Μια οπτική που έχω να προτείνω είναι ότι όλο αυτό (αν γίνει) θα πρέπει, εκτός του να δώσει κίνητρα συνέχισης του έργου των ΕΔΙΠ:
1) να γεμίσει κενά των πανεπιστημίων σε γνωστικά αντικείμενα ΔΕΠ που χρειάζεται το κάθε Τμήμα ή Σχολή,
2) οι θέσεις αυτές των νέων ΔΕΠ να "πάρουν" τους καλύτερους που "υπάρχουν" (δηλαδή εντός της χώρας-λόγω κρίσης),
3) να μην χρειαστούν νέες πιστώσεις, αφού λόγω κρίσης υπάρχει σχετικό πρόβλημα,
4) για λόγους νομοτέλειας τα κριτήρια θα πρέπει να είναι τα τυπικά για εισαγωγή σε ανάλογη βαθμίδα (δεν μπορεί να κάνεις λέκτορα ή επίκουρο με άλλα κριτήρια από αυτά που έγιναν άλλοι στο παρελθόν).

Τα παραπάνω καταλήγουν σε ανοιχτή προκήρυξη γνωστικών αντικειμένων που επιθυμούν τα πανεπιστήμια, αλλά ανοιχτή μόνο σε μέλη ΕΔΙΠ (ή και σε δημόσιου υπάλληλους γενικά) με την αιτιολογία ότι έχουμε έλλειψη ΔΕΠ και δεν μπορούμε να πάρουμε νέες θέσεις λόγω κρίσης.

Έτσι και κάποια μέλη ΕΔΙΠ που αξίζουν θα εξελιχθούν και θα έχουμε καλύψει τα επιθυμητά γνωστικά αντικείμενα. Φυσικά, πιθανόν κάποιο μέλος ΕΔΙΠ θα πρέπει να μετακινηθεί εντός Ελλάδος. Όμως αυτό συνάδει με την έννοια της κινητικότητας στο δημόσιο.

Και ας σταματήσουν επιτέλους κάποιοι να αναφέρονται στους ερευνητές του εξωτερικού και το πως να τους φέρουμε πίσω, γιατί ναι μεν είναι σωστό να τους επαναπατρίσουμε αλλά πρέπει:
1) να έχουμε πιστώσεις που δεν έχουμε και
2) να φροντίσουμε να μην φύγουν πρώτα αυτοί που έχουμε (ΔΕΠ και ΕΔΙΠ φεύγουν έξω αν δεν το έχετε καταλάβει).

Άλλωστε είναι σίγουρος ότι βοηθάει και του Έλληνες του εξωτερικού αυτό, αφού σε 3 χρόνια οι λέκτορες θα προκηρύξουν με ανοιχτή διαδικασία την εξέλιξή τους και όποιος θέλει υποβάλει υποψηφιότητα.

 
ΔΕΠ Α’ βαθμίδας ΕΚΠΑ
15 Φεβ 2020 19:51

Το ΚΙΝΑΛ ανέλαβε μια σωστή πρωτοβουλία.Εχω στο τμήμα μου ΕΔΙΠ με εξαιρετικά ακαδημαϊκά προσόντα και επιτεύγματα.Πρεπει να δινεται το δικαίωμα σε κάθε άνθρωπο να εξελίσσεται.Ειναι ένα φυσικό δικαίωμα στον άνθρωπο.Καποιος δηλαδη που ξεκίνησε ως φοιτητής σε μια πχ επιχείρηση ως κλητήρας και στη συνέχεια της ζωης του απέκτησε ισχυρά ακαδημαϊκά προσόντα δεν είναι αναμενόμενο ότι μπορεί να γίνει ακόμη και γενικός διευθυντής;Το αυτονόητο ζητούν οι ΕΔΙΠ και πρέπει να τους δοθεί.

 
Γνώμη
15 Φεβ 2020 19:40

Θεωρώ θετική μια τέτοια νομοθετική ρύθμιση ώστε να δοθεί τουλάχιστον η δυνατότητα εξέλιξης των ΕΔΙΠ σε Λέκτορες, μετά από κρίση και αφού οριστούν κριτήρια. Δεν ζήτησε κανείς να γίνουν Λέκτορες ΟΛΑ τα μέλη ΕΔΙΠ, αφού ο κλάδος αυτός περιλαμβάνει προσωπικό με διαφορετικά τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.

 
Μέλος πρυτανικών αρχων
15 Φεβ 2020 17:47

Είναι σωστό το αίτημα για την δυνατότητα εξέλιξης ενός μερους του ανθρώπινου δυναμικού των πανεπιστημίων που έχει επιτύχει την Αριστεία.Η νομοθετική πρωτοβουλία από το υπουργειο παιδειας θα πρέπει να αναληφθει άμεσα.

 
@Καθηγητής Εφαρμογών
15 Φεβ 2020 16:49

Πουθενά στο κείμενο δε λέει κάτι τέτοιο. Διαβάστε πρώτα πριν σχολιάσετε.

 
EDIP
15 Φεβ 2020 16:34

Πασοκική ρητορεία !!!
Μας δουλεύουν όλοι !!!
Πολύ δύσκολο να γίνουν οι ΕΔΙΠ – ΔΕΠ αφού πλέον είμαστε πάρα πολλοί. Τι ζητάνε δηλαδή εκεί στο ΠΑΣΟΚ να επαναφέρουν το βαθμό του Λέκτορα σαν μη μόνιμη θέση ? Και εκεί που πας για ΔΕΠ να βρεθείς άνεργος ? ή να μας βάλουν όλους σε θέση Λέκτορα – ΔΕΠ προσωποπαγή μα με τον τρόπο αυτό αν όλοι όσοι έχουν τα προσόντα γίνουν σε ορισμένα τμήματα (ΕΜΠ) θα έχουμε περισσότερους προσωποπαγείς Λέκτορες παρά Επίκουρους !! Και εμείς που δεν έχουμε διδακτορικό και θα το τελειώσουμε μέσα στο χρόνο θα μας περιμένουν ? και μέχρι πότε θα γίνεται αυτό ? Και οι ΕΕΠ ? που θεωρητικά είναι σε γνωστικά αντικείμενα που δεν θεραπεύει το τμήμα (Φυσικής αγωγής πχ) θα θέλουν να γίνουν και αυτοί ΔΕΠ δηλαδή σε τμήμα Φυσικής θα έχουμε Λέκτορα Φυσικής Αγωγής με ειδίκευση στο θεατρικό παιχνίδι πχ !!!!
Λύση : ΕΔΙΠ ΕΕΠ Λέκτορες Tutors με βαθμούς όπως οι ΕΛΕ στα ερευνητικά κέντρα και ανάλογο μισθό ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΕΔΙΠ να πληρώνεται λιγότερα από νηπιαγωγό με τα ίδια προσόντα. Αν το ερευνητικό έργο του κάθε Λέκτορα είναι καλό να διεκδικεί θέση ΣΕ ΑΛΛΟ ίδρυμα από αυτό που είναι Το ίδιο θα πρέπει να γίνεται και για τις υπόλοιπες βαθμίδες ΔΕΠ (γίνεται στη Γερμανία).

 
Κριτήρια
15 Φεβ 2020 14:24

Να οριστούν πρώτα τα κριτήρια για να γίνει κάποιος λέκτορας και μετά να δούμε πόσοι τα πιάνουν και εάν υπάρχει αντικείμενο μιας και δεν γίνεται σε κάθε περίπτωση να λεκτοροποιηθεί πάνω από 1ΕΔΙΠ/ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.

 
ΔΕΠ ΑΕΙ
15 Φεβ 2020 14:23

Ευελπιστώ να υπάρξει άμεση και ουσιαστική απάντηση στο ερώτημα του ΚΙΝΑΛ. Οι ανησυχίες των διδακτόρων ΕΔΙΠ έχουν μια βάσιμη λογική. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει σε σχέση με το παρελθόν. Υπάρχουν πλέον στην κατηγορία αυτή αξιόλογοι επιστήμονες με σημαντική παρουσία αλλά και προσφορά στα τμήματα τους, στους οποίους με το τωρινό καθεστώς δεν παρέχεται καμία δυνατότητα εξέλιξης.

 
ΔΡ ΕΔΙΠ
15 Φεβ 2020 14:20

Στα μέλη ΕΔΙΠ, υπάγονται:
1. Μέλη ΕΔΙΠ που κρίθηκαν από συνελεύσεις τμημάτων ως ΕΔΙΠ, ύστερα από ανοικτή διαδικαδία και πρόσκληση. Δεν έχουν όλοι διδακτορικό και δεν ήταν προαπαιτούμενο, αλλά πρόσθετο προσόν (τα παλιότερα μέλη ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία).
2. Μέλη ΕΔΙΠ που υπηρετούσαν ως μέλη ΕΤΕΠ και εντάχθηκαν στον κλάδο ΕΔΙΠ επειδή διέθεταν τουλάχιστον Μεταπτυχιακό. Λιγοστοί σε σχέση με την επόμενη κατηγορία. Πάντως ως μέλη ΕΤΕΠ είχαν κριθεί και προσληφθεί με ανοικτή διαδικασία. Μπορέι να διαθέτουν διδακτορικό.
3. Μέλη ΕΔΙΠ που υπηρετούσαν ως ΙΔΑΧ στα Πανεπιστήμια. Αρχικά κάλυπταν ανάγκες ερευνητικών προγραμμάτων και ΙΔΑΧ έγιναν με 2 νόμους (επί Παυλόπουλου και Β. Παπανδρεου). ΄Ομως, για να ενταχθούν σε κλάδο ΕΔΙΠ έπρεπε να διαθέτουν διδακτορικό (προαπαιτούμενο).
4. Μέλη ΕΔΙΠ που εντάσονται ύστερα από αίτησή τους και σειρά προσόντων από την Ββάθμια ή και το Πανεπιστήμιο (απαραίτητος ο τίτλος διδ. σπουδών).
Όλα τα μέλη ΕΔΙΠ έχουν εκπαιδευτικό έργο και αναθέσεις σε μεγάλο ποσοστό για αυτόνομη διδασκαλία (εφόσον είναι διδάκτορες). Είναι επιστημονικά υπεύθυνοι σε ερευνητικά προγράμματα και επιβλέπουν πτυχιακές μελέτες. Τα μέλη ΕΔΙΠ δε με διδακτορικό, (όχι μόνο βέβαια) στην πλειονότητά τους έχουν σημαντικό ερευνητικό και δημοσιευμένο έργο.
Είναι μονόδρομος η αναγνώριση του έργου τους και της συνεισφοράς τους, και η πρόταση του ΚΙΝΑΛ στοχεύει στον εξορθολογισμό του καθεστώτος εργασίας και την αποκατάσταση μιας μεγάλης κατηγορίας προσωπικού.
Για όσους δε αναρωτιούνται γιατί δεν υποβάλλουν τα μέλη ΕΔΙΠ υποψηφιότητα σε προκηρύξεις νέων θέσεων, η απάντηση είναι ότι δεν "υποστηρίζονται" και δεν "ενθαρύνονται" (κατανοητό φαντάζομαι) οι υποψηφιότητες αυτές, με το επιχείρημα ότι χρειάζονται νέες θέσεις στα εργαστήρια.

 
Τμήμα...
15 Φεβ 2020 14:04

Το Τμήμα .... έχει 34 ΔΕΠ και 17 ΕΔΙΠ.
4 ΔΕΠ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΛΙΒΑΔΟΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ 6 ΕΔΙΠ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
Αναρωτιέμαι πόσες σελίδες θα διδάξει κάθε νέος λέκτορας..

 
ΔΕΠ ΕΚΠ.Α
15 Φεβ 2020 14:00

Τα πράγματα είναι απλά με τους ΕΔΙΠ. Οι επιλογές είναι 2:
1. Να εξελιχθούν με ανοιχτή διαδικασία.
2. Να μην εξελιχθούν αλλά να καταργηθούν όλοι οι νόμοι που τους επιτρέπουν αυτοδύναμη διδασκαλία, επίβλεψη εργασιών, ανάληψη ερευνητικών έργων ως ΕΥ

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.