Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΑΠΟΨΗ: Το υπουργείο έχει άγνοια της ύπαρξης του θεσμού συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό στα Κ.Ε.Σ.Υ.;

Αναμένουμε με ενδιαφέρον και αγωνία να ενημερωθούμε για τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με την αναγνώριση, τον τρόπο υλοποίησης και τη θεσμοθέτηση του Σ.Ε.Π. στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό
Δημοσίευση: 17/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με την παρούσα επιστολή μας οι εκπαιδευτικοί των Κ.Ε.Σ.Υ. – τομέας Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό εκφράζουμε την αγωνία και τις ανησυχίες μας για την πορεία και εξέλιξη αυτού του  σημαντικού θεσμού, ο οποίος αποδυναμωμένος και εγκαταλειμμένος παρακολουθεί τις συνεχείς και απρόβλεπτες αλλαγές στην επιστήμη και στην τεχνολογία που επιφέρουν αντίστοιχες μεταβολές στην εκπαίδευση και την αγορά εργασίας.

Με το νόμο 4547/18 δημιουργούνται τα Κ.Ε.Σ.Υ. και ενσωματώνεται σε αυτά ο θεσμός της Συμβουλευτικής στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Σήμερα στον τομέα Συ.Ε.Π. των Κ.Ε.Σ.Υ. υπηρετούν περίπου 110 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε προβλεπόμενο σύνολο 140 θέσεων,  με κοινό παρονομαστή την αποδεδειγμένη εξειδίκευση στον επαγγελματικό προσανατολισμό (σπουδές και εμπειρία) και την αγάπη για το αντικείμενο. Είμαστε πολύ λίγοι, αν υπολογιστεί ότι, ιδιαίτερα στα περιφερειακά  ΚΕΣΥ, έμειναν πολλές  κενές θέσεις κι αυτό δε συμβάλλει στην ισότιμη υποστήριξη των μαθητών/τριών σε όλη τη χώρα. Ως μέλη των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης, συνυπάρχουμε-συνεργαζόμαστε με τους εξειδικευμένους συναδέλφους της ειδικής αγωγής και έχουμε κοινό προϊστάμενο. Παρά τις δύσκολες συνθήκες λόγω έλλειψης υποδομών και εξοπλισμού, ως εκπαιδευτικοί – σύμβουλοι προσπαθούμε καθημερινά για τη συμβουλευτική υποστήριξη των μαθητών/τριών  και αναπτύσσουμε στενή συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς, όταν χρειάζεται να δημιουργήσουμε ένα υποστηρικτικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό περιβάλλον.

Με τις μέχρι τώρα δηλώσεις η ηγεσία του υπουργείου φαίνεται να αναγνωρίζει  τη μεγάλη σημασία της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣυΕΠ). Η  παραδοχή της αναγκαιότητας των υπηρεσιών ΣυΕΠ στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και η ένταξη του Σ.Ε.Π στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ξεκινώντας από την Γ΄  Γυμνασίου αποτελούν θετικά βήματα προς την αναβάθμιση του θεσμού.

Στις δηλώσεις όμως αυτές δεν αναφέρονται ποτέ οι υπηρεσίες Επαγγελματικού Προσανατολισμού που προσφέρονται από τον τομέα Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των Κ.Ε.Σ.Υ. Αγνοεί το Υπουργείο την ύπαρξη αυτών των υπηρεσιών;

Αναμένουμε με ενδιαφέρον και αγωνία να ενημερωθούμε για τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με  την αναγνώριση, τον τρόπο υλοποίησης και τη θεσμοθέτηση του Σ.Ε.Π. στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό.

Εμείς οι Εκπαιδευτικοί με Εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό στα ΚΕΣΥ είμαστε στη διάθεσή του υπουργείου και κάνουμε γνωστή την πρόθεσή μας να συμμετέχουμε σε ένα γόνιμο διάλογο με τεκμηριωμένες θέσεις και προτάσεις που προκύπτουν μέσα από την εμπειρία πολλών χρόνων  που αποκτήσαμε χάρη στο θεσμικό μας ρόλο τόσο σήμερα όσο και στις προηγούμενες δομές των ΚΕΣΥΠ, ΓΡΑΣΕΠ και ΓΡΑΣΥ. Έχουμε εξάλλου καταθέσει πλειάδα προτάσεων στο παρελθόν που αφορούν στην αναγκαιότητα του θεσμού, την ύπαρξη αποτελεσματικών δομών, την επαναφορά του μαθήματος του ΣΕΠ στα σχολεία.

Οι χιλιάδες μαθητές/τριες που έχουμε υποστηρίξει με συμβουλευτική διαδικασία, οι εκατοντάδες επισκέψεις σε σχολεία, όλες οι συνεργασίες που έχουμε αναπτύξει με φορείς και πρόσωπα, η υλοποίηση πάρα πολλών προγραμμάτων και πολλές άλλες δραστηριότητες είναι η πιο αξιόπιστη απόδειξη ότι είμαστε το πλέον κατάλληλο και δυναμικό κομμάτι της εκπαίδευσης που το Υπουργείο μπορεί  να συνομιλήσει μαζί του για θέματα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην Εκπαίδευση.  

Σκοπός μας  είναι να αξιοποιηθούν οι υπηρεσίες και το ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει η εκπαίδευση, προκειμένου να προκύψουν λύσεις αποτελεσματικές και λειτουργικές προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης και εξέλιξης του θεσμού του Σ.Ε.Π. προς όφελος των εφήβων για επιτυχημένες προσωπικές, εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές.

Οι Εκπαιδευτικοί  με Εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των Κ.Ε.Σ.Υ

Ετικέτες: 
ΚΕΣΥ

Σχόλια (4)

 
Stelios
17 Φεβ 2020 19:28

Καταργησαν τα ΚΕΣΥΠ & μιλατε για εργο! Στα ανυπαρκτα_για τον ΣΕΠ_Θεσμο! Των ΚΕΣΥ!ΕΛΕΟΣ!

 
Γιώτα
18 Φεβ 2020 00:08

Αν δεν ξαναλειτουργήσουν αυτόνομα τα ΚΕΣΥΠ όλα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε... Όταν τα έκλεισαν τα ΚΕΣΥΠ και τα ΓΡΑΣΕΠ τι στο καλό σκέφτονταν οι τότε κυβερνώντες;;;;; Δεν είναι ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ότι δεν έχουν καμία σχέση τα ΚΕΣΥ με τον θεσμό του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού; Ποιος άρρωστος νους είχε αυτή τη φαεινή ιδέα;

 
Εκπ/κος
18 Φεβ 2020 09:08

Ο 4547 και τα περίφημα ΠΕΚΕΣ που καυχώνται ακόμα και καλά κρατούν εκτός των άλλων διέλυσαν και τον ΣΕΠ. Οσο αφήνετε χρόνο να περνά τόσο ακυρώνετε ότι μας λέγατε προεκλογικά. Δυστυχώς ο χρόνος δεν είναι υπέρ των μαθητών.

Και κάτι για σκέψη: ''Εκπαιδευτικοί με Εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό''
Οι καθηγητές στην Αθμια γιατί έχουν αποκλειστεί από τον ΣΕΠ παρόλη την εξειδίκευση;

 
Δημήτρης
18 Φεβ 2020 20:05

Στόχος των δομών Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, που ελπίζουμε ότι θα δημιουργηθούν, να είναι:
Η προσφορά υπηρεσιών Συμβουλευτικής σε μαθητές/τριες, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα συμβουλευτικής διαχείρισης της τάξης, εφαρμογής του θεσμού στην τάξη, υλοποίησης προγραμμάτων και οργάνωσης δράσεων για τη σχολική κοινότητα.
Η διασύνδεση και συνεργασία της σχολικής κοινότητας με υπηρεσίες και επιστημονικούς και εκπαιδευτικούς φορείς.
Όπου τα ΚΕΣΥΠ (που τα έκλεισαν το 2018 ) λειτουργούσαν με αυτούς τους στόχους είχαν την αποδοχή των μαθητών/τριών, των γονιών και των εκπαιδευτικών.
Για να μπορούν όμως οι υπηρετούντες να παρέχουν υπηρεσίες ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ, ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ και ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ θα πρέπει να είναι πράγματι εξειδικευμένοι με Διδακτορικές και Μεταπτυχιακές σπουδές στο αντικείμενο της Συμβουλευτικής και να έχουν πραγματική υπηρεσία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (για να ξέρουν πως λειτουργεί μια τάξη/ομάδα, ένα σχολείο, ένας σύλλογος).

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ