Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Πρόταση για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών των ΠΠΣ

Ενστάσεις στην πρόταση της ΕΛΜΕ Προτύπων
Δημοσίευση: 18/02/2020
Σχολεία
Alt Text: 
Σχολεία
Title Text: 
Σχολεία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με αφορμή τον δημόσιο διάλογο που ξεκίνησε άτυπα με την ανακοίνωση των θέσεων της ΕΛΜΕ ΠΠΣ για το εργασιακό καθεστώς των υπηρετούντων στα ΠΠΣ και για τον τρόπο επιλογής του προσωπικού σε αυτά θα θέλαμε να εκφράσουμε την αντίθεσή μας στην πρόταση της ΓΣ της ΕΛΜΕ ΠΠΣ για επ’ αόριστον θητεία των υπηρετούντων σε αυτά για τους εξής λόγους:

α. η επ’ αόριστον θητεία ισοδυναμεί με επ’ αόριστον παράταση της ανασφάλειας και της αβεβαιότητας όσον αφορά το εργασιακό μας καθεστώς, ενώ μας καθιστά όμηρο των προσωπικών επιλογών του εκάστοτε Υπουργού. Ως γνωστόν, η θητεία μπορεί ανά πάσα στιγμή να παυθεί με απόφαση Υπουργού και τότε οι υπηρετούντες στα ΠΠΣ θα βρεθούν εργασιακά μετέωροι.

β. η επ’ αόριστον θητεία μάς στερεί τη δυνατότητα αποσπάσεων σε φορείς (π.χ. Πανεπιστήμια), αφού σε μια τέτοια περίπτωση είναι αυτονόητο ότι ο υπηρετών σε ΠΠΣ χάνει αυτοδικαίως τη θέση του στο ΠΠΣ και – προκειμένου για τους νυν υπηρετούντες που έχουν ήδη χάσει την οργανική τους θέση – οδηγείται σε εργασιακό κενό, με αποτέλεσμα να χάνει δυνατότητες επαγγελματικής εξέλιξης.

γ. σε κανέναν ιδιαίτερο τύπο σχολείου (Καλλιτεχνικά, Μουσικά, Εκκλησιαστικά, Διαπολιτισμικά) δεν υφίσταται το καθεστώς της θητείας, αλλά οι εκπαιδευτικοί τους υπηρετούν σε αυτά με οργανική θέση.

δ. η δυνατότητα που προβλέπεται από την πρόταση αυτή να αποκτήσουν ταυτόχρονα οι υπηρετούντες στα ΠΠΣ και οργανική θέση σε άλλο σχολείο (και μάλιστα κατόπιν κατά προτεραιότητα τοποθέτησης) και επ’ αόριστον θητεία στα ΠΠΣ συνιστά κατάφωρη αδικία έναντι άλλων συναδέλφων μας, καθώς στερεί από εκείνους μια οργανική θέση την οποία εμείς θα μπορούμε ες αεί να κατέχουμε, ενώ υπηρετούμε σε ΠΠΣ!

Η επ’ αόριστον λοιπόν θητεία δεν είναι σε καμία περίπτωση προς όφελος των εκπαιδευτικών των ΠΠΣ, αλλά και ούτε της ομαλής λειτουργίας των σχολείων αυτών. Άλλωστε η εμπειρία της εφαρμογής της έδειξε ότι η αβεβαιότητα που προκαλούσε αποτέλεσε ισχυρό παράγοντα αποψίλωσης των ΠΠΣ από εκπαιδευτικούς, κάτι που επέφερε εξόχως αρνητικά αποτελέσματα στην ομαλή λειτουργία τους. Ο δε συνδυασμός της με την ταυτόχρονη κατοχή οργανικής θέσης σε άλλο σχολείο συνιστά υπερβολή συντεχνιακού τύπου που αναπόφευκτα θα μας φέρει αντιμέτωπους με άλλους συναδέλφους μας.

Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε:

α. την απόδοση οργανικών θέσεων στα ΠΠΣ σε όλους ανεξαιρέτως τους νυν υπηρετούντες σε αυτά (εφόσον το επιθυμούν), οι οποίοι αξιολογήθηκαν και απώλεσαν την οργανική τους θέση για να αποκτήσουν πενταετή θητεία σε αυτά, ενώ παράλληλα στερήθηκαν τη δυνατότητα μετάθεσης ή βελτίωσης της θέσης τους.

β. την επιλογή όσων θα υπηρετήσουν στα ΠΠΣ εφεξής με οργανική θέση κατόπιν αντικειμενικού και αδιάβλητου συστήματος αξιολόγησης στηριζόμενου αποκλειστικά σε
μοριοδοτούμενα αντικειμενικά κριτήρια (σπουδές, εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο κά) κατά τα πρότυπα των όσων σχετικά προβλέπονταν στον Νόμο 3966.

γ. τη διασφάλιση του ελέγχου της ποιότητας του έργου των εκπαιδευτικών των ΠΠΣ μέσα από το σύστημα αξιολόγησης που θα ισχύσει για όλους τους εκπαιδευτικούς (όποτε ψηφισθεί), ενδεχομένως προσαρμοσμένο στη φύση και τη λειτουργία των ΠΠΣ, ή άλλου συστήματος εσωτερικής αξιολόγησης.

Θεωρούμε ότι μια τέτοια πρόταση είναι ρεαλιστική και μετριοπαθής, καθώς αντιτίθεται τόσο στην επιστροφή στο παλαιό καθεστώτος στα ΠΠΣ, που παρείχε στους υπηρετούντες σε αυτά οργανικές θέσεις με σημαντικά μειωμένο μάλιστα ωράριο χωρίς καμία αξιολόγηση, όσο και στην επ’ αόριστον παράταση της αβεβαιότητας και της εργασιακής ανασφάλειας των υπηρετούντων στα ΠΠΣ.

Την πρόταση υπογράφουν οι κάτωθι 27 εκπαιδευτικοί:

α. του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μ. Ανδρόνικος»

Βασιλική Γκράτζιου, Φιλόλογος

Αρχοντία Γραμματικοπούλου, Μαθηματικός

Κυριακή Γρηγοριάδου, Βιολόγος

Αυγή Κοκκινίδου, Αγγλικής Φιλολογίας

Χριστίνα Μιχαηλίδου, Μαθηματικός

Σταύρος Παπαδόπουλος, Φυσικός

Δέσποινα Ποιμενίδου, Φιλόλογος

Δημήτριος Σαλονικίδης, Φιλόλογος

Θεοδόσης Συκάς, Οικονομολόγος

β. του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης

Γεώργιος Γρηγοριάδης, Μαθηματικός

Φωτεινή Καραγκιαούρη, Γερμανικής Φιλολογίας

Νικόλαος Πέτσας, Φιλόλογος

γ. του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Ελένη Μαργαρού, Φιλόλογος

Άννα Ματσιώρη, Οικονομολόγος

δ. του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

Τατιάνα Βαφειάδου, Φιλόλογος

Ελένη Μερκενίδου, Φιλόλογος

Εμμανουήλ Τζώρτζης, Φιλόλογος

Αναστάσιος Σκουρκέας, Μαθηματικός

Ευτέρπη Χριστοφορίδου, Βιολόγος

Βαΐα Γαβριηλίδου, Χημικός

Ιφιγένεια Κωφού, Αγγλικής φιλολογίας

Αγνή Πλιάκα, Οικονομολόγος

ε. Του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Αθηνών (Γεννάδειο)

Δημήτριος Γιάτας

Καλλιόπη Δημητρακοπούλου

Νικόλαος Καψάλας

Γεώργιος Κοσπεντάρης

Νικόλαος Χιωτέλης

Σχόλια (19)

 
Οργανικές θέσεις στελεχών από πειραματικά σχολεία
18 Φεβ 2020 17:51

Το θέμα των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών στα πειραματικά σχολεία χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και πρέπει να ληφθούν υπόψη διάφορες περιπτώσεις. Π.χ. Είναι σημαντικό να ληφθεί μέριμνα και για τις οργανικές θέσεις στελεχών που προέρχονται από πειραματικά σχολεία. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν αρχικά με οργανική θέση (πριν το 2011) σε πειραματικό σχολείο, αξιολογήθηκαν θετικά και τοποθετήθηκαν με θητεία (2013) και στις τελευταίες κρίσεις έλαβαν θέση διευθυντή σχολικής μονάδας ή συντονιστή εκπαιδευτικού έργου και κατέληξαν να είναι στη διάθεση του εκάστοτε ΠΥΣΔΕ. Τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς αυτούς; Τι προβλέπεται για την τοποθέτησή τους σε οργανική θέση; Είναι σημαντικό να υπάρξει μέριμνα για τις περιπτώσεις αυτές στα νομοσχέδια που προετοιμάζονται.

 
Οργανικές σε Πειραματικά
18 Φεβ 2020 19:12

Το άρθρο δεν διευκρινίζει το ωράριο των οργανικών σε Πειραματικά σχολεία. Θα δοθούν οργανικές με υπολογισμό ομίλων, μείωση ωραρίου, σπασίματα τμημάτων; Δηλαδή οργανικές με ωράριο διδασκαλίας κάτω των 12 διδακτικών ωρών; Απαιτείται πληρέστερη και αναλυτικότερη πρόταση.

 
Δ. Σαλονικίδης
18 Φεβ 2020 23:27

Σαφέστατα και θα πρέπει να λαμβάνεται υπ' όψιν ο υπολογισμός ομίλων, η μείωση ωραρίου κτλ, αφού είναι μέσα στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών των ΠΠΣ. Και σαφέστατα δεν υποστηρίζουμε πουθενά μέσα στην πρόταση ότι οι εκπαιδευτικοί των ΠΠΣ θα πρέπει να έχουμε 12 ώρες ή λιγότερο - δεν έχουμε τέτοια ωράρια στα Πειραματικά, κι αν δόθηκαν θέσεις με τόσες λίγες ώρες με τον 3966, προφανώς κακώς δόθηκαν και δεν πρέπει να ξαναδοθούν. Η πρόταση εκφράζει κάποιες γενικές θέσεις (με αρκετές ωστόσο λεπτομέρειες, εν αντιθέσει με άλλες προτάσεις πιο γενικόλογες, όπως εκείνη της ΕΛΜΕ ΠΠΣ), για περαιτέρω ωστόσο διευθετήσεις αρμόδιο είναι το Υπουργείο. Δεν προσπαθήσαμε να καταθέσουμε σχέδιο νόμου με την πρόταση αυτή ούτε να αναφερθούμε σε όλα τα θέματα των ΠΠΣ. Αλλά το ερώτημα "Οργανικές με 12 ώρες" τι σημαίνει; Ότι θητεία με 12 ώρες είναι ανεκτή, αλλά όχι οργανική;!
Το θέμα είναι αν όντως πιστεύουμε στις οργανικές ή αν δεν τις θεωρούμε ως ιδανική λύση με πρόσχημα τυχόν υποπεριπτώσεις (όπως αυτές των Διευθυντών που αναφέρονται σε σχόλιο), οι οποίες μπορούν να ρυθμιστούν φυσικά κατάλληλα από το Υπουργείο.

 
aggeliki
18 Φεβ 2020 23:47

οργανικη σε ΟΛΟΥΣ που υπηρετούν ΣΗΜΕΡΑ στα πειραματικά και πρότυπα και ΟΣΕΣ περισέψουν να δωθούν στους άλλους...τόσο απλά....τόσο ΚΑΝΟΝΙΚΑ

 
ΑΣΕΠΙΤΗΣ
19 Φεβ 2020 12:55

άρχισαν τα όργανα και σε αυτή την ΕΛΜΕ.
Λοιπόν κυρίες και κύριοι είστε με παράταση θητείας και ΔΕΝ σας πέφτει λόγος τι θα γίνουν οι οργανικές.

 
άιντε πάλι
19 Φεβ 2020 14:05

αξιολογήθηκαν λέει και να πάρουν όλοι οργανική (ισοβίως). αυτό δεν είναι αντιφατικό ; (εδώ λέμε ότι στα πειραματικά υπάρχει ήδη αξιολόγηση. πώς θα είσαι ισόβιος; άρα , επειδή θα αξιολογηθούν και όλοι και όλα τα σχολεία, αργότερα θα αλλάζουμε οργανική ανάλογα με το επίπεδο του σχολείου και τη βαθμολογία μας; τι συνειρμοί σχετικοάσχετοι; ) Να ένας ωραίος τρόπος να παρακαμφθούν οι αποσπάσεις με μόρια και οι μεταθέσεις. είναι αλήθεια ή όχι ότι βολεύει αρκετούς που είναι σε πυσδε/πυσπε μακρινό; είναι αλήθεια ότι πλεόν πολλοί εκπαιδευτικοί είναι προσοντούχοι (μετχ και διδακτορικά) ; δεν έχουν νόημα ύπαρξης ως προνομιακά σχολεία (πλέον υπάρχει κλήρωση. είναι μια ιδεοληψία. βεβαια κάποια σχολεία ιστορικά (ανάβρυτα, βαρβάκειο, 1ο πλάκας) πρέπει να παραμείνουν κλπ κλπ

κατάργηση των πειραματικών : πειραματικά να καθίστανται με το υπάρχον δυναμικό (εκπαιδευτικούς και μαθητές) τα ΟΜΟΡΑ με πανεπιστήμια , οπότε νε δοκιμάζονται μέθοδοι, να γίνεται πρακτική , δειγματικές κλπ. ΑΠΛΑ πράγματα. Επίσης σε ΟΛΑ τα σχολεία ζώνη ευέλικτη (μέχρι το λύκειο, σαν τους ομίλους αλλά ΕΝΤΟΣ ωραρίου), υποδομές, μείωση γραφειοκρατίας (όχι μόνο για εκδρομές αλλά και προσκλήσεις φορέων-ατόμων για εισηγήσεις). απλά και λογικά πράγματα ! αλλά ποιος τα θέλει.

υγ. εγώ θέλω μετάταξη σε άλλο υπουργείο με αυτές τις βλακείες ηγεσίας-στελεχών-υπάλληλων του ΥΠΑΙΘ. νικούλα, αποδέσμευσε ! όχι μόνο τα κολλητάρια των υπηρεσιών σου ! είσαι άριστη, σε αγαπώ !

 
Νικος
19 Φεβ 2020 17:10

Ελλάδα. Πάλι να βολευτουμε. Στα πρότυπα πρέπει να είναι με θητεία και αξιολόγηση. Αλλιώς πίσω στα σχολεία σας

 
Εκπαιδευτικός πειραματικού
19 Φεβ 2020 20:39

Το θέμα των οργανικών θέσεων στα πειραματικά σχολεία είναι αρκετά σύνθετο από νομικής άποψης. Καταρχήν όποιος θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με το ζήτημα οφείλει να μελετήσει και να κατανοήσει τις διάφορες περιπτώσεις εκπαιδευτικών που υπηρετούν σήμερα στα σχολεία αυτά. Η λύση που προτείνεται για να πάρουν όλοι οργανικές θέσεις ΑΠΛΑ και ΚΑΝΟΝΙΚΑ όπως αναφέρει η aggeliki, όντως φέρνει την κανονικότητα; Ο Νίκος όταν γράφει «πίσω στα σχολεία σας.» σε ποια σχολεία αναφέρεται όταν όσοι τοποθετήθηκαν το 2013 με θητεία έχασαν τις οργανικές τους θέσεις;
Οι εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν το 2013 με θητεία αντιστοιχούν σε διαφορετικές περιπτώσεις. Η πρώτη περίπτωση περιλαμβάνει τους εκπαιδευτικούς που τοποθετήθηκαν με οργανική θέση σε πειραματικό σχολείο πριν το 2011 κατόπιν αίτησης για «μετάθεση σε πειραματικό σχολείο» και όχι για «θητεία» και κατόπιν αξιολόγησης και με απόφαση από το ΚΥΣΔΕ. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί έπειτα από αξιολόγηση το 2013 τοποθετήθηκαν με θητεία και «επιβραβεύτηκαν» με την απώλεια της οργανικής τους θέσης. Στέκει νομικά η απώλεια της οργανικής τους θέσης; Τους δόθηκε κάποια εναλλακτική; Αν δεν έμπαιναν στη διαδικασία της αξιολόγησης θα κατέληγαν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ. Στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ κατέληξαν και όσοι αξιολογήθηκαν θετικά, τοποθετήθηκαν με θητεία και στην πορεία πήραν θέση στελέχους. Όσοι αξιολογήθηκαν αρνητικά είχαν καλύτερη τύχη: τοποθετήθηκαν με προτεραιότητα σε οργανική θέση σχολείου της περιοχής του πειραματικού σχολείου. Πόσο «κανονικά» είναι αυτά;
Στη διαδικασία αξιολόγησης για «θητεία» μπήκαν και εκπαιδευτικοί που υπηρετούσαν με απόσπαση ή με διάθεση του ΠΥΣΔΕ σε πειραματικό σχολείο το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Οι εκπαιδευτικοί της δεύτερης περίπτωσης μπήκαν εξ αρχής σε διαδικασία αξιολόγησης μεταξύ των υπηρετούντων, στην οποία δεν μπορούσαν να μπουν άλλοι εκπαιδευτικοί που μπορεί να ενδιαφέρονταν για τις θέσεις αυτές. Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί της πρώτης περίπτωσης όταν τοποθετήθηκαν αρχικά με «μετάθεση σε πειραματικό σχολείο» συμμετείχαν σε μια ανοικτή διαδικασία, στην οποία μπορούσε να συμμετέχει όποιος το επιθυμούσε. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί της δεύτερης περίπτωσης εξ αρχής διεκδικούσαν θέση θητείας και όχι οργανική θέση. Όσοι τοποθετήθηκαν με θητεία έχασαν την οργανική θέση που κατείχαν σε άλλο σχολείο. Πρόκειται για μια εξέλιξη την οποία γνώριζαν εκ των προτέρων και είχαν την επιλογή να μην μπουν στη διαδικασία της διεκδίκησης της θητείας και να διατηρήσουν την οργανική τους θέση. Για όσους είχαν οργανική θέση στην ίδια περιοχή αυτή ήταν μια δύσκολη επιλογή και ελάχιστοι έκαναν την επιλογή αυτή. Για όσους ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ ή ήταν σε μακρινή περιοχή και επιθυμούσαν να μετακινηθούν στην περιοχή του πειραματικού σχολείου, δεν υπήρξε αντίστοιχο κόστος.
Ιδιαίτερα δύσκολες καταστάσεις αντιμετώπισαν εκπαιδευτικοί της πρώτης περίπτωσης που ανήκαν σε ειδικότητες που έχασαν διδακτικές ώρες τα χρόνια εκείνα και στην αξιολόγηση μπήκε και συνάδερφος της δεύτερης περίπτωσης. Υπήρξαν περιπτώσεις εκπαιδευτικών που έλαβαν θετική αξιολόγηση, ο εκπαιδευτικός της δεύτερης περίπτωσης αξιολογήθηκε οριακά καλύτερα από αυτούς και τελικά προηγήθηκε στην τοποθέτηση και εκτοπίστηκαν από το πειραματικό σχολείο, στο οποίο είχαν αρχικά τοποθετηθεί με οργανική θέση. Τη στιγμή αυτή, οι εκπαιδευτικοί αυτοί δεν υπηρετούν στο πειραματικό σχολείο και κάποιες προτάσεις που γίνονται δεν τους περιλαμβάνουν.
Αφού ολοκληρώθηκαν οι τοποθετήσεις με θητεία των δύο παραπάνω περιπτώσεων, έγινε ανοικτή προκήρυξη θέσεων με θητεία. Εδώ η αξιολόγηση δεν περιλάμβανε αξιολόγηση από τον σχολικό σύμβουλο και τον διευθυντή του σχολείου όπως στις δύο προηγούμενες περιπτώσεις. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί ήταν απολύτως ενήμεροι πως διεκδικούν θέση με θητεία και θα απωλέσουν την οργανική θέση που κατέχουν σε άλλο σχολείο. Με τα δεδομένα αυτά μπόρεσαν ελεύθερα να αποφασίσουν. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί που έκαναν αίτηση είχαν οργανική θέση σε μακρινή περιοχή από αυτή του πειραματικού σχολείου και αποφάσισαν να την θυσιάσουν προκειμένου να μετακινηθούν στην περιοχή του πειραματικού σχολείου, όπου ήταν και ο τόπος διαμονής τους.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν με θητεία δεν είχαν τη δυνατότητα απόσπασης ή μετάθεσης. Έχουμε και μία τέταρτη περίπτωση: τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε πειραματικά σχολεία χωρίς να έχουν τοποθετηθεί με θητεία, αλλά με απόσπαση ή διάθεση του ΠΥΣΔΕ.
Οι εκπαιδευτικοί όλων αυτών των περιπτώσεων είναι καλή ιδέα να τοποθετηθούν τώρα με οργανική θέση στα πειραματικά σχολεία ή να αποκτήσουν θητεία επ’ αόριστον; Αυτές οι «απλές» λύσεις φέρνουν την κανονικότητα; Ή μήπως οδηγούν σε δικαστικές προσφυγές; Κατ’ αναλογία στα υπόλοιπα σχολεία όποιος υπηρετεί μια χρονιά με τοποθέτηση με απόσπαση ή με διάθεση του ΠΥΣΔΕ θα τοποθετείται στη συνέχεια με οργανική θέση (έστω κατόπιν κάποιας αξιολόγησης);

 
Πιστεύουμε στις οργανικές θέσεις;
19 Φεβ 2020 21:37

Ενδιαφέρον το ερώτημα, αλλά δεν μπορούμε να μην το συνδέσουμε με το ερώτημα «Πώς λαμβάνονται οι οργανικές θέσεις;». Με ανοικτές διαδικασίες στις οποίες μπορεί να συμμετέχει κάθε ενδιαφερόμενος εκπαιδευτικός όπως γινόταν παλιότερα μέσω ΚΥΣΔΕ ή με κλειστές διαδικασίες;

 
Θητείες και οργανικές
19 Φεβ 2020 23:59

Οργανική σημαίνει τουλάχιστον 12 διδακτικές ώρες στην αντίστοιχη ειδικότητα. Τόσο απλά και τόσο ΚΑΝΟΝΙΚΑ. Όσο δε για την αποψίλωση των σχολείων λόγω αβεβαιότητας και ανασφάλειας μπορούμε να καταλάβουμε τι θα γίνει εάν οι εκπαιδευτικοί λάβουν οργανική και αρχίσουν τις αποσπάσεις για την επαγγελματική τους εξέλιξη.

 
Βόλεμα οι οργανικές;
20 Φεβ 2020 00:32

Αν είναι βόλεμα οι οργανικές, άρα όλοι οι εκπαιδευτικοί με οργανική είναι βολεμένοι! Και οι εκπαιδευτικοί των Μουσικών, Καλλιτεχνικών κτλ κι αυτοί βολεμένοι!
"Βολεμένους" πάντως με αξιολόγηση, που έχουν χάσει τις οργανικές τους και με έναν σκασμό δουλειά για να δίνουν ευκαιρίες σε μαθητές και εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων (μέσα από Ομίλους, διαγωνισμούς, μαθητικά συνέδρια, επιμορφώσεις κτλ) πρώτη φορά βλέπω.
Δηλαδή κάθε εκπαιδευτικός δικαιούται μια οργανική πλην των μόνων αξιολογημένων. Ελλάς της αξιοκρατίας και της αναγνώρισης της δουλειάς των "αρίστων"...

 
Δ. Σαλονικίδης
20 Φεβ 2020 15:45

Τα όσα αναλυτικότατα γράφει "ο εκπαιδευτικός Πειραμαρικού" (εγώ πάντως γράφω επώνυμα) το μόνο που αποδεικνύουν είναι το μέγεθος του προβλήματος που δημιούργησε το πρωτοφανούς σύλληψης καθεστώς της θητείας. Και είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να υποστηρίζεται ότι ένα λάθος δεν πρέπει να το διορθώσουμε, αλλά να το διαιωνίσουμε! Από πού προκύπτουν τα "νομικά προβλήματα" και οι "προσφυγές στη δικαιοσύνη"; Ο συντάκτης αγνοεί ότι όσοι από τους υπηρετούντες με οργανική στα ΠΠΣ πριν το 2012 αξιολογήθηκαν θετικά, πήραν θέση θητείας - κι αυτοί θα πάρουν και τώρα οργανική, εφόσον το επιθυμούν. Οι υπόλοιποι μπορούσαν να πάρουν, αλλά δεν το θέλησαν και προτίμησαν να φύγουν από τα Πειραματικά. Από πού κι ως πού θα διεκδικήσουν τώρα οργανική; Πολλώ δε μάλλον που η συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν ήδη τοποθετηθεί με οργανικές σε άλλα σχολεία. Αν ήθελαν να προσφύγουν στη δικαιοσύνη γιατί δεν το έκαναν όταν τους στέρησαν την οργανική; Αλλά ακόμη και στο υποθετικό ενδεχόμενο να βρεθεί ένας ή δύο που θα επαναδιεκδικήσουν (μετά από οκτώ χρόνια...) μια τέτοια θέση (δεν γνωρίζω ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΝΕΝΑΝ σε όλη τη Θεσσαλονίκη όπου μένω που να εξεδήλωσε τέτοια πρόθεση), είναι σωστό αυτό το απειροελάχιστο ενδεχόμενο να κρατά σε ομηρία όλους τους υπολοίπους;
Γράφθηκε ότι όσοι ήρθαμε στα ΠΠΣ από περιοχές εκτός ΠΥΣΔΕ Πειραματικού το κάναμε γιατί θέλαμε να έρθουμε στα μεγάλα αστικά κέντρα. Είναι τουλάχιστον προσβλητικό να λέγεται κάτι τέτοιο. Τόσο εγώ όσο και συνάδελφοί μου που ανήκουμε σε αυτήν την περίπτωση ήρθαμε πάνω από όλα γιατί μας ενδιέφερε πάντα αυτός ο τύπος σχολείου και η παρουσία μας σε αυτά όλα αυτά τα χρόνια το αποδεικνύει.
Γράφθηκε επίσης ότι γνωρίζαμε ότι θα χάσουμε τις οργανικές μας κι ότι θα είμαστε με θητεία. Το ότι αποδεχθήκαμε να συμμετάσχουμε στη διαδικασία δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε κατ' ανάγκην με αυτήν ή ότι δεν διαπιστώσαμε τις αδυναμίες της στην πορεία. Τότε δεν είχαμε άλλη επιλογή, εφόσον θέλαμε να υπηρετήσουμε σε αυτά τα σχολεία. Αυτό μας απαγορεύει να διεκδικήσουμε κάτι καλύτερο; Δηλαδή το σύστημα της θητείας άπαξ και επελέγη δεν πρέπει να ξαναλλάξει ποτέ;!!!
Επίσης: γιατί τονίζεται ότι η οργανική απαιτεί 12 ώρες; Ποιον τρομάζει αυτό; Υπάρχουν δηλαδή εκπαιδευτικοί στα ΠΠΣ που επελέγησαν από τα ΕΠΕΣ με λιγότερο από 12 ώρες ωράριο; Ε, τότε αυθαιρέτησαν τα ΕΠΕΣ! Μια ακόμη αδυναμία του 3966 με τις υπερελευθερίες που έδινε στα ΕΠΕΣ! Και θα την πληρώσουμε όλοι οι υπόλοιποι γι' αυτό;
Κάποιος έγραψε ότι θέλουμε οργανικές για να παίρνουμε μετά αποσπάσεις. Αφήνω το προσβλητικό της διατύπωσης και ρωτώ: όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν δικαίωμα επαγγελματικής εξέλιξης πλην των εκπαιδευτικών των ΠΠΣ - που στο κάτω κάτω της γραφής τη χρειάζονται και περισσότερο; Ας μην ανησυχούν πάντως, η συντριπτική πλειοψηφία των υπηρετούντων στα ΠΠΣ έδειξε και δείχνει ακόμη την αφοσίωσή της σε αυτά, παρά τις αντίξοες συνθήκες.
Εν τέλει, το βασικό ερώτημα παραμένει: αξίζει ο εκπαιδευτικός των ΠΠΣ ως ελάχιστη αναγνώριση του έργου του σε αυτά μια οργανική θέση στο σχολείο που υπηρετεί, όπως κάθε εκπαιδευτικός ειδικού τύπου σχολείου, ή είναι προτιμότερο να εργάζεται ως έρμαιο της βούλησης της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας;

 
Ισονομία
20 Φεβ 2020 16:46

Όσοι είχαν οργανική θέση σε πειραματικό σχολείο και στη συνέχεια αξιολογήθηκαν θετικά θα έπρεπε να διατηρήσουν την οργανική τους θέση, γιατί όντως πιστεύουμε στις οργανικές θέσεις και μια οργανική θέση δεν μπορεί έτσι απλά να μετατραπεί σε θέση θητείας. Οι οργανικές θέσεις που περισσεύουν θα μπορούσαν να προκηρυχθούν με ανοιχτή διαδικασία αφού βέβαια υπολογιστούν σωστά. Δεν μπορεί μια θέση θητείας να μετατραπεί έτσι απλά σε οργανική θέση.
Αν δεν επιλεγεί ο δρόμος των οργανικών θέσεων στα πειραματικά σχολεία, όσοι έχασαν άδικα την οργανική τους θέση και με τρόπο που δημιουργεί ερωτηματικά νομικής φύσης, πρέπει να αποκατασταθούν με τοποθέτηση κατά προτεραιότητα σε οργανική θέση σε άλλα σχολεία.

 
@ Εκπαιδευτικός πειραματικού @ βόλεμα οι οργανικές
20 Φεβ 2020 17:25

@ Εκπαιδευτικός πειραματικού.
Πλήρης ενημέρωση. Όσοι εκπαιδευτικοί είχαν οργανική θέση και την έχασαν δικαιούνται να την διατηρήσουν. Αλλά εκπαιδευτικοί που εν γνώσει τους πήραν θέση θητείας χάνοντας την οργανική τους ή δεν κατείχαν οργανική να πάρουν οργανική είναι άδικο και μπορεί να οδηγήσει σε προσφυγές.
@ βόλεμα οι οργανικές
Οι 'άριστοι' χρειάζονται οργανικές; Αφήστε τις οργανικές για τους μη αξιολογημένους και μη " άριστους".

 
Γρηγοριάδου
20 Φεβ 2020 19:42

Όσοι συνάδελφοι έχουμε υπογράψει την παραπάνω πρόταση, είναι σαφές ότι δεν καταθέσαμε νομοσχέδιο, δεν διεκδικούμε κανένα προνόμιο εις βάρος κανενός συναδέλφου. Αυτό που ζητούμε είναι μια δίκαιη και μόνιμη λύση και όχι μια παράταση αβεβαιότητας. Γενικότητες του τύπου "ήρθαν από απομακρυσμένα ΠΥΣΔΕ" να καταλάβουν οργανικές στα μεγάλα αστικά κέντρα, είναι αστείες. Εγώ προσωπικά είχα οργανική σε διαπολιτισμικό σχολείο της πόλης, εκείνη η οργανική δεν αποτελούσε πρόκληση για κανέναν αντίθετα η οργανική στο πειραματικό θεωρείται πρόκληση. Το γεγονός ότι μετά από 23 χρόνια υπηρεσίας στο δημόσιο σχολείο ΔΕΝ έχω οργανική δεν αποτελεί πρόβλημα. Όλοι λοιπόν έχουν δικαίωμα να έχουν οργανική θέση, εκτός από όσους υπηρετούν στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Επίσης θα πρέπει να απολογηθούν για τις παλινωδίες και το αλαλούμ που δημιουργούν οι αντιφατικές κυβερνητικές αποφάσεις.

 
Αποσπασμένοι εξωτερικού
21 Φεβ 2020 16:23

Είναι κατανοητό πως οι εκπαιδευτικοί που καταθέτουν την πρόταση δεν συνέταξαν νομοσχέδιο. Επίσης, είναι κατανοητή η αγωνία που δημιουργεί η εργασιακή ανασφάλεια. Από την άλλη πλευρά, αυτοί που θα προετοιμάσουν το νομοσχέδιο οφείλουν να λάβουν υπόψη όλες τις περιπτώσεις και όλες τις παραμέτρους και να μην θεωρήσουν τυχόν αναφορές σε αυτές προσχηματικές. Οι εκπαιδευτικοί που πήραν απόσπαση στο εξωτερικό έχασαν τις οργανικές τους θέσεις. Το γνώριζαν εκ των προτέρων, το δέχτηκαν και τώρα πολλοί από αυτούς ακόμη δεν τοποθετήθηκαν σε οργανική θέση και βιώνουν εργασιακή ανασφάλεια. Μπορούν και αυτοί να θέσουν ανάλογα αιτήματα; Είναι ξεκάθαρο πως οι μεγάλοι αδικημένοι είναι οι εκπαιδευτικοί των ΠΠΣ που πήραν οργανική θέση με ανοικτές διαδικασίες, αξιολογήθηκαν θετικά και τώρα δεν έχουν οργανική θέση χωρίς να τους δοθεί κάποια εναλλακτική λύση. Επιτέλους το υπουργείο ας βάλει ένα τέλος στο «αλαλούμ» λαμβάνοντας υπόψη όλους τους εκπαιδευτικούς και όλη τη νομοθεσία.

 
Αποσπασμένοι στο εξωτερικό και ΠΠΣ
22 Φεβ 2020 14:25

Σχετικά με τη σύγκριση με τους αποσπασμένους στο εξωτερικό: Εμείς δεν διεκδικούμε τις παλιές μας οργανικές, αλλά μια οργανική στο Πειραματικό που υπηρετούμε.
Για τους αποσπασμένους στο εξωτερικό ξέρουμε ότι πάντα αυτό ίσχυε, ίσως επειδή παίρνουν κι ένα επιμίσθιο (ενώ οι εκπαιδευτικοί των ΠΠΣ δεν πήραμε ποτέ το αντίστοιχο προβλεπόμενο επίδομα). Ενδεχομένως να επικράτησε η λογική ότι θα ήταν προκλητικό να παίρνουν το επιμίσθιο και, όταν γυρίσουν, να διατηρούν και την οργανική τους. Δεν γνωρίζω το σκεπτικό του νομοθέτη, αλλά σίγουρα δεν έχει σχέση με την περίπτωση των ΠΠΣ.

Επίσης, δεν θα έκρινα θεμιτό τον διαχωρισμό μεταξύ όσων είχαν οργανική και όσων ήρθαν από άλλα σχολεία. Και οι εκπαιδευτικοί της δεύτερης περίπτωσης έχασαν οργανική και μάλιστα με την προοπτική μιας δεκαετίας στα Πειραματικά και στη συνέχεια μια διεκδίκησης νέας θητείας σε άλλο Πειραματικό ή μιας κατα προτεραιότητας τοποθέτησης στο ΠΥΣΔΕ του ΠΠΣ. Αυτοί γιατί είναι λιγότερο αδικημένοι, λοιπόν;

 
@Αποσπασμένοι στο εξωτερικό και ΠΠΣ
22 Φεβ 2020 20:33

Οι εκπαιδευτικοί που άφησαν την οργανική τους για θέση θητείας σε ΠΠΣ το γνώριζαν ότι χάνουν οργανική θέση. Επίσης υπάρχει και ποσοστό εκπαιδευτικών που ΔΕΝ είχαν οργανική, αλλά ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ. Και μετά από επιλογή από το ΕΠΕΣ του κάθε σχολείου απαιτούν οργανική θέση. Δηλαδή οργανική κατόπιν επιλογής από το κάθε σχολείο. Όσο για το επιμίσθιο, στα ΠΠΣ δίνονται όμιλοι και μείωση ωραρίου για παραγωγή διδακτικού υλικού μέσα στο διδακτικό ωράριο. Που σημαίνει ότι έχουν λιγότερες διδακτικές ώρες. Γιατί να δοθεί και επιμίσθιο;

 
Επ’ αόριστον θητεία;
22 Φεβ 2020 21:53

Η όλη συζήτηση επικεντρώθηκε στην πρόταση που κατέθεσαν οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί χωρίς να αναφέρεται στην πρόταση της ΕΛΜΕ των ΠΠΣ. Πού βρίσκεται η πρόταση της ΕΛΜΕ των ΠΠΣ για την επ’ αόριστο θητεία; Θα είχε ενδιαφέρον να την μελετήσουμε για να καταλάβουμε σε τι ενίστανται οι υπογράφοντες εκπαιδευτικοί. Με ευθύνη της πολιτείας οι εκπαιδευτικοί των ΠΠΣ μετά την τοποθέτησή τους σε θέση θητείας δεν αξιολογήθηκαν ενδιάμεσα όπως προέβλεπε ο νόμος και πήραν και παρατάσεις. Τώρα η ΕΛΜΕ ΠΠΣ θέλει επ’ αόριστον θητεία; Τι εννοεί με επ’ αόριστον θητεία; Τέλος στις ανοικτές διαδικασίες;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ