Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υφ. Παιδείας: Τι ισχύει για τα οδοιπορικά των εκπαιδευτικών

Για τυχόν διευκρινίσεις επί της εφαρμογής των διατάξεων αυτών, οι Δ/νσεις Εκπαίδευσης και ενίοτε η αρμόδια Υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., απευθύνονται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους απ’ όπου και εκδίδονται εγκύκλιες οδηγίες
Δημοσίευση: 18/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
  1. Σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 4336/2015 και τις οδηγίες της αριθ. 2/74450/ΔΕΠ/24-11-2015 σχετικής εγκυκλίου του Αναπλ. Υπουργού Οικονομικών ορίζεται ότι στους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται για τη συμπλήρωση του εβδομαδιαίου ωραρίου τους αναγνωρίζεται η δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης , η δαπάνη διοδίων, σε περίπτωση χρησιμοποίησης ιδιωτικής χρήσης μεταφορικού μέσου ή το αντίτιμο των εισιτηρίων χρησιμοποιούμενων μέσων μαζικής μεταφοράς.
  2. Είναι αυτονόητο ότι τα έξοδα της παραγράφου αυτής, στην περίπτωση μετακίνησης με αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης, αναγνωρίζονται μόνο για αποστάσεις που δεν καλύπτονται από αστική συγκοινωνία

Τα παραπάνω τονίζει  η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή, ενώ παράλληλα σημειώνει τα εξής:

Α. Για την αποζημίωση των εκπαιδευτικών που μετακινούνται για τη συμπλήρωση του εβδομαδιαίου ωραρίου τους ισχύουν οι διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 9 του ν.4336/15 (ΦΕΚ 94 Α’) και των παρ.14 και 15 του άρθρου 14 του ν.1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α ́).

Β. Για τυχόν διευκρινίσεις επί της εφαρμογής των διατάξεων αυτών, οι Δ/νσεις Εκπαίδευσης και ενίοτε η αρμόδια Υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., απευθύνονται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους απ’ όπου και εκδίδονται εγκύκλιες οδηγίες.

Γ. Η αρμόδια υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, μεταφέρει πιστώσεις στους προϋπολογισμούς των περιφερειακών υπηρεσιών εκπαίδευσης (Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) εκάστου οικονομικού έτους για την κάλυψη εξόδων μετακίνησης εκπαιδευτικών, κατόπιν σχετικών αιτημάτων των αρμόδιων διατακτών (Προϊστάμενοι Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης).

Σχόλια (6)

 
pe19
18 Φεβ 2020 15:57

Για εκτός έδρας ? θα μιλήσει κανείς ????????????
ΌΛΟΙ μα ΌΛΟΙ οι δημόσιοι υπάλληλοι αν μετακινηθούν εκτός έδρας για τις ανάγκες της υπηρεσίας λαμβάνουν ημερήσια αποζημίωση.
Οι εκπαιδευτικοί κατά τις σχολικές εκδρομές έχουν:
Απομάκρυνση από το σπίτι τους έκτος έδρας.
24ωρη υπηρεσία υψηλού κινδύνου (δεν μπορούν να αφήσουν τα παιδιά ούτε λεπτό εκτός προσοχής)
Δουλεύουν σε ημέρες αργιών (σχεδόν πάντα υπάρχει ΣΚ εντός των εκδρομών)
Τι λαμβάνουν γι'αυτό ? Απολύτως ΤΙΠΟΤΑ
Τι κάνει το υπουργείο ? Απολύτως ΤΙΠΟΤΑ
Τι κάνει ΔΟΕ και ΟΛΜΕ? Απολύτως ΤΙΠΟΤΑ
Ντροπή για όλους !!!!

 
αποζημίωση
18 Φεβ 2020 16:23

μαζεύουμε γελοία χαρτούρα (ακόμα και την ανακοίνωση διάθεσης που έχει ΕΚΔΩΣΕΙ η ΔΔΕ/ΔΠΕ πρέπει να της ξαναστείλουμε φωτοτυπία ! έλεος) , ενώ με μία πλατφόρμα που θα συμπληρώνουν On line ( χωρίς δεκάδες φωτοτυπίες, χωρίς επικύρωση -υπογραφή διευθυντή , αφού ο ίδιος θα το ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ ηλεκτρονικά. ακόμα και ένα συνεργατικό έγγραφο να φτιάχναμε στο google,! ) διευθυντές κλπ , θα υπολογίζονται τα χρήματα αυτόματα σχεδόν. Ούτε στα σύνθετα, ούτε στην ύλη, ούτε στα διαφανή και λογικά , ούτε στα απλά και πρακτικά δεν είμαστε ικανοί ως κράτος, υπουργείο, υπηρεσίες να ανταποκριθούμε . αίσχος !

 
Poyet
18 Φεβ 2020 22:58

@ pe19 Το θέμα είναι απλό, δεν συνοδεύει κανείς, ούτε ένας εκπαιδευτικός στην Ελλάδα. Να δεις τι ωραία που θα πληρώσουν μετά όταν θα αρχίσουν να διαμαρτύρονται τα πρακτορεία, οι ξενοδόχοι και δεν ξέρω κι εγώ ποιοι άλλοι επωφελούνται από τις εκδρομές μαθητών. Θα πρότεινα επίσης τέλος στις απεργίες της μιας ημέρας. Αποχή και εδώ από τις εκδρομές. Σε ένα μήνα θα έχουν λυθεί τα πάντα.

 
μπλόντι
19 Φεβ 2020 10:50

υπάρχει νησί κυκλαδίτικο, όπου το ΕΠΑΛ έχει 2 μονάδες που απέχουν μπόλικα χλμ μεταξύ τους, ο Δήμος δεν θέλει να ανεξαρτοποιήσει τη μονάδα, ωστόσο οι εκπαιδευτικοί ΠΔΕ που εργάζονται εκεί δεν δικαιούνται οδοιπορικά μέσω της Πράξης τους. Τρελοκομείο.

 
Πλατάρος Γιάννης
21 Φεβ 2020 09:34

Τολμώ να προτείνω να βγει μια εγκύκλιος που να μην έχει το τυπικό ύφος της Διοίκησης της ξύλινης γλώσσας, αλλά να εξηγεί το όλον πλέγμα. Το οποίον όλον πλέγμα είναι απίστευτα περιοριστικό όχι όμως γιατί δεν μπορεί να γίνει απλούστερο, αλλά μένεις ως έχει, διότι α) Λεφτά δεν υπάρχουν β) Πολλοί μετακινούμενοι καταστρατηγούν τους όρους μετακίνησης.
Έτσι, προτείνω ΝΑ ΕΞΗΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ:

ΑΡΧΗ 1.
Κανένα έγγραφο που κατατίθεται για πληρωμή δαπάνης δεν υπόκειται σε ορθολογική ανάλυση και καμία πληροφορία εγγράφου δεν προκύπτει από άλλο υπάρχον έγγραφο ισχυρότερο, εμπεριέχον την πληροφορία. Μία πληροφορία οφείλει να διασταυρώνεται κατά τον μέγιστο αριθμό διασταυρώσεω που μπορεί να υπάρξουν.
ΑΡΧΗ 2
Όταν πηγαίνεις εκτός έδρας, το ότι πήγες και υπάρχουν έγγραφα με υπογραφές σου που πιστοποιούν την παρουσία σου και την δουλειά που παρείχες εκτός έδρας, τις οποίες υπογραφές σου τις πιστοποιούν Προϊστάμενοί σου, με δικές τους υπογραφές και σφραγίδες, αυτό ΔΕΝ ΦΘΑΝΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙΣ!
ΑΡΧΗ 3
Το ότι μετακινήθηκες με το ΙΧΕ σου, ΔΕΝ φθάνει για να πληρωθείς!
Χρειάζονται:
(α) Άδεια ότι το ΙΧΕ είναι δικό σου.
(β) Δίπλωμα ότι μπορείς να οδηγείς (δεν απαιτείται τελευταίως και καταστρατηγείται η διαδικασία)
(γ) αποδείξεις διοδίων ΑΣΧΕΤΩΣ ΑΝ ΠΗΓΕΣ ΑΠΟ ΔΡΟΜΟ ΕΚΤΟΣ ΔΙΟΔΙΩΝ.
(δ) Χιλιομετρική επίσημη απόσταση από τον τόπο κατοικίας σου έως τον προορισμό σου, εκτός αν ο τόπος εργασίας σου είναι κοντύτερα, οπότε θα πάρεις μόνον την βραχύτερη διαδρομή.
(ε) Τα 0,15€/χλμ. να τα ξεχάσεις, θα πάρεις μόνον το αντίτιμο του εισιτηρίου του ΚΤΕΛ ασχέτως αν κατά την μετακίνησή σου δεν υπάρχει δρομολόγιο. Θα επισυνάψεις βεβαίωση ύψους δαπάνης εισιτηρίου από το ΚΤΕΛ.
(στ) Αν διανυκτερεύσεις, θα επισυνάψεις τιμολόγιο του Ξενοδοχείου , διότι μπορεί να ξενοκοιμήθηκες όπου σου προέκυψε.
(ζ) Για οτιδήποτε φάς και πιείς εκτός έδρας (μέχρι 20€ /ημέρα) θα επισυνάψεις ταμειακές αποδείξεις από τα εστιατόρια, που πρέπει να είναι της περιοχής που ότι πήγες. Αν επισυνάψεις λιγότερες, θα πάρεις τα λιγότερα , Αν επισυνάψεις περισσότερες (>20€) θα πάρεις πάλι τα λιγότερα.

Ερώτημα:

Με την παραπάνω γραφειοκρατία εξασφαλίζεται η διαύγεια και η διαφάνεια και η καθαρότητα στις δαπάνες μετακίνησης;

Απάντηση:

Όχι, απλώς η όποια κομπίνα γίνεται δυσκολότερη ενώ το Κράτος εισπράττει τουλάχιστον τον ΦΠΑ που έχει πληρώσει.
Τα παραπάνω γράφτηκαν για να σταματήσουν οι συνάδελφοι να «απαιτούν» εξορθολογισμό και μείωση της χαρτούρας. Ελπίζω (αν και αμφιβάλω διότι κάτι ξέρω) να κατάλαβαν όλοι το γιατί δεν πρόκειται να μειωθεί η γραφειοκρατία στο θέμα των μετακινήσεων.
Υ.Γ. Το ότι σε κάποιες μετακινήσεις αποδίδεται το από 15-ετίας μη τιμαριθμικώς εισέτι αναπροσαρμοσθέν αντίτιμο του 0,15€/χλμ. (και όχι το αντίτιμο του λεωφορείου, έστω κι αν δεν υπάρχει δρομολόγιο) αποτελεί κατάκτηση παραμένουσα και προνόμιο του κλάδου, αφού η μετρελαιοκίνηση και η υγραεριοκίνηση υπολείπονται ακόμη σε κόστος και συμφέρει!)

 
ΤΑΣΟΣ
21 Φεβ 2020 16:18

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ. ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΜΙΣΘΩΝ , ΜΑΛΛΟΝ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΟΠΩΣ ΗΤΑΝ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ