Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Η Ν. Κεραμέως με αλλαγές “κλειδιά” ξεκινά το “χτίσιμο” του Νέου Λυκείου

Τα θεμέλια του “οικοδομήματος Κεραμέως” θα εγκαινιάσουν το Σεπτέμβριο οι μαθητές της Α 'Λυκείου
Δημοσίευση: 19/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τις  βάσεις για τη “θεμελίωση” του Νέου Λυκείου βάζει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως με διατάξεις που θα φέρει στο νέο Σχέδιο Νόμου  για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το αργότερο την πρώτη εβδομάδα του Μάρτη.

Το νέο “τοπίο” της Α' Λυκείου θα συνοδευτεί και με την επιμόρφωση “μαμούθ” που ετοιμάζει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθώς και με την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, αρχικά, και στη συνέχεια αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Τις αλλαγές θα “εγκαινιάσουν” το Σεπτέμβριο οι μαθητές της Α' Λυκείου.


Ν. Κεραμέως:Δεν είναι η απόλυτη προτεραιότητά μας το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Θα διορθώσουμε το ισχύον σύστημα .  Δεν θα δείτε όμως άμεσα μια ριζική αλλαγή. Θα δείτε κινήσεις που θα εξυπηρετήσουν τον τελικό ωφελούμενο που είναι ο μαθητής.


Το esos ετοίμασε έντεκα ερωτήσεις-απαντήσεις με τα μέχρι σήμερα δεδομένα:

1. Ποιο είναι το βασικό που πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές;

Οι μαθητές που το Σεπτέμβριο θα φοιτήσουν στην   Α'  Λυκείου θα γνωρίζουν  ότι τελειώνοντας Λύκειο  θα αποκτήσουν το  Εθνικό Απολυτήριο.

2. Τι αλλάζει ως προς την απόκτηση του Απολυτηρίου που πλέον θα φέρει την ονομασία Εθνικό Απολυτήριο;

Για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου θα τεθεί, ως προϋπόθεση  στους μαθητές-ξεκινώντας από την Α' Λυκείου το Σεπτέμβριο- , εκτός από την επιτυχή ολοκλήρωση των τριών τάξεων του Λυκείου,  και η κατοχή ενός αναγνωρισμένου Πιστοποιητικού    Γλωσσομάθειας.

Θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές -εφόσον το επιθυμούν - να το αποκτήσουν δωρεάν μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.

3. Και ο Μέσος Ορος της Βαθμολογίας του Εθνικού απολυτηρίου πως υπολογίζεται;

Ο Γενικός Μέσος Όρος του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς  των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

4. Ως προς τις προαγωγικές εξετάσεις τι θα αλλάξει;

Οι  γραπτές προαγωγικές εξετάσεις , από το επόμενο σχολικό έτος, δηλαδή τον Μάιο του 2021, τουλάχιστον για την Α Λυκείου,  δεν θα γίνεται, όπως σήμερα αλλά από   Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.

5. Η Τράπεζα Θεμάτων θα ισχύσει και για τις άλλες δύο τάξεις του Λυκείου;

Η υπουργός δήλωσε ότι η Τράπεζα Θεματων θα ξεκινήσει από την Α΄ Λυκείου , αλλά εάν το ΙΕΠ έχει ετοιμάζει Τράπεζα Θεμάτων και για τις άλλες δύο τάξεις του Λυκείου τη Β και Γ δεν αποκλείεται να δώσουν και αυτοί οι μαθητές εξετάσεις με επιλογή θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων .

6. Για την Α Λυκείου είναι έτοιμη η Τράπεζα Θεμάτων;

Το ΙΕΠ αναμένει την ψήφιση της διάταξης που θα επαναφέρει τη θεσμοθέτηση της Τράπεζας Θεμάτων, προκειμένου να ξεκινήσει τις διαδικασίες  επανεξέτασης  των θεμάτων της Τράπεζας του 2014.,  και την ένταξη  του προγράμματος σε χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ.

7. Πως θα οργανωθεί η Τράπεζα Θεμάτων

Το ΙΕΠ θα καλέσει τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν  θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Τα θέματα θα αξιολογηθούν από Επιτροπές Ειδικών  , που επίσης θα συστηθούν από το ΙΕΠ, και εφόσον κριθούν κατάλληλα , θα συμπεριληφθούν στην Τράπεζα.

8. Ως προς τα Προγράμματα Σπουδών τι θα αλλάξει;

Στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι από τον επόμενο Σεπτέμβριο η Α Λυκείου να έχει νέα Προγράμματα Σπουδών.  Το ΙΕΠ εκτιμά ότι θα έχει έτοιμα το νέα Προγράμματα Σπουδών πριν τον Αύγουστο.

9. Η θεσμοθέτηση της βάσης εισαγωγής πότε θα ισχύσει;

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η βάση εισαγωγής θα ισχύσει από το 2023 , δηλαδή όταν από τους  μαθητές  που τον Σεπτέμβριο θα φοιτήσουν στην Α Λυκείου.

10. Οι πιθανότητες εισαγωγής στα ΑΕΙ για τους μαθητές που θα φοιτήσουν το Σεπτέμβριο στην Α Λυκείου θα είναι ίδιες με σήμερα

Οχι διότι θα υπάρξει μέχρι τότε μείωση του αριθμού εισακτέων.

11. Ως προς τις απουσίες τι θα αλλάξει

Στις προθέσεις τις πολιτικής ηγεσίας, οι οποίες αναμένεται να αποτυπωθούν στο επικείμενο Σχέδιο Νόμου, είναι να αλλάζει  το ισχύον καθεστώς των απουσιών των μαθητών  από το επόμενο σχολικό έτος, ενώ μπαίνει “φρένο”  στο ελληνικό φαινόμενο  μετά το Μάρτιο οι Καθηγητές στη Γ Λυκείου να κάνουν μάθημα σε άδειες αίθουσες.

 

Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (16)

 
Ανασχηματισμός 2
19 Φεβ 2020 11:53

Επιμόρφωση Μαμούθ; Αφού οι επιμορφώσεις τύπου Γουέμπλει δεν είναι αποδοτικές; Κουράσατε παιδιά

 
Τράπεζα θεμάτων
19 Φεβ 2020 11:59

ελπίζω να υπαρξει επιμορφωση/υλικό για τη φιλοσοφία και τη στοχοθεσία και κάποια ενδεικτικά θέματα από τους σοφούς της επιτροπής ώστε να μπορέσει η εκπαιδευτική κοινότητα να ανεβάσει θέματα....
αν και η τράπεζα θεμάτων μπορει να γίνει πραγματικό εκπαιδευτικό εργαλείο πέρα από την αξιολόγηση, απλά δεν μπορείτε παραπάνω (παρότι υπάρχουν προτάσεις)

 
Οικοδόμημα Κεραμέως
19 Φεβ 2020 12:10

Νέο Σχολείο Διαμαντοπούλου, Νομοσχέδιο κουρελού Μπαλτά, Αρχιτέκτονας Κουράκη, Νέο Λύκειο Γαβρόγλου, Επιτροπή Σοφών Κουζέλη: Μηδέν εις το πηλίκον esos
απλά δεν θέλουν ούτε και μπορούν. Αν θες μπορω να σου εξηγήσω και τους λόγους, αλλά δεν θέλω και να αποδομήσω το ... οικοδόμημα

 
Ιστορικός
19 Φεβ 2020 12:13

"Το ΙΕΠ εκτιμά ότι θα έχει έτοιμα το νέα Προγράμματα Σπουδών πριν τον Αύγουστο". Το σίγουρο είναι πως οι εκτιμήσεις τους δεν θα επαληθευτούν. Τα περισσότερα προγράμματα σπουδών θα τα δουν από το 2021 και μετά.

 
Μπαλτζοπουλακόπουλος
19 Φεβ 2020 12:20

Οι σχολές Πληροφορικής θα πρέπει να είναι προσβάσιμες μόνο με εξεταζόμενο μάθημα Πληροφορικής
Οι σχολές Μαθηματικών θα πρέπει να είναι προσβάσιμες με εξεταζόμενο μάθημα Μαθηματικών
Οι σχολές θα πρέπει να ερωτηθούν σε ποια μαθήματα θα ήθελαν να εξετάζονται οι υποψήφιοι φοιτητές τους

 
εκπαιδευτικός
19 Φεβ 2020 12:56

η κλήρωση θεμάτων δημιουργεί ανισότητες, σε άλλα σχολεία βγαίνει εύκολο σε άλλα δύσκολο, στείλτε σε όλους το ίδιο για να μην υπάρχουν ανισότητες, αν βάλετε ξανά την τράπεζα, βάλτε τη σωστά, και βάλτε τα θέματα σε ενότητες, χωρίς επαναλήψεις θεμάτων, όχι προχειροδουλειές όπως την πρώτη φορά.

 
εκπαιδευτικός
19 Φεβ 2020 12:59

για πρώτη φορά λόγω του επτάωρου βγαίνει σωστά η ύλη, με πλήθος ασκήσεων, το καταργείτε για να βολευτούν τα φροντιστήρια; ότι καλό κάνει ο ένας αντί να το βελτιώσει ο επόμενος το καταργεί, οι άλλοι την τράπεζα θεμάτων, εσείς το επτάωρο.....μια ζωή τα ίδια, δεν αλλάζει τίποτε στη χώρα αυτή....

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
19 Φεβ 2020 13:09

Όλη αυτή η αναχρονιστική αντίληψη του συνυπολογισμού του βαθμού και των τριών τάξεων μοιραία οδηγεί το λύκειο σε πλήρη αποπροσανατολισμό από τη συνταγματικά καθορισμένη τροχιά του να προσφέρει αυτοτελώς εγκύκλια μόρφωση στους μαθητές και όχι να λειτουργεί ως ένα συμπληρωματικό φροντιστήριο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς δεν υπάρχει εθνική πολιτική για την παιδεία, η οποία να υπερβαίνει τα όρια της κάθε κυβέρνησης ή του κάθε ματαιόδοξου υπουργού που θέλει να συνδέσει το όνομά του και με μια καινούργια μεταρρύθμιση! Τα σχέδια της κ. Κεραμέως αποτελούν ένα μακροβούτι στο κενό, αλλά και μια γενναιόδωρη χειρονομία προς την παραπαιδεία εκτρέποντας ολοκληρωτικά το λύκειο από τον πρωταρχικό του σκοπό! Κρίμα...

 
Pe19
19 Φεβ 2020 14:48

Βλέπω ότι για την εκπαίδευση όλα έχουν λυθεί και το μόνο που μας καίει είναι να μην κάνουν απουσίες οι μαθητές της Γ Λυκείου μετά το Μάρτη.

 
Δημητρης : 5 μαθηματα
19 Φεβ 2020 16:09

Η αλγοριθμικη ειναι απαραιτητη σε ολους οσους θελουν να ακολουθησουν πολυτεχνεια, θετικες επιστημες,οικονομικα, πληροφορικη μα και αλλα. Οπως τα μαθηματικα, ειναι ενα εργαλειο μοντελοποιησης και ερευνας και πρεπει να αναβαθμιστει. Γιατι οχι 5 μαθηματα στη θετικη, πχ μαθηματικα φυσικη και εκθεση και να επιλεγονται 2 εκ των τριων πκηροφορικη, χημεια, βιολογια, αναλογα με το ποιες σχολες επιθυμει να ανοιξει ο μαθητης.
Αυτο θα λυσει και το προβλημα των μικρων τμηματων που εχει προκυψει.
Κατι αντιστοιχο και στις αλλες κατευθυνσεις.
Επισης ουσιαστικος σεπ (σχ . Επαγγελματικος προσανατολισμος) και οι μαθητες να μαθαινουν σε τι τους χρειαζεται το καθε τι. Ειναι χρησιμο και θα κανει τη μαθηση και τη γνωση μια ευχαριστη οδο και οχι αγγαρεια.

 
Ηλίας
19 Φεβ 2020 16:14

Δύο πράγματα μου έρχονται με τη μία στο μυαλό :

Α) Η Τράπεζα Θεμάτων θέλει πολύ δουλειά για να μην καταλήξει απλά μία ακόμα εκπαιδευτική παρωδία...

Στην προηγούμενη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, τα οποία υποβάλλονταν και "αξιολογούνταν" από κάποιους (ΙΕΠ?), ήταν εμφανές ότι δεν υπήρχε ουσιαστική διαβάθμιση και γενικότερη αξιολόγηση. Π.χ υπήρχε θέμα Β' που ήταν πολύ απλό και άλλο που ήταν πολύ δύσκολο, το ίδιο ίσχυε και για τα θέματα Δ', υπήρχε περίπτωση το θέμα Β' και το θέμα Δ' να προέρχονταν από την ίδια παράγραφο και ουσιαστικά να εξετάζουν το ίδιο πράγμα με διαφορετικό τρόπο, το σύνολο των θεμάτων ήταν όχι πάνω από 50 και όλα γνωστά και προσβάσιμα εξ αρχής (πράγμα που σχεδόν σε βάζει να τα μάθεις απ' έξω σε ένα φροντιστήριο!). Τέλος, υπήρχαν σχεδόν πανομοιότυπες ασκήσεις που απλά άλλαζε η "σάλτσα" της εκφώνησης... αυτό έκανε τον συνολικό αριθμό των διαφορετικών θεμάτων ακόμα μικρότερο.

Β) Και τι παραπάνω δυνατότητες θα δίνει το Εθνικό Απολυτήριο σε σχέση με αυτό του Γυμνασίου..;

Γιατί μέχρι σήμερα το Απολυτήριο Γενικού Λυκείου δεν έχει καμία ιδιαίτερη αξία ούτε είναι αρκετό να σου εξασφαλίσει μία θέση εργασίας. Δεδομένου ότι οι προσλήψεις στο Δημόσιο είναι σχεδόν μηδενικές και αυτές οι λίγες που γίνονται απαιτούν αυξημένα προσόντα, στον ιδιωτικό τομέα το Απολυτήριο Λυκείου έχει μικρότερη αξία από αυτό του στρατού!!! Με απλά λόγια, ένα απολυτήριο γυμνασίου με αγγλικά επιπέδου Β2 και ECDL είναι ανώτερα από ένα Απολυτήριο ΓΕΛ. Φυσικά, όλα αυτά στην πράξη πάλι άχρηστα είναι καθώς στην αγορά εργασίας υπάρχει πληθώρα αποφοίτων Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων με επιπλέον χαρτιά που παρακαλάνε για μία "μάυρη" ημιαπασχόληση...

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ : γιατι οχι 5 μαθηματα
19 Φεβ 2020 17:17

Η αλγοριθμικη ειναι απαραιτητη σε ολους οσους θελουν να ακολουθησουν πολυτεχνεια, θετικες επιστημες,οικονομικα, πληροφορικη μα και αλλα. Οπως τα μαθηματικα, ειναι ενα εργαλειο μοντελοποιησης και ερευνας και πρεπει να αναβαθμιστει. Γιατι οχι 5 μαθηματα στη θετικη, πχ να είναι υποχρεωτικα τα μαθηματικα, φυσικη και εκθεση και να επιλεγονται 2 εκ των τριων πληροφορικη, χημεια και βιολογια, αναλογα με το ποιες σχολες επιθυμει να ανοιξει ο μαθητης. Έτσι θα μπαίνουν σε σχολές έχοντας τις προαπαιτούμενες γνώσεις και δεν θα γίνεται αυτό που συμβαίνει τώρα με την έλλειψη γνωσεων πληροφορικής - αλγοριθμικής ή παλιότερα σε άλλες σχολές με την έλλειψη γνώσεων χημείας.
Αυτό επίσης, θα λυσει και το προβλημα των μικρων τμηματων που εχει προκυψει φέτος σε πολλά σχολεία.
Κατι αντίστοιχο μπορεί να γίνει και στις αλλες κατευθυνσεις.
Τέλος, θα πρέπει να γίνεται ουσιαστικος σχολικός επαγγελματικος προσανατολισμος καθώς επίσης οι μαθητες να μαθαινουν σε τι τους χρειαζεται και το καθε τι που διδάσκονται. Ειναι χρησιμο και θα κανει τη μαθηση και τη γνωση μια ευχαριστη οδο και οχι αγγαρεια.

 
ΑΛΕΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
19 Φεβ 2020 18:49

Για να επιλεγεί κάποιος να παρακολουθήσει το πρόγραμμα ΤΠΕ Β2 νομίζω ότι δεν πρέπει να είναι αποσπασμένος σε διοικητική θέση ή να είναι Στέλεχος Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις προϋποθέσεις συμμετοχής που αναφέρει ότι « Για να είναι δυνατή η κάλυψη των υποχρεώσεων ‘εφαρμογής στην τάξη’ από τους επιμορφούμενους, δυνατότητα συμμετοχής στην επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. δίνεται σε εκπαιδευτικούς που κατά το χρόνο της επιμόρφωσής τους, υπηρετούν σε σχολική μονάδα και ασκούν διδακτικό έργο στην τάξη.» Τότε πως επιλέγηκαν στελέχη της εκπαίδευση και συγκεκριμένα Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου; Δεν είναι παράνομο; Ας μου απαντήσει κάποιος ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω;

 
Λάρισα
19 Φεβ 2020 21:01

Διαβάζω κάποια σχόλια συναδέλφων και αισθάνομαι οτι ζω σε άλλο πλανήτη. Ενισχύονται τα φροντιστήρια λέει με το νεο σύστημα αλήθεια? δηλ τώρα τα φροντιστήρια έχουν αναδουλειές, μήπως τώρα οι μαθητές μελετούν σε όλα τα μαθήματα? μήπως σε κάποια σχολεία αύριο θα ανάψουν πάλι τα κάρβουνα? μήπως κάποιοι θα ξεβολευτούν απο το βάζουν υψηλούς βαθμούς τους οποίους πρέπει να αιτιολογήσουν? Μήπως σε κάθε αλλαγή που απαιτεί απο μέρους μας περισσότερη δουλειά αντιδρούμε? Μήπως τελικά πρέπει να το δούμε αλλιώς όσοι υπηρετούμε στο δημόσιο σχολείο το οποίο υποτίθεται υποστηρίζουμε?

 
Όταν κάτι θέλει δουλειά
20 Φεβ 2020 10:23

τότε αρχίζουν κάποιοι το ποίημα.Η τράπεζα θεμάτων θα συμμαζέψει το Λύκειο.Σε λίγο δεν θα υπάρχουν μαθητές που δεν θα έχουν 20!! Οι απουσίες με το σημερινό σύστημα το αποσυντονίζουν. Η παρακολούθηση ανά ώρα και όποτε θέλουν τα παιδιά είναι έγκλημα.Όπως μας λένε τα παιδιά μας κάποιοι μαθητές μπαίνουν βγαίνουν όποτε θέλουν. Όταν λείπουν άραγε που είναι; Ποιός τους ελέγχει;Μην αφήνετε άλλο το σύστημα να ξεχειλώσει γιατί εσείς οι εκπαιδευτικοί θα τρώτε ξύλο σε λίγο!!οι γονείς που παρακολουθούν τα της παιδείας μένουν έκπληκτοι από την χαλαρότητα και το δεν βαριέσαι των σχολείων.

 
ΧΡΗΣΤΟΣ
20 Φεβ 2020 14:15

Θα πρέπει να αναλογιστούν όλοι ότι υπάρχει τεράστιος κίνδυνος τα παιδιά και η εκπαιδευτική κοινότητα στο σύνολο της να πέσουν "θύματα" μίας "fast-track" μεταρύθμισης χωρίς τον απαραίτητο σχεδιασμό και το χρόνο που απαιτείται.

Θα πρέπει η κυβέρνηση και η αρμόδια υπουργός να ερωτηθεί:

1. Για την Τράπεζα θεμάτων
(α) Διάταξη δεν υπάρχει
(β) Η αποτυχημένη εφαρμογή του 2014 δεν έχει επανεξεταστεί
(γ) Πρόγραμμα ΕΣΠΑ δεν έχει βρεθεί για την χρηματοδότηση

2. Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν έχει επιμορφωθεί και δεν έχουν ενημερωθεί για την εφαρμογή

3. Προγράμματα σπουδών δεν υπάρχουν.

Τέλος, με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί η αξιοπιστία του νέου συστήματος και η αξιοκρατική και δίκαιη εξέταση και αξιολόγηση των παιδιών ανεξάρτητα από το σχολείο και την περιοχή φοίτησης;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ