Placeholder

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Πρόγραμμα επιμόρφωσης «μαμούθ» για εκπαιδευτικούς , προϋπολογισμού 14 εκ ευρώ

Πρώτα πεδία εφαρμογής: Γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες , νέα προγράμματα σπουδών ,νέο εκπαιδευτικό υλικό, εισαγωγική επιμόρφωση νεοδιορισθέντων, θέματα μαθητείας και μαθηματικών-φιλολόγων ΕΠΑΛ, νέες θεματικές, αλλά και διαφοροποιημένη διδασκαλία
Δημοσίευση: 19/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κονδύλι , ύψους  14 εκατομμυρίων ευρώ (13.930.608,38 €), ενέκρινε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως  για  την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών  , καθώς και των στελεχών εκπαίδευσης .  

Πρώτα  6 πεδία εφαρμογής της επιμόρφωσης  θα είναι:

  1.  βασικοί εγγραμματισμοί (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες),
  2.  νέα προγράμματα σπουδών και νέο εκπαιδευτικό υλικό,
  3.  εισαγωγική επιμόρφωση νεοδιορισθέντων,
  4. θέματα μαθητείας και μαθηματικών-φιλολόγων ΕΠΑΛ,
  5. νέες θεματικές,
  6.  αλλά και διαφοροποιημένη διδασκαλία, ώστε οι εκπαιδευτικοί μας να ανταποκρίνονται στην ετερογένεια των παιδαγωγικών αναγκών όλων ανεξαιρέτως των μαθητών.

Υπουργείο Παιδείας  « Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, η διαδικασία επανέρχεται με ταχείς ρυθμούς και ισχυροποιείται, με στόχο την ουσιαστική μετάβαση σε ένα σύγχρονο μοντέλο επιμόρφωσης».


Ειδικότερα, δημιουργούνται επιμορφωτές-πολλαπλασιαστές που θα υλοποιούν ενδοσχολικές επιμορφώσεις σε δίκτυα σχολείων, καθώς και έναν συνδυασμό δια ζώσης και εξ αποστάσεως δραστηριοτήτων, σε συνεχή επαφή με τον εκπαιδευτικό και την σχολική τάξη.


Υπουργείο Παιδείας: Ξεκινάμε δυναμικά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας, καθώς και των στελεχών εκπαίδευσης, μετά από πολλά χρόνια ανεπαρκούς επιμόρφωσης.


Οι δράσεις που προγραμματίζονται και υλοποιούνται, εντάσσονται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020» και έχουν ως εξής αναλυτικά:   

Α. Επιμορφωτικές Δράσεις που προγραμματίζονται για εξειδίκευση ως χρηματοδοτούμενες Πράξεις:

-    Βασικοί εγγραμματισμοί στη Γλώσσα, τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες

Η δράση αυτή, διάρκειας ως τις 31/12/2022, πραγματοποιείται για πρώτη φορά, σε σύμπραξη με πανεπιστημιακά τμήματα, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 3.800.000 €.

Η πρωτοβουλία στοχεύει στη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών, όπως καταγράφονται και στα αποτελέσματα διαγωνισμού της PISA.

Η μη χρηματοδοτούμενη, παρεχόμενη από Πανεπιστήμια της χώρας, πιλοτική εφαρμογή θα αρχίσει από την 1/4/2020 και θα αφορά 15.000 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας.

-    Εισαγωγική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Εν όψει των νέων διορισμών, θα πραγματοποιηθεί εισαγωγική επιμόρφωση, η οποία βρίσκεται στο στάδιο της εξειδίκευσης, από το σχολικό έτος 2020-2021 με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 2.000.000 € και θα αφορά 11.500 εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας.

-    Επιμόρφωση στις Νέες Θεματικές

Η ανωτέρω δράση, η οποία θα αρχίσει πιλοτικά χωρίς χρηματοδότηση, σε συνεργασία με Πανεπιστήμια της χώρας, τον Απρίλιο του 2020 και ως χρηματοδοτούμενο το Φθινόπωρο του 2020, αποτελεί καινοτόμο επιμορφωτική παρέμβαση που αφορά στην επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών στην εργαστηριακή και ανακαλυπτική μάθηση που αφορά στην εφαρμογή των νέων θεματικών, ανεξαρτήτως ειδικότητας.

Επιπλέον, η επιμόρφωση θα λειτουργήσει υποστηρικτικά ως προς την εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και θα αφορά 696 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας. Η επιμόρφωση θα λειτουργήσει υποστηρικτικά ως προς την εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και θα ενταχθεί στον προϋπολογισμό τους.

Β. Επιμορφωτικές δράσεις που είναι ήδη σε εξέλιξη:

-    Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα Προγράμματα Σπουδών και το εκπαιδευτικό υλικό Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Η εν λόγω επιμόρφωση, η οποία θα αρχίσει την 1/9/2020, αφορά την επιμόρφωση 35.000 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, τα οποία σχεδιάζονται με ταχείς ρυθμούς.

Στόχος είναι η μεθοδική, σταδιακή εφαρμογή νέων τρόπων διδασκαλίας – χωρίς αιφνιδιασμούς καθώς και η βέλτιστη προετοιμασία των εκπαιδευτικών.

Πραγματοποιείται σε συνέχεια της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» 2014-2020. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 4.438.113,62€.

Ανάλογο επιμορφωτικό πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 2011-2012 το οποίο, ωστόσο, αφορούσε την επιμόρφωση στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτών εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών μόνο των σχολικών μονάδων που εφάρμοσαν πιλοτικά τα Προγράμματα Σπουδών του Νέου Σχολείου (120 σχολικές μονάδες Α/θμιας εκπαίδευσης και 68 σχολικές μονάδες Β/θμιας εκπαίδευσης), στο πλαίσιο της Πράξης «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Πιλοτική Εφαρμογή».

-    Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών σε θέματα Μαθητείας

Έχει ολοκληρωθεί η Α’ φάση της επιμόρφωσης (1/9/2017-8/2/2019) και είναι σε εξέλιξη ο τρίτος κύκλος της Β’ φάσης. Ο προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται στο ποσό των 884.659,22€ και αφορά 4.000 καθηγητές δευτεροβάθμιας.

-    Επιμόρφωση σε πρακτικές υποστήριξης των μαθητών και των μαθητριών στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας.

Η επιμόρφωση γίνεται με πρακτικές υποστήριξης των μαθητών στον πλαίσιο της  Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, δηλαδή στην επιμόρφωση που βοηθά τους εκπαιδευτικούς να ανταποκριθούν στην ετερογένεια των παιδαγωγικών αναγκών όλων ανεξαιρέτως των μαθητών, και η οποία πραγματοποιείται για πρώτη φορά. Ο προϋπολογισμός της συγκεκριμένης δράσης ανέρχεται σε 1.462.360,41€ και αφορά 25.000 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

-    Μια νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ: Υλοποίηση της Επιμόρφωσης Φιλολόγων και Μαθηματικών των ΕΠΑΛ

Η ως άνω δράση, προϋπολογισμού 1.345.475,13€, αποτελεί καινοτόμο επιμορφωτική παρέμβαση. Θεσμοθετήθηκε και εφαρμόστηκε πιλοτικά από το σχολικό έτος 2017-2018, γενικεύτηκε από το σχολικό έτος 2018-2019 και αφορά 7.200 εκπαιδευτικούς ΕΠΑΛ και Δευτεροβάθμιας.

Ετικέτες: 
Επιμόρφωση

Σχόλια (15)

 
Ευτράπελα επιλογών Επιμόρφωσης ΤΠΕ Β΄ επιπέδου
19 Φεβ 2020 23:58

Αρκετά στελέχη εκπαίδευσης όπως ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ επιλέγηκαν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Β΄ επιπέδου σε κάποιες περιοχές. Τα στελέχη όμως δεν υπηρετούν σε σχολική μονάδα ούτε ασκούν διδακτικό έργο. Που και πως θα γίνει η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ. Σύμφωνα με τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα επιμόρφωσης ΤΠΕ Β΄ επιπέδου αναφέρει ότι « Για να είναι δυνατή η κάλυψη των υποχρεώσεων ‘εφαρμογής στην τάξη’ από τους επιμορφούμενους, δυνατότητα συμμετοχής στην επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. δίνεται σε εκπαιδευτικούς που κατά το χρόνο της επιμόρφωσής τους, υπηρετούν σε σχολική μονάδα και ασκούν διδακτικό έργο στην τάξη». Τι έχει να απαντήσει ο ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ; Γιατί έγινε παράκαμψη και άφησε εκπαιδευτικούς εκτός του προγράμματος οι οποίοι διδάσκουν σε τάξεις. Ας εξηγήσει κάποιος.

 
geo@Ευτράπελα επιλογών Επιμόρφωσης ΤΠΕ Β΄ επιπέδου
20 Φεβ 2020 08:50

Αγαπητε ειναι πολυ σωστη η παρατηρηση σου. Ομως μονο ευτραπελη δεν ειναι η κατασταση αυτη. Με το ευτραπελο γελαμε ενω συγχρονως μας μενει και μια πικρη γευση. Εδω υπαρχει μονο η πικρα, γιατι εχουν μεινει απεξω μαχιμοι εκπαιδευτικοι, για να μπορουν απο την αλλη μερια να φορτωνουν τους φακελους υποψηφιοτητων τους οι μονιμοι υποψηφιοι για τις θεσεις αυτες. Εδω υπαρχει αμελεια. Η υπουργος εχει το λογο.

 
Μαμουθ
20 Φεβ 2020 09:28

θα είναι επιμόρφωση τύπου Γουέμπλεϊ;

 
Πέτρος
20 Φεβ 2020 10:10

Η επιμόρφωση απαιτεί αυτά που διδάσκονται να έχουν επαφή με την ελληνική πραγματικότητα και όχι την ευρωπαϊκή.

Μιλάμε για αντίστροφη μάθηση, πλατφόρμες moodle και άλλα πολλά σε κάθε επιμόρφωση και αγνοούμε ότι δεν υπάρχουν στα σχολεία οι προϋποθέσεις ούτε οι υποδομές να χρησιμοποιηθούν αυτά.

Το ελληνικό σχολείο δεν έχει τα αυτονόητα: σωστά κτίρια, τουαλέτες, προσωπικό, επιστάτη, γραμματέα, ούτε κλίμα ηρεμίας στην τάξη καθώς στοιβάζεται εκεί υπερβολικά μεγάλος αριθμός παιδιών και παιδιά που δεν έχουν επιλεγεί σύμφωνα με το επίπεδό τους, έτσι έχεις να κάνεις με παιδιά που αποκοιμιούνται στο θρανίο γιατί έπαιζαν παιχνίδια όλο το βράδυ μέχρι παιδιά που ξέρουν και δεν σου απαντούν γιατί θα υποστούν bulling και θα τα πούνε "φυτά" οι συμμαθητές τους.

Άντε εφάρμοσε ανεστραμμένη τάξη και φωτόδενδρα εκεί μέσα.

Επίσης δεν υπάρχει χρόνος να γίνουν αυτά καθώς χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες με εκδρομές, καταλήψεις, αργίες, διακοπές, πρόβες για αθλητισμό, μουσική, παρελάσεις, παραστάσεις, project που όλα γίνονται μέσα στο ωράριο του σχολείου!! (απόγευμα και σαββατοκύριακα είναι για τα φροντιστήρια και την ξεκούραση από την σχολική ξεκούραση των μαθητών).

Άρα κοροϊδευόμαστε και απλά θέλουμε να απορροφούμε χρήματα από την Ευρωπαϊκή ένωση και να λέμε ότι κάναμε κάτι χωρίς ουσία.

Υπάρχουν σχολεία που αγοράστηκαν διαδραστικοί πίνακες και σε ένα χρόνο αχρηστεύτηκαν γιατί τους έσπασαν οι μαθητές καθώς παρέμεναν μέσα στις τάξεις στα διαλείμματα. Πρέπει να εφαρμοστεί η τάξη ανά καθηγητή ώστε να μένει μέσα και να επιβλέπει και να προετοιμάζει το επόμενο μάθημα αλλά που…. εδώ πρέπει στο 10λεπτο διάλειμμα να κάνει γραφειοκρατικές εργασίες και εφημερία γιατί δεν υπάρχουν φύλακες και επιστάτες στα σχολεία.

Καληνύχτα Επιμορφωμένη Ελλάδα.

 
Πέτρος
20 Φεβ 2020 10:22

Είμαστε στο 2020 με νέα ύλη και ωράριο σε όλα τα μαθήματα και οι επιμορφωτικές δομές (ΠΕΚΕΣ κλπ) είναι ΑΦΑΝΤΟΙ από παντού!!

Ούτε μια οδηγία ούτε τίποτα!

 
Ηλίας Γ.
20 Φεβ 2020 10:26

Η πρωτοβουλία στοχεύει στη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών, όπως καταγράφονται και στα αποτελέσματα διαγωνισμού της PISA.

Απαράδεκτο να επηρεάζεται η εκπαίδευση μιας χώρας από τα αποτελέσματα ενός διαγωνισμού αμφιβόλου ποιότητας!!! Σε έναν άλλο διαγωνισμό τα αποτελέσματα μπορεί να ήταν διαφορετικά. Όλα έχουν να κάνουν με τα θέματα που επιλέγονται. Δυστυχώς, το σύστημα μας στοχεύει σε άλλα πράγματα (παπαγαλια, βαθμοθηρια, τεστολαγνεια). Θα αρκούσε να αλλάξει η ύλη των βιβλίων και τα αναλυτικά προγράμματα, διότι αυτά οδηγούν τους εκπαιδευτικούς. Αν δεν αλλάξουν αυτά, η επιμόρφωση δεν θα προσφέρει κάτι στο στραβό εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

 
ΑΝΝΑ μάχιμη εκπαιδευτικός
20 Φεβ 2020 11:11

Μια παρατήρηση και ένα ερώτημα. 1. Μια χαρά επιλέχθηκαν (κληρώθηκαν) ορισμένοι ελάχιστοι ΣΕΕ για την παρακολούθηση του Β2. Δεν καταλαβαίνω γιατί τόσο μένος? Φυσικά και ασκούν διδακτικό έργο (βλέπε νομοθεσία) και φυσικά μπορούν στο σχολείο που έχουν οργανική αλλά και σε οποιοδήποτε (αφού κάνουν δειγματικές) να πάνε να κάνουν μάθημα και σχετικά φύλλα έργου που απαιτεί το πρόγραμμα. Τι αντισυναδελφικότητα είναι αυτή? Άλλωστε οι θέσεις δεν είναι ισόβιες, του χρόνου πολλοί από αυτούς θα επιστρέψουν στις τάξεις. Όποιος πιστεύει ότι είναι κάτι παράνομο ας το καταγγείλει στους υπεύθυνους της πράξης. Είναι πολύ εύκολο.
2. Πότε θα ξεκινήσει η τριπλή επιμόρφωση για το πρόγραμμα ΜΝΑΕ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη? Γιατί ένας συνάδελφος που είχε επιλεγεί και ήταν στο μητρώο μου είπε πως αναβλήθηκε. Ισχύει?

 
Πέτρος
20 Φεβ 2020 11:27

Προφανώς το όλο στήσιμο είναι εκ του πονηρού. Απογοήτευση από την κ. Κεραμέως. Θα σπρώξει τον χρόνο μέχρι το 2022 μετά θα αρχίσει το 2023 την διαδικασία στην τελευταία προεκλογική χρονιά και θα παραδώσει την καυτή πατάτα της αξιολόγησης στην επόμενη κυβέρνηση. Που όλοι γνωρίζουμε ότι θα αναιρέσει αυτά που έκανε η προηγούμενη.Κρίμα.Κρίμα.Φοβάται η κυβέρνηση αλλά υποσχέθηκε αξιολόγηση! Πούντην;

 
ΠΟΛΙΤΗΣ
20 Φεβ 2020 14:37

ΑΝ ΕΚΑΝΑΝ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΧΘΗΚΑΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ....ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΛΥΤΗ , ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΞΕΦΤΙΛΑ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΙΧΑΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΑΙΤΗΣΗ , ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ , ΑΦΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑΝ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΕ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ . ΑΣ ΦΩΝΑΞΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ .....ΕΛΛΑΔΑΡΑ......!!! ΣΟΪΜΠΛΕ...........ΓΙΑΤΙ ΕΦΥΓΕΣ......!!!

 
Ηλίας ΠΕ86
20 Φεβ 2020 14:57

Αρχίσαμε πάλι τις κλασσικές φανφάρες!

Να θυμηθούμε τι έγινε στη μικρότερης-κλίμακας επιμόρφωση της Διαμαντοπούλου για τις Ερευνητικές Εργασίες... Επιμορφώθηκαν κατά προτεραιότητα ΠΕ02,03,04, οι οποίοι είχαν ούτως ή άλλως πλήρες ωράριο με τις αναθέσεις τους και μετά από ένα χρόνο ουσιαστικά τους απαγορεύτηκε να αναλαμβάνουν Ερευνητικές Εργασίες!

Τώρα λέει θα γίνει μία γενική επιμόρφωση, ίσως ανά κλάδο σε κάποιες περιπτώσεις, που δεν θα μπορεί να ακολουθήσει τις ανάγκες των επιμορφούμενων, το χάσμα των οποίων σε ορισμένους κλάδους τείνει να είναι χαοτικό. Για παράδειγμα θα μιλήσουν για διαφοροποιημένη διδασκαλία σε συναδέλφους που μέχρι σήμερα δεν πείθονται για την αναγκαιότητα της ειδικής αγωγής.

Θα στοχεύσουν στην βελτίωση των αποτελεσμάτων στην έρευνα PISA! Η έρευνα αυτή όμως είναι για ένα τύπο σχολείου που προωθεί την αυτενέργεια στους αυριανούς πολίτες και επικεντρώνεται στη χρηστικότητα της γνώσης και είναι εντελώς ασύμβατη με το ακαδημαϊκό ύφος και τον "εξετασοκεντρικό" χαρακτηρά του ελληνικού σχολείου. Επίσης λαμβάνει αυστηρά υπόψη τις γνώσεις της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (δημοτικό-γυμνάσιο), κάτι που αναφέρεται ρητά, αφού γίνεται στα μέσα της Α' λυκείου και σε μαθητές που έχουν συγκεκριμένη ηλικία εναξαρτήτως γνωσιακού προφίλ ή εκπαιδευτικών ιδιαιτεροτήτων!

Το μόνο πιο απογοητευτικό από τις μέχρι σήμερα επιδόσεις της υπουργού είναι το αύριο που μας περιμένει!!!

 
@ ΑΝΝΑ μάχιμη εκπαιδευτικός
20 Φεβ 2020 16:02

@ ΑΝΝΑ μάχιμη εκπαιδευτικός
Προφανώς έχεις επιλεγεί και είσαι και στέλεχος εκπαίδευσης κατά τα λεγόμενα σου . Αλλά εξηγήστε μου τι εννοεί το παρακάτω εδάφιο « Για να είναι δυνατή η κάλυψη των υποχρεώσεων ‘εφαρμογής στην τάξη’ από τους επιμορφούμενους, δυνατότητα συμμετοχής στην επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. δίνεται σε εκπαιδευτικούς που κατά το χρόνο της επιμόρφωσής τους, υπηρετούν σε σχολική μονάδα και ασκούν διδακτικό έργο στην τάξη». Για να επιλεγούν ΣΕΕ που είναι γνωστά τα ονόματά τους μάλλον δεν έχουν επικαιροποιήσει τα στοιχεία τους στην πλατφόρμα, γιατί εγώ που το έκανα και έπραξα σωστά με πέταξε έξω. Και με τον χωροφύλακα και με τον αστυνόμο λοιπόν . Και κάτι τελευταίο κανένα μένος απλά δεν ανέχομαι την αδικία και την κοροϊδία . Και να ξέρεις ότι δεν έμεινα μα τα χέρια σταυρωμένα.

 
Πολλοί
20 Φεβ 2020 16:25

Ελιμαστε πολλοί που νιώθουμε απογοήτευση από την Κεραμέως!

 
Κωνσταντίνος
20 Φεβ 2020 18:21

Τα αντικείμενα επιμόρφωσης είναι τελείως κλασικά και άσχετα με την πραγματικότητα. Παράγουμε μαθητές εκτός παραγωγής και παροχής υπηρεσιών. Θα φάνε κάποια λεφτά και τέλος. ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΕΛΛΑΝΤΑ!!

 
@@Αννα
20 Φεβ 2020 19:25

Αφου δεν μείνατε με τα χέρια σταυρωμένα μπορειτε να μας πληροφορήσετε κι εμάς που μείναμε απέξω με ποια αιτιολογία επιλέχθηκαν οι ΣΕΕ τι ακριβώς σας είπαν;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ