Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Σήμερα (1 μ.μ.): Στο υπουργικό το Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Παιδείας

Το Σχέδιο Νόμου θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση την ερχόμενη εβδομάδα.
Δημοσίευση: 27/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σήμερα  Πέμπτη, στη  1 το μεσημέρι, θα παρουσιάσει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στο υπουργικό Συμβούλιο, το Σχέδιο Νόμου για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα περιέχει κι επείγουσες διατάξεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το Σχέδιο Νόμου θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση την ερχόμενη εβδομάδα.

Το Σχέδιο Νόμου , μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:

Α. Διορθωτικές αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ “Γαβρόγλου”.

Β. Επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου.

Γ. Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων

Δ. Νέες Δομές Εκπαίδευσης και διαδικασία επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης.

Ε. Κατάργηση των ΠΕΚΕΣ

Η. Πλαίσιο λειτουργίας και ίδρυση νέων Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων.

Θ. Νέες Θεματικές Ενότητες, στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο.

Ι. Ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση σύμπραξης των ελληνικών με ξένα Πανεπιστήμια.

Κ. Ρυθμίσεις για τη διαδικασία Πρυτανικών εκλογών.

Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (113)

 
Οικοδόμημα
22 Φεβ 2020 09:50

Κυριάκο, κάνε κάτι...

 
ΧΡΗΣΤΟΣ
22 Φεβ 2020 10:39

Κύριε Πρωθυπουργέ

Θα πρέπει να αναλογιστούν όλοι ότι υπάρχει τεράστιος κίνδυνος τα παιδιά και η εκπαιδευτική κοινότητα στο σύνολο της να πέσουν "θύματα" μίας "fast-track" μεταρύθμισης χωρίς τον απαραίτητο σχεδιασμό και το χρόνο που απαιτείται.

Θα πρέπει η κυβέρνηση και η αρμόδια υπουργός να ερωτηθεί:

1. Για την Τράπεζα θεμάτων
(α) Διάταξη δεν υπάρχει
(β) Η αποτυχημένη εφαρμογή του 2014 δεν έχει επανεξεταστεί
(γ) Πρόγραμμα ΕΣΠΑ δεν έχει βρεθεί για την χρηματοδότηση

2. Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν έχει επιμορφωθεί και δεν έχουν ενημερωθεί για την εφαρμογή

3. Προγράμματα σπουδών δεν υπάρχουν.

Τέλος, με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί η αξιοπιστία του νέου συστήματος και η αξιοκρατική και δίκαιη εξέταση και αξιολόγηση των παιδιών ανεξάρτητα από το σχολείο και την περιοχή φοίτησης;

 
Γεώργιος
22 Φεβ 2020 11:05

Κύρια Υπουργέ,
Για τους παλιούς πτυχιούχους ΤΕΙ θα κάνετε κάποια πρόταση σχετικά με την αντιστοιχία των πτυχίων τους στα νέα δεδομένα. Ο κ. Γσβρογλου είχε πρόταση και την κατέθεσε με θαρος. Εσείς γιατί κρύβεστε, περιμένετε το χρόνο να λύσει το πρόβλημα? Προτάσεις και λύσεις τώρα.!!!

 
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΑΡΧΟΣ
22 Φεβ 2020 13:00

ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ-ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ-ΣΕΠ-ΚΕΣΥ(με γιατρό) θα έχει τίποτα ή θα μείνει το τίποτα το παλιό???
ΕΤΣΙ ΗΤΑΝ ΠΟΥ ΜΙΛΗΣΕ Ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΑΡΧΟΣ.

 
Προφήτης
22 Φεβ 2020 13:00

Βλέπω πολλές συντεχνίες Πέμπτη απόγευμα να βγάζουν ανακοίνωση.

 
Στράτος
22 Φεβ 2020 14:07

Να υποθέσουμε ότι την Πέμπτη μετά την παρουσίαση στο Υπουργικό Συμβούλιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση; Αν ναι, για πόσες μέρες; Ή μήπως όχι, οπότε αμέσως θα πάρει το δρόμο για την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, όπου και οι φορείς θα κάνουμε τις απαραίτητες παρατηρήσεις, ώστε να ψηφιστεί το γρηγορότερο δυνατό;

 
Βασίλης
22 Φεβ 2020 14:24

Συντιστώ προσοχή και σύνεση!
Να μην επαναληφθεί για μια ακόμη φορά η γνωστή τραγελαφική ιστορία του ''ράβε ξήλωνε'' και ο ερχομός ενός ακόμη νόμου του ''ποδαριού'', χωρίς ουσιαστική μελέτη. Και όταν έρθει η επόμενη -όποια και αν είναι αυτή- ή ακόμη χειρότερα ο επόμενος υπουργός παιδείας να έχουμε το γνωστό ''φτου κι απ΄ την αρχή''. Και όλοι οι ''σοφοί'' μεταρθυμιστές να μαθαίνουν ''στου κασίδι το κεφάλι''. Οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι ααναγκαίες και επέιγουσες! Ωστόσο, σε κανένα σοβαρό κράτος δεν συμβαίνει αυτό το ''ράβε ξήλωνε'' κάθε φορά από έναν υπουργό και μια διορισμένη επιτροπή ''σοφών'' που μέσα σε λίγες εβδομάδες δια της ''πολιτικής'', ''κομματικής'' ή ''συνδικαλιστικής'' επιφοιτήσεως αποφασίζουν και μεταρυθμίζουν το σύστημα!!!!!
Επιτέλους, πότε θα γίνουμε σοβαρή χώρα;
Πότε θα αποφασίζουμε και θα νομοθετούμε με μελέτη, σχέδιο και μακρόπνοη πολιτική;
Τουλάχιστον, σε βασικούς τομείς, όπως η παιδεία, η υγεία, η εξωτερική πολιτική, η άμυνα, η οικονομία.....!!!!

 
Για να δούμε...
22 Φεβ 2020 14:48

@Στράτος
Ο Γαβρόγλου είχε κάνει ΚΑΙ δημόσια διαβούλευση ΚΑΙ άκουσε και τους φορείς σας. Και μετά έβγαλε τον 4547... Άρα ΟΧΙ στη δημόσια διαβούλευση, ΟΧΙ και στους φορείς σας. Πόσο χειρότερος μπορεί άλλωστε να είναι ο νέος νόμος από τον 4547?....

 
ό, τι να 'ναι!!!
22 Φεβ 2020 14:56

Πάλι αλλαγές στο εξεταστικό δίχως συναίνεση (και όταν λέω συναίνεση εννοώ με την εκπαιδευτική κοινότητα και όχι την διακομματική, η οποία ούτε και αυτή επιτυγχάνεται εξ' ολοκλήρου) και πάλι αρχίζοντας από το λύκειο ως συνήθως ενώ οι αλλαγές πρέπει να αρχίζουν από το δημοτικό και σε βάθος δεκαετίας να φτάνουν στο λύκειο και το σύστημα εισαγωγής.Γιατί κάτι μου λέει ότι σε 2-3 χρόνια πάλι θα αλλάξει το εξεταστικό;;;

 
Τάκης
22 Φεβ 2020 15:36

@ό, τι να 'ναι!!!

Αυτό το «εξ' ολοκλήρου» και «εκπαιδευτική κοινότητα» δένει μια χαρά!
(Όταν ξέρεις Ελληνικά, δεν κρύβεται . . . Βάλε, τώρα, και να διδάσκεις . . .)

 
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΑΡΧΟΣ
22 Φεβ 2020 15:43

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΘΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ-ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ-ΣΕΠ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΚΑΙ ΜΗ ΞΕΧΝΑΤΕ ΕΔΕΑΥ (με γιατρό) ΚΑΙ ΚΕΣΥ(με γιατρό). ΜΟΝΟ ΜΕ ΓΙΑΤΡΟ ΑΚΟΥΝΕ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ.
ΑΚΟΥΕΙ ΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ???
ΕΤΣΙ ΗΤΑΝ ΠΟΥ ΜΙΛΗΣΕ Ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΑΡΧΟΣ.

 
Δρ ΕΔΙΠ
22 Φεβ 2020 15:53

Το θέμα της εξέλιξης των ΕΔΙΠ που είναι;

 
Αννα
22 Φεβ 2020 17:09

Από τις 540 θέσεις συντονιστων εκπαιδευσης , πάμε στους 800....
Να δουμε πού θα τους βάλουμε στα σχολεία, μαζί με τη γραμματέα τους...

 
Γλωσσομαθεια
22 Φεβ 2020 17:14

Προς Υπουργείο:
Κατάργησε επιτέλους την εξης γελοία διάταξη:
"Η δεύτερη ξένη γλώσσα μοριοδοτειται με το ήμισυ της πρώτης...."
Γιατί ρε φιλε;;;; Τιμωρουμαι επειδή έμαθα κ δεύτερη;
Α, και μοριοδοτηση μονο όσων γλωσσών αναφέρονται στον ΑΣΕΠ.....
Κάτι βουλγαρικα, κάτι ρουμανικά εκτός....

 
phd
22 Φεβ 2020 18:05

@ Για να δουμε:
Η διαβουλευση του νομου Γαβρογλου ηταν τυποις!!! Εκανε οτι ηταν δυνατον να αποκλισει ανθρωπους με προσοντα για να βολευτουν ημετεροι!!!
Ηρθε η ωρα ο καθενας να παει στη θεση που του πρεπει τιμια και δημοκρατικα υπηρετωντας το δημοσιο σχολειο και μονο!!!
Μενει να το δουμε.

 
Εκπαιδευτικός
22 Φεβ 2020 18:08

Βλέπω μεγάλη βιασύνη στους συναδέλφους....
Ας περιμένουμε λιγάκι. Κοντός ψαλμός αλληλούια.
Πάντως, το εύρος των θεμάτων προϊδεάζει για νομοσχέδιο τέρας.
Να βάλουμε τον Χρυσοχοΐδη να το διαβάσει να μας ενημερώσει.

 
ΜΑΝΩΛΗΣ Κ.
22 Φεβ 2020 18:44

Οι Σύμβουλοι πάνω από όλα που μπορούν να βοηθήσουν στον κύριο σκοπό του σχολείου την γνώση , την μάθηση.Η διοίκηση ασκείται για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός δεν έχει κάποιον άλλο σκοπό.

 
Αιρετικός
22 Φεβ 2020 19:09

Η βουλγαρικη, η Ρουμανική κλπ είναι γλώσσες τις ΕΕ. Μήπως πρέπει να βγουν εκτός τα Αγγλικά;

 
EDIP
22 Φεβ 2020 19:30

@Δρ ΕΔΙΠ
Δεν υπάρχει συνάδελφε. Ίσως αν δεν κάναμε το λάθος να ζητάμε να γίνουμε με "ανοικτές" διαδικασίες (αλλά στα γνωστικά αντικείμενα που ήδη έχουμε) Επίκουροι και ζητούσαμε το αυτονόητο δηλαδή βαθμολόγιο και μισθολόγιο με αυστηρά κριτήρια και καταληκτικό μισθό ίσο ή λίγο ανώτερο του επίκουρου τότε θα είχαμε μεγαλύτερη επιτυχία και όχι το μισό κόσμο απέναντί μας.

 
ΑΘΗΝΑ Π
22 Φεβ 2020 20:15

Το θέμα των ΕΔΙΠ δεν φαίνεται να υπάρχει. Συνάδελφοι θα πρέπει να σκεφτούμε πολύ σοβαρά πλέον την νομική οδό.

 
καθηγητής ΓΕΛ
22 Φεβ 2020 20:41

Ο μόνος κόφτης που πρέπει να υπάρχει για τα ανώτερα στελέχη (Περιφερειακούς- Συμβούλους-Δ/ντές εκπαίδευσης) πρέπει να είναι το διδακτορικό για να έχουν υψηλό και αδιαμφισβήτητο κύρος. Να μπορούν να είναι υποψήφιοι σε 3 περιφέρειες και να περάσουν ΑΣΕΠ στελεχών όσοι δεν έχουν περάσει το 2007.

 
Στράτος
22 Φεβ 2020 21:17

Διόρθωση λάθους.
Έγραψα στο προηγούμενο σχόλιο "όπου και οι φορείς θα κάνουμε τις απαραίτητες παρατηρήσεις". Επειδή κάποιος έσπευσε να με θεωρήσει εκπρόσωπο κάποιου φορέα, ζητώ συγγνώμη αλλά ήθελα να γράψω "θα κάνουνε". Επειδή το "μ" και το "ν" είναι δίπλα δίπλα στο πληκτρολόγιο έγινε το ορθογραφικό λάθος.

 
Μαθηματικος
22 Φεβ 2020 21:34

Διδακτορικό σε τι και από που;

 
glgiannis
22 Φεβ 2020 21:41

Υπάρχουν διάφορα σχόλια σχετικά με τους "κόφτες" (χρόνια υπηρεσίας, προσόντα,...).
Μου φαίνεται ότι ο καθένας, όπως βολεύεται κάνει και προτάσεις.
Κάτι ίσως κοινά αποδεκτό να είναι αυτό που ισχύει και για την επιλογή θέσεων πανεπιστημιακών, δηλαδή ανθρώπων με κάποιο κύρος και εξειδίκευση σε κάποιον τομέα.
Δηλαδή, αν θέλουμε για παράδειγμα ο σχολικός σύμβουλος να έχει κύρος , να τον αποδέχονται όλοι και να αποδεχτούν εν τέλει και την αξιολόγησή τους (όταν αυτή έρθει!) θα πρέπει να έχει και τα αντίστοιχα προσόντα.
Δεν μπορούμε πλέον να αποδεχτούμε ως κύριο προσόν για την οποιαδήποτε επιλογή τα χρόνια υπηρεσίας και να βρεθούμε στη θέση κάποιος κομματικά αρεστός, με "μεταπτυχιακά του δρόμου" να αξιολογεί και να "συμβουλεύει" ανθρώπους που να είναι πραγματικά ειδικοί σε θέματα διδασκαλίας,.... (ξέρετε, πολλοί συνδικαλιστές σήμερα αποδέχονται μόνο αυτούς που έχουν συμμετοχή σε διαδηλώσεις,... Αυτά είναι για αυτούς τα "μεταπτυχιακά του δρόμου").
Έτσι, θα προχωρήσουν και οι "άριστοι" κατά την κυβέρνηση και οι προεκλογικές δεσμεύσεις.
Σίγουρα όμως απαιτείται και κατά ελάχιστον κάποια χρόνια υπηρεσίας. Αυτό ας το καθορίσει η υπουργός , αλλά όχι έτσι απλά βάζω ένα όριο 10 ή 15 έτη , αλλά βάσει ερευνητικών δεδομένων, εμπειριών , κτλ.
Με λίγα λόγια: Θέλεις να γίνει διευθυντής εκπαίδευσης ή σχολικός σύμβουλος;
Η ερευνητική βιβλιογραφία έχει καταγεγραμμένες τις βασικές προϋποθέσεις.
Πρώτη κατηγορία αυτοί με τα αντίστοιχα διδακτορικά. Αν δεν συμπληρώνουν πάμε στην δεύτερη κατηγορία με μεταπτυχιακά, κτλ..

 
γραμματείς και φαρισαίοι...
22 Φεβ 2020 22:21

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι μέσα στα σχολεία με γραμματείς!!!
Έχετε σκεφτεί το κόστος και τους χώρους που δεν υπάρχουν;
Εδώ, δεν μπορούν να στελεχώσουν τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και τις άλλες δομές της εκπαίδευσης, θα στελεχώσουν με γραμματείες 800 Συμβούλους;!
Ας γελάσουμε!
Αλλά, όχι πολύ δυνατά!
Γιατί, μπορεί να ξυπνήσει κανένας από τους ονειρευόμενους!

 
ΤΙΝΑ
22 Φεβ 2020 23:15

@ Καθηγητής ΓΕΛ
Ας βάλουνε τον μόνο κόφτη για τα ανώτερα στελέχη στα δυο διδακτορικά. Έτσι δεν θα βρεθούν ανταγωνιστές στο στίβο και η αντιστοίχιση θα είναι μονοπρόσωπη!

 
Κ. Λουπ.
22 Φεβ 2020 23:56

Προσόντα.. προσόντα.. Όλα αυτά δεν αποσκοπούν στο να γίνουμε καλύτεροι εκπαιδευτικοί και να προσφέρουμε διδάσκοντας τους μαθητές μας;
Είκοσι χρόνια λοιπόν στην τάξη υποχρεωτικά και μετά συζητάμε για τα προσόντα των υποψήφιων στελεχών

 
Μία δασκαλίτσα χωρίς PhD
23 Φεβ 2020 01:04

Να μπει κόφτης δύο συνεχόμενων θητειών και προϋπόθεση συμμετοχής στην διαδικασία 15 χρόνια διδακτικά στην τάξη και όχι εκτός σχολικών μονάδων. Τώρα όσο για τα διδακτορικά ας τα αφήσουμε στους ερευνητές στον Δημόκριτο. Έτσι θα ανανεωθούν τα στελέχη διαφορετικά πάλι τα ίδια θα έχουμε. Τόπο στα νιάτα λοιπόν.

 
ΤΑΔΕ ΕΦΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ
23 Φεβ 2020 05:24

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΣΣ

Οι ΣΣ να μπαίνουν στην τάξη, να επικοινωνούν με τα παιδιά και να προβαίνουν σε αντικειμενική και αξιόπιστη αποτίμηση της μάθησης Των μαθητών ανά γνωστικό αντικείμενο καθώς. και της συμπεριφοράς των μαθητών (έκθεση προς τον προϊστάμενο)
Οι ΣΣ να επιθεωρούν την τήρηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών. Να επιβλέπουν και να υπογράφουν τακτικά τα βιβλία ύλης και να ελέγχουν τις διδακτικές ώρες που πραγματοποιούνται ανά εβδομάδα, μήνα, τρίμηνο και διδακτικό έτος. Να μεριμνούν για την ολοκλήρωση της ύλης στα σχολεία ευθύνης τους.
Να εγκρίνουν τα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα των σχολικών μονάδων.
Να αξιολογούν με κοινή μεθοδολογία την επιστημονική επάρκεια των εκπαιδευτικών, την ποιότητα της διδασκαλίας, το παιδαγωγικό κλίμα, την αποτελεσματική διαχείριση της τάξης, την προσφορά του εκπαιδευτικού στο σχολείο, να συντάσσουν εκθέσεις αξιολόγησης, κλπ.
Να οργανώνουν ωφέλιμα σεμινάρια ενδοσχολικής επιμόρφωσης ( π. Χ. για την εφαρμογή των επισήμων προγραμμάτων σπουδών, τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας, την αξιολόγηση του μαθητή, τη διδακτική του μαθήματος κλπ.)
Να μετέχουν σε ομάδες διαμόρφωσης θεμάτων για την εξακριβωση του επιπέδου των γνώσεων των μαθητών της ΣΤ Δημοτικού και της Γ Γυμνασίου και στην οργάνωση των εξετάσεων (πχ στην ελληνική γλώσσα και στα Μαθηματικά).

ΕΤΣΙ ΜΙΛΗΣΕ Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

 
@γραμματείς και φαρισαίοι...
23 Φεβ 2020 10:22

Δίκιο έχετε. Για να σκεφτούμε όμως λίγο. Στους ΣΣ αλλά ακόμα και στους ΣΕΕ, δεν υπήρχε πρόβλεψη γραμματειακής υποστήριξης. Γιατί λοιπόν υπάρχει τώρα? Μήπως για τα νέα τους καθήκοντα της αξιολόγησης? Και από πού θα βρεθούν επίσης οι γραμματείς? Με προσλήψεις, αποσπάσεις, μετατάξεις?

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ