Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Ανοιξιάτικος “μποναμάς” για τους μαθητές της Γ' Λυκείου- “Μαχαίρι” στις Μετεγγραφές και αριθμό εισακτέων

Μετεγγραφές δύο “ταχυτήτων”
Δημοσίευση: 22/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Λιγότερους εισακτέους από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος και δραστική μείωση των μετεγγραφών  υπόσχεται  η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στα Πανεπιστήμια, κυρίως στα κεντρικά τα οποία “υποφέρουν” στην κυριολεξία από τον υπερβολικά μεγάλο  αριθμό   φοιτητών που εγγράφονται κάθε χρόνο.

Στις σκέψεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, όσον αφορά τον αριθμό εισακτέων  (σ.σ.όπως άλλωστε το έχει δηλώσει ο αρμόδιος υφυπουργός Β Διγαλάκης) , είναι:

Α. Πριν τη διαμόρφωση του αριθμού εισακτέων που θα γίνει τον Απρίλιο, να μελετηθούν οι  εισηγήσεις των Πανεπιστημίων να μείωση στο ήμισυ περίπου του αριθμού  των εισακτέων  .   

Β. Σε πρώτη φάση, φέτος εξετάζεται να γίνουν εν μέρει δεκτές οι προτάσεις των Πανεπιστημίων , δηλαδή να υπάρξει μικρή μείωση του αριθμού εισακτέων

Οσον αφορά τις μετεγγραφές στις σκέψεις τις πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι:

Α. Να  θεσμοθετηθούν μετεγγραφές δύο ταχυτήτων:

α. ελαστικότερες από τα κεντρικά σε περιφερειακά, και,

β. δυσκολότερες από τα περιφερειακά προς τα κεντρικά Πανεπιστήμια.

“Κλειδί” του νέου αυτού σχεδιασμού θα είναι η βαθμολογία:

α. Πιθανολογείται ότι ο φοιτητής περιφερειακού  Πανεπιστημίου για να κάνει αίτηση μετεγγραφής σε κεντρικό Πανεπιστήμιο θα πρέπει ο βαθμός εισαγωγής του να πιάνει το  80% της βάσης του τμήματος υποδοχής. Δηλαδή εάν το τμήμα υποδοχής έχει βάση εισαγωγής 10 θα πρέπει ο φοιτητής που επιθυμεί να εισαχθεί σε αυτό να έχει βαθμολογία τουλάχιστο  8.

β. Οι φοιτητές που θα κάνουν αίτηση μετεγγραφής από κεντρικό σε περιφερειακό Πανεπιστήμιο θα πρέπει να έχει βαθμό τουλάχιστον το 60 % του βαθμού εισαγωγής του τμήματος   υποδοχής.

Τα παραπάνω αποτελούν σκέψεις της πολιτικής ηγεσλίας του υπουργείου Παιδείας, τις οποίες θα συζητήσουν με τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου οι μαθητές που φοιτούν φέτος στη Γ Λυκείου να γνωρίσουν έγκαιρα το νέο σύστημα μετεγγραφών.


Β. Διγαλάκης, υφ. Παιδείας: Το νέο σύστημα μετεγγραφών των φοιτητών θα γίνει γνωστό σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη εγκαίρως, τηρώντας τον απαιτούμενο χρόνο διαβούλευσης και θα ισχύσει από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.


 
Μείωση εισακτέων στα ΑΕΙ προανήγγειλε στη Βουλή ο υφ. Παιδείας

“Εμείς ως νέα ηγεσία   θα λάβουμε υπ’ όψιν τον προσδιορισμό του αριθμού εισακτέων που θα μας δώσει κάθε Πανεπιστήμιο, κάθε τμήμα, κάθε σχολή”.

Αυτό ανακοίνωσε  πρόσφατα  στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης, προαναγγέλλοντας ουσιαστικά  τη μείωση του αριθμού εισακτέων από το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος 2020-21, καθώς τα ΑΕΙ κάθε χρόνο εισηγούνται σημαντικά μικρότερο αριθμό ειακτέων από αυτόν που τελικά αποφασίζει το υπουργείο.

«Πρέπει να μπει ένα τέλος στη μικροπολιτική διαχείριση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου χωρίς να εξασφαλίζονται οι ανάλογοι πόροι, υπήρχε συνεχής αύξηση του αριθμού εισακτέων» τόνισε ο υφυπουργός Παιδείας και υπογράμμισε:

  • Επειδή υπηρετώ είκοσι πέντε χρόνια στο πανεπιστήμιο, επιτρέψτε μου να φέρω το εξής αρνητικό παράδειγμα: Τα πανεπιστήμια διαχρονικά υποβάλλουν τις προτάσεις τους, τις εισηγήσεις για τον αριθμό εισακτέων, τις οποίες οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας δεν ακούν.
  • Τα ιδρύματα γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα ποιον αριθμό φοιτητών μπορούν να εκπαιδεύσουν και μέσω του στρατηγικού σχεδιασμού μπορούμε να εξασφαλίσουμε επαγγελματική προοπτική στους αποφοίτους των πανεπιστημίων.

Ο αριθμός των εισακτέων από  το 1980 έως σήμερα

Από το 1980 έως και σήμερα  2019  ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ πέρασε   από 6  φάσεις.

Α  Φάση: Το 1980 ο αριθμός εισακτέων ήταν 25.149 . Ακολούθησε σταδιακή αύξηση

Β  Φάση: Μετά από τέσσερα χρόνια,   το 1984 ο αριθμός εισακτέων διπλασιάστηκε φθάνοντας   τις 51.867.

Γ  Φάση: Το 1988 ο αριθμός μειώθηκε στις 42.819

Δ Φάση: Το 1997 ο αριθμός εισακτέων αυξήθηκε και πάλι  στις 54. 788

Ε. Φάση: Το 1999 ο αριθμός εκτινάχθηκε στις 71.265

Ζ Φάση: Το 2010-11 ο αριθμός εισακτέων άγγιξε  τις 84.690

Σχόλια (37)

 
PE19
22 Φεβ 2020 23:31

Μείωση εισακτέων και τροφοδοσία "κολεγίων" !!!!
Είναι άδικο τη μία χρονιά να μπαίνουν 80000 εισακτέοι και την άλλη 60000
Είναι άδικο τη μία χρονιά να παίρνεις μεταγραφή με 5000 σε σχολή με 18000 μόρια και την άλλη να θες 16000 για να πάρεις μεταγραφή (καλά είναι άδικο γενικώς αλλά 2 φορές άδικο τη μία χρονιά να παίρνεις και την άλλη όχι)
Είναι 2 φορές ποιο άδικο απόφοιτος που έγραψε πανελλαδικές 2 να βγάζει "κολέγιο" και να έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματά με το άλλον που έγραψε 18 και έβγαλε μια σχολή ΄με 7 ενώ είχε να ανταγωνιστεί άλλους που και αυτοί είχαν 18.
Βάλτε τάξη σας ψηφίσαμε για να μπει τάξη όχι να γίνει χειρότερο μπάχαλο.

 
Εκπαιδευτικός
23 Φεβ 2020 00:15

Πρέπει και τα κολλέγια να αυξήσουν την πελατεία τους. Άλλωστε είναι στόχος εύκολος η οποιαδήποτε αλλαγή στην δωρεάν Παιδεία προς όφελος ιδιωτών όπως την καταντησαν ΌΛΟΙ ΤΟΥΣ!!!!

 
Whatever
23 Φεβ 2020 01:43

Ε ΒΕΒΑΙΑ, ΤΩΡΑ ΘΑ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΠΕΛΑΤΕΣ ΣΤΑ " ΚΟΛΕΓΙΑ".

 
Νίκος
23 Φεβ 2020 08:35

Δεν ζητάμε από τα Πανεπιστήμια αξιολογήσεις και πιστοποιήσεις προγραμμάτων σπουδών, όταν η πολιτεία με τις αποφάσεις που παίρνει καταστρέφει την ποιότητα των Πανεπιστημίων, δημιουργώντας κεντρικά Πανεπιστήμια δύο ταχυτήτων. Ποτέ οι προτάσεις των Πανεπιστημίων δεν ακούστηκαν, όσο τεκμηριωμένες και να ήταν.

 
KIN
23 Φεβ 2020 08:36

Πάλι αοριστες υποσχέσεις, έκφραση απόψεων και η πιθανότητα ότι οι σημερινές εξαγγελίες, μάλλον θα υλοποιηθουν στο εγγύς και στο απώτερο μέλλον. Αν κατάλαβα καλά (γιατί το υπουργείο δεν ανακοίνωσε τίποτα επίσημο για τις προθέσεις του σε επίπεδο νομοθετηματος) , μάλλον ΘΑ ΘΑ ΘΑ ΘΑ ΚΑΙ ΘΑ διότι μπλα μπλα μπλα μπλα και μπλα, που ΘΑ ΘΑ ΘΑ και ΘΑ. Συνεπώς μπλα μπλα μπλα και ΘΑ ΘΑ ΘΑ ..... ( Εκ των προτέρων ζητώ την κατανόηση των σεβαστων σχολιαστών του φιλοξενου esos)

 
anty
23 Φεβ 2020 08:44

Να σταματήσουν να κανουν πειράματα με τους μαθητές.
Κάθε μέρα ανακοινωνουν και κατι χωρίς να σκεφτονται τα παιδια που εχουν ξεκινησει την προετοιμασία τους.
Αυτό δειχνει την προχειτότητα που αντιμετωπίζουν την εκπαιδευση
Κάθε μαθητής εχει στοχευσει καποια σχολή εχοντας υπολογίσει τις θέσεις , την δυνατότητα μεταγραφης, τα μαθηματα, την υλη , τον τροπο υπολογισμού μορίων κλπ
Δεν γινετε εν μεσω χρονιας να αλάζουν οι κανονες του παιχνιδίού.

 
Αγγελική
23 Φεβ 2020 09:20

Άλλο ένα ισχυρό κίνητρο για να σπουδάσουν στο εξωτερικό...

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
23 Φεβ 2020 09:32

Ένα ένα μας τα ξεφουρνίζουν! Σιγά σιγά θα φτάσουμε στην απόλυτη ...αριστεία. Ένα 10% των αποφοίτων θα προχωράει παραπάνω. Οι υπόλοιποι στις ουρές για κάνα ψευτοδιαγωνισμό και καμιά μικροσύμβαση ορισμένου χρόνου. Επιστροφή στις ρίζες!

 
Απλό ειναι
23 Φεβ 2020 10:07

Εγώ, ως πολίτης και όχι ως μανούλα που το φυντανι της δίνει φέτος πανελλήνιες, θέλω να σταματήσω να πληρώνω την εκπαίδευση όλων των χαμηλού επιπέδου εισακτεων, που τελικά ή δεν θα τελειώσουν ποτέ ή θα μείνουν άνεργοι. Θέλω να πληρώνω λιγότερους, που θα σπουδάζουν σε τομείς που μπορούν να τους προσφέρουν εργασία. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου αν ο μαθητής του 2 πάει να σπουδάσει στη Βουλγαρία ή στο κολλέγιο, αν πληρώνει και τον δέχονται ας τον έχουν. Περιμένω όμως από το κράτος να έχει το μηχανισμό για να καθορίζει και να επιβάλλει το επίπεδο, πάνω από το οποίο θα αναγνωρίζει την ισοτιμία όλων των παραπάνω.

 
Βασίλης
23 Φεβ 2020 10:07

Για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται ότι και αυτή η ηγεσία δεν έχει καμία επαφή με το διεθνές γίγνεσθαι.
Η Ευρώπη προκειμένου να γίνει η πιο ανταγωνιστική οικονομία έχει προβλέψει ότι θα απαιτηθεί το 2020 το 40% των νέων ηλικίας 30-34 να είναι πτυχιούχοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σήμερα το νούμερο αυτό είναι περίπου το ποσοστό που αντιστοιχεί στους αποφοίτους των Ελληνικών Πανεπιστημίων.
Το ποσοστό αυτό προβλέπεται να αγγίξει το 60% το 2030 σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα ποσοστά αυτά ανταποκρίνονται στη 5η βιομηχανική επανάσταση και στο γεγονός ότι οι νέες θέσεις εργασίας απαιτούν δυναμικό υψηλής εξειδίκευσης.
Είναι φανερό ότι εάν η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν είναι άσχετη εξυπηρετούν τους σκοπούς ενίσχυσης των Ιδιωτικών Πανεπιστημίων και είναι εθνικά επικίνδυνη αφού υπονομεύουν το αναπτυξιακό μέλλον της χώρας.
Και μην ακούσω την συνήθη βλακεία που θα βρουν δουλειά όλοι αυτοί οι απόφοιτοι. Ας αντιληφθούμε ότι είμαστε μέλος μια Ένωσης όπου οι ανάγκες εκπαίδευσης δεν μπορούν να καλυφθούν μόνο από μία χώρα.

 
κωνσταντίνος
23 Φεβ 2020 10:59

Πριν από λίγο δεν δήλωσε ο υφυπουργός ότι θα ισχύσουν από του χρόνου οι αλλαγές για να μην αιφνιδιάσει τους μαθητές; Θα μας τρελάνουν;

 
Έκλεισε και αυτό
23 Φεβ 2020 11:04

Μείωση εισακτεων λοιπόν σήμερα ακούγεται στη Βουλή. Δεν μπορώ να καταλάβω την λογική του υπουργείου, τι ακριβώς θέλει να πετύχει; Τα κολέγια καταλαβαίνω ότι είναι στο πλάνο για να έρθουν επενδύσεις, έπρεπε να γίνει κάποτε (όπως και η κατάργηση των ΤΕΙ). Η μείωση εισακτεων δεν λύνει τίποτα, ΕΑΝ δεν δίνεις αυτά που συνεπάγεται. Υπάρχουν τα πανεπιστήμια στα οποία δεν έχουν ακόμα δοθεί επαγγελματικά δικαιώματα, υπάρχουν πανεπιστήμια όπου η κατάσταση του campus είναι απαίσια και υπάρχουν ακόμα πτυχιούχοι μηχανικοί χωρίς καν δικαιώματα για άσκηση του επαγγέλματος. Πλέον εάν όντως γίνει πράξη αυτό θα έπρεπε να ξεκινήσουν ήδη οι αξιολογήσεις των πανεπιστημίων. Τι κάνει η ΕΘΑΕΕ; Το γεγονός ότι είναι ανεξάρτητη δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι αδρανής...ΑΑ ξέχασα έχουμε ήδη δώσει πιστοποίηση στα καλά ΑΕΙ και έχουμε ήδη δικούς μας διορισμένους στη ΕΘΑΕΕ, στα πανεπιστήμια που δεν τα πολύ γουστάρουμε, στο ΤΕΕ και ξυλωσαμε τους πάντες που δεν έχουν σχέση με εμάς (εδώ ολόκληρη ΑΔΙΠ πετάξαμε στον Καιάδα και μας κυνηγούσαν οι Ευρωπαίοι, έχουμε ξεφύγει λέμε).

 
Tasos
23 Φεβ 2020 11:16

Πραγματικά δεν περιμένω ο αριθμός εισακτέων το 2011 να φτάνει σχεδόν τους 85.000

 
Έρχεται κωλοτούμπα
23 Φεβ 2020 12:18

Τους ντόπιους βολευτές σας τους ρωτήσατε; Τους είπατε ότι οι γκαρσονιέρες και οι καφετέριες (a.k.a. "έκρηξη επενδύσεων") θα μείνουν άδειες ή χωρίς πολύ πελατεία; Κρατήστε αυτή την ανάρτηση όχι μόνο για φέτος αλλά και για τα επόμενα χρόνια. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον η επερχόμενη κωλοτούμπα.
ΥΓ. Το 2010-2011 ποιος ήταν κυβέρνηση κυρία υπουργέ;

 
Μαρία
23 Φεβ 2020 12:19

Δυσκολεύουν τα πράγματα στο λύκειο χωρίς να βελτιώνουν τα κακώς κείμενα, βάζουν τράπεζα θεμάτων που δεν έφερε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα στο παρελθόν, μειώνουν τους εισακτεους, αναγνωρίζουν τα κολλέγια, τελικά τι κίνητρο έχει ένα παιδί στο λύκειο να εξελιχθεί, αφού κοπιάσει δεν κοπιάσει ίδια επαγγελματικά δικαιώματα θα έχει είτε από πανεπιστήμια είτε από κολλέγιο. Ωραία, να δυσκολέψει το λύκειο, θα ξεκινάει το σχολείο στις 11 Σεπτεμβρίου ουσιαστικά ή θα κυνηγάμε με το ντουφέκι τα πυσδε που μετακινιυν τον κόσμο μέχρι τα Χριστούγεννα;

 
Δασκάλα
23 Φεβ 2020 12:31

"Φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα ." Άραγε η υπουργός Παιδείας έχει καμία σχέση με την εκπαίδευση; Γιατί όλα όσα έχει κάνει ως τώρα το αντίθετο δείχνουν!!!

 
ΚΔ
23 Φεβ 2020 13:01

Το έχουν ξανακάνει λίγο διαφορετικά βέβαια. Επί Αρβανιτόπουλου απολύθηκαν οι συνάδελφοι του τομέα Υγείας-Πρόνοιας αλλά και άλλων τομέων στα ΕΠΑ.Λ. και λίγες μέρες αργότερα ο Αρβανιτόπουλος ήταν στα εγκαίνια ιδιωτικού ΙΕΚ Υγείας Πρόνοιας. Θα συρρικνώσουν την τριτοβάθμια, βαφτίζοντας την συρρίκνωση αναδιάρθρωση και θα συνεχίσουν με πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια. Οι σχολάρχες πως και πως περιμένουν τα κουπόνια.

 
πολιτική θεωρία
23 Φεβ 2020 13:14

βάζουμε πάντα μπροστά την εμπειρία που έχουμε, ένας λέει έχω δουλέψει, άλλο έχω διδάξει, άλλος έχω διοίκηση Πανεπιστήμιο και στην συνέχεια ΤΟ Χάος με πειραματισμούς στο πως να σκοτώσουμε το τέρας. Τέρας εδώ είναι ο κακομοίρης που θέλει να σπουδάσει, καθότι είναι η μόνη διέξοδος, αλλά σε λίγο όπως μας λένε από τα ΝΕΑ Ψηφιακά υπουργεία, ούτε αυτό θα είναι αρκετό. Πρέπει κάθε τόσο να μαθαίνεις και κάτι καινούργιο, συνέχεια επιμόρφωση, σεμινάρια, μεταπτυχιακά κτλ κτλ κτλ...ώστε να φτάνει κανείς στα 50 (αν είναι τυχερός) να αισθάνεται άχρηστος επειδή η πολιτεία έχει καταφέρει να κλείσει βιομηχανία, να περιορίσει πρωτογενή παραγωγή, και άλλα πολλά.

όπου κοιτάξεις γύρω σου, τα παιδιά ετοιμάζονται για το εξωτερικό ή την καφετέρια....αυτή είναι η πραγματικότητα.

 
Θύμιος
23 Φεβ 2020 13:59

Η Ευρώπη προκειμένου να γίνει η πιο ανταγωνιστική οικονομία έχει προβλέψει ότι θα απαιτηθεί το 2020 το 40% των νέων ηλικίας 30-34 να είναι πτυχιούχοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σήμερα το νούμερο αυτό είναι περίπου το ποσοστό που αντιστοιχεί στους αποφοίτους των Ελληνικών Πανεπιστημίων.

Αλλά... πόσοι μπαίνουν και δεν βγαίνουν ποτέ; Μπορεί κάποιος που δεν καταφέρνει να πιάσει την βάση να τελειώσει ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα με αξιώσεις; Μήπως πρέπει να μειωθούν δραστικά όσοι ξεκινάνε και να βεβαιωθούμε ότι θα τελειώνουν;

 
Ηλίας
23 Φεβ 2020 15:10

Βρε παιδιά, ο λαός Μητσοτάκη ήθελε... Τώρα να μην γκρινιάξει κανείς!

Προσωπική άποψη : Η μείωση των εισακτέων χρειάζεται αλλά ας είναι σταδιακή και να σχεδιαστεί και κάποια σοβαρή "εναλλακτική" γι αυτά τα παιδιά και όχι τα ιδιωτικά κολλέγια !

 
Γ.Π.
23 Φεβ 2020 15:43

Στα ξύλινα τείχη... Αυτά θα μας σώσουν...

 
Επιτέλους
23 Φεβ 2020 16:02

Μπράβο, επιτέλους να περιοριστεί το χάος στα Πανεπιστήμια

 
ΖΔ ΔΕΠ
23 Φεβ 2020 18:42

Επιτέλους να εισακουστούν και μία φορά τα ίδια τα ιδρύματα που το βρωτοφωνάζουν πως δεν μπορουν να εκπαιδεύσουν τόσους φοιτητές. με το στρεβλό σύστημα μεταγραφών τα κεντρικά πανεπιστήμια γεμισανε φοιτητές και τα περιφερειακά αδειάσανε. Στο τμήμα μου εισήχθησαν 300 με βάση άνω του 15,5 και μπήκανε άλλοι 150 με μεταγγραφή κυρίως από τμήματα πρώην ΤΕΙ με πολύ χαμηλές βάσεις. Αυτό είναι άδικο για τους μαθητές που εισήχθησαν με την υψηλή βάση. Επίσης υποβαθμίζεται το επίπεδο εκπαίδευσης στα τμήματα εισδοχής των μεταγγραφών. Ας το καταλάβουν όλοι αυτοί που μεμψοιμηρούν και λαϊκίζουν. Δεν χρειάζονται όλοι να σπουδάσουν και να πάρουν πτυχία χωρίς επαγγελματικό αντίκρυσμα περνώντας με βαθμό κάτω από 10. Υπάρχει ανάγκη και από τεχνικά επαγγέλματα.

 
ΔΕΠ
23 Φεβ 2020 18:52

Γιατί να χρειάζεται 80% της βαθμολογίας για μετεγγραφή και όχι 100%; Οι άλλοι φοιτητές που αναγκάστηκαν να υπερκαλύψουν τη βάση εισαγωγής ήταν τα κορόιδα; Παιδιά κατώτερου θεού; Κάτι άλλο;

 
@ΖΔ ΔΕΠ
23 Φεβ 2020 19:39

Αγαπητέ/η ακριβώς! Στο τμήμα μου χωράνε με το ζόρι 150 φοιτητές. Εισήχθηκαν ΔΙΠΛΑΣΙΟΙ στο μηχανογραφικό. Και μετά ΑΛΛΟΙ 150 με μετεγγραφή! Μιλάμε για 450 άτομα, δεν υπάρχει χώρος/θέσεις/εργαστήρια για να εκπαιδευτούν. Αλλά στο Υπουργειο ΔΕΝ ΚΑΙΓΕΓΑΙ ΚΑΡΦΙ. Ουδέποτε ενδιαφέρθηκαν για τον πραγματικό αριθμό που μπορεί να εκπαιδευτεί - ουδέποτε εισακούστηκε η εισήγηση του τμήματος για τον αριθμό εισακτέων. Επίσης και οι φοιτητές δεν πολυνοιάζονται - με τόσους πολλούς που μπαίνουν οι περισσότεροι είναι εκεί με χαμηλές βάσεις και χαμηλές προσδοκίες, "χαλαρά". Τους αρκεί που "μπήκαν" και στα χαρτια τουλάχιστον θα πάρουν κάποτε πτυχίο. win-win.

 
Αναστασία
23 Φεβ 2020 21:38

Προτείνω να κάνουμε μερικές απλές πράξεις. Έχουμε δύο γονείς που δεν είναι άνεργοι και έχουν και "καλές δουλειές", δηλαδή παίρνουν από 1.000 ευρώ ο καθένας, Συντηρούν το σπίτι τους και δύο αυτοκίνητα για να πηγαίνουν στη δουλειά τους. Σπουδάζει το 1ο παιδί στην Αθήνα και περνάει το δεύτερο στα Γιάννενα. Καταλαβαίνετε ότι δεν δικαιούνται τα παιδιά δωμάτιο σε εστία. Άρα πόσα χρειάζεται το κάθε παιδί για να σπουδάσει; Τι λέτε βγαίνει ο λογαριασμός; Να μη συζητήσουμε για γονείς που ο μισθός τους είναι 500 ή 700 ευρώ που σύμφωνα με τα στοιχεία είναι και οι περισσότεροι. Πριν από λίγες μέρες διάβασα τα στοιχεία για τις αποταμιεύσεις των Ελλήνων. Η μεγάλη πλειοψηφία δεν έχει φράγκο στην άκρη. Πως θα σπουδάσει τα παιδιά της σε διαφορετικές πόλεις της Ελλάδας; Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα, εμείς είμαστε φιλελεύθεροι, οι φτωχοί, μόνο αν είναι διάνοιες να σπουδάζουν.
Έχω επίσης και μία πρόταση κύριε υφυπουργέ. Αυτοί που θα φοιτούν στα ιδιωτικά κολλέγια, να αναγνωρίζεται το πτυχίο τους μόνο αν έχουν γράψει στις Πανελλήνιες το 80% των μονάδων του αντίστοιχου δημόσιου ΑΕΙ!
Αν θέλετε, μειώστε τους εισακτέους στην Αθήνα, ώστε με τις μεταγγραφές να έρθουν σε ανεκτά επίπεδα και αφήστε την επαρχία ως έχει, να σπουδάζουν τα παιδιά. Μην προμοδοτείτε έτσι φανερά την ιδιωτική εκπαίδευση.

 
Μέλος ΔΕΠ
23 Φεβ 2020 22:10

Η μείωση του αριθμού των εισακτέων δεν είναι απλή υπόθεση.
1. Ναι μεν τα ιδρύματα ισχυρίζονται ότι δεν μπορούν να εκπαιδεύσουν υψηλούς αριθμούς πρωτοετών, αλλά πόσα επί της ουσίας θα βελτιώσουν την εκπαιδευτική τους διαδικασία αν πάρουν λιγότερους πρωτοετείς ;
Όσα Τμήματα λοιπόν έχουν εισηγηθεί λιγότερους εισακτέους, θα έπρεπε να ετοιμάσουν μια μικρή αιτιολογημένη έκθεση με τους τρόπους και τις εκπαιδευτικές διαδικασίες που θα βελτιώσουν οι ίδιοι εκ των έσω.

2. Ενδιαφέρει την κυβέρνηση τι θα γίνουν αυτοί που δεν θα μπουν στη 3βάθμια εκπαίδευση φέτος ; Τι κάνει για αυτούς ; Ποιες δομές υπάρχουν για μεταλυκειακή εκπαίδευση και επαγγελματική αποκατάσταση ; εκτός αν προτιμάει να τους έχει άνεργους και αργόσχολους, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Ναι στη βάση του 10, ναι στη μείωση των εισακτέων και στη παροχή καλύτερης εκπαίδευσης στα ΑΕΙ μας, αλλά και αυτοί που μένουν έξω, πρέπει να έχουν επιλογές και να νιώθουν ότι τους σέβονται εξίσου.

 
Ισως
24 Φεβ 2020 10:07

Εξετάσεις στη μορφή των πανελληνίων(για τη κάθε ειδικότητα) κατα την αποφοίτηση απ τα κολλέγια.

 
Σπάρτακος
24 Φεβ 2020 12:38

Μείωση εισακτέων,αύξηση του αριθμού των φοιτούντων στα κολλέγια! Λογικό είναι! Πρόκειται για δοχεία συγκοινωνούντα! Αναγνωρίζω συνέπεια από την πλευρά του υπουργείου! Οι άνθρωποι υποστηρίζουν την ιδιωτική πρωτοβουλία με την ευρεία έννοια του όρου! Εμείς οι άλλοι τι κάνουμε;) Πώς αντιδρούμε;) Φαταλιστικά;) Μοιρολατρικά;)

 
KIN
24 Φεβ 2020 12:49

Το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι οι εισακτεοι ανά τμήμα (εκτός ελαχίστων), αλλά η πληθώρα των τμημάτων που δημιουργήθηκαν για λόγους μικροπολιτικους. Το πρόβλημα αυτό είναι κατά την ταπεινη μου γνώμη άλυτο υπό τις παρούσες και δεδομένες συνθήκες. Ας ευελπιστούμε στη θεαματική οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας ώστε να είναι δυνατή η σε μεγάλο βαθμό απορροφηση των σημερινών υποψηφίων φοιτητών και φοιτητών, οι οποίοι είναι εν δυνάμει ανεργοι

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ