Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πανελλαδικές: “Φίλτρα” ισοδυναμιών

Τι ισχύει σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσοτέρων υποψηφίων
Δημοσίευση: 20/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

α. Η επιλογή των υποψηφίων γίνεται μόνο για τις Σχολές ή τα Τμήματα που έχουν δηλώσει προτίμηση εισαγωγής και κατά φθίνουσα σειρά μορίων, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων εισακτέων σε κάθε Σχολή ή Τμήμα κατά περίπτωση.

β. Σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσοτέρων υποψηφίων στη θέση του τελευταίου εισαγόμενου σε Σχολή ή Τμήμα, εισάγεται ο/η υποψήφιος/α που έχει μεγαλύτερο βαθμό στο Α ́ μάθημα της παρακάτω περίπτωσης γ.

Αν πάλι υπάρχει ισοβαθμία, εισάγεται ο/η υποψήφιος/α με μεγαλύτερο βαθμό στο μάθημα Β ́ της παρακάτω περίπτωσης γ.

Αν πάλι υπάρχει ισοβαθμία, εισάγεται ο/η υποψήφιος/α με μεγαλύτερο άθροισμα βαθμών στα δύο μαθήματα Γ ́ και Δ ́ της παρακάτω περίπτωσης γ.

Αν και μετά την εξάντληση όλων των παραπάνω κριτηρίων, εξακολουθούν να υπάρχουν ισοβαθμούντες, εισάγονται με την επιφύλαξη της παρακάτω περίπτωσης δ, όλοι οι ισοβαθμούντες.

γ. Για κάθε επιστημονικό πεδίο τα μαθήματα που υπολογίζονται για τα κριτήρια ισοβαθμίας είναι τα ακόλουθα: αα) για το πρώτο (1ο) Επιστημονικό Πεδίο: Α ́ Αρχαία Ελληνικά, Β ́ Ιστορία, Γ ́ Κοινωνιολογία, Δ ́ Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

ββ) για το δεύτερο (2ο) Επιστημονικό Πεδίο: Α ́ Μαθηματικά, Β ́ Φυσική, Γ ́ Χημεία, Δ ́ Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,

γγ) για το τρίτο (3ο) Επιστημονικό Πεδίο: Α ́ Βιολογία, Β ́ Χημεία, Γ ́ Φυσική, Δ ́ Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,

δδ) για το τέταρτο (4ο) Επιστημονικό Πεδίο: Α ́ Μαθηματικά, Β ́ Οικονομία, Γ ́ Πληροφορική, Δ ́ Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

δ. Στην περίπτωση ισοβαθμίας με τον τελευταίο εισαγόμενο σε σχολή των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπ/ κών Ιδρυμάτων, των Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων, καθώς και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και μετά την εξάντληση των κριτηρίων της προηγούμενης περίπτωσης β, εισάγεται ο/η υποψήφιος/α που δήλωσε τη σχολή αυτή με προγενέστερη σειρά προτίμησης. Αν πάλι υπάρχει ισοβαθμία, εισάγεται ο υποψήφιος με μεγαλύτερο βαθμό στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Αν και πάλι υπάρχουν ισοβαθμούντες, εισάγονται όλοι οι ισοβαθμούντες.

ε. Για κάθε Σχολή της περ. δ  και εφόσον προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις, συντάσσονται πίνακες επιλαχόντων υποψηφίων, οι οποίοι θα περιλαμβάνουν τους υποψηφίους που έχουν κριθεί ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις και την έχουν δηλώσει στο Μηχανογραφικό Δελτίο (ΜΔ) σε σειρά προγενέστερη από τη σχολή επιτυχίας τους. Η σύνταξη αυτών των πινάκων γίνεται κατά φθίνουσα σειρά μορίων και σύμφωνα με τα κριτήρια των ανωτέρω περιπτώσεων β ,γ και δ τ.

Σχόλια (22)

 
Ανώνυμος
03 Μαρ 2020 12:11

Μιλάμε για γελοιότητες!!! Πάρα πολλοί φώναζαν, από το καλοκαίρι, να επανέλθουν οι συντελεστές βαρύτητας αλλά η Υπουργός δεν άκουγε, λέγοντας ότι θα διατηρήσει το σύστημα Γαβρόγλου στα βασικά του χαρακτηριστικά. Και βέβαια επειδή άρχισε να αντιλαμβάνεται τις συνέπειες των πράξεων της κοιτάει να τα μπαλώσει με τροποποιήσεις της τελευταίας στιγμής, προκαλώντας πανικό στους μαθητές.

 
Πληροφορικές Σχολές
03 Μαρ 2020 12:21

Δηλαδή για καλύτερη εισαγωγή σε σχολές Πληροφορικής (σε ισοβαθμία), αρκεί να έχεις γράψει καλύτερα στην οικονομία.. πώς είπατε;

 
ΠΕ86
03 Μαρ 2020 12:58

Η στρέβλωση με την Πληροφορική συνεχίζει αυξανόμενη! Μέχρι τώρα το σύνολο των σχολών πληροφορικής και μηχανικών υπολογιστών ήταν προσβάσιμο από μαθητές που ΔΕΝ εξετάζονται στην πληροφορική. Τώρα, σε περίπτωση ισοβαθμίας, στα τμήματα Πληροφορικής, θα μπαίνει αυτός που έγραψε καλύτερα Οικονομία.

Φυσικά, έτσι όπως έχει στηθεί το σύστημα ό,τι και να απαφασίζονταν θα αδικούσε είτε τις Οικονομικές σχολές είτε τις σχολές Πληροφορικής. Ούτε οι συντελεστές βαρύτητας θα έλυναν το πρόβλημα, ίσα ίσα που κάποιο αντικείμενο θα ήταν σε ακόμα χειρότερη μοίρα.

Αυτό που φαίνεται για άλλη μία φορά είναι πως όταν η βάση του συστήματος είναι στρεβλή, όλες οι παρεμβάσεις που γίνονται σε αυτή οδηγούν σε ακόμα μεγαλύτερες στρεβλώσεις...

 
Περί φίλτρων
03 Μαρ 2020 13:06

Εστω Α=(α+β+γ+δ)/4 και Β= (α'+β'+γ'+δ')/4 οι μέσοι όροι δυο ισοβαθμούντων στην τελευταια θέση υποψηφίων με Α=Β, άρα α+β+γ+δ=α'+β'+γ'+δ'. Εάν αποτύχουν τα δύο πρώτα φίλτρα δηλαδή είναι α=α' και β=β' προκύπτει οτι
γ+δ=γ"+δ' !!! Δηλαδή το "τρίτο φίλτρο" δεν παράγει αποτέλεσμα.Υπάρχει κάπου λάθος?

 
Κωστας_Δ
03 Μαρ 2020 13:16

Το έχουν μελετήσει καλά αυτοί που το έγραψαν;;
Η τρίτη περίπτωση ισοβαθμίας δε διαχωρίζει κανέναν υποψήφιο.
Λέει ότι σε περίπτωση διπλής ισοβαθμίας των μαθημάτων Α και Β (π.χ. Μαθηματικά και Φυσική) θα μετρά το άθροισμα των άλλων δύο μαθημάτων Γ και Δ.
Μα... πάντα ίδιο θα είναι το άθροισμα των Γ και Δ σε αυτήν την περίπτωση, αφού ήδη ισοβαθμούν στο άθροισμα των τεσσάρων μαθημάτων οι υποψήφιοι. Αν λοιπόν ισοβαθμούν στα δύο πρώτα θα ισοβαθμούν αναγκαστικά και στο άθροισμα των 2 τελευταίων μαθημάτων.

 
Αλεξάνδρα
03 Μαρ 2020 14:39

Έλεος μιλάμε για χαζούς είναι δυνατόν οι ισοβαθμία στα μαθήματα Α και Β να μην δίνουν ίσα αθροίσματα στα Γ και Δ.

 
PE19
03 Μαρ 2020 16:10

@Κωστας_Δ
Σωστόςςςςςςςςςςςςςςςςςςςς

 
Mama
03 Μαρ 2020 17:33

Έτοιμη για πανελλήνιες η Υπουργός.

 
"Που είναι η παιδεία σας που είναι η υγεία σας..."
03 Μαρ 2020 19:32

Όποιος ξέρει καταλαβαίνει, άλλα πέραν της πλάκας έχουμε ως τώρα τα εξής θέματα:
1)Πλήρης απαξίωση της παιδείας με πολλά κενά και απόλυτο σκοτάδι στο θέμα των πανελλαδικών.
2)Απόλυτη απαξίωση των πτυχίων ελληνικών αει εξισώνοντας τα με ιδιωτικά κολέγια.
3)Υποχρηματοδότηση παν/μίων
4)Χρηματοδότηση ιδιωτικού χριστιανικού κολεγίου στις ΗΠΑ με 2εκατ. ευρώ (ψάξτε το άπλα επειδή θάφτηκε από τα μέσα δεν σημαίνει ότι δεν έγινε)
5)Απολυτή κοροϊδία και επικοινωνιακά τρικ χωρίς ουσιαστική δήλωση και ανάλογη πράξη.

 
Κώστας
03 Μαρ 2020 22:10

Αυτό με το Γ+Δ που λέτε δεν ισχύει πάντα. Άμα υπάρχουν ειδικά μαθήματα ή αγωνίσματα ο βαθμός ΔΕΝ είναι (α+β+γ+δ)/4. Εκεί έχει νόημα το Γ+Δ

 
ΠΕ86 - B
04 Μαρ 2020 07:05

@ΠΕ86

Συνάδελφε θυμάσαι ότι μέχρι το 1999 δεν υπήρχε καθόλου το μάθημα της Πληροφορικής στα σχολεία? Θυμάσαι ότι πολλοί από εμας δώσαμε πανελλήνιες (Α δέσμη) μόνο σε Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Έκθεση, και σπουδάσαμε μια χαρά Πληροφορική και γίναμε καθηγητές, προγραμματιστές κλπ.
Μόνο στην Πληροφορική είναι το πρόβλημα νομίζεις? Όταν ο άλλος που θέλει να γίνει μαθηματικός και είναι υποχρεωμένος να δώσει Χημεία? Ή όταν κάποιος θέλει να περάσει Ψυχολογία και έδινε Αρχαία και Λατινικά?
Κανονικά θα πρεπε κάθε σχολή-τμήμα Πανεπιστημίου να ζητάει ξεχωριστά μαθήματα, να μην υπάρχει καμία ομαδοποίηση (η ομαδοποίηση να γίνεται με βάση τα κοινά μαθήματα) και να γίνονται πανελλήνιες σε μαθήματα. Ο κάθε μαθητής να επιλέγει πια μαθήματα να δώσει ανάλογα με τα τμήματα που θέλει να περάσει.
Τα μαθήματα που θα ζητάει κάθε σχολή θα είναι το πολύ 5.
1) οι Πληροφορικές θα ζητάνε Πληροφορική, Μαθηματικά, Φυσική, Νεοελληνικά (4)
2) οι Μαθηματικές θα απαιτούν Μαθηματικά, Πληροφορική, Φυσική, Νεοελληνικά (4)
3) οι Ιατρικές: Βιολογία, Χημεία, Φυσική, Στατιστική, Νεοελληνικά (5)

 
Έλεος!
04 Μαρ 2020 09:56

Μετεξεταστέοι όλοι στο Υπουργείο!
Η Αριστεία ...αλλιώς!

 
Hλίας
05 Μαρ 2020 15:34

@ΠΕ86 - Β
Επιτέλους! Αν και έχω αποσυρθεί πρόσφατα από την προετοιμασία υποψηφίων, εδώ και χρόνια υποστηρίζω αυτό που γράφετε στο τέλος.
Κάθε σχολή να ζητά 4-5 μαθήματα ( αν και κατ' εμέ τα 6 είναι ιδανικά ) και να επιλέγει ο μαθητής να δίνει ΟΣΑ επιθυμεί. Ας δώσει και Ιστορία αν το επιθυμεί. Δικό του θέμα.
Μην ξεχνάμε ότι αυτή τη στιγμή ( εδώ και χρόνια δηλαδή ) υπάρχει μία τεράστια αδικία για τις κοινές σχολές.

 
Μητερα
20 Μάιος 2020 09:47

Καλά σ αυτό το υπουργείο γίνονται όλες οι πατατες;έλεος πια! Τίποτα να μη προβλεπουν σωστά;παλι δοκιμές ερασιτεχνισμοι εις βάρος των παιδιων ένας μαθηματικός δεν υπάρχει εκεί να τη συμβουλευσει για τις ισοβαθμίες ;αναστάτωση παλι στους υποψήφιους φτανει έχουν τα παιδια το άγχος το φόβο με το Κορωνοιο τις εξαγγελίες της Κεραμέως κάθε τόσο άλλαξε η ζωή τους το προγραμμα τους ήρθε κι αυτό τώρα !!!!

 
μαθητής
20 Μάιος 2020 13:09

Εγώ προσωπικά πιστεύω πως τους χειρισμούς της η κυρία Κεραμέως, λανθασμένους κατ'εμέ, όσον αφορά το άνοιγμα των σχολείων για 9 μέρες θα τους χρεωθεί ακριβά.

 
υποψήφιος πανελληνίων
20 Μάιος 2020 16:22

Ενδιαφέρομαι για τμήματα επιστήμης τροφίμων γεωπονικών σχολών και στις περιπτώσεις ισοβαθμιών προηγείται λέει το κριτήριο το "βαθμός μαθηματικών" ή "βαθμός βιολογίας" (ανάλογα με το από ομάδα προσανατολισμού τα δηλώνει) και όχι η χημεία; Μα βασικό μάθημα είναι η χημεία, όχι τα άλλα.

 
Δίνω Πανελλήνιες
20 Μάιος 2020 16:39

Και άλλο νέο φρούτο; Γιατί λίγες ημέρες πριν ξεκινήσουν οι πανελλήνιες να μαθαίνουμε για ύπαρξη "φίλτρων"; Γιατί τα αλλάζουν πάλι τελευταία στιγμή; Γιατί δεν τα έλεγαν εξαρχής να ξέρουμε και εμείς με ποιος όρους διαγωνιζόμαστε χωρίς εκπλήξεις;

Για τους δικούς μου λόγους δεν έδωσα βαρύτητα στο διάβασμα στα μαθηματικά (τώρα βλέπω είναι πρώτο φίλτρο στο πεδίο μου) και έδωσα στα υπόλοιπα. Τώρα αν πετύχω τελευταίος στο τμήμα που θέλω και είμαι ισόβαθμος με άλλους μαθαίνω ξαφνικά ότι θα με κρίνουν στα μαθηματικά... Αν βρεθώ εκτός, ποιος θα με δικαιώσει;

 
Μαθητής Β' Λυκείου
20 Μάιος 2020 19:51

Θεωρώ για τον υποψήφιο των Πανελληνίων που ομίλησε πριν για τα μαθηματικά και την ισοβαθμία ότι θα πρέπει να δίνουμε βάρος ισοδύναμα σε όλα τα μαθήματα ανεξάρτητα από την προτίμηση της σχολής μας. Τότε το αποτέλεσμα θα μας δικαιώσει.

 
Biohacker
20 Μάιος 2020 23:46

Από που κι ως που για ένα τμήμα πληροφορικής τα μαθηματικά και τα οικονομικά έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από την ίδια την πληροφορική;

 
μαθητής
21 Μάιος 2020 06:00

Κοιτάξτε, ίσως έχετε δίκιο. Τότε πρέπει να καταργηθούν οι πανελλήνιες και να δίνει ο μαθητής εισαγωγικές στη σχολή που θέλει σε θέματα που θα επιλέγει αυτή. Έτσι γινόταν τη δεκαετία του 1950 στην Ελλάδα.

 
@Biohacker
21 Μάιος 2020 09:00

τι Οικονομία, τι χημεία. Αρκεί να μην δίνεις Πληροφορική

 
Biohacker
23 Μάιος 2020 14:26

@ΠΕ86 - B
Γενικά επιστημονικά εύλογη πρόταση, να κάνω όμως μία παρατήρηση. Για τις ιατρικές δεν μπορεί να μην είναι (τουλάχιστον) επιλογή εξέτασης το μάθημα της πληροφορικής - όπως συμβαίνει στην Κύπρο. Η βασική δομή του DNA (primary structure) είναι ένα τετραδικό string, η βιοπληροφορική είναι στην πρώτη γραμμή της ερευνητικής ιατρικής και η αξονική τομογραφία λέγεται στην πραγματικότητα - και είναι - "υπολογιστική τομογραφία" (computed tomography (ct)). Η τελευταία ερμηνεύεται, μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις από την τεχνητή νοημοσύνη. Ο παθολόγος χρειάζεται ήδη (My)SQL.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ