Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΕΠΕ: Πώς τελικά σπουδάζει κανείς Πληροφορική στην Ελλάδα;

Δημοσίευση: 03/03/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμες/οι κ. κ. Υπουργοί. Αναγκαζόμαστε και πάλι, με αφορμή τις ανακοινωθείσες αλλαγές σχετικά με τη διδασκαλία των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων στις Ομάδες Προσανατολισμού, να καταδείξουμε τις τεράστιες στρεβλώσεις που συνεχίζουν να υφίστανται, αλλά και να μεγεθύνονται με τις αναγγελθείσες παρεμβάσεις, χωρίς πλέον να αποτελούν Ελληνική πρωτοτυπία καθώς επαναλαμβάνουν αυτούσιες και αναπαράγουν τις κακές πρακτικές και μεθοδεύσεις του παρελθόντος.

Προς:    Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων

Υπουργείο Επικρατείας & Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Υπουργείο Εργασίας
Κοιν.:    Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)

Βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου

Τμήματα Πληροφορικής Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα

Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

ΘΕΜΑ: «Πώς τελικά σπουδάζει κανείς Πληροφορική στην Ελλάδα;»

Αξιότιμες/οι κ. κ. Υπουργοί.

Αναγκαζόμαστε και πάλι, με αφορμή τις ανακοινωθείσες αλλαγές σχετικά με τη διδασκαλία των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων στις Ομάδες Προσανατολισμού (https://is.gd/9GTbml), να καταδείξουμε τις τεράστιες στρεβλώσεις που συνεχίζουν να υφίστανται, αλλά και να μεγεθύνονται με τις αναγγελθείσες παρεμβάσεις, χωρίς πλέον να αποτελούν Ελληνική πρωτοτυπία καθώς επαναλαμβάνουν αυτούσιες και αναπαράγουν τις κακές πρακτικές και μεθοδεύσεις του παρελθόντος.

Συγκεκριμένα, αναγγέλθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων η προώθηση ρύθμισης που συνοπτικά θα μπορούσε να περιγραφεί ως «κατάργηση του 7ωρου» στις Ο.Π., ενώ παράλληλα διατηρείται το υφιστάμενο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θέλει τους μαθητές που επιθυμούν να εισαχθούν στα τμήματα Πληροφορικής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέσω της Ομάδας Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών” να εξετάζονται Πανελλαδικά στη Χημεία και όχι στο μάθημα της Πληροφορικής. Εννοείται πως το μάθημα της Πληροφορικής συνεχίζει να μην υφίσταται στην Ο. Π. “Θετικών Σπουδών”, ως αποτέλεσμα σχετικών παρεμβάσεων προηγούμενων κυβερνήσεων.

Άλλωστε, η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας ανέφερε χαρακτηριστικά μόλις πριν 2 χρόνια: «Μολονότι η Πληροφορική ανήκει στις Θετικές και Εφαρμοσμένες Επιστήμες, το υπουργείο Παιδείας αποφασίζει με αντιεπιστημονικά κριτήρια να εξοβελίσει την Πληροφορική από την συγκεκριμένη Ομάδα Προσανατολισμού και να επιστρέψει στην εκπαίδευση της δεκαετίας του ‘80, όταν δεν υπήρχε η Επιστήμη της Πληροφορικής στα σχολεία!» (https://is.gd/dztlCD).

Επιπροσθέτως, οι μαθητές της Ο. Π. "Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής" διδάσκονται το μάθημα της Πληροφορικής και εξετάζονται σε αυτό, αλλά δεν μπορούν να δηλώσουν στο μηχανογραφικό τα τμήματα Πληροφορικής των Πολυτεχνείων ή των Πολυτεχνικών Σχολών των Πανεπιστημίων (π.χ. Τμήματα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής), παρά μόνο τα Τμήματα 4ετούς διάρκειας φοίτησης. Σε μια Ο.Π. δηλαδή που αφορά τον προσανατολισμό στις σπουδές “Πληροφορικής”, οι μαθητές δεν μπορούν να επιλέξουν όλα τα τμήματα Πληροφορικής των Ελληνικών Πανεπιστημίων!

Επισημαίνεται ότι υπήρξαν ήδη παρεμβάσεις προς τη σωστή κατεύθυνση, οι οποίες έχουν αναδειχθεί από όλους τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, προκειμένου να αναβαθμιστεί το περιεχόμενο και οι όροι διδασκαλίας των εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ Λυκείου, καθώς επίσης και να στηριχθεί η διδακτική πράξη στις σχολικές μονάδες. Αναφορικά με το μάθημα της Πληροφορικής, έχουν καταγραφεί με θετικό πρόσημο τα ακόλουθα μέτρα: α) Η καθιέρωση επτά (7) ωρών διδασκαλίας της Πληροφορικής ανά εβδομάδα, έστω και μόνο στην Ο.Π. “Οικονομίας & Πληροφορικής”, και β) η προσπάθεια εμπλουτισμού και εκσυγχρονισμού της εξεταστέας ύλης (με τις όποιες ατέλειες). Αίφνης μαθαίνουμε ότι και αυτά τα σωστά μέτρα θα αναιρεθούν!

Πραγματικά, στα τόσα χρόνια λειτουργίας της, η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας έχει αποπειραθεί να διερευνήσει και να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους έχει απαξιωθεί η Πληροφορική στη χώρα μας. Δυστυχώς, οδηγούμαστε πλέον στο συμπέρασμα ότι η διαχρονική απαξίωση της Επιστήμης της Πληροφορικής είναι σκόπιμη και οφείλεται αμιγώς στην προσπάθεια εξυπηρέτησης αθέμιτων οικονομικών ή άλλων συμφερόντων. Εξηγούμαστε: Διαβάσαμε σχετικά πρόσφατα για «Coding Bootcamps» (https://www.afdemp.org/bootcamp/) που υποτίθεται ότι σε κάνουν προγραμματιστή σε 14 εβδομάδες, “κι ας μην ξέρεις τίποτε από Πληροφορική” (“Είσαι Θεολόγος; Είσαι Φυσικός;”) όπως είχε δηλώσει κάποτε σε τηλεοπτικό σταθμό ο πρόεδρος της PeopleCert (ΣΚΑΪ, εκπομπή “Καλημέρα”, 19/3/2017).

Πλην όμως, γνωρίζουμε πως σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα είναι αδύνατο να αποκτήσει κάποιος τις αναγκαίες γνώσεις που απαιτούν τη διδασκαλία σε σε 4 ή 5 έτη Πανεπιστημιακών σπουδών (που απαιτούν ανθρωποπροσπάθεια 240 ή 300 πιστωτικών μονάδων), ούτε φυσικά να προετοιμαστεί κατάλληλα ώστε να ανταπεξέλθει σε όλες τις προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας πληροφορικός και οι οποίες χρειάζονται ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και επιστημονικού υπόβαθρου. Τα κάθε μορφής σεμινάρια κατάρτισης και πιστοποίησης full-stack developers από αμφίβολης ποιότητας φορείς και εκπαιδευτές, μόνο ως παραπλανητικές διαφημίσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν, με μοναδικό στόχο την οικονομική εκμετάλλευση ανέργων νέων και των οικογενειών τους.

Ήδη χιλιάδες μαθητές εισάγονται κάθε έτος στα τμήματα Πληροφορικής των ελληνικών Πανεπιστημίων, ενώ χιλιάδες Πληροφορικοί αποφοιτούν κάθε χρόνο από τα τμήματα αυτά. Η άποψη λοιπόν της αναγκαιότητας “της επένδυσης στην εκπαίδευση στελεχών” που διατύπωσε ο ίδιος ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης (https://is.gd/tinz3T), δεν μπορεί παρά να προϋποθέτει την επένδυση σε στελέχη πληροφορικής που είναι άρτια προετοιμασμένα από τα υφιστάμενα τμήματα Πληροφορικής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας μας. Τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων πληροφορικής και το υψηλού επιπέδου ακαδημαϊκό προσωπικό τους (μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, λοιπό εργαστηριακό και τεχνικό προσωπικό των τμημάτων) εξασφαλίζουν τη δυνατότητα στους αποφοίτους τους να ενσωματώνουν αποτελεσματικά τις διαρκώς ανανεούμενες γνώσεις οι οποίες απαιτούνται σε επιστημονικούς κλάδους αιχμής, όπως αυτός της Πληροφορικής. Τα ελληνικά Πανεπιστήμια, παρά τη δραματική μείωση των διατιθέμενων πόρων και την υποχρηματοδότηση κατά την τελευταία δεκαετία, συνεχίζουν να κατατάσσονται πολύ ψηλά σε όλες τις διεθνείς κατατάξεις πανεπιστημίων.

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι ο κλάδος μας έχει υποστεί για πολλά χρόνια τα αποτελέσματα της τακτικής της κατασκευής “πληροφορικών μέσω σεμιναρίων”. Δεν είναι πολύ μακριά οι εποχές που Θεολόγοι διοριζόντουσαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως καθηγητές Πληροφορικής μετά από “σεμινάρια” ολίγων ωρών, ενώ η πιστοποίηση γνώσης χειρισμού εφαρμογών οργάνωσης γραφείου χρησιμοποιήθηκε για τη διεκδίκηση θέσεων εργασίας και διορισμού στο Δημόσιο. Είχαμε την εντύπωση ότι όλα αυτά τα φαινόμενα ανήκουν πλέον στο παρελθόν, αν και ακόμα τα αποτελέσματα των πρακτικών αυτών συνεχίζουν να έχουν επιπτώσεις, με δεδομένο ότι η εκπαίδευση των μαθητών στην πληροφορική πραγματοποιείται ακόμη από εκπαιδευτικούς οι οποίοι στην πλειοψηφία τους διορίστηκαν χωρίς να έχουν σπουδάσει Πληροφορική. Ωστόσο, φαίνεται ότι η πρακτική των coding bootcamps και οι πρόσφατες εξελίξεις για την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων αμφίβολης διαβάθμισης και υποβαθμισμένης ποιότητας ως αντίστοιχων των ελληνικών Πανεπιστημίων, θα οδηγήσει στην οικονομική εκμετάλλευση των ανέργων νέων και στην κατασκευή μιας νέας γενιάς παραπλανημένων πολιτών.

Η αλήθεια είναι λοιπόν ότι στην χώρα μας η Πολιτεία ουδέποτε αντιλήφθηκε τι είναι η Πληροφορική και ποιοι την ασκούν, αλλά πάντα την αντιμετώπιζε ως δεξιότητα (skill) ταυτίζοντάς την με την έννοια της χρήσης Η/Υ. Φαίνεται πως για πολλούς συμπολίτες μας, ακόμα και σήμερα Πληροφορικός είναι οποιοσδήποτε μπορεί να … δημιουργήσει έναν λογαριασμό e-mail ή να δακτυλογραφήσει ένα κείμενο όπως το παρόν! Και το χειρότερο είναι πως ενώ υπάρχει η ευφυΐα για να γίνει αυτό κατανοητό ως παραπλάνηση, εντούτοις απουσιάζει η βούληση αντιμετώπισης της στρέβλωσης. Με απλά λόγια, φαίνεται πως υπάρχουν πολλοί που έχουν συμφέρον να θεωρείται η Πληροφορική όχι επιστήμη αλλά δεξιότητα. Εξυπηρετούνται δηλ. από αυτή τη στρέβλωση. Οπότε αφού όλοι φυσικά γνωρίζουν αυτή τη δήθεν “Πληροφορική” (πόσοι δεν έχουν λογαριασμό σε κάποιο Κοινωνικό Δίκτυο;), για ποιο λόγο να διδάσκονται ο,τιδήποτε σχετικό στο σχολείο ή ακόμη και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση; Άλλωστε, σε 3 μήνες μαθαίνεις ό,τι χρειάζεσαι από ΤΠΕ, όπως παραπλανητικά διαφημίζουν.

Τελειώνοντας, θα επαναλάβουμε ακόμη μια φορά το προφανές: Ως μόνη θεραπεία των παραπάνω αποτελεί επιτέλους η αναγνώριση της Πληροφορικής ως αυτόνομης επιστήμης που διδάσκεται στα Ιδρύματα της Τριτοβάθμια Εκπαίδευσης και μόνον. Μια τέτοια παραδοχή θα οδηγήσει στον σωστό ορισμό του Πληροφορικού Επιστήμονα, ενώ σε καθαρά πρακτικό επίπεδο απαιτείται, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, η υιοθέτηση των ακόλουθων μέτρων από την οργανωμένη Πολιτεία:

Στα διάφορα «προσοντολόγια» δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται ως Πληροφορικός ο απλός κάτοχος μιας ιδιωτικής πιστοποίησης. Θα πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό ότι είναι άλλο ζήτημα το πιστοποιητικό του οποιουδήποτε ιδιωτικού φορέα, ο οποίος παρέχει υπηρεσίες προς οποιονδήποτε επιθυμεί να τις αποκτήσει κατόπιν πληρωμής, και εντελώς διαφορετικό ζήτημα το πτυχίο ενός Πανεπιστημιακού Ιδρύματος!

Να έχουν τη δυνατότητα οι υποψήφιοι της Ο.Π. Οικονομίας & Πληροφορικής να δηλώνουν στο Μηχανογραφικό τους και Τμήματα Μηχανικών Η/Υ από Πολυτεχνεία και Πολυτεχνικές Σχολές Πανεπιστημίων, καθώς σήμερα μπορούν να δηλώνουν μόνο τα Πανεπιστημιακά Τμήματα 4ετούς διάρκειας φοίτησης.

Οι υποψήφιοι της Ο.Π. Θετικών Σπουδών θα πρέπει να εξετάζονται σε αντικείμενο Πληροφορικής, προκειμένου να επιτρέπεται να επιλέξουν οποιοδήποτε Τμήμα Πληροφορικής (4ετους ή 5ετούς φοίτησης) στο Μηχανογραφικό τους.

Και πάλι θα τονίσουμε εδώ πως οι μαθητές διδάσκονταν μέχρι πρότινος μάθημα Προσανατολισμού στη Γ’ τάξη (ΑΕΠΠ), το οποίο ήταν υποχρεωτικά εξεταζόμενο για να εισαχθεί κάποιος σε οποιοδήποτε τμήμα Πληροφορικής. Ομοίως, για να εισαχθεί κάποιος σε τμήμα Χημείας θα εξεταστεί οπωσδήποτε στο μάθημα της Χημείας, για να εισαχθεί σε τμήμα Φυσικής θα εξεταστεί στο μάθημα της Φυσικής κ.ο.κ. Δεν καταλαβαίνουμε δηλαδή γιατί να μην εξετάζεται ο μαθητής στην Πληροφορική, όταν αυτός επιθυμεί να εισαχθεί σε τμήμα Πληροφορικής. Υπενθυμίζουμε δε την πρότασή μας (https://is.gd/CwNz0O) ότι τα Πανεπιστήμια θα πρέπει να επιλέγουν ποια 3 μαθήματα θα προσμετρώνται για την εισαγωγή των μαθητών στα επιμέρους τμήματά τους. Αναφέρονται 3 καθώς είναι κοινά παραδεκτό ότι θα πρέπει 1 εκ των 4 να είναι η Ελληνική Γλώσσα και για να επισημανθεί ότι αναφερόμαστε σε 3 από τα ήδη διδασκόμενα αντικείμενα, έτσι ώστε να μην προκληθεί πρόσθετο κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο.

Επαναλαμβάνουμε ότι παντού στον κόσμο η Πληροφορική αναγνωρίζεται ως ανεξάρτητη Επιστήμη και όχι ως δεξιότητα ή κλάδος άλλης Επιστήμης. Τα προσόντα που ορίζουν τον Πληροφορικό δεν μπορεί να είναι κάτι που αφορά συγκεκριμένα συμφέροντα, δεν είναι ζήτημα του όποιου πολιτικού ή της όποιας ομάδας πίεσης, αλλά των ίδιων των Πληροφορικών της χώρας μας.

Με εκτίμηση,

Το ΔΣ της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ)

Σχόλια (52)

 
ορθολογισμος
03 Μαρ 2020 22:50

παροτι πολυτεχνιτης, αλλη μια σωστη παρεμβαση της ΕΠΕ για να μπουν τα πραγματα στην θεση τους

 
Βιοπληροφορική
03 Μαρ 2020 23:21

Να σημειώσουμε ότι με βάση την τελευταία απόφαση του υπουργείου στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής σε περίπτωση ισοβαθμίας τα μαθηματικά έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από την πληροφορική (και την οικονομία). Ο θάνατος της επιστήμης, έλεος!

 
Σπουδές Πληροφορικής
04 Μαρ 2020 02:13

Άλλο επάγγελμα προγραμματιστής και άλλο σπουδές/έρευνα Πληροφορικής. Με σωστές βάσεις σε Μαθηματικά και Φυσική και γενικά τις επιστήμες μπορούν να γίνουν επαγγελματίες Πληροφορικής ακόμα και πτυχιούχοι άλλων τμημάτων, με ένα μονοετές μεταπτυχιακό.

 
MANOURHS
04 Μαρ 2020 06:23

Στο σχολείο ο προγραμματισμός να ενταχθεί στα μαθηματικά και να αυξηθούν οι ώρες τους.
Τέλος το fb και το chat.

 
Λούπου
04 Μαρ 2020 06:24

Σωστός ο "Σπουδές Πληροφορικής".

 
ΦΩΜ
04 Μαρ 2020 09:20

Και παντού να εξετάζεται η Πληροφορική, πάλι η ΕΠΕ ανακοινώσεις κατά της Χημείας θα βγάζει, έλεος κάπου...

 
Αποψη
04 Μαρ 2020 09:26

Προγραμματισμό μπορεί να μάθει όταν θα εισαχθεί στη σχολή του οποιοσδήποτε φοιτητής είτε είναι πολιτικός μηχανικός είτε μηχανολόγος μηχανικός, αρχιτέκτονας ακόμα και μηχανικός ΗΥ κλπ.
Δε νομίζω ότι πρέπει ο μαθητής των Θετικών σπουδών να διδάσκεται ΚΑΙ στο Λύκειο προγραμματισμό
Τα βασικά μαθήματα είναι Μαθηματικά Φυσική Χημεία

 
Πολύ σωστός
04 Μαρ 2020 10:12

@Σπουδές Πληροφορικής

Άλλο επάγγελμα φυσικός/μαθηματικός και άλλο σπουδές/έρευνα σε φυσική/μαθηματικάς. Με σωστές βάσεις και γενικά τις επιστήμες μπορούν να γίνουν επαγγελματίες Μαθηματικοί και Φυσικοί ακόμα και πτυχιούχοι άλλων τμημάτων, με ένα μονοετές μεταπτυχιακό.

Σωστά;

 
1946
04 Μαρ 2020 10:27

Η Πληροφορική είναι τομέας των μαθηματικών, πρέπει να ενσωματωθεί σε αυτό το μάθημα. Οι μαθηματικοί μπορούν κάλλιστα να διδάξουν τους λογαρίθμους καλύτερα.

 
μπουγατσας
04 Μαρ 2020 10:32

Το πράγμα εχει κουράσει...Καθε φορά που αιωρείται κάποια αλλαγή στις Πανελλαδικές, εμφανίζεται το διαζευτικο "ή", η αναγκαιότητα της επιστήμης της Πληροφορικης κλπ.κλπ ...Ελεος.....

 
Σπουδες Πληροφορικης το 1980
04 Μαρ 2020 11:29

Μαλλον ειναι χαζοι στο εξωτερικο με τοσα τμηματα Computer Science
Μαλλον ειναι ευκολο σε 1 χρονο να μαθεις για κλασεις, δομες δεδομενων, υπολογιστικα μαθηματα, Σχεσιακες και μη βασεις δεδομενων, Τεχνητη Νοημοσυνη, Αυτοματα και Πολυπολοκοτητα, Προγραμματισμο, Αρχιτεκτονικη υπολογιστων, Σηματα και Συστηματα, Αναγνωριση Προτυπων και τοσα αλλα απο τους δεκαδες τομεις που εχει η Επιστημη.

Το ρολοι δεν γυριζει πισω, οσο και να μην βολευει μερικους/ες.

 
Θ.
04 Μαρ 2020 11:34

Μην μπερδεύεστε, η Πληροφορική Λυκείου δεν είναι Προγραμματισμός μόνο. Είναι επιστήμη υπολογιστών.

 
Ημιμάθεια
04 Μαρ 2020 11:48

@MANOURHS, Δεν είναι μόνο προγραμματισμός η πληροφορική!

 
ΠΕ86-Β
04 Μαρ 2020 12:12

Τι να πούμε βρε παιδιά αφού αφήσαμε ορθάνοιχτο το επάγγελμα και μπορεί ο καθένας να επικαλεστεί ότι είναι προγραμματιστής, μηχανικός λογισμικού κλπ κλπ. Οι εταιρείες δεν υποχρεώνονται από το Νόμο να προσλάβουν ένα πτυχιούχο Μηχανικό-Πληροφορικό αλλά παίρνουν όποιον να ναι.
Όταν όμως πρόκειται να προσλάβουν τα φροντιστήρια έναν πχ Μαθηματικό αυτός πρέπει οπωσδήποτε να έχει πτυχίο Μαθηματικών και όχι απλά κάποιον που ξέρει μαθηματικά.
Και αυτό γίνεται βέβαια επίτηδες διότι τότε οι μισθοί των Πληροφορικών θα ήταν μεγαλύτερες από των ιατρών!

 
Βιοπληροφορική
04 Μαρ 2020 12:34

Οι Η.Π.Α δείχνουν τον δρόμο. Εκεί ήδη οι μαθητές μπορούν να επιλέγουν πληροφορική αντί για για άλγεβρα ή μαθήματα φυσικών επιστημών προκειμένου να συμπληρώσουν τα απαραίτητα credits αποφοίτησης. Η πληροφορική είναι θεμέλιο των επιστημών σήμερα, είναι αναπόφευκτο να συμβεί παντού το ίδιο. Χωρίς πληροφορική δεν υπάρχουν μαθηματικά, δεν υπάρχει βιολογία, δεν υπάρχει φυσική, δεν υπάρχει χημεία, δεν υπάρχει οικονομία, δεν υπάρχει τίποτα. Η πληροφορική είναι η επιστήμη της επιστημονικής μοντελοποίησης. Η επιστημονική μοντελοποίηση είναι το άλφα και το ωμέγα των επιστημών. Η εξέλιξη δεν ανακόπτεται.

 
@1946
04 Μαρ 2020 12:53

Άλλο αλγόριθμος και άλλο λογάριθμος ! Άλλο η βούρτσα και άλλο η ....

 
Γ.Π.
04 Μαρ 2020 13:52

@ @1946
Έχετε δίκιο. Εγώ που γνωρίζω αριθμητική, μπορώ να διδάξω τους αλγόριθμους;

 
Apostolos
04 Μαρ 2020 14:08

@1946

Και τα μαθηματικά (ειδικά η Ανάλυση) ήταν επινόηση κυρίως των Φυσικών (πχ Νεύτων) επομένως να εντάξουμε τα μαθηματικά ως υποσύνολο των Φυσικών Επιστημών. Αλλά και την Βιολογία και την Χημεία και την Μηχανική και όλες τις θετικές επιστήμες....λογική του 19ου αιώνα και νωρίτερα.

 
Ηλίας
04 Μαρ 2020 14:09

Μένω έκπληκτος από το πόσοι "Λεονάρντο Ντα Βίντσι" εμφανίζονται στην εκπαίδευση μόλις υπάρξει η υποψία, έστω, πως η "πίτα" μπορεί να ξαναμοιραστεί...

Κρίμα που η "ετοιμότητα & προθυμία" ορισμένων διαπιστώνεται μόνο στον ψηφιακό και όχι στον πραγματικό κόσμο! Θα μπορούσαμε να είμαστε πολύ μπροστά ως χώρα...

 
ΣΠ
04 Μαρ 2020 14:47

Δεν πειράζει για την υποτίμηση της επιστήμης. Γι'αυτο δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμοί παρακαλούν για τους δυσεύρετους πληροφορικούς. Γι'αυτο η Ελλάδα αποτελεί μια από τις πιο ψηφιακά αναλφάβητες χώρες. Tα lobby των Μαθηματικών, Φυσικών , Φιλολόγων ήταν, είναι και θα είναι πανίσχυρα. Ολο το εκπαιδευτικό σύστημα αυτούς εξυπηρετεί

 
ΑΕΠΠ
04 Μαρ 2020 18:32

Το μάθημα που διδασκόταν στο Λύκειο επί 20 χρόνια δε χρειαζόταν επιστημονικές γνώσεις, μόνο ταξινόμηση και αλγόριθμο φυσσαλίδας. Τα Μαθηματικά και η Φυσική έχουν προαπαιτούμενες γνώσεις και σωστά αποτελούσαν μαθήματα βαρύτητας για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.

Επιπλέον, ακόμα και απόφοιτοι Πληροφορικής ή Μηχανολόγοι, μπορούν να κάνουν πχ. ιδιαίτερα μαθήματα σε Μαθηματικά και Φυσική, αρκεί να έχουν σωστές θεωρητικές βάσεις.

Οι θέσεις εργασίας που απαιτούν ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ δεν είναι κλειστές, ακριβώς γιατί δεν απευθύνονται αποκλειστικά σε σπουδαστές Πληροφορικής αλλά και σε ανθρώπους με σχετικές γνώσεις στις διάφορες τεχνολογίες.

Τέλος, υπάρχουν εκατοντάδες απόφοιτοι Πληροφορικής, Μηχ. Πληροφορικής και Η/Υ και ΗΜΜΥ / Μηχανολόγοι με ειδίκευση την Πληροφορική - μια χαρά απασχολούνται σε Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα.

 
Μαθήματα Σχολείου
04 Μαρ 2020 18:39

Άλλο το μάθημα στα σχολεία, άλλο στα πανεπιστήμια. Δεν διδάσκονται οι μαθητές Λυκείου ούτε Αυτόματα και Πολυπλοκότητα ούτε Δομές Δεδομένων ούτε Αναγνώριση Προτύπων.

Ένας Μαθηματικός ή Φυσικός ή Μηχανικός μπορεί να αλλάξει το επάγγελμά του και να απασχοληθεί στον κλάδο, εφόσον παρακολουθήσει πανεπιστημιακό μεταπτυχιακό - γι'αυτό και τα τμήματα Πληροφορικής δέχονται αποφοίτους από όλες τις πολυτεχνικές σχολές και τις σχολές θετικών επιστημών. Η πληροφορική για πολλούς κλάδους είναι ένα εργαλείο.

Εξάλλου, δεν ειδικεύονται όλοι οι απόφοιτοι Πληροφορικής σε όλους τους τομείς (άλλοι ασχολούνται με Δίκτυα και Τηλεπικοινωνίες, άλλοι με βάσεις Δεδομένων, άλλοι με Πληροφοριακά Συστήματα και προγραμματισμό). Πώς μπορείς να κατανοήσεις έναν αλγόριθμο εάν δεν έχεις στοιχειώδη μαθηματική παιδεία; Πολλά τμήματα Πληροφορικής βγάζουν μονο προγραμματιστές παρά το γεγονός ότι διδάσκονται τόσα μαθήματα.

κλασεις, δομες δεδομενων, υπολογιστικα μαθηματα, Σχεσιακες και μη βασεις δεδομενων, Τεχνητη Νοημοσυνη, Αυτοματα και Πολυπολοκοτητα, Προγραμματισμο, Αρχιτεκτονικη υπολογιστων, Σηματα και Συστηματα, Αναγνωριση Προτυπων

 
Σπουδές Πληροφορικής
04 Μαρ 2020 18:55

Σήματα και Συστήματα, θα διδαχθεί μετασχηματισμό Laplace και Fourier o μαθητής Λυκείου;

Άλλο το σχολείο, άλλο το πανεπιστήμιο: Σωστό είναι να εξετάζονται σε Μαθηματικά και Φυσική όλοι οι υποψήφιοι που θέλουν να εισαχθούν σε Πολυτεχνικές Σχολές και Σχολές Θετικών Επιστημών (Πληροφορική), μαζί με Πληροφορική. Σωστά θεωρούνται τα Μαθηματικά το βασικό μάθημα για τέτοιου είδους πανεπιστημιακές σπουδές, μπορείτε να δείτε και τη διαφορά στο επίπεδο των φοιτητών.

Φυσικά, για σχολές όπως αυτές Χημικών Μηχανικών ή Μηχ. Περιβάλλοντος, θα εξετάζονται και σε Χημεία.

Αυτό δεν αλλάζει την πραγματικότητα, ότι με ένα απλό πτυχίο ΤΕΙ ή ακόμα και ΙΕΚ πολλοί βρίσκουν θέση εργασίας ως απλοί προγραμματιστές καθώς η Java και η PHP δε χρειάζονται γνώσεις Τηλεπικοινωνιών ή Μαθηματικών ή Χημείας ή Βιοπληροφορικής. Για άλλου τύπου θέσεις, πιο εξειδικευμένες, προφανώς είναι προαπαιτούμενο το πτυχίο Πληροφορικής απλώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει ισορροπία προσφοράς και ζήτησης, γιατί δεν έχουμε ανεπτυγμένη βιομηχανία.

 
Προγραμματισμός
04 Μαρ 2020 19:07

Στο σχολείο όμως μόνο προγραμματισμό μαθαίνουν τα παιδιά (ταξινόμηση πίνακα, εύρεση μέγιστου και ελάχιστου όρου), και ούτε καν αυτό δε γίνεται ολοκληρωμένα. Πρέπει να ξαναγραφούν τα βιβλία Πληροφορικής με θεωρία και ασκήσεις που δεν είναι απλοϊκού επιπέδου. Ήδη οι μαθητές νομίζουν ότι Πληροφορική είναι ρομποτάκια και εφαρμογές κινητών συσκευών χωρίς να έχουν καμία θεωρητική κατάρτιση.

Όσοι άνθρωποι έχουν ένα καλό πανεπιστημιακό πτυχίο επιστημών ή μηχανικής ή οικονομίας συνήθως δεν είναι ψηφιακά αναλφάβητοι, αντιθέτως βλέπεις πολλούς αποφοίτους χαμηλόβαθμων τμημάτων (ακόμα και Πληροφορικής) που δεν έχουν ιδέα. Άρα είναι θέμα και επιπέδου σπουδών.

Χωρίς πληροφορική δεν υπάρχουν μαθηματικά, δεν υπάρχει βιολογία, δεν υπάρχει φυσική, δεν υπάρχει χημεία, δεν υπάρχει οικονομία, δεν υπάρχει τίποτα... ποιος τα γράφει αυτά; Όλα έχουν τη θέση τους, και η Πληροφορική ως κομμάτι του επιστημονικού κόσμου. Τα προβλήματα του ελληνικού σχολείου δεν περιορίζονται σε ένα ή δύο μαθήματα.

 
Τηλεπικοινωνίες
04 Μαρ 2020 19:13

Οι επιχειρήσεις προσλαμβάνουν όποιον έχει τις δεξιότητες, γι'αυτό και υπάρχουν τόσα μεταπτυχιακά στον χώρο της Πληροφορικής: δεξιότητες πχ. όπως γνώσεις προγραμματισμού ή δικτύων, όχι πλήρες πτυχίο.

Για τις θέσεις στο Δημόσιο απαιτείται εδώ και χρόνια πτυχίο Πληροφορικής ή Μηχανικών Πληροφορικής, συχνά και αντίστοιχο μεταπτυχιακό.

Πολλά μαθήματα στις τετραετείς και πενταετείς Σχολές Πληροφορικής (πχ. Σήματα, Τηλεπικοινωνίες) απαιτούν γνώσεις μαθηματικών ή και φυσικής άρα το σωστό θα ήταν να εξετάζονται και στα δύο οι υποψήφιοι.

Όλοι στο σχολικό περιβάλλον όμως γνωρίζουν ότι οι ΑΕΠΠ σαν μάθημα είναι πιο εύκολο στην εξέταση σε σχέση με Φυσική και Μαθηματικά. Είναι καθαρά στρατηγική επιλογή να στοχεύσουν στις τετραετείς σχολές όσοι μαθητές νιώθουν ότι δεν έχουν προετοιμαστεί και στα δύο μαθήματα που παλιότερα ήταν βαρύτητας για όλες τις σχολές, πολυτεχνικές και μη.

 
Ατέλειες
04 Μαρ 2020 19:21

Με ένα βιβλίο που δεν είναι επιστημονικό η προσπάθεια εμπλουτισμού και εκσυγχρονισμού της εξεταστέας ύλης έχει καθυστερήσει πολύ. Το σωστό θα ήταν να αναβαθμιστούν οι σπουδές αντί να ζητούν διορισμούς.

Το μάθημα είναι κακοσχεδιασμένο και γι'αυτό έχει απαξιωθεί ως η εύκολη επιλογή για εισαγωγή σε μια σχολή, όχι επειδή δεν το διδάσκουν κάτοχοι διδακτορικού στην Πληροφορική!

Καλώς οι πολυτεχνικές σχολές απαιτούν εξέταση και σε Μαθηματικά και σε Φυσική, σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν ένα καλύτερο επίπεδο.

 
Κλειστό επάγγελμα
04 Μαρ 2020 20:33

Από το 1980 υπάρχουν σχολές Πληροφορικής στα πανεπιστήμια στην Ελλάδα. Παρατηρείται έλλειψη πτυχιούχων, με τόσες εκατοντάδες εισακτέους κάθε χρόνο;

@ Πολύ σωστός 04 Μαρ 2020 10:12
Υπάρχουν τόσα μεταπτυχιακά στα τμήματα Πληροφορικής των ΑΕΙ που απευθύνονται ακριβώς σε αποφοίτους άλλων σχολών, με διάφορες ειδικεύσεις.

Δεν είναι κλειστό επάγγελμα η Πληροφορική, και σίγουρα δεν είναι απομονωμένη από τους άλλους κλάδους.

Ο προγραμματισμός, σαν τεχνική δεξιότητα, διδάσκεται σε πολλές σχολές, σε καθεμία για να εξυπηρετεί τον δικό της σκοπό. Στο εξωτερικό οι μεγάλες επιχειρήσεις προσλαμβάνουν αποφοίτους από όλες τις σχολές και τους εκπαιδεύουν για ένα ή δύο χρόνια μέχρι να ενταχθούν στο περιβάλλον (graduate schemes)

 
Πίτα Πληροφορικής
04 Μαρ 2020 20:41

Ο μαθητής Λυκείου θα διδαχθεί Θεωρία Πολυπλοκότητας πριν τον ορισμό της έννοιας του Ορίου και της Συνέχειας; Και θα μάθει Σήματα και Συστήματα εάν δεν ξέρει τίποτα για μιγαδικούς αριθμούς; Ασύρματες Επικοινωνίες χωρίς διαφορικές εξισώσεις και ηλεκτρομαγνητισμό;

Μόνο Πληροφορική, δεν υπάρχει τίποτα άλλο. Να γίνει υποχρεωτικό το πτυχίο Πληροφορικής για όλους τους ενήλικες, φτάνει η υποτίμηση.

Εν τω μεταξύ ούτε οι μισοί απόφοιτοι των σχολών Πληροφορικής δεν ασχολούνται με τα θεωρητικά μαθήματα, ακριβώς όπως και σε άλλες σχολές δεν ασχολούνται με κβαντομηχανική ή θεωρία παιγνίων ή μηχανική ρευστών.

 
Σοβαρή επιστήμη
04 Μαρ 2020 20:48

Στα σοβαρά τμήματα CS ή ΕCE του εξωτερικού διδάσκονται Μαθηματικά και Φυσική. Η ΕΠΕ θα έπρεπε να προτείνει νέα ύλη για το Γυμνάσιο και το Λύκειο και να μην ασχολείται με τα υπόλοιπα μαθήματα.

Μια επιχείρηση που θέλει να κάνει συγκεκριμένη σοβαρή εργασία θα προσλάβει τον πτυχιούχο Πληροφορικής, με μεταπτυχιακό και άλλα προσόντα. Προγραμματιστής όμως μπορεί να γίνει όποιος θέλει, όπως συνέβαινε και παλιότερα, γιατί πολλές απλές εφαρμογές του εμπορίου εξακολουθούν να χρειάζονται απλώς πρακτική εξάσκηση.

 
ΑΕΠΠ
04 Μαρ 2020 21:31

για άλλη μια φορά κριτική και σχόλια του πληκτρολογίου με λανθασμένα επιχειρήματα, χωρίς δομή και συσχέτιση με την ουσία. Αξιολόγηση ενός μαθήματος. Λες και τρώμε όλοι λωτούς..
Το γιατί είναι απολύτως ορατό. Κι όμως σε λίγα χρόνια δε θα μπορεί καν να σταθεί η συλλογιστική του 1946...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.