Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Τα νέα μέτρα κατά bullying στα σχολεία: Επιβράβευση συμπεριφοράς μαθητών, αλλαγή παιδαγωγικών μέτρων, επαναλειτουργία του Παρατηρητηρίου κατά της βίας

Τα ανακοίνωσε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη
Δημοσίευση: 04/03/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νέα μέτρα κατά της  σχολικής βίας εξήγγειλε η υφυπουργός Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη. σήμερα στη Βουλή, κατά τη συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή , σχετικά με την αντιμετώπιση του bullying στα σχολεία.

Ειδικότερα η υφυπουργός Παιδείας ανακοίνωσε τα εξής:

Αλλαγή στα παιδαγωγικά μέτρα-Επιβράβευση συμπεριφοράς μαθητών: Μέσα σε αυτό εντάσσεται μια αναθεώρηση των κανόνων ως προς τα παιδαγωγικά μέτρα. Σκεφτόμαστε αλλαγή στα παιδαγωγικά μέτρα, όχι, μόνο, με την ενίσχυση των μέτρων του πλαισίου ποινών. Κυρίως, με την εισαγωγή και επιβράβευση στα παιδιά, στα οποία, βλέπουμε καλυτέρευση και βελτίωση της συμπεριφοράς τους.

Επομένως, εδώ, θα πρέπει να υπάρχει ένας συντονισμός και μια σύμπραξη και των μέτρων, τα οποία, προφανώς, έχουν να κάνουν με περιορισμό παραβατικών συμπεριφορών, συγχρόνως, όμως και επιβράβευση της συμπεριφοράς που βλέπουμε να βελτιώνεται μέσα στη σχολική ζωή, με το καλό περιβάλλον και το κάλο τρίγωνο και εδώ πέρα, θα ήθελα να το επισημάνω αυτό, μεταξύ δασκάλων, παιδιών και των γονέων.

Οι γονείς:  Ό,τι και να γίνει μέσα στη σχολική ζωή και μέσα στη σχολική μονάδα, αν δεν έχει και τη συναίνεση των γονέων και μια παρόμοια αντιμετώπιση και μέσα στο σπίτι, οποιοδήποτε θετικό αποτύπωμα που μπορεί να αφήσει μια παρέμβαση, μπορεί στο τέλος, αν όχι, να χαθεί, σίγουρα, να απομειωθεί η σημασία της.

Δικαιώματα- υποχρεώσεις: Τη σύνταξη διακηρύξεων και εγχειριδίων για κάθε σχολική μονάδα που έχει να κάνει με την αντιμετώπιση του φαινομένου, έτσι ώστε να ξέρουν οι εκπαιδευτικοί μας και τα παιδιά μας ακριβώς τι κάνουμε σε αυτή την περίπτωση.

Ενίσχυση της εφημερίας:  Μελετάμε μέτρα για την ενίσχυση της προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο και με ενίσχυση της εφημερίας, η οποία, ξέρετε ότι επιτελείται σε κάθε σχολική μονάδα, όμως, έχουμε ήδη, στείλει την κατάλληλη εγκύκλιο για να ενισχυθούν τα μέτρα της εφημερίας.

Εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης: Την εφαρμογή του θεσμού του δασκάλου, του εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης, ενός ανθρώπου που, ήδη, στη σχολική μονάδα λειτουργεί ως αυτός που απευθύνεται πρώτα το παιδί, γιατί εμπιστεύεται τη δασκάλα ή το δάσκαλό του. Δεν θέλουμε να υποκαταστήσει με κανέναν τρόπο τον ψυχολόγο, δεν θέλουμε ο δάσκαλος αυτή τη στιγμή να κάνει αυτού του είδους τη συμβουλευτική, όμως ξέρουμε ότι είναι ο άνθρωπος που θα στραφεί το παιδί όταν νιώσει μια απειλή, μια ανησυχία, ένα φόβο και, βέβαια, μετά, με τις οργανωμένες δομές, θα έρθει και θα ενισχυθεί το παιδί ή η σχολική μονάδα μέσα από τους ειδικούς. Θα νομοθετήσουμε, όμως, την εισαγωγή του δασκάλου εμπιστοσύνης και επαναλαμβάνω ότι δεν θέλουμε με κανένα τρόπο να υποκαταστήσει τον ειδικό, τον επιστήμονα, τον ψυχολόγο. Ξέρουμε, όμως, ήδη ότι παίζει άτυπα αυτόν τον ρόλο και άρα δίνουμε μια πιο θεσμική μορφή και σ’ αυτή τη λειτουργία.

Παρατηρητήριο κατά της Βίας: Πρώτη δράση για τον σχεδιασμό του Υπουργείου είναι κάτι, για το οποίο έχουμε ζητήσει την εκπροσώπηση όλων των Κομμάτων, ώστε να επανασυσταθεί το παλιό Παρατηρητήριο Κατά της Βίας, του οποίου, όμως, θα αλλάξουμε την ονομασία. Έχουμε ζητήσει, ήδη, από παιδιά και φοιτητές να μας δώσουν γνώμες και απόψεις για το πώς θα μπορούσαμε να αλλάξουμε τον τίτλο της Επιτροπής.

Εκεί θέλουμε, λοιπόν, την εκπροσώπηση των Κομμάτων. Την έχουμε ζητήσει, ήδη, με επιστολή μου, εδώ και μία εβδομάδα, ώστε να έχουμε μία Συντονιστική Επιτροπή που θα έχει τη γενική επίβλεψη των κατευθυντήριων γραμμών που θα δίνονται αμέσως μετά σε μία επιτελική επιτροπή για να περνάνε, εν συνεχεία, στις σχολικές μονάδες μέσω των Περιφερειακών Διευθύνσεων οι κατευθύνσεις, για το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε και το ζήτημα της πρόληψης, αλλά και της αντιμετώπισης αυτών των συμβάντων ή  του φαινομένου.

Ειδικές συναντήσεις: Τη σύσταση Επιτροπής σε επίπεδο Περιφερειακής Διεύθυνσης και Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, έτσι ώστε και με τη βοήθεια των Σχολικών Συμβούλων να έρχεται η πληροφορία πιο κοντά στη σχολική μονάδα, να διοργανώνονται επιμορφώσεις και των παιδιών και των εκπαιδευτικών, αυτές που σας ανέφερα νωρίτερα.

Επιμόρφωση: Την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μέσα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που, ούτως ή άλλως, είναι το αρμόδιο όργανο για την επιμόρφωση.

Ψυχολόγοι-Κοινωνικοί Λειτουργοί: Την ενίσχυση των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών ανά συστάδα σχολείων, μέσω των υπαρχουσών ΕΔΕΑΥ, αλλά και των ΚΕΣΥ.

Αναμόρφωση του υλικού: Την αναμόρφωση του υλικού μέσα από την κοινή ομάδα που έχουμε με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με έμφαση, όμως, στο διαδικτυακό εκφοβισμό.

 Η κ. Ζαχαράκη τόνισε στα μέλη της Επιτροπής πως το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ως φορέα υλοποίησης, εκκινεί πιλοτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» για την ένταξη νέων θεματικών στο υποχρεωτικό, εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα, προκειμένου ιδίως να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και δεξιοτήτων της ζωής (δεξιότητες του 21ου αιώνα).

Μεταξύ των βασικών θεματικών κύκλων που θα εισαχθούν στο υποχρεωτικό πρόγραμμα είναι και ο θεματικός κύκλος «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη». Σε αυτή την ενότητα θα αναπτυχθούν περαιτέρω οι έννοιες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ο αλληλοσεβασμός και η  διαφορετικότητα, ο εθελοντισμός, η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, η αντιμετώπιση διακρίσεων, η συνεργασία/συνεργατικότητα, η φιλανθρωπία, η κοινωνική ευαισθησία, η κοινωνική ευθύνη, και ο σχολικός και διαδικτυακός εκφοβισμός. Ταυτόχρονα μέσα από τις νέες θεματικές επιδιώκεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής, όπως οι κοινωνικές δεξιότητες, η αυτομέριμνα, η υπευθυνότητα, η ενσυναίσθηση, η ευαισθησία και η πολιτειότητα.

Επιπρόσθετα η υφυπουργός σημείωσε ότι για πρώτη φορά τα νέα εργαστήρια δεξιοτήτων θα αναπτυχθούν, έπειτα από την πιλοτική εφαρμογή τους, σε όλη την επικράτεια και σε όλες τις τάξεις από το νηπιαγωγείο έως και το γυμνάσιο – υποχρεωτικά και όχι ως προγράμματα – μαθήματα επιλογής, όπως ίσχυε έως σήμερα.

Μετά την αρχική ενημέρωση των μελών της Επιτροπής η κ. Ζαχαράκη απάντησε σε ερωτήσεις των βουλευτών όλων των κομμάτων σε μια συζήτηση που διεξήχθη σε ιδιαίτερα καλό κλίμα.

Σχόλια (10)

 
Karas Dim
04 Μαρ 2020 20:37

Εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης:όλοι οι εκπαιδευτικοί ήταν πάντοτε και θα συνεχίσουν να είναι εκπαιδευτικοί εμπιστοσύνης. Τους ψυχολόγους γιατί τους πήρανε ακριβώς;

 
Gf
04 Μαρ 2020 21:15

Θεωρίες...ουδέν άλλο σχόλιο!!!

 
Petros
04 Μαρ 2020 22:32

Δυστυχώς το μόνο μέτρο που μπορεί να είναι αποτελεσματικό είναι αυστηρότατες ποινές για όσους έχουν παραβατική συμπεριφορά. Ποινές και για τους μαθητές και για τους γονείς τους οι οποίοι έχουν ευθύνες για τη συμπεριφορά των παιδιών τους. Η ατιμωρησία έχει εκθρέψει όλα αυτά τα φαινόμενα της βίας και της παρανομίας

 
Όλα ...στο ίδιο κουβά...
04 Μαρ 2020 22:52

Εξαρτάται σε ποια ηλικία απευθυνόμαστε. Άλλο τα 7 και άλλο τα 17 !!!

 
Υποχρεωτικές Θεματικές
05 Μαρ 2020 08:28

Οι Θεματικές είναι υποχρεωτικές (με εντολή Κεραμέως). Η σχετική υποθεματική του εκφοβισμού είναι υποχρεωτικό να γίνει Σοφία;

 
σδ
05 Μαρ 2020 09:46

το μόνο αποτελεσματικό μέτρο τουλάχιστον ως προς τα πολύ παραβατικά παιδιά είναι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος .. να δοθεί το δικαίωμα αλλά και η υποχρέωση στα σχολεία να μετακινούν σε όμορα σχολεία μαθητές που δημιουργούν προβλήματα

 
Τι λες καλέ?
05 Μαρ 2020 13:34

Ποιοι Σχολικοί Σύμβουλοι? Οι καθαιρεθεντες από το προηγούμενο καθεστώς? Αυτοί που θα έρθουν που υπασχεθηκατε και μας περιπαιζετε γιατί δεν έχετε τίποτα έτοιμο? Αποφασιστε αφού προηγουμένως ενημερωθείτε για τους θεσμούς που ισχύουν. Μη μοιράζετε δωρεάν όνειρα. Σταματειστε να εκδικειστε και να κρατάτε ανθρώπους σε ομηρεία αν δεν έχετε προτάσεις. Όχι άλλο ανεύθυνο κρυφτούλι και άνθρωπο κυνηγητό.

 
@Τι λες καλέ;
05 Μαρ 2020 15:58

Φτανει η παραπληροφόρηση .Κανένας σύμβουλος δεν καθαιρέθηκε. Είχαν παραταση θητείας 3χρόνια και 10 μήνες και θητεία 4 χρόνια. Δηλαδή ήταν 8 χρόνια στην ίδια θέση με μια επιλογή και ήθελαν να είναι ισόβιοι.Εληξε η θητεία τους και βρίσκονταν σε παραταση και καθαίρεση στην 4 έτη παραταση δεν υπάρχει. Φτάνει το δουλεμα. Με τέτοια δεν γίνατε ποτέ συμπαθεις. Και ειδικά με την απαίτηση της ισοβιοτητας. Θα είναι λάθος της ΝΔ να ταυτιστεί μαζί σας.Μεγαλο λάθος.Γιναν και επιλογές που δεν επιλεγηκατε.

 
Κάμερες
06 Μαρ 2020 00:03

Ημίμετρα, χαμένες εργατοώρες, κόστος υλικό και .ψυχικό κυρίως για το εκπαιδευτικά προσωπικό. Έχω πάει σε σχολεία στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης μέσω προγραμμάτων και πάντα κοιτούσα πως γινόταν η φύλαξη την ώρα λειτουργίας τους. Στις περισσότερες χώρες υπήρχαν μόνο στους κοινόχρηστους χώρους κάμερες που τις παρακολουθούσαν οι φύλακες από το φυλάκια τους. Και μόνο η αίσθηση ότι μπορεί κάποιος να σε δει να παρανομείς είναι ο κυριότερος λόγος να μην το κάνεις. Σε αυτές τις χώρες δεν υπάρχουν ατομικά δικαιώματα που τα επικαλούνται οι ντόπιοι κυρίως αριστεροί τιμητές τους για μην μπουν κάμερες στα σχολεία μας; Οι μόνοι που ενοχλούνται από την ύπαρξη καμερών είναι οι παρανομούντες και αυτοί που ετοιμάζουν την επανάσταση.

 
Σχολείο
10 Μαρ 2020 14:38

Τα πράγματα είναι απλά. Να βάζετε κάποιον καθηγητή σε κάθε σχολείο, στα διαλείμματα και στις μονοήμερες εκδρομές να παρακολουθεί τους μαθητές το πως συμπεριφέρονται και αν δουν ότι ο ένας χτυπάει τον άλλον για πλάκα, να τον πάνε στον διευθυντή και ο διευθυντής να είναι αυστηρός μαζί του και να του χώσει αποβολή. Δεν κάνετε τίποτα. Αυτό που έγραψα θα πρέπει να γίνει νέο μέτρο και να εφαρμοστεί.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean