Πρωθυπουργός: Ενσωμάτωση των ψηφιακών δεξιοτήτων και της τεχνητής νοημοσύνης στα προγράμματα σπουδών όλων των βαθμίδων

Η ανακοπή του φαινομένου της διαρροής εγκεφάλων (brain drain) αποτελεί υψηλή προτεραιότητα

11/03/2020

Ενημερώθηκε: 11/03/2020, 23:18

Άκουσε το άρθρο

Προτεραιότητα  της Κυβέρνησης αποτελεί η ενσωμάτωση των ψηφιακών δεξιοτήτων και της τεχνητής νοημοσύνης στα προγράμματα σπουδών όλων των βαθμίδων.
Αυτό δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνάντηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την Επίτροπο για θέματα Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας, Μariya Gabriel.

Στο πλαίσιο αυτό , τόνισε ο πρωθυπουργός,   το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται την κατάρτιση νέων προγραμμάτων σπουδών, τα οποία στοχεύουν στην αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων αλλά και την εξοικείωση με την τεχνητή νοημοσύνη από την προσχολική ηλικία.

Ταυτόχρονα, υπογράμμισε πως η Ελλάδα υποστηρίζει τη συμμετοχή των νέων στην παγκόσμια προσπάθεια για την αντιμετώπιση της Κλιματικής αλλαγής. Πιο συγκεκριμένα, η Ελλάδα θεωρεί ότι η κλιματική παιδεία είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση του ζητήματος βοηθώντας τους νέους να κατανοήσουν τις επιπτώσεις της και να γίνουν φορείς της αλλαγής που απαιτείται.

Ο Πρωθυπουργός τόνισε πως η Ελλάδα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα έρευνας και καινοτομίας και στηρίζει όλες τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες με στόχο την αύξηση των επενδύσεων στον συγκεκριμένο τομέα. Επανέλαβε ότι η Ελλάδα θεωρεί θετική τη διασφάλιση της συνέχειας του προγράμματος Horizon Europe με το πρόγραμμα Horizon 2020, τονίζοντας την πάγια θέση της χώρας η οποία εστιάζεται στην επιδίωξη της «Αριστείας» ως βασικής αρχής για την επιλογή των προς χρηματοδότηση έργων στη βάση του ισότιμου ανταγωνισμού των κρατών-μελών της Ε.Ε., όπως εφαρμόζεται σε όλα τα προγράμματα έως σήμερα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επεσήμανε πως η ανακοπή του φαινομένου της διαρροής εγκεφάλων (brain drain) αποτελεί υψηλή προτεραιότητα και η ίδρυση του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας αναμένεται να δημιουργήσει ευκαιρίες για τη διεξαγωγή έρευνας υψηλών προδιαγραφών στην Ελλάδα και να προσφέρει κίνητρο στους νέους ερευνητές είτε να συνεχίσουν να εργάζονται στην Ελλάδα είτε να επιστρέψουν στη χώρα.

Κατά την έναρξη της συνάντησης η κ. Gabriel σημείωσε τις εξαιρετικές προοπτικές που έχει η Ελλάδα.

Παράλληλα εξέφρασε την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι η παιδεία βρίσκεται ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα και εξέφρασε την πεποίθηση πως οι πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η νέα κυβέρνηση υπόσχονται εξαιρετική προοπτική.

Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης, από την πλευρά της κυβέρνησης, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και η Διευθύντρια του Διπλωματικού Γραφείου του Πρωθυπουργού, Πρέσβης Ελένη Σουρανή.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (8)

Πληροφορικός ΠΕ86
|

Όταν το υπουργείο βγάζει πρόγραμμα σπουδών γυμνασίου - λυκείου με 70% θεωρητικά μαθήματα είναι προφανές πως κυριαρχείται από αρχαιολατρεία και φιλολογοδικτατορία. Δεν έχω ελπίδες ούτε απ' αυτη την κυβέρνηση.

Απογοητευμένος εκπαιδευτικός πληροφορικής
|

Με μονόωρο μάθημα πληροφορικής δε μπορούμε να μιλάμε για αναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων. Πρέπει να γίνει νέο πρόγραμμα σπουδών πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες. Φυσικά πρέπει να σχεδιαστεί από επιστήμονες/εκπαιδευτικούς ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ και να πραγματοποιείται η διδασκαλία από ΑΥΤΟΥΣ. Οτιδήποτε άλλο είναι μία τρύπα στο νερό. Ο κλάδος της πληροφορικής στο ελληνικό σχολείο έχει εντελώς απαξιωθεί και έχει επικεντρωθεί στην αναπτύξει δεξιοτήτων ΧΡΗΣΗΣ ΤΠΕ. Μόνο στη Γ λυκείου γίνεται μία σοβαρή δουλειά, δεν είναι όμως κάπως αργά;;;

Πέτρος
|

Η πληροφορική έπρεπε να είναι 2ωρο εργαστηριακό υποχρεωτικό μάθημα από την Α γυμνασίου έως και τη Γ Λυκείου ως γενικής Παιδείας ενώ 5ωρο στην κατεύθυνση που οδηγεί σε σχολές Πληροφορικής.

Έτσι
α) τα παιδιά δημοτικού θα εστίαζαν στο να μάθουν να σκέφτονται, να ελέγχουν , να υπολογίζουν και να καταλαβαίνουν αλγόριθμους με το ΜΥΑΛΟ ΤΟΥΣ και όχι να μαθαίνουν να ρωτάνε το google για όπια απορία τους

β) μετά από 3 χρόνια εξάσκησης στη χρήση εφαρμογών Πληροφορικής μέσω εργαστηριακών ασκήσεων θα μπορούν τα παιδιά της Γ Γυμνασίου στο τέλος να παίρνουν ΚΠΠ επιπέδου Α και μετά από 3 χρόνια στο Λύκειο ΚΠΠ επιπέδου Β

Τόσο απλό είναι, λίγη αλλαγή στην ύλη και όλα είναι εντάξει. Δεν χρειάζονται έξτρα καθηγητές Πληροφορικής αφού θα εξοικονομηθούν ώρες από το Δημοτικό και τα μεγαλύτερα παιδιά θα κάνουν καλύτερη χρήση του Η/Υ με ενδιαφέρουσες αλγοριθμικές διαδικασίες (με εφαρμογή στο φυσικό περιβάλλον, τη φυσική, τα μαθηματικά, την ιστορία και ότι άλλο θέλουμε).

Γιατί δεν το βλέπει κανείς από τους διοικούντες; Φτάνει θεωρητικά μαθήματα με παπαγαλία που προσφέρουν ελάχιστα. Οι άλλες χώρες έτσι πήγαν μπροστά Εμείς γιατί όλο γυρνάμε στο μοντέλο παιδείας του 1960;

όλο θεωρία, παπαγαλία και κακή διαλογή ύλης σε κάθε μάθημα και ωραρίου διδασκαλίας καθιστώντας τα μαθήματα αυτά μη ελκυστικά και "αδιάφορα" για τα παιδιά ενώ χάνονται πολύτιμες ώρες που θα μπορούσαν να διατεθούν σε άλλα μαθήματα.

Πληροφορική
|

μονόωρο μάθημα στο σχεδιασμό, η τεχνητή νοημοσύνη είναι εκτός ύλης

Προσωπική άποψη
|

Εγώ πάντως "ξέρω" ότι θα τελειώσω μια σχολή μηχανικών η οποία ΘΑ αξιολογηθεί για το αν είναι πολυτεχνείο ή όχι. Επίσης "ξέρω" πως το ΤΕΕ φυσικά και ΘΑ μου δώσει άδεια άσκησης επαγγέλματος και όχι απλά ένα μητρώο που δεν μου δίνει τίποτα. Τελος, γνωρίζω πως αυτά τα ΘΑ είναι 100% σίγουρα. Εν κατακλείδι, μιλάμε για brain drain μόνο για τα καλά πανεπιστήμια, εγώ εξακολουθώ να είμαι ακόμα ενας ΤΕΙ-ΤΖΗΣ (την ώρα που στο μηχανογραφικό δεν έβλεπα πουθενά ΤΕΙ) συνεπώς και υποδεέστερο "ων" στο αντικείμενο που σπουδάζω. Ευχαριστώ, αλλά δεν θα πάρω δεν νομίζω να προσφέρω και πολλά απ'ότι φαίνεται.

*Τα παραπάνω είναι από την δικιά οπτική. Βεβαίως, υπάρχουν και χειρότερες περιπτώσεις. Όμως δεν παύει να αποτελεί ένα κομμάτι το οποίο κλονίζει την ελληνική εκπαίδευση για ~30 χρόνια. Ευελπιστώ στη διευθέτηση όλων αυτών των προβλημάτων ώστε να υπάρχει μέλλον και για εμάς στην Ελλάδα.

Βιοπληροφορική
|

Η τεχνητή νοημοσύνη κ. Μητσοτάκη είναι κλάδος της πληροφορικής. Δεν μπορούμε να μιλάμε για τεχνητή νοημοσύνη και να μην κάνουμε τίποτα προκειμένου να ανατρέψουμε την υποβάθμιση της πληροφορικής στην εκπαίδευση από το γνωστό συντεχνιακό κατεστημένο (για ευνόητους λόγους). Υπενθυμίζω ότι από την κατεύθυνση της πληροφορικής ένας υποψήφιος δεν μπορεί να εισαχθεί σε όλες τις σχολές πληροφορικής. Η πληροφορική είναι η καρδιά των θετικών επιστημών και των επιστημών ζωής και υγείας και το μάθημα της πληροφορικής έχει αποκλειστεί από τα αντίστοιχα επιστημονικά πεδία. Δεν το αποφάσισε η επιστήμη αυτό, αλλά οι συντεχνίες. Οι συντεχνίες υποβαθμίζουν την κοινωνική ζωή και την ανάπτυξη. Είναι ξεκάθαρη υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών κάθε τμήματος θετικών επιστημών και επιστημών υγείας και ζωής το να εισάγονται σ' αυτά υποψήφιοι με χαμηλό υπόβαθρο στην πληροφορική.

Πληροφορική
|

μονόωρο μαθημα με εντολή Κεραμέως
Κυριάκο καλά κρασιά

τομ
|

Οκ καλό είναι να μάθουμε τα παιδιά για το περιβάλλον. Ο ποταμός Ασωπός στη βόρεια Αττική τρέχει ακόμη μαύρο νερό (απο το 1968). Τα απόβλητα τα ρίχνουν βιομηχανίες. Μήπως να ξεκινήσει κάτι γι'αυτό. Βέβαια θέλει πολυ χρήμα και ξεβολεμα. Ενώ το να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά είναι και φθηνό και πιασάρικο

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ