Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Παρέμβαση του esos: Απορίες και ενστάσεις για την εξ αποστάσεως διδασκαλία

Η ευθύνη όσων καταρτίζουν τα Προγράμματα Σπουδών: Δεν θα έπρεπε όσοι καταρτίζουν τα προγράμματα έκτακτης ανάγκης να διαμορφώσουν εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια ένα σύστημα τηλεκπαίδευσης για ώρα ανάγκης;
Δημοσίευση: 15/03/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ξεκινά από αύριο η διαδικασία για την εξ αποστάσεως διδασκαλία στα δημόσια σχολεία. Ξεκινά με την Γ ' λυκείου, όπως ανήγγειλε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλές απορίες και ενστάσεις που κάνουν το εγχείρημα κάπως αίολο.

Δύο είναι τα βασικά προβλήματα απ’ ότι φαίνεται:

1.    Η ελλιπής ετοιμότητα των εκπαιδευτικών. Ελάχιστοι εκπαιδευτικοί έχουν εξοικείωση με το περιβάλλον της τηλεκπαίδευσης, με τη χρήση των εργαλείων κτλ. Ακόμη πιο λίγοι έχουν κάποια πιστοποίηση ικανότητας εκπαιδευτού εξ αποστάσεως. Άρα, λείπει σε σημαντικό βαθμό (έτσι εκτιμάται, αφού δεν διατίθενται στοιχεία) το βασικό συστατικό της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, δηλαδή ο εκπαιδευτικός με την κατάλληλη εκπαίδευση.

2.    Ο εξοπλισμός στο σχολείο και στο σπίτι. Τα σχολεία μας είναι χαμηλά σε ποιοτικό επίπεδο και επάρκεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι εκπαιδευτικοί, από την άλλη, δεν έχουν όλοι επαρκείς Η/Υ για να κάνουν τα μαθήματά τους ηλεκτρονικά. Το πιο σοβαρό ζήτημα όμως, εδώ, είναι η ύπαρξη ενός (έστω μικρού) ποσοστού οικογενειών που δεν έχουν τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό ούτε σύνδεση στο διαδίκτυο. Τα παιδιά αυτών των οικογενειών δεν μπορούν να επωφεληθούν.

Πέρα από τους δύο αυτούς κύριους λόγους, υπάρχουν και άλλα ζητήματα, όπως :

Κατάλληλος εξοπλισμός:  Η διαρρύθμιση του χώρου όπου θα γίνει η παραγωγή του μαθήματος. Αν γίνει «ζωντανά» θα πρέπει να υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός με κάμερες και μικρόφωνα που θα καταγράφουν τον καθηγητή που διδάσκει και γράφει στον πίνακα. Διότι, αν δεν γράφει στον πίνακα, θα πρέπει να έχει ευχέρεια στη χρήση κατάλληλων προγραμμάτων για να γράφει μαθηματικές παραστάσεις, χημικές αντιδράσεις, την αρχαία ελληνική γλώσσα κτλ. Αυτές οι προϋποθέσεις, μάλλον δεν υπάρχουν σε τέτοιο βαθμό, ώστε να πούμε πώς θα γίνει με στοιχειώδη επάρκεια το μάθημα.

Η προσέλευση των εκπαιδευτικών στο σχολείο:  Άλλος σοβαρός λόγος είναι η προσέλευση των εκπαιδευτικών στο σχολείο, όταν απαγορεύεται ο συγχρωτισμός με μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Το κρούσμα στο Εσπερινό της Νίκαιας, θέτει επί τάπητος και το ζήτημα αυτό, που είναι τεράστιας σημασίας.

Τα Φροντιστήρια: Βέβαια, είναι τοις πάσι γνωστό ότι τα φροντιστήρια έχουν «καλύψει το κενό του κράτους», διότι ήταν μάλλον καλύτερα προετοιμασμένα για τα ενδεχόμενα αυτά και προσφέρουν ήδη διαδικτυακά τα μαθήματά τους. Υπ΄αυτή την έννοια, το κακό (η απώλεια πολλών διδακτικών ωρών) περιορίζεται, φυσικά για όσους κάνουν φροντιστήρια και είναι γραμμένοι σε εξοπλισμένα φροντιστήρια (δεν είναι όλα, ασφαλώς).

Τα ιδιαίτερα μαθήματα: Ένα προβληματικό ζήτημα, είναι τα ιδιαίτερα μαθήματα, τα οποία, εάν συνεχίζονται, εν κρυπτώ,  η ευθύνη αμφοτέρων, οικογένειας και καθηγητών είναι πολύ μεγάλη για την διασπορά του ιού.

Κανονισμοί: Η Ελλάδα είναι μια χώρα σε περιβάλλον ποικίλων κινδύνων. Όπως έχουμε φτιάξει έναν αντισεισμικό κανονισμό που εγγυάται ότι ελάχιστα κτήρια θα καταρρεύσουν σε περίπτωση σεισμού, έτσι και για άλλους τομείς της δημόσιας ζωής θα έπρεπε να έχουν ήδη δημιουργηθεί οι αντίστοιχοι «κανονισμοί».

Η ευθύνη όσων καταρτίζουν τα Προγράμματα Σπουδών: Ο Η1Ν1 κάθε χρόνο προσβάλλει δεκάδες χιλιάδες, σκοτώνει πάνω από 100 άτομα, κλείνει σχολικές τάξεις και σχολεία. Δεν θα έπρεπε όσοι καταρτίζουν τα προγράμματα έκτακτης ανάγκης να διαμορφώσουν εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια ένα σύστημα τηλεκπαίδευσης για ώρα ανάγκης; Δεν θα έπρεπε να υπάρχουν όλα τα μαθήματα δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου σε βίντεο των 15-20 λεπτών, καταρτισμένα από ομάδες εκπαιδευτικών που θα τα έχουν δοκιμάσει για την καταλληλότητα και τη λειτουργικότητά τους; Δεν θα έπρεπε η πολιτεία να εξασφαλίζει ότι οι ελάχιστες οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας που αδυνατούν , θα έχουν σύνδεση με το ιντερνετ και έναν Η/Υ στο σπίτι; Δεν θα έπρεπε ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί να έχουν ως απαραίτητο προσόν διορισμού όχι βασικές, αλλά προχωρημένες δεξιότητες στη χρήση Η/Υ και οι παλιότεροι να περάσουν υποχρεωτικά εντατικά σεμινάρια χρήση Η/Υ;

Η πλατφόρμα e-class : Η πλατφόρμα e-class είναι διαθέσιμη εδώ και χρόνια, αλλά εφόσον δεν υπάρχει η κουλτούρα του συνδυασμού της διαζώσης (στο σχολείο) διδασκαλίας με την εξ’ αποστάσεως, τίποτε δεν λειτουργεί παρά μόνο σε «πιλοτική φάση», πού μόλις τελειώσει η πιλοτική, χάνεται και η φάση.

Ας δούμε αυτήν την κατάσταση ως ένα παράθυρο ευκαιρίας να κάνουμε ένα σοβαρό, οργανωμένο, μελετημένο, σχεδιασμένο, δοκιμασμένο και αποτελεσματικό σύστημα γι όλα τα παιδιά σχολικής ηλικίας που θα μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί και στην εκπαίδευση ενηλίκων και στην επιμόρφωση του γενικού κοινού.

 

Σχόλια (45)

 
PETER
21 Μαρ 2020 18:16

Ο πιο πρόσφορος τρόπος είναι ο εκπαιδευτικός να επικοινωνεί εξ αποστάσεως με τα e-mail των γονέων των μαθητών στέλνοντας το εκπαιδευτικό υλικό της τάξης του και τις σχετικές ασκήσεις. Τα παιδιά λύνουν τις ασκήσεις ή γράφουν την παραγωγή λόγου και στέλνουν τις απαντήσεις τους.

 
Δυστυχώς ή ευτυχώς όχι...
17 Μαρ 2020 13:05

...με τον κορωνοιό αποδείχτηκε πως η Βιολογία (των μικροοργανισμών ήταν και είναι πάντα ''της μόδας΄΄ με την καλή έννοια. Κτυπάει το καμπανάκι να είμαστε πάντα προσεκτικοί σε θέματα υγείας.

 
Επιστήμες ζωής
17 Μαρ 2020 03:54

Αποδεικνύεται πόσο σημαντικές είναι η Βιολογία και η Χημεία και τα Μαθηματικά και όλοι οι κλαδοι της επιστήμης, ακόμα και αν δεν είναι της μόδας.

 
Καλη Φωτιση
16 Μαρ 2020 21:51

εάν τολμούσε να πει κανείς κάτι τέτοιο σε άσχετο χρόνο θα του την έπεφταν όλοι (δεν μιλάμε για τους συνδικαλισταδες). Που χαθηκαν οι λέξεις προγραμματισμός, προβλεψη, προετοιμασία, για να την βρούμε κι εμείς; Μπόρα ειναι και θα ξαναβρουμε τους γνήσιους ελληνικούς ρυθμούς μας. Είπαμε, δεν ζουμε μια κανονικοτητα.
Άντε και καλή φώτιση.

 
ΠΕ86
16 Μαρ 2020 21:24

Η άποψη του keysmith αντιπροσωπεύει πλήρως την εικόνα, ειδικά όσον αφορά την ελληνική επαρχία.
Τελικά επέλεξαν άλλη υποδομή και όχι του ΠΣΔ γιατί το αποτέλεσμα θα ήταν πραγματικά αστείο.
Θεωρώ χρήσιμη την προσπάθεια για τους μαθητές της Γ΄Λυκείου ώστε να μπορούν να λύσουν κάποιες απορίες και να κρατήσουν μία επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως άλλωστε είναι και ο στόχος.
Τα μαθήματα όμως μπορούν να γίνουν μόνο σε ένα τέτοιο προαιρετικό πλαίσιο γιατί η συμμετοχή αποκλείεται να πλησιάσει το 100%

 
SL^2
16 Μαρ 2020 18:33

Πολλά απ' όσα αναφέρονται εδώ μέσα είναι σωστά. Όμως με αφορμή την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να πούμε ότι το ΠΣΔ παρέχει τέτοια δυνατότητα. Δε νομίζω ότι χρειάζεται το Ελληνικό δημόσιο να πληρώνει ιδιώτες για πλατφόρμες και λογισμικά! Οποιαδήποτε τέτοια ενέργεια κατά την άποψή μου είναι σπατάλη. Τα χρήματα στην παιδεία και υγεία πρέπει να διατεθούν αλλού. Όσα διαθέτει το ΠΣΔ είναι κατά την άποψή μου απολύτως επαρκή. Απλά το ΠΣΔ χρειάζεται ενίσχυση σε ανθρώπινο επιστημονικό δυναμικό. Η εξ αποστάσεως εκπ/ση δεν είναι χρήσιμη μόνο σε έκτακτες ανάγκες όπως αυτή που περνάμε σήμερα με τον κορονοϊό. Χρειάζεται για τις περιπτώσεις μαθητών με κινητικά προβλήματα, χρειάζεται για ενίσχυση εκείνων των παιδιών που αδυνατούν λόγω της οικονομικής τους κατάστασης να πάνε φροντιστήριο ή αποτελεί έναν επιπλέον τρόπο, σε εθελοντική βάση πάντα, να παρέχεται από τους καθηγητές (όσους επιθυμούν) στους μαθητές εκείνους που επιθυμούν και μπορούν επιπλέον βοήθεια με επίλυση αποριών, παροχή επιπλέον παραδειγμάτων - ασκήσεων, διευκρινιστικών σημειώσεων κλπ

 
Makis
16 Μαρ 2020 14:48

Το 32% των μαθητών του σχολείου στο οποίο εργάζομαι δεν έχουν ίντερνετ στο σπίτι και το 26% δεν εχουν Η/Υ.

 
Έκτακτη ανάγκη
16 Μαρ 2020 14:29

Από την επόμενη σχολική χρονιά πρέπει το υπουργείο με ηρεμία να οργανώσει ένα ψηφιακό αποθετήριο, με μαγνητοσκοπημένες διαλέξεις για ασύγχρονη μάθηση στο Λύκειο. Το διαβασμα όμως θέλει ησυχία και συγκέντρωση: να μοιράσουν ηλεκτρονικά στους μαθητές το υλικό σε Γυμνάσιο και Λύκειο και ό,τι απορίες έχουν ας τις συζητούν με τους καθηγητές σε ένα forum ή μέσω email. Τα βίντεο λίγο θα βοηθήσουν στην εμπέδωση και την επανάληψη.

Οι απολυτήριες/πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα ζήτημα, μπορεί να γίνει περικοπή κάποιων κεφαλαίων της ύλης και να μετατεθούν για μέσα Ιουνίου. Εξάλλου πλέον είναι λίγα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, σε 2 εβδομάδες θα έχουν τελειώσει ώστε να μη διαταραχθεί η επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.

Θα έπρεπε να υπάρχει προγραμματισμός εδώ και 10 χρόνια, τώρα απλώς αυτοσχεδιάζουν όλοι παρόλο που ξέρουμε ότι κατά 99% τα παιδιά χειρίζονται με ευκολία Η/Υ και κινητές συσκευές. Εδώ συζητούν ακόμα για επιμορφώσεις εκπαιδευτικών λες και ζούμε στο 1999.

Ας ελπίσουμε ότι τον Απρίλιο-Μάιο θα έχει κάνει τον κύκλο της η έξαρση του ιού στην Ελλάδα.

 
Γερασιμος
16 Μαρ 2020 14:14

Το εξοργιστικό είναι πως "συνάδελφοι" κήρυκες του μηδενισμού προσπαθούν να απαξιώσουν τους έλληνες εκπαιδευτικούς λέγοντας πως τίποτα δε γίνεται και δεν είμαστε ικανοί, δημιουργούν προσκόμματα για να αποτύχει η εξ' αποστάσεως κλπ κλπ. Είναι οι ίδιοι που ήθελαν καταργήσεις μνημονίων με ένα νόμο κι ένα άρθρο αλλά όταν στρογγυλοκάθησαν στις καρέκλες τα μνημόνια ήταν μια χαρά. Ο έλληνας εκπαιδευτικός και ικανός είναι για εξ' αποστάσεως εκπαίδευση με τα μέσα που διαθέτει και μπορεί να κάνει άριστη δουλειά.

 
ΑΦΑΝΤΟΣ
16 Μαρ 2020 13:22

Πάντως ο θεσμικός φορέας του Υπουργείου για θέματα Πληροφορικής μια χαρά τα "τρέχει" τα ΕΣΠΑ τόσα χρόνια.
Τώρα όμως που χρειάζεται η ουσιαστική στήριξη, φαίνεται η γύμνια.

 
Σε ποιό αιώνα και πλανήτη?
16 Μαρ 2020 12:49

@Εκπαιδευτικος 16 Μαρ 2020 03:16
Το μεγαλύτερο παραμύθι του αιώνα είναι το να λέτε, ότι δεν υπάρχουν άνθρωποι που ψάχνουν πώς να ταίσουν την οικογένειά τους, πως ζεσταίνονται το χειμώνα, πως δεν τους πετούν έξω από τα σπίτια τους οι τράπεζες, πως δεν χρωστούν σε Δημόσιο-ΔΕΗ-Δήμους, πως επέστρεψε η κανονικότητα-αξιοκρατία-αριστεία και φυσικά η ανάπτυξη και είμαστε στο τρένο της. Και τέλος, ότι τα μουλάρια είναι μόνο στα παραμύθια.

 
Στράτος
16 Μαρ 2020 04:31

Οδηγίες για όσους εκπαιδευτικούς δεν γνωρίζουμε να χρησιμοποιούμε υπολογιστές θα στείλουν; π.χ. πως πατάμε το κουμπί του η/υ, πώς πιάνουμε το ποντίκι, πώς κάνουμε κλικ κλπ.

 
Εκπαιδευτικος
16 Μαρ 2020 03:16

Το μεγαλύτερο παραμύθι του αιώνα είναι το να λέμε ότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν κινητό ταμπλετ υπολογιστή ίντερνετ σήμερα στην τελευταία άκρη να πας τον πιο ρακένδυτο να δεις έχει τελευταίας τεχνολογίας κινητό που μπορεί να έχει πρόσβαση στο internet και σε όποια εφαρμογή θέλει πόσο μάλλον τα παιδιά τότε τόσα χρόνια δεν ενεργοποιήσαμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι για την βόλευε τους συνδικαλιστές Που απαιτούσαν συνεχώς προσλήψεις με κριτήρια προ 50κοντάετιας. Ε! Αυτο πια τελείωσε και πρέπει να το πάρουμε πλέον απόφαση κοιτάμε μπροστά το τρενο ξεκίνησε κ τρέχει κ οποίος δεν μπορει να ακολουθήσει αλλάζει μέσο κ παιρνει μουλάρι.

 
Μαρία Μάρκου
15 Μαρ 2020 23:32

Επικοινωνιακό show της υπουργού και τίποτα άλλο. Ένα εγχείρημα στο οποίο θα συμμετέχουν ελάχιστοι εκπαιδευτικοί, ελάχιστοι μαθητές και θα έχει μηδενικά αποτελέσματα.

 
Dinos
15 Μαρ 2020 23:16

Απορία. Αν γνωριζει κάποιος ας μου απαντήσει.

Με βάση πιο νομοθετικό πλαίσιο γίνονται η θα γίνονται μαθήματα εξ αποστάσεως;

 
ΗΥ
15 Μαρ 2020 22:22

1.Viber messenger κλπ δεν αποτελούν επίσημα στοιχεία τηλεδιάσκεψης προφανως
2.Αν πάνε οι πληροφορικοί κσι οι καθηγητές που κάνουν τα πανελληνίως εξεταζόμενα σχολεία τότε τι κλείσιμο σχολείων έχουμε;Πο αναπληρωτές σε νησιά κλπ πως θα μετακινηθούν να πάνε;
3.θα έχουμε μαθητές δυο ταχυτήτων και μετά μας φταίνε τα φροντιστήρια
4. Χειρότερη αναστάτωση θα είναι για όλους και θα δημιουργήσει περισσότερη αναστάτωση και προβλήματα από όσα θα λυσει

 
Πληροφορική και λοιπά δαιμόνια
15 Μαρ 2020 22:21

Κατάργησαν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, απαξίωσαν την επιμόρφωση ΤΠΕ, γελούσαν με τις προτάσεις για Εξ αποστάσεως επιμόρφωση, γκρίνιαζαν για το πολυέξοδο ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, τσιγκουνεύτηκαν την αναβάθμιση των υποδομών του ΠΣΔ, κατάργησαν την Τεχνική Υποστήριξη του ΠΣΔ.

Τώρα θέλουν σε μια ημέρα τα πάντα!

 
arte
15 Μαρ 2020 22:07

Μπραβο στον ΄΄ Ένας εκπαιδευτικός΄΄. Αντί να κάθεται να μιζεριάζει, ΠΑΡΑΓΕΙ έργο..Χωρίς πολλά πολλά..Είμαι περήφανη για τέτοιους συναδέλφους..
Εγώ πάλι θέλω να προσπαθήσω αλλά το σχολείο μου, Γυμνάσιο, δεν θέλει..Δεν ξέρω πώς ακριβώς να βρω τα παιδιά μόνη μου χωρίς σχετική ανακοίνωση στο σάιτ σχολείου...

 
Νεο Σχολείο
15 Μαρ 2020 21:54

Προφανώς η διδασκαλία με φυσική παρουσία διδασκοντων και διδασκομενων, σε τάξεις 12-15 ατόμων, παραμένει η καλύτερη επιλογή για το σχολείο. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει ψηφιακό υλικό ή ότι μια διάλεξη στις τόσες δεν μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως. Προφανώς ΔΩΡΕΑΝ και ΔΗΜΟΣΙΑ και διαθέσιμη ανοικτά σε όλη την κοινωνία.

Άλλο εργασιακά, άλλο εκπαίδευση. Ας θεσπίσουμε την ενιαία 14χρονη εκπαίδευση, με εξαετές Γυμνάσιο για να διδάσκονται τα μαθήματα από καθηγητές ειδικότητας, και θα υπάρχει εργασία.

 
Ένας εκπαιδευτικός
15 Μαρ 2020 20:28

Όρεξη να υπάρχει και λύσεις πολλές. Στο ΕΠΑ.Λ. εδώ και χρόνια κάνουμε κάποια μαθήματα εξ αποστάσεως (3-4 φορές το χρόνο) για εξοικείωση αλλά και για συντονισμό. Για τα μαθήματα χρησιμοποιούσα την πλατφόρμα Bigbluebutton αλλά μετά από κολλήματα (πρέπει να "μπαίνει" πολύ κόσμος -εκτός από την Ελλάδα, λόγω της πανδημίας) χρησιμοποίησα το viber για σύγχρονη διδασκαλία + την ιστοσελίδα (sch) για ασύγχρονη διδασκαλία. Απλώς μετέτρεψα τις διαφάνειες σε εικόνα . Έχω κάνει 2 μαθήματα από την Πέμπτη με πολύ καλά αποτελέσματα. Ποιος μαθητής δεν έχει viber; Ποιος μαθητής δεν έχει smartphone; Αν δεν το ξέρετε σχεδόν όλη μέρα τα παιδιά μας είναι στο διαδίκτυο, είχα όρεξη και τους βρήκα για να συνεχίσουμε την προετοιμασία γιατί εμείς στα ΕΠΑΛ δεν κάνουμε φροντιστήριο ....

 
Αφήστε τα διασπαστικά και ενωθείτε
15 Μαρ 2020 19:38

Τα σχέδια της τηλεκπαίδευσης αποτελούν απειλή για τα εργασιακά δικαιώματα, όχι μόνον των εκπαιδευτικών αλλά όλων των εργαζομένων. Και οι γονείς θα πληρώνουν για την εκπαίδευση. Ξυπνάτε.

 
Κι άλλος ΠΕ86
15 Μαρ 2020 17:46

Πόσο δίκαιο έχεις keysmith!!!!! ΣΕ ΟΛΑ!!!! Τώρα μας θυμήθηκαν να υποστηρίξουμε τη διαδικασία, που τόσα χρόνια δουλεύουμε με δικά μας, στην ουσία, προγράμματα σπουδών, χωρίς εργαστήρια και χωρίς υποστήριξη από κανέναν!!! Και σε κάτι εβδομες ώρες με μόνοωρο μάθημα, διότι δεν είμαστε και πρωτεύον μάθημα!!!

 
Μαθητής γ λυκείου σε απόγνωση
15 Μαρ 2020 17:01

Λέτε ότι ξεκινά από αύριο η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ! Εμείς οι μαθητές ποτέ θα ενημερωθούμε επίσημα για αυτό ; Δεν έπρεπε να μας ενημερώσει το σχολείο που θα το ενημέρωνε το υπουργείο ή όλα αυτά είναι λεπτομέρειες και απλώς ξεκινάει μαθήματα η υπουργός μόνη της ! Καλό μάθημα κυρια Υπουργέ !

 
PE19
15 Μαρ 2020 16:52

Κλιματιστικά σε ΟΛΑ τα σχολεία

 
Pe19
15 Μαρ 2020 16:46

Τα εργαλεία υπήρχαν αλλά δεν έγινε καμία προσπάθεια χρησιμοποιηθούν. Για να γίνει πιστοποίηση των μαθητών στο e-class πρέπει να γίνει για τον καθένα ξεχωριστά, δηλαδή σε μεγάλα σχολεία (500-600 μαθητές) αυτό είναι πρακτικά αδύνατο. Αν γίνονται διαδικτυακά μαθήματα υπάρξουν απουσίες ??? αν ναι με ποια λογική θα ληφθούν υπ' όψη ? δηλαδή αν κάποιο παιδί δεν έχει Η/Υ σπίτι ή σύνδεση στον internet (μικρό ποσοστό αλλά υπάρχει) θα πρέπει να πάρει απουσία ??? Και αν υπάρχουν στην ίδια οικογένεια 2 μαθητές και 1 υπολογιστής τι γίνεται ? τα ηλεκτρονικά μαθήματα έπρεπε να προετοιμάζονται εδώ και καιρό. Αντί τα σχολεία να ετοιμάζουν εκδρομές και το υπουργείο να κοιμάται στον ύπνο του δικαίου θα έπρεπε να έχει επιβάλει το e-class σε όλα τα σχολεία και να έχει επιλέξει ένα πολύ ελαφρύ πρόγραμμα e-learning.

 
Βικτωρία
15 Μαρ 2020 16:32

Από τη στιγμή που υπάρχει έστω και ένας μικρός αριθμός μαθητών που δεν μπορεί να συμμετέχει στα διαδικτυακά μαθήματα, η διαδικασία είναι άκυρη (και αντισυνταγματική ως προς το δικαίωμα των ίσων ευκαιριών) εξ ορισμού. Εξάλλου και η υπουργός το παραδέχτηκε ότι η όλη διαδικασία θα γίνει "για να μη χαθεί η επαφή των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία" και δεν συνιστά αναπλήρωση των χαμένων ωρών.
Ας απομακρυνθούμε λοιπόν λίγο από το πρόβλημα και ας κάνουμε τις εξής ερωτήσεις:
Αξίζει να διαθέσουμε ένα τεράστιο κονδύλι για να υποστηρίξουμε μια διαδικασία με αμφίβολη συμμετοχή (από μέρους των μαθητών), αμφίβολη χρήση (από μέρους των καθηγητών) και σίγουρη τεχνολογική απαξίωση σε 4-5 χρόνια; Ειδικά τη στιγμή που το διαδίκτυο βρίθει εργαλείων για τους μαθητές που πραγματικά ενδιαφέρονται (οι υπόλοιποι δεν παρακολουθούν ούτε όταν είναι στο σχολείο, μη κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας).
Μήπως πρέπει καλλίτερα να το πάρουμε απόφαση και να προετοιμαστούμε για να κάνουμε μάθημα το καλοκαίρι και να τελειώνει η συζήτηση; Δεν θα πάθουμε τίποτε αν χάσουμε μια φορά στη ζωή μας τις διακοπές μας, έτσι δεν είναι;

Υ.Γ. Όποιος λύσει το πρόβλημα (κόστος κλιματιστικών σε όλες τις αίθουσες διδασκαλίας) vs (κόστος τηλε-μαθημάτων + αναπόφευκτης παράτασης σχολικού έτους) κερδίζει!

 
Μαθήματα γενικής παιδείας
15 Μαρ 2020 16:03

Τόσο καιρό μας ζάλισαν με τα επτάωρα που κούρασαν τους μαθητές και την επαναφορά της γενικής παιδείας στη Γ' Λυκείου. Τώρα τα ξεχάσαμε όλα αυτά και επικεντρωνόμαστε στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Περισσεύει η υποκρισία στο υπουργείο.

 
Μαθαίνοντας κολύμπι
15 Μαρ 2020 16:00

Εμένα η πρόσκληση του υπουργείου μου ακούγεται σαν: "Μπείτε στη θάλασσα να μάθετε κολύμπι". Όταν πνιγούμε (μαζί με τους μαθητές και τους γονείς) ποιος θα φταίει; Αυτός που μας είπε να βουτήξουμε ή αυτός που μας είπε ότι πρώτα μαθαίνεις να κολυμπάς και μετά βουτάς στη θάλασσα;

 
Υπουργείο Παιδείας 2020
15 Μαρ 2020 15:58

Ας καταρτίσουν στο Υπουργείο ΤΩΡΑ ένα σχέδιο, για να είναι έτοιμο ένα ολοκληρωμένο σύστημα το φθινόπωρο. Τη φάση σχεδιασμού - δοκιμής δεν μπορούμε να την αποφύγουμε, με προχειρότητες δεν αλλάζει η εκπαίδευση απλώς συσσωρεύονται προβλήματα. Εξάλλου, μπορεί να υπάρχει έκτακτη ανάγκη και το 2021 ή το 2022.

Στο Υπουργείο, σε συνεργασία με την ΕΔΕΤ που έχει το eclass, ας αναλάβουν πρωτοβουλία και σε 6 μήνες ας προχωρήσουν σε πιλοτική εφαρμογή για να είναι έτοιμο την επόμενη δεκαετία.

 
ΓΣ
15 Μαρ 2020 15:43

Αντί να το κάνουμε τώρα ΟΠΩΣ μπορούμε, με μια από τις πλατφόρμες που υπάρχουν, αρκετές δωρεάν, αρκεί να αποφασίσει κάποιος ποιά, ας αναλωθούμε και φαγωθούμε σε ατέλειωτες συζητήσεις για το αν και ποιός έπρεπε να κάνει κάτι πριν 10 χρόνια. Ακόμα καλύτερα ας ανακαλύψουμε εχθρούς και ας πάμε κόντρα.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ