Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Παρέμβαση του esos: Απορίες και ενστάσεις για την εξ αποστάσεως διδασκαλία

Η ευθύνη όσων καταρτίζουν τα Προγράμματα Σπουδών: Δεν θα έπρεπε όσοι καταρτίζουν τα προγράμματα έκτακτης ανάγκης να διαμορφώσουν εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια ένα σύστημα τηλεκπαίδευσης για ώρα ανάγκης;
Δημοσίευση: 15/03/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ξεκινά από αύριο η διαδικασία για την εξ αποστάσεως διδασκαλία στα δημόσια σχολεία. Ξεκινά με την Γ ' λυκείου, όπως ανήγγειλε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλές απορίες και ενστάσεις που κάνουν το εγχείρημα κάπως αίολο.

Δύο είναι τα βασικά προβλήματα απ’ ότι φαίνεται:

1.    Η ελλιπής ετοιμότητα των εκπαιδευτικών. Ελάχιστοι εκπαιδευτικοί έχουν εξοικείωση με το περιβάλλον της τηλεκπαίδευσης, με τη χρήση των εργαλείων κτλ. Ακόμη πιο λίγοι έχουν κάποια πιστοποίηση ικανότητας εκπαιδευτού εξ αποστάσεως. Άρα, λείπει σε σημαντικό βαθμό (έτσι εκτιμάται, αφού δεν διατίθενται στοιχεία) το βασικό συστατικό της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, δηλαδή ο εκπαιδευτικός με την κατάλληλη εκπαίδευση.

2.    Ο εξοπλισμός στο σχολείο και στο σπίτι. Τα σχολεία μας είναι χαμηλά σε ποιοτικό επίπεδο και επάρκεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι εκπαιδευτικοί, από την άλλη, δεν έχουν όλοι επαρκείς Η/Υ για να κάνουν τα μαθήματά τους ηλεκτρονικά. Το πιο σοβαρό ζήτημα όμως, εδώ, είναι η ύπαρξη ενός (έστω μικρού) ποσοστού οικογενειών που δεν έχουν τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό ούτε σύνδεση στο διαδίκτυο. Τα παιδιά αυτών των οικογενειών δεν μπορούν να επωφεληθούν.

Πέρα από τους δύο αυτούς κύριους λόγους, υπάρχουν και άλλα ζητήματα, όπως :

Κατάλληλος εξοπλισμός:  Η διαρρύθμιση του χώρου όπου θα γίνει η παραγωγή του μαθήματος. Αν γίνει «ζωντανά» θα πρέπει να υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός με κάμερες και μικρόφωνα που θα καταγράφουν τον καθηγητή που διδάσκει και γράφει στον πίνακα. Διότι, αν δεν γράφει στον πίνακα, θα πρέπει να έχει ευχέρεια στη χρήση κατάλληλων προγραμμάτων για να γράφει μαθηματικές παραστάσεις, χημικές αντιδράσεις, την αρχαία ελληνική γλώσσα κτλ. Αυτές οι προϋποθέσεις, μάλλον δεν υπάρχουν σε τέτοιο βαθμό, ώστε να πούμε πώς θα γίνει με στοιχειώδη επάρκεια το μάθημα.

Η προσέλευση των εκπαιδευτικών στο σχολείο:  Άλλος σοβαρός λόγος είναι η προσέλευση των εκπαιδευτικών στο σχολείο, όταν απαγορεύεται ο συγχρωτισμός με μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Το κρούσμα στο Εσπερινό της Νίκαιας, θέτει επί τάπητος και το ζήτημα αυτό, που είναι τεράστιας σημασίας.

Τα Φροντιστήρια: Βέβαια, είναι τοις πάσι γνωστό ότι τα φροντιστήρια έχουν «καλύψει το κενό του κράτους», διότι ήταν μάλλον καλύτερα προετοιμασμένα για τα ενδεχόμενα αυτά και προσφέρουν ήδη διαδικτυακά τα μαθήματά τους. Υπ΄αυτή την έννοια, το κακό (η απώλεια πολλών διδακτικών ωρών) περιορίζεται, φυσικά για όσους κάνουν φροντιστήρια και είναι γραμμένοι σε εξοπλισμένα φροντιστήρια (δεν είναι όλα, ασφαλώς).

Τα ιδιαίτερα μαθήματα: Ένα προβληματικό ζήτημα, είναι τα ιδιαίτερα μαθήματα, τα οποία, εάν συνεχίζονται, εν κρυπτώ,  η ευθύνη αμφοτέρων, οικογένειας και καθηγητών είναι πολύ μεγάλη για την διασπορά του ιού.

Κανονισμοί: Η Ελλάδα είναι μια χώρα σε περιβάλλον ποικίλων κινδύνων. Όπως έχουμε φτιάξει έναν αντισεισμικό κανονισμό που εγγυάται ότι ελάχιστα κτήρια θα καταρρεύσουν σε περίπτωση σεισμού, έτσι και για άλλους τομείς της δημόσιας ζωής θα έπρεπε να έχουν ήδη δημιουργηθεί οι αντίστοιχοι «κανονισμοί».

Η ευθύνη όσων καταρτίζουν τα Προγράμματα Σπουδών: Ο Η1Ν1 κάθε χρόνο προσβάλλει δεκάδες χιλιάδες, σκοτώνει πάνω από 100 άτομα, κλείνει σχολικές τάξεις και σχολεία. Δεν θα έπρεπε όσοι καταρτίζουν τα προγράμματα έκτακτης ανάγκης να διαμορφώσουν εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια ένα σύστημα τηλεκπαίδευσης για ώρα ανάγκης; Δεν θα έπρεπε να υπάρχουν όλα τα μαθήματα δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου σε βίντεο των 15-20 λεπτών, καταρτισμένα από ομάδες εκπαιδευτικών που θα τα έχουν δοκιμάσει για την καταλληλότητα και τη λειτουργικότητά τους; Δεν θα έπρεπε η πολιτεία να εξασφαλίζει ότι οι ελάχιστες οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας που αδυνατούν , θα έχουν σύνδεση με το ιντερνετ και έναν Η/Υ στο σπίτι; Δεν θα έπρεπε ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί να έχουν ως απαραίτητο προσόν διορισμού όχι βασικές, αλλά προχωρημένες δεξιότητες στη χρήση Η/Υ και οι παλιότεροι να περάσουν υποχρεωτικά εντατικά σεμινάρια χρήση Η/Υ;

Η πλατφόρμα e-class : Η πλατφόρμα e-class είναι διαθέσιμη εδώ και χρόνια, αλλά εφόσον δεν υπάρχει η κουλτούρα του συνδυασμού της διαζώσης (στο σχολείο) διδασκαλίας με την εξ’ αποστάσεως, τίποτε δεν λειτουργεί παρά μόνο σε «πιλοτική φάση», πού μόλις τελειώσει η πιλοτική, χάνεται και η φάση.

Ας δούμε αυτήν την κατάσταση ως ένα παράθυρο ευκαιρίας να κάνουμε ένα σοβαρό, οργανωμένο, μελετημένο, σχεδιασμένο, δοκιμασμένο και αποτελεσματικό σύστημα γι όλα τα παιδιά σχολικής ηλικίας που θα μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί και στην εκπαίδευση ενηλίκων και στην επιμόρφωση του γενικού κοινού.

 

Σχόλια (45)

 
Κώστας Γ.
15 Μαρ 2020 13:49

Γελάω όταν ακούω να χορηγούνται ηλεκτρονικοί υπολογιστές σε σώματα ασφαλείας για την επιμόρφωση τους (δεν τα βάζω μαζί τους αλά με το σύστημα που επικρατεί) και στον εκπαιδευτικό που χρησιμοποιεί καθημερινά ΗΥ και εκτυπωτή να μην χορηγείται τίποτα και πότε. Αστείοι είστε εκεί στα υπουργεία.

 
Χουρδάκης Μιχαήλ
15 Μαρ 2020 13:58

1. Ο εξοπλισμός υπάρχει. Βασική αρχή στην κατασκευή λογισμικού είναι το mobile first και όλοι έχουν ένα κινητό τηλέφωνο/ταμπλετ για να παρακολουθούν μάθημα. Μάλλον είστε στην εποχή του netmeeting ακόμα.

2. Η υποδομή δεν υπάρχει σε επίπεδο server. Για να συνδεθούν 30 άτομα τα οποία πρέπει να έχουν φωνή, κάμερα κλπ πρέπει να αγοραστούν υπηρεσίες του εξωτερικού γιατί εδώ δεν έχουμε. Θέμα χρημάτων είναι.

3. Υποτιμάτε λίγο τους εκπαιδευτικούς. Οι περισσότεροι επαρκώς θα έκαναν μάθημα. Το κίνητρο για τους μαθητές ποιο είναι; Γενικα το κίνητρο για τα παιδιά να είναι στο σχολείο ποιο είναι; Αυτή θα έπρεπε να είναι η ερώτηση σας .

Σε γενικές γραμμές πολλά έχω ακούσει από άσχετους όλο αυτόν τον καιρό. Είναι πολύ εύκολο να διατυπώνεις απόψεις σε πολιτικά θέματα, όταν όμως πας να ασχοληθείς με τεχνικά θέματα και λες πράγματα που δεν ισχύουν, εκτιθεσαι. Πολλοί έχουν τις ιδέες για σούπερ επιστημονικά φαινόμενα όπως η απομακρυσμένη εκπαιδευση αλλά λείπει η τεχνογνωσία (και από την μάζα και από το υπουργείο) για να υλοποιηθούν αυτές οι ιδέες.

 
Observator
15 Μαρ 2020 14:01

Μια χώρα που έχει διαμορφώσει ένα σταθερό μοντέλο εκπαίδευσης από απόσταση είναι η Φιλανδία λόγω του ότι είναι αραιοκατοικημένη και έχει αρκετά βαρύ χειμώνα. Εμείς δεν έχουμε τέτοιο κίνητρο. Επιπλέον η επένδυση σε εξοπλισμό ο οποίος δεν θα είναι σε χρήση και ο οποίος παλαιώνει επειδή οι ανάγκες είτε σε ταχύτητα είτε σε μνήμη θα αυξάνονται δεν είναι λύση. Αυτό που είναι ρεαλιστικό να γίνει είναι η διαμόρφωση ενός μεικτού μοντέλου
όπου η διδασκαλία στην τάξη θα συνδυάζεται και από στοιχεία διδασκαλίας από απόσταση. Θα μπορούσε ο μηχανισμός να είναι σε χρήση μέχρι να αναλάβει κάποιος αναπληρωτής και δεν υπάρχει διδάσκων.

Ποιες είναι οι προκλήσεις?
Πρώτη πρόκληση είναι οι υποδομές που έχουμε ως χώρα δηλ. αν οι διαδικτυακές υποδομές μπορούν να σηκώσουν την ταυτόχρονη χρήση από πολλούς μαθητές. Έχω αμφιβολίες γιαυτό.
Δεύτερη πρόκληση η εξοικείωση με την τεχνολογία η οποία δεν είναι ομοιόμορφη σε όλες τις γενιές εκπαιδευτικών.
Τρίτη πρόκληση ο εξοπλισμός. Έχουν όλοι εξοπλισμό συγκεκριμένων προδιαγραφών. Το κράτος συνηθίζει να υποθέτει αλλά στην εκπαίδευση πρέπει να διαθέτει.

 
Εκπαιδευτικος
15 Μαρ 2020 14:04

Μα τι λέτε, είναι δυνατόν σύγχρονος εκπαιδευτικός να μην έχει ΗΥ και διαδίκτυο;
Το κράτος να εξοπλίσει τα σχολεία και μάλιστα σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση μέσα στο Μάρτιο θα ερχόταν οι ΗΥ που ζήτησε το κάθε σχολείο και είχαν εγκριθεί.

 
arte
15 Μαρ 2020 14:07

Ενστερνίζομαι πλήρως τις ενστάσεις- απορίες σας. ΟΜΩΣ από κάπου πρέπει να αρχίσουμε, κάπως πρέπει να κινητοποιηθούμε..Στο μέτρο που μπορούμε, στο βαθμό που μπορούμε εκπαιδευτικοί ,σχολεία, μαθητές... Το '' δεν κάνω τίποτα '' γιατί το σύστημα είναι ανέτοιμο, οι εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν (αλήθεια, τόσοι εκπαιδευτικοί που έχουν επιμορφωθεί-πιστοποιηθεί στις ΤΠΕ Β επιπέδου ,δεν μπορούν να προσπαθήσουν;;), δημιουργούνται κοινωνικές ανισότητες, δεν μπορεί να είναι το άλλοθι της μη προσπάθειας..ΔΕΝ πρόκειται για νέα ύλη που θα διδαχθεί ΜΟΝΟ εξ αποστάσεως. Όταν με το καλό ανοίξουν τα σχολεία, θα ξαναδιδαχθεί δια ζώσης η ύλη..ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΤΩΡΑ είναι να μην χάσουν οι μαθητές την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία..Και όλο αυτό το πειραματικό εγχείρημα μπορεί τελικά να αφήσει θετικά. Αλλά ,τελοσπάντων, ας το μάθουμε ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ ΤΟ!!!!.Η άρνηση, επειδή υπάρχουν δυσκολίες, δεν μπορεί να είναι μονίμως το άλλοθι..Απο αυτό πάσχει χρόνια τώρα η εκπαίδευση..Ας προσπαθήσουμε...

 
Εμμανουήλ Κουσλόγλου
15 Μαρ 2020 14:26

Συμφωνώ σε όλα. Υπάρχουν και άλλες πολλές παράμετροι...

 
keysmith
15 Μαρ 2020 14:35

ως εκπαιδευτικός πληροφορικός και γνώστης της κατάστασης να πούμε ότι είναι πολύ δύσκολο να γίνουν αυτά τώρα (αδύνατα θα εκτιμούσα σε διάστημα μικρότερο του κλεισίματος). Τα προβλήματα επικεντρώνονται στα εξής.

1 - Σαθρή υποδομή στο sch.gr. Παρά το φιλόδοξο σχεδιασμό του και τις θεωρητικές δυνατότητές που το έχουν εμπλουτίσει δεν ανταποκρίνεται ούτε στο ελάχιστο στις ανάγκες. Και ενώ έχει (θεωρητικά) cloud δυνατότητες και εφαρμογές αυτές είναι παλαιές εκδόσεις και το χειρότερο κάθονται σε ανεπαρκείς servers και γραμμές. Το δίκτυο ανταποκρίνεται δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του email και του web hosting των σχολείων. Για να φτιάξουμε ένα άρθρο και να ανεβάσουμε ένα έγγραφο σε ιστότοπο σχολείου θέλει υπομονή (αργεί να φορτώσει η σελίδα) και επιμονή (σπάει η σύνδεση, δεν ανταποκρίνεται το site, πατάς διαρκώς f5 μέχρι να σου κάτσει) με δωσμένο χώρο 1-2 gb ανά σχολείο το 2020. Και αυτό σε sites μηδενικής επισκεψιμότητας. Αν αποφασίσουν να συνδεθούν μαθητές και καθηγητές απλά δεν..
2 - Οι καθηγητές δεν έχουν επ ουδενί καμία ετοιμότητα να ανταποκριθούν. Μπορεί κάποιοι να έχουν "πιστοποιήσεις" εκπαίδευσης σε τέτοια θέματα (Β επίπεδο) αλλά εκτός ότι είναι λίγοι αυτά είναι στα χαρτιά. Οι καθηγητές των περισσότοερων ειδικοτήτων (κυρίως θεωρητικοί ή/και μεγαλύτερης ηλικίας αλλά όχι μόνο) δεν μπορούν να κάνουν ούτε τα βασικά και αν βάλεις τον παράγοντα τον τεχνικό (κάτι δεν θα δουλεύει βλέπε sch) θα γίνεται ένα αλαλούμ ασχετοσύνης και αδυναμίας υποστήριξης.
3 - οι μαθητές ΔΕΝ είναι σε θέση ούτε διάθεση επίσης να ακολουθήσουν. Μπορούν να ξέρουν να κάνουν follow και Like στα κοινωνικά αλλά μέχρι εκεί. Οι περισσότεροι δεν έχουν στα αλήθεια ούτε mail (δεν ξέρουν κωδικούς και ούτε έχουν μπει ποτέ). Αν τους φτιάξεις κλειδώνονται για 2 εβδομάδες μέχρι να μάθουν να βάζουν καλά κωδικό. Ανεξικίωτοι τελείως με μεθόδους πιστοποίησης από απλά κωδικούς μέχρι 2FA ξεκλειδώματος κτλ κτλ. Υπάρχει ένα μάθημα επιλογής στα ΓΕΛ στη Α-λυκείου και είναι το μόνο που διδάσκονται μερικές δεξιότητες σε cloud services (drive, mail κτλ) αλλά για μερικές ώρες και όπως είπαμε είναι επιλογής (δλδ μία μερίδα το διδάσκεται όχι όλοι ούτε αφορά γυμνάσια, επαλ δημοτικά κτλ). Επίσης δεν γίνεται από όλους τους συναδέλφους το ίδιο δλδ δεν διδάσκονται τα ίδια πράγματα. Η οδηγία σε αυτό/για αυτό το μάθημα να χρησιμοποιηθεί το σχολικό δίκτυο είναι και αυτή αστεία καθώς αυτό δεν λειτουργεί. Συνήθως καταφεύγουμε σε google (άτυπα). Όταν τους φτιάχνεις τετοιο λογαριασμό οι περισσότεροι (όχι όλοι) εχουν απίθανα προβλήματα που δεν περιγράφονται σε αυτή την απάντηση (ξεχναν user names, passwords, δεν έχουν κινητά, έχουν κινητά με φραγμένα εισερχόμενα σμσ γιατί δεν έβαλαν κάρτα, αλλάζουν αριθμούς και δεν μπορούν να ξεκλειδώσουν τον λογαριασμό κτλ κτλ). Τους λες γράψε τους κωδικούς/φωτογράφισέ τους και μέχρι να στρώσει το θέμα περνάνε 2 εβδομάδες (μετά εντάξει κάτι γίνεται). Μη ρωτάτε γιατί δεν έιναι όλοι insomniacs, σας λέω έτσι είναι.
4 - Εξοπλισμός δεν υπάρχει σε όλα τα σπίτια. Υπάρχουν πολλές οικογένειες δεν διαθέτουν η/υ ή λαπτοπ ή ασφαλώς ευρυζωνική. Μπορεί να έχουν κάποια Mb στα κινητά τους αλλά δεν έχουν όλα ούτε την ίδια στιγμή έχουν (όλο τους τελειώνουν) και βέβαια δεν είναι λαπτοπ τα κινητά.
5 - Δεν μπορείς τα σημερινά παιδιά να τα βάλεις να διαβάσουν με τετράδια στην τάξη. Αν τους πεις κάνει κάτι με η/υ είναι που δε θα το κάνουν ποτέ με άπειρες δικαιολογίες (και τώρα θα έχουν και δίκαιο). Δεν έχω κινητό, έσπασε η οθόνη, χάλασε είναι στο μάστορα, δεν έχουμε τηλέφωνο/ινερνετ δεν δεν δεν. Εδώ δεν κάνουν με φυσική παρουσία; Είναι και θέμα κουλτούρας αλλά δυστυχώς όχι μόνο δλδ όντως θα έχουν αυτά τα προβλήματα πολλοί.
και μερικά ακόμα θέματα που βαριέμαι να γράφω.

Αυτά τα πράγματα που θέλει το υπουργείο για να δουλέψουν πρέπει να γίνουν χωρίς πίεση της κατάστασης. Να αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών από το γυμνάσιο και να ενσωματώσει από μικρά τα παιδιά σε τέτοιες λειτουργίες. Αλλά αυτοί όλο λένε και στο τέλος μειώνουν τις ώρες ΤΠΕ/Πληροφορικής. Όταν κάνουν πιο πολλές ώρες αρχαία και αρχαία και ιστορία και ξανά ιστορία και θρησκευτικά σε όλες τις τάξεις αλλά κάτι αστεία μονοωρα ή επιλογής (!) ή συχνά καθόλου μαθήματα πληροφορικής/ΤΠΕ και όλα αυτά σε "μηδέν", ή περίπου μηδέν, υποδομή τι περιμένει το υπουργείο τώρα να συμβεί; Να τους ξελασπώσει η παρατημένη πληροφορική έτσι στα ξαφνικά και ώς "εκ θαύματος"?!? Πολύ αργά για δάκρυα Ηλέκτρα!

Υ.Γ. Επειδή θα ακουστούν πολλά αυτές τις μέρες προς εντυπωσιασμό μη γελιέστε. Κάποια success stories μεμονωμένων φιλότιμων πληροφορικών ή άλλων καθηγητών με συγκεκριμένες (επιλεγμένες συχνά) ομάδες μαθητών και σχολείων δεν είναι ούτε ο κανόνας ούτε αντιπροσωπεύει την γενική τραγική εικόνα. Αυτά θα είναι για τα μάτια του κόσμου. Είμαστε ξεβράκωτοι σε αυτά τα θέματα και η "μάχη" όπως λέει η "τέχνη του πολέμου" (παλιό ασιατικό βιβλίο για τον πόλεμο) "κερδίζεται στην προετοιμασία" και όχι τη στιγμή που δίνεται.

Eκτιμώ ότι αν επιχειρήσουν να το κάνουν θα εκτεθούν με την αποτυχία περισσότερο (να δεις στο μπαχαλο τι θα λένε τότε τα κανάλια). Δλδ καλύτερα αλήθεια να μην το τολμήσει το υπουργείο (τώρα κανα πιλοτικό για να ακούγεται στο κόσμο είναι άλλο θέμα αυτό θα το δείτε). Οσο για την Γ, το σχολείο ακόμα και τώρα με τα 7ωρα, οι περισσότεροι "γραμμένο" το έχουν, το κοιτάν μέσω φροντιστηρίων ή ιδιαίτερων. Δεν περιμένουν το σχολείο να τελειώσουν την ύλη. Δεν συμφωνώ με αυτό αλλά αυτή είναι πρώτα απ ολα η ψυχολογία του μαθητή και μετά συμπαρασύρει και κάποιους καθηγητές να μην ασχολούνται αν και συνήθως το προσπαθούν με λίγους μαθητές να κάνουν κάποιο μάθημα.
Αν θέλει κάτι ΑΠΛΟ να ΔΟΥΛΕΥΕΙ. Ας φτιάξει σε μια κεντρική δομή (πχ youtube γιατί το sch δεν μπορεί και τέλος) να ανεβάσει βιντεομαθήματα (που θα ετοιμάσει το ίδιο το υπουργείο) και ας ανεβάσει σε pdf ασκήσεις και σημειώσεις (τα βιβλία υπάρχουν έτσι και αλλιώς) και όποιος μαθητής θέλει ας διαβάσει (ελάχιστοι δλδ). Κάτι άλλο δεν βλέπω να δουλεύει.

Ας ελπίσουμε η κατάσταση να φτιάξει και να ανοίξουν "σύντομα τα σχολεία" (και τι θα κάνουν μόλις ανοίξουν και σκάσει το πρώτο κρούσμα πάλι του ιού?, άντε άλλο έναν μηνα? αυτέ οι πολιτικές "εύκολα" αρχίζουν, δύσκολα τελειώνουν αλλά στην ανάγκη όλα γίνονται).

 
Εκπ@ Χουρδάκης
15 Μαρ 2020 14:46

1.Εξοπλισμός υπάρχει! Μάλλον έκανες έρευνα σε όλα τα σπίτια των μαθητών και το πιστοποιείς. Μπράβο αξιοπιστία!
2. Πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν παλιά τηλέφωνα, δεν έχουν smartphone και ελάχιστοι είχουν διαρκή σύνδεση με το ιντερνετ. Εκτός αν έχεις τα ίδια συντριπτικά στοιχεία, όπως πιο πάνω.
3. Εφόσον δεν υπάρχει υποδομή σε επίπεδο server, όπως γράφεις, γιατί εκνευρίζεσαι; Χωρίς υποδομή μπορεί να γίνει η τηλεκπαίδευση; Μάνα εξ ουρανού μήπως;
4. Δεν ξέρω αν υποτιμά το άρθρο τους εκπαιδευτικούς. Ότι γράφεται δεν αφορά ποτέ το 100%. Αλλά αν αυτό είναι 20% σημαίνει ότι κάποια παιδιά δεν θα έχουν τις ίδιες δυνατότητες με άλλα. Έχετε στοιχεία που πείθουν για τον ισχυρισμό σας;
5. Αφού λοιπόν όπως ο ίδιος λέτε, λείπει η τεχνογνωσία , μάλλον αναφέρεστε στο Υπουργείο, υποθέτω...
Έχουμε ακούσει πολλούς αυτόκλητους υπερασπιστές της προχειρότητας....τελευταία

 
Πένη
15 Μαρ 2020 15:00

Συμφωνώ για τις δυσκολίες της εξ αποστάσεως διδασκαλίας εκ μέρους των εκπαιδευτικών. Από την πλευρά των μαθητών δε το 50% δεν έχει ιντερνετ .

 
Ειδικολόγος
15 Μαρ 2020 15:01

Έχει κατακλυστεί το εσοσ από αυτόκλητους υπερασπιστές της υπουργού και κατακριτές των εκπαιδευτικών που δε θέλουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Εχουν περάσει απέξω από τάξη όλοι αυτοί; Εχουν πάρει χαμπάρι ότι υπάρχουν οικογένειες που ΠΕΙΝΑΝΕ κι εσείς τους λέτε για λαπτοπ/ταμπλετ/smartphone και ευρυζωνικές συνδέσεις; Γι αυτά τα παιδιά τι προτείνετε; Να πάνε να πνιγούν; Έχετε υπόψη πόσος χρόνος χρειάζεται για να οργανώσεις ένα μάθημα με τόσο διαφορετικό τρόπο; έχει δώσει το υπουργείο κεντρικές οδηγίες; Γιατί πρέπει όλα σ αυτή τη χώρα να γίνονται στο ποδάρι; Που ξανακούστηκε να κλείνουν τα σχολεία την Τρίτη και να βγαίνει η υπουργός μαζί με τους αυλικούς της περιχαρής ότι σε 4 μέρες ξεκινάει η τελεκπαίδευση!!!!
5. γιατί δεν επιδοτούνται οι εκπαιδευτικοί για την αγορά εξοπλισμού;

 
Δηλαδή
15 Μαρ 2020 15:05

Ο καθηγητής θα κάνει το μάθημά του με δικό του εξοπλισμό, δηλαδή με δικά του έξοδα, και η κυβέρνηση θα παραχωρήσει τα σχολικά κτίρια σε ιδιώτες. Και τότε δεν θα χρειάζεται καν ο εκπαιδευτικός, τα της παιδείας θα αναλάβουν όλα αυτοί. Καλώς ήρθατε στην πραγματικότητα του νεοφιλελευθερισμού!

Μια εμβάθυνση για το πού οδηγούμαστε δεν βλάπτει.

 
ΧΡΉΣΤΟΣ
15 Μαρ 2020 15:21

Εάν δημιουργούν κάποιες πιστοποιημένες δομές που θα δίνουν τη δυνατότητα στον μαθητή να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις πόσοι θα έρχονται στο σχολείο; Ένα 10% και βλέπουμε !!!

 
Μ .Πατρινόπουλος
15 Μαρ 2020 15:31

Σίγουρα το θέμα των τεχνολογικών υποδομών είναι ιδιαίτερα σημαντικό γιατί μου φαίνεται πολύ δύσκολο το BigBlueButton (ΒΒΒ) του σχολικού δικτύου να να μπορέσει να υποστηρίξει την παράλληλη λειτουργία μερικών εκατοντάδων εικονικών τάξεων . Ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας ότι τις τελευταίες ημέρες "σέρνεται" γενικότερα το ΒΒΒ.
Ακόμα και να υπήρχαν οι τεχνικές προδιαγραφές η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δεν είναι μια κουβεντούλα που γίνεται μέσω του διαδικτύου αλλά μια δομημένη διαδικασία που απαιτεί σχεδιασμό, αλληλεπίδραση και προσχεδιασμένες δραστηριότητες που θα εμπλέκουν τους μαθητές.
Το να κάτσουμε μπροστά σε μια κάμερα και να έχουμε έναν ατελείωτο μονόλογο ή το να επιλύουμε ασκήσεις με την κάμερα να καταγράφει την επίλυση στον πίνακα, είναι μια διαδικασία που πολύ γρήγορα θα απογοητεύσει και θα αποθαρρύνει τους μαθητές.
Μην ξεχνάμε ότι εκτός από την συνεργασία μέσω τηλεδιάσκεψης και βίντεο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και άλλα εργαλεία που επιτρέπουν τη διαχείριση της τάξης, τη διαμοίραση υλικού αλλά και την επικοινωνία όπως το e-me του ψηφιακού σχολείου ή και το edmodo.
Αν θέλουμε να διατηρήσουμε επαφή με τους μαθητές μας και έχουμε τη δυνατότητα επικοινωνίας με αυτούς, μπορούμε να τους αναθέσουμε εργασίες με μορφή δραστηριότητων διερεύνησης που θα μπορούν να πραγματοποιήσουν από το σπίτι και να τις μοιραστούν με εμάς ή και τους συμμαθητές τους.
Τέλος, ενώ γίνεται πολύ συζήτηση για την Γ λυκείου, δεν έχω δει να γίνεται αναφορά στο study4exams που για κάποια από τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα έχει υλικό για μελέτη και βιντεοσκοπημένα μαθήματα, σε μορφή που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές.

 
KOSTAS
15 Μαρ 2020 15:38

@esos και άλλους σχολιαστές
Ο συνάδελφος-σχολιαστής @keysmith αποδίδει στο 100% την πραγματικότητα. Ας τον διαβάσουν εκεί στο υπουργείο και τώρα που έμαθαν ότι οι περίπατοι δεν είναι 2-3 το μήνα αλλά 5 όλο το διδακτικό έτος, να μάθουν ότι η εξ' αποστάσεως διδασκαλία δεν επιτυγχάνεται μόνο με οδηγίες από το υπουργείο. Χρειάζεται υποδομή και πολλά άλλα. Ελπίζω να τα λένε μόνο για λαϊκή κατανάλωση και να μην ρίξουν το φταίξιμο στους εκπαιδευτικούς όταν δεν θα λειτουργήσει τίποτα...

 
ΧΡΉΣΤΟΣ
15 Μαρ 2020 15:38

Ο μαθητές (όχι όλοι) γιατί έρχονται στο σχολείο στην Γ Λυκείου; Για να μπορέσουν (μέσω του συστήματος) να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Τέλος τα ψέματα. Η αλήθεια πονάει !!!

 
ΓΣ
15 Μαρ 2020 15:43

Αντί να το κάνουμε τώρα ΟΠΩΣ μπορούμε, με μια από τις πλατφόρμες που υπάρχουν, αρκετές δωρεάν, αρκεί να αποφασίσει κάποιος ποιά, ας αναλωθούμε και φαγωθούμε σε ατέλειωτες συζητήσεις για το αν και ποιός έπρεπε να κάνει κάτι πριν 10 χρόνια. Ακόμα καλύτερα ας ανακαλύψουμε εχθρούς και ας πάμε κόντρα.

 
Υπουργείο Παιδείας 2020
15 Μαρ 2020 15:58

Ας καταρτίσουν στο Υπουργείο ΤΩΡΑ ένα σχέδιο, για να είναι έτοιμο ένα ολοκληρωμένο σύστημα το φθινόπωρο. Τη φάση σχεδιασμού - δοκιμής δεν μπορούμε να την αποφύγουμε, με προχειρότητες δεν αλλάζει η εκπαίδευση απλώς συσσωρεύονται προβλήματα. Εξάλλου, μπορεί να υπάρχει έκτακτη ανάγκη και το 2021 ή το 2022.

Στο Υπουργείο, σε συνεργασία με την ΕΔΕΤ που έχει το eclass, ας αναλάβουν πρωτοβουλία και σε 6 μήνες ας προχωρήσουν σε πιλοτική εφαρμογή για να είναι έτοιμο την επόμενη δεκαετία.

 
Μαθαίνοντας κολύμπι
15 Μαρ 2020 16:00

Εμένα η πρόσκληση του υπουργείου μου ακούγεται σαν: "Μπείτε στη θάλασσα να μάθετε κολύμπι". Όταν πνιγούμε (μαζί με τους μαθητές και τους γονείς) ποιος θα φταίει; Αυτός που μας είπε να βουτήξουμε ή αυτός που μας είπε ότι πρώτα μαθαίνεις να κολυμπάς και μετά βουτάς στη θάλασσα;

 
Μαθήματα γενικής παιδείας
15 Μαρ 2020 16:03

Τόσο καιρό μας ζάλισαν με τα επτάωρα που κούρασαν τους μαθητές και την επαναφορά της γενικής παιδείας στη Γ' Λυκείου. Τώρα τα ξεχάσαμε όλα αυτά και επικεντρωνόμαστε στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Περισσεύει η υποκρισία στο υπουργείο.

 
Βικτωρία
15 Μαρ 2020 16:32

Από τη στιγμή που υπάρχει έστω και ένας μικρός αριθμός μαθητών που δεν μπορεί να συμμετέχει στα διαδικτυακά μαθήματα, η διαδικασία είναι άκυρη (και αντισυνταγματική ως προς το δικαίωμα των ίσων ευκαιριών) εξ ορισμού. Εξάλλου και η υπουργός το παραδέχτηκε ότι η όλη διαδικασία θα γίνει "για να μη χαθεί η επαφή των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία" και δεν συνιστά αναπλήρωση των χαμένων ωρών.
Ας απομακρυνθούμε λοιπόν λίγο από το πρόβλημα και ας κάνουμε τις εξής ερωτήσεις:
Αξίζει να διαθέσουμε ένα τεράστιο κονδύλι για να υποστηρίξουμε μια διαδικασία με αμφίβολη συμμετοχή (από μέρους των μαθητών), αμφίβολη χρήση (από μέρους των καθηγητών) και σίγουρη τεχνολογική απαξίωση σε 4-5 χρόνια; Ειδικά τη στιγμή που το διαδίκτυο βρίθει εργαλείων για τους μαθητές που πραγματικά ενδιαφέρονται (οι υπόλοιποι δεν παρακολουθούν ούτε όταν είναι στο σχολείο, μη κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας).
Μήπως πρέπει καλλίτερα να το πάρουμε απόφαση και να προετοιμαστούμε για να κάνουμε μάθημα το καλοκαίρι και να τελειώνει η συζήτηση; Δεν θα πάθουμε τίποτε αν χάσουμε μια φορά στη ζωή μας τις διακοπές μας, έτσι δεν είναι;

Υ.Γ. Όποιος λύσει το πρόβλημα (κόστος κλιματιστικών σε όλες τις αίθουσες διδασκαλίας) vs (κόστος τηλε-μαθημάτων + αναπόφευκτης παράτασης σχολικού έτους) κερδίζει!

 
Pe19
15 Μαρ 2020 16:46

Τα εργαλεία υπήρχαν αλλά δεν έγινε καμία προσπάθεια χρησιμοποιηθούν. Για να γίνει πιστοποίηση των μαθητών στο e-class πρέπει να γίνει για τον καθένα ξεχωριστά, δηλαδή σε μεγάλα σχολεία (500-600 μαθητές) αυτό είναι πρακτικά αδύνατο. Αν γίνονται διαδικτυακά μαθήματα υπάρξουν απουσίες ??? αν ναι με ποια λογική θα ληφθούν υπ' όψη ? δηλαδή αν κάποιο παιδί δεν έχει Η/Υ σπίτι ή σύνδεση στον internet (μικρό ποσοστό αλλά υπάρχει) θα πρέπει να πάρει απουσία ??? Και αν υπάρχουν στην ίδια οικογένεια 2 μαθητές και 1 υπολογιστής τι γίνεται ? τα ηλεκτρονικά μαθήματα έπρεπε να προετοιμάζονται εδώ και καιρό. Αντί τα σχολεία να ετοιμάζουν εκδρομές και το υπουργείο να κοιμάται στον ύπνο του δικαίου θα έπρεπε να έχει επιβάλει το e-class σε όλα τα σχολεία και να έχει επιλέξει ένα πολύ ελαφρύ πρόγραμμα e-learning.

 
PE19
15 Μαρ 2020 16:52

Κλιματιστικά σε ΟΛΑ τα σχολεία

 
Μαθητής γ λυκείου σε απόγνωση
15 Μαρ 2020 17:01

Λέτε ότι ξεκινά από αύριο η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ! Εμείς οι μαθητές ποτέ θα ενημερωθούμε επίσημα για αυτό ; Δεν έπρεπε να μας ενημερώσει το σχολείο που θα το ενημέρωνε το υπουργείο ή όλα αυτά είναι λεπτομέρειες και απλώς ξεκινάει μαθήματα η υπουργός μόνη της ! Καλό μάθημα κυρια Υπουργέ !

 
Κι άλλος ΠΕ86
15 Μαρ 2020 17:46

Πόσο δίκαιο έχεις keysmith!!!!! ΣΕ ΟΛΑ!!!! Τώρα μας θυμήθηκαν να υποστηρίξουμε τη διαδικασία, που τόσα χρόνια δουλεύουμε με δικά μας, στην ουσία, προγράμματα σπουδών, χωρίς εργαστήρια και χωρίς υποστήριξη από κανέναν!!! Και σε κάτι εβδομες ώρες με μόνοωρο μάθημα, διότι δεν είμαστε και πρωτεύον μάθημα!!!

 
Αφήστε τα διασπαστικά και ενωθείτε
15 Μαρ 2020 19:38

Τα σχέδια της τηλεκπαίδευσης αποτελούν απειλή για τα εργασιακά δικαιώματα, όχι μόνον των εκπαιδευτικών αλλά όλων των εργαζομένων. Και οι γονείς θα πληρώνουν για την εκπαίδευση. Ξυπνάτε.

 
Ένας εκπαιδευτικός
15 Μαρ 2020 20:28

Όρεξη να υπάρχει και λύσεις πολλές. Στο ΕΠΑ.Λ. εδώ και χρόνια κάνουμε κάποια μαθήματα εξ αποστάσεως (3-4 φορές το χρόνο) για εξοικείωση αλλά και για συντονισμό. Για τα μαθήματα χρησιμοποιούσα την πλατφόρμα Bigbluebutton αλλά μετά από κολλήματα (πρέπει να "μπαίνει" πολύ κόσμος -εκτός από την Ελλάδα, λόγω της πανδημίας) χρησιμοποίησα το viber για σύγχρονη διδασκαλία + την ιστοσελίδα (sch) για ασύγχρονη διδασκαλία. Απλώς μετέτρεψα τις διαφάνειες σε εικόνα . Έχω κάνει 2 μαθήματα από την Πέμπτη με πολύ καλά αποτελέσματα. Ποιος μαθητής δεν έχει viber; Ποιος μαθητής δεν έχει smartphone; Αν δεν το ξέρετε σχεδόν όλη μέρα τα παιδιά μας είναι στο διαδίκτυο, είχα όρεξη και τους βρήκα για να συνεχίσουμε την προετοιμασία γιατί εμείς στα ΕΠΑΛ δεν κάνουμε φροντιστήριο ....

 
Νεο Σχολείο
15 Μαρ 2020 21:54

Προφανώς η διδασκαλία με φυσική παρουσία διδασκοντων και διδασκομενων, σε τάξεις 12-15 ατόμων, παραμένει η καλύτερη επιλογή για το σχολείο. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει ψηφιακό υλικό ή ότι μια διάλεξη στις τόσες δεν μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως. Προφανώς ΔΩΡΕΑΝ και ΔΗΜΟΣΙΑ και διαθέσιμη ανοικτά σε όλη την κοινωνία.

Άλλο εργασιακά, άλλο εκπαίδευση. Ας θεσπίσουμε την ενιαία 14χρονη εκπαίδευση, με εξαετές Γυμνάσιο για να διδάσκονται τα μαθήματα από καθηγητές ειδικότητας, και θα υπάρχει εργασία.

 
arte
15 Μαρ 2020 22:07

Μπραβο στον ΄΄ Ένας εκπαιδευτικός΄΄. Αντί να κάθεται να μιζεριάζει, ΠΑΡΑΓΕΙ έργο..Χωρίς πολλά πολλά..Είμαι περήφανη για τέτοιους συναδέλφους..
Εγώ πάλι θέλω να προσπαθήσω αλλά το σχολείο μου, Γυμνάσιο, δεν θέλει..Δεν ξέρω πώς ακριβώς να βρω τα παιδιά μόνη μου χωρίς σχετική ανακοίνωση στο σάιτ σχολείου...

 
Πληροφορική και λοιπά δαιμόνια
15 Μαρ 2020 22:21

Κατάργησαν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, απαξίωσαν την επιμόρφωση ΤΠΕ, γελούσαν με τις προτάσεις για Εξ αποστάσεως επιμόρφωση, γκρίνιαζαν για το πολυέξοδο ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, τσιγκουνεύτηκαν την αναβάθμιση των υποδομών του ΠΣΔ, κατάργησαν την Τεχνική Υποστήριξη του ΠΣΔ.

Τώρα θέλουν σε μια ημέρα τα πάντα!

 
ΗΥ
15 Μαρ 2020 22:22

1.Viber messenger κλπ δεν αποτελούν επίσημα στοιχεία τηλεδιάσκεψης προφανως
2.Αν πάνε οι πληροφορικοί κσι οι καθηγητές που κάνουν τα πανελληνίως εξεταζόμενα σχολεία τότε τι κλείσιμο σχολείων έχουμε;Πο αναπληρωτές σε νησιά κλπ πως θα μετακινηθούν να πάνε;
3.θα έχουμε μαθητές δυο ταχυτήτων και μετά μας φταίνε τα φροντιστήρια
4. Χειρότερη αναστάτωση θα είναι για όλους και θα δημιουργήσει περισσότερη αναστάτωση και προβλήματα από όσα θα λυσει

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ