Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Οι οδηγίες “Κεραμέως” για την εξ αποστάσεως διδασκαλία προς όφελος των μαθητών

Η διαδικασία θα υλοποιηθεί από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά.
Δημοσίευση: 15/03/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τις οδηγίες της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, προς τους Διευθυντές των σχολείων και τους  εκπαιδευτικούς παρουσιάζει κατ' αποκλειστικότητα το esos.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

ΠΑΤΗΣΤΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΔΙΑΒΙΒΑΣΤΙΚΟ

Η Νίκη Κεραμέως μπαίνει από σήμερα στη “μάχη”  για την υλοποίηση  ενός πρωτοποριακού εγχειρήματος, που υλοποιήθηκε σε χρόνο "αστραπή" για τα ελληνικά δεδομένα, με στόχο για όσο διάστημα βρίσκονται κλειστά τα σχολεία εκπαιδευτικοί και μαθητές να διατηρήσουν την διδακτική επαφή έστω και εξ αποστάσεως.

Οι οδηγίες αφορούν το Λύκειο και Θα ακολουθήσουν αντίστοιχες  για τα Γυμνάσια και τα Δημοτικά σχολεία της χώρας.


Ν. Κεραμέως: Η διαδικασία θα υλοποιηθεί από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά.


Το υπουργείο εξειδικεύει τις δύο αυτές κατηγορίες:

• Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορεί κανείς να συνδεθεί και διαδικτυακά και τηλεφωνικά.

• Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχει το Υπουργείο).


Η υπουργός Παιδείας   διερευνά και άλλες μεθόδους και εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τη βέλτιστη παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους μαθητές.


Η επιλογή των εκάστοτε μεθόδων και εργαλείων γίνεται με γνώμονα ιδίως τις ποιοτικές και τεχνικές προδιαγραφές τους, και ειδικότερα την ασφάλεια, την τεχνική δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης του μέγιστου αριθμού χρηστών και το φιλικό περιβάλλον εγκατάστασης και χρήσης, καθώς και την εμπειρία από την επιτυχή εφαρμογή τους – για ανάλογο σκοπό και σε αντίστοιχη κλίμακα – σε άλλες χώρες.

Οι οδηγίες προς τους Διευθυντές

 Αναφορικά με τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το υπουργείο θα διαθέσει σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα για την πραγματοποίηση μαθημάτων, μέσω τηλεδιάσκεψης, από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς προς τους μαθητές τους.

Η πιλοτική εφαρμογή θα πραγματοποιηθεί από αύριο Δευτέρα 16 Μαρτίου για τη Γ ́ Λυκείου, που έχει προτεραιοποιηθεί λόγω των επερχόμενων Πανελλαδικών Εξετάσεων και θα ακολουθήσουν οι λοιπές τάξεις.

Στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η συνέχιση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία.

Επιδίωξη του υπουργείου Παιδείας είναι να δοθεί μεγαλύτερη αυτονομία σε κάθε σχολική μονάδα, έτσι ώστε να προσαρμόσει την παρεχόμενη δυνατότητα εξ αποστάσεως διδασκαλίας στις υφιστάμενες ανάγκες της. Για το λόγο αυτό οι Διευθυντές/ντριες των σχολείων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα διαμορφώνουν το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη.

Συγκεκριμένα:

Ο/η Διευθυντής/ντρια όλων των τύπων Λυκείου θα οριστεί υπεύθυνος ομάδας υποστήριξης, η οποία θα αποτελείται από τον ίδιο και από τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86, επιμορφωτής Β’ επιπέδου ΤΠΕ κτλ.), για να προσφέρει υποστήριξη στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου (πρώτη γραμμή υποστήριξης).

Η ομάδα υποστήριξης, καθώς και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί του σχολείου, θα λάβουν στην ηλεκτρονική τους διεύθυνση (email):

• Ένα ατομικό σύνδεσμο (link) εγκατάστασης της εφαρμογής Webex Meetings ο οποίος θα σταλεί από την ψηφιακή πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘ (ηλεκτρονική διεύθυνση webex_comm@webex.com).

• Σαφείς οδηγίες εγκατάστασης και χρήσης.

Ακολουθώντας τις οδηγίες, ο κάθε εκπαιδευτικός ολοκληρώνει την εγκατάσταση της εφαρμογής και αποκτά την ατομική του ψηφιακή τάξη διδασκαλίας. Αυτή η ψηφιακή τάξη αντιστοιχεί σε ένα μοναδικό, προσωπικό σύνδεσμο του κάθε εκπαιδευτικού. Σημειώνεται ότι αυτός ο σύνδεσμος θα χρησιμοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και με αυτόν ο εκπαιδευτικός θα προγραμματίζει με τους μαθητές του το κάθε μάθημα.

Ειδικά η ομάδα υποστήριξης θα λάβει επιπλέον οδηγίες εγκατάστασης και της εφαρμογής Webex Teams. Μέσω της εφαρμογής αυτής η ομάδα υποστήριξης του σχολείου θα επικοινωνεί με την Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου, η οποία θα προσφέρει υποστήριξη, υπό τη γενικότερη ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας (δεύτερη γραμμή υποστήριξης).

Στη συνέχεια, ο/η Διευθυντής/ντρια αναλαμβάνει να συντονίσει την επικοινωνία του κάθε εκπαιδευτικού με τους μαθητές του, μετά από ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων (βλ.φόρμα ενημέρωσης παρακάτω).

Ο/η εκπαιδευτικός, με τη σειρά του, αποστέλλει το σύνδεσμο της προσωπικής του ψηφιακής τάξης στους μαθητές του μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος.

Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε όλα τα μαθήματα πατώντας απλώς τον αντίστοιχο σύνδεσμο, χωρίς να απαιτείται η δημιουργία προσωπικού λογαριασμού στη συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Πρώτο βήμα:

Α. Έναρξη Εφαρμογής: Δευτέρα 16 Μαρτίου, ξεκινάει η πιλοτική εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους νομούς Αχαΐας, Ηλείας και Ζακύνθου. Ο σύνδεσμος εγκατάστασης και οι οδηγίες αποστέλλονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση των μελών της ομάδας υποστήριξης έως 10.00 π.μ. Θα δοθεί εύλογος χρόνος ενεργοποίησης των λογαριασμών σύμφωνα με τις οδηγίες, για την εξοικείωση με το περιβάλλον της πλατφόρμας.

Β. Πρώτη Τηλεδιάσκεψη Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης ΥΠΑΙΘ με Ομάδες Υποστήριξης: Δευτέρα 16 Μαρτίου στις 12:00 το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί η ενημέρωση των ομάδων υποστήριξης των σχολείων από την Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου, μέσω της ίδιας της πλατφόρμας που θα χρησιμοποιείται για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τo Webex Meetings. Στόχος είναι η περαιτέρω κατανόηση της διαδικασίας, έτσι ώστε από Τρίτη 17 Μαρτίου να ξεκινήσει η άμεση εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις περιοχές αυτές, αφού λάβουν και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί ατομικό σύνδεσμο και οδηγίες εγκατάστασης.

Γ. Κέντρο Εξυπηρέτησης (Help Desk): Στις περιπτώσεις που οι ομάδες υποστήριξης αδυνατούν να επιλύσουν κάποιο ζήτημα, μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης της Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ μέσω της εφαρμογής Webex Teams. Όπως προαναφέρθηκε, οι ομάδες υποστήριξης θα λάβουν δεύτερο ηλεκτρονικό μήνυμα με τις οδηγίες εγκατάστασης της εφαρμογής Webex Teams. Το Υπουργείο θα θέσει σε λειτουργία και τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης εντός εβδομάδας.

Δεύτερο βήμα:

Από Τρίτη 17 Μαρτίου και σταδιακά, θα αποστέλλονται με τον ίδιο τρόπο σύνδεσμοι και οδηγίες σε όλα τα Λύκεια της χώρας.

Καθ’ όλη την επόμενη εβδομάδα, σταδιακά ανά νομό, θα δημιουργούνται ομάδες υποστήριξης σε κάθε Λύκειο με την ανάλογη διαδικασία. Οι ομάδες αυτές, με τη σειρά τους, θα καθοδηγούν και θα διευκολύνουν τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς στην εγκατάσταση και χρήση της ψηφιακής τους τάξης.

Επισημάνσεις:

1) Παρακαλούμε να παρακολουθείτε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση για τη συνεχή ενημέρωσή σας.

2) Κατ’ εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και του νόμου 4624/2019, θα θέλαμε) σας ενημερώνουμε σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σας από το Ελληνικό Δημόσιο όπως εκπροσωπείται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως υπεύθυνο επεξεργασίας. Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση (e-mail) αποτελεί αντικείμενο επεξεργασίας λόγω της ιδιότητά σας ως Διευθυντών, Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων και νομίμων αναπληρωτών τους καθώς και ως εκπαιδευτικών και της σχέσης σας με το Ελληνικό Δημόσιο, είναι δε αναγκαία για την εκπλήρωση των σκοπών και υποχρεώσεων τουΕλληνικού Δημοσίου,κατά τις κείμενες διατάξεις, για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της εκπαιδευτικής δραστηριότητας κατά την περίοδο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού Covid-19 και την απαγόρευση διδασκαλίας με φυσική παρουσία. Τα ως άνω δεδομένα θα κοινοποιηθούν σε συνεργαζόμενους με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων παρόχους υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, αποκλειστικά και μόνο προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, μέσω της σχετικής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων, και αποκλειστικά για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η ως άνω απαγόρευση, και εν συνεχεία θα διαγραφούν από τους εν λόγω παρόχους.

Έχετε δικαίωμα να λάβετε επιβεβαίωση για το κατά πόσον ή όχι προσωπικά δεδομένα που σας αφορούν υφίστανται επεξεργασία. Σε περίπτωση που τα προσωπικά σας δεδομένα υφίστανται επεξεργασία, έχετε το δικαίωμα πρόσβασης στα προσωπικά σας δεδομένα, λήψης αντιγράφου αυτών, διόρθωσης ανακριβειών, συμπλήρωσης ελλιπών προσωπικών δεδομένων, διαγραφής προσωπικών δεδομένων, διακοπής της επεξεργασίας τους, λήψης τους σε δομημένη, κοινώς χρησιμοποιούμενη και αναγνωρίσιμη από μηχανήματα μορφή, διαβίβασής τους σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, χωρίς αντίρρηση από το Ελληνικό Δημόσιο, διαβίβασής τους από το Ελληνικό Δημόσιο σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό, υποβολής καταγγελίας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αντίταξης ανά πάσα στιγμή στην επεξεργασία τους, αντίταξης ανά πάσα στιγμή στην επεξεργασία τους για σκοπούς εμπορικής προώθησης.

Για οποιαδήποτε απορία έχετε σε σχέση με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων από το Ελληνικό Δημόσιο ή/και τα σχετικά δικαιώματά σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας (e-mail επικοινωνίας gengram.abe@minedu.gov.gr).

3) Ο Διευθυντής αναλαμβάνει να ενημερώσει όλους τους γονείς/κηδεμόνες και μαθητές σχετικά με την επεξεργασία της ηλεκτρονικής τους διεύθυνσης (email) αποκλειστικά από το σχολείο και αποκλειστικά για τον σκοπό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, κοινοποιώντας τους την παρακάτω φόρμα:

Κατ’ εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και του νόμου 4624/2019, θα θέλαμε) σας ενημερώνουμε σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σας από το Ελληνικό Δημόσιο όπως εκπροσωπείται από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως υπεύθυνο επεξεργασίας. Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση (e-mail) αποτελεί αντικείμενο επεξεργασίας λόγω της ιδιότητά σας ως μαθητών ή/και γονεών ή κηδεμόνων και της σχέσης σας με το Ελληνικό Δημόσιο, είναι δε αναγκαία για την εκπλήρωση των σκοπών και υποχρεώσεων τουΕλληνικού Δημοσίου, κατά τις κείμενες διατάξεις, για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της εκπαιδευτικής δραστηριότητας κατά την περίοδο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊούCovid-19 και την απαγόρευση διδασκαλίας με φυσική παρουσία.

Έχετε δικαίωμα να λάβετε επιβεβαίωση για το κατά πόσον ή όχι προσωπικά δεδομένα που σας αφορούν υφίστανται επεξεργασία. Σε περίπτωση που τα προσωπικά σας δεδομένα υφίστανται επεξεργασία, έχετε το δικαίωμα πρόσβασης στα προσωπικά σας δεδομένα, λήψης αντιγράφου αυτών, διόρθωσης ανακριβειών, συμπλήρωσης ελλιπών προσωπικών δεδομένων, διαγραφής προσωπικών δεδομένων, διακοπής της επεξεργασίας τους, λήψης τους σε δομημένη, κοινώς χρησιμοποιούμενη και αναγνωρίσιμη από μηχανήματα μορφή, διαβίβασής τους σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, χωρίς αντίρρηση από το Ελληνικό Δημόσιο, διαβίβασής τους από το Ελληνικό Δημόσιο σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό, υποβολής καταγγελίας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αντίταξης ανά πάσα στιγμή στην επεξεργασία τους, αντίταξης ανά πάσα στιγμή στην επεξεργασία τους για σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Για οποιαδήποτε απορία έχετε σε σχέση με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων από το Ελληνικό Δημόσιο ή/και τα σχετικά δικαιώματά σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας (e-mail επικοινωνίας gengram.abe@minedu.gov.gr).

Οδηγίες για ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Αναφορικά με τηνασύγχρονη εκπαίδευση, οι υφιστάμενες ψηφιακές δομές του υπουργείου, όπως τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (Ε-Books), το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (Φωτόδεντρο) και τα Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (Πλατφόρμα «Αίσωπος») είναι ήδη οργανωμένες ανά βαθμίδα (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ), μάθημα και ενότητες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν επίσης να δημιουργήσουν ψηφιακές τάξεις (π.χ. e-class ή e-me) για την ασύγχρονη ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού, ασκήσεων και οδηγιών προγράμματος διδασκαλίας. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχουν όλοι οι μαθητές και εκπαιδευτικοί κωδικούς Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (οδηγίες στη σελίδα 8).

Α) E-books: Οδηγίες χρήσης

• Εισέρχεστε στον ιστότοπο https://dschool.edu.gr/


• Κάνετε κλικ στα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία.
• Κάνετε κλικ στην τάξη σας, ή το αντικείμενο που θέλετε να αναζητήσετε.
• Κάνετε κλικ σε ένα βιβλίο και ανοίγει σε νέα σελίδα.
• Πάνω δεξιά υπάρχει η λίστα με τα περιεχόμενα, σε drop down μενού, το οποίο σας δείχνει τις διαθέσιμες ενότητες.

Για τα βιβλία με ενσωματωμένους συνδέσμους html

• Αφού επιλέξετε το κεφάλαιο, εμφανίζεται το κείμενο με εικονίδια (π.χ. τα παραπάνω) ή ενσωματωμένους συνδέσμους, πάνω στους οποίους μπορείτε να πατήσετε προκειμένου να μεταβείτε σε επιπρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό (ασκήσεις, προσομοιώσεις, πολλαπλές πηγές).

Β) Φωτόδεντρο: Οδηγίες χρήσης

• Εισέρχεστε στον ιστότοπο https://dschool.edu.gr/


• Κάνετε κλικ Φωτόδεντρο (aggregator).

• Το διαδραστικό υλικό του συσσωρευτή είναι οργανωμένο σε θεματικές περιοχές.

• Επιλέγετε την θεματική περιοχή που σας ενδιαφέρει και εμφανίζεται όλο το διαθέσιμο υλικό ή πληκτρολογείτε λέξεις κλειδιά από την μπάρα αναζήτησης.

• Επιλογή εκπαιδευτικής βαθμίδας: Αναζητάτε το διαδραστικό υλικό ανάλογα τα με φίλτρα που σας ενδιαφέρουν (από τις επιλογές που βρίσκονται στα αριστερά της σελίδας), ή αναζητώντας με λέξεις κλειδιά στη μπάρα αναζήτησης στο πάνω μέρος της σελίδας.

• Μόλις βρείτε το υλικό που σας ενδιαφέρει, πατάτε επάνω στον τίτλο και μεταβαίνετε σε νέα σελίδα.

• Πατάτε πάνω στο εικονίδιο και ξεκινάει η δραστηριότητα (βίντεο, προσομοίωση, οπτικοποίηση, πείραμα, άσκηση, εκπαιδευτικό παιχνίδι, κλπ.).

Γ) Αίσωπος: Οδηγίες χρήσης εκπαιδευτικού για υπάρχοντα εκπαιδευτικά σενάρια

• Εισέρχεστε στον ιστότοπο http://aesop.iep.edu.gr/

• Πατάτε στο εικονίδιο «ΨΗΦΙΑΚΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ».

• Επιλογή μαθήματος και βαθμίδας: Αναζητείτε το σενάριο που σας ενδιαφέρει, χρησιμοποιώντας τα φίλτρα που φαίνονται στην αριστερή πλευρά της σελίδας, ή κάνοντας αναζήτηση με λέξεις κλειδιά στην μπάρα αναζήτησης που βρίσκεται στην κορυφή της σελίδας.

• Επιλέγετε το σενάριο που σας ενδιαφέρει (π.χ. το πρώτο «Ας φτιάξουμε μια ιστορία ωραία με τον Αίσωπο παρέα»).


• Οδηγείστε στην γενική περιγραφή του σεναρίου, απ’ όπου μπορείτε να μεταβείτε στις φάσεις/κεφάλαια του σεναρίου επιλέγοντάς από την κορυφή της σελίδας (βλ. την εικόνα παρακάτω).


• Κάνετε κλικ στην πρώτη φάση και ακολουθήστε τα στάδια του σεναρίου, ζητώντας στους μαθητές σας να ολοκληρώσουν τις προτεινόμενες δράσεις.

Εγγραφή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ)

Χρήση λογαριασμού ΠΣΔ για τη δημιουργία ψηφιακών τάξεων:

Για την ασύγχρονη διδασκαλία, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν ψηφιακές τάξεις, ώστε να προγραμματίζουν το μάθημά τους, να αποστέλλουν εκπαιδευτικό υλικό και ασκήσεις, να αναρτούν εργασίες κτλ.

Οι μαθητές αντίστοιχα θα μπορούν έτσι να έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις ψηφιακές τάξεις του ΠΣΔ (π.χ. e-class, e-me).

Οδηγίες εγγραφής:

• Εκπαιδευτικοί: https://register.sch.gr/teachers/
• Μαθητές: https://register.sch.gr/students/

Ο μαθητής θα δίνει στη φόρμα εγγραφής τα στοιχεία του, όπως αυτά αναγράφονται σε έλεγχο προόδου τριμήνου.

ΣεπερίπτωσηπουδενγνωρίζειτονΑριθμόΜητρώου,μπορείνατοναφήσει κενό.
Ψηφιακές τάξεις:

• e-class του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (https://www.sch.gr/)

Σχόλια (62)

 
με εντολη Κεραμέως
15 Μαρ 2020 23:42

τοσο απλό ήταν ? ουαου

 
Γιώργος
16 Μαρ 2020 00:27

Το φωτοδεντρο;;;Πόσο μπροστά είστε κ. Υπουργέ. Εμπρός-πίσω.

 
Μανώλης
16 Μαρ 2020 01:27

Ολα αυτά έγιναν την εποχή της Διαμαντοπούλου, μετά λες και πάγωσε ο χρόνος. Πάλι καλά που έστω και με αυτή τη στγκυρία, υπάρχει περίπτωση να χρησιμοποιηθεί κάτι.

 
απλούστατον
16 Μαρ 2020 01:45

1. κι αν οι καθηγητές δεν έχουν πισί με κάμερα ή λαπτοπ;;;;
2. κι αν οι μαθητές δεν έχουν πισί με κάμερα ή λαπτοπ;;;;
3. κι αν δεν έχουν σύνδεση;;;;
4. κι αν οι μαθητές αρνηθούν να συμμετάσχουν;;;;
5. μα δεν είπαμε "μένουμε σπίτι;;;;;;;" από που θα γίνουν όλα αυτά;;;;;;

 
Μοντέλο
16 Μαρ 2020 01:48

Να μας κάνει αύριο μια επίδειξη των παραπάνω η ίδια η Υπουργός, ως η πρώτη των πρώτων στην ιεραρχία....

 
Πληροφορικός
16 Μαρ 2020 02:19

Πως καταλήξαν στο Webex της Cisco
Είχαν δει και το Teams της Micrisoft?
Για λύσεις Open Source?
Big Blue Button
Πόσο κοστίζει;
Ας ελπίσουμε οτι θα δουλέψει με αυτές τις γραμμές...
Πάντως δεδομένης της κρίσης έκαναν αξιόλογη προσπάθεια. Μπράβο τους.

 
george
16 Μαρ 2020 02:26

Ζούνε σε άλλον πλανήτη εκεί στο Υπουργείο. Καμία επαφή με την πραγματικότητα....

Άσε που το Webbex Meetings δεν προορίζεται για τέτοια χρήση!
Το ανοικτού λογισμικού BigBlueButton που είναι και καταλληλότερο για την εκπαίδευση και χρησιμοποιείται ευρέως, δεν το ξέρουν ε; Ούτε άλλες λύσεις ανοικτού λογισμικού;

Μπράβο στους "άριστους" που είναι όμως άσχετοι

 
Dinos
16 Μαρ 2020 02:32

Tι ακριβώς προσπαθεί να κάνει με αυτές τις οδηγίες η Υπουργός.
Υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για εκπαίδευση εξ αποστάσεως από τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία;
Πως ακριβώς θα αξιολογηθεί με το συγκεκριμένο έργο; Και από ποιούς;
Το μόνο που θα καταφέρει θα είναι να διχάσει την εκπαιδευτική κοινότητα.
Γονείς εναντίον των παιδιών τους που δεν θα ανταποκρίνονται όπως τα παιδιά του γείτονα.
Παιδιά εναντίον γονέων γιατί δεν θα έχουν από το σπίτι καλό υπολογιστή, tablet ή κινητό για να γίνουν άριστοι.
Εκπαιδευτικοί εναντίον εκπαιδευτικών γιατί κάποιοι θα ανταποκριθούν ενόψει κρίσεων να αναδείξουν τα προσόντα τους και άλλοι πάλι όχι.
Εκπαιδευτικοί εναντίον εκπαιδευτικών γιατί κάποιοι προς άγραν πελατείας θα διαφημίσουν τις γνώσεις τους.
Εκπαιδευτικοί εναντίον εκπαιδευτικών διότι κάποιοι θα αντισταθούν στην γελοιότητα και τον εξευτελισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας ενώ κάποιοι θα υπεραμυνθούν της αυθαιρεσίας της υπουργού.
Κυρία Υπουργέ, 8 μήνες στην κυβέρνηση και δεν γνωρίζετε ακόμη το σχολείο τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Αν δεν σας αρέσει όπως λειτουργεί δικαίωμα σας να το αλλάξετε.
Αυτά που ακούμε κάθε μέρα στις δηλώσεις σας προκαλούν θλίψη στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Όλοι καταλαβαίνουν ότι δεν υπάρχει σχέδιο αλλά μόνο επικοινωνία και μεγάλα λόγια για να ακούσει η κοινωνία αυτά που θέλει.

 
Θανασης
16 Μαρ 2020 05:47

Η Νίκη Κεραμέως μπαίνει στην μάχη...

Το Μαρούσι στην Εκάλη στέλνει περήφανο χαιρετισμό

 
ΝΙΚ
16 Μαρ 2020 07:24

Πόση γκρίνια πια! τουλάχιστον ας προσπαθήσουμε. φαίνεται ο δρόμος θα είναι μακρύς. Με τις παράλληλες στηρίξεις; θα εξηγούν σε άλλο εικονικό δωμάτιο; Οι νοσηλευτές; θα πάνε στα νοσοκομεία και θα δίνουν οδηγίες; θα βοηθούν τους γιατρούς εκεί;

 
sp
16 Μαρ 2020 07:44

Ερώτημα 1ο Τι γίνεται με τους μαθητές που δεν έχουν Η/Υ ?
Ερώτημα 2ο Τι γίνεται με τους μαθητές που δεν έχουν Ιντερνέτ ?
Ερώτημα 3ο Τι γίνεται με τους μαθητές που δεν έχουν Η/Υ και Ιντερνέτ ?

 
Τραγικό
16 Μαρ 2020 08:23

Τραγικό το να δίνεται η τηλεκπαίδευση σε ιδιωτικό φορέα. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο τι κάνει; Δεν είναι επαρκές; Τόσα εκατομμύρια έχει φάει για να στήσει τα κομπιουτεράκια και τα δικτυάκια στα σχολεία και δεν μπορεί να υποστηρίξει εξ' αποστάσεως εκπαίδευση; Αν είναι έτσι όλοι όσοι είναι αποσπασμένοι εκεί να γυρίσουν στα σχολεία να κάνουν μάθημα.

 
SB
16 Μαρ 2020 08:25

Για όλους τους παραπάνω: "Στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η συνέχιση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία."

 
nikos
16 Μαρ 2020 08:33

οι πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης που προτείνετε είναι εκτός πραγματικότητας!

 
Γ.Π.
16 Μαρ 2020 08:44

Να εργαστούμε για τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών.
Να μην ξεχάσουμε στην εγκύκλιο την απλούστερη διαδικασία.
Στέλνω εργασίες με email και απαντούν παρομοίως. Στην ΠΕ εξυπηρετεί.
Παραλλήλως ο δάσκαλος παρεμβαίνει μέσω webex.

 
peter
16 Μαρ 2020 08:55

Αντί να πείσει τους γονείς να ασχοληθούν με τα παιδιά τους και να τα κρατήσουν σπίτι τι τους λέει;
ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΕΊΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ .
ΘΑ ΒΑΛΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΝΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ.

 
Θεαθήναι
16 Μαρ 2020 09:02

Τι στρουθοκαμηλισμός! Προέχει η Γ΄Λυκείου και όχι οι επικοινωνιακού τύπου "λύσεις". Αποφορτίστε τα παιδιά ΧΘΕΣ!:
1. Άμεση ανακοίνωση μείωσης της ύλης στα επίπεδα που ήταν όταν έκλεισαν τα σχολεία
2. Δηλώστε ότι προέχει να γίνουν οι Πανελλαδικές εξετάσεις εντός καλοκαιριού
3. Κλείστε τα σχολεία ως τον Μάιο, να μην πέφτουν μαθητές και καθηγητές από τον κορονοϊό για να μπορέσουν να γίνουν οι εξετάσεις. Η Ιρλανδία έκλεισε τα σχολεία της για ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 16 εβδομάδες!
4. Οι βαθμοί του α΄τετραμήνου να ισχύσουν και στο β΄κι όσοι μαθητές κινδυνεύουν να δώσουν εξετάσεις προαγωγικές τον Σεπτέμβριο

Αφήστε τα επικοινωνιακά "πυροτεχνήματα" γιατί εδώ "καιγόμαστε". Δεν είναι προεκλογική περίοδος.
Οι έκτακτες συνθήκες απαιτούν σοβαρότητα και παιδαγωγική ευαισθησία

 
PE86
16 Μαρ 2020 09:29

Να μαζευόμαστε σιγά σιγά όλο και πιο πολλοί στα σχολεία...έ υπουργάρα; Τώρα θα υποχρεώσεις και τους ΠΕ86; Πλάκα μας κάνετε;

 
Τηλεκπαίδευση χωρίς εκπάιδευση & οργάνωση.
16 Μαρ 2020 09:53

Επειδή θα βάλουν τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία για να κάνουν την τηλεκαίδευση.
1)Πόσες ταυτοχρονες συνδέσεις μπορεί να "σηκώσει" μια γραμμή ενός σχολείου (δεν μιλάω για κέντρο Αθήνας ή γενικά τα κεντρικά σχολεία με VDSL γραμμές).
2) Ποιά είναι η προτεινόμενη απάιτηση από πλευράς υπολογιστή για να τρέχει κανονικά η κάθε εφαρμογη; Δεν θέλω minimum configuration που απλά ανοίγει η εφαρμογή μετά από 10λεπτά.
3) Για τα γυμνάσια-δημοτικά.
4) Το φωτόδεντρο το θεωρώ υπερβολικά άβολο.

Αφού πρακτικά τα μαθήματα θα είναι χωρίς απουσίες και δεν θα καταγράφονται στο βιβλίο ύλης γιατί δεν προτείνεται κεντρικά από το υπουργείο κάθε μέρα/εβδομάδα κάποια συγκεκριμένα link (από τα πρώτα μαθήματα του έτους) για να μελετάνε οι μαθητές ανά τάξη; Θα λυθον τεράστια προβλήματα στο θέμα bandwidth/ταλαιπωρία μαθητών & γονέων. Αν ανατεθεί η διαχείρηση online μαθημάτων σε άτομα χωρίς εμπειρία (ακόμα και σε ΠΕ86) θα γίνει μπάχαλο.

Φυσικά, δεν μιλάω για το αν σηκώνει το κεντρικό σύστημα όλες τις συνδέσεις. Γι'αυτο προφανώς έχουμε ήδη την προσωπική διαβεβαίωση της Υπουργού.

 
Ευτυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ
16 Μαρ 2020 09:57

Σχεδόν επί πέντε έτη εκσυγχρόνισε τη Δημόσια εκπαίδευση, που τόσο πολύ υποστηρίζει, και απολαμβανουμε σήμερα τα οφέλη αυτής της αναβάθμισης!!

 
Νικ
16 Μαρ 2020 10:02

Πώς σε ένα σπίτι θα παρακολουθούν μαθήματα 2 ή και 3 άτομα ταυτόχρονα; και εάν έχουν και γονέα εκπαιδευτικό; Ίσως να ήταν εφικτό σε τάξεις των 3-4 ατόμων Όχι των 25 -27, με πολύ καλούς υπολογιστές με κάμερες και δίκτυο. Η δεύτερη λύση να ανεβάζουν θέματα αν είναι έτοιμα από κάποιο εξωσχολικό σύγγραμμα υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα αν βγάζει ο καθένας τα δικά του θέλει άπειρο χρόνο και κατωχείρωση ότι δε θα τα πάρουν έτοιμα κάποιοι για να γράψουν δικά τους βιβλία
Καλύτερα παράταση διδακτικού έτους ή μείωση διδακτέας ύλης και μεταφορά της στην επόμενη εν ανάγκη ας μη δώσουν εξετάσεις εκτός των πανελλαδικών

 
Νίκος
16 Μαρ 2020 10:10

Απορία: Τι από αυτά μπορεί να γίνει στο Δημοτικό; Πέρα από το ξεφύλλισμα των βιβλίων σε ψηφιακή μορφή και κάποιες δραστηριότητες στο φωτόδεντρο που απαιτούν java και δεν τρέχουν παντού; Στο σχολείο που εργάζομαι από τους 10 δασκάλους υπεύθυνους τάξεων μόνο οι 3 μπορούν να κάνουν κάτι μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Η δε εκπαιδευτικός πληροφορικής μοιράζεται σε 3 σχολεία (10+6+8 τμήματα).

 
Med St
16 Μαρ 2020 10:11

Καλά όλα αυτά (!) και μακάρι να τα δούμε και στην πραγματικότητα.
Οι φοιτητές των Ιατρικών Τμημάτων που πέρα από τα έδρας μαθήματα χάνουν και την εκπαίδευση στην κλινική άσκηση (η οποία είναι υποχρεωτική για συγκεκριμένες εβδομάδες;) πως θα την αναπληρώσουν εξ αποστάσεως;

 
Νικ
16 Μαρ 2020 10:13

Επίσης θα ήθελα να γνωρίζω ποιό σύστημα (δίκτυο) θα αντέξει ταυτόχρονη χρήση από όλα τα σχολεία και τους μαθητές. Υπενθυμίζω ότι έπεφτε όταν έπρεπε να μπουν στο my school αρκετά σχολεία ταυτόχρονα

 
Γιαννης
16 Μαρ 2020 10:17

Και ποιος σας είπε ότι οι μαθητές θέλουν να έχουν επαφή με τους καθηγητές και τη μαθησιακή διαδικασία; Αν δεν υπήρχαν οι απουσίες και ο φόβος του βαθμούς δεν βρισκόταν κανένας απολύτως στην τάξη. Αλήθεια πόσοι από τους μαθητές σας θεωρείτε ότι βρίσκονται στην τάξη επειδή "φλέγονται" για τη μάθηση;
Υποθέτω κανείς. Εχει κάποιος αντίρρηση;
Επομένως τα όποια μέτρα θα πρέπει να ληφθούν αφού προσδιοριστεί το κίνητρο.
Η "διατήρηση της επαφής μαθητών καθηγητών και της μαθησιακής διαδικασίας" είναι το κίνητρο του Υπουργείου.
Το κίνητρο των μαθητών;
Για τους καθηγητές δεν το συζητώ. Είναι υποχρεωμένοι να κάνουν τη δουλειά τους είτε με τον έναν είτε με τον άλλο τρόπο. Όμως θα πρέπει να έχουν και μαθητές διαφορετικά έχει νόημα η διδασκαλία τους. Σε ποιους θα διδάσκουν; Στις κλειστές οθόνες;

 
Μια χαρα
16 Μαρ 2020 10:24

είναι το webex για τον όγκο των μαθητών και τα συστήματα πρόσβασης που μπορεί να διαθέτει ο καθένας όπως, linux android windows mac, κ.τ.λ
Σημάδια έχει αν δουλεύει για τους περισσότερους χωρίς προβλήματα. Τα υπόλοιπα είναι για τη γνωστή κριτική...

 
Προς συμπολίτες εκπαιδευτικούς
16 Μαρ 2020 10:40

Παρακαλώ σταματήσετε την εκ του ασφαλούς γκρίνια και ξεκινήστε να σκέφτεστε πώς θα μπορέσετε να κάνετε τη δουλειά σας στις δεδομένες συνθήκες.

 
George Birbilis
16 Μαρ 2020 11:09

CISCO, Google, Microsoft πρόσφεραν δωρεάν τις πλατφόρμες τους γράφτηκε σε άρθρα. Προφανώς μπορεί να χρησιμοποιηθούν και άλλα εργαλεία αν χρειαστεί / δεν επαρκούν

 
Ευαγγελία
16 Μαρ 2020 11:14

Καθόλου αρνητική στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (για ειδικές περιστάσεις όπως αυτή που βιώνουμε). Όμως: όχι στο πόδι, όχι να προκληθεί πανικός αντίστοιχος του Covid19.
Απορία και πρόταση για γυμνάσια:
Διαθέτουμε μέσω myschool τα e-mails όλων των κηδεμόνων.
Εμένα προσωπικά, για να μη χάσουν οι μαθητές μου την επαφή με το μάθημα/τα μαθήματα που διδάσκω, θα μου αρκούσε σε πρώτη φάση παντελώς η επικοινωνία-ανάθεση ασκήσεων-διάθεση φύλλων εργασίας κλπ. μέσω της απλούστατης διαδικασίας e-mail. Το feedback με κάθε μου μαθητή/μαθήτρια στην ποιο απλουστευμένη μορφή του και δεδομένης της κατάστασης ίσως και στην ποιο αποτελεσματική. Με αυτό τον τρόπο δύσκολα κάποιος μαθητής θα μπορούσε να επικαλεστεί αδυναμία συμμετοχής για λόγους μη επαρκούς τεχνολογικού εξοπλισμού κλπ.

 
BigBlueButton , meetings.sch.gr
16 Μαρ 2020 11:22

Έχω πειραματιστεί και με τα δυο (BigBlueButton , meetings ). Το meetings είναι ωραία πλατφόρμα, για τους πολύ βασικούς στόχους, αρκεί να ισχύουν 2 προυποθέσεις :
α- Να είναι σωστά προετοιμασμένο το μάθημα αρκετό καιρό πριν και να γνωρίζει το σύστημα ο διδάσκων.
β- -Προφανώς-, να σηκώνει ο server το βάρος (πράγμα μάλλον αδύνατο)
.
To BigBlueButton είναι καλύτερο αλλά έχει και αυτό το ίδια θέματα.
Ίσως ένα πλεονέκτημα του να είναι το ότι μπορεί να στηθεί διαφορετικός server ανά ομάδες (πχ τάξεις Λυκείου/Γυμνασίου) αλλά πάλι υπάρχει το θέμα οργάνωσης μαθήματος και χώρου διδασκαλίας.

Πάντως δεν πρέπει να μιλάμε για μάθημα ανα σχολέιο . Πρέπει να γίνεται κεντρικά (πχ υπουρείο/ΠΔΕ/ΔΔΕ/ΔΠΕ).

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean