Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Υπ. Παιδείας: Οκτώ ερωτήσεις- απαντήσες για την εξ αποστάσεως διδασκαλία των μαθητών

Το υπουργείο θα συνεχίσει να διερευνά και άλλες μεθόδους και εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τη βέλτιστη παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους μαθητές
Δημοσίευση: 16/03/2020
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οκτώ ερωτήσεις- απαντήσεις για την εξ αποστάσεως διδασκαλία  των μαθητών , εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.

1. Τι προτείνει το Υπουργείο για την εξ αποστάσεως διδασκαλία;

Το Υπουργείο προτείνει συνδυαστικά τόσο σύγχρονες, όσο και ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας:

•    Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορεί κανείς να συνδεθεί και διαδικτυακά και τηλεφωνικά.

•    Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες  που παρέχει το Υπουργείο).

2. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία στους μαθητές θα αναπληρώσει τις χαμένες ώρες;

Όχι. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν υποκαθιστά το μάθημα στην τάξη. Στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία.

3. Ορισμένες χαρακτηριστικές λειτουργικότητες της πλατφόρμας;

Κατά τη σύγχρονη διδασκαλία, ο εκπαιδευτικός μπορεί να μοιραστεί με τους μαθητές του αρχεία, παρουσιάσεις, την εικόνα της οθόνης του, στην οποία έχει τη δυνατότητα να σημειώσει κ.ά. Επιπλέον, μεταξύ άλλων, μπορεί να επιβάλει την ησυχία, να «κλειδώσει» την τάξη, να βγάλει κάποιον μαθητή εκτός. Οι μαθητές, από την πλευρά τους, μπορούν να «σηκώσουν χέρι», να λάβουν το λόγο, να υποβάλουν ερωτήματα, να στείλουν γραπτά μηνύματα στον/στην εκπαιδευτικό τους, να «δουν» τους συμμαθητές τους. Είναι μία πλήρως διαδραστική τάξη μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικού.

4. Μήπως το σύστημα αυτό αποκλείει τις πιο ασθενείς κοινωνικά ομάδες που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο;

Επ’ ουδενί. Κατ’ αρχάς, η πλειονότητα των οικογενειών με παιδιά έχει πρόσβαση σε σταθερή σύνδεση ίντερνετ, συνήθως χωρίς περιορισμό δεδομένων. Επιπλέον, όμως, μπορεί κανείς να συνδεθεί με την εικονική τάξη και μέσω τηλεφωνικής γραμμής, με αστική χρέωση από σταθερό τηλέφωνο.

5. Ποιος διαμορφώνει το πρόγραμμα;

Οι διευθυντές/διευθύντριες των σχολείων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα διαμορφώνουν το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη. Αποδεικνύουμε έμπρακτα, ακόμη μία φορά, την εμπιστοσύνη μας στον εκπαιδευτικό, τη στήριξη στη μεγαλύτερη  αυτονομία και ευελιξία της σχολικής μονάδας.

6. Ποιος θα βοηθάει τους εκπαιδευτικούς αν χρειάζονται βοήθεια για να συνδεθούν;

1ο επίπεδο υποστήριξης: οι εκπαιδευτικοί θα απευθύνονται στην ομάδα υποστήριξης του σχολείου τους, που αποτελείται από τον διευθυντή και έναν τουλάχιστον εκπαιδευτικό πληροφορικής (ΠΕ86) ή με εξοικείωση σε ΤΠΕ.

2ο επίπεδο υποστήριξης: η ομάδα υποστήριξης του σχολείου μπορεί να επικοινωνεί μέσω Webex teams με το Help Desk της Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

7. Ποια είναι η επόμενη φάση εφαρμογής;

Αύριο θα παρακολουθήσουν εισαγωγικό διαδικτυακό σεμινάριο διευθυντές και εκπαιδευτικοί Λυκείων 16 νομών της χώρας: Δράμας, Έβρου, Ροδόπης, Λέσβου, Σάμου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Κιλκίς, Πέλλας, Δωδεκανήσου, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Λασιθίου. Μέχρι τέλος της εβδομάδας, στόχος είναι να έχει προχωρήσει σημαντικά η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα Λύκεια της χώρας για να προχωρήσουμε εν συνεχεία στα Γυμνάσια.  

8. Γιατί επελέγησαν οι συγκεκριμένοι πάροχοι;

Η επιλογή των εκάστοτε μεθόδων και εργαλείων γίνεται με γνώμονα ιδίως τις ποιοτικές και τεχνικές προδιαγραφές τους, και ειδικότερα την ασφάλεια, την τεχνική δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης του μέγιστου αριθμού χρηστών και το φιλικό περιβάλλον εγκατάστασης και χρήσης, καθώς και την εμπειρία από την επιτυχή εφαρμογή τους – για ανάλογο σκοπό και σε αντίστοιχη κλίμακα – σε άλλες χώρες. Επισημαίνεται ότι το όλο εγχείρημα δεν έχει καμία οικονομική επιβάρυνση για το Κράτος. Το Υπουργείο θα συνεχίσει να διερευνά και άλλες μεθόδους και εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τη βέλτιστη παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους μαθητές.

 

Σχόλια (7)

 
Παυλος
17 Μαρ 2020 01:59

Πως θα τους βοηθάει ο καθηγητής πληροφορικής χωρίς να έρθει σε στενή επαφή μαζί τους όταν το μάθημα γίνει στο σχολείο? Εδώ δεν ισχύουν τα μέτρα προστασίας για τον κορώναϊο?

 
πολίτης
17 Μαρ 2020 08:01

Το πραγματικό ερώτημα είναι αν θα παίρνονται απουσίες στα διαδικτυακά μαθήματα.

Αν παίρνονται απουσίες, τι θα πούμε στους μαθητές που δεν είχαν διαδίκτυο (π.χ. γιατί δεν πληρώθηκε ο λογαριασμός), υπολογιστή που να λειτουργεί, έναν μόνο υπολογιστή που τον χρειάζονται επειγόντως οι γονείς ή ο αδελφός κλπ. κλπ. ;

Αν πάλι δεν παίρνονται απουσίες σημαίνει εθελοντική συμμετοχή κάποιων (λίγων) μαθητών και τα μαθήματα θα πρέπει να επαναληφθούν στην τάξη.

 
ΠΕ86
17 Μαρ 2020 08:04

Ο καθηγητής Πληροφορικής παρουσιάζει συμπτώματα και είναι σε κατ' οίκον περιορισμό. Η βοήθεια που μπορεί να προσφέρει στους συναδέλφους είναι η εξής :

READ THE FUNKY MANUAL.

 
@Παυλος
17 Μαρ 2020 09:00

Οι δ/ντές και υποδ/ντές ήδη πηγαίνουν στο σχολείο και έρχονται σε στενή επαφή. Ο ΠΕ86 είναι απλώς ένα ακόμα άτομο και δεν πρόκειται να επιδεινώσει την κατάσταση.

 
dimitris pat.
17 Μαρ 2020 09:31

Για να μη τρελαθούμε τελείως:
1) Η οικογένειά μου έχει ένα υπολογιστή Mac με browser Safari 2) Ο γιός μου είναι Γ λυκείου και αν λειτουργήσει το σύστημα θα τον χρειάζεται 3) η σύζυγος μου είναι μαθηματικός και επειδή διδάσκει Γ λυκείου πιθανά να τον χρειάζεται όπως και ο γράφων που επίσης διδάσκει βιολογία Γ λυκείου. 4) Μας ζητάνε να μπούμε σε συγκεκριμένες πλατφόρμες που πιθανά υποστηρίζονται από άλλους browsers και ίσως να απαιτούνται ειδικές ρυθμίσεις.
5) Ζητάνε από καθηγητές, που δεν τους αναγνωρίζει η υπηρεσία γνώσεις Η/Υ και μάλιστα έχει απορρίψει αίτηση τους για θέση ευθύνης με το σκεπτικό ότι δεν έχουν πιστοποίηση Α επιπέδου, όπως στην περίπτωση μου, να πραγματοποιήσουν λειτουργίες που ξεπερνούν γνώσεις Α επιπέδου. Είναι αυτό λογικό; Είναι θέμα τουλάχιστον αξιοπρέπειας να αναγνωρίσουν ότι ή διαθέτουμε τις γνώσεις και συνεπώς δεν είναι αναγκαίο να αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες ή να βάλουν τους επιμορφωμένους να κάνουν την προεργασία και τα “copy – paste”, όπου είναι απαραίτητο, κατά τη διάρκεια τις διδασκαλίας. Διαφορετικά να δώσουν τα τηλέφωνα μας στους μαθητές και “viber”.
Οποιαδήποτε διαφορετική προσέγγιση τη θεωρώ καλοπροαίρετη και θα τη διαβάσω με προσοχή.

 
darkstar
17 Μαρ 2020 10:01

Δεν χρειάζεται να πάει κανένας στο σχολείο , όλα θα γίνονται από το σπίτι με υπολογιστή ή κινητό! Το ίδιο και οι μαθητές , το ίδιο και οι καθηγητές πληροφορικής αφού πάνε για μια μέρα στο σχολείο. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με το διευθυντή και να μιλάμε μεταξύ μας για ότι χρειαστεί σύγχρονα εξ αποστάσεως. Τώρα οποίος δεν έχει ιδέα για το πράγμα μιλάμε και ανοίγει το κινητό μόνο για να κάνει like είτε από κοντά στο σχολείο είτε από το σπίτι είναι το ίδιο πράγμα θα δηλώνει ότι δεν ξέρω τίποτα , δεν γνωρίζω , δεν είμαι πληροφορικός, ας με επιμορφωσουν . Οπότε ας τους αφήσουμε αυτούς και ας προχωρήσουμε οι υπόλοιποι μαζί να βοηθήσουμε τους μαθητές . Όσους βέβαια ενδιαφέρονται!

 
Πέτρος Γ.
17 Μαρ 2020 12:12

Για τα δημοτικά τι προβλέπεται?

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ