Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Υπ. Παιδείας στη Σύνοδο Πρυτάνεων: Δεν θα χαθεί το εξάμηνο για τους φοιτητές

Υφ. Παιδείας: Η εκπαιδευτική διαδικασία θα συνεχιστεί από απόσταση για όσο διάστημα χρειαστεί
Δημοσίευση: 18/03/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δεν  θα χαθεί το εαρινό εξάμηνο. Μπορεί να καλυφθεί η ύλη στα ΑΕΙ μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η ακαδημαϊκή κοινότητα μπορεί να βγει μπροστά σε αυτή τη μεγάλη κρίση.»

Αυτό διαβεβαίωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας σήμερα στην Σύνοδο των Πρυτάνεων που πραγματοποιήθηκε σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης , παρουσία του υφυπουργού   Βασίλη  Διγαλάκη , του Γενικού Γραμματέα   Ανώτατης Εκπαίδευσης   Από.  Δημητρόπουλου και του προέδρου  της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης κ Περικλή Μήτκα.

Η υπ. Παιδείας σε ερώτηση Πρυτάνεων για τις νέες ρυθμίσεις για τα Πανεπιστήμια είπε ότι δεν μπορώ να δεσμευτώ πότε θα κατατεθούν προς ψήφιση στη Βουλή, καθώς τα δεδομένα τόσο εντός της Ελλάδας όσο και εκτός , εξ αιτίας της πανδημίας, αλλάζουν καθημερινά.

Ο υφυπουργός Β. Διγαλάκης ανακοίνωσε στους Πρυτάνεις ότι η ρύθμιση για το νέο τρόπο εκλογής Πρυτανικών Αρχών θα προβλέπει:

  1. Ενιαίο ψηφοδέλτιο Πρύτανη-Αντιπρύτανη
  2. Ηλεκτρονική ψηφοφορία
  3. Τετραετής θητεία

Σχετικά με την αξιολόγηση των 37 τμημάτων που ανεστάλη η έναρξη λειτουργίας ο Π. Μήτκας  απάντησε στους Πρυτάνεις πως δεν μπορεί να δεσμευτεί για το πότε θα ξεκινήσει, δεδομένου ότι ακόμη δεν έχουν συγκροτηθεί τα δύο αρμόδια Συμβούλια.

Στη Σύνοδο συζητήθηκαν  οι σχεδιαζόμενες νομοθετικές αλλαγές για την ανάδειξη των Πρυτανικών Αρχών, η απελευθέρωση των ξενόγλωσσων προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών, η θεσμοθέτηση κοινών (joint) και διπλών (double) Προγραμμάτων Σπουδών, οι αλλαγές στο πλαίσιο των μετεγγραφών καθώς και η παροχή διευκολύνσεων (π.χ. σε θέματα visa) στους ξένους φοιτητές που θα θελήσουν να σπουδάσουν στη χώρα μας.

Η υπουργός είχε επίσης την ευκαιρία να ενημερώσει τη Σύνοδο αναφορικά με την αλλαγή του χρονοδιαγράμματος των πρωτοβουλιών του ΥΠΑΙΘ για την εξωστρέφεια των ΑΕΙ και κυρίως τον επαναπρογραμματισμό της έλευσης των αμερικανικών Πανεπιστημίων, μετά τα μέτρα που ελήφθησαν παγκοσμίως για την πρόληψη της εξάπλωσης του κορωνοϊού.  

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ευχαρίστησε το Προεδρείο και τα μέλη της Συνόδου για την εξαιρετική συνεργασία τις κρίσιμες αυτές ώρες, ενημέρωσε τη Σύνοδο για τα μέχρι τώρα ληφθέντα μέτρα και για την ετοιμότητα του υπουργείου να ανταποκριθεί στις εξελίξεις και διεμήνυσε προς πάσα κατεύθυνση πως καταβάλλονται όλες οι προσπάθειες και λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να συνεχιστεί κανονικά το ακαδημαϊκό εξάμηνο μέσω εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Παράλληλα, έγινε εκτενής αναφορά στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας όπου τα ΑΕΙ έχουν να επιδείξουν υψηλό βαθμό εξοικείωσης. Στα υφιστάμενα εργαλεία εκμάθησης προστέθηκαν, μετά από πρωτοβουλία της ηγεσίας του υπουργείου και με δωρεάν παραχώρηση των εταιρειών, οι πλατφόρμες της Google και της Microsoft για χρήση από την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Ο υφυπουργός Β. Διγαλάκης ανέφερε: «Τα Πανεπιστήμιά μας, το διδακτικό προσωπικό, οι φοιτητές μας, ανταποκρίνονται στη μεγάλη αυτή πρόκληση δείχνοντας την ωριμότητά τους. Η εκπαιδευτική διαδικασία θα συνεχιστεί από απόσταση για όσο διάστημα χρειαστεί, ώστε να μην χαθεί το εξάμηνο για κανένα φοιτητή.»

Ο υφυπουργός ενημέρωσε τη Σύνοδο για το θέμα των Ελλήνων φοιτητών που βρίσκονται με προγράμματα κινητικότητας στο εξωτερικό, καθώς και για πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί σχετικά με θέματα μεταφοράς τεχνολογίας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Σχόλια (13)

 
Νικος
18 Μαρ 2020 17:28

Με τα εργαστήρια και τις κλινικές ιατρικών ,νοσηλευτικών τμημάτων να δω τι θα γίνει!!!

 
Μαθήματα σε ΑΕΙ
18 Μαρ 2020 18:24

Υποβαθμίζεται η ποιότητα σπουδών μόνο με τις σημειώσεις και τις γραπτές εργασίες μπορεί να γίνει κάτι, σε κάθε περίπτωση είναι αναγκαίο για τους επόμενους μήνες. Ας φροντίσουν οι καθηγητές στα ΑΕΙ να επικαιροποιήσουν το ψηφιοποιημένο υλικό και να οργανώσουν βιντεοσκοπήσεις πρότυπων μαθημάτων (3 ή 4 ενδεικτικές διαλέξεις) για τα επόμενα εξάμηνα.

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι έτοιμο να προσφέρει κανένα ίδρυμα, ακόμα και στο εξωτερικό προτιμούν τη φυσική παρουσία στην αίθουσα διδασκαλίας σαν βέλτιση μέθοδο.

 
πρακτικά πράγματα για την εξ' αποστάσεως
18 Μαρ 2020 18:45

προφανώς ότι μπορεί να γίνει ας γίνει...και να μην ακούω ότι κάποιος δεν μπορεί να διδάξει αλλιώς...επειδή εδώ και 20 χρόνια κάνει το μάθημα με τον ίδιο τρόπο..ήμαρτον..ο επιστήμονας έχει χιλιάδες τρόπους να μεταδώσει την γνώση.

Προφανώς τα εργαστήρια που πραγματικά απαιτούν φυσική παρουσία θα μπορέσουν να γίνουν σε δεύτερο χρόνο με κατάλληλες ρυθμίσεις, και ελεύθερες ώρες στο ωρολόγιο πρόγραμμα από τα μαθήματα που θα έχουν ολοκληρώσει μέσω εξ' αποστάσεως....

 
Δίχως συγγράμματα
18 Μαρ 2020 19:39

Δίχως συγγράμματα δεν κάνει τίποτε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Για να γίνει η διανομή τους στους φοιτητές πρέπει να λειτουργήσει το σύστημα "Εύδοξος" και τα σημεία διανομής τους (βιβλιοπωλεία). Το Α και Ω είναι πάρουν τα συγγράμματα τους οι φοιτητές (σπουδές=μελέτη=διάβασμα).

Φυσικά, θα πρέπει να αντιληφθούν στο υπουργείο, ότι δεν θα μπορούν να διενεργηθούν εξ αποστάσεως εξετάσεις, αλλά και ότι δεν αντικαθιστούν με τίποτα τα μέσα "σύγχρονης" και "ασύγχρονης" εκπαίδευσης την πρακτική εξάσκηση που απαιτείται σε ιατρικές, πολυτεχνεία, θετικές επιστήμες.

Τα μέσα "σύγχρονης" εκπαίδευσης μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε τάξεις των 25 ατόμων (Α- Β-θμια εκπαίδευση), αλλά όχι σε ακροατήρια 300 και 400 φοιτητών.

Το σωστό είναι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να γίνουν τα μαθήματα όταν ανοίξουν κανονικά τα ιδρύματα. Καλύτερα είναι ταχύρυθμη, αλλά ουσιαστική, εκπαίδευση στα αμφιθέατρα και τα εργαστήρια, παρά η χρήση μέσων όπου οι διδάσκοντες θα προσποιούνται ότι διδάσκουν και οι φοιτητές ότι διδάσκονται, και στο τέλος ότι θα εξετάζονται κιόλας.

Η πανεπιστημιακή εκπαίδευση στην Ελλάδα δεν προβλέπει δίδακτρα για τις προπτυχιακές σπουδές (όπως σε άλλες χώρες, όπου ίσως αναγκάζονται για αυτό το λόγο σε εξ αποστάσεως μαθήματα=δίδακτρα).

 
Συγγράμματα
18 Μαρ 2020 20:18

Το 90% των φοιτητών μελετάει τις σημειώσεις και μόνο ενδεικτικά 1-2 κεφάλαια από τα βιβλία, άρα τα συγγράμματα λίγη ουσιαστική αξία έχουν. Το πιο σωστό θα ήταν, υπό κανονικές συνθήκες, να λειτουργούσαν οι βιβλιοθήκες 7 ημέρες την εβδομάδα και μέσω δανεισμού να εξυπηρετούσαν τις ανάγκες των φοιτητών.

Το τωρινό καθεστώς διαμοιρασμού "δωρεάν" 50 βιβλίων είναι απλώς σπατάλη πανεπιστημιακών πόρων και κονδυλίων του κράτους.

Στη μέση των σπουδών θα μπορούσαν οι προπτυχιακοί να επιλέξουν 15-20 βιβλία για να εμπλουτίσουν την προσωπική βιβλιοθήκη τους, ώστε να επικεντρωθούν στα μαθήματα επιλογής που τους ενδιαφέρουν και όχι απλώς να συσσωρεύουν ή να πωλούν τόμους που ποτέ δε διάβασαν. Επίσης, να υπήρχε πρόβλεψη για παροχή 8-10 συγγραμμάτων στους μεταπτυχιακούς φοιτητές, ανάλογα με την ειδικότητά τους.

 
Med St
18 Μαρ 2020 21:08

Πραγματικά, το ότι δεν υπάρχει κάποια πρόταση για τους φοιτητές Ιατρικών Τμημάτων που πρέπει να εκπαιδευτούν ΚΑΙ στην κλινική άσκηση είναι απίστευτο!!
Οι μέρες τρέχουν.. ήδη έχουν χαθεί δύο εβδομάδες και κουβέντα καμία.. τί θα γίνει; το εξάμηνο πως ΔΕΝ θα χαθεί αφού στη συγκεκριμένη εκπαίδευση είναι υποχρεωτική και η κλινική άσκηση; Ποιο το νόημα των πιστωτικών μονάδων τότε;
Δώστε επιτέλους κάποια λύση!!! Να το πάρουμε απόφαση!!

 
@Συγγράμματα
18 Μαρ 2020 22:08

Δεν απευθυνόμαστε στο μέλλον, ή στο παρελθόν όπου οι βιβλιοθήκες ήταν ανοικτές και οι φοιτητές κρατούσαν σημειώσεις από τις διαλέξεις των μαθημάτων στις αίθουσες και τα εργαστήρια, για να μελετήσουν στις εξετάσεις. Ούτε στον τρόπο που θα λύσουμε το πρόβλημα της "δωρεάν παιδείας".

Αναφερόμαστε, στο παρόν, όπου όλες οι εκπαιδευτικές λειτουργίες έχουν ανασταλεί, οι βιβλιοθήκες είναι κλειστές, και προσπαθούνε να εφαρμόσουν οι "απέξω από τον χορό" δωρεάν υποκατάστατα τύπου σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης. Ακούστε αυτά που λένε όσοι μπαίνουν στις αίθουσες και τα εργαστήρια και διδάσκουν.

 
Observator
18 Μαρ 2020 22:15

Tα Πανεπιστήμια είναι αυτοδιοίκητα. Μην περιμένετε από το υπουργείο αποφάσεις. Για τους φοιτητές Ιατρικής αυτό που προτείνω είναι μιλήστε με τα τμήματά σας. Το ότι δεν πηγαίνετε στις κλινικές είναι για λόγους καραντίνας. Δεν ήρθε το τέλος του κόσμου. Είναι μια έκτακτη κατάσταση.

 
@Μαθήματα ΑΕΙ
19 Μαρ 2020 01:51

Σε Αγγλία, Γαλλία και Γερμανία δεν υπάρχουν συγγράμματα αλλά οι φοιτητές δουλεύουν με σημειώσεις και assignments. Μπορώ να σου πω μάλιστα με βεβαιότητα ότι στη Γαλλία ο καθηγητής υπαγορεύει και οι υπόλοιποι γράφουν ή πληκτρολογούν κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Για κάποιον που επιθυμεί να εμβαθύνει υπάρχει προτεινόμενη βιβλιογραφία και βέβαια υποχρεούται να αγοράσει το σύγγραμμα. Στη Γερμανία ανεβάζει σημειώσεις σε πλατφόρμα τύπου eclass και στην Αγγλία κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με παράλληλη δυνατότητα assignments.

 
ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΧΡ.
19 Μαρ 2020 02:17

παρακληση

η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό και συνδυαστικά με πρακτική και εργαστήριο (ακόμα και σε μορφή v-lab)

ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΕΤΟΙ ΜΕ ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΠΥΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ...

 
V-Lab
19 Μαρ 2020 09:27

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι μια μεσοβέζικη λύση που εφαρμόζεται ως αντίμετρο στην εξάπλωση του COVID-19. Οι γιατροί δεν γιατρεύουν με V-Lab, ούτε γίνονται μηχανικοί (παρόλο που έχει γίνει της μόδας τώρα το ΑΙ), ούτε στις θετικές επιστήμες έχει αξια η εκπαίδευση εκτός πραγματικότητας.

ΑΣ ΜΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, αλλά μόνο με εικονική πραγματικότητα!

 
Απορια
19 Μαρ 2020 10:41

Η εξ αποστασεως "εκπαιδευση" θα γίνει για να μη χαθει το εξαμηνο ή για να περασουν οι φοιτητες τα μαθηματα;

 
Διδασκαλία
19 Μαρ 2020 16:31

Σε Αγγλία και Ευρώπη η φυσική παρουσία στην αίθουσα διδασκαλίας παραμένει η κύρια μέθοδος παρακολούθησης μαθημάτων. Έχουν όμως οργανωμένα συστήματα για διαμοιρασμό σημειώσεων ηλεκτρονικά. Αν υπάρχει έκτακτη ανάγκη μπορούν να περάσουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που βέβαια είναι υποδεέστερη της κανονικής.

Το ίδιο όμως πρέπει να συζητηθεί για τα δεκάδες προγράμματα σπουδών που οργανώνονται πλέον εξ αποστάσεως και στην Ελλάδα, και τι ποιότητας εκπαιδευτικά αποτελέσματα έχουν.

@ Συγγράμματα

Τα σχολεία και τα πανεπιστήμια δε θα ανοίξουν αυτό το εξάμηνο, άρα εκπαιδευτικά είναι χαμένο. Τα μαθήματα εξαρτώνται περισσότερο από τις διαλέξεις και τις σημειώσεις ή εργασίες και λιγότερο από το βιβλίο που μοιράζεται κάθε εξάμηνο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ