του Ανδρέα Παπαδαντωνάκη
Από την προηγούμενη εβδομάδα και πριν το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώσει το «νεφελώδες» σχέδιο του για την εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί είχαν ήδη επιστρατεύσει τα μέσα που διέθεταν για τη συνέχιση της επικοινωνίας με τους μαθητές τους.
Μιας επικοινωνίας που κάτω από τις παρούσες συνθήκες επεκτείνεται πέρα από τα στενά διδακτικά - μαθησιακά πλαίσια, αναδεικνύοντας την ουσιαστική ανθρώπινη διάσταση της σχέσης δασκάλου – μαθητή.
Μέσα σε λίγες ημέρες φτιάχτηκαν πρωτοβουλιακά από τους εκπαιδευτικούς κοινότητες αλληλοϋποστήριξης και ανταλλαγής ιδεών και εναλλακτικών προτάσεων για την αξιοποίηση των διαδικτυακών εργαλείων.
Ομάδες στο facebook αποκτούν μέσα σε λίγες ώρες χιλιάδες μέλη - εκπαιδευτικούς που καταθέτουν τη δική τους εμπειρία και πρόταση στη συλλογική προσπάθεια να αποκατασταθεί –στο βαθμό που είναι εφικτό-, η εκπαιδευτική και παιδαγωγική λειτουργία.
Αυτή η «ζώσα πραγματικότητα», η διαρκής κίνηση – που δεν αναστέλλεται από την πανδημία-, υπάρχει πολύ πριν από τις αντικρουόμενες και ελεγχόμενες για αρκετά θέματα οδηγίες του Υπουργείου για την εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Και δεν είναι αποτέλεσμα μιας εθνικής πολιτικής για τη δημιουργία σχετικών δομών στην εκπαίδευση ή για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Οι επιμορφωτικές απόπειρες του Υπουργείου Παιδείας συνήθως διαρκούν όσο το ΕΣΠΑ, ενώ εδώ και αρκετά χρόνια δεν διατίθενται πλέον εθνικοί πόροι για τη χάραξη μιας μακροπρόθεσμης και συγκροτημένης στρατηγικής.
Η ηγεσία του Υπουργείου –που δεν αγνοεί ασφαλώς την πραγματικότητα αυτή- αξιοποιεί και επικοινωνιακά την κατάσταση παραπέμποντας σε αποθετήρια υλικού με μαθησιακά αντικείμενα που η καινοτομία και η δημιουργικότητα των (απαξιωμένων από την Πολιτεία) εκπαιδευτικών έχει δημιουργήσει.
Η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών σε διαδικασίες τηλεκπαίδευσης δεν είναι δεδομένη. Κι αυτό γιατί υπάρχουν εμπόδια που έχουν να κάνουν με το έλλειμμα μαζικής επιμόρφωσης σε τέτοιες διαδικασίες, απουσίας των αναγκαίων, ακόμη και ηλικιακοί περιορισμοί. Ας μην ξεχνάμε ότι λόγω της μακρόχρονης πολιτικής αδιοριστίας οι μισοί Έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν ξεπεράσει τα 50 έτη.
Αυτό που είναι δεδομένο, σχεδόν για όλους τους εκπαιδευτικούς, είναι η διάθεση να ανταποκριθούν με όποιον τρόπο μπορεί ο καθένας στις ανάγκες και την αγωνία των μαθητών τους.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Μέλη ΔΕΠ Παν. Ιωαννίνων: Θα αντισταθούμε σε κάθε εισβολή αστυνομικών δυνάμεων
- Γεωπονικό-Πρυτανεία και Σύλλογοι: Ο νόμος «Κεραμέως-Χρυσοχοίδη» αντιβαίνει το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου
- Ο Σύλλογος Μελών ΔΕΠ της Φιλοσοφικής ΕΚΠΑ για το νόμο 4777/2021
- Εγκύκλιος: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2021
- Εγκύκλιος για τις δράσεις και εκδηλώσεις σχολείων για τον εορτασμό των διακοσίων χρόνων από την επανάσταση του 1...
- Πανελλαδικές: Από 8 έως 19 Μαρτίου οι αιτήσεις-δηλώσεις των αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
- Βουλή: Τροπολογία για το ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ
- Έγκριση πίστωσης για προκηρύξεις εξέλιξης (26) θέσεων καθηγητών Πανεπιστημίων
- Πρύτανης Παν. Ιωαννίνων: Δέχθηκα τηλεφώνημα από τη υπουργό 10:30 το βράδυ για την κατάληψη της Πρυτανείας
- Σύγκλητος ΑΠΘ:Έκκληση στους φοιτητές να σταματήσουν την κατάληψη η οποία συνεχίζεται για 10η ημέρα
Σχόλια (5)
Τι στοχασμοι ειναι.τουτοι πάλι;
Αυτο το "πρωτοβουλιακα" ειναι top class συνδικαλιστικια....
Κάποια ανακοίνωση από ΟΛΜΕ για διευθυντές και υποδιευθυντές που ενώ η έξαρση είναι μπροστά μας, μας στέλνει η υπουργός να φυλάμε άδεια σχολεία; Μπα, ε;
Δεν είναι ώρα για συνδικαλισμούς. Δουλειά!
Ωραία έκθεση ιδεών...
Κάνε κάνα μάθημα Ανδρέα και άσε τα συνδικαλιστικά. Δεν είναι καιρός για τέτοια.