Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΚΙΝΑΛ: H Παιδεία νοσεί στη Νησιωτική Ελλάδα

Δημοσίευση: 28/03/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η πανδημία του Covid-19 ανέδειξε την απογύμνωση των νησιών και στον τομέα της  παιδείας. Οι συνεχείς εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την επιτυχημένη αξιοποίηση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και την πρόοδο του εγχειρήματος, απέχουν κατά πολύ από την πραγματικότητα που βιώνουν τα νησιά μας.  

Και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά τόσο οι επιστήμονες που ασχολούνται χρόνια με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση όσο και οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς από την εμπειρία τους αυτές τις ημέρες. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και η τηλεδιάσκεψη έπρεπε να έρθει στη ζωή μας κάτω από συνθήκες πίεσης αλλά και του φόβου μη χαθεί ολόκληρη η σχολική χρονιά. Ένας φόβος που, παρά τις όποιες προσπάθειες, διόλου έχει αποφευχθεί.

Και τούτο διότι πολλοί αγνοούν τα συστατικά στοιχεία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος διαδικτύου. Αυτά τα συστατικά στοιχεία είναι οι ανθρώπινοι, οι μαθησιακοί και οι τεχνολογικοί πόροι.

•    Τεχνολογικοί πόροι είναι το υλικό (hardware), εξυπηρετητές (servers), εργαλεία λογισμικού για την διαχείριση μαθήματος (Learning Management Systems), ευρυζωνικά δίκτυα τέταρτης και πέμπτης γενιάς (4G,5G)

•    Μαθησιακοί πόροι είναι το ψηφιοποιημένο εκπαιδευτικό υλικό (βιβλία, σημειώσεις τεστ, παρουσιάσεις κλπ)

•    Οι ανθρώπινοι πόροι είναι οι διδάσκοντες καθηγητές, δάσκαλοι, διαχειριστές μαθήματος, υποστηρικτικό προσωπικό

Σε όλα αυτά τα στοιχεία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στη χώρα μας υπάρχει μεγάλη υστέρηση σε σχέση με τις άλλες χώρες, πολύ δε περισσότερο στα νησιά μας όπου η κατάσταση είναι τραγική.
Υποδομές δεκαετίας του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (Π.Σ.Δ.) καλούνται να διαχειριστούν εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες σε ημερήσια βάση και κάθε μέρα ο αριθμός αυτός μεγαλώνει χωρίς αντίστοιχες υποδομές.

Η αδυναμία τηλεδιάσκεψης μεταξύ εκπαιδευτικών, μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών συνιστά κενή την ανακοίνωση περί σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η αδυναμία πρόσβασης ακόμα και για ημέρες ολόκληρες στο ΠΣΔ για εκπαιδευτικούς και γονείς καθιστά δυσεφάρμοστη ακόμα και την βασική ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Μεγάλο ζήτημα αποτελεί η μηδενική εκπαίδευση για τις εξ αποστάσεως πλατφόρμες με τις οποίες καλούνται να εξοικειωθούν τάχιστα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές μικροί και μεγάλοι. Κι αν αυτή η εξοικείωση είναι ευκολότερη για τους έχοντες πανεπιστημιακή μόρφωση εκπαιδευτικούς, είναι  πολύ δύσκολη για γονείς και μικρά παιδιά.

Ειδικότερα,  είναι αδύνατη για τις οικογένειες που δεν έχουν στο σπίτι τους υπολογιστή και στις νησιωτικές περιοχές υπάρχουν πολλά σπίτια χωρίς υπολογιστή και χωρίς  πρόσβαση στο διαδίκτυο. Αυτοί οι άνθρωποι στερούνται το βασικό αγαθό της παιδείας και για αυτό κάποιος έχει την ευθύνη. Όχι οι ίδιοι πάντως.

Στα  μικρά νησιά δεν υπάρχουν εναλλακτικές εκπαιδευτικές  υποδομές  και  έτσι οι μαθητές και οι οικογένειες τους  μένουν με την εκπαίδευση που παρέχει το  σχολείο τους, το οποίο είναι το  κεντρικό σημείο αναφοράς στη ζωή τους

Οι επικοινωνιακοί σχεδιασμοί της κυβέρνησης, που δεν αφορούν την ουσία του τόσο σημαντικού ζητήματος της εκπαίδευσης, απαξιώνουν  τους ήδη υποβαθμισμένους στον τομέα της υγείας νησιώτες και δείχνουν την πολιτική για κοινωνίες πολλαπλών ταχυτήτων.

Τα ΜΜΕ οφείλουν να αναδείξουν ισότιμα τις δυσκολίες των νησιωτικών μαθητικών και εκπαιδευτικών κοινοτήτων και να σταματήσουν την αναπαραγωγή της μίας και μόνης κυβερνητικής άποψης.

Η Παιδεία είναι αποστολή και ευθύνη του Κράτους και η υπουργός και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός οφείλουν να κάνουν τα μέγιστα ώστε αυτή να παρέχεται ισότιμα σε όλη την επικράτεια.

Στο κυβερνητικό έργο του ΠΑΣΟΚ για το "Ψηφιακό Σχολείο"- στα πλαίσια του "Νέου Σχολείου"- είχαμε ειδική μέριμνα για  το πρόγραμμα στα νησιά και στις ορεινές περιοχές.

Ο σχεδιασμός για τα νησιά  πρέπει να αντιμετωπιστεί ξεχωριστά και να εφαρμοστεί ιδιαίτερο πρόγραμμα λόγων ειδικών συνθηκών.

Όχι άλλος χαμένος εκπαιδευτικός χρόνος στα νησιά…

Οι προτάσεις μας.

1.    Επιλογή ενός μοναδικού λογισμικού διαχείρισης περιεχομένου (LMS) το οποίο θα στηρίξει το ψηφιακό υλικό σε συνεργασία με ένα λογισμικό τηλεδιάσκεψης. Ύπαρξη πολλών λογισμικών θα προκαλέσει σύγχυση τόσο στη διαχείριση όσο και στην εκμάθηση τους από τους εκπαιδευτικούς

2.    Άμεση ψηφιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού για τα γυμνάσια, λύκεια και τα δημοτικά σχολεία

3.    Επιλογή των ήδη υπαρχόντων εξυπηρετητών – υποδομών που θα στηρίξουν το έργο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως  Πανεπιστήμια, περιφέρειες κλπ αφού δεν υπάρχει η πολυτέλεια της δημιουργίας νέων κέντρων  

4.    Ταχύρυθμη εξ αποστάσεως εκπαίδευση των καθηγητών και δασκάλων στη χρήση του λογισμικού διαχείρισης μαθήματος (LMS) και του λογισμικού τηλεδιάσκεψης

5.    Κατακόρυφη μείωση  εδώ και τώρα των τελών των ευρυζωνικών συνδέσεων ή ακόμη και δωρεάν συνδέσεις από τους παρόχους για όσο διαρκέσει η τηλεκπαίδευση,  σε μαθητές, καθηγητές και δασκάλους

6.    Δημιουργία δικτύου εθελοντών που έχουν εμπειρία στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΤΟΜΕΩΝ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ - ΠΑΙΔΕΙΑΣ -  ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Σχόλια (6)

 
Πανεπιστήμια
29 Μαρ 2020 15:16

Με την ίδρυση σχολών και τμημάτων στα νησιά από το 1975 μέχρι το 2010 πώς ακριβώς ευνοήθηκε η παιδεία στην νησιωτική Ελλάδα; Πόσοι μαθητές επιλέγουν απομονωμένα τμήματα για σπουδές, ακόμα και υπό κανονικές συνθήκες;

Έχουν ευθύνες οι ακαδημαϊκοί και οι πολιτικοί, ας μην μιλάμε για ψηφιοποίηση, όταν δεν υπάρχει στοιχειώδης σχεδιασμός για τα Σχολεία και τα Πανεπιστήμια.

 
ΑΕΙ Νησιωτικής Ελλάδας
29 Μαρ 2020 16:56

Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ιδρύθηκε το 1984 και τώρα έχει 18 τμήματα σε 6 νησιά (!) ενώ ήδη λειτουργούσε Πανεπιστήμιο στην Κρήτη από το 1977 και ιδρύθηκε Πολυτεχνείο και ΤΕΙ στην Κρήτη. Ποιο ψηφιακό σχολείο;

 
νησιώτης
29 Μαρ 2020 17:34

μας έχει γραμμένους η κυβέρνηση. και από υγεία και απο παιδεία και απο δημόσια διοίκηση. Με ΜΑΤ θα μας θεραπεύσει τα κρούσματα με 6 κλινες ΜΕΘ για όλα τα Δωδεκάνησα; Με τα κονδύλια κ τα φράγκα των πλούσιων θα κάνουν μάθημα τα παιδάκια μας στην Τήλο, το Καστελόριζο κ την Σύμη; Ντροπή τους.

 
ΝΤΡΟΠΗ!!!
29 Μαρ 2020 19:05

Μιλάει και το ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ που τόσα χρόνια έκανα τα πάντα ώστε να νοσεί η παιδεία σε όλη την επικράτεια. Λίγη ντροπή δεν βλάπτει κύριοι!!!

 
νησιώτης
29 Μαρ 2020 19:56

εσυ που τα ξέρεις ολα και θες να μην μιλάμε και λες ΝΤΡΟΠΗ με πολλά θαυμαστικά, να σου θυμίσω ότι το ΠΑΣΟΚ δημιούργησε το ΑΣΕΠ με το οποίο αξιοκρατικά μπορεί κάθε πολίτης να διοριστεί και εννοείται κ εκπαιδευτικος. Δημιούργησε τον νόμο πλαίσιο τον 1566/1986 που ακόμα κ σήμερα είναι το Ευαγγέλιο της εκπαιδευτικής νομοθεσίας και τα ΠΔ 50 κ 100 με τα οποία γίνονται μόνο αξιοκρατικά οι βελτιώσεις οργανικής, μεταθέσεις κλπ με βάση μόρια. Εκτός αν εννοείς "νόσο" την ορθή κατάργηση του πολυτονικού, την ίδρυση και ανάπτυξη πανεπιστημίου Αιγαίου και την κατάργηση των χουντικων επιθεωρητών. Ναι θα μπορούσε κ άλλα να κάνει. Αλλά στον τωρινό μηδενισμό δεν έπεσε ποτέ. Μηδενισμός κ προπαγάνδα. Εσένα τι σ ενοχλεί η φωνή της ελευθερίας; Χωροφυλακες οραματιζεσαι όπως.... τότε; Λέει το άρθρο κάτι λάθος που δεν ισχύει; Δεν νομίζω.

 
Παιδεία με τοπικιστικά κριτήρια
29 Μαρ 2020 23:31

Λανθασμένη απόφαση ήταν η ίδρυση πανεπιστημίων σε Αιγαίο και Ιόνιο που δεν είναι βιώσιμα, επισης τα 3 ξεχωριστά ΑΕΙ που λειτουργούν στην Κρήτη. Το ίδιο και τα ΤΕΙ, που από το 2001 προσπαθούν να ενταχθούν στην Ανώτατη Εκπαίδευση αντί να απορροφηθούν από την αρχή οι σχολές στα πανεπιστήμια όπως τα ΤΕΦΑΑ και οι Παιδαγωγικές Ακαδημίες.

Δεν ευνοήθηκε η παιδεία με αυτές τις αποφάσεις, και έπρεπε να έχουν καταργηθεί όλα αυτα τα ιδρύματα.

Τα σχολεία έχουν αφεθεί να μαραζώσουν και εδώ και χρόνια στηρίζονται σε αναπληρωτές. Δε θα μας σώσει η τεχνολογία όταν δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.