Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Υποστηρικτικές προτάσεις για την τηλεκπαίδευση με την πλατφόρμα Webex

Τα βιντεάκια μέχρι στιγμής καλύπτουν προβλήματα που εξ εμπειρίας σε ανάλογη πλατφόρμα είχαμε είτε ως διδάσκοντες είστε ως διδασκόμενοι
Δημοσίευση: 29/03/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιάννης Π. Πλατάρος -Μαθηματικός

Τα φτιάξαμε γρήγορα κάποια βιντεάκια δεδομένης της πίεσης χρόνου.

Είναι στον σύνδεσμο στο τέλος.

Αναφέρονται σε προβλήματα διδασκαλίας μέσω της πλατφόρμας Webex που είναι σίγουρο ότι θα παρουσιαστούν.

Τα βιντεάκια μέχρι στιγμής καλύπτουν προβλήματα που εξ εμπειρίας σε ανάλογη πλατφόρμα είχαμε είτε ως διδάσκοντες είστε ως διδασκόμενοι.    

Ξεκινάμε κατ΄ευθείαν τις οδηγίες και χωρίς άλλες  εισαγωγές:

Η διαμοίραση οθόνης είναι  «όλα τα λεφτά»  (Το στρογγυλό εικονίδιο με ένα σχήμα U  απ΄όπου αναδύεται ένα βελάκι) Είναι ο εφικτός τρόπος διδασκαλίας που μπορούν να κάνουν όλοι όσοι δεν έχουν εμπειρία από Φωτόδεδρο και σενάρια διδασκαλίας και εκπαιδευτικά λογισμικά.

Οδηγίες:

1)    Όλα όσα έχουμε να τους δείξουμε τα έχουμε μέσα σε ένα φάκελο στην επιφάνεια εργασίας, διότι ίσως χρειαστεί επανεκκίνηση (για να λυθούν προβλήματα της πλατφόρμας, όχι του δικού σας υπολογιστή) και μετά ψάχνουμε να βρούμε τα αρχεία μας.

2)    Για τα όποια αρχεία  έχουμε να δείξουμε, μέσω συνδέσμων,  τους βάζουμε  ένα αρχείο docx .  Οι σύνδεσμοι στο Word ανοίγουν με κοντρόλ+κλικ.

3)    Οι σύνδεσμοι που θα έχω είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ το «Εμπλουτισμένο βιβλίο» δηλ. όπως και το κανονικό βιβλίο εμπλουτισμένο με βιντεάκια , υπερκείμενα, αρχεία ήχου, σκριπτάκια και άλλα τέτοια εξωτικά.

Άρα φροντίζετε:

Όλοι οι Η/Υ να έχουν εγκαταστημένη την Java  και το Flashplayer . Υπάρχουν αρχεία που παίζουν  ΜΟΝΟ με τον Internet explorer και ΕΦ΄ΟΣΟΝ έχει εγκατασταθεί το πρόσθετο πρόγραμμα Sockwave.   Άρα ΟΛΟΙ οι Η/Υ πρέπει να έχουν εγκαταστημένα τα παραπάνω.

Το ηλεκτρονικό (εμπλουτισμένο) Βιβλίο, είναι ό,τι καλύτερο για εισαγωγή σε έναν αρχάριο στο σύστημα εκπαιδευτή.

Έχει διερευνήσει το μάθημα που θα διδάξει  και έχει προσπαθήσει τα εξτρά εικονίδια που περιέχει να τα ανοίξει, να δει ΑΝ ανοίγουν ή γιατί ΔΕΝ ανοίγουν. Ας πούμε αν λείπει το flashplayer. Τότε  ο περιηγητής θα του προτείνει μόνος του να το κατεβάσει πηγαίνοντάς τον στο σωστό μέρος για κατέβασμα. Αν όμως απαιτείται Sockwave, ο περιηγητής θα προσπαθήσει να το ανοίξει αλλά ΔΕΝ θα τα καταφέρει. Ούτε θα σας προτείνει  να πάτε στον ΙΕ που μόνο αυτός το ανοίγει. Τώρα όμως το ξέρετε.

4)    Έχετε ΟΛΑ τα αρχεία ΑΝΟΙΚΤΑ ΜΕΝ, ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΔΕ.  (Έχουν ανοίξει όλα, από φάκελο που έχετε στην επιφάνεια εργασίας)

5)    Προσέξετε τι έχετε στην επιφάνεια εργασίας, γιατί ΟΛΑ τα βλέπουν οι μαθητές σας και οι Γονείς τους.

6)    Δεν επιτρέπετε την  εικόνα των μαθητών σας ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ . Αυτό δεν είναι μόνο  προσωπική μου γνώμη -υπόδειξη και να την τηρήσετε παρακαλώ με θρησκευτική ευλάβεια, αλλιώς μπορούν να υπάρξουν οδυνηρά γεγονότα. (Εξηγούμε  στα βιντεάκια πώς γίνεται η απενεργοποίηση)

7)    Να απαιτήσετε να μην ανοίγουν το μικρόφωνο οι μαθητές, χωρίς την άδειά σας. Θα την ζητούν μέσω chat. Αν έχει κάποιος ανοικτό μικρόφωνο μπορείτε να το κλείσετε και εσείς, αλλά και αυτός μπορεί να το ανοίξει μονομερώς. Δεν ελέγχεται από τον διαχειριστή αυτό. Μας το είπε ο τεχνικός της Webex , σε μια τηλεδιάσκεψη. Αν έχετε κάποιον μαθητή που το ανοίγει και μιλάει παρ΄ όλες τις συστάσεις,  απλώς  τον «πετάτε» στην αίθουσα αναμονής,  στο lobby. (Περιγράφουμε σε ένα βίντεο πώς γίνεται αυτό)

8)    Μπορούν να μπουν ΠΑΡΕΙΣΑΚΤΟΙ και μάλιστα  μη μαθητές . Δεν έχετε κανέναν τρόπο ασφαλούς διάγνωσης πέραν του να τον αναγνωρίσετε από την φωνή. Να δίνετε στην αρχή ΠΡΙΝ το μάθημα τον λόγο να πουν κάτι. Μια καλημέρα. Εννοείται ότι πρέπει να έχει προηγηθεί δοκιμαστικό μάθημα για τα τεχνικά προβλήματα που θα υπάρξουν , θα είναι πολλά και αν δεν λυθούν δεν θα μπορείτε να κάνετε καθόλου μάθημα.

9)    Τα τεχνικά προβλήματα  οφείλονται σε παλιό  υπολογιστή, σε ανενημέρωτο υπολογιστή,  σε κακό δίκτυο, σε γονάτισμα της Πλατφόρμας, σε κακές ρυθμίσεις του υπολογιστή, σε παντελή αδυναμία του χρήστη να  λύσει τα απλούστερα και απλά και στα «μεταφυσικά» -όπως τα λέω- που λύνονται με επανεκκινήσεις.   

10)    Τις ασκήσεις θα τους τις στείλετε στα μέηλ των κηδεμόνων και στα των μαθητών. Οπωσδήποτε των κηδεμόνων.

11)    Όταν στέλνετε μέηλ στους κηδεμόνες ομαδικά ανά τάξη ή τμήμα, να  το κάνετε στην κρυφή κοινοποίηση. Κάποιοι «περίεργοι» κηδεμόνες μπορεί να σας ζητήσουν τον λόγο (καλύπτονται πλήρως από τον νόμο) γιατί κοινοποιήσατε στους άλλους γονείς  τις ηλεκτρονικές τους διευθύνσεις. Είναι ένα «εύκολο λάθος» που μπορείτε να ΜΗΝ το κάνετε.

Πρέπει να σας εξομολογηθώ , ότι η ανταπόκριση που δείχνουμε  σε παρόμοια  προβλήματα είναι μεν φυσιολογική για τα μέτρα μας,  αλλά το μείζον κίνητρο είναι το απίστευτο γνήσιο ενδιαφέρον που διεπίστωσα στους κοντινούς μου συναδέλφους και σε όλους τους μη κοντινούς μου που έχω επικοινωνία και είτε είναι έμπειροι ή μη, επιθυμούν γνησίως και διακαώς να ανταποκριθούν! Να μην το χάσουμε αυτό και να το έχουμε και μετά την κρίση, για καθαρά λόγους επαγγελματικής ανάπτυξης και ανάκτησης κύρους στην κοινωνία μιας αφού  είμαστε κατασυκοφαντημένοι διαχρονικώς.Απαντάμε σε όλους με τα αποθέματα φιλοτίμου που έχουμε όλοι…

Ο σύνδεσμος με τα βίντεο:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL8fLlTaC4-AWv85j2slDqtRsTEwxhudto

Σχόλια (7)

 
Θανασης
30 Μαρ 2020 09:46

Αν και με πολλές απόψεις σας διαφωνώ κάθετα, οριζόντια και διαγώνια δεν μπορώ να μην πω ένα μπράβο, μια και άλλη αμοιβή δεν προβλέπεται.

 
Γ.Π.
30 Μαρ 2020 10:53

Συγχαρητήρια Γιάννη Πλατάρε.
Πολύ χρήσιμα και για τους δασκάλους.

 
ΤΑ ΠΆΝΤΑ ΟΛΑ
30 Μαρ 2020 16:40

Βραβείο παντογνωσία, Αφήστε και για τους ειδικούς κάτι μπάρμπα Γιάννη.

 
A.P.
30 Μαρ 2020 22:02

Θα πρεπει οι μαθητες να μπαινουν στην πλατφορμα με κωδικο και μετα να μπορουν να εχουν προσβαση για το μαθημα. Τωρα τα μαθηματα ειναι στην ουσια ανοιχτα. Εαν καποιος δεν θελει να μιλησει ή γραψει στο chat οτι δεν εχει μικροφωνο τοτε τι θα κανεις? Θα τον διωξεις? Η οδηγια του Υπουργειου να μην κοινοποιειται ο συνδεσμος του μαθηματος στα κοινωνικα δικτυα. Ειναι πραγματικα εφικτο αυτό? Απο τη στιγμη που ο συνδεσμος αυτος στελνεται με mail σε καποιον πρεπει να υποθεσουμε οτι ειναι γνωστος σε ολους,( ή τελος παντων σε οποιον θα ηθελε αυτος να τον διαμοιρασει)

 
Δημήτρης
31 Μαρ 2020 07:16

κ. Πλατάρε,
με όλη την εκτίμηση, σας ξεφεύγει το δέντρο: η ασφάλεια στο διαδίκτυο. Και είναι φυσικό. Πρόκειται για ένα νέο περιβάλλον για όλους μας. Η Webex είναι ένα ισχυρότατο εργαλείο, όμως αυτή η δωρεάν διανομή είναι εντελώς "τρύπια" στα θέματα ασφάλειας. Επαναλαμβάνω: όχι η Webex, η διανομή. Η συμμετοχή των μαθητών χωρίς σαφή δήλωση των στοιχείων τους δεν είναι διευκόλυνση, είναι Π Ρ Ο Β Λ Η Μ Α. Απαιτεί πολλαπλές δεξιότητες (Αγγλικά, άριστη γνώση της πλατφόρμας, ) για να "αντιμετωπίσει" ο εκπ/κός αυτόν που ακόμα και για αστείο θα θελήσει να "μπει" στην τάξη, δηλώνοντας ψευδή στοιχεία. Στο ΠΣΔ έχουμε σαφή δήλωση συναίνεσης κ αποδοχής όρων. Εδώ;

 
Πλατάρος Γιάννης
31 Μαρ 2020 09:23

Ο Εκπαιδευτικός, στην Webex, πρέπει να έχει την αίσθηση, ότι τον βλέπει όλος ο κόσμος. Είναι δυνατόν με ένα πρόγραμμα καταγραφής οθόνης να ληφθεί βίντεο. Αν μάλιστα υπάρχει και σχετική "οργάνωση" εκ μέρους των μαθητών να κάνουν πλάκα, αυτή θα γίνει. Πιστεύω ότι θα δούμε τέτοια βίντεο. Και κανείς δεν θα ξέρει ποιος το έκανε αφού και μοντάζ γίνεται.
Το προηγούμενο, είναι κάτι προβλέψιμο. Προβλέψιμα είναι και τα τεχνικά προβλήματα που θα είναι άπειρα. Και κατακλυσμιαια και θα εμποδίζουν το μάθημα.
Στο εξ αποστάσεως β·' επίπεδο, όταν κάνει μάθημα ο εκπαιδευτής σε 10 ενήλικα σοβαρά και πειθαρχημενα επώνυμα πρόσωπα, έχει ειδική τεχνικη υποστήριξη εξ αποστάσεως, επί γραμμής, συνάδελφο της Πληροφορικής και τον παίρνει τηλέφωνο : " τώρα δεν ακούγεσαι".... "τώρα πάγωσε η εικόνα σου." " τώρα δεν έχουμε οθόνη. Τώρα ο ήχος είναι από το υπερπέραν. Και υπάρχει ανταπόκριση σε την Πανάκεια, τις Επανεκκινησεις. Δια καλύτερη παρακολούθηση, είχαμε δύο υπολογιστές, όπου μπαίναμε ως εκπαιδευτές και ως εκπαιδευόμενοι για το πως φαινόμαστε. Και πάλι τα προβλήματα υπήρχαν. Τα τεχνικα. Το υλικό που υπήρχε έτοιμο, υπερκαλυπτε την συνεδρία και ήταν υποδειγματικο.
Ένας λόγος που έφτιαξα αυτά τα βιντεακια, είναι και ότι φοβήθηκα για την κόλαση που επέρχεται, αφού η πλειονότητα των συναδέλφων, ούτε ειδική εκπαίδευση έχουν, ούτε εμπειρια.
Δυστυχώς δεν μπορώ να πω την επωδό " ας ελπίσουμε όλα να πάνε καλά" διότι η οποία φιλοδοξία είναι " όλα να πάνε λίγο χάλια"
Το αισιόδοξο είναι η προσπάθεια κατάκτησης των εργαλείων που κάνουν οι συνάδελφοι και αυτό θα μετρήσει τελικά με σημαντικό θετικό πρόσημο.

 
Γ.Π.
31 Μαρ 2020 09:40

Η πρόθεση είναι προφανής, ένας διευθυντής σχολικής μονάδας αναλαμβάνει ρόλο συντονιστή και προσφέρει βοήθεια σε βασικές δεξιότητες. Προφανές είναι και το γεγονός ότι το «δέντρο» δεν είναι αρμοδιότητα δική του, είναι της Πολιτείας. Θα ήταν ιδιαίτερα ωφέλιμο να συμβάλλουμε όλοι στην ανάπτυξη των αναγκαίων δεξιοτήτων, με παρεμβάσεις και εδώ στο esos, αφού η ενδοσχολική επιμόρφωση ως θεσμός, νοσεί βαρύτατα εδώ και δεκαετίες...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.