Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Πρόσκληση συμμετοχής εκπαιδευτικών σε διαδικτυακή επιμόρφωση με αντικείμενο το σχεδιασμό διδακτικής ενότητας στην εξ αποστάσεως Εκπαίδευση

Δημοσίευση: 31/03/2020
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, σε συνεργασία με το ΠΕΚΕΣ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, διοργανώνει τη διαδικτυακή επιμόρφωση με τίτλο: «Σχεδιασμός διδακτικής ενότητας στην εξ αποστάσεως Εκπαίδευση».

Η επιμόρφωση υλοποιείται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας https://eclass.didedra.gr/ και αφορά όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όλων των ειδικοτήτων που υλοποιούν μαθήματα εξ αποστάσεως.

Είναι γεγονός ότι στις παρούσες, έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση συνιστά  το πιο πρόσφορο εργαλείο για να διατηρήσουν οι μαθητές μας την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία. Ωστόσο, εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι απλά οι τεχνικές γνώσεις που απαιτούνται για τη δημιουργία ενός διαδικτυακού μαθήματος, αλλά μία διδακτική μεθοδολογία, η οποία χαρακτηρίζεται  από ένα  πλαίσιο αρχών. Στο μάθημα αυτό με σεβασμό στις ιδιαιτερότητες που συνθέτουν το επιστημονικό πεδίο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, προσεγγίζουμε τη φιλοσοφία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με έμφαση στην παιδαγωγική της αξιοποίηση.

Στόχος είναι η παροχή υποστήριξης  στο έργο των εκπαιδευτικών που υλοποιούν, ή πρόκειται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα, σε όλη την κρίσιμη περίοδο έως και τη λήξη του σχολικού έτους. Μεθοδολογικά δίνεται βαρύτητα στην έννοια της αυτονομίας των συμμετεχόντων στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικών, ενώ γίνεται χρήση ενεργητικών και δημιουργικών τεχνικών, με έμφαση στην τεχνική του Gamification, στην τέχνη με  χρήση του Artful Thinking, στη δημιουργία ομάδων στη διαδικτυακή μάθηση, στην ενίσχυση της αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας.

Ο κύριος σκοπός του μαθήματος, είναι οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν σε αυτό, μελετώντας ένα ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό υλικό, επιστημονικά άρθρα, περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων, αλληλεπιδρώντας και χρησιμοποιώντας ένα  κατάλογο διαθέσιμων ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων και μαθησιακών πόρων, να αποκτήσουν γνώσεις αλλά και εμπειρία από τη συμμετοχή τους στη διαδικασία, αναφορικά με το σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας διδακτικής ενότητας στο διαδίκτυο.

Για την εγγραφή στο μάθημα, ο/η κάθε ενδιαφερόμενος/η εκπαιδευτικός, θα πρέπει να επισκεφθεί την πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης της ΔΔΕ Δράμας στη διεύθυνση https://eclass.didedra.gr/ και να κάνει εγγραφή στο μάθημα επιλέγοντας το σύνδεσμο του μαθήματος: « Σχεδιασμός διδακτικής ενότητας στην εξ αποστάσεως Εκπαίδευση» και ακολουθώντας τις οδηγίες εγγραφής νέου χρήστη. Στη συνέχεια να ζητήσει και να λάβει από τη διαχείριση του μαθήματος το κλειδί εισόδου στο μάθημα.

Κιουλάνης Σπύρος
Δ/ντης ΔΔΕ Δράμας

Σχόλια (4)

 
ΠΕ86
31 Μαρ 2020 14:14

Πέρυσι και πρόπερσι έχουν επιμορφωθεί εκτενώς στο Β1 επίπεδο ΤΠΕ ~35 χιλιάδες εκπ/κοί. Κάποιοι συνεχίζουν τώρα και στο Β2.

Τώρα καλούμαστε μερικοί (συνήθως του κλάδου μου και όχι μόνο) να συμμετέχουμε (κάποιοι ταυτόχρονα) :

α) Σε σύγχρονες/ασύγχρονες συνεδρίες, ορισμένοι σε περισσότερες από μία σχολ. μονάδες.
β) Στις Ομάδες Υποστήριξης.
γ) Στη διαχείριση θεμάτων εγγραφών (κωδικοί, Α.Μ κτλ) μαθητών στο ΠΣΔ.
δ) Στην επικοινωνία με μαθητές-γονείς μέσω ανακοινώσεων σε ιστοσελίδες σχολείων.
ε) Στην υποστήριξη δ/ντών στο έργο τους (ειδικά στα ΓΕΛ "τρέχουν" και αιτήσεις πανελλαδικών)

Φιλότιμη η προσπάθεια του ΔΔΕ Δράμας αλλά τώρα δεν είναι, κατά την άποψή μου, η ώρα της επιμόρφωσης ΑΛΛΑ η ώρα της εφαρμογής όσων ξέρουμε στην πράξη. Δε γίνεται να τρέχουμε σήμερα να διορθώσουμε αυτά που έπρεπε να διορθωθούν χθες! Σήμερα, θα πρέπει να παρέχουμε εκπ/ση στους μαθητές όπως μπορεί ο καθένας. Αν κάποιοι δεν μπορούν, να κοιτάξουν από την επόμενη μέρα να μπορέσουν.

Εμάς η "δυσπραγία" μερικών (να το πω κομψά) κάνει τη δουλειά μας πολύ πιο δύσκολη. Tώρα δεν μας δίνει πρακτικά κανένας την επιλογή να "κάνουμε πίσω" όταν από εμάς , το ένα ή δύο άτομα των ομάδων υποστήριξης, κρέμονται δεκάδες συνάδελφοι και μαθητές. Οι δ/νσεις εκπ/σης και το υπουργείο θα έπρεπε να έχει λύσει αυτά τα θέματα και όχι να προσπαθεί τώρα, που πάει να φανεί το πρόβλημα, να το καλύψει για να λέμε πως "όλα δούλεψαν καλά" την επόμενη μέρα.

 
ΠΕ86 εξουθενωμένη
31 Μαρ 2020 16:33

Συμφωνώ απόλυτα με τον/την συνάδερφο! Είναι η ώρα της πράξης...όλων.
Εμείς οι "γνώστες της Πληροφορικής" βρεθήκαμε να υποστηρίζουμε όχι μόνο τεχνικά τη σχολική μονάδα, τους συναδέρφους, τους μαθητές αλλά και ψυχολογικά!
Η ώρα απαιτεί έτοιμες πετυχημένες "συνταγές" για εξ αποστάσεως μαθήματα. Σε δεύτερο χρόνο θα διερευνήσουμε το θέμα πιο επιστημονικά και σφαιρικά.

 
ekp/kos
31 Μαρ 2020 18:27

Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΟΤΑΝ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΟΛΗ ΑΥΤΗ Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ , ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΕΛΘΕΙ , ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΙΟΥ
ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΦΟΒΟΥΝΤΑΝ ΤΟΝ ΙΟ ΘΑ ΜΑΖΕΥΟΝΤΑΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΧΩΡΙΣ ΓΑΝΤΙΑ ΚΑΙ ΜΑΣΚΕΣ
ΑΣ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ, ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΤΟ ΜΟΙΡΟΛΟΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΠΟΓΕΥΜΑ, Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΒΓΕΙ,ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΑΣ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΣΑΜΕ ΠΡΟΣΦΑΤΑ...ΜΑΣ ΞΕΓΕΛΑΣΑΝ .....

 
ΞΥΛΟ ΑΠΕΛΕΚΗΤΟ
31 Μαρ 2020 22:18

ΝΟΜΙΖΩ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΩΣ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΩΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ. ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.