Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Τηλεκπαίδευση: υπόθεση όλων

Δημοσίευση: 05/04/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πέτρος Πιτσιάκκας
Φιλόλογος – Διευθυντής 2ου ΓΕΛ Ναυπάκτου

Μετά την πανδημία και το κλείσιμο των σχολείων, επιδιώχθηκε η αποκατάσταση της επαφής των μαθητών και των καθηγητών με την εκπαιδευτική διαδικασία.  Αυτό κατέστη δυνατό μέσα από τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.

Για την τηλεκπαίδευση, και ιδιαίτερα για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που είναι μια καινοφανής διαδικασία για το δημόσιο σχολείο, μερικοί διατύπωσαν επιφυλάξεις. Αρχικά υποστηρίχθηκε ότι δημιουργούνται μαθητές δύο ταχυτήτων, παρά το γεγονός ότι εξ αρχής τονίστηκε ότι όλοι οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης των μαθημάτων, μέσω των τεχνικών δυνατοτήτων σύνδεσης, που δίδονται, και ότι τα μαθήματα είναι μόνο επαναληπτικά και αφορούν στην ύλη που έχει ήδη διδαχθεί, στο σχολείο, πριν την πανδημία. Επίσης, κάποιοι οχυρώθηκαν πίσω από τη δυσκολία μερικών καθηγητών να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία ως εργαλείο, λόγω έλλειψης επιμόρφωσης, παρά τη διαβεβαίωση ότι δεν χρειάζεται ειδικές γνώσεις για τη συμμετοχή σ’ αυτή. Τέλος μερικοί υποστήριξαν ότι αν συμμετάσχουν στην προσπάθεια, θα νομιμοποιήσουν την τηλεκπαίδευση, με κίνδυνο να μονιμοποιηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, παρά το γεγονός ότι είναι σαφές και ξεκάθαρο ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι συμπληρωματική και δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη φυσική διδασκαλία, μέσα στο σχολικό χώρο.  

Παρά τις αντιρρήσεις και τις ενστάσεις, η προσπάθεια ξεκίνησε γιατί, κάτω από τις συνθήκες που επικρατούν, αποτελεί τη μόνη λύση. Το σύνολο των καθηγητών την αγκάλιασε και τη στηρίζει. Κάθε εμπλεκόμενος εκπαιδευτικός δημιούργησε την ηλεκτρονική του τάξη, την οποία ανοίγει καθημερινά, σύμφωνα με το πρόγραμμα, που έχει καταρτιστεί και έχει αποσταλεί σε όλους τους μαθητές, τους οποίους και περιμένει, την καθορισμένη ώρα, για τη διεξαγωγή του μαθήματος.

Οι μαθητές, αλλά και οι γονείς τους, μαζί με την πολιτεία και τους εκπαιδευτικούς  είναι βασικοί παράγοντες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για να εξασφαλιστεί η ομαλή της λειτουργία θα πρέπει να μετέχουν σ’ αυτήν όλοι. Και ενώ θα περίμενε κανείς ότι η τηλεκπαίδευση θα αγκαλιαζόταν και θα στηριζόταν και από τους μαθητές, τους οποίους αφορούσε, αλλά και από τους γονείς τους, οι οποίοι μόλις έκλεισαν τα σχολεία, αναρωτιούνταν τι θα γίνει με τη μάθηση των παιδιών τους (ακούστηκαν μάλιστα και κατηγορίες εναντίον των καθηγητών ότι …κάθονται), τα αποτελέσματα, με βάση τα ποσοστά συμμετοχής των μαθητών, όλων των τάξεων του Λυκείου, δεν είναι τα αναμενόμενα. (Φυσικά δεν αναφερόμαστε στο ελάχιστο ποσοστό που να δεχθούμε ότι αντικειμενικά αδυνατεί να παρακολουθήσει). Και αναρωτιέται κανείς γιατί να συμβαίνει αυτό; Πού είναι οι μαθητές και γιατί αυτή η αδιαφορία; Η πολιτεία και οι καθηγητές έκαναν και κάνουν το καθήκον τους, με τις όποιες δυσκολίες και τις όποιες αδυναμίες υπάρχουν. Η συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών περιμένουν καθημερινά τους μαθητές στην ηλεκτρονική τους τάξη για το επαναληπτικό μάθημα. Όμως οι περισσότεροι μαθητές δεν ανταποκρίνονται στο κάλεσμα και δεν παρευρίσκονται στα ραντεβού των μαθημάτων.

Η ευθύνη των γονιών γι’ αυτή τη στάση αδιαφορίας των μαθητών, είναι μεγάλη. Η  ευθύνη δε αυτή καθίσταται ακόμη μεγαλύτερη από τη στιγμή που η συμμετοχή των μαθητών, στη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, δεν είναι υποχρεωτική και δεν υπάρχει απουσιολόγιο. Οι γονείς οφείλουν να παρακινήσουν τα παιδιά τους να συμμετέχουν στα τηλεμαθήματα, όπως θα συνέβαινε στην περίπτωση που λειτουργούσαν κανονικά τα σχολεία, εξηγώντας τους ότι το διάστημα αυτό δεν είναι περίοδος διακοπών. Όλοι θα πρέπει να αντιληφθούν, πόσο μεγάλη ζημιά θα προκληθεί στη συμπεριφορά των παιδιών, αν τα παιδιά μείνουν, για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, μακριά από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο καθένας οφείλει να αναλάβει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί. Η ατομική ευθύνη δεν σχετίζεται μόνο με την προστασία του εαυτού μας, και των άλλων, από τον ιό Covid 19, αλλά και με την αντιμετώπιση των παρενεργειών, που αυτή η πανδημία προκαλεί, σε πολλούς τομείς, όπως η εκπαιδευτική διαδικασία. Η τηλεκπαίδευση είναι υπόθεση όλων!
   

Σχόλια (7)

 
dim
05 Απρ 2020 19:54

Οι τηλετάξεις ή η ηλεκτρονική τάξη αποτελούν κάποια από τα πολλά εργαλεία για την εκπαίδευση εξ αποστάσεως. Όμως ενώ υπάρχει ενημέρωση ή τηλεσεμινάρια για αυτά τα παραπάνω εκπαιδευτικά εργαλεία δεν βλέπω καμιά επιμόρφωση στο τι είναι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ποια είναι τα χαρακτηριστικά της, τι είδους εκπαιδευτικό υλικό απαιτείται , ποια ή τι ποιότητα επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευόμενου και εκπαιδευτικού την προάγει και πολλά άλλα στοιχεία της. Επομένως, η αδιαφορία των μαθητών μήπως οφείλεται και σε άλλους παράγοντες; Το να είσαι σε μια οθόνη και να νομίζεις ότι είσαι στην τάξη για να κάνεις μάθημα όπως εκεί, δεν συνιστά εξ αποστάσεως εκπαίδευση αλλά κάτι άλλο!! Η μήπως όλα γίνονται για την εικόνα!!!Εκεί κοντά στη Πάτρα εδρεύει το ΕΑΠ, πρωτοπόρο στην χώρα μας στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι καθηγητές, όπως ο κ. Λιοναράκης. Ας ζητήσουμε τα φώτα τους, έστω και καθυστερημένα!!!
Με εκτίμηση
Δημήτρης

 
Προς dim
05 Απρ 2020 22:00

dim... ησυχία... σε παρακαλούμε...
Μην ταράζουμε τα νερά... Επικρατεί μια γαλήνια ημερία... όλα προχωρούν ομαλά... τι να τους κάνουμε τους ειδικούς; Τι να τα κάνουμε τα φώτα τους;
Εμείς ξέρουμε... Τόσα χρόνια μάθημα στην τάξη... Ξέρουμε...

 
Κορονοϊός
06 Απρ 2020 02:23

Από τα περίπου 1.200.000 περιστατικά τα 900.000 δεν έχουν ανάγκη νοσηλείας σε ΜΕΘ, ενώ άλλοι 250.000 έχουν αναρρώσει πλήρως. Αυτά για όσους δεν καταλαβαίνουν ότι στις περισσότερες περιοχές του κόσμου οι πολίτες δεν έχουν την πολυτέλεια να παραμένουν σε ασφαλή υγειονομικά χώρο.

 
Παγκόσμιο χωριό
06 Απρ 2020 02:48

Μέσα σε 4 μήνες είχαμε ξαφνικά 55 χιλιάδες θύματα στον Δυτικό κόσμο και όλοι είναι στα κάγκελα. Αναρωτήθηκε κανείς τι γίνεται κάθε χρόνο σε άλλες ηπείρους; Πώς θα αντιμετωπίσουν αυτή την ασθένεια εκεί;

 
Πρόβλημα
06 Απρ 2020 02:52

Αυτά να δούμε πώς θα τα διορθώσουμε: As of 18 March, more than 250 million people are in lockdown in Europe.

 
εκπ/κός
06 Απρ 2020 15:10

Εχω βαρεθεί να σας λεω οτι το πρόβλημα της ...κοινότητας δεν είναι η εξ αποστασεως εκπση ειναι η ζοφερή κατασταση της οικονομιας.Όλοι θα ερθουμε σε δεινη θεση και λιγοι ασχολουνται με αυτο.Τα πανεπιστημια και οι φοιτητες αντι να κανουν μελετεσ γι αυτο προβληματιζονται για το πωσ θα σωθει το .....εξαμηνο.Κωφευουν τα καναλια και οι πολιτικοι, εσεις τα μορφωμενα παιδια γιατι δεν προβληματιζεστε, μου ειπε καποια φιλη μου οτι κινδυνολογω, ομως ειναι γεγονος ότι θα συντριβουμε πανω σε παγοβουνο, και δυστυχως θα σωθουνε ελαχιστοι,μακαρι τα παιδια να εχουν να φανε και ας λειπει και η υλη του γ τριμηνου.Μας αποπροσανατολιζουν με τον τροπο αυτο.Πετυχαμε ωσ προς τον αρ.των νεκρων ,αλλα η οικονομια θα υποστει κατρακρυλα με πολλα μνημονια.
Ειμαστε ολοι στο σπιτι και μαγειρευουμε,
Μολις θα ανοιξει η πορτα και βγουμε....θα χορεψουμε ζειμπεκικο.
Τοτε ομωσ δεν θα μας σωσει κανενας... ουτε θα μας ενημερωνουν καθε απογευμα για την πορ εια της οικονομιας,που και τωρα θα επρεπε να γινεται καθε απογευμα,κι αυτο άλλωστε αφορα στην επιβιωση μας.

 
ένας απλός εκπαιδευτικός
07 Απρ 2020 12:15

Με εξέπληξε θετικά η συνεργασία στο σύλλογο διδασκόντων του σχολείου μου.
Στις πρώτες τηλεδιασκέψεις συνδεόμασταν όλοι για να εξοικειωθούμε. (Πάντως θέλει πολλή δουλειά ακόμα.)
Οι περισσότεροι στηρίζουμε τη συνέχεια της επικοινωνίας με τους μαθητές μας, κυρίως με την η-τάξη αλλά και με τηλεδιάσκεψη, με κλειστές τις κάμερες κάποιες φορές -όπως προτείνει ο πληροφορικός- για να μην κολλάει το σύστημα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.