Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Τι πρέπει να κάνει το υπουργείο Παιδείας για τις Πανελλαδικές και σχολεία

Να ετοιμάσει σχέδιο αναπλήρωσης της ύλης της προηγούμενης τάξης στην αρχή του νέου σχολικού έτους, τον Σεπτέμβριο, για τους μαθητές
Δημοσίευση: 07/04/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με τη λογική του Ηλ. Μόσιαλου “Να μην ανοίξουν κανονικά τα σχολεία” το υπουργείο Παιδείας:

ΠΡΩΤΟΝ:  Πρέπει να δρομολογήσει διαδικασίες ολοκλήρωσης της σχολικής χρονιάς για όλους τους μαθητές, πλην Γ΄ Λυκείου, με κατάθεση βαθμολογίας Β΄ τετραμήνου από τους διδάσκοντες, εξ αποστάσεως συνεδριάσεις Συλλόγων για χαρακτηρισμό φοίτησης και ακολούθως για έκδοση αποτελεσμάτων χωρίς προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις.

Προφανώς θα χρειαστεί η ψήφιση συγκεκριμένων διατάξεων.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ:  Να ετοιμάσει σχέδιο αναπλήρωσης της ύλης της προηγούμενης τάξης στην αρχή του νέου σχολικού έτους, τον Σεπτέμβριο, για τους μαθητές.

Προφανώς, εάν όλα τότε είναι εντάξει, μπορεί το σχολικό έτος να ξεκινήσει νωρίτερα (π.χ. 1η Σεπτεμβρίου)  και να περικοπούν ημέρες που χάνονται τα μαθήματα (π.χ. ημέρα Σχολικού Αθλητισμού κ.α.).

ΤΡΙΤΟΝ:  Να καθορίσει τον τρόπο διενέργειας των Πανελλαδικών Εξετάσεων ήδη από τώρα, άσχετα εάν αυτές θα γίνουν Ιούλιο ή Αύγουστο ή Σεπτέμβριο.

Προφανέστατα ανακοίνωση μείωσης της ύλης άμεσα.

Έπειτα εξέταση των μαθημάτων ανά ένα ανά ημέρα, μίας μόνο ομάδας προσανατολισμού, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των προσερχομένων στα σχολεία/εξεταστικά κέντρα μαθητών κάθε ημέρα.

Συμμετοχή του συνόλου των διδασκόντων στη διαδικασία με μικρό αριθμό μαθητών ανά τάξη και 2 επιτηρητές, όλοι μεταξύ τους σε αποστάσεις ασφαλείας.

Η μετακίνηση των μαθητών προς και από τα Εξεταστικά Κέντρα να γίνει με ευθύνη των γονέων, εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων οπότε θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ΤΑΧΙ, μισθωμένα από τις Περιφέρειες.

Τέτοιοι σχεδιασμοί γίνονται από το υπουργείο.

Εάν οι γιατροί συγκλίνουν στη δυσκολία ανοίγματος των σχολείων συνολικά έως και τέλος Μαΐου, τότε θα πρέπει να δρομολογηθεί το ζήτημα των Πανελλαδικών και η χρονιά να κλείσει για τους υπόλοιπους μαθητές με συνοπτικές διαδικασίες.

Αναπλήρωση των χαμένων ωρών στην έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς.

Σχόλια (18)

 
ούτως ή άλλως
07 Απρ 2020 10:23

η χρονιά έχει κλείσει για όλους, το έχουν καταλάβει οι εχέφρονες. οι λεπτομέρειες (προαγωγή, αναπλήρωση, ειδικές περιπτώσεις ΣΔΕ, ΙΕΚ θα ρυθμιστούν όχι σκανδαλωδώς εύκολα πάλι) είναι άλλο ζήτημα. να τελειώνει με τις πανελλήνιες τώρα, να ξεκαθαρίσει τι θα κάνει με το χειρότερο σενάριο και ας μην εξελιχθεί έτσι και μακάρι να κάνουμε κάτι εκ του περισσού. απλά πράγματα !

 
ΧΡ.ΠΑΠΑΣΤ.
07 Απρ 2020 13:59

Πολλή φασαρία γίνεται από άσχετους με την τάξη.Επειδή διδάσκω χρόνια στο μεγαλύτερο Λύκειο της Καρδίτσας τη Φυσική της κατεύθυνσης, δηλώνω το εξής: Αν τα σχολεία ανοίξουν τον Μάιο ,κανένας μαθητής της Γ Λυκείου δεν θα παρουσιασθεί, αφού όλοι θα κάνουν χρήση των απουσιών που δικαιούνται.Με δεδομένο λοιπόν ότι δεν πρόκειται να γίνει μάθημα στη Γ Λυκείου, δεν χρειάζεται βιασύνη για επιστροφή στα θρανία, διότι σύμφωνα με τη γνώμη των ειδικών,τα σχολεία κινδυνεύουν να μετατραπούν σε υγειονομικές βόμβες.Πρέπει όμως τώρα να καθορισθεί η ύλη των πανελλαδικών,κάνοντας κάποια μείωση, αφού δεν ολοκληρώθηκε. Όσον αφορά την ημερομηνία,κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί .Στους μαθητές των άλλων τάξεων, θα πρέπει από τώρα να ευχηθούμε καλό καλοκαίρι, κρατώντας μια επαφή μέσω του διαδικτύου.

 
Στράτος
07 Απρ 2020 13:59

Π.Ο.Υ: Να μην εγκαταληφθούν πρόωρα τα περιοριστικά μέτρα

 
Rafael Llangozi
07 Απρ 2020 14:48

Εμείς που δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε και τόσο εύκολα στα μαθήματα εξ αποστάσεως.
Τι θα κάνουμε??

 
Rafael Llangozi
07 Απρ 2020 14:52

Η απόφαση για τις πανελλήνιες πότε βγαίνει??

 
vasog.
07 Απρ 2020 15:32

Τεκμηριωμένη άποψη.Οτιδήποτε άλλο αποτελεί επικοινωνιακό τέχνασμα.Οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν άλλωστε να διαχειρίζονται την ύλη και το πράττουν.

 
Κοινή λογική
07 Απρ 2020 16:15

Άποψη: εφόσον ο κίνδυνος από επιστροφή μαθητών είναι μεγάλος και οι μαθητές Γ Λυκείου θα κάνουν χρήση των απουσιών και δε θα προσέλθουν διαφαινόμενη λύση είναι να μειωθεί η ύλη σε ένα ποσοστό που αναλογεί στην
συντριπτική πλειοψηφία των λυκείων και για όσα υστερούν σημαντικά στην ύλη να γίνει ειδικό πρόγραμμα εξ Αε κάλυψης της ύλης μέσω ΙΕΠ.. Οι κανόνες να γίνουν διαφορετικό μάθημα ανά μέρα για να αποφευχθεί συνωστισμός εξεταστικά κέντρα κλπ

 
@ Rafael Llangozi
07 Απρ 2020 16:55

Εκτιμώ αφάνταστα και σέβομαι απόλυτα κάποιον που αναγνωρίζει και προβληματίζεται με τη δυσκολία που αντιμετωπίζει και δεν καταγγέλλει τους πάντες και τα πάντα, όπως κάνουν πάρα πολλοί, για να αυτοδικαιωθούν.

 
@ΧΡ.ΠΑΠΑΣΤ.
07 Απρ 2020 17:20

έχετε δίκιο ! αλλά μαθήματα πρέπει να γίνουν μόνο για τη Γ' (έστω και χωρίς μαθητές, να μπαίνουν απουσίες) και να μη μειωθεί δραματικά η ύλη , ώστε να υπάρχει ένα πρόσχημα και να μην ευτελιστεί εντελώς η διαδικασία.

 
paniliop9
07 Απρ 2020 17:28

Είμαι μαθητής της Β' Λυκείου.Είναι απαράδεκτο εκ μέρους του υπουργείου να μην έχει ανακοινώσει την ύλη των πανελλαδικών και να ταλαιπωρεί τους μαθητές της Γ΄Λυκείου οι οποίοι βρίσκονται μέσα στην αγωνία, το άγχος και την αβεβαιότητα. Είναι άξιον απορίας γιατί δεν ορίζει την ημερομηνία των πανελληνίων στις αρχές Σεπτεμβρίου που ευελπιστούμε να έχουν ηρεμήσει τα πράγματα. Όσον αφορά την ύλη, πρέπει σαφέστατα να την μειώσει και η νέα εξεταστέα ύλη να ανακοινωθεί το συντομότερο δυνατόν. Κατά τη γνώμη μου δεν έχει καμία σημασία αν θα γίνουν τρεις ή τέσσερις εβδομάδες μάθημα διότι δεν μπορεί να διδαχθεί μεγάλο τμήμα της ύλης καθώς τα σχολεία είναι κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Συμφωνώ δε απόλυτα με τις απόψεις που διετύπωσαν οι άλλοι χρήστες ότι δηλαδή τα σχολεία κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να ανοίξουν διότι θα έχουμε απότομη έξαρση των κρουσμάτων.

 
Πάρης Τ.
07 Απρ 2020 18:40

Ας ολοκληρωθούν οι Πανελλήνιες τον Ιούνιο. Οι Προαγωγικές είναι πολυτέλεια. Ήμουν από τους " τυχερούς" που το 1990 επί Μητσοτάκη πάλι (!) έγραψα πανελλήνιες τον Ιούλιο με καύσωνα και ξέρω. Μας είχε καταβάλει εκτός από το άγχος και η ζέστη. Πανελλήνιες με +30°C;

 
Μαθητής. Γ λυκείου
07 Απρ 2020 19:09

Δηλαδή η μεταφορά από το σπίτι θα γίνει με ευθύνη των γονιών ωραία και αν εγώ κολλήσω την ωρα της μεταφοράς η της επιστροφής η την ωρα που θα είμαι μέσα στην αίθουσα ; Την ευθύνη θα την έχουν οι γονείς που με άφησαν να πάω να δώσω πανελλήνιες ;

 
ζορ
08 Απρ 2020 00:34

πατε τις εξετασεις σεπτεμβριο οπως παλια δεκαετια 80 θα χαθουν οι διακοπες του καλοκαιριου που και αυτες θαναι λιγες .....αν....... λεμε αν......... πανε ολα καλα και ανοιξουν τα σχολεια που δεν το βλεπω αυτα θαναι τελευταια επισηε ταξεις με λιγους μαθητες δηλαδη ποσους γιατι στα σουπερ μαρκετ ειμαστε 1 ανα 20 τετραγωνικα στις ταξεις ποσο κοντα θα ειναι τα ατομα

 
Μαγδα
08 Απρ 2020 10:03

Καλά όλα αυτά που λέτε. Αν οι πανελλαδικές γίνουν το Σεπτέμβριο δυστυχώς παρατυνεται η αγωνία των μαθητών και το χειρότερο είναι το ότι οι γονείς θα αναγκαστούν να επιβαρηνθουν τουλάχιστον δύο μήνες φροντηστηρια. Ποιος θα τα βρει να τα πληρώσει αυτά?

 
protheodor
08 Απρ 2020 22:31

Το άρθρο βάζει αρκετά πράγματα στις σωστές τους διαστάσεις
Επειδή όμως πρέπει να καταβάλουμε προσπάθεια για να προβλέπουμε τις εξελίξεις και κυρίως να κοιτάμε αυτές τις εξελίξεις ως συνέχεια της πραγματικότητας και όχι αποσπασματικά με μηδενιστική λογική για την επερχόμενη καταστροφή(;) επιτρέψτε να προστεθούν κάποιες απόψεις με πιο σφαιρική και ίσως περισσότερο αποστασιοποιημένη λογική. Αυτό θα παρακολουθήσουμε μέσα από τη σειρά ρητορικής: Υπόθεση - Ερώτηση και Απάντηση όπως παρατίθεται παρακάτω.
1η υπόθεση: Εάν φθάσουμε τέλος Μαΐου χωρίς να έχει υποχωρήσει η περιβόητη καμπύλη και δεν έχουμε φθάσει ακόμα στην κορύφωση; τότε είναι άσκοπο να μιλάμε για εξετάσεις αφού θα έχει προηγηθεί η κατάρρευση της Οικονομίας, του Κράτους και θα υπάρχει ζήτημα επιβίωσης. Τότε ποιος θα σκέφτεται τις εξετάσεις.
2η υπόθεση: βασιζόμενη στην πρώτη, οι εξετάσεις είναι το παν; αποτελεί ένα μικρό αλλά βασικό κομμάτι στην αλυσίδα των εξελίξεων. Τουρισμός, αγροτική παραγωγή και άλλοι τομείς της παραγωγικής δραστηριότητας σίγουρα προηγούνται. Άρα από εκεί θα δούμε το άνοιγμα.
3η υπόθεση: συνέχεια των προηγουμένων, οι εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου είναι απλά η κορύφωση της αγωνίας των παιδιών, των κόπων και της ελπίδας των οικογενειών κλπ; Σύμφωνοι, αποτελεί όχι μόνο για τις οικογένειες αλλά και για την Εκπαιδευτική Κοινότητα και κυρίως για το Υπουργείο ένα στοίχημα που πρέπει να ΚΕΡΔΗΘΕΙ. Πως θα γίνει αυτό; ασφαλώς και πρέπει οι εξετάσεις να γίνουν στο χρονικό διάστημα προς το τέλος του Ιουνίου.
4η υπόθεση: εάν γίνει αυτό, τελικά ποια τα οφέλη. Αρχικά οι οικογένειες των υποψηφίων θα βρουν την ηρεμία. Οι υποψήφιοι θα ανακτήσουν την εμπιστοσύνη τους στη λειτουργία του κράτους. Θα κερδηθούν ουσιαστικά δύο (2) χρονιές, η φετινή και η επόμενη που θα χαθεί και αυτή εάν οι διαδικασίες ξεκινήσουν Σεπτέμβριο, όπως θα χαθεί και το ακαδημαϊκό έτος. Ουσιαστικά κερδισμένο θα βγεί το κράτος γιατί θα έχει διεκπεραιώσει μια δύσκολη διαδικασία.
5η υπόθεση τα σχολεία ανοίγουν 15 Μαΐου με τα κρούσματα να μην έχουν εκμηδενιστεί, τι γίνεται τότε; Στο άρθρο περιγράφονται σωστά κάποια πράγματα. Τέλος χρονιάς για τις άλλες τάξεις. Λειτουργία σχολείων μόνο για τη Γ΄ με διαμοιρασμό των τμημάτων, διαφοροποίηση διαλειμμάτων - διδασκαλίας, εντατικοποίηση διδασκαλίας στην ύλη σε όσα σχολεία είναι πίσω (έχει ξαναγίνει αυτό), έκδοση απολυτηρίων χωρίς απολυτήριες (και αυτό ξανάγινε). Πρακτικά λοιπόν αντιμετωπίζονται τα ζητήματα και υπάρχουν οι λύσεις.
Και πως θα γίνουν οι εξετάσεις; Λιγότερα άτομα στις αίθουσες, διαφορετικές ημέρες εξετάσεων για τις Ομάδες Προσανατολισμού ακόμα και διαφορετικές ώρες. Σίγουρα η εκπαιδευτική κοινότητα αντιλαμβάνεται το μέγεθος της κοινωνικής ευθύνης και θα βάλει πλάτες στηρίζοντας αυτές τις λύσεις.
Και το τελικό και ίσως ποιο δύσκολο ερώτημα, ποιο είναι;
Με αυτές τις θέσεις ξεπερνιέται το πρόβλημα; Ασφαλώς όχι.
Το δύσκολο είναι πρώτο να νικηθεί η αμφιβολία και η καχυποψία.
Και ακόμα πιο δύσκολο είναι το πως θα αντιμετωπιστούν οι περιπτώσεις πραγματικής εμφάνισης αδιαθεσίας μαθητών ή καθηγητών κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Και ακόμα χειρότερο εάν η αδιαθεσία δεν είναι πραγματική, αλλά υποκριτική (προβοκατόρικη ίσως;) υποκρύπτοντας σκοπιμότητα, επειδή κάποιοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των θεμάτων.
Ο μόνος τρόπος ίσως είναι ή θερμομέτρηση πριν την είσοδο. Υπάρχουν οι δυνατότητες; Πιστεύω δεν το γνωρίζουν πολλοί, εξάλλου υπάρχουν και οι ασυμπτωματικοί. Διαφορετικά δεν μπορώ να σκεφτώ λύση, ή μάλλον "ούτε ψύλλος στο κόρφο των αρμοδίων" αλλά τελικά και κάποιος "πρέπει να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά" γιατί θα καούν.
Για το τέλος τίθεται ένα ρητορικό ερώτημα, μακάβριο(;), ίσως κυνικό(;), ίσως μηδενιστικό(;), αρκετά λαϊκιστικό(;)Μπορεί;
Τελικά τι είναι προτιμότερο, για να μην αρρωστήσουν ή πεθάνουν κάποιοι από τον Covid-19, να έχουν πεθάνει προηγουμένως οι υπόλοιποι ή
τελικά όπως λέει και ο λαός μας "όποιου του μέλλει να πνιγεί, ποτέ του δεν πεθαίνει . . ."
και κλείνοντας να θυμηθούμε μια έκφραση που μας χαρακτήρισε την προηγούμενη δεκαετία "ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΕΛΛΗΝΕΣ. . ."
Ευχαριστώ για το χρόνο σας

 
Υποψηφια
09 Απρ 2020 00:49

Το να γινουν οι πανελλαδικες τον Σεπτεμβριο ειναι απανθρωπο. Ουτε να το συζητατε.Μεχρι τον Ιουλιο αντεχουμε.

Αυτο που κανει η Κεραμεως, να καθυστερει την ανακοινωση της νεας υλης, ειναι για μας τους υποψηφιους καψονι.

Το πιο ρεαλιστικο σεναριο κατα τη γνωμη μου ειναι να ανοιξουν τα σχολεια τελη Ιουνιου με αρχες Ιουλιου κατευθειαν για τις πανελλαδικες.Να λειτουργησουν τα σχολεια για μαθημα ή για προαγωγικες και απολυτηριες εξετασεις ειναι επικινδυνο για τη δημοσια υγεια. Δε μπορουμε να το ρισκαρουμε. Ας γινουν τα απολυτως απαραιτητα, δηλαδη οι πανελλαδικες.
Η υπουργος αποδειχτηκε κατωτερη των περιστασεων. Ειναι ατολμη,φοβαται να παρει αποφαση. Ομως εμεις την πληρωνουμε τη νυφη που εχουμε τρελαθει απο την αγωνια μας.

Και να σας θυμισω οτι η Κεραμεως ειχε δεσμευτει προεκλογικα για μειωση της εξεταστεας υλης (την οποια ειχε χαρακτηρισει ανεφικτη) αλλα τελικα μας εξαπατησε. Τωρα αναγκαζεται λογω των συνθηκων να κανει αυτο που οφειλε να εχει κανει.

 
MEΠΗ
09 Απρ 2020 00:53

ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

 
Μητέρα υποψήφιας
09 Απρ 2020 01:00

Κυρία Κεραμέως τα πράγματα είναι απλά: α)εξεταστέα ύλη πανελλαδικών αυτή που διδάχθηκαν οι μαθητές μέχρι το κλείσιμο των σχολείων β) πανελλαδικές εξετάσεις αρχές Ιουλίου( για να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα γεμίσουμε covit).

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ