Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Πρόταση στην υπ. Παιδείας από Διευθυντή σχολείου

Δημοσίευση: 10/04/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νικόλαος Τρ. Οικονόμου    
Διευθυντής Γυμνασίου Μεσαγρού  Αίγινας

Αξιότιμη  Κυρία  Υπουργέ

Κατανοώντας τον δύσκολο αγώνα που δίνετε σε αυτές τις πρωτόγνωρες -και για την εκπαίδευση- συνθήκες, θα ήθελα να καταθέσω μια πρόταση αρκετά ρεαλιστική που θα μπορούσατε να λάβετε υπόψη σας εσείς και οι συνεργάτες σας  στον προκείμενο σχεδιασμό έκτακτων δράσεων ώστε να μην χαθεί η τρέχουσα σχολική χρονιά.

Συγκεκριμένα, προτείνω τη διανομή κουπονιών (VOUCHER), σε όλους τους μαθητές από 200 έως 300 ευρώ ώστε να αγοράσουν tablet ή φορητούς Η/Υ μαζί με εκτυπωτές. Ταυτόχρονα, το ΥΠΑΙΘ να υποβάλει αίτημα προς τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, στα πλαίσια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, για χορήγηση δωρεάν καρτών 3G/4G ή stick modem για 3 μήνες με 15GB ανά μήνα δωρεάν πρόσβαση στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ.  Με αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να έχουν πρόσβαση στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ και στα διαδικτυακά μαθήματα.  Καλό είναι να συμπεριληφθούν  σε αυτή την πρόταση επιχορήγησης και οι εκπαιδευτικοί,  οποίοι δεν έχουν την  υπολογιστή ή πρόσβαση στο διαδίκτυο. Μην σας φανεί αστείο αλλά υπάρχουν και αυτές οι περιπτώσεις.

Αν διασφαλιστούν τα παραπάνω με τους προτεινόμενους τρόπους, το εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το δημόσιο σχολείο θα στεφθεί με επιτυχία, εφόσον θα πληροί, ως οφείλει, τους συνταγματικούς όρους της δημόσιας και δωρεάν παιδείας για όλους.

Ως εκπαιδευτικοί κάναμε άλμα δεκαετίας στην εκπαίδευση. Μέσα ένα μήνα υλοποιήσαμε δράσεις που θα χρειαζόταν μια δεκαετία για να υλοποιηθούν . Αυτοεπιμορφωθήκαμε χωρίς να κοστίσουμε ούτε ένα ευρώ στο ελληνικό δημόσιο. Δείξαμε ότι δεν είμαστε «οι τεμπέληδες», όπως μας αποκαλούν κάποιοι. Συνεχίζουμε απτόητοι, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας, για το καλύτερο .

Επίσης προτείνω η Β’ δόση κατανομής για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολικών μονάδων  που αν δεν κάνω λάθος είναι περίπου 28.000.000 ευρώ να δοθούν στις σχολικές επιτροπές αποκλειστικά για αγορά και αναβάθμιση των σχολικών εργαστηρίων πληροφορικής  και εποπτικών μέσων . Είναι μια ευκαιρία για αναβάθμιση του εξοπλισμού των σχολικών μονάδων χωρίς ουσιαστικό κόστος στον κρατικό προϋπολογισμό.

Αξιότιμη κύρια Υπουργέ και αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ, δώστε μας εργαλεία για να δουλέψουμε με αξιοπρέπεια. Αποδείξαμε ότι και με σφεντόνες πολεμάμε, δώστε μας καλύτερα όπλα (ηθικά και υλικά) για να νικήσουμε. Τα χρειάζονται τόσο οι  μαθητές  και οι εκπαιδευτικοί, όσο και η πατρίδα μας.

Μετά Τιμής

Σχόλια (23)

 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ
14 Απρ 2020 06:08

Εποικοδομητική η πρόταση. ΜΠΡΑΒΟ.

 
ΝΙΚΟΣ
11 Απρ 2020 15:40

Ωραία , ρεαλιστική και υλοποιησιμη πρόταση.

 
ΝΕΡΙΤ
11 Απρ 2020 11:08

Επαναλαμβάνω, το 2020 υπάρχουν πτυχιούχοι εκπαιδευτικοί ΧΩΡΙΣ 2 ΤΑΜΠΛΕΤ, 2 ΛΑΠΤΟΠ, 4 ΣΜΑΡΤΦΟΝ, ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΤΗ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ FTTH; ΕΛΕΟΣ^NNNNNNNNNNNN.

 
YENED
11 Απρ 2020 09:24

Μα το 2020 να μην υπάρχουν οικογένειες που να έχουν τουλάχιστον 1 PC, 2 laptop και 2 tablet; Έλεος ^Ν

 
Αγγελική Γ
11 Απρ 2020 08:50

Όταν το Υπουργείο βρίσκει λεφτά για να πληρώνει εταιρείες κετερινγκ εδώ και τρία χρόνια για να μας φέρνουν φαγητά α που τα πιο πολλά παιδιά πετάνε στα σκουπιδια, νομίζω πως μπορεί να βρει και λεφτά για υπολογιστές, που κανένας δεν θα πετάξει στα σκουπίδια. ! Αλήθεια έχει σκεφτεί κανείς πόσο έχει κοστίσει αυτή η δωρεάν σίτιση επί τρία χρόνια? Και εάν ήθελε πράγματι το κράτος να βοηθήσει τις οικογένειες που στερούνται τα βασικά, δεν θα μπορούσε να βρει αυτές τις οικογένειες και να τις βοηθήσει πολύ πιο στοχευμένα και δίχως να κάνει ντόρο για να μην τις εκθέσει? Σε κάθε σχολείο που γνωρίζω παρακαλάμε να πάρουν τα παιδιά ένα γεύμα που δεν τρώγεται για να μην μας μείνει και πάλι περισσεύουν κάθε μέρα 40-50 μερίδες .Ορίστε τα χρήματα για τους υπολογιστές. Διχως κανένα επιπλέον έξοδο.
Μόλις έκανα έναν πρόχειρο υπολογισμό. Αν κάθε γεύμα κοστίζει στο κράτος 2 ευρώ (μια πολύ λογική τιμή) , τότε για ένα σχολείο με ας πούμε στρογγυλά 250 παιδιά και για 30 εβδομάδες ξοδεύει 75000 το χρόνο για τα δωρεάν γεύματα. Με μια διαίρεση βρίσκουμε ότι αυτά αντιστοιχούν σε 300 ευρώ ανά μαθητή. Κι αυτά για τον έναν χρόνο.
(Υπολόγισα 30 εβδομάδες και όχι 36-37 που είναι μια σχολική χρονιά για να στρογγυλοποιησω προς τα κάτω τα νούμερά, αφού τα σχολικά γεύματα δεν παρέχονται από την πρώτη μέρα)

 
Προς ΕΡΤ
11 Απρ 2020 08:38

Κύριε/Κυρία
Δύο εκπαιδευτικοί σε διαφορετικές βαθμίδες και δύο παιδιά στο λύκειο. Τι υποδομή στο σπίτι περιμένετε να υπάρχει; Υπάρχει φυσικά ένας καλός υπολογιστής, αλλά δεν φτάνει για όλους. Συνέλθετε και σταματήστε με το προφανές προσωπικό σας μίσος.

 
Μνημόνιο Ευρώπης
11 Απρ 2020 01:44

Επικράτησαν οι συντηρητικές αντιλήψεις, απουσιάζει η ολοκληρωμένη πρόταση για την αντιμετώπιση της έξαρσης της ανεργίας. Δεν γίνεται να τρέχουμε πάντα πίσω από τα γεγονότα. Η πανδημία εξαπλώνεται από τον Ιανουάριο, έχουμε φτάσει Απρίλιο και ακόμα συζητάμε. Το επόμενο έτος θα είναι δύσκολο, πρέπει να γίνουν τώρα βήματα για όλους τους εργαζομένους.

 
"Αρχή (κορωνο)σοφίας ... "
11 Απρ 2020 01:28

@Spiros
Συγχαρητήρια! Πόσο τρομακτική μπορεί να είναι η ωμή πραγματικότητα μας πριν την πανδημία... Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΩΣ !!!

 
Εξοπλισμός εκπαιδευτικών και μαθητών
11 Απρ 2020 01:27

Αυτά τα θέματα έπρεπε να είχαν λυθεί εδώ και δέκα χρόνια, αλλά δυστυχώς φτάσαμε 2020 και ακόμα ασχολούμαστε με επιμορφώσεις σε ΤΠΕ.

Προφανώς οι εκπαιδευτικοί θα έπρεπε να έχουν διευκολύνσεις σε υλικό και λογισμικό σχετικό με την εργασία τους, και τα σχολεία να έχουν πρόσβαση σε πρότυπο ψηφιακό εκπαιδευτικό αποθετήριο.

Χρειάζεται σοβαρότητα γιατί το φθινόπωρο απέχει λιγότερο από έξι μήνες και είναι αδιανόητο να μην υπάρχει στοιχειώδης μηχανοργάνωση στο Δημόσιο Σχολείο. Και κάποιοι βγάζουν ανακοινώσεις για Ψηφιακή Επανάσταση, 4η Βιομηχανική Εποχή, Διαδίκτυο των Πραγμάτων και άλλα ανεδαφικά.

 
ΕΜΒΡΟΝΤΗΤΗ
11 Απρ 2020 00:31

Ξαναρωτάω: Η κυρία Κεραμέως , η κυρία Ζαχαράκη και η κυρία Γκίκα είναι στο ίδιο υπουργείο;

 
Ανοικτές τάξεις μετά το Πάσχα.
10 Απρ 2020 22:04

Έπρεπε να συνδυάσουν την ανάσταση με τον τερματισμό της ιστορίας, να βγούμε έξω και όντως να φιλιομαστε και να λέμε ΑΝΑΣΤΑΣΗ

 
ERT
10 Απρ 2020 21:59

Επαναλαμβάνω, το 2020 υπάρχουν πτυχιούχοι εκπαιδευτικοί ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ; ΕΛΕΟΣ^2.

 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΛΑΤΟΣ
10 Απρ 2020 20:08

Είναι ρεαλιστική και σωστή η πρόταση του κυρίου Δειευθυντή, όμως για να μην μπούμε στην διαδικασία , πόσοι εκπαιδευτικοί έχουν σταθερό ή φορητό υπολογιστή, θεωρώ πως είναι σωστό για να είναι ολοκληρωμένη η πρόταση του συναδέλφου να δοθεί ένα ποσό 300 ευρώ σε όλους τους μαθητές/τριες και όλους τους εκπαιδευτικούς στα πλαίσια της ίσης μεταχείρησης. Είναι αλήθεια ότι βρισκόμαστε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και με αυτή την αιτιολογία, επειδή η εκπαίδευση σύμφωνα με το σύνταγμα είναι ΔΩΡΕΑΝ, μπορεί να διαθέσει η πολιτεία ένα ποσό των 300.000.000 ευρώ για την αγορά φορητού υπολογιστή για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Έτσι θα υπάρχει το βασικό εργαλείο για την ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

 
Παναγιώτα
10 Απρ 2020 17:55

Οι υπολογιστές μας όπως και τα κινητά μας είναι προσωπικοί και οικογενειακοί πόροι και σε καμμιά περίπτωση δεν αποτελούν εργαλείο που υποχρεούμαστε να διαθέτουμε για την εργασία μας. Το ότι πολλοί και πολλές από εμάς κάνουμε την ανάγκη φιλοτιμία δεν σημαίνει υποχρέωση. Η επόμενη μέρα είναι σήμερα, ας είμαστε σε εγρήγορση

 
Spiros
10 Απρ 2020 17:40

@Ert
Έχω. Δικό μου. Για μένα. Αγορασμένο από το υστέρημά μου. Χωρίς επιστροφή ΦΠΑ επειδή είναι ΓΙΑ ΜΕΝΑ και όχι επαγγελματικής χρήσης. Και internet πληρωμένο από ΜΕΝΑ για ΜΕΝΑ. Χωρίς επίσης επιστροφή ΦΠΑ ακριβώς επειδή είναι για ιδιωτική και ΟΧΙ για επαγγελματική χρήση.
Να υποθέσω ότι έχει κάποια σχέση με την ΕΡΤ; (λόγω Ert που χρησιμοποιείς)
Οπότε όταν πας για βιντεοσκόπηση κάποιου ρεπορτάζ θα αγοράσεις εσύ την κάμερα; Ή στο studio θα αγοράσεις εσύ την κονσόλα; Ή περιμένεις να σου τα προμηθεύσει ο εργοδότης σου και εσύ να τα χρησιμοποιήσεις;
Με ποιο ΘΡΑΣΟΣ εσύ και οι όμοιοί σου απαιτούν να τα πληρώσω εγώ για τα παιδιά σου και, αντί να ακούω ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που το κάνω και να μου κάνεις και τεμενάδες, μου τα ψέλνεις;
Τα κάνω από το υστέρημά μου. επειδή θέλω. Και όταν ζητάω από την υπηρεσία μου να μου προμηθεύσει τα απαραίτητα εργαλεία, γιατί και εγώ εργαζόμενος είμαι, περιμένω να υποστηρίξεις το αίτημά μου. Αλλά από ποιον το περιμένω, έτσι δεν είναι;
Ή έχεις την εντύπωση ότι τα σχολεία έκλεισαν για να κάνω εγώ και οι συνάδελφοί μου διακοπές; Σκέφτηκες ποτέ σου τα πιο απλά πράγματα που κάνω κάθε μέρα; Να δέσω τα κορδόνια του παιδιού σου γιατί εσύ "δεν έχεις χρόνο" να του μάθεις να το κάνει; Να σκουπίσω την τάξη από τον εμετό του παιδιού για να μην αρρωστήσει το δικό σου παιδί από την αδιαθεσία κάποιου άλλου; Είναι δουλειά μου να μοιράζω φαγητά και να τα προσέχω να μην στραβοκαταπιούν; Και σου λέω τα απλά. Να μην πω για συναδέλφους μου που πληρώνουν κρυφά την τυρόπιτα κάποιου που δεν έχει να φάει (δεν πρέπει να το προσβάλλουμε το παιδί).
Ή πρέπει να αρρωστήσω και εγώ για να είμαι στο σχολείο και να κάνω baby-sitting στο παιδί σου, γιατί στο σπίτι ποιος θα το απασχολήσει;
Και δεν μιλάω για τα σοβαρά που έπρεπε να είναι αυτονόητα σε σένα και στους ομοίους σου και που δεν μπορείτε ούτε να τα σκεφτείτε. Και δεν πρόκειται να τα συζητήσω μαζί σου.

 
Αυτονόητος
10 Απρ 2020 17:22

προς ert .... υπάρχουν και εκπαιδευτικοί που έχουν αυτοκίνητο. Να το διαθέσουν στην υπηρεσία; Έχουν και καθαριστικά στο σπίτι τους, έχουν και εκτυπωτές... Ας μην ξεχνάμε αυτές τις ώρες τα αυτονόητα. Τα εργαλεία της δουλειάς τα παρέχει ο εργοδότης (εργατική νομοθεσία). Οι μαθητές τα δικαιούνται λόγω Συντάγματος. Η έκτακτη κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί επ' άπειρον....
Και μια γενικότερη παρατήρηση: η πρόταση είναι θετική αλλά οι εκτυπωτές δεν είναι απαραίτητοι για την ΕξΑΕ. Όσοι έχουν συμμετάσχει σε ανάλογα προγράμματα το γνωρίζουν.

 
teacher
10 Απρ 2020 13:13

Πολύ καλή η επιστολή του συναδέλφου από την Αίγινα. Είναι στο ίδιο μήκος κύματος με προηγούμενο σχολιασμό μου στο esos, όπου ζητούσα να δοθεί κουπόνι αγοράς ηλεκτρονικού εξοπλισμού στους εκπαιδευτικούς, ύψους περίπου 300 ευρώ, όπως είχε γίνει στο επίπεδο Α' των ΤΠΕ, με την προϋπόθεση ότι τα χρήματα θα δοθούν για ανανέωση των Η/Υ τους και των ηλεκτρονικών τους συστημάτων γενικότερα. Επειδή αυτό μπορεί το ΥΠΑΙΘ να το κάνει με χρήματα μέσω ΕΣΠΑ, πιστεύω ότι είναι αρκετά ρεαλιστικό.
Όσον αφορά στην κατανομή των χρημάτων για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, θεωρώ ότι πρέπει να δοθούν έγκαιρα, όχι όμως για τα εργαστήρια Πληροφορικής αλλά για την αγορά πετρελαίου, τώρα που η τιμή είναι στα κάτω της, γιατί η εξ αποστάσεως διδασκαλία κάποια στιγμή θα σταματήσει, ο επόμενος χειμώνας όμως δεν ξέρουμε σε τι οικονομική κατάσταση θα μας βρει. Οπότε πρέπει να προνοήσουμε από τώρα και όχι τον Οκτώβριο.

 
Anonymous
10 Απρ 2020 11:33

Τα παιδια ειναι το μελλον της Ελλαδας, ειναι η νεα γενια η οποια θα συμβαλλει στην διαμορφωση οσο της οικονομιας τοσο της κουλτουρας μας. Αν δεν καληψουμε τωρα τις αναγκες τους πως θα προχωρησει η κοινωνια μας.

 
Anonymous
10 Απρ 2020 11:15

Τα παιδια ειναι το μελλον της Ελλαδας, ειναι η νεα γενια η οποια θα συμβαλλει στην διαμορφωση οσο της οικονομιας τοσο της κουλτουρας μας. Αν δεν καληψουμε τωρα τις αναγκες τους πως θα προχωρησει η κοινωνια μας.

 
Anonymous
10 Απρ 2020 11:12

Αυτο πρεπει να γινει οποσδηποτε για τα παιδια μας, και ειναι μια παρα πολυ εφικτη αποφαση.

 
Ert
10 Απρ 2020 10:37

Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν έχουν υπολογιστή; Έλεος.

 
Δήμος
10 Απρ 2020 09:35

Είναι μια πρόταση εξαιρετική και λογική, εφόσον μπορεί οικονομικά να υλοποιηθεί. Σε κάθε περίπτωση είναι μια πρόταση και μάλιστα επώνυμη που δείχνει το ενδιαφέρον και την προσπάθεια να βοηθήσει την κατάσταση προς όφελος όλων. 'Εχουμε πλέον γεμίσει από κάθε είδους ανεύθυνων σχολίων, εύκολα υποκριτικα λόγια και κορώνες τάχα προάσπισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών που μόνο το αντίθετο αποτέλεσμα έχουν. Ερώτημα. οι Δντές σχολ μονάδων δεν ξέρουν στην πραγματικότητα ποιοι μαθητές τους δεν έχουν δυνατότητα συμμετοχής; Αν ναι η δήλωση αριθμού μεγαλύτερο από τους μαθητές του σχολείου τι δείχνεει; Αντί να πετροβολάμε ας βάλουμε πλάτη όλοι αν ενδιαφερόμαστε πραγματικά για την εκπαίδευση όλων των μαθητών μας.

 
Παλιός
10 Απρ 2020 09:09

Το 2009 είχε τρέξει σχετική Δράση (Φορητός μαθητικός Υπολογιστής) - για την Α' τότε Γυμνασίου (όλους τους μαθητές). Αναζητείστε τα σχετικά κείμενα. Έχουν γίνει και δεκάδες επιστημονικές έρευνες για το θέμα!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ