Στα ψηφιακά «θρανία» ο Κ. Μητσοτάκης

Ο πρωθυπουργός συνεχάρη όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές της χώρας για την ταχύτατη υιοθέτηση των ψηφιακών εργαλείων διδασκαλίας

13/04/2020

Ενημερώθηκε: 13/11/2020, 19:47

Άκουσε το άρθρο

Στα ψηφιακά «θρανία» που χρησιμοποιούν, καθημερινά πλέον, εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί «κάθησε» σήμερα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Πρωθυπουργός συνδέθηκε με τάξη σύγχρονης τηλεκπαίδευσης του 1ου Γυμνασίου Μυτιλήνης την ώρα του μαθήματος Φυσικής και συνομίλησε με τα παιδιά και την καθηγήτριά τους, Ραλλού Σπανέλλη, για την εμπειρία της ψηφιακής παιδείας και τις αλλαγές που έχει προκαλέσει ο κορονοϊός στην καθημερινότητά τους.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχάρη όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές της χώρας για την ταχύτατη υιοθέτηση των ψηφιακών εργαλείων διδασκαλίας και τόνισε τη σημασία του γεγονότος ότι έχουν δημιουργηθεί σχεδόν 265.000 ψηφιακές τάξεις, στις οποίες συμμετέχουν ένα εκατομμύριο μαθητές και δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Επεσήμανε δε ότι η ανάπτυξη και αξιοποίηση των μεθόδων τηλεκπαίδευσης αποτελεί πολύτιμη παρακαταθήκη για το μέλλον.

Η κ. Σπανέλλη σημείωσε πως οι πλατφόρμες της τηλεκπαίδευσης κάλυψαν απόλυτα το κενό που προκάλεσε το κλείσιμο των σχολικών μονάδων. Προσέθεσε ότι ο συνδυασμός της ασύγχρονης και σύγχρονης διδασκαλίας δίνει τη δυνατότητα στους καθηγητές αφενός να μοιράζονται υλικό με τα παιδιά και αφετέρου να έχουν πιο άμεση επικοινωνία μαζί τους και να απαντούν στις ερωτήσεις τους.

Τα παιδιά από την πλευρά τους αναφέρθηκαν στο πρωτόγνωρο της κατάστασης και εξέφρασαν την ελπίδα πως σύντομα θα ξαναδούν τους φίλους τους από κοντά. Όσον αφορά τα μαθήματά τους, είπαν ότι χάρη στα νέα συστήματα διατηρούν επαφή με το σχολείο, ενώ ταυτόχρονα καταλαβαίνουν την ανάγκη θα δοθεί ο δύσκολος αγώνας κατά του κορονοϊού για το καλό όλων.

Ο Πρωθυπουργός άκουσε τις ανησυχίες των μαθητών κι εξέφρασε την κατανόησή του για τις αλλαγές που έχει φέρει η πανδημία του Covid-19 στη ζωή των πολιτών, στερώντας από τα παιδιά τη βόλτα με τις παρέες τους, τη χαρά της άθλησης αλλά και την προσευχή στην εκκλησία για όλους τους πιστούς.

Επεσήμανε όμως ότι η προσπάθεια τήρησης αποστάσεων, με αίσθηση ατομικής ευθύνης, υπηρετεί το κοινό καλό και θα μας επιτρέψει να κερδίσουμε τη μάχη ταχύτερα. «Αν πετύχαμε κάτι ως χώρα συνολικά δεν είναι απλά ότι πήραμε τα μέτρα σχετικά νωρίς, είναι ότι συμμορφωθήκαμε με τα μέτρα. Και δεν το κάναμε επειδή μας είπε το κράτος ότι έτσι πρέπει να γίνει, το κάναμε επειδή εμείς οι ίδιοι πιστέψαμε ότι αυτό είναι το σωστό» για την κοινωνία.

«Αυτό το Πάσχα θα είναι διαφορετικό από τα προηγούμενα καθώς, δυστυχώς, δεν θα μπορούμε να πάμε στις εκκλησίες μας. Θα είναι όμως κι ένα Πάσχα που θα μας επιτρέψει να έρθουμε πιο κοντά στους δικούς μας ανθρώπους, τους γονείς μας, να το περάσουμε οικογενειακά, να προσευχηθούμε από το σπίτι», προσέθεσε ο Πρωθυπουργός. «Ακριβώς σε αυτές τις δύσκολες στιγμές πρέπει ο καθένας και η καθεμία να αντλεί δύναμη από την πίστη του και κυρίως να έχει εμπιστοσύνη στις δυνατότητές μας».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης διαβεβαίωσε τα παιδιά ότι αυτή η δοκιμασία θα τελειώσει και θα αρχίσει η επιστροφή στην κανονικότητα. Υπογράμμισε ωστόσο ότι κάποιες πρακτικές που μας ανάγκασε να υιοθετήσουμε η κρίση θα πρέπει να παραμείνουν, όπως η σχολαστική τήρηση της προσωπικής υγιεινής και η προστασία των ηλικιωμένων.

Κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση ο Πρωθυπουργός δήλωσε:

«Θέλω να σας συγχαρώ κυρία Σπανέλλη, εσάς, όλους τους μαθητές μας, για τον ενθουσιασμό με τον οποίο αγκαλιάσατε αυτό το καινούργιο εργαλείο το οποίο έχει θέσει στη διάθεσή σας το Υπουργείο Παιδείας. Είναι μία διαφορετική τάξη αυτή από τη συνηθισμένη, αλλά αναγκαζόμαστε με πολύ μεγάλη ταχύτητα να εξοικειωθούμε με αυτά τα καινούργια εργαλεία της τηλεδιάσκεψης.

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι μία πρόβα από το μέλλον αυτό το οποίο γίνεται. Και πιστεύω πως κι όταν τα πράγματα επανέλθουν σε κανονικούς ρυθμούς -και όλοι ευχόμαστε αυτό να γίνει συντομότερα παρά αργότερα- θα μείνει μία σημαντική προίκα για όλους μας, για τους εκπαιδευτικούς, για τους μαθητές μας, για το πώς μπορούν να επικοινωνούν και εξ αποστάσεως.

Τώρα, για τα παιδιά μας, ξέρω ότι σας λείπουν οι παρέες σας, ξέρω ότι σας λείπει η άθληση, η βόλτα την οποία μπορείτε να κάνετε, αλλά θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι αυτό το οποίο κάνετε είναι για το καλό το δικό σας, για το καλό των γονιών σας, για το καλό των παππούδων και των γιαγιάδων σας. Και συμμετέχουμε όλοι μαζί σε μία μεγάλη εθνική προσπάθεια να περιορίσουμε τη διάδοση του κορονοϊού, έτσι ώστε να μπορούμε πιο σύντομα να επιστρέψουμε πίσω στους κανονικούς ρυθμούς.

Θέλω να συγχαρώ και τον διευθυντή του Γυμνασίου, τον κύριο Κουτσαντώνη, και όλους τους εκπαιδευτικούς -κυρία Σπανέλλη καταλαβαίνω ότι είστε 38 στο σύνολο στο Γυμνάσιο της Μυτιλήνης- αλλά και όλους τους εκπαιδευτικούς, δεκάδες χιλιάδες σε ολόκληρη τη χώρα, που αγκάλιασαν τα εργαλεία της τηλεκπαίδευσης τα οποία έθεσε στη διάθεσή σας το Υπουργείο Παιδείας. Στα πρόσφατα στατιστικά τα οποία βλέπω, αγαπητή Νίκη, αγαπητή Σοφία, έχουν δημιουργηθεί σχεδόν 265.000 -σκεφτείτε το λίγο- προσωπικές ψηφιακές τάξεις. Ένα εκατομμύριο μαθητές, δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί συμμετείχαν, και πραγματικά αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους.

Θα τελειώσει αυτή η περιπέτεια. Θα ξαναγυρίσουμε κάποια στιγμή στους κανονικούς μας ρυθμούς. Θα μπορείτε να ξαναβρεθείτε με τους συμμαθητές σας και να κάνετε τα μαθήματά σας στην τάξη, όπως είχατε συνηθίσει πάντα να τα κάνετε, αλλά μέχρι που να γίνει αυτό -που θα γίνει μόνο όταν μας το υποδείξουν οι ειδικοί ότι είναι ασφαλές να γίνει- θα αξιοποιήσουμε στο έπακρο τα εργαλεία της ψηφιακής τάξης, έτσι όπως το κάνετε εσείς στη Μυτιλήνη, στο Γυμνάσιό σας. Έτσι όπως το κάνουν εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές σε ολόκληρη τη χώρα».

Στην τηλεδιάσκεψη έλαβαν επίσης μέρος η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και η υφυπουργός αρμόδια για Θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Σοφία Ζαχαράκη.

Σχόλια (12)

Αλλού είναι το ανησυχητικό
|

@Εθνικά υπερήφανη εκπαιδευτικός!, @κωστας, @Νικος, @Τ.Π
Θεωρώ ότι είναι ανησυχητικό. Κυρίως για τον ίδιο, εάν πραγματικά πιστεύει ότι η εξ αποστάσεως πέτυχε. Να το δει. Μην το αφήνει έτσι. Για την εκπαιδευτικό... αυτά... εσείς, όλοι καλά στο σπίτι?

Τ.Π
|

Λόγια Μητσοτάκη στο χθεσινό διάγγελμα
Γιατί, ακριβώς, τα μεγάλα βήματα που γίνονται τώρα είναι όπλα που μπορούν να κάνουν αυτή την πρόσκαιρη δοκιμασία μοχλό σταθερής προόδου. Να εντάξουν τις σκοπιμότητες της στιγμής στο στρατηγικό σκοπό του μέλλοντος. Και έτσι τα μέτρα της επικαιρότητας, να γίνουν πυροδότες διαρκών μεταρρυθμίσεων. Πρόκειται για κατακτήσεις που θα μας βοηθήσουν, ώστε μετά την καταιγίδα να κάνουμε μία νέα αρχή. Με άλλα λόγια, μετά την εμπειρία του Κορωνοϊού, είναι στο χέρι μας η “ανάγκη του σήμερα” να θεμελιώσει την “αναγέννηση του αύριο”. Και το σκληρό παρόν να γίνει πρόλογος πιο αισιόδοξων καιρών. Τι εννοεί ο ποιητής:πυροδότες διαρκων μεταρρυθμίσεων;Μηπως υποκατάσταση του σχολείου με την εξ αποστάσεως; Μήπως παροχή μαθημάτων Πάσχα,Χριστούγεννα,καλοκαίρι με την εξ αποστάσεως και κατάργηση αργιών; Μήπως την απόλυση δεκάδων αναπληρωτών και μη μονιμοποίηση,αφού η δουλειά μας γίνεται και με τα μηχανήματα;Τι να έχει 20 μαθητές τι 40 αφού η κάμερα όλα τα ισοπεδώνει.Μήπως εν τέλει ο στρατηγικός τους σκοπός είναι να δημιουργούν ημιμαθείς και αγράμματους μαθητές,ώστε να έχουν φτηνά, ανειδίκευτα χέρια,χωρίς κριτική σκέψη;Ερωτήματα απλά.Ο χρόνος θα δείξει τίποτα εξάλλου δεν μένει κρυφό.Όταν όμως βλέπω Μ Δευτέρα τον πρωθυπουργό να κάνει τηλεδιάσκεψη με μια εν ενεργεία τάξη στην Μυτιλήνη, τι μήνυμα στέλνει;Ότι δεν υπάρχει αργία του Πάσχα ή ότι υπάρχουν καλοί και κακοί εκπαιδευτικοί και με την αξιολόγηση που στήνουν θα τους είναι εύκολο να σε βγάζουν στη σέντρα;Ίσως η κατ με υπερβολική τεχνητή διόγκωση της κρίσης να είναι βούτυρο στο ψωμί τους για σαρωτικές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα που θα τρίβουμε τα μάτια μας.Ας μην είμαστε κι εμείς αρωγοί στα βρώμικα πιθανόν σχέδια τους.Ναι να βοηθήσουμε στην δύσκολη περίπτωση τα παιδιά.ναι να μάθουμε καλύτερα και να χρησιμοποιήσουμε την εξ αποστάσεως,αλλά να μην είναι αυτό πανάκεια για όλα.

Νικος
|

Πρωθυπουργός : "Θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι μία πρόβα από το μέλλον αυτό το οποίο γίνεται"

Τηλεαναπληρωτές...

κωστας
|

Και τώρα που πέτυχε η εξ αποστάσεως και δεν έτυχε πάρτε την παραμάσχαλα μέχρι το νέο έτος .... αφού μπορείτε . Και σαν πρωθυπουργός εγω θα ταΐζω τους ΔΕΚΟτζήδες και τα άλλα χρυσά παιδιά του ιδιωτικού τομέα. ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΛΙ.

Εθνικά υπερήφανη εκπαιδευτικός!
|

Εύγε στον κ. Πρωθυπουργό της χώρας που καταστρατηγεί εργασιακά δικαιώματα. Μ. Δευτέρα η καταλληλότερη ημέρα για εξ αποστάσεως επικοινωνία με μια σχολική κοινότητα κάτω από αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες. Εύγε στην κ. Υπουργό παιδείας που μετά το "φιάσκο" της προμήθειας εξοπλισμού και καθώς προετοιμάζει κομβικό εκπαιδευτικό σχέδιο νόμου εν μέσω επιτηρήσεων και καθώς όλοι/ες οι υπόλοιποι/ες μένουμε σπίτι, έχει χρόνο και διάθεση για τον ποιοτικό έλεγχο του νέου εκπαιδευτικού και... εργασιακού εγχειρήματος. Εύγε στην κ. εκπαιδευτικό για τη θετική και πολύπλευρη κριτική της σχετικά με το κενό που καλύπτει ΑΠΟΛΥΤΑ το νέο εκπαιδευτικό εργαλείο (πάντα σύμφωνα με το γραπτό κείμενο αναφοράς!). Τι να πω. Είσαστε τόσοι και τόσες πολλοί και πολλές εμπλεκόμενοι/ες που μάλλον κάτι ξέρετε παραπάνω.... Ίσως είμαι εγώ που είμαι... τόση (παραφράζοντας τον Αναγνωστάκη). Καλή μας Ανάσταση.

Γιατι?
|

Είναι η πρώτη φορά, σε θρανία δημόσιου σχολείου για τον κ. Πρωθυπουργό? Πώς το βλέπετε από δω και στο εξής, να πηγαίνει το σχολείο?... Ειλικρινά τώρα...

αναγνώστης
|

Ως γνωστόν πια θα περάσει πολυνομοσχέδιο το υπαιθ εν μέσω αυτής της κρίσης ξέρετε αυτό μου θυμίζει τότε που νδ-πασοκ ψήφιζε τα μνημόνια και τις περικοπές επί κρίσης (οικονομικής). Η ιστορία επαναλαμβάνετε και ο πολίτης παίζει με τα νταούλια!(ιδιαίτερα με την οικονομική κρίση που βιώνουμε σήμερα, δεν έχουμε νιώσει τα βάρια κατάλοιπα και δυστυχώς η κυβέρνηση (τσίρκο;) σκέφτεται απλός πως θα βγει στις επόμενες εκλογές με την κλασική επικοινωνιακη τακτική, αναρωτιέμαι όταν έρθουν οι πραγματικές σκληρές επιπτώσεις τι θα λέει ο κόσμος μετα;

Μήτσος
|

τι είπε στα παιδιά που περιμένουν ακόμα τάμπλετ;
τίποτα; φάρσα ήταν; προταπριλιάτικο ψέμα;
ΝΤΡΟΠΗ !!!!!!!!!

Προπαγανδα
|

Ντροπή τέτοια προπαγάνδα. Δεν έχουμε υποστεί λοβοτομή.

Μαθήματα πολιτικής ιστορίας
|

Ήμαρτον τόση επικοινωνία και τόση μόστρα πρώτη φορά πρωθυπουργός στην Ελλάδα γίνεται τόσο..ντίβα να το πω; είναι άπλα απογοητευτικό! Επίσης το υπουργείο θέλει να περάσει πολυνομοσχέδιο στα κρυφά όλοι το ξέρουν!!! Η πανδημία και η δυστυχία του κοσμάκη για άλλη μία φορά χρυσή ευκαιρία ώστε να περάσουν τα σχέδια τους χωρίς συναίνεση του λάου, χωρίς να ξέρει ο κόσμος τι αλλαγές γίνονται πίσω από την πλάτη του και τα ΜΜΕ τα μεγάλα... στόματα μούγκα στην στρούγκα και ο Μητσοτάκης σαν το επιτήδειο super model θα ζητήσει ανανέωση της θητείας του με εκλογές τάχα μου και καλά ενώ δεν πήρε καμία ουσιαστική παρέμβαση και οι υπουργοί του κάνουν κυριολεκτικά πάρτι με τις απευθείας αναθέσεις!!! ντροπή!!!

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Εντάξει, αυτά όλα είναι αστεία επικοινωνιακά παιχνιδάκια, χωρίς την παραμικρή αξία. Η συγκεκριμένη συνάδελφος κατανοητό είναι ότι δεν μπορούσε να κάνει και πολλά πράγματα, αλλά τουλάχιστον μπορούσε να αποφύγει την εξιδανίκευση της κατάστασης παραβλέποντας όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλά παιδιά και συνάδελφοι να λειτουργήσουν σωστά μέσω της διαδικτυακής διδασκαλίας. Κυρίως θεωρώ απολύτως λανθασμένο που είπε: "...κάλυψαν απόλυτα το κενό που προκάλεσε το κλείσιμο των σχολικών μονάδων...". Ε, όχι δα! Ας μην πλειοδοτούμε κι εμείς οι ίδιοι σε μια διαφαινόμενη προοπτική υποκατάστασης της φυσικής διδασκαλίας με την εξ αποστάσεως!

Χρήστος Σ.
|

"Η κ. Σπανέλλη σημείωσε πως οι πλατφόρμες της τηλεκπαίδευσης κάλυψαν απόλυτα το κενό που προκάλεσε το κλείσιμο των σχολικών μονάδων"
ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΞΙΟΙ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΜΑΣ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ