Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Το Νέο Λύκειο “Κεραμέως” στο πολυνομοσχέδιο-Κατάργηση 7ωρων,επαναφορά Λατινικών, Τράπεζα Θεμάτων, Εθνικό Απολυτήριο, αριθμός εισακτέων κλπ

11 ερωτήσεις -απαντήσεις
Δημοσίευση: 20/04/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τις  βάσεις για τη “θεμελίωση” του Νέου Λυκείου βάζει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως με διατάξεις που θα φέρει στο νέο Σχέδιο Νόμου  για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέσα στην εβδομάδα.

Το νέο “τοπίο” της Α' Λυκείου θα συνοδευτεί και με την επιμόρφωση “μαμούθ” που ετοιμάζει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθώς και με την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, αρχικά, και στη συνέχεια αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ θα το “εγκαινιάσουν” οι μαθητές που του χρόνου θα φοιτήσουν στην Α Λυκείου.

Ειδικότερα το νέο Λύκειο που σχεδιάζει η υπουργός Παιδείας  θα έχει την εξής μορφή:

1. Καθιερώνεται το  Εθνικό Απολυτήριο-Σύνδεση των πιστοποιητικών Γλωσσομάθειας με την απόκτηση του Απολυτηρίου Λυκείου.

2. Η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου.

3. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του  Εθνικού Απολυτηρίου , θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

4. Θεσμοθετούνται  γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου.

5. Η επιλογή των θεμάτων θα γίνεται    από Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας

6. Θεσμοθετείται  ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα.Την βάση ανά τμήμα ενδεχομένως να την καθορίζουν τα Πανεπιστήμια.

7. Ο αριθμός εισακτέων- σε χρονικό ορίζιοντα τουλάχιστον  τριετίας,  θα καθορίζεται από τα τμήματα των Πανεπιστημίων.

8. Η πιστοποιημένη γνώση τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας σθα συνδέεται με την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου. Εξυπακούεται ότι η απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας εντός του σχολείου

9. Επαναφορά των Λατινικών ως μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο

10. Ενοποίηση της 2ης και 3ης Ομάδας Προσανατολισμού. Κι αυτό διότι το “σπάσιμο” της 2ης Ομάδας Προσανατολισμού σε δύο ομάδες που έκανε η προηγούμενη Κυβέρνηση δημιούργησε πολλά ολιγομελή τμήματα. Σε σύνολο 10.000 τμημάτων στη Γ Λυκείου τα 2.500 είναι  ολιγομελή, ποσοστό 25%.

11. Κατάργηση των 7ωρων που θεσμοθέτησε ο πρώην υπουργός Κ. Γαβρόγλου.

12. Αλλάζει  το ισχύον καθεστώς των απουσιών των μαθητών  από το επόμενο σχολικό έτος.

Έντεκα ερωτήσεις-απαντήσεις

Το esos ετοίμασε έντεκα ερωτήσεις-απαντήσεις με τα μέχρι σήμερα δεδομένα:

1. Ποιο είναι το βασικό που πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές;

Οι μαθητές που το Σεπτέμβριο θα φοιτήσουν στην   Α'  Λυκείου θα γνωρίζουν  ότι τελειώνοντας Λύκειο  θα αποκτήσουν το  Εθνικό Απολυτήριο.

2. Τι αλλάζει ως προς την απόκτηση του Απολυτηρίου που πλέον θα φέρει την ονομασία Εθνικό Απολυτήριο;

Για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου θα τεθεί, ως προϋπόθεση  στους μαθητές-ξεκινώντας από την Α' Λυκείου το Σεπτέμβριο- , εκτός από την επιτυχή ολοκλήρωση των τριών τάξεων του Λυκείου,  και η κατοχή ενός αναγνωρισμένου Πιστοποιητικού    Γλωσσομάθειας.

Θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές -εφόσον το επιθυμούν - να το αποκτήσουν δωρεάν μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.

3. Και ο Μέσος Ορος της Βαθμολογίας του Εθνικού απολυτηρίου πως υπολογίζεται;

Ο Γενικός Μέσος Όρος του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς  των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

4. Ως προς τις προαγωγικές εξετάσεις τι θα αλλάξει;

Οι  γραπτές προαγωγικές εξετάσεις , από το επόμενο σχολικό έτος, δηλαδή τον Μάιο του 2021, τουλάχιστον για την Α Λυκείου,  δεν θα γίνεται, όπως σήμερα αλλά από   Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.

5. Η Τράπεζα Θεμάτων θα ισχύσει και για τις άλλες δύο τάξεις του Λυκείου;

Η υπουργός δήλωσε ότι η Τράπεζα Θεμάτων θα ξεκινήσει από την Α΄ Λυκείου , αλλά εάν το ΙΕΠ έχει ετοιμάζει Τράπεζα Θεμάτων και για τις άλλες δύο τάξεις του Λυκείου τη Β και Γ δεν αποκλείεται να δώσουν και αυτοί οι μαθητές εξετάσεις με επιλογή θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων .

6. Για την Α Λυκείου είναι έτοιμη η Τράπεζα Θεμάτων;

Το ΙΕΠ αναμένει την ψήφιση της διάταξης που θα επαναφέρει τη θεσμοθέτηση της Τράπεζας Θεμάτων, προκειμένου να ξεκινήσει τις διαδικασίες  επανεξέτασης  των θεμάτων της Τράπεζας του 2014.,  και την ένταξη  του προγράμματος σε χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ.

7. Πως θα οργανωθεί η Τράπεζα Θεμάτων;

Το ΙΕΠ θα καλέσει τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν  θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Τα θέματα θα αξιολογηθούν από Επιτροπές Ειδικών  , που επίσης θα συστηθούν από το ΙΕΠ, και εφόσον κριθούν κατάλληλα , θα συμπεριληφθούν στην Τράπεζα.

8. Ως προς τα Προγράμματα Σπουδών τι θα αλλάξει;

Στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι από τον επόμενο Σεπτέμβριο η Α Λυκείου να έχει νέα Προγράμματα Σπουδών.  Το ΙΕΠ εκτιμά ότι θα έχει έτοιμα το νέα Προγράμματα Σπουδών πριν τον Αύγουστο.

9. Η θεσμοθέτηση της βάσης εισαγωγής πότε θα ισχύσει;

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η βάση εισαγωγής θα ισχύσει από το 2023 , δηλαδή όταν από τους  μαθητές  που τον Σεπτέμβριο θα φοιτήσουν στην Α Λυκείου.

10. Οι πιθανότητες εισαγωγής στα ΑΕΙ για τους μαθητές που θα φοιτήσουν το Σεπτέμβριο στην Α Λυκείου θα είναι ίδιες με σήμερα;

Οχι διότι θα υπάρξει μέχρι τότε μείωση του αριθμού εισακτέων.

11. Ως προς τις απουσίες τι θα αλλάξει;

Στις προθέσεις τις πολιτικής ηγεσίας, οι οποίες αναμένεται να αποτυπωθούν στο επικείμενο Σχέδιο Νόμου, είναι να αλλάζει  το ισχύον καθεστώς των απουσιών των μαθητών  από το επόμενο σχολικό έτος, ενώ μπαίνει “φρένο”  στο ελληνικό φαινόμενο  μετά το Μάρτιο οι Καθηγητές στη Γ Λυκείου να κάνουν μάθημα σε άδειες αίθουσες.

Σχόλια (138)

 
Προβληματισμένος
15 Απρ 2020 12:19

Το ερώτημα είναι τι σχολείο θέλουμε. Σχολείο που θα προετοιμάζει τη νέα γενιά για το μέλλον ή ένα σχολείο που θα "διδάσκει" ένα αντικείμενο που δεν έχει καμία σχέση με την κοινωνική πραγματικότητα;

 
Αριστείδης
15 Απρ 2020 12:25

Με μια εξαγγελία και άρχισαν τα όργανα...
Οι φιλόλογοι/θεολόγοι/φυσικοί/μαθηματικοί ξεσπάθωσαν !!! Επιτέλους !! Με τις αλλαγές θα ξαναζούμε στην Ελλάδα του 1960 με τα τέσσερα ιερά μαθήματα πανελληνίων και τα Θρησκευτικά περισσότερες ώρες από ποτέ άλλοτε !!!

Σε λίγο οι βιολόγοι/κοινωνιολόγοι κλπ θα ξεσπαθώσουν να πάρουν και εκείνοι ίδιες ώρες και να εξετάζονται Πανελληνίως και τα δικά τους μαθήματα!!!

Μετά δειλά/δειλά οι ολιγομελής ομάδα των καθηγητών Πληροφορικής θα προσπαθήσει να κρατήσει τις λιγοστές ώρες που έχει στο σχολείο και να μην εκδιωχθεί από τις αυξήσεις των άλλων ιερών μαθημάτων!!! και ίσως να πεί ότι " βρε παιδιά με μια ώρα την εβδομάδα δεν γίνεται τίποτα"..αν δεχτούν να την ακούσουν και δεν την αποκλείσουν λόγω μικρού αριθμού μελών!!

Ντροπή!!! ο καθένας μόνο για το ωράριό του και τίποτα άλλο !!

Όλα χρειάζονται με το μέτρο που τους αναλογεί. Και τα θρησκευτικά και τα λατινικά και τα μαθηματικά και η φυσική και η χημεία και η γυμναστική και η βιολογία και η κοινωνιολογία και η πληροφορική και άλλες ειδικότητες !
αλλά δεν γίνεται όλες να πάρουν 10 ώρες την εβδομάδα και να εξετάζονται Πανελλαδικά μόνο για να ικανοποιούνται οι πολυπληθείς ομάδες που έχουν, ο συνδικαλισμός και με την πίεση έχω τόσους αδιόριστους στον κλάδο, αυξήστε τις ώρες να διοριστούν!

Καμιά κυβέρνηση μέχρι τώρα δεν έκανε χάραξη και πλάνο μαθημάτων με τη λογική και τις ανάγκες της εποχής με μια ανεξάρτητη διακομματική επιτροπή. Πάντα με κριτήρια συνδικαλιστικής πίεσης κόψε ΄- ράψε ώρες και ειδικότητες

Αν και η Ελλάδα διέπρεψε στο μακρύ αλλά και στο σύντομο παρελθόν, δεν μπορεί να ομονοήσει και να πάει στο μέλλον απαλλαγμένη από τις δοξασίες του παρελθόντος!
Έλεος πια με τις λογικές, "@τάδε ..έκανες ορθογραφικό λάθος άρα να βάλουμε 100 ώρες νέα ελληνική γλώσσα, αρχαία, λατινικά, ιστορία παραπάνω να γίνεις άνθρωπος! "
"@τάδε.. έκανες λάθος στην πρόσθεση άλλες 100 ώρες μαθηματικά ανά εβδομάδα"
"@τάδε ..δεν ξέρεις το word άρα να βάλουμε 100 ώρες Πληροφορική!"
"@τάδε...είσαι παχύς να βάλουμε 100 ώρες γυμναστική!!!"
"@τάδε.. μιλάς επιθετικά, να βάλουμε 100 ώρες ψυχολογία, κοινωνιολογία να σε κάνουμε καλύτερο άνθρωπο.."
κλπ παρόμοια με όλες τις ειδικότητες.

Ας γίνει ένας σχεδιασμός με αρμονική συνύπαρξη όλων των ειδικοτήτων μακριά από συνδικαλισμό, φροντιστηριακή λογική για τα παιδιά μας βρε παιδιά! έλεος!!!

 
Νίκος Θεοφαν.
15 Απρ 2020 12:27

Επαναφορά αναχρονιστικών πρακτικών και ενός συστήματος που ήταν να εφαρμοστεί επι Αρβανιτόπουλου. Συγχαρητήρια κυρία Κεραμέως. Τον λογαριασμό θα τον δούμε στις εκλογές

 
Ευαγγελία
15 Απρ 2020 12:55

Πιστοποίηση (ΚΠΓ) στην ξένη γλώσσα;;;
Όταν η επιλογή της ξένης γλώσσας γίνεται στο δημοτικό με κριτήριο τη μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού (διδάσκεται κατά "πλειοψηφία" και ας είναι γνωστό πόσο μαγειρεύεται η εκάστοτε επιλογή ....);
Όταν οι διδακτικές σειρές είναι 30ετίας με εικονογράφηση και θέματα για γέλια και για κλάματα και όταν ακόμη και στο λύκειο υπάρχει
Όταν το 3ωρο στη 2. ξένη γλώσσα έγινε δίωρο (και αυτό συνήθως την 7η ώρα, ....έτσι για να φανεί και η βαρύτητα που της δίνουμε);
'Οταν τα ξενόγλωσσα τμήματα απαρτίζονται από έως και 27 μαθητές (... στα φροντιστήρια έως 10! με τουλάχιστον 3 ώρες μάθημα την εβδομάδα);
Όταν στη Γ λυκείου η ξένη γλώσσα είναι καθαρά μάθημα επιλογής;
Όταν οι συνάδελφοι ξένων γλωσσών δεν έχουν στη διάθεσή τους ούτε CD-Player, πόσο μάλλον άλλες υποδομές (όπως διαδραστικούς πίνακες, WIFI !!,);
Κυρία Κεραμέως, συμβουλευτείτε τους ξενόγλωσσους εκπαιδευτικούς, βασιστείτε περισσότερο στους "μάχημους" και πολύύύύύ λιγότερο στους "συμβούλους" που έχετε στο πλευρό σας οι οποίοι ελάχιστες εμπειρίες έχουν από την εκπαιδευτική πράξη.

 
Και τα δύο!
15 Απρ 2020 13:11

Και τα Λατινικά και η Κοινωνιολογία! Με την επανασύσταση της καταργηθείσας το 2015 κατεύθυνσης "Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών". Είναι τόσο απλό!

 
ΒΖ
15 Απρ 2020 13:20

Θρησκευτικά πανελλαδικά εξεταζόμενο! Νίκη κατάργησε ο,τι προάγει την κριτική σκέψη ! Προχώρα. Αφαίρεσε τα μαθήματα κοινωνικών πολιτικών Επιστημών αφαίρεσε πληροφορική και ενίσχυσε θρησκευτικά λιβανιστηρια ! Πάμε δυνατά να γιορτάσουμε 200 χρόνια οπισθοδρόμησης το 2021.
AVE REGGINA

 
Don Quixote de la Mancha
15 Απρ 2020 13:20

@ΓΙΩΡΓΟς
Η σχετική ομοιογένεια του τμήματος είναι σημαντικότερη διεθνώς.
Αυτό προϋποθέτει την αποδοχή των κοινών έστω κριτηρίων που ισχύουν στις προηγμένες χώρες για τη φοίτηση μαθητών στα Γενικά Λύκεια και στα Πανεπιστήμια.
Σήμερα αυτό μπορεί να το πει μόνο ο καθηγητής κ. Τσιόρδας για ευνόητους λόγους προφανώς. Γνωρίζετε εσείς κάποιον άλλον που μπορεί να το πει και να μην τον πετροβολήσουν;

 
@καθηγητής ΓΕΛ
15 Απρ 2020 13:54

Οι μαθητές/τριες του 3 και του 5 που παίρνουν απολυτήριο με 13 ή με 15 πως παίρνουν αυτούς τους βαθμούς; Από μόνοι τους αξιολογούνται ή οι καθηγητές/τριες το κάνουν; Τελευταία φορά που βρέθηκα στο λύκειο οι καθηγητές/τριες αξιολογούσαν. Δε βλέπω πως συνδέεται το ένα με το άλλο. Δηλαδή το νομοσχέδιο με αυτό που περιγράφετε. Η ευθύνη της αξιολόγησης ζητάμε μάλλον να μετακληθεί στο υπουργείο μέσω της τράπεζας θεμάτων. Έτσι βαθμούς δεν θα βάζουμε αφειδώς και το σημαντικότερο οι γονείς δεν θα μπορούν να μας πουν τίποτα!!! Υποθέτω άλλα εργαλεία και άλλη νομοθέτηση χρειάζεται για να ενισχυθεί ο ρόλος των καθηγητών. Βέβαια για να είμαστε ακριβοδίκαιοι το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου έχει συνηθίσει να καθορίζεται η παραμικρή λεπτομέρεια του διδακτικού και διοικητικού του έργου από το υπερσυγκεντρωτικό υπουργείο.(διαχρονικά) Σε κάθε περίπτωση σεβαστή η γνώμη του καθενός. Να είστε κάλα.

 
Μητσος
15 Απρ 2020 14:08

Καταργηση Κοινωνιολογιας προς τερψιν της ακροδεξιας καταργηση 7 ωρων προς τερψιν των φροντιστηριων.

 
Δυστυχώς
15 Απρ 2020 14:19

χρειάζονται δομικές αλλαγές σε ένα Λύκειο που έχει χάσει κάθε αξία για τα παιδιά και τους γονείς οι οποίοι εναποθέτουν όλες τις ελπίδες τους σε ιδιαίτερα και φροντιστήρια. Φυσικά και πρέπει να μετράει ο βαθμός των 3 τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή σε Πανεπιστήμια.
Για τα υπόλοιπα θα δούμε, άλλα τόσα χρόνια που ήταν όλα βαλτωμενα δεν υπήρξε κάποια αντιπρόταση!

 
Σ.Κ.@Επαναφρά Λατινικών
15 Απρ 2020 14:26

Η επαναφορά των Λατινικών, της βάσης όλων των ευρωπαικών γλωσσών, μαζί με τα ελληνικά, είναι μια πολύ σωστή απόφαση..

 
Το παιδί μου είπε πρώτα μπαμπά, μετά μαμά και μετά Κυριάκος
15 Απρ 2020 14:36

Εύγε, πολύ νέο Λύκειο!

 
Τέλος ο ΣΥΡΙΖΑ
15 Απρ 2020 14:38

Οσοι λετε ότι τα λατινικά δεν είναι χρήσιμα στην κοινωνιολογία πού τη βρήκατε χρήσιμη ένα μάθημα Χριστοφόρου στους υγεία και νόημα επίσης λέτε ότι τα 7 ώρα έσωσαν τα παιδιά από τα φροντιστήρια πού το είδατε αυτό ίσα-ίσα που τα φροντιστήρια αυξήθηκαν και τα λεφτά που πληρώνουν οι γονείς

 
Αμαν με τα 7ωρα
15 Απρ 2020 14:49

Αμαν πια, όταν βλέπω εκπαιδευτικούς να σκίζουν τα ρούχα τους επειδή, δήθεν, τα 7ωρα καταργούσαν τα φροντιστήρια, το μόνο που σκέφτομαι είναι ότι κάποιο συμφέρον θα έχουν οι ίδιοι απο τα 7ωρα. Ακόμη χειρότερα, το να θεωρείται το σχολείο φροντιστήριο που προσφέρει 7ωρες διδασκαλίες μόνο των εξεταζομένων μαθημάτων, με ξεπερνάει ως εκπαιδευτικό

 
Λατινικά vs Κοινωνιολογία
15 Απρ 2020 14:53

Δεν θα μπω στην ουσία της συζήτησης αλλά στη στρατηγική. Δεν πιστεύω ότι είναι θέμα "ιδεολογίας" αλλά δυναμικής ενός κλάδου. Όταν στον ΠΕ02 ανήκουν κάπου 25-30 τμήματα συνασπισμένα, ενώ στον ΠΕ78 είναι πολύ λιγότερα και δεν υπήρχε διάθεση διεύρυνσης με άλλα τμήματα και άρα ισχυροποίησής του έναντι του ΠΕΟ2, αυτή η εξέλιξη έπρεπε να θεωρείται αναμενόμενη. "Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό" λέει ο λαός μας.

 
Ελένη θαλασσινου
15 Απρ 2020 15:05

Τα 7ώρα ήταν ο,τι καλύτερο θεσπίστηκε ποτέ για τη γ λυκείου!μεγα λάθος η κατάργηση τους!Μόνο έτσι φτάσαμε να έχει καλυφθεί η ύλη σ ένα ικανοποιητικό βαθμό πριν το κλείσιμο των σχολείων φέτος!φανταστείτε τι θα είχε γίνει με το προηγούμενο πρόγραμμα!επιπλέον πολύ σημαντική βοήθεια για τους μαθητές που δεν μπορούσαν να πάνε φροντιστήριο!κρίμα....

 
John T
15 Απρ 2020 15:14

Η χαρά των φροντιστηρίων!

 
Μάνος
15 Απρ 2020 15:18

Να περιμένουμε λίγο... κατάργηση του 7ωρου μπορεί να σημαίνει 5ωρο και όχι την παλιά κατάσταση με 3ωρα (Πχ. για τη Φυσική). Μια ενδιάμεση λύση με 5ωρα στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα και μικρή προσθήκη μαθημάτων γενικής παιδείας ίσως δεν είναι κακή ιδέα.

 
φυσικός
15 Απρ 2020 15:25

Συμπέρασμα: Δεν είμαι σοφός... το μόνο που με παρηγορεί είναι ότι το ξέρω...

 
Η υποκρισία που βαφτίζεται μεταρρύθμιση
15 Απρ 2020 15:29

Όποιος έχει παιδιά στη δευτεροβάθμια, μόνο με χιουμοριστική διάθεση δεν μπορεί να δει το νέο σχέδιο νόμου. Σχολείο ταξικό που απευθύνεται σε όσους "έχουν" και μπορούν. Να μας πει η υπουργός πώς θα αποκτήσουν πιστοποιητικά γλωσσομάθειας τα παιδιά των δυσπρόσιτων περιοχών. Αυτά τα παδιά μάθαιναν ξένες γλώσσες παράλληλα με τις σπουδές τους.Να μας πει πώς τα πανεπιστήμια θα αποφασίσουν τον αριθμό των εισακτέων με τις περικοπές που τους επιβάλλει. Και καλά όταν είχαμε την τρόικα εδώ! Τώρα τι δικαιολογία έχει το υπουργείο; Προφανώς θέλει να σπρώξει τα παιδιά στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Ή να τα μετατρέψει σε φθηνά εργατικά χέρια, στο έλεος του κάθε αφεντικού, χωρίς προοπτική αφού "υπάρχουν πολλοί που θέλουν να κάνουν τη δουλειά με λιγότερα". Και όχι, τα πτυχία των δημόσιων πανεπιστημίων δεν μπορούν να είναι ισότιμα με αυτά των ιδιωτικών ΙΕΚ, από τη στιγμή που ο μόνος δρόμος που οδηγεί στα πανεπιστήμια είναι οι παναλλαδικές!!! Εκεί η υπουργός δεν ενοχλείται από τους "φοιτητές" δύο ταχυτήτων;

 
@ Τέλος ο ΣΥΡΙΖΑ
15 Απρ 2020 15:31

Ατράνταχτα επιχειρήματα...ζήτω το καθεστώς!!!!

 
Φοιτητης
15 Απρ 2020 15:31

Επιτέλους, τα Λατινικά επανήλθαν.

 
K.T.
15 Απρ 2020 15:52

Κοινωνιολογία= μαρξισμός. Αυτό το έχει εμπεδώσει όλη η Ευρώπη.
Ό,τι αποτινάσσει πλέον η Ευρώπη σύσσωμη, το φέρνει ο αναχρονιστικός Γαβρόγλου με τις εμμονές του σχολείου του 1981...
Σε όλη την Ευρώπη η διδασκαλία των Κλασικών Γλωσσών και η έμφαση στις Ανθρωπιστικές Σπουδές είναι η νέα προοδευτική κατεύθυνση.
Σε όλη την Ευρώπη η Κοινωνιολογία δεν διδάσκεται στην Β/θμια ούτε σαν ανέκδοτο....
Μόνον οι δεινόσαυροι της "Αριστεράς" και του βαθιά νυχτωμένου ελληνικού σχολείου έχουν το θράσος να συγκρίνουν την Κοινωνιολογία με τα Λατινικά....
Αυτό που πρέπει να γίνει άμεσα είναι η επικαιροποίηση των ΑΠΣ και των βιβλίων για τα Λατινικά και γενικότερα για την Αρχαία Ελληνική και Λατινική Γραμματεία.
Για τα 7ωρα: είναι ντροπή να φέρνουμε τις μεθόδους των φροντιστηρίων μέσα στο δημόσιο σχολείο.
Δεν χρειάζονται 7ωρα για να βγαίνει η αποστήθιση της ύλης στην Γ΄ Λυκείου.
Χρειάζονται νέα ΑΠΣ, νέα βιβλία και νέες μέθοδοι αξιολόγησης και εξετάσεων.
Τα φροντιστήρια είναι αυτά που υποθάλπουν την αποστήθιση και το μοναδικό εγχειρίδιο. Τις συνταγές "επιτυχίας".
Το δημόσιο σχολείο πρέπει να προωθεί κριτική σκέψη.
Και αυτό θα επικυρωθεί μόνον με την αλλαγή του τρόπου εξέτασης, ακόμα και στις Πανελλήνιες.
Για να δούμε αν θα τολμήσει και το επόμενο βήμα το υπουργείο: Να καταργήσει το μοναδικό εγχειρίδιο. Να αποδεσμεύσει τις εξετάσεις από το σχολικό εγχειρίδιο....
Να δείξει εμπιστοσύνη στον πολλαπλώς αξιολογημένο Έλληνα εκπαιδευτικό του δημοσίου ελληνικού λυκείου.....

 
Γονιος
15 Απρ 2020 15:55

Η χαρα της παραπαιδειας και των μελλοντικων ιδιωτικων πανεπιστημιων!Τωρα θα χρειαστει φροντιστηριο απο την Α' Λυκειου - σε ΟΛΑ τα μαθηματα- ανεξαρτητως κατευθυνσης προσανατολισμου! Μετα απο 10 χρονια κρισης κι εν μεσω πανδημιας η μεταρρυθμιση αυτη ειναι ....ο,τι πρεπει! Η προωθηση του οικονομικου αποκλεισμου απο την τριτοβαθμια εκπαιδευση θα επεκταθει ακομη παραπερα.Η μεσαια ταξη στην Ελλαδα ηδη εχει υποβιβαστει σε εργατικη που μετα βιας κατορθωνει να σπουδασει τα παιδια της.Εξαιρουνται τα τεκνα της πλουτοκρατιας που δεν λειπουν βεβαια απο την ταξη τον τελευταιο μηνα καθως δεν εχουν αναγκη να περασουν απο τον Προκρουστη των πανελληνιων: θα σπουδασουν απ'ευθειας εξω, οπως αλλωστε το συνολο των πολιτικων που θα περασουν το εν λογω νομοσχεδιο...

 
Μαρίνα
15 Απρ 2020 15:57

ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ 2ΗΣ ΚΑΙ 3ΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ;;;;;;ΤΙ ΕΝΟΟΥΝ;;ΔΗΛΑΔΗ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΕΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΘΑ ΔΙΝΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΘΑ ΔΙΝΕΙ ΒΙΟΛΟΓΙΑ;ΑΣ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ....ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΘΑ ΠΑΝΕ Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ Α ΚΑΙ Β ΛΥΚΕΙΟΥ;

 
@αμάν με τα 7ωρα
15 Απρ 2020 16:04

Εδώ και πολλά χρόνια οι μαθητές στη Γ΄Λυκείου διαβάζουν μόνο τα εξεταζόμενα μαθήματα. Φροντιστήρια και ιδιωτικά ξεκινούσαν από τη Β' Λυκείου και έτσι ήταν σε μειονεκτική θέση οι αδύναμοι οικονομικά μαθητές και οι μαθητές των δυσπρόσιτων περιοχών. Ένα μέρος αυτών των στρεβλώσεων καλύφθηκε από τα 7ωρα. Το μη χείρον βέλτιστον. Τώρα, ποιος φωνάζει για προσωπικό συμφέρον, ποιος για των μαθητών και ποιος για των φροντιστηρίων θα το διαπιστώσουμε του χρόνου. Πάντως τα φροντιστήρια τα ίδια δίδακτρα με πέρσι έχουν, άρα δεν κέρδισαν από αυτήν την υπόθεση. Μόνο που αναγκάστηκαν να απασχολήσουν πιο πολλούς εκπαιδευτικούς και πολλές φορές να "τρέχουν" πίσω από το δημόσιο σχολείο.

 
Εκπαιδευτικός
15 Απρ 2020 16:12

Βλέπω πολλούς συναδέλφους να καταφερονται εναντίον των θρησκευτικών! Που κολλάνε πάλι οι άθεοι ιδεοληπτικοι ε το μάθημα το οποίο πλέον είναι μια σούπα, μια σαλάτα λαογραφίας, γλώσσας, φιλολογίας, μόνο θρησκευτικα δεν είναι! Φαγωθειτε μόνοι σας, αφήστε τα θρησκευτικα ήσυχα! Η ΝΔ θεομπαιζει την Εκκλησία, ο Σύριζα πιο καλά φέρθηκε όσον αφορά τις ώρες στα σχολεία, οπότε μην αγχεστε, δεξιοί, αριστεροί είστε μαζί σε αυτό!

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
15 Απρ 2020 16:22

@Στράτος
Στράτο, συνήθως συμφωνώ με τα σχόλιά σου, αλλά επίτρεψέ μου εδώ να διαφωνήσω ολοκληρωτικά μ' αυτά που γράφεις. Παρόλο που είμαι φιλόλογος και μάλιστα κλασικός, έχω την άποψη ότι τα Λατινικά κάθε άλλο παρά αποτελούν ουσιαστικό γνωστικό πεδίο για έναν υποψήφιο στη λογική που το βάζεις υποστηρίζοντας το τελείως λανθασμένο ότι η Ιστορία και η Κοινωνιολογία είναι μαθήματα "παπαγαλίας".
Λυπάμαι, φίλτατε, αλλά ισχύει το ακριβώς αντίθετο! Το κατεξοχήν μάθημα αποστήθισης χωρίς το παραμικρό περιθώριο κριτικής σκέψης είναι βεβαίως τα Λατινικά που τα απομνημονεύουν οι υποψήφιοι και γιαυτό στις πανελλαδικές ήταν το μάθημα με τις μακράν υψηλότερες βαθμολογικές επιδόσεις! Όσοι τα διδάσκουμε χρόνια τώρα, το ξέρουμε αυτό καλά, ασχέτως αν συντεχνιακά δεν μας συμφέρει να το ομολογούμε!
Αντιθέτως, και η Ιστορία και η Κοινωνιολογία αποτελούν κορυφαία γνωστικά πεδία για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Άλλωστε αυτό ορίζεται κι από το νόμο, καθώς επιβάλλεται το 50% των θεμάτων να αποτελείται από ερωτήματα κριτικής ανάλυσης.
Κατά συνέπεια, θεωρώ γενικά ότι οι σχεδιαζόμενες αλλαγές στο λύκειο κινούνται προς μια οπισθοδρομική κατεύθυνση επαναφέροντας τα πράγματα στο παλιό χρεοκοπημένο καθεστώς. Γιατί, αν κάτι θα έπρεπε να αλλάξει επειγόντως, είναι τα μαθήματα γενικής παιδείας της γ' τάξης, όπου επιβάλλεται να αφαιρεθούν τα Θρησκευτικά και να προστεθούν Ιστορία και Μαθηματικά. Όσο για τα μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού, καλό θα ήταν να διατηρηθούν σε υψηλό αριθμό ωρών, 5-6 ώρες την εβδομάδα το καθένα, ώστε να υπάρχει η άνεση να εμπεδώνεται σωστά η ύλη στο επίπεδο του σχολείου.
Και κάτι ακόμα: Σχετικά με το φλέγον ζήτημα των απουσιών, ειδικά των μαθητών της γ' τάξης του λυκείου, επιβάλλεται πάση θυσία να οριστεί μηνιαίο
και όχι ετήσιο όριο επιτρεπόμενων απουσιών, ώστε να συγκρατηθούν οι μαθητές στο σχολείο ακόμη και τους τελευταίους μήνες του διδακτικού έτους.

 
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜ.
15 Απρ 2020 16:33

Τα Λατινικά δεν είναι μόνον τα γερούνδια και οι αφαιρετικές της 5ης Κλίσης, δεν είναι η Γραμματική και το Συντακτικό. Τα Λατινικά είναι οι Λόγοι του Κικέρωνα, είναι το θεμελιώδες έργο De Bello Gallico και De Bello Civili του Ιουλίου Καίσαρα, είναι ο Πετρώνιος, ο Απουλήιος, ο Βιργίλιος, ο Κάτουλος, είναι η άυλη πολιτιστική κληρονομιά της Δύσης...
Τα Λατινικά είναι κάτι πολύ πιο ευρύ, βαθύ και πιο σημαντικό από αυτό που θέλουν να δείξουν κάποιοι εδώ μέσα....

 
Σοφια
15 Απρ 2020 16:40

Η κατάργηση των7ωρων θα φέρει χαρά στα φροντιστήρια ,όσον αφορά την κατάργηση της κοινωνιολογίας ,διαφωνώ χρειαζόμαστε ενεργούς πολίτες στην κοινωνική πραγματικότητα του σημερα...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.