Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Το Νέο Λύκειο “Κεραμέως” στο πολυνομοσχέδιο-Κατάργηση 7ωρων,επαναφορά Λατινικών, Τράπεζα Θεμάτων, Εθνικό Απολυτήριο, αριθμός εισακτέων κλπ

11 ερωτήσεις -απαντήσεις
Δημοσίευση: 20/04/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τις  βάσεις για τη “θεμελίωση” του Νέου Λυκείου βάζει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως με διατάξεις που θα φέρει στο νέο Σχέδιο Νόμου  για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέσα στην εβδομάδα.

Το νέο “τοπίο” της Α' Λυκείου θα συνοδευτεί και με την επιμόρφωση “μαμούθ” που ετοιμάζει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθώς και με την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, αρχικά, και στη συνέχεια αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ θα το “εγκαινιάσουν” οι μαθητές που του χρόνου θα φοιτήσουν στην Α Λυκείου.

Ειδικότερα το νέο Λύκειο που σχεδιάζει η υπουργός Παιδείας  θα έχει την εξής μορφή:

1. Καθιερώνεται το  Εθνικό Απολυτήριο-Σύνδεση των πιστοποιητικών Γλωσσομάθειας με την απόκτηση του Απολυτηρίου Λυκείου.

2. Η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου.

3. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του  Εθνικού Απολυτηρίου , θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

4. Θεσμοθετούνται  γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου.

5. Η επιλογή των θεμάτων θα γίνεται    από Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας

6. Θεσμοθετείται  ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα.Την βάση ανά τμήμα ενδεχομένως να την καθορίζουν τα Πανεπιστήμια.

7. Ο αριθμός εισακτέων- σε χρονικό ορίζιοντα τουλάχιστον  τριετίας,  θα καθορίζεται από τα τμήματα των Πανεπιστημίων.

8. Η πιστοποιημένη γνώση τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας σθα συνδέεται με την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου. Εξυπακούεται ότι η απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας εντός του σχολείου

9. Επαναφορά των Λατινικών ως μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο

10. Ενοποίηση της 2ης και 3ης Ομάδας Προσανατολισμού. Κι αυτό διότι το “σπάσιμο” της 2ης Ομάδας Προσανατολισμού σε δύο ομάδες που έκανε η προηγούμενη Κυβέρνηση δημιούργησε πολλά ολιγομελή τμήματα. Σε σύνολο 10.000 τμημάτων στη Γ Λυκείου τα 2.500 είναι  ολιγομελή, ποσοστό 25%.

11. Κατάργηση των 7ωρων που θεσμοθέτησε ο πρώην υπουργός Κ. Γαβρόγλου.

12. Αλλάζει  το ισχύον καθεστώς των απουσιών των μαθητών  από το επόμενο σχολικό έτος.

Έντεκα ερωτήσεις-απαντήσεις

Το esos ετοίμασε έντεκα ερωτήσεις-απαντήσεις με τα μέχρι σήμερα δεδομένα:

1. Ποιο είναι το βασικό που πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές;

Οι μαθητές που το Σεπτέμβριο θα φοιτήσουν στην   Α'  Λυκείου θα γνωρίζουν  ότι τελειώνοντας Λύκειο  θα αποκτήσουν το  Εθνικό Απολυτήριο.

2. Τι αλλάζει ως προς την απόκτηση του Απολυτηρίου που πλέον θα φέρει την ονομασία Εθνικό Απολυτήριο;

Για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου θα τεθεί, ως προϋπόθεση  στους μαθητές-ξεκινώντας από την Α' Λυκείου το Σεπτέμβριο- , εκτός από την επιτυχή ολοκλήρωση των τριών τάξεων του Λυκείου,  και η κατοχή ενός αναγνωρισμένου Πιστοποιητικού    Γλωσσομάθειας.

Θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές -εφόσον το επιθυμούν - να το αποκτήσουν δωρεάν μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.

3. Και ο Μέσος Ορος της Βαθμολογίας του Εθνικού απολυτηρίου πως υπολογίζεται;

Ο Γενικός Μέσος Όρος του Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς  των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

4. Ως προς τις προαγωγικές εξετάσεις τι θα αλλάξει;

Οι  γραπτές προαγωγικές εξετάσεις , από το επόμενο σχολικό έτος, δηλαδή τον Μάιο του 2021, τουλάχιστον για την Α Λυκείου,  δεν θα γίνεται, όπως σήμερα αλλά από   Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.

5. Η Τράπεζα Θεμάτων θα ισχύσει και για τις άλλες δύο τάξεις του Λυκείου;

Η υπουργός δήλωσε ότι η Τράπεζα Θεμάτων θα ξεκινήσει από την Α΄ Λυκείου , αλλά εάν το ΙΕΠ έχει ετοιμάζει Τράπεζα Θεμάτων και για τις άλλες δύο τάξεις του Λυκείου τη Β και Γ δεν αποκλείεται να δώσουν και αυτοί οι μαθητές εξετάσεις με επιλογή θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων .

6. Για την Α Λυκείου είναι έτοιμη η Τράπεζα Θεμάτων;

Το ΙΕΠ αναμένει την ψήφιση της διάταξης που θα επαναφέρει τη θεσμοθέτηση της Τράπεζας Θεμάτων, προκειμένου να ξεκινήσει τις διαδικασίες  επανεξέτασης  των θεμάτων της Τράπεζας του 2014.,  και την ένταξη  του προγράμματος σε χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ.

7. Πως θα οργανωθεί η Τράπεζα Θεμάτων;

Το ΙΕΠ θα καλέσει τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν  θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Τα θέματα θα αξιολογηθούν από Επιτροπές Ειδικών  , που επίσης θα συστηθούν από το ΙΕΠ, και εφόσον κριθούν κατάλληλα , θα συμπεριληφθούν στην Τράπεζα.

8. Ως προς τα Προγράμματα Σπουδών τι θα αλλάξει;

Στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι από τον επόμενο Σεπτέμβριο η Α Λυκείου να έχει νέα Προγράμματα Σπουδών.  Το ΙΕΠ εκτιμά ότι θα έχει έτοιμα το νέα Προγράμματα Σπουδών πριν τον Αύγουστο.

9. Η θεσμοθέτηση της βάσης εισαγωγής πότε θα ισχύσει;

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η βάση εισαγωγής θα ισχύσει από το 2023 , δηλαδή όταν από τους  μαθητές  που τον Σεπτέμβριο θα φοιτήσουν στην Α Λυκείου.

10. Οι πιθανότητες εισαγωγής στα ΑΕΙ για τους μαθητές που θα φοιτήσουν το Σεπτέμβριο στην Α Λυκείου θα είναι ίδιες με σήμερα;

Οχι διότι θα υπάρξει μέχρι τότε μείωση του αριθμού εισακτέων.

11. Ως προς τις απουσίες τι θα αλλάξει;

Στις προθέσεις τις πολιτικής ηγεσίας, οι οποίες αναμένεται να αποτυπωθούν στο επικείμενο Σχέδιο Νόμου, είναι να αλλάζει  το ισχύον καθεστώς των απουσιών των μαθητών  από το επόμενο σχολικό έτος, ενώ μπαίνει “φρένο”  στο ελληνικό φαινόμενο  μετά το Μάρτιο οι Καθηγητές στη Γ Λυκείου να κάνουν μάθημα σε άδειες αίθουσες.

Σχόλια (138)

 
Κώστας
18 Απρ 2020 17:28

Οι πρώτοι μαθητές που θα δώσουν λατινικά αντί για κοινωνιολογία είναι αυτοί που θα δώσουν πανελλήνιες το 2023. Μέχρι τότε το πιθανότερο είναι ότι θα είναι πάλι κυβέρνηση ο Σύριζα, οπότε τα λατινικά και πάλι δεν θα υπάρχουν.

 
Γ.Μ.
18 Απρ 2020 17:52

Επειδή συνήθως σχολιάζουμε, επαινώντας ή κατακεραυνώνοντας τους άλλους ανάλογα με τα μικροσυμφέροντα μας.
Για το 7ωρο των μαθημάτων, θεωρώ ότι λειτούργησε υπέρ των μαθητών ειδικά στην Θετική κατεύθυνση. Μια μείωση μιας ή δύο ωρών, για να εξοικονομηθούν ώστε να εισαχθούν άλλα μαθήματα στην θέση τους, ίσως θα ήταν σωστό. Εξαρτάται ποια μαθήματα θα μπουν και για ποιο λόγο. Με κάποια μελέτη και όχι επειδή περισσεύουν συγκεκριμένοι κλάδοι καθηγητών. Επειδή στην ουσία στο ΙΕΠ ή στο υπουργείο γίνεται πάλη μεταξύ κλάδων και ο νικητής ή για να το εκφράσω πιο σωστά, ο έχων περισσότερη επιρροή στα κέντρα αποφάσεων. Ωστόσο αυτό δε βοηθά την εκπαίδευση των νέων, αλλά τους μαθαίνει άλλες δεξιότητες.
Κοινωνιολογία ή Λατινικά; Δεν θα έπρεπε να υπάρχει μελέτη για τη χρησιμότητά τους;
Ίσως θα έπρεπε να επιλέγεται ως μάθημα επιλογής για κάποιες σχολές. Δηλαδή 5ο μάθημα. Μια άποψη εκφράζω.

 
Spiros
18 Απρ 2020 18:10

Απάντηση στον "κοινωνιολόγια 16 Απριλίου"
Αγαπητέ φίλε, αφού είσαι τόσο σίγουρος για την προτίμηση των μαθητών στα λατινικά και μάλλον είσαι φιλόλογος, ΤΟΛΜΑΤΕ να προτείνετε στο υπουργείο να γίνουν επιλογής ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ μαθήματα και οι μαθητές να μπορούν να έχουν την επιλογή να επιλέξουν ως τέταρτο μάθημα οποιο θέλουν; και σε μία πενταετία, το λιγότερο επιλεγόμενο μάθημα να αποσυρθεί οριστικά (χωρίς δυνατότητα επανόδου) είτε είναι τα λατινικά είτε η κοινωνιολόγια. Κάντε το για να αποδείξετε αυτό που λες.

 
Γιάννης
18 Απρ 2020 19:04

Ας μπουν τα λατινικά ως πέμπτο μάθημα επιλογής για συγκεκριμένες μόνο σχολές όπως οι ξένες γλώσσες για κάποιες , το σχέδιο για κάποιες άλλες, τα αθλήματα για κάποιες άλλες.

 
Άρης @ spiros
18 Απρ 2020 19:54

Αγαπητέ Σπύρο, ο συλλογισμός σου είναι τρεις το λάδι, τρεις το ξύδι, έξι το λαδόξυδο! Αλίμονο, αγαπητέ, αν τα εκπαιδευτικά προγράμματα διαμορφώνονταν με αυτή τη λογική. Τότε τα μισά μαθήματα έπρεπε να εξοβελιστούν. Ο πολιτισμός, φίλε μου, είναι ένα κληροδότημα που είσαι ιστορικά υποχρεωμένος να το υπηρετήσεις, δε μπορείς να κάνεις αλιώς. Είναι σαν να σου άφησε ο πατέρας σου το πατρικό σπίτι κληρονομιά και να πρέπει να το διατηρήσεις με οικονομικό κόστος για σένα, γιατί αισθάνεσαι το βάρος της παράδοσης που κουβαλάει. Πράγματι είναι κουταμάρα από μια άποψη στην εποχή μας κάποια παιδιά να μαθαίνουν λατινικά. Έχουμε όμως το δικαίωμα της ταφής; Αν το έχουμε, είμαι κι εγώ μέσα. Και προϊόντος του χρόνου να τραβήξουμε μια διαχωριστική γραμμή και να πούμε μέχρι εδώ, κι όχι άλλο πίσω. Αν αναλάβουμε μια τέτοια ιστορική ευθύνη ως κοινωνία, αν την επιλάξουμε συνειδητά, τότε σύμφωνοι, να λειτουργήσουμε με βάση το δικό σου συλλογισμό. Αν όχι, μοιραία πρέπει να κάνουμε κάποιες θυσίες, σαν χρέος στις καταβολές μας, που είναι και τόσο βαθιές, πανάθεμά μας.

 
απαράδεκτον
18 Απρ 2020 20:59

Αν υπάρξει και αλλη κρίση σαν και αυτη και τα σχολεία κλείσουν χωρίς τα 7ωρα δεν θα βγαινει η υλη. Ολοι εσεις που ζητοκραβγάζετε το σκεφτεσται αυτο το θέμα;;; και μετα τί θα μπαίνουν τα παιδιά σε ΑΕΙ με μισές γνώσεις;;;. Επιεικώς απαράδεκτο νομοσχέδιο που πρέπει να τροποποιηθεί τουλάχιστον ως έναν βαθμό!!!

 
Μιχάλης
18 Απρ 2020 23:02

Αν δεν κάνει εθνικές εξετάσεις στη Γ Γυμνασίου, όλα τα υπόλοιπα είναι να' χαμε να λέγαμε..

 
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
19 Απρ 2020 08:56

Δημιουργία ομάδας προσανατολισμού "Κοινωνικών Επιστημών" με πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα την Κοινωνιολογία.
Τα Λατινικά μπορούν κάλλιστα να εξετάζονται πανελλαδικά σε μια ομάδα προσανατολισμού "Ανθρωπιστικών Σπουδών".

 
Νομική και Λατινικά
19 Απρ 2020 09:46

Ένα από τα επιχειρήματα που ακούγεται έντονα, υπέρ της υπεράσπισης των Λατινικών, είναι και αυτό της αναγκαιότητάς τους -ως προαπαιτούμενη γνώση-για μια σειρά σχολες/τμήματα της συγκεκριμένης κατεύθυνσης. Μια από αυτες τις σχολές είναι και η Νομική. Τρεις ερωτήσεις ίσως είναι χρήσιμες στην επιβεβαίωση ή τη διάψευση αυτού του επιχειρήματος:
Α) υπάρχει μάθημα Λατινικών στη Νομικη;
Β) υπάρχει μάθημα Κοινωνιολογίας στη Νομική;
Γ) σε ποιο κλάδο εκπαιδευτικών εντάσσονται οι απόφοιτοι της Νομικής;

Απαντήσεις:
Α) Όχι. Στη Νομική δεν υπάρχει μάθημα Λατινικών. Μια απλή αναζήτηση στα προγράμματα σπουδών των Νομικών σχολών μπορεί να το αποδείξει αυτό. Το αντεπιχείρημα μπορεί να είναι φυσικά ο λόγος περί αναγκαιότητας λόγω "Ρωμαϊκού Δικαίου". Με την ίδια λογική φυσικά, θα έπρεπε στη Φιλοσοφική, προκειμένου να διδαχθεί ο Καντ, προαπαιτούμενη γνώση να είναι τα γερμανικά ή στη Θεολογική προκειμένου να γίνει το μάθημα για το ισλάμ οι φοιτητές θα έπρεπε να ξέρουν αραβικά. Το ρωμαϊκο δίκαιο διδάσκεται στα νέα ελληνικά, τα βιβλία είναι στα νέα ελληνικά κοκ
Β) Ναι. Πάλι μια αναζήτηση στα προγράμματα σπουδών των Νομικών σχολών δείχνει ότι υπάρχουν μαθήματα όπως κοινωνιολογία του δικαίου, κοινωνιογία των θεσμών κτλ
Γ) οι απόφοιτοι των Νομικών σχολών, μαζί με τους πολιτικούς επιστήμονες και τους κοινωνιόγους εντάσσονται στο ενοποιήμενο ΠΕ 78 (κοινωνικών επιστημών). Ως εκπαιδευτικοί δηλαδή, θα διδάσκουν με πρώτη ανάθεση, κοινωνιολογία, βασικές αρχές κοινωνικών επιστημών κτλ.
Είναι ξεκάθαρο λοιπόν, ότι το επιχείρημα περί " σύνδεσης" Λατινικών και Νομικών σχολών είτε είναι αποτέλεσμα άγνοιας/παραπληροφόρησης, είτε αποτέλεσμα εσκεμμένης διαστρέβλωσης/απόκρυψης της πραγματικότητας.

 
Don Quixote de la Mancha
19 Απρ 2020 11:42

@ Spiros 17 Απρ 2020 20:17
Σπύρο, μην κουράζεσαι άλλο!
Όλη αυτή η ιστορία θυμίζει το «Δραχμάς δεν δίδω»!...
Χριστός Ανέστη!

 
bet
19 Απρ 2020 21:23

7. Ο αριθμός εισακτέων- σε χρονικό ορίζιοντα τουλάχιστον τριετίας, θα καθορίζεται από τα τμήματα των Πανεπιστημίων.

Τι κρίμα που δεν εισακούγονται άμεσα τα Τμήματα. Δυστυχώς και πάλι οι θέσεις των εισακτέων θα είναι σχεδόν όσο είναι και οι απόφοιτοι των λυκείων.

 
ΚΡΙΤΙΚΗ-ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ-ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
19 Απρ 2020 23:08

Σε αδρές γραμμές η σύνδεση του πιστοποιητικού γλωσσομάθειας (τουλάχιστον Β1-ήτοι μέτρια γνώση- και αναγνωρισμένο από τον ΑΣΕΠ) με την λήψη του απολυτηρίου λυκείου είναι ορθή. Όμως αυτό θα έπρεπε να ισχύει από τους μαθητές που φοιτούν στην α γυμνασίου ώστε να έχουν την άνεση να προετοιμαστούν κατάλληλα. Δεν είναι δεδομένο ότι τα προηγούμενα χρόνια προετοιμάζονταν οι μαθητές με οργανωμένο, συστηματικό, μεθοδικό και εντατικό τρόπο μέσα στο δημόσιο σχολείο. Ο σχολιαστής «Ευαγγελία» προηγουμένως ανέφερε ενδεικτικά κάποια προβλήματα. Τώρα στο λύκειο τα παιδιά πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο σε άλλα μαθήματα και όχι τόσο στην ξένη γλώσσα, πλην όσων επιθυμούν την εισαγωγή σε τμήματα που απαιτούν ξένη γλώσσα (π.χ. ξένες φιλολογίες, δημοσιογραφία, μεταφραστικό, διεθνών και ευρωπαϊκών σπουδών). Επίσης πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η εκμάθηση της ξένης γλώσσας επηρεάζεται από την πνευματική ωριμότητα του παιδιού. Τέλος κρίνω ορθή τη δυνατότητα του υποψηφίου να μπορεί να το αποκτήσει με προετοιμασία στο δημόσιο σχολείο μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας. Ειδάλλως, θα ευνοούνταν τα φροντιστήρια. Το ζήτημα βέβαια είναι να γίνεται πράγματι σωστή προετοιμασία μέσα στο σχολείο και να μην απαιτείται εξωσχολική βοήθεια (διαφορετικά θα είναι σα να κλείνουν το ματάκι σε κέντρα ξένων γλωσσών και σε εξεταστικούς φορείς).
Η τράπεζα θεμάτων και το εθνικό απολυτήριο είναι ένα ζήτημα με το οποίο διαφωνώ. Πάγια θέση μου αποτελεί η αποσύνδεση του λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Μόνο έτσι το λύκειο θα αποκτήσει έναν αυτόνομο μορφωτικό ρόλο. Επίσης οι αλλαγές θα πρέπει να αρχίζουν από τη α γυμνασίου και σε βάθος εξαετίας να φτάνουν στη γ λυκείου. Κακώς γίνονται αλλαγές αποσπασματικά. Παρ’ όλα αυτά έχω να θέσω κάποια ερωτήματα. Πως διασφαλίζεται το αδιάβλητο όταν οι εξετάσεις γίνονται ενδοσχολικά (η εν λόγω διάταξη νομίζω ότι κλείνει το ματάκι στα ιδιωτικά σχολεία) ; Επίσης πως θα συνυπολογίζεται ο βαθμός του λυκείου; Σε μια εφημερίδα (ΤΑ ΝΕΑ αν δεν κάνω λάθος) έλεγε ότι θα προσμετρείται κατά 10%. Αυτό θα γίνεται με αναπροσαρμογή του βαθμού (στου Αρβανιτόπουλου το νέο λύκειο, που δεν πρόλαβε να εφαρμοστεί, αν κάποιος π.χ έγραφε 14 στις πανελλήνιες και στο απολυτήριο είχε 19 το 19 γινόταν 15 ώστε να διασφαλιζόταν το αδιάβλητο και αν κάποιος έγραφε 19 στις πανελλήνιες και είχε 17 στο απολυτήριο ο βαθμός του απολυτηρίου γινόταν 18 ώστε να μην λειτουργούσε εκδικητικά) ή θα μετρά έτσι αυθαίρετα; Φαντάζομαι ότι θα πρέπει να έχει προβλεφθεί ένας διορθωτικός συντελεστής. Τέλος στην Καθημερινή, αν δεν απατώμαι, έλεγε ότι ένα μέρος των θεμάτων θα προκύπτει από την τράπεζα (ίσως κατά 50% από τον διδάσκοντα και κατά 50% από την τράπεζα) και επομένως κάτι τέτοιο δεν διασφαλίζει εξ ολοκλήρου ενιαίο βαθμό δυσκολίας στα λύκεια της επικράτειας.
Τώρα αν πρέπει στο απολυτήριο του λυκείου να περιλαμβάνεται ο βαθμός και των τριών τάξεων δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα αν είναι θετικό ή αρνητικό. Με την ίδια λογική θα έπρεπε το απολυτήριο του δημοτικού να περιλαμβάνει το βαθμό των έξι τάξεων και αντίστοιχα του γυμνασίου των τριών τάξεων. Ίσως πιο σωστό θα ήταν να περιλαμβάνει βαθμό προηγούμενης τάξης μόνο αν υπερβαίνει το βαθμό της γ λυκείου. Για παράδειγμα αν κάποιος έχει βαθμό 18 στην α λυκείου, 17 στη β λυκείου και 16 στη γ λυκείου , τότε θα πρέπει να περιλαμβάνεται ο βαθμός της α και της γ λυκείου. Σε διαφορετική περίπτωση θα λειτουργήσει εκδικητικά για τον υποψήφιο.
Θετικό μέτρο θεωρώ την εξέταση (αν έχω καταλάβει καλά) όλων των μαθημάτων που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα σπουδών τον Ιούνιο. Αρνητικό ότι δεν μειώθηκαν σ’ ένα ποσοστό 40 με 50% τα περιλαμβανόμενα στο πρόγραμμα σπουδών μαθήματα. Αλλά θα μου πεις πως θα συγκρουστείς με συντεχνίες. Η εξέταση όλων των μαθημάτων στο τέλος της χρονιάς θα πρέπει να θεσπιστεί και για το γυμνάσιο.
Το 10 ως γενικός μέσος όρος μου ακούγεται εύλογο για την προαγωγή και την απόλυση
(αυτό το 9,5 δεν το κατάλαβα ποτέ). Ερώτημα αποτελεί το αν θα απαιτείται 10 και σε κάποια μαθήματα (π.χ. γλώσσα και μαθηματικά). Ορθή κρίνεται αντίστοιχα και η θέσπιση βάση εισαγωγής 10 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, υπό την προϋπόθεση ότι ο υποψήφιος θα μπορεί να προετοιμάζεται καταλλήλως στο σχολείο στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Όμως διαφωνώ με την θέσπιση βάσης εισαγωγής από τα τμήματα για πολλούς λόγους που δεν θα τους αναπτύξω γιατί δεν είναι κεντρικό θέμα.
Η επαναφορά των λατινικών είναι σωστή. Κακά τα ψέματα, όταν σε μία ομάδα προσανατολισμού-κατεύθυνση-δέσμη έχεις αρχαία ελληνικά είναι γελοίο να αφαιρείς τα λατινικά (την στιγμή που επηρεάστηκαν από την αρχαία ελληνική και διαμόρφωσαν τις ευρωπαϊκές γλώσσες). Οι δύο αυτές γλώσσες συνιστούν θεμέλιο λίθο για τον δυτικό πολιτισμό. Θα πρέπει να προβληματίσει τους κοινωνιολόγους ότι ο Μαρξ είχε γνώσεις λατινικών σε ένα αρκετό προχωρημένο επίπεδο. Συμφωνώ βέβαια ότι ο τρόπος με τον οποίο εξετάζονταν δεν ήταν κατάλληλος. Επίσης, μπορεί τα λατινικά να μην σχετίζονται άμεσα με πολλές σχολές του 1ου πεδίου, όμως πρέπει να κοιτάξουμε το γενικότερο ανθρωπιστικό υπόβαθρο που πρέπει να έχει ένας υποψήφιος για να εισαχθεί σε τμήματα όχι μόνο ανθρωπιστικών αλλά και κοινωνικών επιστημών. Τέλος, να πω ότι για τη νομική τα λατινικά είναι πιο χρήσιμα (γιατί ειπώθηκε ότι η κοινωνιολογία είναι πιο χρήσιμη για έναν φοιτητή νομικής) . Εάν ανοίξετε συγγράμματα συνταγματικού, αστικού, ποινικού και διεθνούς δικαίου θα διαπιστώσετε ότι είναι γεμάτα λατινική ορολογία.
Τραγικό λάθος η κατάργηση των 7ωρων και η επιστροφή στην προτέρα κατάσταση. Από τα λίγα καλά της μεταρρύθμισης Γαβρόγλου ή, για να ακριβολογώ, το μόνο καλό. Εάν βέβαια τα 7ωρα γίνουν 6ωρα με την επαναφορά το πολύ 2 μαθημάτων γενικής παιδείας, το πράγμα καθίσταται συζητήσιμο.

 
Νίκος
20 Απρ 2020 00:20

Τα εφτάωρα είναι χρόνιο πρόβλημα. Και φυσικά η ρίζα του προβλήματος. Με την καθιέρωση 6ώρου θα φτιάξουν πολλά

 
Αναστασία
20 Απρ 2020 19:22

1. Για άλλη μια φορά η "αναβάθμιση" του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος ξεκινά από το Λύκειο.
2. Για άλλη μια φορά μπαινοβγαίνουν μαθήματα στις εισαγωγικές εξετάσεις με βάση τον ιδεολογικό προσανατολισμό της κυβέρνησης.
3. Για άλλη μια φορά γίνεται προγραμματισμός με βάση το excel (για τα εφτάωρα θέλω πολλούς αναπληρωτές, άρα τα κόβω).
Συμπέρασμα, δεν έχουμε ελπίδα. Ζήτω οι γιορτές για το 1821!
Και για να μην κλείσω χωρίς προτάσεις.
1. 4 εξαωρα στη Γ λυκείου, για να κάνουμε τη δουλειά μας, 1 ώρα γυμναστική, 1 ώρα σύγχρονη ιστορία με ντοκιμαντέρ και εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας, κι 2 ώρες επιλογής μόνο για όσους το επιθυμούν , π.χ. τα ειδικά μαθήματα που τα παιδιά τα κάνουν έξω από το σχολείο. Και μετά στο σπίτι για διάβασμα. 26 ώρες την εβδομάδα αρκούν.
Όσο για τις υπόλοιπες τάξεις ας ξεκινήσουμε από το νηπιαγωγείο συμβουλευόμενοι επιτυχημένα συστήματα άλλων χωρών. Βέβαια κάνοντας προσαρμογή στις δικές μας ανάγκες.

 
Θοδωρής
21 Απρ 2020 22:30

Σε ένα κόσμο που αλλάζει ραγδαία, όταν οι μετακινήσεις πληθυσμών είναι τόσο έντονες, όταν θα έχουμε πολύ σύντομα πόλεις των 25-30 εκατομμυρίων κατοίκων, όταν η κλιματική αλλαγή αλλάζει όλα τα παραδοσιακά μοντέλα κοινωνικής οργάνωσης.... Σοβαρά υπάρχει διλλημα μεταξύ λατινικών και κοινωνιολογίας;

 
Πελοπίδας Αδαμόπουλος
23 Απρ 2020 17:52

Ερώτηση: Αν ένας μαθητής κοπιάζει, κάνει ηλεκτρονικά όλες τις ασκήσεις. Τις στέλνει. Επικοινωνεί με τον καθηγητή που στέλνει σημειώσεις. Αυτό το παιδί δεν αξίζει να λάβει μεγαλύτερο βαθμό από εκείνον που είχε στο πρώτο τρίμηνο; Ο γιος μου μέχρι λογοτεχνικό βιβλίο διάβασε και έκανε τις ερωτήσεις που του ζήτησε ο καθηγητής. Αν είναι να μην σκοτώνεται το παιδί.
Ευχαριστώ Χριστός Ανέστη

 
υποκρισία
25 Απρ 2020 00:36

Η υπάρχουσα κατάσταση στο λύκειο οδηγεί στην αμάθεια.Όποιος έχει παιδιά που φοιτούν σ' αυτό το γνωρίζει.Τα πάντα βρίσκονται στην προαίρεση του καθηγητή.Είναι φιλότιμος;Θα δουλέψει.Είναι ωχαδελφιστής;Δε θα το κάνει.
Δυστυχώς οι τελευταίοι είναι αρκετοί.Οι περισσότεροι που διαμαρτύρονται δε το κάνουν γιατί νοιάζονται για την εκπαίδευση,αλλά γιατί θίγεται η βολή τους.
Το ίδιο ισχύει και για τους μαθητές.Έχουμε συνηθίσει στην απόλυτη χαλαρότητα.Τίποτα δε λειτουργεί όμως χωρίς κάποια πίεση.Καμιά επιχείρηση,καμιά δομή ούτε καν η ίδια η οικογένεια.Δε γίνεται να είναι όλοι αφεντικά.Κάποιοι θα θυμούνται την περίοδο που το υπουργείο υποχρέωνε την κατάρτιση σχεδίων μαθήματος στο πλαίσιο της αξιολόγησης των καθηγητών.Όλοι οι συνάδελφοι έτρεχαν και προσπαθούσαν να αποδώσουν.Όταν σταμάτησε όλο αυτό έπεσαν σε νιρβάνα.Ότι μας ζορίζει μας κάνει καλύτερους σε όποια ηλικία και αν είμαστε.Πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης μέσα από την προσπάθεια.

 
Χαράλαμπος
18 Ιουν 2020 14:39

Είμαι μαθητής, που από τον ερχόμενο Σεμπτέμβριο θα φοιτήσω στη Γ Λυκείου. Πάω σε φροντηστήριο, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι υποστηρίζω απόλυτα τη λειτουργία του. Αντί, να υποστηρίξουμε περαιτέρω τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων στα σχολεία, εμείς την καταργούμε. Έτσι, μαθητές που δεν έχουν την οικονομική άνεση να φοιτήσουν σε κάποιο ιδιωτικό φροντηστηρίο, τους αναγκάζουμε να το κάνουν. Ντροπή! Η κυρία Κεραμέως, δυστυχώς, ονειροπολεί σχετικά με σχολεία "Γενικών Γνώσεων". Εν τέλει, σε τρία χρόνια θα εκλεχθεί νέα κυβέρνηση, η οποία θα ονειροπολήσει με τη σείρα της με διαφορετικές βλέψεις. Πάντα, όμως, αυτό θα γίνεται σε βάρος των μαθητών. Πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι η προσήλωση μόνο στα μαθήματα της κατεύθυνσης δεν απαιτεί τον εξαναγκασμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος και στη γενική παιδεία. Αντιθέτως, αναγκαίο είναι να αλλάξει ριζικα το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.