Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Πολυνομοσχέδιο: Οι αλλαγές στο Δημοτικό Σχολείο

Δημοσίευση: 22/04/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με το άρθρο 3 του πολυνομοσχεδίου που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση τροποποιείται το υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα στο Δημοτικό Σχολείο και, ειδικότερα, ανακατανέμεται ο χρόνος ανά διδακτικό αντικείμενο στα τετραθέσια, πενταθέσια και εξαθέσια και άνω Δημοτικά, με κύριο στόχο την ενίσχυση της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στις μικρότερες τάξεις του Δημοτικού.

Ειδικότερα, προβλέπεται η αύξηση των ωρών διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στην Α’ και στη Β’ τάξη από μία ώρα σε δύο ώρες εβδομαδιαίως, με την αντίστοιχη μείωση των ωρών που διδάσκεται, στις δύο αυτές τάξεις, το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος από τέσσερις σε τρεις ώρες εβδομαδιαίως.

Η τροποποίηση αυτή κρίνεται απαραίτητη, καθώς η μία ώρα την εβδομάδα δεν είναι αρκετή για την αποτελεσματική διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας και την εμπέδωσή της από τους μικρούς μαθητές της Α’ και της Β’ τάξης του Δημοτικού, ενώ η συνακόλουθη αναπροσαρμογή των ωρών διδασκαλίας της Μελέτης Περιβάλλοντος κρίνεται επαρκής για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων του μαθήματος.

Ειδικότερα:

Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:

 Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:

Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 5/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:

Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για εννέα (9) ώρες στις Α` και Β` τάξεις, για οκτώ (8) στις Γ` και Δ` και για επτά (7) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για πέντε (5) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τέσσερις (4) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις.

Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις. Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α`, Β`, Γ`, και Δ` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τρεις (3) ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.

Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Τ.Π.Ε. διδάσκεται για μία (1) ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.

Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις τάξεις Α` και Β` και για δύο (2) ώρες στις τάξεις Γ` και Δ`

 

Σχόλια (8)

 
εκπ/κός
22 Απρ 2020 21:59

Πρεπει να μειωθουν οι ωρες της ΕΖ και να προστεθουν ωρες ΤΠΕ και Β Ξένης Γλωσσας, που σε καποια ταξη του λυκειου να πιστοποιουνται . Αν βαλετε κινητρα θα εχουμε περισσοτερο ενδιαφερον.
Βαθμολογιες στο Δημοτικο ανα τετραμηνο, αφου υπαρχει η μηναια ενημερωση ,φτανει...

 
Βιοπληροφορική
22 Απρ 2020 22:03

Κρίμα να ενισχύεται η πληροφορική παντού εκτός από το Δημοτικό.

 
Εγω
23 Απρ 2020 11:46

Βάλτε αγγλικά κάθε μέρα στο δημοτικό από την Α τάξη έως τη στ τάξη έτσι ώστε να μάθουν τα παιδιά, να δίνετε και διπλώματα για μην τα στέλνουμε στα φροντιστήρια............

 
Ευέλικτη σε Ε" & Στ"
23 Απρ 2020 11:48

Η ευέλικτη πρέπει να επιστρέψει στις μεγάλες τάξεις Ε' - Στ-' όπου σε αυτές τις ηλικιες έχει κάποιο πραγματικό νόημα.

 
Βιβή
23 Απρ 2020 11:56

Στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού με τόσα διδακτικά αντικείμενα και β ξένη γλώσσα το πρωινό ωράριο πρέπει να τελειώνει στις 14.00 επαναφέροντας την ευέλικτη έσω και μία ώρα για τις δημιουργικές εργασίες, για το κάτι άλλο εκτός μαθημάτων, για τη δημιουργία ενός ομίλου, για την προετοιμασία μίας γιορτής...

 
Savvas
23 Απρ 2020 16:21

Όταν τα αγγλικά θεωρούνται πιο σημαντικά από την ταυτότητα ενός λαού, δηλαδή εκτος της γλώσσας, την Ιστορία και τη Θρησκεία του,τότε ετοιμάζουν τους επόμενους yesmen κι όχι αυτούς που θα κρατήσουν την ελευθερία της χώρας.

 
Γονέας
23 Απρ 2020 17:32

Νομίζω οτι τα παιδιά μας όσες ώρες αγγλικά και να κάνουν στο σχολείο πάλι θα πρέπει να καταφύγουμε στους φροντιστές. Από τα 3 μου παιδιά κανένα δεν έμαθε αγγλικά στο δημοτικό από τις κυρίες καθηγήτριες, απλά μας ταλαιπωρούσαν με τις ιδιοτροπίες της η κάθε μια, άλλη είχε το ένα σύστημα το πιο συντηρητικό, η άλλη ένα άλλο πιο επικοινωνιακό και η τρίτη δεν έκανε μάθημα καθόλου. Αν τα παιδιά δεν χωρίζονται σε ολιγομελή τμήματα (μέχρι 10 παιδιά) με σχετικά κοινό επίπεδο και δεν υπάρχει παιδαγωγική γνώση, σταθερότητα και συνέπεια στον εκπαιδευτικό που κάνει το μάθημα (να είναι ένας για όλα τα χρόνια και να ακολουθεί την τάξη του), δεν θα έχουν κανένα αποτέλεσμα οι περισσότερες ώρες. Από την άλλη μεριά, η μελέτη είναι ένα εξαιρετικό μάθημα και είναι λάθος να αφαιρούνται ώρες από εκεί.

 
Αριστεία, όχι αστεία
23 Απρ 2020 19:07

Πολιτική του φαίνεσθαι.

Η Κεραμέως, αλλά και όχι μόνο αυτή, αν ήθελε πραγματικά να αναβαθμίσει τη διδασκαλία των Αγγλικών θα μπορούσε να κάνει μερικά απλά πραγματάκια.
α) Αγγλικά 4 ώρες τη βδομάδα από την Τρίτη δημοτικού μέχρι Τρίτη Γυμνασίου με 10 παιδιά ανά τμήμα και διαχωρισμό των μαθητών ανάλογα με το επίπεδο.
β) Βιβλία αντίστοιχα των τάξεων και όχι αυτά τα απαράδεκτα.
γ) Εξετάσεις στην Τρίτη Γυμνασίου προαιρετικά για το ΚΠΓ επιπέδου Β2 χωρίς δίδακτρα.
Μετά βέβαια τι θα κάνανε τα φροντιστήρια αλλά αυτή είναι άλλη συζήτηση.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.