Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑ.Λ. με αιτιολογικό την πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού

22/04/2020

Ενημερώθηκε: 23/04/2020, 00:40

Άκουσε το άρθρο

Με το άρθρο 51 του πολυνομοσχεδίου που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.,τα δεκαεπτά (17) έτη  με σκοπό , σύμφωνα με την αιτιολογία του υπουργείου Παιδείας, την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών.

Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή.

Επίσης με το άρθρο 52 του πολυνομοσχεδίου  εισάγεται μέγιστο ηλικιακό όριο για τις περιπτώσεις εγγραφών ή μετεγγραφών μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με την ίδια αιτιολογία

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 51
Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»

Άρθρο 52
Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

Η παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4186/2013 (Α’ 193) αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν οι Α’, Β’ και Γ’ τάξεις. Στην Α ́ τάξη εγγράφονται, χωρίς εξετάσεις, οι κάτοχοι απολυτηρίου γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Β’ τάξη εγγράφονται ή μετεγγράφονται αντιστοίχως οι προαγόμενοι από την Α’ τάξη του Γενικού ή του Επαγγελματικού Λυκείου καθώς και οι μαθητές της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Γ ́ τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Β ́ τάξη του Ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου. Οι προαγόμενοι από την Α ́ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου δικαιούνται να μετεγγραφούν στη Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου.»

 

Σχόλια (86)

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
|

ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΟΝΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑ

Αλεξάνδρα
|

Είμαι μαθήτρια Ημερήσιου ΕΠΑΛ και γνωρίζω πολλούς μαθητές άνω των 17 που φοιτών σε αυτό. Έχω μια συμμαθήτρια η οποία είναι 40 χρονών και ήρθε για να αποκτήσει γνώσεις για να μπορέσει να βρει εργασία στον τομέα μας. Το εσπερινό ΕΠΑΛ της περιοχής μας δεν προσφέρει μαθήματα του τομέα και ούτε υπάρχει κάποιο ΙΕΚ ή ΔΙΕΚ στην ευρύτερη περιοχή που έχει έστω παραπλήσια μαθήματα του τομέα αυτού. Άρα είναι προφανές πως δεν είχε άλλη επιλογή πάρα να έρθει σε ημερήσιο ΕΠΑΛ για να ακολουθήσει τους στόχους της.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι ένας συμμαθητής της φίλης μου ο οποίος αφού τέλειωσε με την φοίτησή του στον τομέα των εφαρμοσμένων τεχνών ξανά πήγε αυτή την φορά όμως στον τομέα της διοίκησης και οικονομίας.
Υπάρχουν πάρα πολλά άλλα παραδείγματα ατόμων που είτε τέλειωσαν το ΓΕΛ και μετά ήρθαν στα ΕΠΑΛ, είτε αποφοίτησαν στα ΕΠΑΛ και ξανά γύρισαν στα θρανία του. Όλοι όμως ήρθαν με ένα στόχο, και μπορούν να χαρακτηριστούν ως αφοσιωμένοι και σωστοί μαθητές, όχι ως τραμπούκοι και εκφοβιστές. Άρα το θεωρώ απαράδεκτο και γελοίο να χάσουν αυτοί οι άνθρωποι το δικαίωμά τους στην δωρεάν εκπαίδευση για τέτοιους αβάσιμους λόγους.

Μη Δογματικός Παρατηρητής
|

Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: Το νομοσχέδιο θεσπίστηκε υπέρ των ιδιωτικών σχολών.
Αυτά που αναφέρει η υπουργός είναι δικαιολογίες.

Επιπλέον, μέσα από το θεσμό της προσμετρόμενης βαθμολογίας στα Λύκεια, ουσιαστικά, ένας μαθητής που δεν ήταν καλός στα πρώτα μαθητικά του χρόνια και θα επιθυμούσε να ξαναδοκιμάσει να δώσει πανελλήνιες, λόγω της χαμηλής του βαθμολογίας, η μόνη λύση για αυτόν θα είναι: Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο.
Δεν γίνεται φυσικά κάποιος να ξαναπάει σε ΕΠΑΛ ή, αν έχει τελιώσει ΓΕΛ να πάει ξανά σε ΓΕΛ ή Εσπερινό.
Η βαθμολογία σε ακολουθεί για όλη σου τη ζωή.

Διονύσης
|

Προφανώς η συγκεκριμένη κυβέρνηση 'εχει πρόβλημα με την επαγγελματική εκπαίδευση. Το έχει αποδείξει τόσο στο παρελθόν (κλείσιμο τομέα και διαθεσιμότητα 2013), όσο και στο παρόν με όλες αυτές τις αλλαγές που προωθεί.
Φυσικά στον αντίποδα η ιδιωτική εκπάιδευση (κολλέγια, ιδιωτικά ΙΕΚ) αποτελεί κύριο μέλημα και όλες οι μεταρυθμίσεις προς αυτήν την κατεύθυνση έγιναν με γρήγορους ρυθμούς και με συνοπτικές διαδικασίες.
Τπ οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι προσπαθεί η κ. υπουργός να ερναμοστεί με την ευρώπη όσον αφορά την ιδιωτική εκπαίδευση αλλα όχι όμως και για την επαγγελματική εκπαίδευση, την οποία θυσιάζει ΞΑΝΑ προς το συμφέρον κάποιων.
Θεωρώ ότι, τουλάχιστον η αιτιολόγηση των αλλαγών στην επαγγελματική εκπαίδευση να είναι σοβαρή και ειλικρικής και όχι υποχθόνια λέγοντας περί αποσύμφόρησης και αντιμετώπισης ενδοσχολικής βίας !!!
Ο Θεός να σας φωτίσει.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ
|

(Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ με αιτιολογικό την πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού)

Ο ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!!!
<<Η αντικοινωνική συμπεριφορά, όπως ο εκφοβισμός, πλέκεται πάνω στο δίχτυ των ομάδων συνομηλίκων και της πίεσης για αποδοχή από αυτές.
Ο εκφοβισμός σταθερά μειώνεται μεταξύ των ηλικιών 12 και 18
Το φαινόμενο φτάνει στην κορύφωσή του στα δύο πρώτα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
Συμμαθητές μέσα στην τάξη: Συζητήστε μαζί τους για το ποια θα ήταν η κατάλληλη συμπεριφορά σε μια τέτοια περίπτωση (π.χ. να μιλήσουν σε κάποιον ενήλικα για να βοηθήσει) και για το ποιες ευθύνες έχουν όταν παρατηρούν να συμβαίνει περιστατικό εκφοβισμού.>>

Γιώργος
|

To άρθρο 51 του πολυνομοσχεδίου που καθορίζει ως μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.,τα 17 έτη είναι στη σωστή κατεύθυνση με την προϋπόθεση το όριο αυτό να ανέβει στα 19 έτη, ώστε και οι απόφοιτοι των ΕΠΑ. Λ. να μπορούν να εγγραφούν σ΄ έναν άλλο τομέα, αλλά και οι απόφοιτοι των ΓΕΛ να μπορούν να εγγραφούν στα ΕΠΑ. Λ. , ώστε να αποκτήσουν μια ειδικότητα. Πράγματι πρέπει να υπάρχει ηλικιακό όριο ώστε να μειωθούν τα φαινόμενα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού και όχι μόνο, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών.

Καβαλιωτισσα
|

Ένα παιδί που φοιτά στο ημερήσιο ΕΠΑΛ και θα πάει Β Λυκείου και είναι 18 χρονών δεν θα μπορεί να συνεχίσει??

penelopever
|

Απαράδεκτος κ ρατσιστικός ο ηλικιακός περιορισμός φοίτησης (μέχρι 17 χρονών) που θα επιβληθεί στα ΕΠΑΛ διότι υπάρχουν μαθητές απόφοιτοι ΓΕΛ που επιλέγουν να φοιτήσουν σε κάποια ειδικότητα ή ακόμη κ απόφοιτοι ΕΠΑΛ που επιλέγουν να φοιτήσουν σε μια 2η ειδικότητα αφού τελειώσουν. ΟΙ μαθητές αυτοί από την εμπειρία μου ανεβάζουν το επίπεδο της τάξης, δρουν προστατευτικά και μόνο σχολικό εκφοβισμό δεν προκαλούν...
Ο σκοπός μάλλον του υπουργείου είναι να οδηγήσει τους απόφοιτους στα δημόσια και ιδιωτικά κυρίως ΙΕΚ διότι τα Εσπερινά ΕΠΑΛ είναι περιορισμένα κ εκεί οι μαθητές εγγράφονται με προϋποθέσεις...Λυπάμαι πολύ...

Αντωνια. Ζ.
|

Ε ΟΧΙ ΚΑΙ Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΣΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΑΛ!
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΩΡΙΜΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΤΗΝ ΑΜΙΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ ΚΙ ΑΠΟΔΟΧΗΣ.
ΕΞΑΛΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΕΝΗΛΙΚΕς ΜΑΘΗΤΕς ΒΟΛΕΥΕΙ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΓΙΑΤΙ ΤΥΧΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΤΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΕΚΕΙΝΕς ΤΙς ΩΡΕς ΣΤΟΥς ΠΑΙΔΙΚΟΥς ΣΤΑΘΜΟΥς Ή ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΕΝΩ ΣΕ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΑΝ ΑΓΚΑΣΤΟΥΝ ΝΑ ΦΟΙΤΗΣΟΥΝ ΄Η ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΙΕΚ ΘΑ ΤΟΥς ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥς.

Δημήτρης Α.
|

@Ερτ
Αγαπητέ μου δεν γνωρίζεις ότι τα Εσπερινά έχουν και 16 χρόνους; Αυτά γιατί κάτι έλεγες για εκπαίδευση ενηλίκων!

Παιχνίδια με λέξεις
|

Στα ΙΕΚ εγγράφονται ενήλικες με απολυτήριο Λυκείου, παλιότερα υπήρχε η σκέψη για συνεργασία με πανεπιστήμια σε ορισμένες ειδικότητες.

Αντιθέτως, δεν είναι προφανές γιατί το Λύκειο πρέπει να προσφέρει αυτή την "μη-τυπική" εκπαίδευση σε ανηλικους.

@Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 24 Απρ 2020 18:36

Μετά τη Δευτεροβάθμια τι ακολουθεί λογικά;

Σε πολλά δημόσια ΙΕΚ διδάσκουν πλέον καθηγητές με μεταπτυχιακό.

https://www.esos.gr/arthra/66164/epikairopoiimenoi-pinakes-anatheseon-s…

Ερτ
|

Είπες την μαγική λέξη, εσπερινά.Αυτο σου λέει η Υπουργός, αν είσαι 18+ πήγαινε εσπερινα, όχι κοτζαμ μαντραχαλος να νταραβεριζεσαι με 15 χρονα

Φοίτηση σε Δημόσια ΙΕΚ
|

Η φοίτηση στα Δημόσια ΙΕΚ είναι πλέον δωρεάν, άρα οι ενήλικες μπορούν να επιλέξουν να παρακολουθήσουν προγράμματα τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης σε αυτά χωρίς να πληρώσουν τίποτα

Το Λύκειο, παρά τις αδυναμίες του, έχει αποστολή να προσφέρει σε όλες τις τάξεις του μόνο γενική μόρφωση και όχι σεμινάρια για τεχνικά επαγγέλματα. Το υπουργείο πρέπει να ενισχύσει το Γυμνάσιο και το Δημοτικό, ώστε να προετοιμάζουν τους μαθητές για τις απαιτήσεις του Λυκείου και να μην περιορίζεται μόνο σε αλλαγές σε εξετάσεις ή ΕΠΑΛ.

@Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
|

Αντιγράφω το κείμενο από τον κανονισμό λειτουργίας των ΔΙΕΚ
"1. Σκοπός του Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) είναι η παροχή υπηρεσιών αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης σε αποφοίτους δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης και αποφοίτους Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.).
2. Στους αποφοίτους των Ι.Ε.Κ. χορηγείται Βεβαίωση Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΒΕΚ).
Η πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών γίνεται από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π."
Με βάση αυτό τα ΔΙΕΚ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι Ιδρύματα Επαγγελματικής Κατάρτισης, όπως είναι και το όνομα τους. Ανήκουν στη Μετα-δευτεροβάθμια, μη Ανώτατη Εκπαίδευση και λειτουργούν στο πλαίσιο της μη τυπικής εκπαίδευσης.

Λημνος Γ.
|

Αθανατοι..τραβηξτε σπο τα μαλλια οτι εμεινε καλο και ανεβαζει το επιπεδο στα ΕΠΑΛ . Εσεις διωχνετε τους "αδυναμους μαθητες" απο τα γενικα λύκεια χωρις να ρωτατε γιατι δεν μπορουν να κατσουν εκει.. Ας μεινει μονο ο καλος.. Έτσι ειναι. Τωρα που είδατε τα σκουρα, διωχνετε και τα φώτα.. Ας αναλογιστεί καποιος.. τι θα γινει.. με τον ενα ή τον αλλο τροπο θελετε ανειδίκευτους νεους ακομα και τωρα. Ντροπη σας

Λαθος ξανα
|

Ειστε αστειοι τουλαχιστον!! Για 1 φορα ζητηστε την αποψη εκπαιδευτικων των ΕΠΑΛ . Μην ακουσω πως εχει συμβει αυτο... ρεζιλια

Ανω μερια
|

Οι ενήλικοι που κλωτσατε απο τα ΕΠΑΛ ειναι ανθρωποι, που προσπαθούν να κερδισουν το χαμενο χρονο τους απο κατι το οποιο δεν τους βοηθησε ΠΟΤΕ. Ο καθενας ας σκεφτει( αν μπορει φυσικα) τι..

Σωκρατες
|

Θα πρέπει ενδεχομένως να μας θεωρούν τουλαχιστον χαζούς. Ποια βια;απο ενήλικους; αυτοι φερνουν συνηθως ισορροπίες και παιρνουν επανω τους βαρη . Εκτος απο αυτο τα εσπερινα δεν εχουν ολες τις ειδικότητες που εχουν τα πρωινα ΕΠΑΛ. Ελεος και Κριμα που βγαζετε απωθημένα σε μια πληγη σαν την εκπαίδευση. Κομπλεξισμος. Αηδια μου φερνετε με ολα οσα εχετε κανει. Ο σκοπος σας ακομη πιο εμετικος.

den trome sano
|

Μα είναι προφανές . Ετοιμάζονται για κατάργηση ειδικοτήτων. Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Ας προσέχατε όταν τους ψηφίζατε; Αργά πλέον.

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
|

Οι απόφοιτοι των ΓΕΛ έχουν την επιλογή και των Δημοσίων ΙΕΚ, τα οποία και αυτά ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και πρέπει να ενισχυθούν.

Αντιθέτως, οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ έχουν ελάχιστες ευκαιρίες εισαγωγής σε ΑΕΙ και χωρίς γενικές γνώσεις από το Λύκειο είναι υποχρεωμένοι να παραμείνουν σε τεχνική κατάρτιση.

Ιδιωτικά ΕΠΑΛ
|

Οι πολιτικοί στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά ΓΕΛ όχι σε ιδιωτικά ΕΠΑΛ για να γίνουν τεχνήτες. Υπάρχει διαφορά μεταξύ δημόσιου/ιδιωτικού σχολείου και λύκειου εντελώς προσανατολισμένου σε τεχνική κατάρτιση, όπως αποδεικνύεται από τα προγράμματα σπουδών και τις ειδικότητες.

Η παραδοχή ότι ενήλικες κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου εγγράφονται σε ΕΠΑΛ για να πάρουν ειδικότητα πρέπει να μας ανησυχεί. Ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι επιλογές θέλει στην επαγγελματική ζωή του αλλά η δημόσια εκπαιδεύση πρέπει να επεκταθεί υποχρεωτικά μέχρι τα 18.

Μαρια Σερδεν.
|

<<Oλες αυτές οι αλλαγές του Υπουργείου Παιδίας για τους καλούς μαθητές των Γενικών Λυκείων και Πανεπιστημίων δεν έχουν μεγάλη σημασία. Για τους υπόλοιπους όμως, όσους δεν έχουν με τον οποιοδήποτε τρόπο την δυνατότητα να μπουν στα πανεπιστήμια και να συνεχίσουν την πανεπιστημιακή καριέρα , τους κόβεται η οποιαδήποτε δημόσια εκπαίδευση . ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΡΘΡΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΕΠΑΛ ΣΤΑ 17 ΕΤΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΑΘΗΤΗ . Όποιος -α λοιπόν θέλει να εξειδικευτεί σε μια εργασιακή τέχνη (διότι δεν μπήκε στο πανεπιστήμιο ή θέλει να συμπληρώσει τις γνώσεις του) καταδικάζεται να πληρώσει για την εκπαίδευση του .>>

Δημήτρης Α.
|

@Ερτ
Τότε να περάσουν και τα Εσπερινά Γενικά Λύκεια στη γ.γ. των σδε και ΙΕΚ. Τι, όχι;

Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
|

Το σωστό είναι το σχολείο να είναι Γενικό για *όλους*, και να ακολουθούν όλοι οι μαθητές μέχρι τα 18 τον ίδιο τύπο σπουδών.

Στην Γ'βάθμια υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ ΑΕΙ και ΙΕΚ. Ποιος ο λόγος στη Β'θμια να λειτουργούν παράλληλα δύο διαφορετικοί "τύποι" Λυκείων;

Γιατί κανείς δε σχολιάζει το "υβριδικό" πρόγραμμα σπουδών στα ΕΠΑΛ, με δεκάδες ώρες μαθημάτων που είναι παντελώς ακατάλληλα για γενική μόρφωση και προετοιμάζουν για ειδικότητες ΙΕΚ (πχ. Τεχνικός Οχημάτων, Βοηθός Νοσηλευτή);

Εξυπηρετεί σε κάτι τους μαθητές Λυκείου, παιδιά ηλικίας 16-18 ετών, η επιμόρφωση αυτού του τύπου;

Είναι αδιανόητο στη σημερινή εποχή να λέμε ότι κάποια παιδιά δεν μπορούν να έχουν ενισχυτική διδασκαλία στο Γυμνάσιο ώστε να γράψουν 10/20 σε γενικά μαθήματα και να τα κατευθύνουμε σε επαγγελματικά λύκεια, περιορίζοντας τις μελλοντικές επιλογές τους.

Ο διαχωρισμός των πολιτών σε δύο κατηγορίες είναι σαφής: Οι απόφοιτοι ΓΕΛ μπορούν εύκολα να επιλέξουν τεχνική κατάρτιση σε ένα Δημόσιο ΙΕΚ. Οι θέσεις στα ΑΕΙ για τους αποφοίτους ΕΠΑΛ είναι ελάχιστες.

Υστεροβουλία
|

Κανείς δεν υποστηρίζει ότι πρέπει να γίνεται διαχωρισμός των μαθητών στη Δευτεροβάθμια. Ακριβώς επειδή τα ΕΠΑΛ δεν προσφέρουν κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα σε επίπεδο γενικής εκπαίδευσης, που είναι το κύριο ζητούμενο (η τεχνική κατάρτιση μπορεί να γίνει μετά το Λύκειο), πρέπει να καταργηθούν.

Αναφορικά, με το Γυμνάσιο, θα έπρεπε να γίνει εξατάξιο και να περιλαμβάνει και την Α' Λυκείου, μαζί με τις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού.

Έτσι, οι μαθητές 10 έως 15 ετών θα έχουν ευκαιρία να αποκτήσουν σωστά θεμέλια σε όλα τα μαθήματα.

@ Παπαγαλάκια

Τα παιδιά των πολιτικών ακόμα κι αν πηγαίνουν σε ιδιωτικά σχολείά ακολουθούν το πρόγραμμα των Γενικών Λυκείων, όχι των επαγγελματικών.
Αφού είναι τόσο ελκυστική η προοπτική που προσφέρει αυτός ο τύπος Λυκειακής εκπαίδευσης, γιατί λειτουργούν ελάχιστα ιδιωτικά ΕΠΑΛ;

Όπως στα ΑΕΙ, μπορεί να υπάρχουν διαβαθμίσεις στην ποιότητα σπουδών μεταξύ τμημάτων - αλλά όλα είναι πανεπιστημιακά τμήματα και η εκπαίδευση που παρέχουν διακρίνεται από εκείνη των τμημάτων ΙΕΚ.

Επίσης, όπως φαίνεται από το βιογραφικό τους, αρκετοί Έλληνες πολιτικοί έχουν τελειώσει δημόσιο σχολείο και σπουδάσει σε ελληνικό πανεπιστήμιο (πχ. Νομική, Πολυτεχνείο, Ιατρική, Οικονομικά και άλλες σχολές).

ΕΠΑΛ και ΓΕΛ
|

Στόχος είναι το Λύκειο να δίνει στους μαθητές το μεγαλύτερο δυνατό εύρος επιλογών, όχι να περιορίζει το μέλλον τους.

Αυτή είναι η πιο σημαντική διαφορά ΓΕΛ και ΕΠΑΛ: Για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, με αυτά τα προγράμματα σπουδών, είναι πολύ πιο δύσκολο να συνεχίσουν σε Ανώτατη Εκπαίδευση ή κάτι διαφορετικό από τεχνικά επαγγέλματα. Οι απόφοιτοι των ΓΕΛ, αντιθέτως, διατηρούν την επιλογή της εισαγωγής, είτε στα ΑΕΙ είτε στα ΙΕΚ.

Οι νέοι, αφού ολοκληρώσουν την υποχρεωτική ΕΝΙΑΙΑ εκπαίδευση, μπορούν να κάνουν διάφορες επαγγελματικές επιλογές, χωρίς να είναι απαραίτητο να παραμείνουν άνεργοι μια δεκαετία. Αν το επιθυμούν, μπορούν αμέσως να επιλέξουν την επαγγελματική κατάρτιση και στα 20 χρόνια να έχουν απολυτήριο Λυκείου και δίπλωμα ΙΕΚ - γιατί η βιασύνη να "καταρτιστούν" από τα 16, αμέσως μόλις τελειώσουν το Γυμνάσιο;

Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι μια σύγχρονη κοινωνία στον 21ο αιώνα πρέπει μέχρι τα 18 να παρέχει ισότιμα σε όλους τους μαθητές - και μελλοντικούς πολίτες - τη βασική ΓΕΝΙΚΗ εκπαίδευση;

Η Ελλάδα, σε σχέση με άλλες χώρες δεν έχει υπερβολικό αριθμό πτυχιούχων, είμαστε περίπου στον μέσο των ευρωπαϊκών χωρών (40%). Η τάση για στροφή στην ανώτατη εκπαίδευση δεν πρόκειται να αντιστραφεί, ειδικά σε μια χώρα που δεν έχει βιομηχανική παράδοση. Άρα όσοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να μειωθούν οι θέσεις εισακτέων στα ΑΕΙ δεν έχουν να προτείνουν καμία εναλλακτική για τους νέους.

Τελικά, όλοι αυτοί οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, που σε σχέση με τους αποφοίτους ΓΕΛ υστερούν σε γενικές γνώσεις (αφού τα προγράμματα σπουδών είναι προσανατολισμένα σε επιμόρφωση τύπου ΙΕΚ), από ποιες βιομηχανίες θα απορροφηθούν;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΒΑΚΟΠΟΥΛΟΣ(Προεδρος Συλ. Γον. 1ου ΕΠΑΛ Ζωγραφου)
|

Όποιος -α λοιπόν θέλει να εξειδικευτεί σε μια εργασιακή τέχνη (διότι δεν μπήκε στο πανεπιστήμιο ή θέλει να συμπληρώσει τις γνώσεις του) καταδικάζεται να πληρώσει για την εκπαίδευση του . Επιβάλλεται νομιζω να δινεται η δυνατοτητα στους αποφοιτους των ΕΠΑΛ να συμπληρωσουν τις γνωσεις του σπουδάζοντας ξανα στην Γ ταξη ιδικοτητα παρεμφερη με αυτη που τελειωσαν και πηραν πιστοποιηση ( π.χ. Ηλεκτρολογος -μηχανικος αυτοκινητων ή Ηλεκτρολογος -ηλεκτρονικος) .
Η αιτιολογια ναι μεν έχει καποιες αληθειες (ιδικα για το μαθητικο κινημα και την συσταση Συλλογων Γονεων ) αλλα θα μπορουσε καλλιστα να καθιερωθουν απογευματινα ΕΠΑΛ για ενηλικους

Βαγγελης
|

Το επιχειρημα για μειωση της βιας ειναι για γελια το αντιθετο συμβαινει .οι μεγαλυτεροι μαθητες βοηθουν στην εξαληψη της βιας.το μονο που παιρναει το μευρο αυτο ειναι να αποκλειει ατομα απο την εκπαιδευση

ΕΠΑΛ
|

Για τις κυρίες που αναρωτιούνται ποια η χρησιμότητα των ΕΠΑΛ στην εκπαίδευση.

Κυρίες μου, η χώρα μας πέρασε μια φοβερή κρίση και 'σεις ακόμη δεν καταλάβατε πως δεν έχουμε ανάγκη από περισσότερους ανέργους φιλολόγους, δικηγόρους και ιστορικούς . Δε χρειαζόμαστε πτυχιούχους που περιμένουν να διοριστούν στο δημόσιο και αυτοπροσδιορίζονται ως "αδιόριστοι". Χρειαζόμαστε νέους που θα δουλέψουν στην παραγωγή ,στις κατασκευές στις αγροτικές εργασίες και στις τουριστικές επιχειρήσεις. Αρκετα με το τραλαλί τραλαλό των ΓΕΛ.

ΕΚ
|

Σύνταγμα της Ελλάδος.

Αρθρο 16: (Παιδεία, τέχνη, επιστήμη)

4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ