Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΕΙ

1η Συνεδρίαση του Ανωτάτου Συμβουλίου της ΕΘΑΑΕ (πρώην ΑΔΙΠ)

Ν. Κεραμέως: «Η ΕΘΑΑΕ κεντρικός πυλώνας αναβάθμισης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης»
Δημοσίευση: 23/04/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τις εργασίες της πρώτης συνεδρίασης του Ανωτάτου Συμβουλίου της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης χαιρέτισαν, μέσω τηλεδιάσκεψης, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, και ο υφυπουργός,  Βασίλης Διγαλάκης.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συνομίλησε με τον Πρόεδρο της ΕΘΑΑΕ, Καθηγητή Περικλή Μήτκα και τα μέλη του Ανωτάτου Συμβουλίου,  . Γεώργιο Χρούσο, ομότιμο Καθηγητή Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Άγγελο Χανιώτη, Καθηγητή Αρχαίας Ιστορίας και Κλασικών Σπουδών στο Ινστιτούτο Προηγμένων Μελετών του Princeton, Χρύσα Κουβελιώτου, Καθηγήτρια και διευθύντρια του Ινστιτούτου Επιστημών Αστρονομίας, Φυσικής και Στατιστικής του Πανεπιστημίου George Washington, και Γιώργο Δουκίδη, Καθηγητή στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η υπουργός και ο υφυπουργός ανέπτυξαν τις πολιτικές που εφαρμόζονται ήδη για την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου, της εξωστρέφειας, της ανταγωνιστικότητας των ΑΕΙ, και εν γένει τη συνολική αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, η Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε στα κρίσιμα βήματα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, τα οποία είναι:

1. Πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης για την ενίσχυση της ελευθερίας, του αυτοδιοίκητου και της εξωστρέφειας των ιδρυμάτων, όπως: κατάργηση του ασύλου, απελευθέρωση των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών, των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας, δημιουργία ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων δίχως την ανάγκη σύμπραξης με άλλο ΑΕΙ ή Υπουργικής έγκρισης.

2. Η σύσταση της ΕΘΑΑΕ ως κεντρικού πυλώνα αναβάθμισης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η σημαντική ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της ανεξάρτητης αρχής, σε τομείς όπως η διαμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας και η αξιολόγηση και τα κριτήρια χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων, συνιστούν θεμέλια του εγχειρήματος, γι’ αυτό και η Κυβέρνηση προέταξε τη θεσμοθέτηση της ισχυρής αυτής ανεξάρτητης αρχής.

3. Νόμος-πλαίσιο για τα ΑΕΙ. Επείγουσες ρυθμίσεις έχουν ήδη δρομολογηθεί νομοθετικά, όπως ο εξορθολογισμός του συστήματος μετεγγραφών, ενώ έπεται η κατάθεση ενός συνολικού νομοσχεδίου για τη συνολική βελτίωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο κ. Διγαλάκης αναφέρθηκε στην επιλογή της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να ξεκινήσει το μεταρρυθμιστικό της έργο στην ανώτατη εκπαίδευση από την αναβάθμιση της ΕΘΑΑΕ. Ο διττός, πλέον, ρόλος της ανεξάρτητης αρχής περιλαμβάνει τόσο τη χάραξη της εθνικής στρατηγικής, όσο και τη διασφάλιση της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση. Ο στρατηγικός σχεδιασμός σε εθνικό επίπεδο, αλλά και η σύναψη πολυετών προγραμματικών συμφωνιών με τα πανεπιστήμια που θα τους επιτρέψει να καταρτίσουν τις δικές τους αναπτυξιακές στρατηγικές, θα οδηγήσουν στην πλήρη αναβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα.

Σε δηλώσεις τους, οι κ.κ. Κεραμέως και Διγαλάκης τόνισαν: «Με ιδιαίτερη ικανοποίηση παρακολουθούμε τα πρώτα βήματα της ΕΘΑΑΕ, και είναι μεγάλη τιμή για τη χώρα η συμμετοχή διακεκριμένων Ελλήνων ακαδημαϊκών που διαπρέπουν στην Ελλάδα και το εξωτερικό, υπό την ηγεσία του Καθηγητή Περικλή Μήτκα, τον οποίο συγχαίρουμε για την εξαιρετική πορεία του μέχρι τώρα ως Προέδρου της ΕΘΑΑΕ καθώς και για τον τρόπο που χειρίστηκε την έναρξη λειτουργίας της Αρχής, εν μέσω της πρωτοφανούς αυτής υγειονομικής κρίσης. Προσβλέπουμε στη στενή και εποικοδομητική συνεργασία για την ουσιαστική αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.».

Σχόλια (2)

 
Θοδωρής Γεωργάκης
23 Απρ 2020 11:19

Η αδιπ θα επαναφέρει το θέμα της μη εξέτασης της πληροφορικής στη θετική κατευθυνση, γεγονός που οδηγεί στο μεγάλο κενό που έχουν οι φοιτητές θετικών επιστημών στην αλγοριθμική σκέψη, σκέψη επιτακτική στους μηχανικούς και επιστήμονες.

Παράλληλα, τα τμήματα πληροφορικής εντάσσονται και στο 2ο πεδιο όπου οι υποψήφιοι της θετικής δεν εξετάζονται στο συναφές μάθημα για την εισαγωγής τους.

Τέλος, μαθητές που διέπρεψαν σε Ολυμπιάδα πληροφορικής εισάγονται στους ηλεκτρολόγους μηχανικούς.

Παραλογισμος, σκοπιμότητα ή αμάθεια, όπως και να έχει, η ΑΔΙΠ καλείται να το επανεξετάσει όπως είχε κάνει παλαιότερα με την ερώτηση που είχε θέσει στα τμήματα. Οι απαντήσεις τότε έδειξαν το λογικό και επιστημολογικα ορθό: η πληροφορική πρέπει να είναι στη θετική κατεύθυνση φύσει και θέσει, μαζί με τα.υπολοιπα θετικά μαθήματα και σε διάζευξη με τη βιολογία, όπου η τελευταία θα οδηγεί σε σπουδές υγείας και ζωής.

 
φοιτητης ΑΣΠΑΙΤΕ
25 Απρ 2020 17:53

Ερωτηση της κ Κεφαλιδου στην Βουλη για την τυχη της ΑΣΠΑΙΤΕ και η κ υπουργος εριξε το μπαλακι στην ΕΘΑΑΕ γι αξιολογηση.Λοιπον στις προτεραιοτητες σας η δικαιη λυση της σχολης ασχοληθειτε αμεσα

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.