Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σκληρή γλώσσα ΔΑΚΕ ΠΕ για το πολυνομοσχέδιο

Δημοσίευση: 24/04/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Ως εκπαιδευτικοί με ιδιαίτερη ανησυχία για τις εξελίξεις στην εκπαίδευση πληροφορηθήκαμε «κατόπιν εορτής» το περιεχόμενο του νέου, μεγαλόπνοου σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας που παρουσιάστηκε την Τετάρτη 22/04/2020 και στοχεύει, σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου «στην αναβάθμιση του σχολείου»!” τονίζει σε ανακοινωθέν η ΔΑΚΕ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, και υπογραμμίζει τα εξής:

  • Αποτέλεσε επιλογή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας το «στήσιμο» μίας επικοινωνιακής, διαδικτυακής (που είναι και πολύ της μόδας!) τηλεδιάσκεψης με τους συντάκτες του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ στην οποία με μια 30 σελίδων παρουσίαση η  Υπουργός κ. Νίκη Κεραμέως και οι Υφυπουργοί κ.κ. Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλης Διγαλάκης, ανέλυσαν τα βασικά σημεία του εν λόγω νομοσχεδίου, το οποίο ανέβηκε, αργότερα, για δημόσια διαβούλευση μέχρι και την Τετάρτη 06/05/2020 στις 08:00.
  • Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έδειξε, για μια ακόμη φορά, το πώς αντιλαμβάνεται την άσκηση της πολιτικής, τόσο σε επίπεδο αρχών, προθέσεων όσο και συμπεριφοράς προς την εκπαιδευτική κοινότητα. Καταπατά κάθε έννοια κοινωνικού διαλόγου που αποτελεί θεμελιώδη λειτουργία μιας δημοκρατικής πολιτείας και με τα σχολεία κλειστά, εν μέσω πανδημίας, χωρίς κανέναν διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, επιλέγει να αποκαλύψει τα σχέδιά της για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με μια συνέντευξη τύπου! Οποία ευαισθησία!
  • Ως Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καταγγέλλουμε ως ανακόλουθη τη συμπεριφορά της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας που από τη μία «αναγνωρίζει» τη συμβολή της εκπαιδευτικής κοινότητας στην διατήρηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας κάτω από τις ομολογουμένως πολύ δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε και από την άλλη την απαξιώνει με την παντελή απουσία διαλόγου. Οι αντιφατικές αυτές συμπεριφορές που έχουν βαθύτατα αντιδημοκρατικό πρόσημο θα έχουν την απάντηση που τους αρμόζει από όλους  τους εκπαιδευτικούς!
  • Απαιτούμε  την άμεση απόσυρση του εν λόγω σχεδίου νόμου και την έναρξη ενός θεσμικού, σοβαρού και ουσιαστικού διαλόγου για όλα τα θέματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Σχόλια (7)

 
Πλατάρος Γιάννης
25 Απρ 2020 11:43

Για λόγους ουσιωδους - εις βάθος- διαλόγου, να παραταθεί ο χρόνος διαβούλευσης και να είναι συνολικά 40 μέρες. Στις 40 συνολικά μέρες, όλοι να καταθέσουν απόψεις, παρατηρήσεις, κριτική, αντίλογο.
Οι 40 μέρες, εμπεριέχουν την ισχυρή ιστορική, σημειολογία του αριθμού, ως "πολύ μεγάλου". Πολύ μεγάλου για να ολοκληρωθεί κάτι και πολύ μεγάλου για να μην ολοκληρωθεί κάτι.
Είναι γνωστή η παροιμία για όποιον δεν θέλει να ζυμώσει, πόσες μέρες κοσκινιζει....
Η σημειολογία όμως είναι διπλη:
Και για όσους προσβάλουν την νοημοσύνη μας ότι" δεν προλαβαίνουν να συμμετάσχουν" εν μέσω καραντίνας όπου έχουν άφθονο, άπειρο χρόνο, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, να το διαβάσουν, να το μελετήσουν, να συσκευθουν με τηλεδιάσκεψη και αν έχουν κωλυμα απόφασης καταστατικό, ας μην αποφασίσουν (διάλογο κανουμε) και ας καταθέσουν απόψεις ατομικές, παραταξιακες, ο, τι ταμπέλα θέλουν και να τις καταθέσουν, όλοι, όλες. Υπάρχει κάποιο πρόβλημα δημοκρατίας στον διάλογο; Αποφάσεις μόνο η βουλή λαμβάνει. .
Ας τελειώνουμε με τους γυφτικους διαλόγους. Θυμάται ένας Εκπαιδευτικός διάλογο που να έγινε χωρίς γκρίνιες; Ολοι στο καπελωμα! Ένθεν κι ένθεν! Όλοι στον έλεγχο! Το 1990 ή το 1991 ήταν που το Υπουργείο έστειλε ερωτηματολόγιο με 3 ερωτήσεις, και μια ανοικτή για ΚΑΘΟΛΙΚΌ, ΕΠΏΝΥΜΟ ΔΙΆΛΟΓΟ και έσπευσαν όλοι σε συνθήκες έντονης σημειολογική χυδαιότητας να.... καψουν (!!!) τα ερωτηματολόγια; Θα μας πάρει κάποιος σοβαρά με τέτοια αντιφατική ρητορική;
Μετά από 30 χρόνια βάλαμε μυαλό; Και σκουξιμο για διαλογο και σκουξιμο για μη διάλογο;
Ας φτιάξει η ομοσπονδία ένα ενιαίο εγγραφο ερωτηματολόγιο από τις "φόρμες Google" να το στείλουν στις ελμε και η κάθε μία ελμε στα σχολεία για ΚΑΘΟΛΙΚΉ συγκέντρωση γνωμών με αυτόματη στατιστική επεξεργασία! Κάθε μεηλ καθηγητή, θα μπορεί να συμμετάσχει μοναδική φορά. Επί αποδείξει! Έχουμε και διαφάνεια!
ΔΕΝ ΘΑ ΓΊΝΕΙ ΟΜΩΣ!
ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΓΊΝΕΙ!!!
Πρώτον, δεν μπορούν να συμφωνισουν στο ερωτηματολόγιο!
Δεύτερον δεν υπάρχει, αφού υπάρχει το... πρώτο!
Ο αφανής λόγος όμως (θεωρια ανάλυσης καταστάσεων, λήψης αποφάσεων κτλ τμήμα του γνωστού πίνακα-παραθύρου Johari = ΑΥΤΌ ΠΟΥ ΞΈΡΟΥΝ ΟΙ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ ΑΛΛΆ ΌΧΙ ΤΑ ΜΈΛΗ ΤΟΥΣ) είναι ότι με τέτοιες συνθήκες άμεσης δημοκρατίας, αυτοκαταργούνται ΚΑΙ ΔΕΝ ΈΧΟΥΝ ΛΌΓΟ ΥΠΑΡΞΗΣ!
Ίσχυε το 1990, ισχύει το 2020.
Φυσικα και όλοι φοβούνται την δημοκρατία, όταν τους παίρνει την εξουσία. Μιλάμε για διάλογο και όχι για αποφάσεις και ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΎΜΕ ΝΑ ΤΟ ΚΆΝΟΥΜΕ!...
Υ. Γ.1 Το σχόλιο αυτό απευθύνεται σε αυτούς που μπορούν να είναι υποψιασμένοι και σκεπτόμενοι, άρα κατ ουδένα λόγο λαϊκιστες...
Υ. Γ. 2
Το παράθυρο Johari, σε μια διευρυμένη έκδοχη , περιλαμβάνει ανάλυση για:
Αυτό που αφ' ενος
1. ξέρουν ή 2. δεν ξερουν
Και αφ' ετέρου
Α. Το Υπουργειο. Β. Οι Ομοσπονδίες. Γ. Οι εκπαιευτικοι
Δημιουργούνται 8 περιπτωσεις:
1. Αυτό που ξέρουν όλοι για το νομοσχέδιο.
2. Αυτό που ξέρει η κυβέρνηση και κανένας αλλος
3. Αυτό που ξέρει η κυβέρνηση και οι ομοσπονδίες, αλλά όχι οι καθηγητές.
4........
5.........
............
8. Αυτό για το οποίο όλοι έχουν μαύρα μεσάνυχτα (το αδηλον του πράγματος!)
Θα ήταν μια καλή εργασία για μένα, να κάνω αναφορά ιχνηλατησης του τι μπορεί να "ξερουν" ή όχι οι 3 ομάδες. Όχι μόνο με εμπειρία, όχι με οποίες γνώσεις, αλλά και με Ιστορία αλλά και με βαθεία γνώση του σήμερα για το που πάνε τα πράγματα, χωρίς να αποκλείονται και τα "κονε" η πιθανολογηση,οι γνωριμίες.
Δύσκολα πράγματα.
Αλλά η αλήθεια περί το θέμα, κρύβεται σε όλα αυτά...

 
εκπ/κός
24 Απρ 2020 23:53

Εχω την αισθηση οτι η επιλογη της υπουργου παιδειας, δεν ηταν αποδεκτη απο τα μελη της ΔΑΚΕ, για τα στελεχη δεν ξερω.

 
εκπ/κός
24 Απρ 2020 23:16

Ευτυχως που περνωντας τα χρονια , αλλαζουν ολα, ακομη και η σταθεροτητα μας σε καποιο κομμα. Δεν θελουμε κομματικους στρατους, καποιοι απο μας στηριξαμε και το παρον κυβερνητικο κομμα,ωστοσο αυτο δεν σημαινει πως η αντιδραση μας ειναι στημενη.Όταν ακους οτι στην αξιολογηση θα συμμετεχει και το σχολικο συμβουλιο, σημαινει πως θα ειναι και εκπροσωπος του Δημου.Αρα οποιοσδηποτε , χωρις γνωσεις για τα εκπαιδευτικα τεκταινομενα, χωρις ίσως μορφωση, χωρις ....χιλια δυο
Τι δουλεια εχει ο δημοσ στα ενδοσχολικα; γιατι οταν πιανουν το μολυβι να γραψουν ενα νομοσχεδιο δεν συμβουλευονται εκπκους εμπειρους ;Πολλες φορες λεω πως ηθελα να εχω γεννηθει σε αλλη χωρα, δεν μπορω αλλο να λεω τα αυτονοητα και αυταποδεικτα...

 
TK9
24 Απρ 2020 23:12

Και τι διεκδικούσαν οι συνδικαλιστές του Σύριζα,αφού όπως ισχυριζόντουσαν επί Αλέξη όλα πήγαιναν καλά.

 
νίκος
24 Απρ 2020 20:54

αφού δεν τους αρέσει μπορούν να παραιτηθούν από το κόμμα της ΝΔ. Η μήπως άλλο το ένα άλλο το άλλο;

 
Ελεύθερος
24 Απρ 2020 19:19

Οι συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ προέτειναν συμμετοχή στις απεργίες επί Alexis, τούτοι εδώ τί παριστάνουν; Μία από τα ίδια...

 
Εκπαιδευτικος
24 Απρ 2020 16:11

Πολύ στημένη η αντίδραση της ΔΑΚΕ, για να έχει άλλοθι η υπουργός το Σεπτέμβριο που δεν θα είναι τίποτα έτοιμο και στην ώρα του

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ