Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Συντριπτικό χτύπημα στα Επαγγελματικά Λύκεια (μια μικρή – σε μέγεθος - ρύθμιση με μεγάλες εκπαιδευτικές και κοινωνικές συνέπειες)

Δημοσίευση: 27/04/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γράφει ο  Θέμης Κοτσιφάκης, Εκπαιδευτικός στο 2ο ΕΠΑΛ Χαλανδρίου, πρώην προέδρος της ΟΛΜΕ

Με ένα συντριπτικό, ύπουλο - «κάτω από τη μέση»,  χτύπημα στα Επαγγελματικά Λύκεια, αλλά κυρίως στο αναφαίρετο δημοκρατικό δικαίωμα των νέων να σπουδάζουν στο δημόσιο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα την ειδικότητα που επιλέγουν, αποτελούν οι διατάξεις των άρθρων 51 και 52 του νέου νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας. Νομοσχέδιο που κατατέθηκε εν μέσω πανδημίας για να επιβεβαιωθεί, και με αυτή την ενέργεια, ότι την κυβέρνηση την ενδιαφέρει να περάσει αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις τώρα, όπου η εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς) αλλά και η κοινωνία ολόκληρη είναι σε καραντίνα.

Με τα άρθρα αυτά τίθενται ηλικιακοί, κοινωνικοί-ταξικοί αλλά και  θεσμικοί φραγμοί-«κόφτες» στις εγγραφές των μαθητών και των μαθητριών στα ΕΠΑ.Λ.

Ηλικιακοί φραγμοί γιατί σύμφωνα με το νομοσχέδιο στην Α΄ και τη Β΄ τάξη εγγράφονται ή μετεγγράφονται οι μαθητές και οι μαθήτριες μέχρι 17 ετών. Στην πράξη δε αυτό το ηλικιακό όριο για τις εγγραφές -μετεγγραφές και στη Β΄ τάξη,  μειώνει ακόμα περισσότερο το πραγματικό όριο στην Α΄ τάξη στα 16 χρόνια! Απλά γιατί ένας μαθητής ή μαθήτρια που εγγραφεί στην Α΄ τάξη στα 17 του χρόνια, όταν θα πρέπει  να φοιτήσει στη Β΄ τάξη θα είναι ήδη 18 χρονών, ή και μεγαλύτερος αν για κάποιο λόγο εγκαταλείψει προσωρινά το σχολείο ή ακόμα αν δεν περάσει την Α΄ τάξη και πρέπει να την επαναλάβει. Να επισημάνουμε εδώ το γεγονός ότι η προαγωγή από την Α΄ τάξη στο Λύκειο δυσκολεύει δραματικά κυρίως λόγω τράπεζας θεμάτων.

Θεσμικοί φραγμοί γιατί καταργείται:

α) η δυνατότητα των αποφοίτων Γενικών Λυκείων που δεν συνεχίζουν σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να εγγράφονται στη Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ., για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας ή και να ξαναδοκιμάσουν τις δυνάμεις τους για  τη συνέχιση σπουδών μετά την αποφοίτησή τους από τα ΕΠΑ.Λ. σε ΑΕΙ ή να συνεχίσουν στα τμήματα μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.,

β) η δυνατότητα των αποφοίτων Επαγγελματικών Λυκείων να αποκτήσουν 2η ειδικότητα στον ίδιο τομέα (εγγραφόμενοι στη Γ΄ τάξη) ή σε άλλο τομέα (εγγραφόμενοι στη Β΄ τάξη) και

γ) η δυνατότητα αποφοίτων παλαιών τύπων Επαγγελματικών Λυκείων ή Σχολών (ΤΕΕ, ΤΕΣ, ΤΕΛ, ΕΠΑΛ προηγούμενων νόμων) να εγγραφούν στη Β΄ τάξη για να αποκτήσουν απολυτήριο Λυκείου (όσοι δεν το είχαν) αλλά και πτυχίο κάποιας νέας ειδικότητας που ενδεχομένως να επέλεγαν ή και να ξαναδοκιμάσουν τις δυνάμεις τους για  τη συνέχιση σπουδών μετά την αποφοίτησή τους από τα ΕΠΑ.Λ. σε ΑΕΙ ή να συνεχίσουν στα τμήματα μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.

Κοινωνικοί και ταξικοί φραγμοί γιατί είναι γνωστό ότι τα Επαγγελματικά Λύκεια, πέρα από την αυτονόητη εκπαιδευτική και επαγγελματική προετοιμασία των μαθητών τους,  διαδραματίζουν και ένα σοβαρό κοινωνικό ρόλο επανένταξης μαθητών που εγκατέλειψαν το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα για λόγους οικονομικούς, οικογενειακούς, ψυχοκοινωνικούς. Τον ιδιαίτερο αυτό κοινωνικό ρόλο των ΕΠΑ.Λ. ήρθε να τονίσει και να ενισχύσει η μεταρρύθμιση πού αναπτύχθηκε από το 2015 μέχρι το 2019. Ιδιαίτερα δε ενισχύθηκε αυτός ο ρόλος με το πρόγραμμα «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ», το οποίο παρεμπιπτόντως κακοποιήθηκε στην φετινή του εφαρμογή από τη νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

Γιατί όμως ισχυριζόμαστε ότι αυτές οι διατάξεις επιφέρουν συντριπτικό πλήγμα στη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ.;

Αν δούμε τα στοιχεία του μαθητικού δυναμικού θα διαπιστώσουμε ότι ο αριθμός των μαθητών/-τριών που σπουδάζουν στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.  με ηλικία πάνω από 17 χρονών είναι αρκετά υψηλός και φτάνει, ανάλογα τη σχολική χρονιά, ακόμα και το 1/3 του συνολικού μαθητικού πληθυσμού. Επικαλούμαι για αυτό, τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του σχολικού έτους 2017-18,  στα οποία καταγράφεται ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες των ημερησίων ΕΠΑ.Λ. που είχαν γεννηθεί τα έτη 1999 και πριν, άρα είχαν ήδη ξεπεράσει τα 17 χρόνια το 2017 ήταν 18.391 και στις τρεις τάξεις, όταν τη σχολική αυτή χρονιά στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. φοιτούσαν 67.019 μαθητές/-τριες, δηλ. το 27,4 % του μαθητικού πληθυσμού.
https://www.statistics.gr/el/statistics/-/publication/SED27/-

Προφανώς αυτός ο αριθμός δεν είναι σταθερός, κυμαίνεται από χρονιά σε χρονιά, αλλά δεν παύει σε κάθε περίπτωση να είναι πάρα πολύ σημαντικός.

Τι σημαίνει επιπλέον αυτή η διάταξη για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς;

Θα σημάνει:

1.    Κλείσιμο των σχολείων, των οποίων το μαθητικό δυναμικό είναι στην  συντριπτική του πλειοψηφία πάνω από τα 17 έτη, όπως τα απογευματινά ημερήσια ΕΠΑ.Λ. (πάνω από το 90% ενήλικες).

2.    Συρρίκνωση σχολείων που θα προέλθει από το σταμάτημα λειτουργίας τομέων και ειδικοτήτων σε αρκετά ημερήσια πρωινά ΕΠΑ.Λ., λόγω της μη συμπλήρωσης του απαιτούμενου μαθητικού πληθυσμού, γεγονός που θα οδηγήσει σε συνενώσεις σχολείων ή και σε κλείσιμο των μικρότερων.

3.    Επιπτώσεις στους εκπαιδευτικούς (κατάργηση οργανικών θέσεων, υπεραριθμίες και στο βάθος διαθεσιμότητες ξανά!!).

Και πού θα μπορέσουν  να σπουδάσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες;

Υπάρχουν και τα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. λένε κάποιοι. Δεν γνωρίζουν (;) βέβαια, αυτοί που το προτείνουν, την πραγματικότητα. Τα εσπερινά ΕΠΑ.Λ., (τα οποία επίσης επιτελούν ένα σημαντικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο και έχουν σχεδόν διπλασιάσει τους μαθητές τους τα τελευταία χρόνια), είναι σαφώς πιο λίγα από τα ημερήσια, (76 ΕΠΑ.Λ. στο σύνολο των 399 που λειτουργούν στη χώρα μας είναι εσπερινά δηλ. μόλις το 19%), δεν καλύπτουν όλες τις ειδικότητες ανά περιοχή και άρα δεν μπορούν να καλύψουν την ζήτηση. Στους περισσότερους δε νομούς, πλην Αττικής και Θεσσαλονίκης, υπάρχει μόνο ένα εσπερινό ΕΠΑ.Λ., το οποίο δεν έχει τη δυνατότητα να διαθέτει όλες τις ειδικότητες που έχουν και τα αντίστοιχα ημερήσια στην περιοχή. Σε πολλούς νομούς επίσης το εσπερινό ΕΠΑΛ λειτουργεί στην πρωτεύουσά του, γεγονός που καθιστά δυσχερή τη μετάβαση των μαθητών, ιδιαίτερα στους νομούς της περιφέρειας όπου δεν υπάρχουν συγκοινωνίες την ώρα που λήγουν τα μαθήματα (10.30 -11.00 το βράδυ).

Υπάρχουν βέβαια και ολόκληρες περιοχές, όπως νησιά και απομακρυσμένες περιοχές που δεν υπάρχουν καθόλου εσπερινά ΕΠΑΛ. Συγκεκριμένα: 11 νομοί και 22 νησιά (που δεν ανήκουν σε αυτούς τους νομούς) της χώρας, στα οποία υπάρχει σήμερα ημερήσιο ΕΠΑ.Λ., δεν έχουν καθόλου εσπερινό ΕΠΑΛ!!

Μετά από όλα τα παραπάνω νομίζω ότι τίθεται ουσιαστικά ζήτημα παραβίασης της συνταγματικής υποχρέωσης της Πολιτείας για παροχή ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης.

Άρα είναι σαφές που θέλει να οδηγήσει το Υπουργείο Παιδείας τους μαθητές:

α) τους απόφοιτους γυμνασίου: στη μεταγυμνασιακή πρόωρη κατάρτιση και την ανήλικη μαθητεία, γι΄αυτό σχεδιάζει να επαναλειτουργήσει τέτοιες σχολές (ΣΕΚ) μετά το γυμνάσιο. Η καθιέρωση τράπεζας θεμάτων στο λύκειο εκεί επιδιώκει να οδηγήσει ένα μέρος του μαθητικού πληθυσμού. Στους ιδιώτες, σε αυτούς που διδάσκουν το «Σκόιλ ελικικού» και «Μέτζη του νεόκτη», επιφυλάσσει επίσης ένα δωράκι,  μια νέα «πελατεία» μιας και όπως ήδη εξαγγελθεί, ΣΕΚ θα μπορούν να ιδρύουν όλοι οι ιδιωτικοί φορείς (ιδιωτικά ΙΕΚ, ΚΔΒΜ κ.ά.) ακόμα και τα επιμελητήρια, ο ΣΕΒ και άλλοι εργοδοτικοί φορείς κ.λπ.,

β) τους απόφοιτους λυκείου: στα Ιδιωτικά ΙΕΚ τα οποία περιμένουν να αφαιμάξουν οικονομικά, όλους όσους αποκλείονται (με αυτό το νομοσχέδιο) από τη δυνατότητα να σπουδάσουν την ειδικότητα τους στο  κοντινότερό τους ΕΠΑ.Λ. Προφανώς δεν το σχεδιάζουν όλο αυτό από το Υπουργείο για να ενισχύσουν τα δημόσια ΙΕΚ. Ας μην έχει κανείς τέτοια αυταπάτη.

Διαβάζοντας τέλος την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, δεν μπορεί κανείς να μη σκεφτεί: «μα καλά για τόσους βλάκες μας περνάνε; Έχει κάποια επαφή με την πραγματικότητα των ΕΠΑ.Λ. ο συγγραφέας της, αλλά και η πολιτική ηγεσία που την υπογράφει;»

Μας λέει λοιπόν η έκθεση αυτή ότι «καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με σκοπό την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών!!» Αλήθεια μπορούν να μας δείξουν τις έρευνες που έχουν γίνει και καταλήγουν σε αυτό το συμπέρασμα; Τι λέει ο, λαλίστατος κατά τα άλλα, πρόεδρος του ΙΕΠ γι΄αυτό; Γιατί από την εκπαιδευτική εμπειρία όσων διδάσκουμε στα ΕΠΑ.Λ., είναι κοινός τόπος σε όλους μας, ότι οι ενήλικοι μαθητές και μαθήτριες στην πλειοψηφία τους έχουν συγκεκριμένους στόχους (εκπαιδευτικούς ή εργασιακούς) και συμβάλλουν θετικά στην εκπαιδευτική διαδικασία στην τάξη αλλά και εξισορροπητικά στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί συχνά έχουμε τους άτυπους «συνεργάτες» μας στο καθημερινό μας έργο.

Η δεύτερη όμως φράση στο ίδιο κείμενο αποτελεί μια κυνική ομολογία για τους στόχους του Υπουργείου: «Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή»!!!

Εδώ μας  τα είπατε όλα κυρία Υπουργέ. «Αποσυμφόρηση» η νέα μαγική λέξη για τη δεύτερη επιχείρηση διάλυσης των επαγγελματικών λυκείων, αφού η πρώτη προσπάθεια, το 2013, με τις διαθεσιμότητες-απολύσεις 2.500 εκπαιδευτικών (50 διαφορετικών ειδικοτήτων) και την κατάργηση 3 τομέων και 15 ειδικοτήτων από τα ΕΠΑ.Λ. και τις ΕΠΑ.Σ., τελικά δεν πέρασε.

Είμαστε λοιπόν, όλοι και όλες «διαθέσιμοι», για τις νέες μάχες υπεράσπισης της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, αλλά και γενικότερα του δημόσιου σχολείου που πλήττεται βάναυσα αυτό το νομοσχέδιο.     Το «ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ» το γνωρίζουμε πολύ καλά.

Σχόλια (15)

 
Χρήστος
27 Απρ 2020 11:41

Καταρχάς πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το όριο των 17 ετών είναι απαράδεκτο από κάθε πλευρά, ειδικά όταν μιλάμε για ΕΠΑΛ.
Από κει και πέρα όμως ένας άνθρωπος όπως ο Κοτσιφάκης, που υποτίθεται ότι γνωρίζει από ΕΠΑΛ, είναι δυνατόν να μιλά για "απογευματινά ημερήσια ΕΠΑ.Λ."?
Τι είναι αυτά τα σχολεία?
Υπάρχουν τα Ημερήσια ΕΠΑΛ και τα Εσπερινά ΕΠΑΛ. Τα απογευματικά ημερήσια που τα βρήκε;
Ο άνθρωπος δείχνει είτε άγνοια, είτε σκοπιμότητα.

 
Μερικές σκέψεις
27 Απρ 2020 11:49

Απορίας άξιο, πως ο πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης αποσιωπά πως ήταν διορισμένος Διευθυντής του Γραφείου του υφυπουργού Παιδείας Δημήτρη Μπαξεβανάκη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Μάλλον γιατί δεν θέλει να βλέπει κάποιος τα κομματικά γυαλιά που φοράει.

Μας λέει «να σπουδάζουν στο δημόσιο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα» ενώ το «Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, Επιπέδου 5 (ΕΠΑ.Λ.-Τάξη Μαθητείας)» από τον ιδρυτικό νόμο ο τίτλος ανήκει στη ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ επαγγελματική εκπαίδευση του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Ακόμα ποιο σημαντικό ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ.
Τελικά τι θέλουν??? Να κρατούν σε ομηρία τους εκπαιδευόμενους για να τους τάζουν τακτοποίηση της υπόθεσή τους για να εξαγοράζουν ψήφους???

 
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ
27 Απρ 2020 14:40

προς : Χρήστος
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΑ ΕΠΑΛ ΕΙΝΑΙ:
ΖΑΝΝΕΙΟ ΕΠΑΛ ΠΕΙΡΑΙΑ, 4ο ΕΠΑΛ ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΥ, ΕΠΑΛ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
και ίσως και κάποιο άλλο που μου διαφεύγει.
ΜΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 90% ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
ποιός δείχνει άγνοια και σκοπιμότητα λοιπόν;

 
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ
27 Απρ 2020 14:47

Προς: Μερικές σκέψεις
Δεν κρύβω καμία ιδιότητά μου ποτέ. Άλλωστε είμαστε περήφανοι μαζί με τον πρώην Υφυπουργό Μπαξεβανάκη, για τις σημαντικές αλλαγές που κάναμε στα ΕΠΑΛ και ενδυναμώθηκε σημαντικά η επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα μας.
Ο αποκλεισμός και οι φραγμοί που μπαίνουν αφορούν τις 3 τάξεις του ΕΠΑΛ άρα γιαυτό μιλάω για αποκλεισμό από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και όχι τη μαθητεία που είναι στο μη τυπικό.
Όσον αφορά τη μαθητεία ΥΠΑΡΧΕΙ μοριοδότηση από το ΝΟΜΟ: είναι 150 επιπλέον μόρια στους διαγωνισμούς του δημοσίου για θέσεις ΔΕ.

 
ΔημήτρηςΜ
27 Απρ 2020 15:12

@Μερικές σκέψεις, τις ίδιες ανακρίβειες αναπαράγετε και στη Δημόσια διαβούλευση και ΔΕΝ θέλετε να καταλάβετε ότι η ΒΑΣΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ φοίτησης ενός ενήλικου μαθητή σε ΕΠΑΛ ή ΙΕΚ είναι ότι το ΕΠΑΛ του δίνει τη δυνατότητα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο ενώ το ΙΕΚ, ΟΧΙ!!!!
Τόσο απλά και ουσιαστικά!

 
Δημόσια ΙΕΚ και ΕΠΑΛ
27 Απρ 2020 16:15

Ένα εκπαιδευτικό σύστημα όμως φτιάχνεται με το βλέμμα στο μέλλον, δηλαδή στα παιδιά που έχουν γεννηθεί μετά το 2005. Αντί να ασχολούμαστε με τους ενήλικους μαθητές και τις ελάχιστες θέσεις που μπορούν να διεκδικήσουν μέσω ΕΠΑΛ, ας ασχοληθούμε με τους χιλιάδες μαθητές Γυμνασίου που κάθε χρόνο διαχωρίζονται με τη φοίτηση σε "επαγγελματικά" Λύκεια.

Πόσοι είναι οι ενήλικοι, κάτω των 40 ετών, που δεν έχουν απολυτήριο Λυκείου και εξαρτώνται από τη φοίτηση σε ΕΠΑΛ; Ας οργανωθούν σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, για αυτές τις λίγες περιπτώσεις. Ένας ενήλικας μπορεί να δώσει Πανελλαδικές εξετάσεις, όπως όλοι οι υπολοιποι υποψήφιοι.

Η κατάργηση των ΕΠΑΛ και η ενσωμάτωση του Λυκείου στη Γενική Εκπαίδευση, με απογευματινό ωράριο για ενισχυτική διδασκαλία, διασφαλίζει το μέλλον της επόμενης γενιάς πολιτών που θα ενηλικιωθούν το 2030.

 
Εκπαιδευτικος
27 Απρ 2020 16:47

Σωστός ο Κοτσυφακης, είναι γεγονός ότι τα ΕΠΑΛ αναβαθμιστηκαν επί Σύριζα!Το επίπεδο των παιδιών που εισέρχονται επίσης λόγω των θέσεων στα ΑΕΙ που αυξήθηκαν! Οι συνάδελφοι είναι καλοί επιστήμονες κ πεπειραμενοι! Δεν έχουν να ζηλέψουν πολλά απτά ΓΕΛ,αλλά το μόνο π είναι αντισυνταγματικο είναι ότι αποκλείουν τις σχολές αξιωματικών, ενώ τους βάζουν Ιατρική!

 
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
27 Απρ 2020 16:48

Η επιστροφή ενηλίκων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για εργασιακούς λόγους είναι προβληματική από κάθε άποψη. Είναι τραγικό περίπου 1 στους 4 μαθητές (στοιχεία 2017) να είναι άνω των 17 και να εξαρτάται από τα ΕΠΑΛ, και αυτή τη στρέβλωση να τη θεωρούμε ικανή αιτιολόγηση για να διατηρούνται σε λειτουργία ειδικού τύπου Λύκεια.

Η λύση είναι απλή:

α) Ενίσχυση της υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και της Α'βθμιας Εκπαίδευσης. Να μη φτάνουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στο Γυμνάσιο χωρίς να έχουν λάβει βοήθεια

β) Καθιέρωση εξατάξιου Γυμνασίου, για παιδιά ηλικίας 10 έως 15 ετών (σημερινή Ε' Δημοτικού έως σημερινή Α' Λυκείου). Έμφαση σε βασικά μαθήματα γενικής παιδείας (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία, Ξένες Γλώσσες κ.α.) ώστε οι μαθητές να μην έχουν κενά.

γ) Ενιαίο διετές Λύκειο, για την απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου που να επιτρέπει τη φοίτηση σε Δημόσια ΑΕΙ ή Δημόσια ΙΕΚ.

Είναι αναγκαίο να τεθεί σαν στόχος για το εκπαιδευτικό σύστημα το να έχουν όλοι οι μαθητές κάτω των 18 ετών πρόσβαση σε γενική υποχρεωτική εκπαίδευση, χωρίς διαχωρισμούς.

Για τους νέους ενήλικες (18 έως 23 ετών), θα μπορούν να λειτουργούν απογευματινές τάξεις ενισχυτικής διδασκαλίας στα Γενικά Λύκεια για την προετοιμασία εισαγωγής σε ΑΕΙ. Για ενήλικες άνω των 23 ετών, θα υπάρχουν σχολεία δεύτερης ευκαιρίας.

Λύσεις υπάρχουν, ώστε να μην αδικείται κανείς αλλά πάντοτε προτεραιότητα πρέπει να δίνεται στους μαθητές: το υπουργείο και οι εκπαιδευτικοί έχουν ευθύνη να προτείνουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το Σχολείο του 21ου αιώνα.

 
Δημόσια ΕΠΑΛ
27 Απρ 2020 16:56

Είναι γνωστό ότι οι περισσότερες Σε Ευρωπαϊκές χώρες έχουν ισχυρή έως πολύ ισχυρή επαγγελματική εκπαίδευση και όχι κατάρτιση (Γαλλία, Γερμανία, Φιλανδία..)
Η εξειδίκευση σε συνδυασμό με μαθήματα Γενικής Παιδείας που παρέχει η επαγγελματική εκπαίδευση είναι πολύ σημαντικό για χώρες που επιζητούν ανάπτυξη . Κοστίζει λιγότερο στον πολίτη, λιγότερο στο κράτος και βοηθάει στη μείωση της ανεργίας!

 
Μερικές σκέψεις
27 Απρ 2020 18:30

@ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ
Στους τύπους προσόντων στην σελίδα στον ΕΟΠΠΕΠ στο Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, Επιπέδου 5 (ΕΠΑ.Λ.-Τάξη Μαθητείας) δεν αναφαίρετε μοριοδότηση για το επίπεδο αυτό εν αντιθέσει με το Δίπλωμα ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ, ΕΠΙΠΕΔΟΥ 5 – Ι.Ε.Κ.. Θα παρακαλούσα για την αναφορά του νόμου.

 
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ
27 Απρ 2020 19:03

@Μερικές σκέψεις
ΜΑΘΗΤΕΙΑ 150 ΜΟΡΙΑ ΣΤΟΝ ΑΣΕΠ
η σελιδα του ΥΠΑΙΘ που το λέει, δεν θυμαμαι αυτή τη στιγμή το νόμο.

 
Ειδικότητες ΕΠΑΛ
27 Απρ 2020 19:24

Άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν ανεπτυγμένη βιομηχανία (δευτερογενή τομέα) σε αντίθεση με την Ελλάδα. Ας δούμε το μέλλον της χώρας, και όχι το παρελθόν: με ειδικότητες όπως βοηθός νοσηλευτή, τεχνικός οχημάτων και υπάλληλος τουριστικών επιχειρήσεων δεν αναβαθμίζεται η εκπαίδευση στο Λύκειο.

 
Πληροφορικός
27 Απρ 2020 22:22

κ. Κοτσιφάκη όταν ο κ. Γαβρόγλου έβγαζε σε διαβούλευση (και μάλιστά εκτός opengov) το νέο σύστημα διορισμών την παραμονή Χριστουγέννων με καταληκτική ημερομηνία 4 Ιανουαρίου, που ήσασταν;
Τότε δεν υπήρχε πρόβλημα που ήταν κλειστά τα σχολεία;

Όταν το υπουργείο καταργούσε τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ γράφοντας στα υποδήματά του τα 1126 σχόλια ( opengov ) που ήσασταν;

Πρέπει κάποια στιγμή να κοιταχτείτε και λίγο στον καθρέπτη.

 
Pe19
28 Απρ 2020 00:42

Άστοχο μέτρο δεν το συζητάμε ειδικά για διαφόρους υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, μηχανικούς αυτοκινήτων που είναι επαγγελματίες και οι άνθρωποι για να βγάλουν ένα μεροκάματο τρέχουν να πάρουν ένα χαρτί από ένα ΕΠΑΛ γιατί να μην τους δώσουν μια ευκαιρία.
Αντίθετα με τις αιτιάσεις του υπουργείου οι μεγαλύτεροι μαθητές όχι μόνο κάνουν Bulling αλλά συμβάλουν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

 
Ενιαίο Γενικό Λύκειο
28 Απρ 2020 20:46

Το Λύκειο ανήκει στη Β'θμια Εκπαίδευση και πρέπει να καλύπτει κυρίως τις ανάγκες των μαθητών. Τα ΕΠΑΛ δεν αποτελούν επιλογή για τη πλειονότητα των μαθητών αλλά λύση ανάγκης λόγω οικονομικών ή μαθησιακών δυσκολιών.

Η μεταλυκειακή επαγγελματική κατάρτιση μπορεί να προσφέρεται οργανωμένα στα Δημόσια ΙΕΚ, χωρίς δίδακτρα, σε πληθώρα ειδικοτήτων.

Εαν απόφοιτοι παλαιότερων ετών επιθυμούν να προετοιμαστούν για εισαγωγή στα ΑΕΙ μπορούν να λειτουργούν τάξεις ενισχυτικής διδασκαλίας, σαν δημόσια φροντιστήρια, στα γενικά Λύκεια. Δε χρειάζονται πατέντες τύπου επιστροφή κατόχων απολυτηρίου στο Λύκειο για δεύτερη ειδικότητα, αυτές είναι στρεβλώσεις ενός κακώς σχεδιασμένου συστήματος.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.