Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Αναβάθμιση στην εκπαίδευση με τις Φυσικές Επιστήμες στο περιθώριο δεν υπάρχει

Δημοσίευση: 27/04/2020

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

Την Τετάρτη το βράδυ που αναρτήθηκε το Σ/Ν για την Εκπαίδευση με τον πολύ επικοινωνιακό τίτλο: «Αναβάθμιση Του Σχολείου Και Άλλες Διατάξεις» κάθισα πραγματικά με την καλύτερη διάθεση, άνοιξα πρώτα την παρουσίασή σας, στην συνέχεια το Σχέδιο Νόμου και τελευταία την Αιτιολογική Έκθεση με την διάθεσή μου να μετατρέπεται σταδιακά και με αύξοντα ρυθμό σε απαισιοδοξία και θλίψη.

Καταρχάς το Σ/Ν δεν μεταρρυθμίζει και δεν καινοτομεί, αλλά διαρρυθμίζει μια υπάρχουσα κατάσταση ακροβατώντας μεταξύ διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης, ισχυρών συντεχνιών και ατυχούς προσπάθειας να προσαρμοστεί στον Ευρωπαϊκό μέσο όρο και το χειρότερο από όλα ενδύεται τον χιτώνα της καινοτομίας εξαγγέλοντας εύηχες θεματικές, χωρίς υπόβαθρο και μετρήσιμους στόχους, αδικώντας και τα αρκετά και σημαντικά θετικά του σημεία, κατά την δική μου εκτίμηση.

Επειδή  ποτέ  δεν μου άρεσε ο στείρος καταγγελτικός λόγος, θα αναφερθώ στο τέλος σε αυτά τα θετικά σημεία, αλλά δεν μπορώ να μην ξεκινήσω με την πρώτη ερώτηση που θα σας έκανα, αν είχα την δυνατότητα.

Αλήθεια Κυρία Υπουργέ

‘Όταν κλείσατε τα σχολεία εξαιτίας του COVID-19, αλλά και τώρα που επιχειρείτε να τα επαναλειτουργήσετε, στους καθηγητές κλασσικής παιδείας, αγγλικών ή πληροφορικής απευθυνθήκατε;

Όταν απολυμάνατε τα σχολεία, την επιλογή του κατάλληλου απολυμαντικού, του σαπουνιού για τα χέρια, την εκπόνηση οδηγιών ατομικής υγιεινής, την προσδοκία για την αναγνώριση της δομής του ιού και την ελπίδα για φάρμακο και εμβόλιο, δηλαδή θεραπεία και πρόληψη πού την αναζητήσατε, στον Επιτάφιο του Περικλή;

Δεν υποτιμώ τον Επιτάφιο του Περικλή που είναι ο ύμνος στην Δημοκρατία, δεν υποτιμώ την Κλασσική Παιδεία, τις Ξένες Γλώσσες και την Πληροφορική, αντιθέτως θεωρώ ότι κάθε γνωστικό αντικείμενο έχει την θέση και τον ρόλο του στην Εκπαίδευση και στην πλήρωση αυτού του ρόλου πρέπει να στοχεύει.

Τονίζω όμως ότι στις ανακοινώσεις και τις προθέσεις σας για την Αναβάθμιση του Σχολείου ξεχάσατε ότι για να το επιτύχετε πρέπει να αναβαθμίσετε ίσως την πιο σημαντική και πιο υποβαθμισμένη, τουλάχιστον στο Γυμνάσιο, ομάδα γνωστικών αντικειμένων, αυτή των Φυσικών Επιστημών, για την οποία δεν βρήκατε, σε ένα Σ/Ν 125 σελίδων, να κάνετε ούτε μία αναφορά. Αντιθέτως, αφήσατε να συνεχιστεί ένας αντιεπιστημονικός, αυθαίρετος και αντιπαιδαγωγικός διαχωρισμός των Φυσικών Επιστημών σε χρήσιμες και άχρηστες, Α και Β κατηγορίας, εξεταζόμενες και μη.

Αναρωτιέμαι ειλικρινά με ποιο κριτήριο αφήσατε σε μια σεισμογενή χώρα την Γεωλογία στην Β κατηγορία; Με ποιο κριτήριο σε μία χώρα  εξουθενωμένη από την δεκαετή οικονομική και κοινωνική κρίση και σε ιδιότυπο εγκλεισμό, σε μία χώρα που το 31% του ΑΕΠ της, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΟΒΕ, προέρχεται από την μεταποίηση, δηλαδή την βιομηχανία,  κυρίως φαρμάκων και τροφίμων, αφήσατε την Χημεία στην Β κατηγορία; Σε ποιον πυλώνα προσδοκάτε για την επιβίωση σήμερα και για την ανάπτυξη αύριο της χώρας, σήμερα που η βαριά βιομηχανία της χώρας, ο τουρισμός, πληγώθηκε ανεπανόρθωτα, αν όχι στην βιομηχανική παραγωγή; Στους ερευνητές ποιων επιστημών, διεθνώς, αλλά και στην Ελλάδα, προσβλέπουμε για την επιστροφή στην κανονικότητα; Όχι στους χημικούς που πρώτοι ανακοίνωσαν την δομή του ιού και την ανάγκη να χρησιμοποιούμε σαπούνι, που κάνουν τους ελέγχους ασφάλειας, ποιότητας και καταλληλότητας των προϊόντων, που δοκιμάζουν και ελέγχουν διεθνώς και στην Ελλάδα εκατοντάδες φάρμακα ως προς την καταλληλότητα τους και συνθέτουν νέα;  

Αλήθεια ποια επιστήμη θα απαντήσει στις ενέσεις χλωρίνης που πρότεινε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ και στην άκριτη κατανάλωση φαρμάκων με πολύπλοκα ονόματα, αν όχι η Χημεία; Θα ήθελα τα κριτήρια, αν υπάρχουν, να αναφέρονται τουλάχιστον στην αξιολογική έκθεση.

Είναι τυχαίο ότι όλοι οι διεθνείς οργανισμοί αναφερόμενοι στον εγγραμματισμό των πολιτών και για την αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών Συστημάτων ελέγχουν την Γλώσσα, τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες; Είναι τυχαίο ότι όλα τα συστήματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που έχουν αυτό που ονομάσατε «κόντρα μάθημα», έχουν οπωσδήποτε ως δυνατότητα επιλογής ένα μάθημα σχετικό με τις Φυσικές Επιστήμες;

Σε ότι αφορά στην σπουδή σας να αλλάξετε το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ Λυκείου, λυπάμαι που θα το πω, αλλά παραβιάσατε και εσείς μια βασική αρχή του σχεδιασμού πολιτικής, όταν αυτή έχει ως στόχο την εξυπηρέτηση της κοινωνίας, την αρχή της αξιολόγησης και αποτίμησης ενός συστήματος πριν την κατάργηση του. Είχαν τα επτάωρα την ευκαιρία, να οργανωθούν καλύτερα ή έστω και να αξιολογηθούν; Ρωτήθηκαν οι μη προνομιούχες, και όχι μόνο,  ομάδες του μαθητικού πληθυσμού που δεν μπορούν να καταφύγουν στα φροντιστήρια, αν για πρώτη φορά μετά από χρόνια είχαν ως σημείο αναφοράς το σχολείο;

Έχετε επενδύσει σε νέες θεματικές για την ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων και αναφέρεστε στην κλιματική αλλαγή, την αειφόρο ανάπτυξη, την οικολογική συνείδηση, τις φυσικές καταστροφές, την διατροφή, την εξάρτηση από ουσίες, που αποτελούν το προνομιακό γνωστικό πεδίο των Φυσικών Επιστημών και ιδίως της Χημείας, αλλά που δεν έχουν τον χώρο στα Αναλυτικά προγράμματα και τον χρόνο στα Ωρολόγια για να τις αναπτύξουν. Αναφέρεστε σε STEM & STEAM που και μόνο το αρχικό τους δηλώνει την άμεση σύνδεσή τους με τις Φυσικές Επιστήμες και τις οποίες για πολλά χρόνια, καθ΄ υπέρβαση των καθηκόντων τους υπηρετούν με συνέπεια και επιτυχώς τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών, τα οποία έφεραν στην χώρα σημαντικές επιτυχίες εν μέσω κρίσης και με ελάχιστα μέσα.

Χωρίς την αναβάθμιση των Φυσικών Επιστημών, οι οποίες μπορούν να υλοποιήσουν αυτές τις θεματικές με επιστημονική επάρκεια και εγκυρότητα και πράγματι να οδηγήσουν στην ανάπτυξη των απαραίτητων για τον 21ο αιώνα δεξιοτήτων, η αναβάθμιση του σχολείου που προαναγγείλατε είναι καταδικασμένη σε ένα ακόμη πείραμα που θα υποβαθμίσει την γνώση σε πληροφορία.

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

Όπως εξαρχής είπα το Σ/Ν έχει και πολλά θετικά στοιχεία, όπως:

1. Επιχειρείται να μπει μία τάξη στις προϋποθέσεις προαγωγής και απόλυσης των μαθητών/τριών με ξεκάθαρο πλαίσιο βαθμολογίας το λογικό 50% του άριστα.

2. Δεδομένου ότι το σχολείο δεν είναι μόνο χώρος μετάδοσης και ελέγχου γνώσης, αλλά και αξιών και στάσεων ζωής, ορθά αυτό το τμήμα θα αναγράφεται εκ νέου στους τίτλους σπουδών με την μορφή της διαγωγής. Πραγματικά ελπίζω οι μαθητές και οι μαθήτριες να αντιληφθούν μέσω αυτού του μέτρου την σημασία  της οικοδόμησης αξιακού συστήματος και της υιοθέτησης δημοκρατικών κοινωνικών συμπεριφορών, αποδοχής της διαφορετικότητας και απόρριψης του σχολικού εκφοβισμού. Επίσης ελπίζω οι σύλλογοι να αξιοποιήσουν αυτό το μέτρο σε αυτή την κατεύθυνση και όχι ως εύκολο μέσο ελέγχου των τάξεων ή μεμονωμένων μελών τους.

3. Βρίσκω εξαιρετικά θετική, αλλά άτολμη και με ασαφή τρόπο θεσμοθετημένη, την τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας. Όπως πολλές φορές έχω τοποθετηθεί και στο παρελθόν, η τράπεζα θεμάτων, η οποία σε διάφορες μορφές υπάρχει σε όλα τα Δυτικά κράτη (στις περισσότερες περιπτώσεις ως assessment tests ή preparatory problems), είναι το κατεξοχήν δημοκρατικό μέτρο για την διασφάλιση των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση σε όλο τον μαθητικό πληθυσμό, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής κατάστασης, διότι θέτει με ακρίβεια τους όρους του παιχνιδιού, καταπολεμά την αυθαιρεσία και περιορίζει τις υπερβολές. Στην Ελλάδα, κατεξοχήν χώρα υπερβολής, διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο. Επιδιδόμαστε σε μια απέραντη ασκησιολογία χωρίς αύριο και δεν τολμάμε να εμβαθύνουμε στην μελέτη και την κατανόηση των φαινομένων, με αποτέλεσμα οι μαθητές να λύνουν μηχανιστικά ασκήσεις 3 και 4 σελίδων, αλλά να μην γνωρίζουν ότι τα υλικά σώματα αποτελούνται κυρίως από κενό χώρο. Μίλησα για ατολμία, γιατί η τράπεζα για άλλη μια φορά θα αφορά στο 50% των θεμάτων και για ασάφεια, διότι δεν είναι ξεκάθαρο αν η επιλογή των θεμάτων θα γίνεται σε επίπεδο σχολείου, ομάδας σχολείων, διεύθυνσης, περιφέρειας….

4. Επιτέλους συνέβη το προφανές!!! Ήρθε η διάκριση μεταξύ πρότυπων και πειραματικών σχολείων, η αποσαφήνιση του ρόλου του καθενός και επομένως και του τρόπου εισαγωγής των μαθητών. Η ρετσινιά της αριστείας βρήκε την θέση της δικαιωματικά και μπορούν και οι άριστοι να διεκδικήσουν τα δικά τους δικαιώματα που είχαν πνιγεί στην ιδεοληψία και στον λαϊκισμό μιας κακώς εννοούμενης ισότητας.

5. Στα θετικά θα αναφέρω ακόμη τα προβλεπόμενα στο άρθρο 33 για τον συλλογικό προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου και ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης.

Τα άρθρα 35 και 36 για άλλη μια φορά κάνουν το μετέωρο βήμα του πελαργού, ενώ το θετικό άρθρο 37 για την ύπαρξη εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου, δεν κατανοώ πώς δεν προβλέπει ότι στις βασικές του αρχές ο εσωτερικός κανονισμός πρέπει να είναι ίδιος, ώστε να προστατεύει κυρίως τους μαθητές των Δημόσιων σχολείων.

Το άρθρο 38, που θεσμοθετεί  τον «εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης», έναν σημαντικό υποστηρικτικό θεσμό  για γονείς και μαθητές δοκιμασμένο ως σύμβουλο-καθηγητή στο εξωτερικό είναι εξαιρετικά ασαφές και παραπέμπει  τα σημαντικά, όπως τα θέματα  σχετικά με την επιλογή, τα καθήκοντα, και τα προσόντα ορισμού σε Υ.Α.. Αυτή η πρακτική είναι βαθιά αντιδημοκρατική, διότι καλούνται οι βουλευτές να ψηφίσουν ένα γκρι άρθρο.

Στο ορθό άρθρο 47 για τον διετή αποκλεισμό όσων αναπληρωτών δεν παρουσιάζονται στις θέσεις τους, δεν έχουν προβλεφθεί με απόλυτα συγκεκριμένες προϋποθέσεις οι περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ή σοβαρών συμβάντων που δεν θα επισείουν ποινή.

Το συνολικά δίκαιο και θετικό ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β που επιχειρεί να βάλει μία τάξη στις μετεγγραφές με την ποσοτικοποίηση των κριτηρίων μετεγγραφής και εισάγει και την δυνατότητα μετακίνησης φοιτητών μεταξύ σχολών του ίδιου πεδίου, το αδικούν οι εξουσιοδοτικές διατάξεις και ο ετήσιος καθορισμός της αντιστοίχισης τμημάτων που κλείνουν για άλλη μια φορά το μάτι σε εξαιρέσεις, αδικίες αυθαιρεσίες.

Τέλος, θα επαναλάβω για άλλη μια φορά ότι είναι προσβολή για την κοινοβουλευτική διαδικασία η ψήφιση νόμων, οι οποίοι παραπέμπουν την ρύθμιση θεμελιωδών ζητημάτων λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όπως  το ωρολόγιο πρόγραμμα,  η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο,  ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά  και Επαγγελματικά Λύκεια, σε απλές Υ.Α., ελπίζοντας σε τροποποιήσεις που θα οδηγήσουν στην πραγματική αναβάθμιση του σχολείου.  

Με εκτίμηση
ΦΙΛΛΕΝΙΑ ΣΙΔΕΡΗ

Σχόλια (15)

 
Φαρμακοποιός-Βιολόγος
02 Μάιος 2020 16:38

Αγαπητή κυρία μου αρέσει ο πληθωρικός λόγος σας.Όμως, εμβολια και φάρμακα συνθέτονται πλέον με ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΦΑΡΜΑΚΩΝ. Εκεί προσβλέπει πλέον για την ανάπτυξη εμβολίων και φαρμάκων.Η χημεία βοηθάει μόνο δια της βιολογίας ως CHEMICAL BIOLOGY.

 
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
02 Μάιος 2020 14:20

Εξαιρετικό άρθρο και αφοπλιστική τεκμηρίωση.Μπράβο σας.

 
Bill231
27 Απρ 2020 21:43

Καλά τα λέτε εσείς ποιος υπουργός θα ακούσει και θα καταλάβει.. το μοναδικό θετικό μάθημα που είναι μονόωρο στο γυμνάσιο.. με τις μισές ώρες να χάνονται και χωρίς εργαστήρια..
Υ.Γ. εσείς που λέτε εξυπνάδες θα κάνετε ενα πειραματάκι;; για κλείστε στόμα και μύτη για 2 λεπτά χωρίς να πάρετε Ο2 ή μην πιείτε νεράκι για 2 μέρες να δούμε θα σας σώσει καμιά επιστήμη;;

 
Χημικός-Διαιτολόγος
27 Απρ 2020 18:07

κατανοώ ότι όσοι έχουν σπουδάσει ένα αντικείμενο και στη συνέχεια ασχολήθηκαν με τη διδασκαλία του σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης είναι 'ευσυγκίνητοι' και θα πρέπει , μάλιστα, να συγκινούνται από το αντικείμενο τους αν θέλουν να το διδάξουν,το αντικείμενο, όσο και τις εφαρμογές του..
Ωστόσο, δεν κατανοώ ειδικότερα οι 'δάσκαλοι' να μην αντιλαμβάνονται τα πολλά πεδία που έχουν ανοιχτεί από τις φυσικές επιστήμες ειδικότερα στη διάρκεια των 2 τελευταίων αιώνων και να μην τα θεωρούν ισότιμα (στην εκπαίδευση και στην καθημερινότητα του ανθρώπου). Μάλιστα, η στάση αυτή μου φαίνεται, κατ'αρχήν, αντιδημοκρατική.
Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφει η κ. Σιδέρη που, εξάλλου, είναι και πιο έμπειρη στη παρακολούθηση της Χημείας ως διδακτικού αντικειμένου και της θέσης της στο Νεοελληνικό παιδαγωγικό σύστημα(τα).
Σε μία χώρα που βρίσκεται σε κρίση τα τελευταία (πόσα) χρόνια η ισοτιμία των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων με τα Πανεπιστημιακά ήρθε σαν για να εξουδετερώσει τη τεχνολογική εκπαίδευση . Και τότε σε τί είδους ανάπτυξη μπορεί να στηριχθεί η χώρα; H χημεία είναι η επιστήμη που στήριζει τη τεχνολογική εκπαίδευση (συντηρητής έργων τέχνης, οδοντοτεχνίτης, οπτομέτρης, τεχνολόγος τροφίμων, τεχνολόγος διατροφής, δομικών υλικών, τεχνολόγος γεωπονίας, τεχνολόγος πετρελαίων, τεχνολόγος ποτών, τεχνολόγος φαρμάκων και καλλυντικών, δασολόγος, περιβαλλοντολόγος και διαχείριση φυσικών πόρων κλπ κλπ). Ποιές από αυτές τις κατευθύνσεις/εφαρμοσμένες επιστήμες δεν περιλαμβάνει τη χημεία στα προγράμματα σπουδών της;;;
Αντί να θέλουμε να ξορκίσουμε κάτι που δεν καταλαβαίνουμε ας μπούμε , καλύτερα, στον κόπο να εξασφαλίσουμε ότι τίποτα και κανείς δεν θα αυθαιρετήσει έναντι των συμφερόντων , δεν θα εκμεταλλευτεί προς ίδιον όφελος τα ταλέντα και τις τέχνες που μπορούν να αναπτύξουν τα νέα παιδιά και κανείς δεν θα ρημάξει το μέλλον τους (ατομικό και συλλογικό).
Γι'αυτό (και για λόγους πολιτικής ορθότητας, βρε) να καταργηθούν οι ομάδες Α, Β, Γ και...Ω μαθημάτων. Ας υπάρχουν 'εξεταζόμενα' και 'μη-εξεταζόμενα' μαθήματα νέτα-σκέτα.
Και ας προσπαθήσουμε να δούμε και να μας απασχολήσει το θέμα της ισοτιμίας των αντικειμένων στα προγράμματα σπουδών της Β'θμιας Εκπαίδευσης ως αυτό που θα εξασφαλίσει την ισονομία μεταξύ των νεαρών ατόμων σε μία κοινωνία ολοένα και πιο πολυ-πολιτισμική που αγωνίζεται να αναπτυχθεί

 
Χημικός σε Γυμνάσιο
27 Απρ 2020 18:05

Το πρώτο μάθημα που κάνουμε στη Β Γυμνασίου είναι για τις επωφελείς και επιζήμιες χρήσεις των χημικών προιόντων.Έτσι αν ένα φάρμακο αν δεν χρησιμοποιηθεί σωστά γίνεται φαρμάκι.. φταίει άραγε η Χημεία γι' αυτό;

 
dim marko
27 Απρ 2020 18:04

εξαιρετική προσέγγιση, καθόλου συντεχνιακή (αμέσως κάποιοι να μας την ¨πουν" ) δείχνει το σωστό δρόμο . ΣΤΉΡΙΞΗ ΤΩΝ Φ.Ε και πειραματική διδασκαλία των μαθημάτων μας.... απλά ....

 
Χημικός σε Γυμνάσιο
27 Απρ 2020 17:55

1.Για να μάθει κάποιος Βιολογία προυποθέτει γνώσεις Χημείας.
2.Πότε να κάνουμε πειράματα στο μονόωρο ,αν γίνει και αυτό!(μισή ώρα βασικά είναι,να εξετάσεις, να παραδώσεις ,τι να πρωτοκάνεις με 25 παιδιά στην τάξη)
3.Κάποια λύση θα ήταν η ενοποίηση των Φυσικών επιστημών ή τουλάχιστο στα εργαστηριακά μαθήματα το σπάσιμο των τμημάτων(κάτι που γίνεται στην Κύπρο)

 
Magar
27 Απρ 2020 17:37

Μανδρ.Αννα.Κακως θα απαντήσω, αλλά οι δύο γιοι μου μετά από τόσα χρόνια στο σχολείο πήραν ecdl με μαθήματα στα φροντιστήρια,παρά την Πληροφορική από το Δημοτικό.Και ναι κανένα πείραμα δεν μπορούν να δουν με μια ώρα τη βδομάδα.... Εδώ συμφωνούμε

 
chemist
27 Απρ 2020 17:24

Κάνεις δεν υποτίμησε την πληροφορική και φυσικά είναι σπουδαίο εργαλείο αυτή την δύσκολη εποχή για τα παιδιά και τα μαθήματα τους. Αλλά το να λέτε ότι αυτή είναι η επιστήμη που ΞΕΧΏΡΙΣΕ είναι τουλάχιστον αστείο, όταν γίνονται τιτανιες προσπάθειες από γιατρούς, βιολογους και χημικούς για την εύρεση και παρασκευή του φαρμάκου ή του εμβολίου αυτού του ΣΑΤΑΝΆ που λέγεται covid-19. Ακόμη και τώρα το κόλλημα ορισμένων μυαλων ξεχειλίζει...

 
μπράβο
27 Απρ 2020 15:29

Εξαιρετικό κείμενο.Άλλο το matrix και άλλο η ζωή.

 
Μανδρ.Άννα
27 Απρ 2020 15:04

Ασχοληθείτε με τη δουλειά σας και μην υποτιμάτε τις άλλες επιστήμες.
Η πληροφορική ήταν η επιστήμη που ξεχώρισε αυτές τις μέρες λόγω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Οι δύο κόρες μου δεν έχουν δει τόσα χρόνια ούτε ένα πείραμα στο σχολείο μας.

 
Magar
27 Απρ 2020 14:44

Πολύ καλή τοποθέτηση για να μπουν κάποια πράγματα σε τάξη.Ποσο πίσω πρέπει να πάμε πια για να απαξιώνεται ο εγγραμματισμος στις Φυσικές Επιστήμες.Ειναι δυνατόν να έρχονται τα παιδιά στο Γυμνάσιο με τοσα ερεθίσματα και επαφή με πειράματα από το Δημοτικό,και να ξανάρχονται σε επαφή με μάθημα όπως η Χημεία στη Β Γυμνασίου και μάλιστα μονοωρο ώστε να περιορίζεται και η εργαστηριακή του ταυτότητα;Και μετά από όλα αυτά βρίσκεται και μη εξεταζόμενο καθώς σύμφωνα με την υπουργό,οι εξετάσεις δίνονται για τα.....βασικά μαθήματα.Ποση κατάντια πια!!!

 
ΔΑΣΚΑΛΟΣ
27 Απρ 2020 13:55

Πολύ καλό άρθρο!
Θα προσθέσω και τη φράση γνωστού επιστήμονα: Τα πάντα είναι Φυσική......
Το ότι ακούμε, το ότι βλέπουμε, τα χρώματα, η τεχνολογία, η σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία, οι μετακινήσεις μας, οι καθημερινές μας ανέσεις κ.ά.

 
Βιολογία
27 Απρ 2020 13:36

Η απάντηση στις ερωτήσεις σας σχετικά με το ποια επιστήμη θα απαντήσει αναγράφεται στον τίτλο του μηνύματός μου.

 
Χημικά όπλα
27 Απρ 2020 13:35

ξεχάσατε να αναφέρετε τη σύνθεση των χημικών όπλων και την ραδιενέργεια από την πυρκαγιά στο Τσερνόμπιλ..

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.