Γ. Παπανδρέου: Να διαμορφωθεί συμμαχία προσωπικοτήτων στον χώρο της παιδείας

"Ο/Η εκπαιδευτικός, θα κληθεί πέραν της μεταφοράς γνωστικών στοιχείων να γίνει ένας σύμβουλος. Σύμβουλος για τον κάθε μαθητή, σύμβουλος για την επαγγελματική πορεία, αλλά και πιο βασικό, σύμβουλος ζωής"

27/04/2020

Άκουσε το άρθρο

Η παιδεία θα πρέπει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στα προγράμματα ανάταξης των οικονομιών και να μην υποβαθμιστεί χάριν δήθεν της αναθέρμανσης της οικονομίας.Πρέπει να διαμορφώσουμε μια συμμαχία προσωπικοτήτων στον χώρο της παιδείας, εκπαιδευτικών και των φορέων τους, για την διεκδίκηση αυτού του αιτήματος. Ειδικά στην Ευρωπαική Ένωση.

Την πρόταση αυτή έκανε ο πρώην υπουργός Παιδείας και πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, μιλώντας στην  Τηλε-διημερίδα συνδιοργανώθηκε του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Δυτικής Ελλάδας, και υπογράμμισε τα εξής:

Α. Η πληθώρα πληροφοριών στην ηλεκτρονική εποχή απαιτεί από το σχολείο να φύγει επιτέλους από την αποστήθιση ως κυρίαρχη λειτουργία και να εστιάσει στην κριτική, αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργώντας έναν ικανό καιν ολοκληρωμένο πολίτη.

Β. Ο/Η εκπαιδευτικός, θα κληθεί πέραν της μεταφοράς γνωστικών στοιχείων να γίνει ένας σύμβουλος. Σύμβουλος για τον κάθε μαθητή, σύμβουλος για την επαγγελματική πορεία, αλλά και πιο βασικό, σύμβουλος ζωής.

Γ. Η ύλη δεν μπορεί να είναι στατική. Πέραν ενός βασικού πυρήνα - η ύλη θα αντλείται από πολλές πηγές. Εντός αλλά και εκτός σχολείου. Και το σχολείο θα κληθεί να οργανώσει και συντονίσει την πρόσβαση σε νέες αλλά υπαρκτές πηγές γνώσης.

Δ. Οι εξετάσεις δεν μπορεί να είναι μια μηχανιστική βαθμολογία αλλά μια σοβαρή αξιολόγηση της ικανότητας του να μαθαίνει και να αγαπά την ανακάλυψη της δια βίου μάθησης. Η αυτο-αξιολόγηση, η αυτο-μόρφωση, είναι νέες έννοιες, αντιλήψεις και πρακτικές που πρέπει να κατακτηθούν.

Ε. Το σχολείο θα πρέπει να γίνει το επίκεντρο που θα προετοιμάζει τις κοινωνίες μας να είναι ανθεκτικές στις απότομες αν όχι βίαιες αλλαγές που έχουμε μπροστά μας, όπως π.χ της κλιματικής κρίσης.Αλλά και να ξέρει να διαχειρίζεται τις νέες δυνατότητες της ανθρωπότητας με σώφρονα τρόπο, χωρίς αλαζονεία.

Τέλος, ο Γιώργος Παπανδρέου εξέφρασε την πίστη του  ότι η εποχή αυτή δεν πρέπει και δεν μπορεί να περιθωριοποιήσει τον ρόλο του εκπαιδευτικού - το αντίθετο, ο εκπαιδευτικός καλείται να παίξει έναν ακόμα πιο καθοριστικό ρόλο - που αναδεικνύεται γλαφυρά και με την σημερινή κρίση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (15)

Εκπαιδευτικός II
|

O Γ. A. Παπανδρέου άλλα λέει και άλλα έκανε.

Μαρια
|

Κύριε Πλαταρα, ο Γ.Παπανδρεου σαν τα λέει αυτά τωρα . Επι πρωθυπουργίας του θεσμοθετήθηκε το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και το ψηφιακό βιβλίο . Προσπάθησε Να αλλάξει πολλά πράγματα νε νόμο που ψηφίστηκε απο 250 βουλευτές. Το αν δεν έχουν εφαρμοστεί μέχρι σημερα ειναι άλλο θέμα και το γνωρίζετε πολυ καλα. Να είστε λοιπόν αντικειμενικός οταν κρίνεται κάποιον

Θανασης
|

Πρώτοι στην Πληρφορική στην Ευρώπη σχολεία...

Limpidis
|

Όταν ήταν υπουργός Παιδείας δεν έκανε τίποτα. Τώρα κάνει και τον σύμβουλο; Έλεος! Αυτοί που του γράφουν τους λόγους δεν ξέρουν ότι όλα αυτά περιλαμβάνονται ήδη στους στόχους των εκπαιδευτικών πολιτικών και των Αναλυτικών Προγραμμάτων; Πώς τον εκθέτουν έτσι;

Yποκρισία
|

Ο συγκεκριμένος κύριος υποθέτοντας οτι ο κόσμος έχει μνήμη χρυσόψαρου, διατέλεσε και υπουργός παιδείας και πρωθυπουργός και ΔΕΝ εφάρμοσε τίποτα από όσα λέει σήμερα, για 5' δημοσιότητας. 'Εχουμε χορτάσει υποσχέσεις και υποκρισία απο τους πολιτικούς, οχι άλλο.

Εκπαιδευτικός
|

Καλά, αλλά ετεροχρονισμενα! Ποιος σε ακούει τώρα,με τι απομεινάρια αξιοπιστίας; όταν μπαίναμε μνημόνιο από το Καστελόριζο ήταν καλά;Όταν κόψατε μισθούς εκπαιδευτικων μέχρι 7ετιας,εως 40%ητανε καλά; αλλά εμείς δεν ήμασταν τότε δικά σας παιδιά αλλά του Καραμανλή!

Έλενα
|

Γιατί αυτό που προτείνετε ΤΩΡΑ δεν το πράξατε ΤΟΤΕ όταν είσασταν υπουργός παιδείας - ούτε εσεις , ούτε κανένας άλλος - παρά μόνο ταλαιπωρήσατε χιλιάδες μαθητές με τα 16 μαθήματα που δώσανε για Πανελλήνιες παρόλη την αντίθεση και δυσαρέσκεια μαθητών , γονέων και εκπιαδευτικών που για άλλη μια φορά κανείς δεν τους ρώτησε;

Ο πρώτος διδάξας...
|

Ακόμα δεν στέγνωσε το μελάνι για την "ποδηλατάδα" της Κεραμέως.... και να'σου και ο διδάσκαλος! Δεν μπορεί, η Άνοιξη θα φταίει...

Δημοκρατης...
|

Ωστε έτσι ε; Σε "ενοχλεί" κάποιος που λέει τη γνώμη του; Μπράβο ρε Πλατάρε...Είσαι μεγάλος δημοκράτης....

μαζεψτε τον
|

ειπε ο ανθρωπος που κατάστρεψε την επαγγελματική καταρτιση για 30 χρόνια

Quixotakis
|

Οι πολίτες «σκούζουν», οι «υλακές» των πολιτών και τώρα «με ενοχλεί» που κάποιος λέει τη γνώμη του!...
Δεν σχολιάζω!...

Γιώργος
|

Εντελώς αυτονόητα πράγματα που συμβαίνουν σε κάθε σοβαρή χώρα.

Πλατάρος Γιάννης
|

Όλα τα παραπάνω είναι απολύτως σωστά.
Με ενοχλεί όμως λίγο, που τα λέει αυτός, εδώ και τώρα.
Μάλλον δεν είμαι αντικειμενικός!...

Φώτιος
|

Εσύ θεωρείσαι προσωπικότητα?

Πέτρος
|

Τώρα μου 'ρθε στο μυαλό ο βασικότερος στόχος μιας αληθινής παιδείας: να αναγνωρίζεις τη δημαγωγία και τον δημαγωγό και να τους κόβεις τον βήχα προτού σε βλάψουν!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ