Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Περί του διαλόγου για το Νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ ο λόγος

Δημοσίευση: 29/04/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Γιάννη Π. Πλατάρου, Μαθηματικού.

Ο διάλογος για το νομοσχέδιο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» έχει αρχίσει από 22 Απριλίου και λήγει στις 6 Μαΐου . Στην ηλεκτρονική διαβούλευση μέχρι σήμερα έχουν αναρτηθεί 5614 μέχρι στιγμής (29/4/2020 ώρα 15.00) σχόλια. Στο esos.gr πολλές εκατοντάδες.  Αν αναλογιστούμε προηγούμενα νομοσχέδια του ιδίου Υπουργείου και τα συνολικά σχόλια  των διαβουλεύσεων,  από εποχής Αρβανιτόπουλου (2014) δεν ξεπερνούν τις 60 χιλιάδες. Η συγκεκριμένη συμμετοχή, πρέπει  επιεικώς να χαρακτηριστεί ως «πρωτοφανής»

Ας επιχειρήσουμε να  εξηγήσουμε το όλον φαινόμενο:

Το νομοσχέδιο, εκτός από ενδιαφέρον, έχει και άλλα «πρωτοφανή» χαρακτηριστικά: Οι εντόνως ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί, έχουν χρόνο  να  σχολιάσουν περισσότερο από κάθε άλλη φορά, Ιστορικά:

1)    Λόγω Κορωναϊού είναι σπίτι χωρίς υποχρέωση μετακίνησης από και προς την δουλειά τους.

2)    Ακόμα και αυτοί που δεν είχαν καλές σχέσεις με τους Η/Υ επέδειξαν απρόσμενου βαθμού πρωτοφανή ζήλο και αυτοεπιμορφώθηκαν στα εργαλεία ΤΠΕ.

3)    Αντικειμενικά έχω την αίσθηση ότι οι καταθέσεις επώνυμων  γνωμών στο esos.gr, έχουν τουλάχιστον δεκαπλασιαστεί ενδεικτικό του περισσότερου ελεύθερου χρόνου λόγω της οίκοι αναγκαστικής διαμονής. Άπαντες οικουρούμε βρίσκουμε χρόνο να δούμε ταινίες, να διαβάσουμε, να χαλαρώσουμε και ο δημιουργικός μας οίστρος μεγεθύνεται. Απότοκός του, η συγγραφή ενδιαφερουσών καταθέσεων γνωμών.

4)    Παραλλήλως το φαινόμενο της κατά μόνας έκφρασης αθροιστικής ελεύθερης γνώμης είναι φαινόμενο και τεχνολογική διευκόλυνση του διαδικτύου, το οποίο, λόγω της τεχνολογίας του, προάγει όσο ποτέ την κατεύθυνση για άμεση δημοκρατία. Γράφω την γνώμη μου και στην κοινοποιώ με μηδέν ταχυδρομικά έξοδα στο Πανελλήνιο. Παλιά θα ήταν  σαν να γράφω την γνώμη μου και την κοινοποιώ, δωρεάν  στο σύνολο του Αθηναϊκού και Επαρχιακού τύπου, σε όλα τα ραδιόφωνα , τηλεοράσεις περιοδικά, τοπικά έντυπα απολύτως δωρεάν και σε δευτερόλεπτα.  

5)    Αν μια κυβέρνηση ήθελε να ανταποκριθεί ο κόσμος μαζικά σε έναν διάλογο επί νομοσχεδίου της , δεν θα τολμούσε ποτέ να θεσπίσει τέτοιες ευνοϊκές συνθήκες διαλόγου εξαιρετικά «σκανδαλώδεις» με τους καθηγητές οίκοι ενώπιον Η/Υ. Ειδικά αυτές τις συνθήκες, ούτε δικτατορία δεν θα μπορούσε να θεσπίσει! Τις «θέσπισε» όμως ο …Κορωναϊός! (=Όλοι οι εκπαιδευτικοί σε οιονεί «άδεια» μετ΄αποδοχών,  σπίτι, όλοι μπροστά στους Η/Υ!)

Επομένως:

Ο διάλογος πρωτοφανώς, καλά κρατεί και όλο και διευρύνεται. Φρονώ  μάλιστα ότι εάν η Κυβέρνηση δώσει μια τετραήμερη παράταση στον διάλογο μέχρι την Κυριακή 10 Μαΐου , εκτός από Πανελλήνιο ρεκόρ επί όλων των υπουργείων, όλων των ετών, θα έχουμε ένα τόσο μυθικό ρεκόρ, που κάθε άλλο μελλοντικό δεύτερο ρεκόρ θα υπολείπεται  παρασάγγας…

Τα παραπάνω , θέλω να πιστεύω, ότι δεν αποτελούν προσωπικές απόψεις  όντος ζώντος σε άλλο Πλανήτη, Γαλαξία, Σύμπαν, αλλά κατά το μάλλον ή ήττον κοινές απόψεις πάντων των διαβιούντων εν Ελλάδι εν υπηρεσία, ενεργών εκπαιδευτικών   Λειτουργών.  

Είναι  όμως έτσι;

Σύσσωμα τα κόμματα και συνδικαλιστικοί φορείς βρίσκουν τον χρόνο και το είδος του διαλόγου «ανεπαρκή», «αλυσιτελή» «απαράδεκτο» «προκλητικό» έως εγγίζοντα τα όρια της ύβρεως! «Καταστρατηγείται» -λέει- το δικαίωμα του συνέρχεσθαι!  Μα…οι συνάξεις διαλόγου διεξάγονται επιτυχέστατα εξ…αποστάσεως και πλέον όλοι οι εκπαιδευτικοί το….γνωρίζουν πλέον!  Έχουμε τηλεδιασκέψεις με δωρεάν εργαλεία όλοι μας και όχι μόνον το Webex!

Είναι γεγονός, ότι σε -εξ εργαλείου- αμέσου Δημοκρατίας που είναι η ανώτερη μορφή Δημοκρατίας, οι ενδιάμεσοι θεσμικοί εκπρόσωποι-αντιπρόσωποι της «αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας»  καθίστανται -εκ συστήματος και εκ  διαδικτύου- με λιγότερη εξουσία! Αυτό όμως δεν αρέσει σε κανέναν,  ουδόλως!

Η καθολική  ομοφωνία των αντιπροσώπων μας σε όλα τα επίπεδα για τον διάλογο, πλέον, είναι απολύτως εξηγήσιμη με την παραπάνω θεώρηση.

Ας πούμε ο κ. Πρόεδρος της ΟΛΜΕ μεταφέροντας την άποψη των 11 συνιστωσών απόψεων όπου προεδρεύει και εξάγονται, δήλωσε: (Real fm 97,8)
Θοδωρής Τσούχλος: «…..Κατεβάζει (σ.σ. η κυβέρνηση) ένα πολυνομοσχέδιο με κλειστά σχολεία, με φιμωμένους εκπαιδευτικούς. Έχουν καταστρατηγηθεί απαράγραφα συνταγματικά μας δικαιώματα όπως η ελεύθερη έκφραση και η άσκηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων. Η υπουργός ακολουθεί την εξής λογική: Μας επιστρέφει στον 18ο αιώνα, την εποχή της πεφωτισμένης δεσποτείας, που τότε η μεγάλη Αικατερίνη και άλλοι αυτοκράτορες και βασιλείς έλεγαν όλα δια τον λαό αλλά ουδέν διά του λαού. Ας επανέλθει στον 21ο αιώνα και ας σεβαστεί και τη συνταγματική τάξη και τις δημοκρατικές διαδικασίες….»

Η ανάγνωση της άποψης-λογικής του  «μαύρου -άσπρου» επικυρώνεται από τον ίδιο τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας μας. Το γεγονός «Α» καθιστά αληθή τον ισχυρισμό  «Ρ» και ταυτοχρόνως το ίδιο το γεγονός «Α» καθιστά αληθή και τον αντίθετο ισχυρισμό «-Ρ» (!!!)

Μετά την ανακάλυψη του Ράσελ για τις αναποφάνσιμες  προτάσεις στα μαθηματικά, έχουμε των απόλυτο συγκερασμό των αντιθέτων κατά ΟΛΜΕ (και το Α και το -Α) και άρα είναι απολύτως εξηγήσιμος   ο λόγος των αντιπροσώπων του κλάδου μας, χωρίς  καταφυγή σε εικασίες για  παράπλευρά Σύμπαντα όπου φαίνεται ότι ζούμε όλοι μας…

Σχόλια (10)

 
Πλατάρος Γιάννης
30 Απρ 2020 17:33

@ προς όλους
Πρώτον με τιμούν οι απαντήσεις σας, και οι θετικές και οι αρνητικές διότι διατυπώνονται με δόκιμο τρόπο. Εξαίρεση μία που λέει «ντροπή» χωρίς να μου το εξηγεί, αλλά δεν μπορώ να το δεχθώ αναιτιολόγητα. Το αποδέχομαι όμως με την οποιαδήποτε αιτιολογία.
Παρετήρησα, ότι λίγοι επικριτές, ΔΕΝ έχουν διαβάσει το άρθρο, αφού είναι εμφανές ότι τιμώ τον κλάδο για το φιλότιμο που επέδειξε. Επίσης έγραψα:
1. «οιονεί "άδεια" μετ΄αποδοχών» Το οιονεί μεταφράζεται ως «κάτι ωσάν»
2. Το «άδεια» ήταν σε εισαγωγικά για να τονιστεί εμφαντικά το «οιονεί»
3. Πιο πάνω είχα γράψει ότι εξοικονομείται ο χρόνος μετακινήσεων από και προς την εργασία. Ξέχασα μάλιστα να γράψω τον χρόνο για τις γραμματειακές εργασίες.
Ξέρω όμως ότι και πολλοί ξενύχτησαν να αναρτήσουν εργασίες στο ΠΣΔ που σερνόταν το οποίο όμως τώρα πλέον ΔΕΝ σέρνεται.
Ο λόγος ήταν για τα συνδικάτα μας τα κλαδικά και τις παρατάξεις, όλες. Όχι για τους συναδέλφους μας των οποίων το εγκώμιο έπλεξα και αιρετός δεν είμαι για να τους κολακέψω -εξευμενίσω...

Απαντώ τώρα επί όλων:

Είναι αλήθεια, ότι ειδικά στην Χώρα μας, λόγω παράδοσης ΚΑΚΗΣ πρακτικής εννοούμε ως «διάλογο», την «κατάθεση απόψεων»!!!
Επειδή αυτό γίνεται δεκαετίες στην Εκπαίδευση (πιο παλιά δεν γινόταν καν ούτε η κατάθεση απόψεων) υιοθέτησα την ορολογία «διάλογος» με την τρέχουσα στρεβλή έννοια. Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, με προσχηματικό τρόπο διεξήγετο ο διάλογος....
Εν τω μεταξύ, οι Ομοσπονδίες μας σε κάθε απόπειρα έστω προσχηματικού διαλόγου, αντέτασσαν μια αθλιότητα απίστευτη: Έχω παραστεί σε κάψιμο ερωτηματολογίων που μας έστειλε το Υπουργείο το 1990-1 (τον προηγούμενο αιώνα δηλαδή) διότι τα ερωτήματα ήταν «απαράδεκτα» Νομίζω ήταν 2-3 ερωτήσεις μόνο και μια επιλογή ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ. Θυμάμαι, ότι επιχειρηματολόγησα, ότι «Ναι, ενίοτε και οι ερωτήσεις δύνανται να είναι στημένες και ΙΣΩΣ και αυτές να είναι, όπως λέτε, αλλά υπάρχει η ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ όπου ο κάθε συνάδελφος μπορεί να γράψει ό,τι θέλει. Πρέπει τότε να υπηρετούσα στο ΕΠΑΛ Διδυμοτείχου. (Χαιρετίσματα στο Διδυμότειχο και Ορεστιάδα ειδικά!) Δεν θυμάμαι ποιος ήταν Υπουργός τότε...
Για να μην τα πολυψάχνουμε, ουδέποτε έχει λειτουργήσει ο διάλογος με την κανονική του δόκιμη έννοια παρά μόνο με την στρεβλή.
Εν τω μεταξύ μην νομίσει κανένας ότι «φλέγεται» κάποια Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών για τον διάλογο (με την κανονική έννοια)
Απόδειξη:
Ενώ υπάρχουν στην διεθνή Εκπαιδευτική Βιβλιογραφία ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΑ -ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ -ΠΡΟΤΥΠΑ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, ουδέποτε τα έχουν ζητήσει σε κείμενό τους (για τα μοντέλα διαλόγου λέω, , όχι για την «αναγκαιότητα διαλόγου» διότι αυτό το ζητάνε συνεχώς, ως συναποφασίζοντες, ομότιμοι συνομιλητές, χωρίς συμμετοχή των εκπαιδευτικών, διότι έχουν δημοκρατική εντολή ως νόμιμοι αιρετοί που είναι) Έτσι απαιτούν! Η εκάστοτε κυβέρνηση όμως, είναι αιρετή από όλον τον λαό ήτοι και από τους μη εκπαιδευτικούς και από τους μη κηδεμόνες . Υπάρχει Βουλή που θα αποφασίσει Νόμιμα, και θα λάβει υπ΄όψιν της ΟΛΟΥΣ ΑΝΑΛΟΓΩΣ! (αν δεν τους λάβει, ας εισπράξει τα εκλογικά επίχειρα της πράξης της)
Ξεκινάμε λοιπόν με την έννοια ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. από τις ομοσπονδίες όλες των εργαζομένων, μέχρι τις Ομοσπονδίες των Αθλημάτων !. Ασχέτως αν με τις εκπαιδευτικές πρέπει να επιμείνει παραπάνω αφού αυτοί είναι οι φορείς εφαρμογής της νομοθεσίας και κατά τεκμήριο είναι οι επαΐοντες. Οι ψήφοι όμως είναι ομότιμες για όλους.
Αναφέρω ένα μοντέλο, που μου αρέσει θεωρητικά, διότι είναι πράγματι διαλογικό (και το προσαρμόζω λίγο λειτουργικά σε πολύ μεγάλο πλήθος, χιλιάδων, όπως είμαστε εμείς και όχι σε πλήθος δεκάδων)
Ας πούμε αποστέλλεται ένα ερωτηματολόγιο μέσω φόρμας Google στα Σχολεία από την τοπική ΕΛΜΕ με το νομοσχέδιο συνημμένο.
Όσοι εκπαιδευτικοί θέλουν απαντούν κατ΄άρθρον:
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ (=ό,τι κι αν ψηφίσετε λίγο με νοιάζει)
ΣΥΜΦΩΝΩ
ΔΙΑΦΩΝΩ
(Σε περίπτωση που διαφωνείτε εξηγείστε το πού και το γιατί)
Η πιστοποίηση των εκπαιδευτικών γίνεται με το μέηλ τους (όλοι πρέπει να έχουν) κα ι με αποστολή μηνύματος «η απάντησή σας υπεβλήθη» Με μια επικοινωνία με τον Διευθυντή ως Πρόεδρο του Συλλόγου, γίνεται ένα δεύτερο τσεκάρισμα πόσοι και ποίοι συμμετείχαν και πόσοι όχι για λόγους διαφάνειας (αν και θα φαίνεται από τις διευθύνσεις μέηλ) Έδώ έχω φθάσει ήδη στο πεδίο των ΒΕΒΑΙΩΝ αντιρρήσεων: «Εγώ δεν θέλω να συμμετάσχω ΕΠΩΝΥΜΩΣ στον διάλογο διότι είμαι (αυτό δεν θα το πει κανείς) «ψοφοδεής», «ευθυνόφοβος», «κακόμοιρος» Θα πουν άλλα: «φοβάμαι πολιτική δίωξη σε περίπτωση διαρροής των απαντήσεών μου» , «φοβάμαι μην με φακελώσει το Υπουργείο γιατί πρώτη φορά είναι;», φοβάμαι μην χαρακτηρισθώ ως "αντεθνικώς δρων/δρούσα"» , «φοβάμαι το Κράτος της δεξ(ι)άς!» ,«φοβάμαι, πώς δεν θα ξαναγίνω Διευθυντής αν φανώ φίλα προσκείμενος προς το ΚΚΕ με αυτά που θα απαντήσω» Όμως σε όλους, πολύ άρεσε η μυστική ανώνυμη κατάθεση γνώμης χωρίς την παραμικρή αιτιολογία στις επιλογές των Διευθυντών (Δεν ήταν άμεση δημοκρατία, το επισημαίνω για χιλιοστή φορά)
Σε δεύτερη φάση (για να έχουμε διάλογο) προβλέπεται το εξής :
Μια διαπαραταξιακή επιτροπή επεξεργάζεται τις απαντήσεις (Διαπαραταξιακή=όλοι όσοι συμμετείχαν στις εκλογές της ΕΛΜΕ είτε εξέλεξαν έδρα είτε όχι)
ΟΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΓΝΩΜΕΣ, εφ΄όσο αποτελούν πλειοψηφία απόλυτη δεν επεξεργάζονται, μόνο καταγράφονται. (πλειοψηφία =σε όσους συμμετείχαν ) οι άλλοι θεωρούνται «τεθνεώντες» όπως και οι ομώνυμοι εικονικοί μαθητές.
Οι άλλες ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ , ΜΟΝΟ ΑΥΤΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ , βάσει των ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ.
Ένα ερώτημα για παράδειγμα στο ΠΡΩΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
Ηλικία εγγραφής στα Ημερήρια ΕΠΑΛ
Α. τα 17 (σύνολο απαντήσεων 300)
Β. όχι τα 17 (σύνολο απαντήσεων 301)
Μια τέτοια ψηφοφορία εννοεί ότι το αρνητικό πλειοψηφόν αποτέλεσμα πρέπει να επαναληφθεί διότι το «ΟΧΙ ΑΥΤΟ» Δεν λέει απολύτως τίποτα και να εξειδικευθεί:
ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
Ερώτηση : Ηλικία εγγραφής στα Ημερήσια ΕΠΑΛ
«Χωρίς όριο ηλικιακό»
«Μέχρι τα 21»
«Μέχρι τα 23»
«Μέχρι τα 25»
«Μέχρι τα 30»
«Μέχρι τα 35»
«Μέχρι τα 50»
«Μέχρι τα 60»
Τα παραπάνω αποτελέσματα, δεν επεξεργάζονται και αποτυπώνονται.
Εδώ τελειώνει ο διάλογος αν και έχει τρύπες και μπορεί να γίνει λεπτομερέστερος. Είναι όμως διάλογος ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ, επί της ουσίας.
Για να μην σκοτωθούν στο δεύτερο ερωτηματολόγιο (που θα έχει δύο εβδομάδες με το πρώτο ) θα απαντούν μόνον οι συμμετέχοντες στο ΠΡΩΤΟ και ΔΕΝ θα το κάνουν οι τοπικές Ενώσεις, αλλά οι ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ
Μέριμνα πρέπει να ληφθεί για να μην έχουμε ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ .
Η επεξεργασία γίνεται μόνη της από τις φόρμες google και κατατίθενται τα αποτελέσματα στο Υπουργείο, αφού διασταυρωθούν με τα αποτελέσματα ανα Σχολείο να φτιάξουν στην ανάγκη έναν αλγόριθμο που θα γίνεται ψηφοφορία ανά σχολείο
και θα βγαίνουν τα αποτελέσματα ανά σχολείο, συγκεντρωτικά ανά εκπαιδευτικό σε πίνακα χωρίς ονόματα και θα αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων του Σχολείου.
Τρύπες στην ασφάλεια, είναι όλες αντιμετωπίσιμες .
Κρατήστε την κεντρική ιδέα από τα παραπάνω σε πρώτο και δεύτερο γύρο (θεωρητικά υπάρχουν και άλλοι γύροι, προτείνω όμως το ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΣ)
Να μαζέψουν και τις γνώμες των Ομοσπονδιών Κηδεμόνων με μεγάλη βαρύτητα και λεπτομέρεια.
Και τις γνώμες των ΔΣ από όλα τα Επιμελητήρια , Ομοσπονδίες και ενώσεις προσώπων που δεν έχουν καμία σχέση με την εκπαίδευση, αλλά έχουν -όπως και πρέπει-γνώμη.
Και τα αποτελέσματα να κοινοποιηθούν με έγκυρο τρόπο και στην Βουλή . ΄Σλλο νσ σε καλούν στην «επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής» ως εκπρόσωπο Ομοσπονδίας και ΑΛΛΟ η ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ που υποτίθεται εκπροσωπείς. Λέω υποτίθεται" διότι πρέπει να υπάρχει ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ απόψεων ανάμεσα στον εκπρόσωπο της Ομοσπονδίας και στην πλειοψηφία του κλάδου.
Γενικώς -όμως έχω εξηγήσει - αυτό ΔΕΝ αρέσει σε κάθε μορφής εξουσία μικρή ή μεγάλη, αλλά είναι ΓΝΗΣΙΩΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ.

 
Εκπ/κός
30 Απρ 2020 14:08

Κυβέρνηση ΝΔ (Σαμαρά) - Διαβούλευση για το νέο Λύκειο κτλ. Παρόλο που οι περισσότεροι ζητούσαν να δοθεί έμφαση στην πληροφορική αυτό απλά δεν έγινε.

Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ - Διαβούλευση για τις δομές εκπ/σης. Παρόλο που το 1/4 περίπου των σχολίων (περίπου 1000) αφορούσαν αποκλειστικά την κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ (1 άρθρο) και η συντριπτική πλειοψηφία ήταν κατά αυτής της αλλαγής (από εκπ/κούς και δ/ντές σχολείων όλων των ειδικοτήτων) η κατάργηση έγινε κανονικά.

Κυβέρνηση ΝΔ (Μητσοτάκη) - Να δούμε τώρα την αντίδραση της υπουργού στο άρθρο σχετικά με την καθολική επιβολή για 24άρια και 26άρια τμήματα στην Π/θμια.

Το να διατυπώνεις ένα σχόλιο, δε λέγεται διάλογος. Το να εκφράζεις την (αντίθετη) άποψή σου ελεύθερα αλλά αυτή να μη λαμβάνεται υπόψη ποτέ και πουθενά (έστω και αν είναι τεκμητιωμένη)... δε λέγεται δημοκρατία.

@Angelo
Δε γνωρίζω προσωπικά τον κο.Πλατάρο και δεν αμφισβητώ ότι είναι καλός μαθηματικός και χρήστης της γλώσσας και αποτελεσματικός δ/ντής (γιατί όχι?). Όταν όμως ο (πολιτικός) "φανατισμός" του τον οδηγεί να σου λέει ότι έχεις "άδεια με αποδοχές" την ώρα που έχεις αφιερώσει δεκάδες ανθρωποώρες στην εξΑΕ και όταν θεωρεί ότι ο σχολιασμός είναι "διάλογος"... δεν μπορεί να θεωρηθεί ούτε δίκαιος ούτε και δημοκρατικός! Και να με συγχωρείτε που καταλλήγω στο συμπέρασμα αυτό αλλά ο ίδιος τα γράφει! Μακάρι να παρασύρθηκε αυτή τη φορά και μόνο...

 
Μαρία Μάρκ.
30 Απρ 2020 13:21

Ντροπή και μόνο ντροπή είναι αυτό που αξίζει στον κ. Πλατάρο.

 
αστειότητες
30 Απρ 2020 11:35

τα περί ελεύθερου χρόνου. πρότεινε περικοπή . έχουμε πολύ ελεύθερο χρόνο όντως , γιατί είχαμε το υλικό μας έτοιμο και ανέβηκε με μικρές αλλαγές στις πλατφόρμες, στη διά ζώσης ξέρουμε πολύ καλά την ύλη και την πορεία διδασκαλίας μας. και επειδή έχουμε πείρα και γνώμη δεν μας πήρε πάνω από 20 λεπτά για να καταθέσουμε σοβαρές απόψεις σε αυτές τις αστειότητες του υπουργείου (πολλές σοβαρές προτάσεις περιμέναμε και είδαμε ! ας ελπίσουμε στα μέσα τον Ιούλιο νομοσχέδια κάτι καλύτερο, αν και δεν το βλέπουμε). εσύ δεν είχες 20 λεπτά πριν ελέυθερο χρόνο;

 
ανώνυμο σχόλιο
30 Απρ 2020 11:30

λυπάμαι που υπάρχει η εμμονή των επώνυμων σχολίων χωρίς να προτάσσεται η γνώμη, το σχόλιο και η όποια πρόταση επί της ουσίας... δεν θέλουν κάποιοι να δώσουν λαβή για Κυνηγι (μπορεί νε άχουν φάει πολύ) αλλά ούτε συγχωροχάρτι στη διοίκηση (α, δεν το σκεφτήκαμε). προφανώς κάποιοι με πολλά χρόνια, διάφορα στασίδια, ίσως και αντοχές (που ΔΕΝ θα έπρεπε να τις έχουμε ανάγκη ) , ίσως και λίγη τύχη ΔΕΝ έπεσαν θύματα εκδικητικότητας, αδικιών κ.α πολλών στο υπουργείο αυτό. κάποιοι 20 χρόνια άλλοι υπηρετώντας ευσυνείδητα το σχολείο (όχι για το θεαθήναι και ανέλιξη) , την αλήθεια και τη δικαιοσύνη βλέπουν δυστυχώς σε κάθε σχεδόν βήμα τον παραλογισμό, την κομματοκρατία, τα στρεβλά του υπουργείου εκπαιδευτικά και διοικητικά. μακράν το χειρότερο υπουργείο καίτοι κρίσιμο. πολλά από τα σχόλια είναι σοβαρά , κρίμα που δεν θα ληφθούν υπ'όψιν. εδώ δεν κάνουν τα απλά, ανέξοδα και λογικά αλλού και αλλού...

 
Χρόνια σου πολλά συνάδελφε Ιάσονα
29 Απρ 2020 23:55

Μαζί με τις ευχές μου για τη γιορτή σου, επισημαίνω ότι συμφωνώ πως (αρκετά από) τα σχόλια έχουν νόημα, όταν δεν εκφράζουν συντεχιακά αιτήματα ή κομματικές θέσεις, αρκεί βέβαια το υπουργείο να τα λάβει υπόψη του.

 
Angelo
29 Απρ 2020 23:46

@ιασονα
Ο Γιάννης είναι καλός μαθηματικός, ικανότατος Διευθυντής, πανέξυπνος συνάδελφος, άριστος χειριστής της Ελληνικής αλλά -επειδή ουδείς τέλειος- είναι Ιάσονά μου και δεξιός. Και ο φανατισμός κάποιες φορές τον συνεπαίρνει και τον οδηγεί σε λεκτικά ατοπήματα...

 
Δελλημήτρος Ιάσονας
29 Απρ 2020 22:13

Δε θα έγραφα σχόλιο αλλά με παρακίνησε το :

"Όλοι οι εκπαιδευτικοί σε οιονεί «άδεια» μετ΄αποδοχών, σπίτι, όλοι μπροστά στους Η/Υ!"

Απ' όλο αυτο που γράψατε την εντύπωση κλέβει (με αρνητικό τρόπο) η παραπάνω φράση σας. Ιδίως λόγω της ιδιότητάς σας του εκπ/κού (συναδέλφου δηλαδή), στελέχους παλιότερα και επιμορφωτή Β' επιπέδου αν δεν κάνω λάθος.

Δεν θα χρησιμοποιούσα αυτή την έκφραση και είναι τουλάχιστον ατυχής και προκλητική τη στιγμή που το ίδιο το υπουργείο αναγνώρισε τη μεγάλη συμμετοχή των εκπ/κών (ιδίως μερικών που δεν είχαν προετοιμαστεί για κάτι τέτοιο και άλλων, όπως δ/ντών, καθηγητών πληρ/κής κτλ, που έπρεπε να υποστηρίξουν και τους συναδέλφους και να οργανώσουν το σχολείο τους.

Στη ουσία του θέματος, η δύναμη που έχει ο χρήστης του internet και η άμεση δημοκρατία βασίζεται σε ένα πράγμα... στο ότι η νομοθετική εξουσία σέβεται την άποψή του και τη λαμβάνει υπόψη. Υπάρχουν πολλά άρθρα που συγκεντρώνουν πληθώρα αρνητικών σχόλιων και υπάρχουν και σοβαρές προτάσεις για αλλαγές. Ας περιμένουμε να δούμε αν γίνει σεβαστή η διαβούλευση ή αν τελικά γίνεται απλά για να γίνει (όπως και παλιότερα).

 
Αριστεία, όχι αστεία
29 Απρ 2020 18:44

Στην πλατφόρμα του υπουργείου δεν γίνεται διάλογος, γίνεται σχολιασμός.
Σε συνάντηση εκπροσώπων εργαζομένων με υπουργό, γίνεται διάλογος όχι σχολιασμός.

Θλιβερή προσπάθεια να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα.

 
Quixotakis
29 Απρ 2020 18:23

Οι χιλιάδες μονόλογοι συνιστούν διάλογο; Δηλαδή εγώ που μονολογώ συχνά στο esos, μπορώ να λέω ότι διαλέγομαι;
Όταν μου απαντά μερικές φορές ένας καλός κύριος και κάποιες άλλες φορές ένας κακός κύριος, είναι αυτό διάλογος;
Περιμένω να διοργανώσει το esos ένα συνέδριο σχολιαστών, να εμφανιστώ και να αρχίσει ο διάλογος!...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ