Τα “όχι” της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας στο πολυνομοσχέδιο του υπ. Παιδείας

04/05/2020

Άκουσε το άρθρο

Η ενέργεια του υπουργείου Παιδείας να εισάγει τώρα σε διαβούλευση θέματα νομοθετικών ρυθμίσεων και αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα εκτιμούμε ότι  επιτείνει την εκπαιδευτική ανασφάλεια της ελληνικής κοινωνίας.

Αυτό τονίζει , σε ανακοινωθέν, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και υπογραμμίζει τα εξής:

Α. Το υπουργείο δεν θα πρέπει να υποτιμήσει τις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας και τις ηρωικές προσπάθειες των εκπαιδευτικών και των οικογενειών των μαθητών να διατηρήσουν κάποια συνέχεια στην εκπαιδευτική δραστηριότητα και να διασφαλίσουν τη συνοχή των μαθητικών κοινοτήτων με την παιδαγωγική εποπτεία των Σχολικών Μονάδων.

Β. Διαπιστώνουμε ότι η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας δεν προσδιορίζει με σαφήνεια τι μέλλει γενέσθαι, οπότε υπ’ αυτές τις συνθήκες ασάφειας η ΕΜΕ θεωρεί ανακόλουθο προς τις αρχές της να μετάσχει σε αυτή τη διαδικασία διαβούλευσης.

Γ. Οφείλουμε εντούτοις να επισημάνουμε ότι:

1.    Σε ό,τι αφορά τα Μαθηματικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η ΕΜΕ έχει ενημερώσει το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής αρκετούς μήνες νωρίτερα για τις απόψεις της σε όλο το φάσμα των Μαθηματικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και έχει ανακοινώσει δημόσια τις προτάσεις της.

2.    Πιστεύουμε ότι οι προβαλλόμενες ρυθμίσεις δεν  αναδεικνύουν τη θεμελιακή επιστημολογική βαρύτητα της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, την αναγκαιότητα, την αποτελεσματικότητα και τα όρια των συνδέσεών της με τις άλλες περιοχές της ανθρώπινης γνώσης και της τεχνολογίας.

3.    Θεωρούμε ότι είναι αναγκαία η αποκατάσταση των περικοπών των τελευταίων ετών, όσον αφορά την ύλη των Μαθηματικών, και η επαναφορά του μαθήματος «Μαθηματικά Γενικής Παιδείας» στην Γ΄ Λυκείου για όλους τους μαθητές.

4.    Θεωρούμε αναγκαία την επαναφορά των γραπτών εξετάσεων στα μαθήματα των Μαθηματικών της Β΄ Λυκείου που είχαν καταργηθεί, γιατί «στη συγκεκριμένη ηλικιακή/εκπαιδευτική βαθμίδα είναι κομβικό σημείο για τη μαθησιακή διεργασία και τη γνωστική ανάπτυξη, η ικανότητα ορθής ένταξης των μαθηματικών εκφράσεων σε γραπτή αναφορά της μαθηματικής επιχειρηματολογίας».

5.    Με την παραποιημένη εκδοχή της τράπεζας θεμάτων, εγκλωβίζονται τα μαθήματα των Μαθηματικών σε μια παρωχημένη ασκησιολογία, χωρίς δημιουργική φαντασία και διεπιστημονικές αναφορές.

Δ. Η ΕΜΕ συγχαίρει τις και τους εκπαιδευτικούς, τις μαθήτριες, τους μαθητές και τις οικογένειές τους για τη συνεισφορά τους σε αυτή την κρίσιμη περίοδο. Υποστηρίζει τις παιδαγωγικές προσπάθειες για τη διατήρηση της ποιότητας στη Μαθηματική Εκπαίδευση όλων των παιδιών, παρέχοντας εκπαιδευτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή, ώστε να αποτραπούν κατά το δυνατόν οι νέοι αποκλεισμοί που αναδύονται στο έκτακτο υβριδικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Ε. Καλούμε το Υπουργείο να αναστείλει κάθε διαδικασία νομοθετικών παρεμβάσεων στην παρούσα, μεταβατική και ιδιαίτερα ευαίσθητη εξεταστική φάση του σχολικού μας συστήματος.

Ζ. Η ΕΜΕ επιφυλάσσεται να μετάσχει ενεργά σε διαβούλευση για τον ρόλο και το περιεχόμενο της Μαθηματικής Εκπαίδευσης στις νέες συνθήκες, μόλις αρχίσει να γίνεται αντιληπτή από όλους η επόμενη μέρα με τα νέα διακυβεύματα σχετικά με τη δημοκρατική αναδιοργάνωση της προσβασιμότητας στην εκπαίδευση, με την παιδαγωγική συνοχή και με τη συμβατότητα εναλλακτικών μεθόδων και ψηφιακών εφαρμογών στο  εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Σχόλια (5)

επίπεδο
|

Η εμε θέλει υψηλού επιπέδου φοιτητές στις σχολές

Axiom of Choice
|

Τα παιδιά του πεδίου σπουδών οικονομίας και πληροφορικής εξετάζονται στα ίδια θέματα μαθηματικών με τα οποία εξετάζονται και τα παιδιά του πεδίου θετικών σπουδών. Γιατί τα πρώτα δεν μπορούν να επιλέξουν τμήματα μαθηματικών; Γιατί αυτή η αδικία; Η ΕΜΕ οφείλει να πάρει θέση.

Νικ δε γκρηκ
|

Τα Μαθηματικά μαζί με την Φυσική και την Πληροφορική αποτελούν μία τριάδα φωτιά. Πρέπει να αξιοποιηθούν μαζί και καταλλήλως.

Quixotakis
|

@ EME
Κομβικό σημείο* γι' αυτή την τάξη και ιδιαίτερα σημαντικό για όλες τις άλλες και της Πρωτοβάθμιας επιπροσθέτως. Αλλά πόσοι ασχολούνται μ' αυτό το θέμα;
Μου θυμίσατε τον λαμπρό μαθηματικό μου Α.Κ. - τον γνώριζετε εκεί στην ΕΜΕ - που μας έλεγε: «Σεβαστείτε το μαθηματικό λεξιλόγιο και τις μαθηματικές εκφράσεις και αφήστε τα συνώνυμα!»
Κι όταν κάποιος φλυαρούσε, τον διέκοπτε κάνοντας με το χέρι τη γνωστή απορριπτική κίνηση και αμέσως μετά την άλλη που σήμαινε πες μου τη διατύπωση που σου έχω μάθει. Όταν δε νευρίαζε με μερικούς αδιόρθωτους, τους έλεγε «Μήπως βρίσκεστε σε λάθος τμήμα;» Αγέλαστος συνήθως, τον είδα πρώτη φορά να γελά, όταν μια μέρα πρόσθεσα « Να φύγει από το τμήμα μας, να πάει στου Μπελεζίνη»....

* «στη συγκεκριμένη ηλικιακή/εκπαιδευτική βαθμίδα είναι κομβικό σημείο για τη μαθησιακή διεργασία και τη γνωστική ανάπτυξη, η ικανότητα ορθής ένταξης των μαθηματικών εκφράσεων σε γραπτή αναφορά της μαθηματικής επιχειρηματολογίας».

Φοιτητής
|

Μπράβο τους!! Μακάρι να ακουστούν

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ