Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Υπ. Παιδείας: 36 ερωτήσεις-απαντήσεις για την επαναλειτουργία των σχολείων , Πανεπιστημίων και Φροντιστηρίων

Πολλές από τις ερωτήσεις έχουν τεθεί και μέσω του esos.
Δημοσίευση: 05/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το υπουργείο Παιδείας  ετοίμασε τις παρακάτω 36   ερωτήσεις-απαντήσεις για  την επαναλειτουργία των σχολείων , Πανεπιστημίων και Φροντιστηρίων , πολλές από τις οποίες έχουν τεθεί και μέσω του esos.

1. Γιατί ανοίγουν τα σχολεία; Είναι ασφαλή τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί;

Υπ. Παιδείας: Ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες των ειδικών της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του Κορωνοϊού, οι οποίοι σύστησαν με ομόφωνη απόφαση τη σταδιακή επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών, στο πλαίσιο της προοδευτικής αποκλιμάκωσης των μέτρων, και πάντα λαμβάνοντας μέτρα πρόληψης και προφύλαξης. Όπως επισήμανε και ο κ. Τσιόδρας, τα αντικειμενικά δεδομένα δικαιολογούν την επαναλειτουργία των σχολείων:
•    Οι λοιμώξεις παρατηρούνται με πολύ μικρότερη συχνότητα στα παιδιά.
•    Τα παιδιά εμφανίζουν στη συντριπτική πλειονότητά τους ηπιότερα συμπτώματα.
•    Το ποσοστό παιδιών με σοβαρή νόσο ήταν λιγότερο από το 1%.
•    Τα παιδιά μολύνονται κυρίως εντός του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, ενώ ο δευτερογενής δείκτης προσβολής είναι πολύ χαμηλότερος για τα παιδιά απ’ ότι για τους ενήλικες.
•    Μετάδοση από παιδί σε ενήλικα φαίνεται να είναι ασυνήθιστη.
Επιπλέον, διεθνείς μελέτες έχουν καταδείξει τις συνέπειες από τη βίαιη διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην εξέλιξη των παιδιών.
Στο πλαίσιο αποκλιμάκωσης των μέτρων, τα ανοιχτά σχολεία αποτελούν σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι της νέας καθημερινότητας.
Επισημαίνουμε ότι ειδική μέριμνα θα ληφθεί για εκπαιδευτικούς και μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, ενώ κάθε βήμα θα γίνεται προσεκτικά, θα αξιολογείται και θα επανεξετάζεται, εφόσον χρειαστεί.

2. Αξίζει το ρίσκο για λίγες ημέρες μαθημάτων;

Υπ. Παιδείας: Εστιάζουμε στη σταδιακή επαναφορά σε μία νέα κανονικότητα, πάντα υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις ασφαλείας. Με δεδομένη την καθημερινή επαγρύπνηση των ειδικών, επαναφέρουμε τους μαθητές στο σχολικό τους περιβάλλον, η απουσία από το οποίο ενδέχεται να έχει μακροχρόνια αρνητικά αποτελέσματα. Οι ημέρες, δε, δεν είναι λίγες, αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι τα τμήματα θα έχουν τους μισούς μαθητές, επομένως η εκπαιδευτική διαδικασία θα είναι πιο έντονη, ενώ για τις ημέρες που οι μαθητές θα είναι σπίτι, θα έχουν σαφείς οδηγίες μελέτης. Το Υπουργείο Παιδείας είναι σε διαρκή επικοινωνία με τους ειδικούς και προετοιμασμένο για παν ενδεχόμενο.

3. Τι θα γίνει αν προκύψει νέο κύμα επιδημίας;

Υπ. Παιδείας: Καταρχάς να τονίσουμε ότι πρώτιστο μέλημά μας είναι η προστασία της δημόσιας υγείας και ότι βρισκόμαστε σε διαρκή ετοιμότητα σχετικά με την εξέλιξη της επιδημίας. Οι εβδομάδες που μείναμε σπίτι συνέβαλαν σημαντικά στην επιβράδυνση της εξάπλωσης του ιού, κάτι που μας εξασφάλισε πολύτιμο χρόνο για την καλύτερη προετοιμασία της αντιμετώπισής του και για την ταχύτερη επαναφορά στη νέα κανονικότητα. Στην απευκταία περίπτωση νέου κύματος, θα είμαστε, δε, καλύτερα προετοιμασμένοι σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένης και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

4. Αν νοσήσει υποψήφιος πανελλαδικών εξετάσεων;

Υπ. Παιδείας: Θα ισχύσει ό,τι ακριβώς ισχύει και αν νοσήσει εν γένει: ο υποψήφιος θα συμμετάσχει στις ήδη προβλεπόμενες επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις το Σεπτέμβριο.

5. Σε περίπτωση που νοσήσει κάποιο μέλος της οικογένειας του υποψηφίου που συμμετέχει στις Πανελλήνιες εξετάσεις, ο μαθητής θα μπει σε υποχρεωτική «καραντίνα» και θα παραπεμφθεί στις επαναληπτικές του Σεπτεμβρίου; Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες που μοιράζονται την ίδια τάξη;

Υπ. Παιδείας: Θα ακολουθηθεί το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ και το κάθε περιστατικό θα κρίνεται αναλόγως.

6. Αν ένας μαθητής νοσήσει τότε θα μπει σε καραντίνα όλο το σχολείο;

Υπ. Παιδείας: Πριν την καθολική αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων το Μάρτιο, κάθε νόσημα ισοδυναμούσε με ταυτόχρονο κλείσιμο της σχολικής μονάδας. Όπως τόνισαν και οι ειδικοί, ωστόσο, οι οδηγίες αλλάζουν ανάλογα με την εξέλιξη της πορείας της επιδημίας. Στο πλαίσιο αυτής της πορείας και στον απόηχο της αποτελεσματικής στρατηγικής που ακολούθησε η Κυβέρνηση, η περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων θα αντιμετωπίζεται σύμφωνα με το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, στη βάση της διαδικασίας της ιχνηλάτησης και με διαβαθμίσεις ανάλογα με το κάθε περιστατικό.

7. Με ποιο τρόπο θα διεξαχθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις; Θα υπάρχουν κάποια μέτρα για το πώς θα μπαίνουν οι μαθητές στις τάξεις;

Υπ. Παιδείας: Έχουμε μελετήσει διεξοδικά όλα τα σενάρια. Αναμένουμε τις λεπτομερείς οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του Κορωνοϊού για πτυχές του τρόπου διεξαγωγής των εξετάσεων.
 
8. Τα μαθήματα της Γ’ Λυκείου, θα λήξουν και αυτά 12 Ιουνίου;

Υπ. Παιδείας: Ναι, το σχολικό έτος για όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου θα λήξει στις 12/6, ενώ δεν θα διεξαχθούν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις σε καμία τάξη.
 
9. Μάσκες / γάντια / άλλα προληπτικά μέτρα; Ποιος θα αναλάβει το κόστος; Πότε θα εξοπλιστούν τα σχολεία και πώς θα γίνει η συνεχής ροή της προμήθειας;

Υπ. Παιδείας: Το Υπουργείο έχει μεριμνήσει για τον εφοδιασμό των σχολικών μονάδων με αντισηπτικά, τα οποία βρίσκονται ήδη καθοδόν. Επιπλέον, έχουμε λάβει τα απαραίτητα μέτρα για καθαρισμό των σχολείων 2 φορές την ημέρα, ενώ θα αποσταλούν σαφείς οδηγίες από τον ΕΟΔΥ και το ΥΠΑΙΘ αναφορικά με μέτρα προστασίας και προφύλαξης. Η χρήση της μάσκας στο σχολείο είναι προαιρετική.

10. Τι μέτρα έχουν ληφθεί για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού;

Υπ. Παιδείας: Όλες οι εκπαιδευτικές δομές έχουν λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την ομαλή  λειτουργία των σχολικών μονάδων. Για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού, προβλέπεται διάσπαση των τμημάτων και ανώτατο όριο 15 μαθητών ανά τάξη, 1,5 μέτρο απόσταση μεταξύ τους, συχνός καθαρισμός, προμήθεια αντισηπτικών για το σύνολο των σχολείων της χώρας, χωριστά διαλείμματα, μη λειτουργία των κυλικείων. Επιπλέον, τα σχολεία θα ενημερωθούν με τις νέες οδηγίες του ΕΟΔΥ για τους κανόνες υγιεινής και τα ατομικά μέτρα προστασίας μέσω εγκυκλίων, βίντεο και καθοδηγητικών τηλεδιασκέψεων με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
 
11. Πώς θα διαχειριστείτε την μαζική προσέλευση μαθητών στις 18/5, καθώς εκεί πλέον θα επιστρέψουν, εκτός από την Πρώτη και Δευτέρα Λυκείου, και οι τρείς τάξεις του Γυμνασίου; Υπάρχουν αρκετά σχολεία που συστεγάζονται. Θα υπάρχει επάρκεια σε αίθουσες για τους μαθητές;

Υπ. Παιδείας: Όπως αποσαφηνίστηκε, τα τμήματα θα διαιρούνται στα 2 και θα εναλλάσσονται – επομένως δεν θα αυξηθούν οι ανάγκες σε αίθουσες.
 
12. Aν τελικά τα δημοτικά δεν ανοίξουν, οι μαθητές της έκτης πώς θα προχωρήσουν στην επόμενη βαθμίδα;

Υπ. Παιδείας: Όπως όλοι οι μαθητές, θα βαθμολογηθούν βάσει των επιδόσεών τους στη σχολική τάξη και θα αναπληρώσουν την ύλη την επόμενη χρονιά, όπου κρίνεται απαραίτητο, σύμφωνα με τις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
 
13. Πώς θα βαθμολογηθούν οι μαθητές για να προαχθούν στην επόμενη τάξη;

Υπ. Παιδείας: Θα αξιολογηθούν βάσει βαθμολογίας των τετραμήνων.
 
14. Γιατί δεν θα είναι υποχρεωτική η χρήση της μάσκας για εκπαιδευτικούς και μαθητές, εφόσον θα μένουν για αρκετές ώρες στις μικρές αίθουσες των σχολείων; Δεν θα είναι επικίνδυνο για διασπορά του ιού, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι τα παιδιά έχουν ήπια συμπτώματα ή πολλές φορές μπορεί να είναι ασυμπτωματικά;

Υπ. Παιδείας: Οι ειδικοί της Εθνικής Επιτροπής συνιστούν τη μη υποχρεωτική χρήση μάσκας από τους μαθητές. Βασικός παράγοντας της απόφασής τους ήταν και το γεγονός ότι στο σχολείο η πληθυσμιακή ομάδα είναι συγκεκριμένη, σε αντίθεση με άλλους κλειστούς χώρους στους οποίους η ομάδα αυτά εναλλάσσεται διαρκώς. Επιπλέον, η μη ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας ενδέχεται να εγκυμονεί μεγαλύτερο κίνδυνο από τη μη χρήση, ενώ παράλληλα η μάσκα δημιουργεί την ψευδαίσθηση της ασφάλειας και μπορεί να επιφέρει χαλάρωση των υπόλοιπων μέτρων, στα οποία λειτουργεί συμπληρωματικά.
 
15. Σε δημοσκόπηση   με δείγμα 3.000 απαντήσεων, το μεγαλύτερο ποσοστό των γονιών μαθητών Δημοτικού δήλωσε ότι δεν συμφωνεί με το άνοιγμα των σχολείων. Το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό γονιών ομολογεί, ότι θα τα στείλει στο σχολείο όταν ανοίξει. Τι απαντάτε στους γονείς που ανησυχούν και αρνούνται να στείλουν τα παιδιά; Με ποια επιχειρήματα θα τους καθησυχάσετε; Τι θα γίνει με τους μαθητές Δημοτικού που μέχρι πρότινος τους έπαιρναν από το σχολείο οι παππούδες και τώρα αυτό θα αποφεύγεται;

Υπ. Παιδείας: Κατ’ αρχάς, θυμίζουμε ότι η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας Νηπιαγωγείων και Δημοτικών έχει παραταθεί ως την 1η Ιουνίου, επομένως δεν έχει ληφθεί ακόμη καμία απόφαση να ανοίξουν μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αφουγκραζόμαστε και κατανοούμε τις αγωνίες των γονέων, αλλά η απόφαση για την επαναλειτουργία των σχολείων πρέπει να βασίζεται αυστηρά στα διαθέσιμα επιστημονικά δεδομένα, για να είναι αξιόπιστη. Νέα δεδομένα που δημοσιεύθηκαν στα τέλη Απριλίου από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ελέγχου Νοσημάτων και μελέτες από πληγείσες χώρες όπως η Γαλλία, η Ολλανδία και η Κίνα, καταδεικνύουν τη δυσκολότερη μόλυνση των παιδιών, με ηπιότερα συμπτώματα, με ασυνήθιστη τη μετάδοση της λοίμωξης σε ενηλίκους. Επίσης, κρίνεται πιο ασφαλές να ανοίξουν τα σχολεία τον Μάιο, που η άνοδος της θερμοκρασίας πιστεύεται ότι θα ελαττώσει συνολικά τη μεταδοτικότητα του ιού, και τα ανοιχτά παράθυρα βελτιώνουν τον εξαερισμό. Σε κάθε περίπτωση, τονίζουμε ότι η πορεία είναι δυναμική και κάθε μέτρο θα αξιολογείται και θα προσαρμόζεται, εφόσον κριθεί απαραίτητο.

16. Τι ακριβώς θα ισχύσει με τις απουσίες; Πολλές οικογένειες δηλώνουν απρόθυμες να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Πώς θα αντιμετωπιστεί αυτό; Θα παίρνουν απουσίες οι καθηγητές; Στο τέλος δεν θα προσμετρώνται οι απουσίες όσων έχουν βεβαίωση; Θα χρειάζεται μόνο μια απλή δήλωση των γονέων για άτομα ευπαθή στην οικογένεια;

Υπ. Παιδείας: Στο σχέδιο που ανακοινώσαμε προβλέπεται η δυνατότητα μη προσμετρώμενης απουσίας για μαθητές που έχουν ειδικό λόγο να μην επιστρέψουν στα σχολεία, βάσει δήλωσης γονέα/κηδεμόνα για ύπαρξη ατόμου ευπαθούς ομάδας στο σπίτι ή κάποιου που νοσεί. Προβλέπεται, επομένως, η καταγραφή των απουσιών από τους εκπαιδευτικούς, αλλά με ένα πιο ευέλικτο πλαίσιο δικαιολόγησής τους, με απλή δήλωση/βεβαίωση γονέα/κηδεμόνα.

17. Αυτό σημαίνει ότι αφήνετε ανοιχτό παράθυρο σε όσους γονείς φοβούνται να μην στείλουν τα παιδιά τους στα σχολεία; Με ποιο κριτήριο θα αποφασίσει ο γονέας αν στείλει το παιδί του στο σχολείο ή όχι;  

Υπ. Παιδείας: Παρά το ευέλικτο πλαίσιο δικαιολόγησης απουσιών, οι λόγοι που τις δικαιολογούν είναι συγκεκριμένοι: πρέπει ο μαθητής να ανήκει ή να συνοικεί με άτομο ευπαθούς ομάδας, όπως έχει οριστεί από την Επιτροπή, ή με άτομο που νοσεί. Αντιλαμβανόμαστε ότι κάποιοι συμπολίτες μας μπορεί να φοβούνται να κάνουν το πρώτο αυτό βήμα. Η Πολιτεία δείχνει εμπιστοσύνη στους πολίτες και την ατομική ευθύνη του καθενός και της κάθε μίας, αλλά και στους ειδικούς. Στο μέτρο που αφορά το Υπουργείο Παιδείας, διαβεβαιώνουμε ότι έχουν εξασφαλιστεί τα απαιτούμενα από τους ειδικούς μέτρα για την προστασία εκπαιδευτικών και μαθητών, ενώ θα υπάρχει συνεχής επαγρύπνηση, άμεση ανταπόκριση σε κάθε εξέλιξη, καθώς και τάχιστη ενημέρωσή τους σχετικά με την πορεία του ιού.
 
18. Στην ουσία με το διαχωρισμό των τμημάτων οι μαθητές θα κάνουν ουσιαστικά 10 ημέρες μάθημα. Οι μαθητές της Γ Λυκείου, αν κάνουν 5 εβδομάδες μάθημα, κάποιοι από το ίδιο τμήμα θα κάνουν περισσότερο και κάποιο λιγότερο.

Υπ. Παιδείας: Με την αργία του Αγίου Πνεύματος (8/6), οι ημέρες είναι ακριβώς ίδιες για όλα τα τμήματα.

19. Πώς θα προστατεύονται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν θα μπορούν να κρατούν αποστάσεις και θα πλησιάζουν τους μαθητές. Τι οδηγίες θα τους δώσετε;

Υπ. Παιδείας: Όπως αναφέρθηκε και στη σχετική συνέντευξη τύπου, θα υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα (πρόβλεψη άδειας) για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας, όπως αυτές έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ:
•    Άτομα με βαριά καρδιοπάθεια.
•    Άτομα με βαριά πνευμονοπάθεια.
•    Άτομα με αρρύθμιστο σακχαρώδη διαβήτη.
•    Καρκινοπαθείς υπό ενεργό χημειοθεραπεία ή ακτινοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία.
•    Μεταμοσχευμένοι ασθενείς.
Επίσης άδεια θα δικαιούνται οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, όπως έχουν οριστεί από το Υπουργείο Υγείας. Περαιτέρω, θα δοθούν πλήρεις οδηγίες από τον ΕΟΔΥ και το Υπουργείο Παιδείας για τα μέτρα πρόληψης και προστασίας που θα πρέπει να τηρούνται στις σχολικές μονάδες.

20. Τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς που έχουν ηλικία πάνω από 45-50 χρονών (μιας και σε αυτές τις ηλικίες χτυπάει περισσότερο ο ιός);

Υπ. Παιδείας: Σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών, η ευπαθής ομάδα ορίζεται από τα 65 έτη και άνω. Εκπαιδευτικοί οποιασδήποτε βαθμίδας που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, όπως έχουν οριστεί από το Υπουργείο Υγείας, ή εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας, όπως έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ, θα μπορούν να απουσιάσουν. Για τους υπόλοιπους ισχύει η εργασία κανονικά.
 
21. Προγραμματίζει η κυβέρνηση να κάνει τεστ στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές της Γ’ Λυκείου (μιας και θα αρχίσουν με την Γ’ Λυκείου);

Υπ. Παιδείας: Όπως αποσαφηνίστηκε από τον κ. Τσιόδρα, η παρατήρηση συμπτωμάτων επαφίεται στην  οικογένεια του παιδιού, ενώ η συστηματική θερμομέτρηση δεν αποτελεί ασφαλές μέτρο. Ο ΕΟΔΥ και το ΥΠΑΙΘ θα στείλουν σαφείς οδηγίες σχετικά με μέτρα προστασίας και προφύλαξης, και θα πρέπει όλοι να είμαστε σε συνεχή επαγρύπνηση για τον εντοπισμό ενδεχόμενων συμπτωμάτων εν γένει στην επόμενη φάση αποκλιμάκωσης των μέτρων στην οποία περνάμε.

22. Γιατί τα όρια κοινωνικής αποστασιοποίησης διαφοροποιούνται για τα σχολεία;

Υπ. Παιδείας: Όταν στα σουπερμάρκετ αντιστοιχεί ένα άτομο ανά 15 τμ, στα 30 τμ των αιθουσών των σχολείων αντιστοιχούν 2 άτομα. Στις δημόσιες υπηρεσίες-τράπεζες ισχύει το ένα άτομο ανά 8 με 10τμ. Ακόμα και με αυτήν την αναλογία και με αίθουσες των 30τμ χωρούν μέχρι 4 μαθητές ανά αίθουσα.

Όπως επισήμανε και ο κ. Τσιόδρας, υπάρχουν αντικειμενικά δεδομένα  που δικαιολογούν την επαναλειτουργία των σχολείων, καθώς και τα διαφοροποιημένα όρια κοινωνικής αποστασιοποίησης για αυτά:
•    Οι λοιμώξεις παρατηρούνται με πολύ μικρότερη συχνότητα στα παιδιά.
•    Τα παιδιά εμφανίζουν στη συντριπτική πλειονότητά τους ηπιότερα συμπτώματα.
•    Το ποσοστό παιδιών με σοβαρή νόσο ήταν το λιγότερο από το 1%.
•    Τα παιδιά μολύνονται κυρίως εντός του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, ενώ ο δευτερογενής δείκτης προσβολής είναι πολύ χαμηλότερος για τα παιδιά απ’ ότι για τους ενήλικες.
•    Μετάδοση από παιδί σε ενήλικα φαίνεται να είναι ασυνήθιστη.
Επιπλέον, η σύνθεση της σχολικής κοινότητας παραμένει σταθερή και δεν μπορεί να συγκριθεί με τον πληθυσμό του σούπερ μάρκετ ή των δημοσίων υπηρεσιών.
Δεν αυτενεργούμε, ακούμε και εμπιστευόμαστε τους ειδικούς.
 
23. Υπάρχουν   παιδιά που  πηγαίνουν στο σχολείο με λεωφορείο - θα υπάρχουν τα κατάλληλα μέτρα μέσα σε αυτά; Πριν τη λήψη μέτρων λόγω Κορωνοϊού,  τα παιδιά ήταν στριμωγμένα.

Υπ. Παιδείας: Έχουν ήδη ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα για τα ΜΜΜ για όλους τους συμπολίτες μας, συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών, όπως πυκνότερα δρομολόγια, τήρηση αποστάσεων κλπ.
 
24. Τι μέριμνα υπάρχει α) για τους εκπαιδευτικούς (ζευγάρι) γυμνασίων - λυκείων που θα ξεκινήσουν μαθήματα και ταυτόχρονα είναι γονείς παιδιών δημοτικού, που δεν θα πηγαίνουν σχολείο και β) για τους εκπαιδευτικούς  που οι ίδιοι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Υπ. Παιδείας: Α) Οι εκπαιδευτικοί που είναι γονείς μαθητών δημοτικού θα συνεχίζουν να δικαιούνται – ο ένας ή ο άλλος – άδεια ειδικού σκοπού.

Β) Οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες θα δικαιούνται άδεια.
 
25. Οι φοιτητές στα Πανεπιστήμια θα δώσουν με τηλεεξετάσεις;

Υπ. Παιδείας: Στην ανώτατη εκπαίδευση συνεχίζεται κανονικά η εξ αποστάσεως διδασκαλία, και με αυτόν τον τρόπο θα ολοκληρωθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο. Αναφορικά με τη διεξαγωγή των εξετάσεων, το κάθε πανεπιστήμιο ορίζει τους τρόπους εξέτασης των μαθημάτων του. Έχει ήδη γίνει σύσταση στα πανεπιστήμια να διερευνήσουν – κατά το δυνατόν – τρόπους εξέτασης εξ αποστάσεως (π.χ. προφορική εξέταση μέσω τηλεδιάσκεψης). Για τις εξετάσεις που θα πραγματοποιηθούν δια ζώσης, αναμένεται άμεσα η έκδοση οδηγιών της Εθνικής Επιτροπής.

26. Τι θα γίνει με την ύλη που δεν έχει καλυφθεί ανά τάξη;

Υπ. Παιδείας: Με στόχο τη μέγιστη αξιοποίηση του χρόνου, επεκτείνουμε το σχολικό έτος, ακυρώνουμε τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και προγραμματίζουμε την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους για την 1η Σεπτεμβρίου. Σε στενή συνεργασία με το ΙΕΠ, θα ακολουθήσουν λεπτομερείς οδηγίες αναφορικά με την κάλυψη της ύλης και τη σύνδεσή της με την ύλη της νέας σχολικής χρονιάς.

27. Πώς θα μετακινηθούν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για να πάνε στα σχολεία τους;

Υπ. Παιδείας: Για λόγους εργασίας, επιτρέπεται η μετακίνηση και μεταξύ νομών.

28. Τα παιδιά δημοτικού θα πάνε φροντιστήριο ξένων γλωσσών στις 18/5;

Υπ. Παιδείας: Όχι. Όσο διαρκεί η αναστολή λειτουργίας του Δημοτικού, δεν θα λειτουργήσουν και τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών για τις τάξεις αυτές.

29. Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία από Σεπτέμβριο;

Υπ. Παιδείας: Ακόμη είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε τις συνθήκες οι οποίες θα επικρατούν το Σεπτέμβριο, αλλά είμαστε αισιόδοξοι για την πορεία της επιδημίας στη χώρα και έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο.

30. Θα γίνουν επιπλέον προσλήψεις αναπληρωτών για να καλυφθούν οι ανάγκες, στην περίπτωση που αποφασιστεί το μοίρασμα των μαθητών σε μικρότερα τμήματα ανά τάξη; Εάν όχι, πώς θα καλυφθούν; Στην προηγούμενη περίπτωση, πώς θα βρεθούν επιπλέον αίθουσες; Θα γίνεται μάθημα πρωί-απόγευμα;

Υπ. Παιδείας: Θα αποφασίσουμε εγκαίρως, ανάλογα με τα δεδομένα και τις τότε συστάσεις των ειδικών. Προς το παρόν, με την εκ περιτροπής παρουσία των μαθητών στο σχολείο, δεν έχουν προκύψει επιπλέον ανάγκες σε αίθουσες ή προσωπικό.

31. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση πήγε πολύ καλά, ωστόσο υπήρξαν διαμαρτυρίες για ελλείψεις υπολογιστών σε μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς. Θα δοθούν επιπλέον;

Υπ. Παιδείας: Είμαστε σε διαρκή προσπάθεια ενίσχυσης του εξοπλισμού των σχολικών μονάδων, μέσω ΕΣΠΑ και δωρεών από ιδιώτες. Εξοπλισμός που είναι πολύ χρήσιμος και για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση – για όσο αυτή διαρκεί – αλλά και πιο μακροπρόθεσμα, για την εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών.

32. Θα γίνει επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

Υπ. Παιδείας: Ναι. Το ΙΕΠ έχει εκπονήσει πρόγραμμα επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, παράλληλα με το διευρυμένο πρόγραμμα για τη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (βασικοί εγγραμματισμοί, νέες θεματικές και προγράμματα σπουδών, εισαγωγική επιμόρφωση, διαφοροποιημένη διδασκαλία κ.ά.). Επίσης, έχουμε αιτηθεί μέσω ΕΣΠΑ την επιμόρφωση πάνω σε θέματα τηλεργασίας και σε θεματικές ενότητες όπως σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές/ψηφιακή υπογραφή - ψηφιακά πιστοποιητικά - ψηφιακή ανταπόκριση με το δημόσιο/τηλεργασία και τηλεδιάσκεψη. Παράλληλα, μέσω ΕΣΠΑ, δρομολογείται πρόγραμμα ταχύρρυθμης επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών ενώ έγινε επέκταση έως το 2023 υφιστάμενης δράσης που αφορά στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.).

33. Η απόφαση για τυχόν έναρξη της σχολικής χρονιάς την 1/9, πότε θα ληφθεί; Ποιους λόγους εξυπηρετεί;

Υπ. Παιδείας: Εξυπηρετεί την περαιτέρω κάλυψη της διδακτέας ύλης και την αναπλήρωση μέρους του απολεσθέντος διδακτικού χρόνου.

34. Με δεδομένο ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις θα αρχίσουν στις 15/6 πότε θα ολοκληρωθούν και πότε περιμένουμε τα αποτελέσματα;

Υπ. Παιδείας: 26/6 τελειώνουν οι πανελλαδικές εξετάσεις για τα Γενικά Λύκεια και 30/6 για τα Επαγγελματικά Λύκεια. Εν συνεχεία θα ακολουθήσουν τα ειδικά μαθήματα.

35. Ποιες αλλαγές προβλέπονται σε επόμενα νομοσχέδια που θα φέρει το υπουργείο Παιδείας προς ψήφιση, οι οποίες σχετίζονται με την επόμενη σχολική χρονιά;

Υπ. Παιδείας: Τα επόμενα νομοσχέδια που θα ακολουθήσουν είναι για την αναβάθμιση του σχολείου (τώρα σε διαβούλευση),  για το συνολικό πλαίσιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

36. Η επαναλειτουργία της Γ’ Λυκείου θα σηματοδοτήσει και αλλαγή της εξεταστέας ύλης;

Υπ. Παιδείας: Επουδενί, η εξεταστέα ύλη έχει ανακοινωθεί και είναι σημαντικά μειωμένη, εξ αιτίας της απώλειας δια ζώσης μαθημάτων λόγω κορωνοϊού. Σε αυτήν την ύλη θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων.

 

Σχόλια (19)

 
Εσπερινά ΕΠΑΛ
05 Μάιος 2020 17:24

Για τα εσπερινά ΕΠΑΛ δεν αναφέρεται πουθενά το υπουργείο. Εκεί οι μαθητές είναι οι περισσότεροι πάνω από 40 ετων.
Το γεγονός ότι δε μεταδίδουν τον ιο σχετίζεται με την ηλικία και όχι με την ιδιότητα του μαθητή. Μήπως θα έπρεπε να ισχύσουν τα μέτρα που ισχύουν για τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας;;; Και να μην ανοίξουν από την επόμενη εβδομάδα;

 
καθηγητης
05 Μάιος 2020 17:37

Εκτος απο τις πεντε κατηγοριες ευπαθων ομαδων του ΥΠΕΣ δςν υπαρχουν αλλες?

 
Μ.Ρ
05 Μάιος 2020 17:54

Τελικά την 1η εβδομάδα επαναλειτουργίας των σχολείων ( 11-5/18-5) το κάθε υποτμήμα της Γ' Λυκείου θα έρχεται μέρα παρά μέρα; Ή μήπως επειδή θα υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες και πιθανόν μέρος υποχρεωτικού ωραρίου των καθηγητών της Γ' που δε θα καλύπτεται από τη διδασκαλία της Γ' Τάξης ( εκτός αν ένας καθηγητής καλύπτει το ωράριό του στη Γ' Τάξη) θα έρχονται κάθε μέρα για ένα ωρολόγιο πρόγραμμα που δε θα καλύπτει τα 6ωρα-7ωρα, αλλά ίσως τα πεντάωρα;
Επίσης θα διδάσκονται όλα τα μαθήματα ή μόνον αυτά στα οποία θα εξεταστούν πανελλαδικά οι μαθητές;

 
ΣΗΦΗΣ
05 Μάιος 2020 17:57

Οι απαντήσεις σε ορισμένα είναι γενικόλογες, λόγια χιλιοειπωμένα και αντί να καθισηχάζουν επιτείνουν τον φ8βο!

 
Δάσκαλος +50
05 Μάιος 2020 18:32

Ερώτηση 21:
Όλα ωραία και καλά, εκπαιδευτικούς δεν έχει το σχολείο;

 
Ποζουκ. Χαρίκλεια
05 Μάιος 2020 18:37

Δεν έχω διαβάσει κάτι για τους εκπαιδευτικούς που ζουν με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Τι πρέπει και μπορούν να κάνουν;

 
ΘΑΝΑΣΗΣ
05 Μάιος 2020 19:04

Ερώτηση 37: Ποιος θα αναλάβει την ποινική ευθύνη, εάν το άνοιγμα των σχολείων προκαλέσει αναζωπύρωση των κρουσμάτων και εάν εγκαταλείψουν τον μάταιο αυτό κόσμο κάποιοι εκπαιδευτικοί ή γονείς μέσης ηλικίας;

 
ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ
05 Μάιος 2020 19:05

Αύριο ανοίγουν τα σχολεία.Για τους καθηγητές ,ακόμη όμως είμαστε στο ΘΑ εκ μέρους του υπουργείου .

 
Γονεας προβληματισμενος
05 Μάιος 2020 19:22

Η συζυγος μου κ εγω ειμαστε γιατροι σε καθημερινη επαφη με ασθενεις covid-19. Να στειλουμε τα παιδια μας στο σχολειο ακομα κ αν υπαρχουν αυξημενες πιθανοτητες να ειναι ασυμπτωματικοι φορεις;

 
άνιση μεταχείριση φοιτητών
05 Μάιος 2020 19:23

όλοι οι φοιτητές που έχουμε φύγει από την πόλη που σπουδάζουμε θα περιμένουμε τι θα αποφασίσει το κάθε τμήμα για τις εξετάσεις.
έτσι λοιπόν κάποιοι από εμάς θα πρέπει να πληρώσουμε για ταξιδέψουμε και για να μείνουμε 2 μήνες που θα διαρκέσουν οι εξετάσεις, ενώ άλλοι φοιτητές και οι οικογένειες τους να μην πληρώσουν μια, γιατί θα κάνουν τις εξετάσεις από το σπίτι τους.
αυτό δεν είναι δίκαιο, και μάλιστα για συμφοιτητές μου που οι γονείς τους δεν έχουν εισόδημα το τελευταίο διάστημα, αδύνατον να δώσουν εξετάσεις. τι θα γίνει με αυτές τις περιπτώσεις?? ουσιαστικά θα χάσουν την εξεταστική.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
05 Μάιος 2020 20:16

Λόγια, λόγια, λόγια! Το ίδιο μονότονο ρεφρέν σε χιλιοστή επανάληψη, χωρίς την παραμικρή μετακίνηση από τις τραγικές εμμονές της υπουργού, εκτός ίσως από ένα σημείο: Δεν είπε λέξη για το επίμαχο θέμα της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος από την τάξη! Της διέφυγε άραγε ή κατάλαβε τη χονδροειδή της γκάφα και το απέσυρε; Ίδωμεν! Στο μεταξύ ακόμη περιμένουμε την εγκύκλιο με τις γραπτές οδηγίες για την έναρξη των μαθημάτων! Υποτίθεται ότι αύριο πάμε όλοι στο σχολείο, για να προετοιμάσουμε την επαναλειτουργία του. Με προφορικές όμως αοριστολογίες ασφαλώς δεν μπορούμε να κάνουμε το παραμικρό, οπότε για αύριο προβλέπω να σκορπιστούμε σε διάφορες αίθουσες χωριστά ο καθένας για κάνα δυο ωρίτσες και μετά να φύγουμε άπρακτοι για τα σπίτια μας!

 
Στατιστικά της κακιάς ώρας...
05 Μάιος 2020 21:00

Σχετικά με ερώτημα 1
Α• Οι λοιμώξεις παρατηρούνται με πολύ μικρότερη συχνότητα στα παιδιά.
Β• Τα παιδιά εμφανίζουν στη συντριπτική πλειονότητά τους ηπιότερα συμπτώματα.
Γ• Το ποσοστό παιδιών με σοβαρή νόσο ήταν λιγότερο από το 1%.
Δ• Τα παιδιά μολύνονται κυρίως εντός του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, ενώ ο δευτερογενής δείκτης προσβολής είναι πολύ χαμηλότερος για τα παιδιά απ’ ότι για τους ενήλικες.
Ε• Μετάδοση από παιδί σε ενήλικα φαίνεται να είναι ασυνήθιστη.

1 - Φυσικά. Είχαμε κλειστά σχολεία και τα παιδιά έχουν πιο ήπια συμπτώματα. Τα παιδία ήταν κλέισμένα σπίτι μακριά από πηγές μόλυνσης. Κανένας γονέας δεν θα έτρεχε το παιδί του νοσοκομείο για τέστ κορονοιου χωρίς να ήταν σίγουρος (άρα τα νούμερα ήταν μικρότερα). Η πλειοψηφία στα νοσοκομεία ή στα κέντρα με τέστ κορονοϊου ήταν ενήληκες άρα και τα απόλυτα νούμερα δείχνουν συντριπτικά πιο πολλά θετικά αποτελέσματα στους ενήλικες.
2 - Σωστό- εδώ βασίζονται όλα τα επιχειρήματα
3 - Δείτε το (Α)
4 - Λογικό δεν είναι (δείτε το Α ); Αν τα παιδιά δεν πηγαίναν σχολείο/φροντιστήριο/παιδική χαρά από που θα μολύνονταν;
5 - Όταν έχεις κάποιον κλεισμένο σπίτι και μακριά από εστίες μόλυνσης εννοείται ότι θα είναι ασυνήθιστο να φέρει αυτός τον ιο.

Θα ήθελα να σημειώσω ότι σε supermarket/υπηρεσία δεν είδα ΚΑΝΕΝΑ παιδί όλο αυτό τον καιρό. Άρα δεν θα ήταν δυνατόν να φέρνουν αυτά την μόλυνση σπίτι.

Το σχέδιο είναι να εφαρμοστεί η ανοσία της αγέλης και να ξεκινήσουμε από τα παιδία (που είναι σωστό ότι έχουν ηπιότερα συμπτώματα)

 
Βίαιη διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας & μελέτες
05 Μάιος 2020 21:13

"Επιπλέον, διεθνείς μελέτες έχουν καταδείξει τις συνέπειες από τη βίαιη διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην εξέλιξη των παιδιών."
Η υπουργός έχει στα χέρια της μελέτες που γίναν σε προηγούμενες πανδημίες που είχαν κλείσει τα πάντα σε όλο τον κόσμο.

Είμαι 100% σίγουρος ότι δεν έχει γίνει ΠΟΤΕ καμία μελέτη που να μετρήσει πόσο επηρεάζεται το μέλλον των παιδιών αν κλέίσουν τα σχολεία 3 μήνες νωρίτερα λόγω πανδημίας.

Μελέτες έχουν γίνει για παιδία που σταμάτησαν απότομα ΕΝΤΕΛΩΣ το σχολείο (όχι για 2-3μήνες) που λογικότατα έχει αρνητικές επιπτώσεις.

Σαν esos μπορείτε να ζητήσετε από την υπουργό να μας υποδείξει τις μελέτες που εννοεί.

 
Εκπαιδευτικός
05 Μάιος 2020 21:33

Βιβλιογραφία;

 
Quixotakis
05 Μάιος 2020 21:52

Τόσες μέρες απομονωμένοι στο σπίτι κι εσύ θέλεις να τους απομονώσεις δυο ωρίτσες ακόμη στην τάξη τους!...
Τι φοβάσαι; Μην ξεμάθουνε;
Άφησέ τους να αγκαλιαστούνε, να χαρούνε την έξοδό τους και μετά δώσε τους τo μπουκαλάκι με τα 600ml και μην αρχίσεις να μετράς τις σταγόνες!
Έχεις κι άλλο!

 
Dinos
06 Μάιος 2020 00:49

Όλα αυτά κ. Κεραμέως που μέρες τώρα τα λες στα κανάλια και τις εφημερίες δεν γίνεται να τα γράψεις και στο χαρτί να τα μάθουμε και μεις οι εκπαιδευτικοί για να μπορέσουμε να τα εφαρμόσουμε.
Γιατί τέτοια απαξίωση στη διοίκηση.
Πως θα εφαρμόσουν οι υπάλληλοι εκπαιδευτικοί μη νομοθετημένα ................. ...λόγια...λόγια... λόγια....ξέρετε;;;
Μη μου πείτε ... κατάλαβα ... όπως εφάρμοσαν και την εξ αποστάσεως που επίσης δεν νομοθέτησες ε;;; καλά το κατάλαβα τι λες;;

 
Angelo
06 Μάιος 2020 12:20

Φοβερή η εγκύκλιος με τις οδηγίες! Τώρα μάλιστα! Καταλάβαμε γιατί πρέπει να πάμε σήμερα στα σχολεία! Θα κάνουμε πρόβα με τα παιδιά του Λυκείου, να λένε 2 φορές το happy birthday για να πλένουν τα χέρια τους καλά και λίγη ψυχοθεραπεία για το αν αγχώνονται με τον ιό. Ανάκλιντρα ανά 2 μέτρα, τα έχει λάβει οοολα υπόψιν της η Υπουργός μας.
Τουλάχιστον πλέον όλοι (ολοι? Όχι όλοι. Υπάρχει ένα μικρό χωριό που ακόμα αντιστέκεται) έχουν καταλάβει τι γίνεται.
Paroles,paroles,paroles.
Ξαναψηφίστε τους παιδιά! Ξέρετε εσείς. Ξαναψηφίστε τους !

 
Εκπαιδευτικός
06 Μάιος 2020 14:53

Αναρωτιέμαι αν θα αλλάξουν τα όρια στις αθλητικές εξετάσεις τόσο για τα σώματα ασφαλείας όσο και για την Γυμναστική Ακαδημία, δεδομένου ότι εδώ και δύο μήνες δεν μπορούν να προπονηθούν οι υποψήφιοι σε χώρους άθλησης. Έχει γίνει κάποια πρόβλεψη για το πώς θα διεξαχθούν;

 
Νησιά
06 Μάιος 2020 21:23

Στη νησιωτική Ελλάδα δε θα επιτραπούν οι μετακινήσεις στις 18/5, αλλά αργότερα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.