Τα προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτικών ήρθαν σε “σύγκρουση” με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας , του ΙΕΠ και του ΕΑΠ να πραγματοποιήσουν 15ωρη ταχύρρυθμη επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο από το οποίο ζητήθηκε να κοινοποιηθούν στο ΕΑΠ τα στοιχεία των εκπαιδευτικών , προκειμένου να 15ωρη ταχύρρυθμη επιμόρφωση έθεσε θέμα προσωπικών δεδομενων,με αποτέλεσμα να ματαιωθεί το σχέδιο “κλειστή” 15ωρη ταχύρρυθμη επιμόρφωση.
Ετσι μετά από αυτή την εξέλιξη το υπουργείου Παιδείας , το ΙΕΠ και το ΕΑΠ, προχωρούν σε Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC) με θέμα την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη μεθοδολογία της σχολικής εκπαίδευσης από απόσταση.
Η διαφορά είναι ότι με την “κλειστή” επιμόρφωση θα γίνονταν αξιολόγηση στους επιμορφούμενους και θα χορηγούνταν στη συνέχεια σχετικά Πιστοποιητικά.
Με την “ανοικτή” επιμόρφωση ενδεχομένως να χορηγηθεί μια απλή βεβαίωση.
Το Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα εστιάζει στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη μεθοδολογία της σχολικής εκπαίδευσης από απόσταση, αλλά προσφέρεται ανοικτό και προς κάθε ενδιαφερόμενο.
Το υλικό αναπτύχθηκε με εθελοντική προσφορά των συντελεστών, στο καθεστώς των συνθηκών που προκλήθηκαν από την πανδημία του κορονοϊού COVID-19.
Το μάθημα φιλοξενείται στην πλατφόρμα Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Learn του ΕΑΠ που είναι προσβάσιμη στη διεύθυνση https://learn.eap.gr
Η εισήγηση για 15ωρη ταχύρρυθμη επιμόρφωση
Την εισήγηση για 15ωρη ταχύρρυθμη επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατέθεσε στα “χέρια” της υπουργού Παιδείας Νίκη Κεραμέως η Μεικτή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
Το πρόγραμμα της ταχύρρυθμης επιμόρφωσης περιλάμβανε κείμενα, βίντεο με παραδείγματα, διαφάνειες , συνεντεύξεις, εκπόνηση δραστηριοτήτων και ασκήσεις αυτοαξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικού που θα θελήσουν να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους θα τους παρέχονται πρόσθετες οδηγίες.
Μεικτή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων
Η Μεικτή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που ετοίμασε το κείμενο-εισήγηση προς την υπουργό Παιδείας, έχει ως εξής:
Αντώνης Λιοναράκης Κοσμήτορας Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, Αναπληρωτής Διευθυντής Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού & Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Αλέξης Κόκκος Ομότιμος καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Θεοφάνης Ορφανουδάκης Αναπλ. Καθηγητής Σχολής Θετικών Επιστημών & Τεχνολογίας, Διευθυντής Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού & Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Αναστάσιος Εμβαλωτής Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Αντιπρόεδρος Δ.Σ. Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Νικόλαος Γραμμένος Σύμβουλος Β’ Πληροφορικής, Συντονιστής της Υπομονάδας «Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.)» της Επιστημονικής Μονάδας Β’ Κύκλου «Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μαθηματικά» Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Γκέλη Μανούσου Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, 5ο ΠΕΚΕΣ Αττικής, Διδάκτωρ Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στην Ανοικτή και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση Καθηγήτρια-Σύμβουλος, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Tόνια Χαρτοφύλακα Διδάκτωρ Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στην Ανοικτή και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση Καθηγήτρια-Σύμβουλος, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Σύμβουλος εφαρμογών e-learning, Digimagix
Σύλβη Ιωακειμίδου Εκπαιδευτικός ΠΕ70 Διδάκτωρ Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση
Σοφία Παπαδημητρίου Διδάκτωρ Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στην Ανοικτή και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση Προϊσταμένη Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων Καθηγήτρια-Σύμβουλος, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Ευαγγελία Καραγιάννη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ06 (Αγγλικής), 5ο ΠΕΚΕΣ Αττικής Διδάκτωρ Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στην Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών Καθηγήτρια-Σύμβουλος, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Ηλίας Σταυρόπουλος Υπεύθυνος Τομέα Εκπαιδευτικών Μεθοδολογιών Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού & Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Χριστόφορος Καραχρήστος Υπεύθυνος Τομέα Δημιουργίας και Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Μαθημάτων Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού & Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
@Εκπαιδευτικός
Που νομίζω ότι θα σήμαινε, παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας...