Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Τα προσωπικά δεδομένα και η σκιά του όνου

Οφείλουμε να λειτουργούμε με απόλυτη διαφάνεια, ενυπογράφως και αυτοπροσώπως, αποδεχόμενοι κάθε καλόβουλη αλλά και διακινδυνεύοντας κάθε κακόβουλη κριτική. Αυτή τη δουλειά επιλέξαμε.
Δημοσίευση: 17/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γράφει ο Νικήτας Χιωτίνης

Τις τελευταίες ημέρες γίνονται πολλές δημόσιες συζητήσεις και αντεγκλήσεις, για τις   διαδικασίες τηλεκπαίδευσης στα Σχολεία της χώρας, που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας.  «Δεν υπάρχει θέμα», άλλωστε η τρέχουσα πανδημία θα εξαλειφτεί  (μάλλον) σύντομα και η συνακόλουθη ανάγκη αυτού του τρόπου τηλεκπαίδευσης  θα έχει προσωρινό χαρακτήρα, επισημαίνει το Υπουργείο Παιδείας. «Καταπατώνται τα προσωπικά δεδομένα των διδασκόντων και των διδασκομένων», διατείνονται όλες οι συνδικαλιστικές ενώσεις των διδασκόντων.

Εμείς πάντως νομίζουμε πως από πλευράς διαμαρτυρομένων γίνεται συζήτηση  περί όνου σκιάς,  δηλαδή  άνευ πραγματικού αντικειμένου.  Ίσως μόνο αυτού της  εμμονής μας στις μέχρι τώρα   προσωπικές μας συνήθειες και της άρνησής μας να ακολουθήσουμε την εξέλιξη της ιστορίας.  Όμως, «η ζωή αλλάζει, δίχως να κοιτάζει τη δικιά σου μελαγχολία», όπως μας βεβαιώνει ο Σαββόπουλος.  

Οι διανύοντας την έκτη δεκαετία της ζωής μας, μπορούμε να βεβαιώσουμε πως ως μαθητές, φοιτητές και μεσήλικοι,  ζούσαμε κάθε φορά απολύτως διαφορετικά.  Αλλά και  τώρα βλέπουμε πως στα επόμενα χρόνια, επίσης θα ζήσουμε απολύτως διαφορετικά. Εμβρόντητοι βλέπουμε την ιστορία να περνάει σαν ταινία κινηματογράφου μπρός στα μάτια μας. Η σημερινή κοινωνία δείχνει να έχει συνάψει άρρητη συμφωνία με τα μέλη της, που την κάνει να κινείται υπερβαίνοντάς τα. Οι συνθήκες και ο τρόπος ζωής αλλάζουν σε βαθμό αδύνατον να προβλέψουμε. Αν τις σημερινές συνθήκες ζωής μας, τις περιγράφαμε πριν είκοσι χρόνια, θα μας έλεγαν φαντασιόπληκτους ή τρελούς.  «Όποιος δεν έχει φαντασία πεθαίνει από έκπληξη», έλεγε ένα σύνθημα του Μάη του 68, ας μη μας συμπεριλάβει.

Γίνεται πολύς λόγος για τα «προσωπικά δεδομένα». Πρόκειται περί έννοιας και αξίωσης που είναι απόρροιες της νεωτερικότητας και που ωθεί τους ανθρώπους στην επιδίωξη διαφύλαξης της «ιδιωτικότητάς» τους. Ματαίως όμως. Επισημαίνουμε πως η «ιδιωτικότητα» ήταν ως έννοια σχεδόν ανύπαρκτη στο παρελθόν, για να μη  αναφερθούμε στην αρχαία ελληνική έννοια του «ιδιώτη», απ’ όπου και η λέξη idiot.  Την έχουμε επιτύχει; Ίσως εν μέρει, κάποια στιγμή, πριν μερικές δεκαετίες, αναλόγως των κοινωνιών που ζούσαμε. Στις μικρές πόλεις και στα χωριά η ιδιωτικότητα ήταν σχεδόν ανύπαρκτη, στις μεγαλουπόλεις κάπως υπήρχε. Όσο περνάει όμως ο καιρός η ιδιωτικότητα που επιδιώκουμε εξαφανίζεται, μάλιστα με τη δική μας συνδρομή. Στο face book, ολοένα και περισσότεροι χρήστες του αναφέρουν λεπτομερώς μέχρι και τι πρωινό τρώνε, που πηγαίνουν, πως χαίρονται και πως στεναχωριούνται. Τι ρούχα τους αρέσουν και τι νούμερο παπούτσια φορούν. Ποιο κόμμα στηρίζουν και ποιους ηθοποιούς προτιμούν. Αυτό-επιδεικνύονται  και στο instagram, παίρνοντας ειδικές πόζες. Ποια προσωπικά δεδομένα λοιπόν θέλουμε να προστατεύσουμε, όταν μόνοι μας τα έχουμε δώσει όλα και μάλιστα ευχαρίστως, αν όχι και επιδειξιομανώς ;  

Για τα παιδιά μας προφανώς και θέλουμε κάποια πράγματα να προστατευθούν, στο μέτρο του δυνατού. Άρα, ας μη βιντεοσκοπούμε τους μαθητές και φοιτητές μας.  Νομίζουμε άλλωστε πως τούτο δεν προβλέπεται από τις υπό συζήτηση σχετικές ρυθμίσεις. Οι διδάσκοντες όμως γιατί επιζητούν ιδιωτικότητα στη διδασκαλία τους; Προφανώς δεν δικαιούνται να ιδιωτεύουν, τουλάχιστον ως προς τον τρόπο που διδάσκουν, αλλά νομίζουμε και σε άλλα σημεία της προσωπικής τους ζωής και συμπεριφοράς. Πρέπει να ξέρουμε ορισμένα κρίσιμα στοιχεία τους,   προτού στείλουμε σε αυτούς τα παιδιά μας.  

Οι δάσκαλοι, αγαπητοί μου συνάδελφοι, είμαστε πρόσωπα δημόσια,   όπως, π.χ., και οι ασχολούμενοι με την πολιτική. Επιτελούμε έργο που αφορά στην κοινωνία και στο συμφέρον της. Όλοι οι διδάσκοντες πληρωνόμαστε από αυτήν, είτε αμέσως, στα ιδιωτικά σχολεία όπου μας πληρώνουν οι γονείς, είτε εμμέσως, στα δημόσια σχολεία, που πληρωνόμαστε μέσω της φορολογίας.  Άρα προφανώς όλη η κοινωνία δικαιούται, αλλά και υποχρεούται, να μας ελέγχει, χωρίς να επικαλούμαστε δήθεν προσωπικά δεδομένα μας ή «τραβώντας από τα μαλλιά» δήθεν προσωπικά δεδομένα των μαθητών, που στην προκειμένη περίπτωση δεν θα φαίνονται και μπορούμε να το κάνουμε και να μην ακούγονται.   Οφείλουμε να λειτουργούμε με απόλυτη διαφάνεια, ενυπογράφως και αυτοπροσώπως, αποδεχόμενοι κάθε καλόβουλη αλλά και διακινδυνεύοντας κάθε κακόβουλη κριτική. Αυτή τη δουλειά επιλέξαμε.

Αγαπητοί συνάδελφοι διδάσκοντες, η κοινωνία αλλάζει. Η σύγχρονη τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει, αλλά μπορεί και να καταστρέψει. Όπως κάθε τεχνική εξέλιξη.  Ας στοχεύσουμε στην πρώτη περίπτωση.  Προσωπικώς παρακινώ τους φοιτητές μου να αποθηκεύουν τις συνομιλίες μας, συμπεριλαμβανομένου των εικόνων της, στη σημερινή τηλεδιδασκαλία στην οποίαν αναγκαστικώς έχουμε όλοι εντρυφήσει. Θυμάμαι όταν, πριν πολλά χρόνια,  αλλοδαπή φοιτήτρια ζήτησε να με ηχογραφεί,   ευχαρίστως δέχτηκα. Νομίζω ότι βελτίωσα τον τρόπο διδασκαλίας μου. Συνεχίζω να το επιτρέπω ευχαρίστως σε όσους μου το ζητούν. Ας μη πάψουμε ποτέ να βελτιωνόμαστε και να μαθαίνουμε, όπως και να είμαστε ταυτοχρόνως διδάσκοντες και διδασκόμενοι.

Οι τηλεσυζητήσεις, οι τηλεδιασκέψεις και η ηλεκτρονική έρευνα και ανταλλαγή πληροφοριών σε λίγο θα γενικευτούν, είτε το θέλουμε είτε όχι. Προφανώς η αυτοτελής   τηλεδιδασκαλία δεν είναι ο καλλίτερος τρόπος διδασκαλίας. Αλλά είναι χρήσιμο να αποτελεί μέρος της, κάτι που  άλλωστε  έχει ήδη γίνει με τρόπο θετικό. Ας αφήσουμε τον όνο και τη σκιά του στην ησυχία τους και ας ασχοληθούμε με την προώθηση της Παιδείας, την οποίαν υπηρετούμε, στον κόσμο που έρχεται. Ας μην αρνηθούμε και την εξέλιξη της Ιστορίας, έστω και αν αυτή   συντελείται χωρίς να μας ζητάει την άδεια.

Σχόλια (18)

 
Ιστορία (...του καθενός)
17 Μάιος 2020 17:52

"Ας μην αρνηθούμε και την εξέλιξη της Ιστορίας, έστω και αν αυτή συντελείται χωρίς να μας ζητάει την άδεια."
Μα, μέρος της ιστορίας είναι και οι στάσεις μας ... Έχουμε πάμπολλα παραδείγματα, όπου η Ιστορία, μας ζητούσε την άδεια, αλλά εμείς, ...τον χαβά μας!

 
Ι.
17 Μάιος 2020 19:30

Θα φανεί εκ πρώτης όψεως άσχετη η παρέμβασή μου, δεν είναι όμως. Εφόσον το Υπουργείο Παιδείας με τόση ευκολία δέχεται την χρήση των προσωπικών δεδομένων των μαθητών σε μια διαδικασία τηλεκπαίδευσης, απαραίτητης κατά τη γνώμη του Υπουργείου για τους μαθητές που δεν μπορούν να έρθουν στην τάξη, γιατί άραγε να θεωρεί παραβίαση των Προσ. Δεδομένων την δήλωση θρησκεύματος, έστω και αρνητικά (δεν είμαι χριστιανός ορθόδοξος) για την απαλλαγή από τα Θρησκευτικά; Θα πείτε ότι έτσι έκριναν τα δικαστήρια. Σωστά. Αλλά μήπως θα πρέπει να δούμε εκ νέου τι είναι τελικά τα Προσωπικά Δεδομένα, σε ποιες περιπτώσεις είναι επιτρεπτή η χρήση τους, με ποιες δικλείδες ασφαλείας και με ποια χρονική διάρκεια (π.χ. γιατί ο Διευθυντής του σχολείου να μην δέχεται αιτήσεις γονέων που ζητούν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά με αναφορά, έστω αρνητική στο θρήσκευμα, τις οποίες θα υποχρεούται να καταστρέψει με το πέρας των σπουδών των μαθητών; ). Τελικά όλα είναι θέμα οπτικής και πολιτικής τάξης και απόφασης.

 
δάσκαλος
17 Μάιος 2020 21:06

μόνο που εσείς κύριε Χιωτίνη απευθύνεστε σε ενήλικες...

 
Αφροδίτη
18 Μάιος 2020 09:25

Πόση λίγη γνώση της σχολικής τάξης, στην οποία φοιτούν έφηβοι φαίνεται να έχετε!

 
Νικήτας Χιωτίνης
18 Μάιος 2020 10:35

Κα Αφροδίτη,

Επειδή έχω εμπειρία 18ρονων και μάλιστα ιδιαιτέρως "ζωηρών", έχω και παιδιά (εξ ίσου ατίθασα) που πήγαν σε σχολεία , όπως υπήρξα και εγώ μαθητής (μικρός μαθητής, τώρα είμαι μεγάλος μαθητής), νομίζω πως είμαι σε θέση να θεωρώ δεδομένο πως τα παιδιά, από το Δημοτικό Σχολείο μέχρι το Πανεπιστήμιο, φέρονται αναλόγως του πως τους φέρονται.
Με άλλα λόγια όσο πιο πολύ τους δίδεται υπευθυνότητα και όσο πιο σοβαρά είναι τα θέματα που συζητούνται στα μαθήματα, τόσο πιο υπεύθυνα και σοβαρά φέρονται, συμμετέχουν και προσπαθούν. Πολλές φορές έχω προσωπικώς εκπλαγεί!
Ίσως πάλι να έχω υπάρξει τυχερός...αλλά δείτε και αυτήν την άποψη...

 
εκπ/κός
18 Μάιος 2020 12:28

[Επειδή έχω εμπειρία 18ρονων].
Δύο ερωτήσεις κ. Χιωτίνη :
1. Διδάξατε 18χρόνια σε σχολεία α/θμιας και β/θμιας;
2. Μαθητές είμασταν όλοι και γονείς είμαστε πολλοί... αυτό σημαίνει ότι έχουμε εμπειρία της σχολικής τάξης;
Θα εκτιμούσα σύντομες απαντήσεις. Μπορεί να γίνει και μονολεκτικά.... Μην το κουράζουμε κιόλας.

 
Νίκος
18 Μάιος 2020 12:36

Πώς είναι δυνατό, κύριέ μου, ως άνθρωπος της εκπαίδευσης να μην ξέρετε ότι η διά ζώσης διδασκαλία δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την εξ αποστάσεως;
Ότι οι μέθοδοι, τα εργαλεία, η πορεία, οι φάσεις, η σκοποθεσία και η στόχευση, η σχέση διδάσκοντος και διδασκομένων, και όχι μόνο, είναι εντελώς διαφορετικά;
Και κάθεστε και αρθρογραφείτε υπέρ της αναμετάδοσης...
Μη χειρότερα!

 
σχόλιο
18 Μάιος 2020 14:02

Πρώτον η διδασκαλία σε σχολείο (σε ανηλίκους περισσότερο αλλά και ενηλίκους σε τέτοιες δομές) ΔΕΝ είναι διάλεξη-εισήγηση κ.α που βλέπουμε σε βίντεο στο διαδίκτυο (με χαρισματικούς - ξένους ως επί το πλείστον- καθηγητάς πανεπιστημιακούς).

 
Νίκος, πατέρας, εκπαιδευτικός
18 Μάιος 2020 14:33

Εμένα πιο πολύ από όλα με τρομάζει η αλά καρτ επίκληση των νόμων. Ο αρθρογράφος μας καλεί να μην κρυβόμαστε στη σκιά του γαϊδάρου, αλλά ο γάιδαρος υπάρχει, και το αν θα μας κλωτσήσει, θα μας δαγκώσει η θα μας πάει στη δουλειά μας στο χωράφι δεν μπορούμε να το ξέρουμε τη στιγμή που του βγάζουμε το χαλινάρι. Επίσης μάλλον ξεχνά πως το μάθημα στο δημοτικό δεν είναι ακαδημαϊκή διάλεξη, αλλά αλληλεπίδραση με συνεχείς ερωταποκρίσεις και κίνηση του δασκάλου στο χώρο της αίθουσας, οπότε όλα τα σχετικά με τον αποκλεισμό εικόνας και ήχου είναι ουσιαστικά ανεφάρμοστα. Εκτός κι αν κάτσουμε άκαμπτοι στην έδρα η στον πίνακα και κάνουμε διάλεξη.

 
ΧΡ. ΠΑΠΑΣΤ.
18 Μάιος 2020 16:15

Για ποιόν θα κάνω μάθημα, γι' αυτόν που είναι στην τάξη ή γι'αυτόν που είναι στο σπίτι; Αν δίδαξες σε σχολείο το καταλαβαίνεις, αν όμως δεν δίδαξες είσαι σε άλλο κόσμο και μπορείς να υποστηρίζεις ότι θέλεις!!!!!!. Αυτό δεν γίνεται ταυτόχρονα, εκτός αν είσαι ο Μέγας Ναπολέων!!!!!!! Οι άνθρωποι είναι για γέλια, αφού προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα.

 
Τάσος
18 Μάιος 2020 16:54

Λεκτικοί ακροβατισμοί - και μάλιστα δίχως δίχτυ ασφαλείας - προς δικαιολόγηση των αδικαιολογήτων! Διαφορετικά δεν μπορεί να κατανοηθεί η σχέση αυτού που δε συμμετέχει στα κοινά (ο ιδιώτης στην αρχαία Αθήνα ή πολύ περισσότερο ο "idiot") , με αυτόν που δε συναινεί στον ευτελισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό στούντιο και στην αποξένωσή της απ' το πραγματικό και ουσιαστικό νόημά της .

 
Νικήτας Χιωτίνης
18 Μάιος 2020 17:43

Αγαπητοί φίλοι,
ίσως να μη με καταλάβατε καλά: δεν λέω ότι τάσσομαι υπέρ της τηλεκπαίδευσης, κάθε άλλο, λέω "πως δεν είναι η καλλίτερη μορφή εκπαίδευσης". Λέω απλώς πως μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε εν μέρει και μόνο επικεντρωμένα σε παροχή πληροφοριών, σε κάποια απορία, κ.λ.π. Προφανώς και μόνο η τηλεκπαίδευση θα είναι ευτελισμός της Παιδείας, άλλωστε είμαι φίλος και της "περιπατητικής" σχολής . Π.χ. τώρα επικοινωνώ συχνά με φοιτητές μου, κατ' ιδίαν, για απορίες τους. Νομίζω πως είναι δημιουργικό (και κουραστικό για μένα, αλλά αυτή είναι η δουλειά μου και μου αρέσει). Είμαι σίγουρος πως όταν επιστρέψουμε στις αίθουσες, θα μου το ζητούν συμπληρωματικά. Προσωπικώς, "συμπληρωματικά", ακούω πολλές βιντεοσκοπημένες διαλέξεις.
Όχι, δεν δίδαξα 18 χρόνια σε εφήβους, διδάσκω και σε 18χρονους και μάλιστα πολύ "ζωηρούς" και τους παρακινώ να γίνουν ζωηρότεροι.

 
Πρότυπα μαθήματα
18 Μάιος 2020 18:15

Άλλο ένα πρότυπο μάθημα σχεδιασμένο για εκπαίδευση εξ αποστάσεως, προσαρμοσμένο στον ασύγχρονο τρόπο μελέτη, κι άλλο η απλή αναμετάδοση της διδασκαλίας που απευθύνεται σε μαθητές σε μια φυσική τάξη. Είναι φανερή η προχειρότητα στη δεύτερη μέθοδο και εκτός των άλλων είναι καθαρά αντιπαιδαγωγική σαν πρακτική. Δεν ωφελεί κανένα μαθητή, πέρα από τη νομική συζήτηση για τα δικαιώματα, και κακώς γίνεται ολόκληρη φασαρία ενώ τα προβλήματα είναι υπαρκτά (πχ. λειτουργία σχολείων τον Σεπτέμβριο).

 
Μαθηματικος
18 Μάιος 2020 21:26

Κύριε καθηγητά που μπορώ να βρω ένα βίντεο που να δείχνει πως κάνετε μάθημα στους φοιτητές σας.(μάθημα όχι διάλεξη)

 
Γιατί όχι σύγχρονη τηλεκπαίδευση;
19 Μάιος 2020 12:37

Η τωρινή κρίση έχει αναδείξει την τηλεκπαίδευση σε ψηφιακές τάξεις όπου όλοι οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν στο μάθημα και οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες μπορούν να διδάξουν από την ασφάλεια του σπιτιού τους. Γιατί λοιπόν να μην γίνουν τάξεις αμιγούς τηλεκπαίδευσης (σύγχρονης) για τα παιδιά που δεν μπορούν να πάνε σχολείο;

Με αυτό τον τρόπο και οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες θα μπορούν να τηλε-εργάζονται (όπως τηλε-εργάζονται πολλοί ακόμη στον ιδιωτικό τομέα), και τα παιδιά δεν θα στερηθούν το μάθημα και τη συμμετοχή τους σε αυτό. Γιατί δεν γίνεται μια προσπάθεια οργάνωσης της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με τρόπο που να κερδίζουν όλοι και οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και τα παιδιά που δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο;

Ακόμη κι αν συμφωνούσαν όλοι - και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς των παιδιών που πάνε στο σχολείο- για το live streaming των μαθημάτων, σας φαίνεται δίκαιο κάποιοι μαθητές να μπορούν να συμμετέχουν στο μάθημα ενώ κάποιοι άλλοι μαθητές να το παρακολουθούν παθητικά χωρίς καμία δυνατότητα συμμετοχής και παρέμβασης; (Γράφετε ότι θέλετε τους μαθητές ζωηρούς.)

Είναι αυτό δημοκρατία; Είναι ισότητα; Σίγουρα δεν είναι, είναι απλά μια φτηνή και πρόχειρη λύση σε ένα κράτος που διαχρονικά (ανεξαρτήτως κυβέρνησης και ιδεολογίας) κοιτάζει να πληρώνει όσο πιο φτηνά μπορεί την εκπαίδευση και να κάνει συνεχώς εκπτώσεις εις βάρος των παιδιών και των οικογενειών τους.
Αυτού του είδους η φτήνια και η έκπτωση χαρακτηρίζει τόσο την παρακολούθηση των μαθημάτων στα Γυμνάσια και τα Λύκεια μέρα παρά μέρα, όσο και τις αντίθετες προτάσεις για συνεχές κλείσιμο των σχολείων.

Και να θέλουμε να πιστέψουμε ότι το μέρα παρά μέρα μάθημα είναι μια πρόβα για το επόμενο σχολικό έτος, δεν μπορούμε να το πιστέψουμε όταν μαθαίνουμε ότι θα αποφασιστεί αύξηση των μαθητών σε κάθε τμήμα για το επόμενο σχολικό έτος, περιμένοντας επόμενη φάση της επιδημίας του κορονοϊού.
Και τι θα γίνει σε μια επόμενη φάση της επιδημίας; Θα πηγαίνουν τα παιδιά τις μισές μέρες στο σχολείο για να τηρούνται οι αποστάσεις; Ήταν που ήταν μικρό το σχολικό έτος και τα τελευταία χρόνια συνέχεια μειώνεται η διδακτέα ύλη... το έφαγε και ο ... κορονοϊός.
Επειδή η φτήνια και η έκπτωση είναι διαχρονική στην εκπαίδευση, καλύτερα να οργανωθεί κάπως η σύγχρονη τηλεκπαίδευση για τώρα και την επόμενη χρονιά με όσους εκπαιδευτικούς θέλουν και μπορούν και ας δοθούν λίγα χρήματα για παροχή υπολογιστών σε όσους μαθητές δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά στις απαιτήσεις της τελεκπαίδευσης.

Το ιδανικό βέβαια είναι θα ήταν μείωση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα, προσλήψεις εκπαιδευτικών, χτίσιμο νέων αιθουσών, αλλά αυτά γίνονται όταν υπάρχουν χρήματα και όταν θέλει κανείς να τα διαθέσει σε ένα "μη παραγωγικό" υπουργείο.
Ας μην γελιόμαστε η συζήτηση για το "live streaming" πυροδοτεί μια "ψευτοδιαμάχη" ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μια μερίδα γονιών που δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Αν δινόταν σε αυτούς τους γονείς η δυνατότητα της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης δεν θα υπήρχε θέμα και θα ήταν πιο ευχαριστημένοι από ότι με την παροχή ενός παθητικού live streaming. Η συζήτηση του live streaming γίνεται σε μια στιγμή που συζητούνται ή λαμβάνονται σημαντικές αποφάσεις για την εκπαίδευση. Πολύς ντόρος για το τίποτα γιατί ούτε και οι γονείς των παιδιών που πηγαίνουν στο σχολείο θέλουν να εκτεθούν μέσω live streaming τα παιδιά τους.

 
στη σκια του google:-)
19 Μάιος 2020 12:54

έκτη δεκαετία; ξαναμετρήστε προσεκτικά

 
Νικήτας Χιωτίνης
19 Μάιος 2020 16:19

"σκιά του google" ...έχετε δίκιο!! τα ξαναμέτρησα και προκύπτει 7η δεκαετία...... (ας μη το κάνουμε θέμα, μας ακούνε κιόλας.....)

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
26 Μάιος 2020 09:13

Αξιότιμε κ. καθηγητά, ήδη από τον πρόλογό σας έχετε ακυρώσει την αξιοπιστία του κειμένου σας, δυστυχώς. Γράφετε: "..."Καταπατώνται τα προσωπικά δεδομένα των διδασκόντων και των διδασκομένων», διατείνονται όλες οι συνδικαλιστικές ενώσεις των διδασκόντων...".
Επιλέγοντας να αποδώσετε αποκλειστικά στους συνδικαλιστές την επίκληση των προσωπικών δεδομένων δείχνετε δυστυχώς τη μονομέρεια της οπτικής σας. Γιατί επιλέγετε τον εύκολο και αβανταδόρικο στόχο με την ασφάλεια ότι πατάτε σε σίγουρο έδαφος δεδομένης της γενικευμένης απαξίωσης προς τα συνδικαλιστικά όργανα.
Πλην όμως θα έπρεπε να είχατε διαπιστώσει ότι το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων αποτελεί επίκληση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας και μόνο ως τέτοιο θα έπρεπε να το αντιμετωπίσετε προσπαθώντας να ερμηνεύσετε αυτή τη μαζική παράκρουση! Κάτι λοιπόν πιο σημαντικό συμβαίνει από αυτό που τόσο επιδερμικά αντιμετωπίζετε στοιχιζόμενος με την επιπόλαιη και απρεπή συμπεριφορά του υπουργείου, δηλαδή τη λογική ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα!
Οφείλω λοιπόν κι εγώ - διανύων επίσης την 7η δεκαετία της ζωής μου και ολοκληρώνοντας οσονούπω την 4η εκπαιδευτική μου δεκαετία - να σας πω ότι η ευαισθησία για τα προσωπικά δεδομένα, αλλά και για τη σύγχρονη διδακτική, την οποία η πρόταση του υπουργείου κυριολεκτικά κονιορτοποιεί, να σας πω ότι τέτοιες αφ' υψηλού και εξ αποστάσεως απόψεις αποτελούν ισχυρή ώθηση προς την επιστροφή στο παρελθόν. Κι αυτό δε νομίζω πως μπορεί να προοιωνίζεται κανένα καλό για την εκπαίδευσή μας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.