Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ν. Κεραμέως: Επαναδιατυπώνονται στο πολυνομοσχέδιο οι διατάξεις για Δημοτικά, ΕΠΑΛ και Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία

Μετά τις "σφοδρές" αντιδράσεις που προκάλεσαν οι συγκεκριμένες διατάξεις
Δημοσίευση: 18/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Επαναδιατυπώνονται στο πολυνομοσχέδιο (σ.σ. το οποίο τέλος του μήνα με αρχές Ιουνίου θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή):

Α. Οι διατάξεις που αφορούν την επαγγελματική εκπαίδευση  (ΕΠΑΛ), όπως η απαγόρευση εγγραφών για άτομα ηλικίας άνω των 17 ετών . Θα επεναξεταστούν στο συνολικό νομοσχέδιο για την τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση.

Β. Οι διατάξεις σχετικά με τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία.

Ενδεικτικά:

  • η διατήρηση  των ιστορικών  πανεπιστημιακών Πειραματικών  σχολείων ως Πειραματικών,
  • η δημιουργία περισσότερων  Πρότυπων Σχολείων,
  • η μη θέσπιση  εξετάσεων μεταξύ Γ Γυμνασίου και Α Λυκείου.

Γ. Ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη στο Δημοτικό Σχολείο (στην επίμαχη διάταξη προβλέπεται αύξηση  του αριθμού μαθητών στις τάξεις).

Πρόκειται , μεταξύ άλλων, για τις ακόλουθες επίμαχες  διατάξεις, που προκάλεσαν "σφοδρές" αντιδράσεις:

Πειραματικα΄-Πρότυπα Σχολεία

Άρθρο 18 Επιλογή  μαθητών

1. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π. καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τον τύπο των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, τη διαδικασία, τον χρόνο και τα αρμόδια όργανα για τη διενέργεια των εξετάσεων και τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. συντονίζει την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών και διασφαλίζει τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Με όμοια διαδικασία καλύπτονται οι κενές θέσεις που προκύπτουν στις επόμενες τάξεις. Την ευθύνη για την ανωτέρω συμπληρωματική διαδικασία εξετάσεων έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ., για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Π.Σ. και εφεξής.

2. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέσει αίτηση και να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ.. Η συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις επιτρέπεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του μαθητή. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η κατάθεση της αίτησης της παρούσας δεν αποκλείει την συμμετοχή του αιτούντος στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 5.

3. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα της Α΄ Γυμνασίου ή της Α΄ Λυκείου Π.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται, με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως Π.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως Π.Σ..   

 4. Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, το χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας  και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας χωρίς κλήρωση ή με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν σε επόμενη τάξη. Οι κληρώσεις του προηγούμενου εδαφίου γίνονται με ευθύνη των οργάνων διοίκησης του σχολείου. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως ΠΕΙ.Σ. για την εισαγωγή στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού, Γυμνασίου ή Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. και εφεξής.

5.Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συμμετάσχει στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ.. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν αποκλείει την εκ μέρους του ενδιαφερομένου υποβολή αίτησης για να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ., σύμφωνα με την παρ. 2.

6. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα για το Νηπιαγωγείο, την Α` Δημοτικού, την Α΄ Γυμνασίου και την Α΄ Λυκείου ΠΕΙ.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως ΠΕΙ.Σ..   

7. Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ., σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας γίνεται χωρίς να διενεργηθεί επιπλέον κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας. Κατά τα λοιπά στις περιπτώσεις της παρούσας εφαρμόζεται αναλόγως το  δεύτερο και τέταρτο έως έβδομο εδάφιο της παρ.4.

Άρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση

1. Ο χαρακτηρισμός ενός λειτουργούντος σχολείου ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. μπορεί να πραγματοποιηθεί με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και γνώμη του Ι.Ε.Π.. Με όμοια απόφαση ιδρύονται νέα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.. Κατά τα λοιπά, ως προς την ίδρυση των ανωτέρω σχολείων ισχύει το άρθρο 11 του ν. 1966/1991 (Α΄ 147). Έπειτα από δημόσια πρόσκληση που εκδίδει ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων προς τα σχολεία της επικράτειας, με την οποία τα καλεί να υποβάλουν αίτηση για τον χαρακτηρισμό τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. εντός ορισμένης προθεσμίας, ή έπειτα από αίτηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το σχολείο, η Δ.Ε.Π.Π.Σ. αξιολογεί τα σχολεία και εισηγείται στο αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για το χαρακτηρισμό ενός σχολείου ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.. Κριτήρια αξιολόγησης των σχολείων συνιστούν ιδίως:

α) τα προσόντα και η επάρκεια του εκπαιδευτικού προσωπικού τους,
β) η συμμετοχή σε ε border=»1″κπαιδευτικά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς και
γ) οι υλικοτεχνικές υποδομές τους.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζονται ειδικότερα τα κριτήρια και η διαδικασία της αξιολόγησης. Με όμοια απόφαση, σχολείο που έχει χαρακτηριστεί ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. μπορεί να αποχαρακτηριστεί, ιδίως εάν δεν επιτυγχάνει τους σκοπούς του και δεν εκπληρώνει τις προϋποθέσεις χαρακτηρισμού του ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., λαμβανομένων υπόψη των εσωτερικών και εξωτερικών αξιολογήσεών του, σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 21. Με όμοια απόφαση καθορίζονται επίσης οι ειδικότερες προϋποθέσεις και η διαδικασία αποχαρακτηρισμού των Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ..

2. Ως Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. λειτουργούν τα ακόλουθα σχολεία της πρωτοβάθμιας (ΠΡ) και της δευτεροβάθμιας (ΔΕ) εκπαίδευσης:

Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»

Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα,  εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.  Ο Διευθυντής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».

Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»

Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2,  με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον  πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»

Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Άρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης

Η περ. β της παρ. 2 του άρθρου 151 του ν. 4610/2019 (Α 70) αντικαθίσταται ως εξής:

«β) Οι μαθητές της Γ΄ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης σχολικού έτους 2018-2019, οι οποίοι προάγονται, εγγράφονται στη Δ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης σχολικού έτους 2019-2020. Από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής, εγγράφονται ή μετεγγράφονται στη Γ΄ τάξη του ίδιου ή άλλου εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης.»

Η υποπερ. ββ της περ. γ της παρ. 2 του άρθρου 151 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

«ββ) έχουν Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) μικρότερο του εννέα και 0,5 (9,5) σε μάθημα ή σε μαθήματα Τομέα της Γ΄ τάξης, όπως αυτά καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, από το σχολικό έτος 2019-2020 και εφεξής, έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις Μαΐου – Ιουνίου και ειδικής εξεταστικής Ιουνίου στα συγκεκριμένα μαθήματα. Στην περίπτωση που επιτύχουν βαθμολογία μεγαλύτερη του εννέα και 0,5 (9,5), εγγράφονται ή μετεγγράφονται στη Γ΄ τάξη του ίδιου ή άλλου εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης.»

Η υποπερ. γγ της περ. γ της παρ. 2 του άρθρου 151 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

«γγ) έχουν Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) ίσο ή μεγαλύτερο του εννέα και 0,5 (9,5) σε όλα τα μαθήματα Τομέα της Γ΄ τάξης, όπως αυτά καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανεξάρτητα από τον Β.Ε.Ε. των υπόλοιπων μαθημάτων, εγγράφονται ή μετεγγράφονται στη Γ΄ τάξη του ίδιου ή άλλου εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης.».

Η περ. δ της παρ. 2 του άρθρου 151 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

«δ) Οι μαθητές της Γ΄ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης σχολικού έτους 2018-2019, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής, καθώς και οι ανεπαρκούς φοίτησης μαθητές ημερησίου και εσπερινού ΕΠΑ.Λ. προηγούμενων ετών, όπως και οι απόφοιτοι Β’ κύκλου Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου (Τ.Ε.Ε.), κατά το σχολικό έτος 2019-2020, συμμετέχουν στις εξετάσεις Μαΐου-Ιουνίου και στην ειδική εξεταστική περίοδο Ιουνίου στα μαθήματα Τομέα, όπως αυτά καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, και κατά τον  τρόπο που περιγράφεται στην περ. γ. Το ίδιο ισχύει για τους μαθητές οι οποίοι δεν συνέχισαν τη φοίτησή τους πέραν της Β’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης. Αν επιτύχουν βαθμολογία μεγαλύτερη του εννέα και 0,5 (9,5) σε κάθε ένα από τα μαθήματα εξέτασης, εγγράφονται ή μετεγγράφονται στη Γ΄ τάξη του ίδιου ή άλλου εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης. Από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής, οι ως άνω εξετάσεις στα μαθήματα Τομέα λαμβάνουν χώρα τον μήνα Σεπτέμβριο, πριν από την έναρξη του διδακτικού έτους. Για το σχολικό έτος 2019-2020, οι μαθητές που εμπίπτουν στις ως άνω κατηγορίες, οι οποίοι ενεγράφησαν και φοιτούν κατά το τρέχον σχολικό έτος στη Γ’ τάξη Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης ή ημερησίου ΕΠΑ.Λ. και έχουν καταχωρισθεί στα ηλεκτρονικά μητρώα του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων χωρίς την προηγούμενη συμμετοχή τους σε εξετάσεις κατά τα ως άνω, συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2020 κατά τις ισχύουσες διατάξεις, εφόσον το επιθυμούν. Με υπεύθυνη δήλωσή τους εξετάζονται και στα μαθήματα Τομέα της Β’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης κατά την περίοδο διεξαγωγής των ενδοσχολικών εξετάσεων.»

Η περ. γ της παρ. 3 του άρθρου 151 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

«γ) Οι μαθητές της Δ΄ τάξης τετραετούς φοίτησης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2019-2020, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής, έχουν δικαίωμα να εγγραφούν ή μετεγγραφούν από το επόμενο σχολικό έτος και εφεξής, στην Γ΄ τάξη του ίδιου ή άλλου εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης και να αποκτήσουν απολυτήριο και πτυχίο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 129.»

Άρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193),  προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»

Άρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

 Η παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4186/2013 (Α’ 193) αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν οι Α’, Β’ και Γ’ τάξεις. Στην Α΄ τάξη εγγράφονται, χωρίς εξετάσεις, οι κάτοχοι απολυτηρίου γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Β’ τάξη εγγράφονται ή μετεγγράφονται αντιστοίχως οι προαγόμενοι από την Α’ τάξη του Γενικού ή του Επαγγελματικού Λυκείου καθώς και οι μαθητές της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Γ΄ τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Β΄ τάξη του Ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου. Οι προαγόμενοι από την Α΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου δικαιούνται να μετεγγραφούν στη Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου.»

 

 

Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (46)

 
Έωλος
18 Μάιος 2020 09:26

Δεν φτάνουν αυτά. Είναι τυράκι χαλασμένο. Απόσυρση διατάξεων για αξιολόγηση-μπαμπούλα, διαγωγή στα απολυτήρια, βίντεο-κλειδαρότρυπα στην τάξη κ.ά.. Θα φύγει τρέχοντας η Κεραμέως από το υπουργείο, έχοντας βρει τον ...Τοιχέως

 
Μαξίμου
18 Μάιος 2020 09:57

δε σώζεσαι με τίποτα

 
Νομοθέτηση
18 Μάιος 2020 10:17

Ο επόμενος Υπουργός που θα τα νομοθετήσει, πρέπει να τα περάσει πάλι από διαύγεια, ξέρει κανείς;;

 
ΧΡΗΣΤΟΣ Α.
18 Μάιος 2020 10:35

ΕΣΑμεΑ: Σε καμία περίπτωση κάμερες στα σχολεία, Ειδικά και Γενικά!

Έτσι θα πάρετε πίσω και την αυταρχική αξιολόγησή σας, την επερχόμενη μείωση μισθού κατά 25% των εκπαιδευτικών και κάθετί που διαπνέεται από ολοκληρωτική ιδεολογία!

Συνεχίζουμε

 
Παπαδόπουλος Γ
18 Μάιος 2020 10:43

Κρίμα !

Είναι λάθος αυτό που γίνεται με τα Πρότυπα σχολεία .
Προσπάθησε αλλά δεν τόλμησε να το διορθώσει..
Ας προσπαθήσει να διπλασιάσει τις θέσεις των μαθητών που θα εισαχθούν με εξετάσεις.
Ετσι θα ανεβάσει το επίπεδο ! Ας ρωτηθούν οι εκπαιδευτικοί του Λυκείου

 
teacher
18 Μάιος 2020 10:57

"Αφαιρούνται" δεν σημαίνει ότι διαγράφονται... Πρόκεται για χρονική μετάθεση των όσων έχει αποφασίσει.

 
ΒΑΡΑΤΕ ΜΕ ΚΑΙ ΑΣ ΚΛΑΙΩ
18 Μάιος 2020 11:09

Αφαιρούνται όπως αφαιρέθηκε η μείωση φόρου και από 2100 πήγε 900. Πέρυσι με 28.473 μου αφαιρέθηκαν από το φόρο 1.915 ευρώ και φέτος με 26.658 μόνο 607. Αντί να μου επιστραφούν 1200 θα πληρώσω 835 επιπλέον. Πέρυσι και φέτος πλήρωνα με κάρτα. Τέτοιο δούλεμα δεν έχει γίνει από κανέναν πολιτικό για την υπερφορολόγηση της μεσαίας τάξης. Ένα απλός καθηγητής γυμνασίου είμαι και όχι ο Λάτσης. Όταν κληθούν να πληρώσουν το φόρο τους ο κόσμος θέλω να δω τι ποσοστά θα πάρει η ΝΔ. Αν παραμείνει το ίδιο, τότε είμαστε για τα πανηγύρια.

 
pk
18 Μάιος 2020 11:17

Μας δουλευει με τα ΕΠΑΛ? ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ, ΠΡΙΝ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙΣ ΕΣΥ

 
ΜΑΡΙΑ
18 Μάιος 2020 11:33

ΣΤΟΥΣ 10 ΜΗΝΕΣ ΚΑΤΟΡΘΩΣΕ...... ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΕΝΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΙ ΑΡΘΡΑ
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ
ΛΑΜΒΑΝΩ ΥΠΟΨΗ ΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΝΩ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ, ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΩ κ.ά. ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟΣΥΡΩ ΤΟ ΜΙΣΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!!! ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ!!! ΠΟΣΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΧΡΕΙΑΖΌΤΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ .......ΕΛΕΟΣ

 
@ Παπαδόπουλος Γ.
18 Μάιος 2020 12:32

ως εκπαιδευτικός Λυκείου να σου πω ότι διαφωνώ κάθετα μαζί σου...
η εκπαίδευση δεν είναι μόνο εξετάσεις...
θα είχε ενδιαφέρον να μας πεις πόσες εξετάσεις έδωσες ως μαθητής...

 
Η έτοιμη από καιρό
18 Μάιος 2020 12:32

@ΜΑΡΙΑ
Σωστή! Δεν θα άλλαζα ούτε κόμμα. Ίσως μόνο τα κεφαλαία γράμματα, που κουράζουν λίγο στην ανάγνωση.

 
Observator
18 Μάιος 2020 12:38

Η τηλευπουργός της κάμερας θα κλείσει χρόνο έχοντας σπάσει ρεκόρ στις τηλεοπτικές εμφανίσεις και στην νομοθετική αδράνεια. Ευτυχώς που ήταν έτοιμη και άριστη. Κατά τα άλλα βρίζουμε τους άλλους.

 
Ένα αμάξι με δυο άλογα...
18 Μάιος 2020 12:44

...πρώτα βγήκε από το εργοστάσιο και μετά πήγε για crash-test.... Κι εκεί, μπιγκ πρόμπλεμ! Και τώρα, βγάζουμε 1 ρόδα, 2 φώτα, τον προφυλακτήρα, το μπαρμπρίζ...
Αααα ξέχασα, αφού βγήκε από το εργοστάσιο και αφού πέρασε και τα crash-test, είπαμε να του βάλουμε και κάμερα, στη θέση της κεραίας του ράδιο...!
Ποιός θα το αγοράσει παιδιά;

 
Γιώργος Π.
18 Μάιος 2020 13:06

@ ΒΑΡΑΤΕ ΜΕ ΚΑΙ ΑΣ ΚΛΑΙΩ
Τους φόρους του 2019 ποιος τους καθόρισε; Η Ν.Δ. ή μήπως ο ΣΥΡΙΖΑ;

 
ΒΑΘΜΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΗΔΕΝ
18 Μάιος 2020 13:16

10 Μήνες περιμένουμε να δούμε ένα νομοσχέδιο να ψηφίζεται.
Πριν φτάσει στη βουλή άρχισε η αποσυναρμολόγηση αυτού...
Μηδενικό έργο σε 10 μήνες ... βαθμός αξιολόγησης έργου ένα ολοστρόγγυλο μηδέν.
Οι προεκλογικές δηλώσεις για την ετοιμότητα της Υπουργού και το καλο-σχεδιασμένο έργο που θα εφάρμοζε μετεκλογικά υπάρχουν ακόμη στο διαδίκτυο... όμως δεν έλεγε για ποιες εκλογές γινότανε η αναφορά...
Το λέει καθαρά μην χαίρεστε που αποσύρθηκαν... "Θα επανεξεταστούν στο συνολικό νομοσχέδιο για την τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση".
Αλ6 για σένα δουλεύουν... τι δεν καταλαβαίνεις ?

 
Ανωνυμος
18 Μάιος 2020 13:36

Για του Κοινωνιολόγους που τα σχόλια στο opengov ηταν εκατοντάδες, και από άλλες ειδικότητες που μας στήριξαν σε μεγάλο βαθμό, ούτε λόγος από το Υπουργείο. Μόνο τα σχόλια που ήθελαν να δουν ειδαν. Τα δικά μας κάνανε πως δεν τα βλέπουν.

 
Έλενα
18 Μάιος 2020 14:21

Οι κανόνες της Δημοκρατίας επιβάλουν απόσυρση όλου του νομοσχεδίου.
Δεν έχουν το δικαίωμα να επιβάλουν ένα νομοσχέδιο που δεν το θέλουν ούτε οι δικοί της.
Όταν ξαναέρθουν εκλογές ας το θυμηθούν αυτό εκπαιδευτικοί και γονείς και ας πάρουν την ευθύνη των ψήφων τους

 
ΝΔκράτης
18 Μάιος 2020 14:47

Αξιολόγηση των υπουργών: Ανεπαρκείς
Πόσο καιρό είχε να ετοιμάσει το Ν/Σ μέχρι να ξεσπάσει ο Κορονοϊός ? 8 μήνες τι έκανε ? μια τρύπα στο νερό. (συγνώμη μας πήγε στο σχολείο των τριών Ιεραρχών) μετά ήρθε ο Ιός βγάζει για διαβούλευση ένα κουτσό Ν/Σ. Ενώ θα μπορούσαν να προχωρήσουν οι επιλογές στελεχών ( η έλευση της πανδημίας δεν επηρεάζει καθόλου το συγκεκριμένο θέμα) δεν το κάνει και ασχολείται με άλλα πράγματα που επηρεάζονται ΑΜΕΣΑ από τη Πανδημία (αριθμός μαθητών δημοτικού προγράμματα σπουδών κλπ).
Δηλαδή σοβαρά θα ανεβάσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα εν μέσω πανδημίας ?
Πως θα βγάλει προγράμματα σπουδών όταν η φετινή χρονιά έχει χαθεί κατά το 1/3 (ή σοβαρά περιμένει να καλυφθεί ύλη σε τάξης που η παρουσία είναι, επί τοις ουσίας, προαιρετική) ???
Για τους μαθητές των ΕΠΑΛ δεν το κουβεντιάζουμε με τη ρύθμιση αυτή πετάει έξω τους ποιο σοβαρούς μαθητές των ΕΠΑΛ.
Θα κάνει αξιολόγηση με πάσης φύσης στελέχη ληγμένης θητείας ???
Στη δική της αξιολόγηση ευρεθεί ανεπαρκής !!!!!!!

 
Quixotakis
18 Μάιος 2020 16:04

Εσύ θέλεις μπουίκ απ' ό,τι κατάλαβα...
Από το γιούγκο, στη λιμουζίνα!
Μ' ένα πήδο στην κορφή του Ψηλορείτη!
Για έναν τέτοιο άθλο χρειάζεται ένας Διγενής, ένας Κολοκοτρώνης, ένας Τσιόρδας!
Τον πρώτο τον έφαγε ο Χάρος με πονηριά, πριν προλάβουν οι Άρχοντες, τον δεύτερο τον έβαλαν δυο φορές στη φυλακή αλλά ήταν τυχερός και γλίτωσε, τον δε τρίτο, που τον θαυμάζει όλη η Ευρώπη και πολλοί άλλοι σε χώρες μακρι-νές, κάποιοι προσπαθούν να τον κοντύνουν αλλά προς το παρόν αδυνατούν!
Ένα λάθος του περιμένουν για να φορέσουν τη στολή του λοιμωξιολόγου και να αποφανθούν...
Μ' ένα αμάξι με δυο άλογα τρέχει η Πρωτοβάθμια και η Δευτεροβάθμια εδώ και σαράντα χρόνια.
Ευτυχώς όμως που ιδρύθηκε ένα ακόμη «Δίκτυο» και θα μάθουμε σύντομα τι φταίει...

 
ekdos
18 Μάιος 2020 17:13

Αγαπητέ φίλε για να λέμε τα πράγματα ως έχουν . Με εισόδημα 26650€ το 2019 θα πλήρωνες 4903€ Το 2020 πληρώνεις 4863€.

Με εισόδημα 28473€ το 2019 πλήρωνες 5541€ ενώ το 2020 πληρώνεις 5501€.
Προφανώς έχεις 2 τέκνα.

 
Ένα αμάξι με δυο άλογα...
18 Μάιος 2020 18:19

@Quixotakis
Ε όχι και Buick αγαπητέ μου. Ένα 2ch ή κι ένα vw beatle θα έκαναν τη δουλειά. Είπα 4 ρόδες, 4 φώτα, προφυλακτήρα και μπαρπρίζ. Ούτε clima ζητήσαμε, ούτε parktronik, ούτε 10 αερόσακους. Όχι όμως και σάκους, με αέρα κοπανιστό ε;
Υποδομές, εκπαιδευτικούς, βιβλία, αναλυτικά προγράμματα, υποστήριξη. Αυτά τα απλά μπορούν; Αλλά όπως είπατε σωστά κι εσείς.... 40 χρόνια... κι ένα αμάξι με 2 άλογα η παιδεία μας. Κάποιοι τα θέλουν και μουλάρια τώρα, σε big-brother show.

 
Freeman
18 Μάιος 2020 18:44

Το ηλικιακό όριο εγγραφής στα πρωινά ΕΠΑΛ ίσως είναι ένα από τα σοβαρότερα θέματα που περιέχει το προτεινόμενο νομοσχέδιο. Σε όλο τον κόσμο η δευτεροβάθμια εκπαίδευση παρέχεται μέχρι την ηλικία των 20. Αν κάποιος απέτυχε ή έκανε λάθος επιλογές, αυτές διορθώνονται με τα απογευματινά σχολεία. Είναι αστείο ένας άνθρωπος 30 χρονών να είναι μαθητής πρωινού λυκείου. Είναι σε ηλικία που θα πρέπει να είναι ενταγμένος στην παραγωγική διαδικασία. Αν επιθυμεί να βελτιώσει τις ικανότητες του και τις δεξιότητες του αυτό μπορεί να το κάνει με πάρα πολλούς τρόπους. Τα εσπερινά σχολεία τα δημόσια ΙΕΚ τα επιδοτούμενα επιμορφωτικά προγράμματα και γενικά η δια βίου μάθηση βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Η συντεχνιακή αντιμετώπιση του θέματος από την μεριά των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ ως προς την απώλεια οργανικών θέσεων είναι μέγα λάθος και κοινωνικά επιζήμια.

 
Dinos
18 Μάιος 2020 19:26

Συνάδελφοι ΝΔ θέλατε. Πρώτη δύναμη τη ΔΑΚΕ βγάλατε.
Προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός.
Μητσοτάκης ΘΕΟΣ.
Κεραμέως ΘΕΑ.
Αξιολόγηση και άλλα πολλά.
Αντε και στις επόμενες εκλογές ΔΕΞΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ και ξερό ψωμί!!!!!!!

 
επωνυμα ανωνυμος
18 Μάιος 2020 20:46

Αρκει που προλαβε να εξομοιωσει πτυχια κολλεγιων με αυτα τωνΑΕΙ.

 
Quixotakis
18 Μάιος 2020 20:50

@ Dinos
Περίμενε λίγο, όλα αυτά που υπονοείς, συνέβαιναν προ αφορισμού!...
Περίμενε λίγο, να δεις και το μετά!...
Μπορεί να χρειαστείς κι άλλα φωνήεντα!...

 
@Dinos
18 Μάιος 2020 21:16

Ορθά τα λέει ο συνάδερφος! Ο λαός δεν (πρέπει να) ξεχνά τι σημαίνει δεξιά... Υποτίθεται οι "μορφωμένοι" εκπαιδευτικοί διδάσκεστε από τα λάθη σας. Αξιολόγηση, ελάχιστοι διορισμοί, απολύσεις και πολλά ευχάριστα μας έρχονται...!

 
Γενικό Λύκειο για όλους
18 Μάιος 2020 21:30

Πρέπει μέχρι το 2030 η Γενική υποχρεωτική εκπαίδευση να περιλαμβάνει και όλες τις λυκειακές τάξεις. Είναι μονόδρομος για μια μικρή χώρα σαν την Ελλάδα, χωρίς βιομηχανική παραγωγή.

Υπάρχουν επιλογές για τεχνική κατάρτιση, στα Δημόσια ΙΕΚ χωρίς δίδακτρα. Είναι δυσλειτουργικό να επιστρέφουν στα θρανία κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου για να πάρουν τεχνική ειδικότητα μέσω των Επαγγελματικών Λυκείων.

Για την απώλεια θέσεων υπάρχουν επίσης λύσεις: διεύρυνση του Γυμνασίου, ώστε να περιλαμβάνει και τις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (σημερινή Ε' και ΣΤ' Δημοτικού).

Αυτό θα αυξήσει προφανώς τις θέσεις εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια αλλά κυρίως θα βοηθήσει τους μαθητές να καλύψουν αδυναμίες και να χτίσουν γερά θεμέλια σε όλα τα μαθήματα με διδάσκοντες κάθε ειδικότητας, από Νεοελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά και Φυσική μέχρι Ιστορία και Πληροφορική, Ξένες Γλώσσες Καλλιτεχνικά Μαθήματα.

 
Ερτ
18 Μάιος 2020 21:58

Πρώτη δύναμη η ΔΑΚΕ αλλά οι αριστεροί αθροιστικά σε απίθανα μεγέθη. Όχι ότι είχαμε αμφιβολία....

 
Μαρία
18 Μάιος 2020 22:40

Τα εκατοντάδες σχόλια, για την εισαγωγή της αγγλικής στο νηπιαγωγείο με ΠΕ Ο6, μήπως τα πρόσεξε κανείς από το Υπουργείο Παιδείας;

 
Εγγραφές ΕΠΑΛ
18 Μάιος 2020 23:07

Αναθεώρηση ηλικιακού ορίου εγγράφων στα ΕΠΑΛ αφού τα επιχειρήματα ήταν συντριπτικά υπέρ της κατάργησης του οριου-λαιμητόμου, ενώ η τεκμηρίωση του Υπουργείου ήταν για γέλια. Και φυσικά κόντρα στη δέσμευση της κυβέρνησης για ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα ώστε να πλησιάσουμε τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Με λογικές του 80 και ανειδίκευτους απόφοιτους Λυκείου δεν πάνε μπροστά αφού σύμφωνα με μελέτες και του CEDEFOP, τα τεχνικά επαγγέλματα θα έχουν μεγάλη ζήτηση τουλάχιστον μέχρι το 2030. Με παραπαίουσα Δημόσια καταρτιση τα τελευταία 20 χρόνια τα ΕΠΑΛ είναι μια λύση που δίνει και δεύτερη ευκαιρία ειδικά σε μαθητές με χαμηλό οικονομικο-κοινωνικο περιβάλλον να σπουδάσουν.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.