Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Εγκύκλιος: Οδηγίες στα Δημοτικά για τη διδασκαλία των μαθημάτων πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020

Κυβερνητικός εκπρόσωπος: Δέσμευση του Πρωθυπουργού να ανοίξουν τα Δημοτικά σχολεία, όπως είναι προγραμματισμένο, την 1η Ιουνίου εφόσον είναι καθοδική η πορεία της πανδημίας
Δημοσίευση: 19/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Συμπληρωματικές οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Γλώσσας, των Μαθηματικών και των Φυσικών στις τάξεις των Δημοτικών Σχολείων κατά το σχολικό έτος 2019-2020  , για αξιοποίηση σε πιθανή περιορισμένης διάρκειας διδασκαλία πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020, απέστειλε το υπουργείο Παιδείας σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Ειδικότερα, οι οδηγίες προβλέπουν τα εξής:

ΙΙ. Προτάσεις βασικών ενοτήτων ανά τάξη, για μαθήματα αρμοδιότητας της Μονάδας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Μαθηματικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών και φιλολογίας, για αξιοποίηση σε πιθανή περιορισμένης διάρκειας διδασκαλία πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020», σας αποστέλλουμε συμπληρωματικές οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Γλώσσας, των Μαθηματικών και των Φυσικών στις τάξεις των Δημοτικών Σχολείων κατά το σχολικό έτος 2019-2020.

Για το μάθημα της Γλώσσας στο Δημοτικό

Σύμφωνα με το ΑΠΣ σκόπιμο είναι, σε κάθε τάξη, να δοθεί έμφαση σε ποιοτικούς στόχους του μαθήματος:

α. Ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας με έμφαση στην κατανόηση του κειμένου.

β. Παραγωγή γραπτού λόγου βάση των κειμενικών ειδών που έχουν προλάβει να διδαχθούν με σχετικά ικανοποιητική επάρκεια (δομή, σύνταξη, λεξιλόγιο, βασικά σχήματα λόγου).

γ. Γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα με έμφαση στα εξής γλωσσικά φαινόμενα: σημεία στίξης, τονισμός λέξεων, διάκριση των μέρων του λόγου και η λειτουργία τους, βασικοί ορθογραφικοί κανόνες (καταληκτική ορθογραφία), παραγωγή και σύνθεση λέξεων, χρόνοι και κλίση του ρήματος ενεργητικής και παθητικής φωνής, γένη και κλίση ουσιαστικών και επιθέτων, βασικές αντωνυμίες (πχ προσωπικές, κτητικές, αόριστες, οριστικές), βασική σύνταξη πρότασης και βασικά σχήματα λόγου (παρομοιώσεις, μεταφορές, προσωποποιήσεις), δευτερεύουσες προτάσεις και εγκλίσεις (μόνο για Στ ́ τάξη).

Ειδικά για την Α ́ Δημοτικού : Ανάγνωση κειμένου με σχετική ευχέρεια και κατανόηση του κειμένου (ακόμα και αν το κείμενο έχει έκταση μιας μικρής παραγράφου).

Κατάκτηση του μηχανισμού γραφής προκειμένου για την παραγωγή γραπτού κειμένου με νόημα (χρήση της βασικής συντακτικής δομής και βασικού λεξιλογίου ακόμα και αν το κείμενο αφορά μια παράγραφο 4-5 σειρών).

Κυβερνητικός εκπρόσωπος: Δέσμευση του Πρωθυπουργού να ανοίξουν τα Δημοτικά σχολεία, όπως είναι προγραμματισμένο, την 1η Ιουνίου εφόσον είναι καθοδική η πορεία της πανδημίας

Δημοσιογράφος: Πότε θα ανακοινώσει η Κυβέρνηση τις προθέσεις της για την επαναλειτουργία των Δημοτικών σχολείων; Εξετάζεται να μην επανέλθουν όλες οι τάξεις του Δημοτικού;

Στ. Πέτσας: Αυτό είναι ένα θέμα, το οποίο θα εξεταστεί τις επόμενες ημέρες. Θα περιμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα από το άνοιγμα της Γ’ Λυκείου και από σήμερα, των Γυμνασίων και των υπολοίπων τάξεων του Λυκείου. Η Επιτροπή των ειδικών θα εισηγηθεί ανάλογα στην Κυβέρνηση και η Κυβέρνηση θα αποφασίσει. Δεν μπορώ, αυτή τη στιγμή, να σας πω τι θα γίνει. Το μόνο που κρατάμε είναι η δέσμευση του Πρωθυπουργού ότι θα ανοίξουν τα Δημοτικά σχολεία, όπως είναι προγραμματισμένο, την 1η Ιουνίου, εφόσον είναι καθοδική η πορεία της πανδημίας. Αυτό περιμένουμε να το δούμε.

Σχόλια (12)

 
Ανησυχη μητερα
19 Μάιος 2020 14:49

Αφου πολλοι μαθητες των Γυμνασιων κ κυριως των Λυκειων δεν πηγαινουν στο σχολειο, πως θα συλλεξουν μεγαλο κ εγκυρο αριθμο στοιχειων για να αξιολογησουν την κατασταση;
Ειναι αξιοπιστο δειγμα οι 5-6 μαθητες Λυκειου, δηλ εφηβοι, για να προβλεψουμε τη συμπεριφορα 14 παιδιων ηλικιων 7-9 ετων;
Ετσι γινονται οι επιστημονικες μελετες;;;

 
Πρωτοβάθμια είναι και τα Νηπιαγωγεία
19 Μάιος 2020 15:33

Με τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς τι θα γίνει;

 
Μ.
19 Μάιος 2020 16:33

αν ανοίξει η α δημοτικου, πρεπει να ανοιξουν κ νηπιαγωγεία κυρίως γιαβλογους ψυχολογικους/συναισθηματικους. Εστω με σπασμενα τμηματα οπως η β βαθμια και εστω για ενα μηνα...

 
Ρένα
19 Μάιος 2020 16:40

Έχετε δίκιο για παιδικους σταθμους κάνεις δεν μιλάει είναι ξεχασμένοι

 
Αγγελική Γ.
19 Μάιος 2020 20:07

Αν ανοίξουν τα δημοτικά, καλά θα κάνουν να μη μας ταλαιπωρούν στις υπόλοιπες καθημερινές υποχρεώσεις και δραστηριότητές μας. Δεν έχει νόημα παντού να κρατάμε αποστάσεις τη στιγμή που στο σχολείο αυτές είναι αδύνατον να κρατηθούν από τα μικρά παιδιά και όπου δε θα φοράμε ούτε μάσκα ούτε τίποτα.
Άλλωστε δε θα διορθώσουμε τα γραπτά τους ; Δε θα έρθουν αυτά να μας ψιθυρίσουν κάτι στο αυτί όπως συνηθίζουν;
Πιστεύω πως αυτή τη στιγμή το θέμα τους δεν είναι ούτε η ύλη, ούτε το "φυσικό περιβάλλον " των παιδιών. Το θέμα είναι ποια επιλογή είναι η πιο συμφέρουσα με οικονομικά κριτήρια. Το άνοιγμα των δημοτικών θα επιτρέψει στους γονείς μικρών παιδιών να επιστρέψουν στην εργασία τους. Από την άλλη, αν κάτι δεν πάει καλά και έχουμε μεγαλύτερη διασπορά του ιού από την αναμενόμενη, έχει χαθεί το παιχνίδι του τουρισμού, άρα το κράτος θα χάσει τα μόνα έσοδα που ελπίζει να έχει.
Αλλά για συμφέροντα σε μιλάει κανένας εκπρόσωπος της κυβέρνησης. Όλοι μιλάνε για το καλό των παιδιών και την προστασία της υγείας μας.
Μας νοιάζονται.

 
Αόρατη επιστημονική μελέτη
19 Μάιος 2020 23:09

@Ανησυχη μητερα
Ρωτάτε [πως θα συλλεξουν μεγαλο κ εγκυρο αριθμο στοιχειων για να αξιολογησουν την κατασταση] και εάν [Ετσι γινονται οι επιστημονικες μελετες;;;].
Πραγματικά εκτιμώ το χιούμορ σας αγαπητή μου. Τίποτα από αυτά δεν θα γίνει. Θα πουν πάλι, ότι οι "Ειδικοί" έδωσαν τη σύμφωνη γνώμη τους(εγγράφως με το αόρατο μελάνι...χαχαχαχα) για να τα ανοίξουν, όπως έκαναν και για το live streaming. Σίγουρη και έγκυρη η επιστημονική μελέτη λοιπόν... αόρατη...

 
Ασχετοι από σχολεία
20 Μάιος 2020 01:29

Στη δευτεροβάθμια όταν δεν είναι η σειρά τους να πάνε στο σχολείο, μπορούν να μείνουν μόνα τους στο σπίτι. Στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά όμως;
Μήπως πουν ότι μπορούν να πηγαίνουν όλα τα παιδιά κάθε μέρα στο σχολείο λόγω ...μικρότερου όγκου?????
Από αυτούς όλα να τα περιμένεις.

 
Υπάλληλος σχολειου
21 Μάιος 2020 01:11

Πώς είναι δυνατόν να τηρηθεί στενή παρακόλουθηση στα παιδιά των μικρών τάξεων του δημοτικού? Όσες φορές κι αν τους μιλήσεις αυτά θα πάρουν το μολύβι του διπλανού, θα πιουν νερό από ξένο μπουκάλι, θα φάνε μπισκοτα και τσιπς δύο τρία μαζί θα βάλουν το χέρι στο στόμα και άλλα πολλά!

 
Ειναι παραλογο
21 Μάιος 2020 15:42

Ειναι παραλογο να περιμενουν να προστατευθουν παππουδες και γιαγιαδες αν ανοιξουν τα δημοτικα, νηπιαγωγεια και (!) παιδικοι σταθμοι. Αυτοι θα τα κρατανε οταν δε θα πηγαινουν και πολλοι τα παιρνουν και απο το σχολειο. Επισης σε περιπτωση βροχης τι θα γινει? Ολα τα παιδια μεσα στο κτιριο οπως γινοταν? Για το νεο πολυφλεγμονωδες συνδρομο στα παιδια εχει κανεις να πει κατι βεβαιο? Ολα τα ρισκα λοιπον για λιγες μερες στο σχολειο. Κλειστος χωρος χωρις μετρα προστασιας. Εγω παντως δεν επιθυμω να συμμετασχουν τα παιδια μου στο πειραματακι...

 
Εκπαιδευτικος
21 Μάιος 2020 17:22

Τα παιδια πρεπει να ειναι σχολειο.Μην παιζετε το παιχνιδι του υπουργειου.Ουσιαστικα με τις ψευτικες δηλωσεις ,δε θελει να πατε και να το παρουσιασει ως επιτυχια.Τα παιδια ειναι ολα εξω .Κινδυνευουν περισσοτερο απο το σχολειο.Τι;Θα τα κρατησετε ολο το καλοκαιρι μεσα;

 
Τα παιδιά δεν είναι πειραματόζωα
21 Μάιος 2020 19:18

Λοιμωξιολόγοι και πολιτικοί (δυστυχώς και πολλοί γονείς) έχουν άγνοια για την δομή του προγράμματος του νηπιαγωγείου αλλά και για την δομή της τάξης. Φαίνεται να ξεχνούν ακόμη και τα χαρακτηριστικά της νηπιακής ηλικίας. Ούτε αποστάσεις, ούτε αποφυγή μοιράσματος, ούτε ικανότητα ατομικής προφύλαξης, ούτε προσανατολισμός προς μια κατεύθυνση.
Μόνο ομαδικότητα και συνεργασία.
Όποιος πει κάτι άλλο, δεν έχει ιδέα τι θα πει νηπιαγωγείο και νήπια.
Το μόνο που μένει είναι να καθηλώνονται τα παιδιά στις θέσεις τους μέχρι να σχολάσουν.
Μήπως οι εργαζόμενοι δεν θα επιστρατεύσουν τους παππούδες;
Ήθελα να ήξερα ποιος θα αφήσει το παιδί του σε ένα χώρο που κατά τα άλλα όλοι πρέπει να αποφεύγουν;

 
Τα παιδιά δεν είναι όλα εξω
22 Μάιος 2020 00:56

Τα δικά μου παιδιά δε συνωστίζονται με άλλα. Για βόλτα πηγαίνουν στην εξοχή. Η θέση των παιδιών είναι εκεί που είναι ασφαλή. Σήμερα τόνισαν στην ενημέρωση το πόσο επικίνδυνος είναι ο κλειστός χώρος για τη μετάδοση. Η σχολικές τάξεις λίγων τετραγωνικών είναι λοιπόν εξαίρεση? Φτάσαμε στο τέλος της χρονιάς και κάποιοι ξαφνικά κοπτωνται για τη σχολική επανεκκίνηση? Τη στιγμή που σε άλλους χώρους κυκλοφορούν οι επαγγελματίες σαν αστροναύτες? Ας προχωρήσει η επιστήμη σε ασφαλή και οριστικά συμπεράσματα και μετά ας πάνε τα μωρά σχολείο...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.